abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84947679

Algemeen:
Android is een open source platform voor mobiele telefoons gebaseerd op de Linux-kernel en het Java-programmeerplatform.

Het is ontwikkeld door Google en later door de Open Handset Alliance (OHA). Met de vrijgave van het Android-platform op 5 november 2007 werd ook de oprichting van de OHA aangekondigd. Dit samenwerkingsverband bestaat uit 34 hardware-, software- en telecommunicatiebedrijven die zich erop richten open standaarden voor mobiele apparaten te bevorderen.

Hoewel Android op vele apparaten te vinden is (telefoons, muziekspelers, netbooks, e-readers), zal dit topic zich vooral richten op de telefoons. Dit betekent echter niet dat het verboden is om over de andere apparaten te praten! Die zijn juist ook heel interessant.

Aanpassingen van de fabrikant:
Er zijn verschillende versies van Android. De standaardversie van Google is niet aangepast door providers/fabrikanten. Deze versie verschijnt voornamelijk op telefoons met de Google Experience ('With Google'). Fabrikanten mogen Android vrij aanpassen, maar de telefoon is dan geen Google Experience telefoon meer. HTC is de eerste die dit gedaan heeft, bij de HTC Hero. Zij ontwikkelde de aangepaste versie van Android, genaamd 'HTC Sense.' Op deze manier heeft HTC ervoor gezorgd dat de Hero multi-touch en Flash 9 ondersteunt. Het nadeel is dat men Android niet draadloos kan updaten. Motorola heeft de MOTOBLUR-interface ontwikkeld voor Android en Sony Ericsson heeft ook een aangepaste versie van Android, genaamd Rachael.

Android updates:
Android is een besturingssysteem dat in staat is om te updaten. Dit kan automatisch gebeuren via het netwerk van een provider (OTA, Over The Air), of handmatig met behulp van een USB kabel.

De eerste methode is van toepassing op Google Experience telefoons. Google maakt de updates voor deze telefoon klaar en verspreid deze ook. Mensen zonder Google Experience telefoon zijn afhankelijk van de fabrikant van de telefoon. Zij zullen met behulp van een USB kabel moeten updaten.

Android heeft al diverse updates gehad, waaronder Cupcake (1.5), Donut (1.6) en Eclair (2.0) en Eclair (2.1). Google vernoemt de updates naar zoetigheid, op alfabetische volgorde. De volgende update zal Froyo (Frozen Yoghurt) zijn. Het versienummer hiervan is nog onbekend.

Er is soms wat verwarring over versienummers en namen van updates. Het zit zo: Google heeft een grote verzameling verbeteringen e.d. Deze verzameling heet bijvoorbeeld Donut, of Eclair. Vervolgens pakt Google daar een aantal verbeteringen uit en beslist dat dat de volgende Android update wordt. Daarna wordt er een versienummer opgeplakt. Hierdoor is het dus mogelijk dat 2.0 en 2.1 beiden tot Eclair behoren.

Android mods:
Doordat Android Open Source is, zijn veel mensen aan de slag gegaan met de broncode. Zij brengen hun eigen, aangepaste versie van Android uit. Deze versies bevatten vaak verbeteringen op het gebied van snelheid en er zijn waardevolle functies toegevoegd. Een voorbeeld van zo'n mod is CyanogenMod. In deze versie zijn veel snelheidsverbeteringen doorgevoerd, ook kan je bijvoorbeeld op je laptop internetten via het netwerk van je telefoon en bestanden versturen via Bluetooth.

Deze aangepaste versies van Android kun je zelf op je telefoon zetten. Handleidingen hiervoor zijn overal te vinden. Een plek waar vrijwel alle Android modders samen komen is het XDA-Developers forum: http://forum.xda-developers.com/index.php

Beschikbare apparaten:

Android is beschikbaar op diverse soorten apparaten. Het is voornamelijk te vinden op telefoons, maar bijvoorbeeld ook op muziekspelers, e-readers en netbooks. Eens in de zoveel dagen wordt er wel een nieuw apparaat met Android aangekondigd, daarom staan ze niet in de OP. De beschikbare apparaten en het nieuws daarover zijn te vinden bij de onderstaande sites.

Mocht je niet de sites willen afzoeken, dan kan je altijd in het topic even vragen wat op dit moment de meest interessante apparaten zijn.

Handige sites:
http://www.androidplanet.nl/ - Android Planet - Nederlandse Android site
http://www.androidworld.nl/ - Android World - Nederlandse Android site
http://www.phandroid.com/ - Phandroid - Engelse Android site
http://www.androidandme.com/ - Android And Me - Engelse Android site
http://www.androidguys.com/ - Android Guys - Engelse Android site
http://www.androidspin.com/ - AndroidSPIN - Engelse Android site, voornamelijk gericht op custom ROMs
http://www.yourandroid.info/ - Your Android Info - Overzicht van vrijwel al het Androidnieuws

Twitter:
http://twitter.com/cyanogen - Android modder
http://twitter.com/maxisma - Android modder
http://twitter.com/Official_Drizzy - Android modder
http://twitter.com/dwang5 - Android modder
http://twitter.com/stericson - Android modder
http://twitter.com/benocharm - Android modder

Vorig topic: Android #19 Hold it anyway you want
HTC Desire topic: HTC Desire #19: Waar we Froyo steeds meer uitpluizen!
HTC Hero topic: HTC Hero #12: Waar eindelijk 2.1 binnenkomt
De OP vind je hier

[ Bericht 20% gewijzigd door Jo0Lz op 09-08-2010 12:24:07 ]
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_84947717
Het kopje "Android Telefoons" mag wel eens aangepast worden :P
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_84947733
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 15:00 schreef DennisMoore het volgende:
Deze kwamen zojuist met de post :Y).

[ afbeelding ]

Albino & Android
lol hoe kom je aan die koddige poppetjes
Whiskyplankje
pi_84947862
Komt android 2.0, 2.1 of 2.2 nog op de HTC Tattoo?
pi_84948489
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 18:26 schreef Rivalo het volgende:
Komt android 2.0, 2.1 of 2.2 nog op de HTC Tattoo?
Dat lijkt me sterk...
pi_84948936
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 04:40 schreef Roolio het volgende:

[..]

En met Transdroid kan je op je telefoon naar bijv piratebay navigeren, op je telefoon de torrent downloaden en openen, en dan begint de download op je pc. Dan moet je pc natuurlijk wel aanstaan, maar als je het eenmaal ingesteld hebt kun je altijd en overal alvast een download aanzetten op je pc. Ik weet niet of dit helemaal is wat je zoekt, maar handig is het wel!
torrentfu werkt ook goed :)
pi_84951521
TVP
pi_84952036
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 18:21 schreef automatic_ het volgende:
Het kopje "Android Telefoons" mag wel eens aangepast worden :P
Mensen die nog steeds de oude OP erbij doen :')
pi_84952612
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 20:17 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Mensen die nog steeds de oude OP erbij doen :')
Geen idee, heb alleen maar op het linkje hier staat de OP geklikt. Als je me vertelt waar de nieuw staat dan verander ik het even.
Whiskyplankje
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 20:51:29 #10
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_84953266
Ik heb net een dag die Desire en wordt echt overspoeld door mogelijkheden voor apps... Wist ik ook wel, maar dat kiezen is erg lastig. Voorlopig heb ik Labyrinth gekocht (met de G-sensor), de rest is gratis spul.

Ik ben op zoek naar een goeie app voor bij het hardlopen. Ik heb nu (gratis) buddy runner... Deze geeft alleen geen snelheid maar de tijd die ik over een km doe. Da's inderdaad soort van hetzelfde maar ik wil eigenlijk iets dat km/h geeft. Ik vond iets dat 'running coach' heet op androlib, maar daarvan wordt gezegd dat die de boel laat crashen als je wordt gebeld of gemaild... Maar die kml bestandjes als output spreken me wel aan (leuk voor in Google Earth). Iemand ervaring met zoiets?

Verder is de app voor de google calendar niet heel duidelijk. Wat is aan te raden?
pi_84953733
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 20:51 schreef Visitor.Q het volgende:
Ik heb net een dag die Desire en wordt echt overspoeld door mogelijkheden voor apps... Wist ik ook wel, maar dat kiezen is erg lastig. Voorlopig heb ik Labyrinth gekocht (met de G-sensor), de rest is gratis spul.
Uhm.. Je weet dat er een vrijwel identiek spel standaard op je Desire staat? Teeter genaamd :P .

quote:
Verder is de app voor de google calendar niet heel duidelijk. Wat is aan te raden?
Pure Calendar :)

http://www.androidzoom.co(...)dget-agenda_fsj.html
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 21:15:27 #12
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_84954298
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 21:02 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Uhm.. Je weet dat er een vrijwel identiek spel standaard op je Desire staat? Teeter genaamd :P .
[..]

Ja had ik gezien... Vond ik niet zo mooi en die reageert ook iets minder natuurlijk op de beweging. Ach, ik wilde eigenlijk even die google checkout proberen :P

quote:
Tnx!
pi_84955544
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 20:33 schreef Karstman het volgende:

[..]

Geen idee, heb alleen maar op het linkje hier staat de OP geklikt. Als je me vertelt waar de nieuw staat dan verander ik het even.
Daar staat de nieuwe en de oude staat eronder. Dat staat ook duidelijk aangegeven op de wiki.
pi_84956575
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 21:15 schreef Visitor.Q het volgende:

[..]

Ja had ik gezien... Vond ik niet zo mooi en die reageert ook iets minder natuurlijk op de beweging. Ach, ik wilde eigenlijk even die google checkout proberen :P
[..]

Tnx!
Of check even dit: http://www.androidworld.n(...)rid-calendar-widget/ en ook de comments eronder :)
pi_84962594

quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 18:15 schreef Karstman het volgende:

lol hoe kom je aan die koddige poppetjes
eBay :).
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 10:57:45 #16
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_84968786
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_84968997
pi_84974584
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 21:48 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Daar staat de nieuwe en de oude staat eronder. Dat staat ook duidelijk aangegeven op de wiki.
Gefixt o|O
Whiskyplankje
pi_84979746
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 20:51 schreef Visitor.Q het volgende:

Ik ben op zoek naar een goeie app voor bij het hardlopen. Ik heb nu (gratis) buddy runner... Deze geeft alleen geen snelheid maar de tijd die ik over een km doe. Da's inderdaad soort van hetzelfde maar ik wil eigenlijk iets dat km/h geeft. Ik vond iets dat 'running coach' heet op androlib, maar daarvan wordt gezegd dat die de boel laat crashen als je wordt gebeld of gemaild... Maar die kml bestandjes als output spreken me wel aan (leuk voor in Google Earth). Iemand ervaring met zoiets?

Daarvoor gebruik ik CardioTrainer :)
"The problem with common sense is that most people are morons."
  Redactie Frontpage zaterdag 7 augustus 2010 @ 17:40:26 #20
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_84979792
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_84979921
Vandaag een Android Phone (Wildfire) gewonnen *O*
pi_85010860
Hebben er al meer mensen hier hun Android phone geroot en er een Unofficial ROM opgezet.
Zoja, hoe bevalt het, en was het moeilijk om het te doen?
pi_85013069
Vandaag heb ik mijn vodafone branded desire naar gewone htc froyo omgezet :) Heb best zitten kutten met die goldcard.
Nu kan ik eindelijk beginnen met het exploren van de Froyo update *O*
pi_85013197
Ik heb een Galaxy S :)
pi_85013958
Hoe beveiligen jullie je android tegen jatten?
Ik had al gelezen van GPS apps die straatnaam informatie doorsturen wanneer hij gejat is.
Wat is er nog meer?
pi_85014040
Klote Minder fijn dat ik 2.2 nog niet binnen heb...
pi_85014465
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:30 schreef Rivalo het volgende:

Hoe beveiligen jullie je android tegen jatten?
Ik had al gelezen van GPS apps die straatnaam informatie doorsturen wanneer hij gejat is.
Wat is er nog meer?
Je kunt er een Apple logo op plakken.
  zondag 8 augustus 2010 @ 17:50:38 #28
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_85014715
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 16:06 schreef Rivalo het volgende:
Hebben er al meer mensen hier hun Android phone geroot en er een Unofficial ROM opgezet.
Zoja, hoe bevalt het, en was het moeilijk om het te doen?
Ik heb op mijn Spica een gelekte 2.1 ROM gezet en hem daarna ook maar geroot al heb ik dat bijna nergens voor nodig. Het was erg simpel te doen.
Het bevalt erg goed. :)
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_85015170
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:32 schreef Iemand91 het volgende:
Klote Minder fijn dat ik 2.2 nog niet binnen heb...
Zeker ook via vodafone je telefoon gekregen?
Je kan hem unbranden en vervolgens zelf froyo erop zetten. Heb ik ook gedaan :)
pi_85015208
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 18:03 schreef zoz het volgende:

[..]

Zeker ook via vodafone je telefoon gekregen?
Je kan hem unbranden en vervolgens zelf froyo erop zetten. Heb ik ook gedaan :)
Bij Belcompany (site) gekocht met vodafone abbo. Stond verder niets van vodafone op (heb tijdelijk zonder sim-kaart gebruikt). Misschien maar eens in unbranden inlezen.
pi_85015515
kijk even bij instellingen> aanpassen> scènes.
Als daar een scène van vodafone tussen zit dan heb je een gebrande.
Zo niet, dan is er iets anders aan de hand :)
pi_85016796
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 18:14 schreef zoz het volgende:
kijk even bij instellingen> aanpassen> scènes.
Als daar een scène van vodafone tussen zit dan heb je een gebrande.
Zo niet, dan is er iets anders aan de hand :)
Nope, geen Vodafone scène. Geen gebrande dus. Manueel updaten kan dus ook? Hoe?
En dan moet er ook een back-up gedaan worden, maar dat wil niet echt lukken...
pi_85017478
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:50 schreef Dromer het volgende:

[..]

Ik heb op mijn Spica een gelekte 2.1 ROM gezet en hem daarna ook maar geroot al heb ik dat bijna nergens voor nodig. Het was erg simpel te doen.
Het bevalt erg goed. :)
Ik heb een vodafone htc tattoo prepaid. Zijn er ergens goede, het liefst nederlandse, omschrijvingen te vinden om er 2.1 op te zetten?
Denk dat ik hem eerst moet unbranden voordat ik er verder mee kan kloten?
  Moderator zondag 8 augustus 2010 @ 19:10:24 #34
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_85017609
Wildfire of Tattoo...

Broer wil een nieuwe en ik wil hem aan de android helpen
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Redactie Frontpage zondag 8 augustus 2010 @ 19:18:59 #35
3926 crew  Djeez
pi_85017940
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 19:10 schreef Renesite het volgende:
Wildfire of Tattoo...

Broer wil een nieuwe en ik wil hem aan de android helpen
Dan een Wildfire, die is een stuk nieuwer
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  Moderator zondag 8 augustus 2010 @ 19:20:10 #36
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_85017991
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 19:18 schreef Djeez het volgende:

[..]

Dan een Wildfire, die is een stuk nieuwer
Zei ik ook al :+ Maar men zegt: wildfire is sloom traag blabla budget blabla
  Redactie Frontpage zondag 8 augustus 2010 @ 19:33:07 #37
3926 crew  Djeez
pi_85018488
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 19:20 schreef Renesite het volgende:

[..]

Tattoo is ook budget, want vreemd merk. De echte toppers zijn dan ook de Galaxy S, X10 en de Desire. Wil je broertje dat niet, dan wordt het sowieso een budgetfoon
  zondag 8 augustus 2010 @ 20:07:40 #38
45722 Dromer
pi_85019807
quote:

[..]

De Tattoo is nog erger. :P
Als je echt budget wil heb je voor 100 euro de prepaid Vodafone 845 die net zo goed is als de Tattoo en Wildfire voor wat specs betreft. Voor ongeveer dezelfde prijs als de Tattoo heb je de Samsung Spica die ik heb. Dan heb je niet zo'n lage resolutie en een wat betere performance.

Als geld geen rol speelt kun je natuurlijk beter de door anderen reeds genoemde modellen kiezen. :)

quote:
Op zondag 8 augustus 2010 19:33 schreef Djeez het volgende:
Tattoo is ook budget, want vreemd merk.
HTC is een vreemd merk? Dan zou de Desire trouwens ook budget moeten zijn want da's ook een HTC. :D
  zondag 8 augustus 2010 @ 20:13:11 #39
6941 APK
Factual, I think.
pi_85020040
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:44 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

:+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_85020076
Weet iemand wanneer vodafone de 2.2 versie uitgeeft?
  zondag 8 augustus 2010 @ 20:58:47 #41
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_85022212
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 19:33 schreef Djeez het volgende:

[..]

Tattoo is ook budget, want vreemd merk.
Wutwutwut? :')
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  zondag 8 augustus 2010 @ 21:09:33 #42
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_85022744
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 17:39 schreef Lolaatje het volgende:

[..]

Daarvoor gebruik ik CardioTrainer :)
Heb ik ook, werkt super inderdaad, al zou de info die naar Facebook wordt gepost iets uitgebreider mogen zijn wat mij betreft. Ik zoek nog iemand om eens dat 'Move your bot' mee uit te proberen. Iemand daar al ervaring mee?
Life is what you make it.
  zondag 8 augustus 2010 @ 21:34:58 #43
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_85023997
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:44 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Dan heb je juist veel meer kans dat hij gejat wordt.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_85024499
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:11 schreef Oksel het volgende:
Ik heb een Galaxy S :)
bevalt die een beetje? :s)
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
pi_85025588
quote:

[..]

Ik heb er sinds zaterdag eentje, en vind er niks budget of sloom als vooralsnog. Krijgt binnenkort ook Android 2.2, dus prima in mijn optiek ^O^

Ligt er natuurlijk ook beetje wat je gewend bent, als jij eerst een iPhone of Desire ofzo had dan zal je een Wildfire kut vinden, kom je van een Windows Mobile telefoon zoals ik (HTC Touch Pro en daarna HTC Snap) dan is het echt een verademing :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2010 22:08:26 ]
  Moderator zondag 8 augustus 2010 @ 22:42:21 #46
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_85027321
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 22:05 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ik heb er sinds zaterdag eentje, en vind er niks budget of sloom als vooralsnog. Krijgt binnenkort ook Android 2.2, dus prima in mijn optiek ^O^

Ligt er natuurlijk ook beetje wat je gewend bent, als jij eerst een iPhone of Desire ofzo had dan zal je een Wildfire kut vinden, kom je van een Windows Mobile telefoon zoals ik (HTC Touch Pro en daarna HTC Snap) dan is het echt een verademing :Y
True :)

En how about een tweedehands Magic? Is dat nog een leuk iets of niet?
  Redactie Frontpage zondag 8 augustus 2010 @ 23:10:53 #47
3926 crew  Djeez
pi_85028883
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 20:58 schreef neo2000 het volgende:

[..]

Wutwutwut? :')
Ik was in de war met de Huawai, die heeft een vergelijkbare naam
  Moderator zondag 8 augustus 2010 @ 23:11:51 #48
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_85028945
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 23:10 schreef Djeez het volgende:

[..]

Ik was in de war met de Huawai, die heeft een vergelijkbare naam
:')

Beetje jammer die standaard PI overigens...
pi_85036618
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 22:05 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je 2.2 er zelf op gaat zetten? Officiëel krijg je hem in ieder geval niet.
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 22:42 schreef Renesite het volgende:

[..]

True :)

En how about een tweedehands Magic? Is dat nog een leuk iets of niet?
Magic ten aller tijden vermijden. Net als alle ander toestellen van de eerste generatie.
pi_85037986
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 02:40 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je 2.2 er zelf op gaat zetten? Officiëel krijg je hem in ieder geval niet.
Voor zover ik weet rolt HTC gewoon 2.2 uit over de Wildfire :Y

http://www.gsminfo.nl/nie(...)e-legend-en-wildfire
http://www.mobilyz.com/ni(...)date-in-3e-kwartaal/
http://www.eurodroid.com/(...)2-2-beginning-in-q3/
pi_85039360
En;

quote:
HTC Wildfire Android 2.2 Update Released

03 August, 2010, by ITProPortal Staff

Google and HTC have begun rolling out the Android 2.2 update for the Wildfire smartphone, technology news website Product Reviews reported on Monday.

HTC's Wildfire, effectively a mini version of the company's Desire smartphone, comes highly integrated with social networking platforms including Facebook and Twitter.

The handset has a MSM7225 Qualcomm CPU running at 528 MHz and a 5 mega pixel camera. It also offers support for Adobe's Flash platform.

Google's Android 2.2 operating system, codenamed Froyo, will bring improved features and performance to the smartphone, including support for Adobe’s Flash Player 10.1.

O2 has also recently scheduled operating system updates for Motorola Milestone handsets, staing on its official German Twitter account that the smartphone will receive the Android 2.2 update in mid to late September.
http://www.itproportal.co(...)-22-update-released/
pi_85047843
Sinds ik mijn HTC Legend heb geüpdatet naar versie 2.1.#zoveel gaat de telefoon als ik een nieuw sms'je ontvangen heb altijd naar het eerste SMS'je van die contactpersoon. Ik moet dus 100'den SMS'jes door scrollen om het SMS'je te lezen dat ik net ontvangen heb.

Hoe fix ik it? :Y)
  maandag 9 augustus 2010 @ 15:21:39 #53
174134 skittelman
Blijf kalm en grappig
pi_85051201
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:12 schreef Hiya het volgende:
Sinds ik mijn HTC Legend heb geüpdatet naar versie 2.1.#zoveel gaat de telefoon als ik een nieuw sms'je ontvangen heb altijd naar het eerste SMS'je van die contactpersoon. Ik moet dus 100'den SMS'jes door scrollen om het SMS'je te lezen dat ik net ontvangen heb.

Hoe fix ik it? :Y)
vreemd heb nergens last van (legend met 2.1)

offtopic:
plaatje staat weer in de OP O+
Lege virente, virent cuncta
pi_85051571
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 15:21 schreef skittelman het volgende:

[..]

vreemd heb nergens last van (legend met 2.1)

offtopic:
Ik moet wel zeggen dat het echt een flink aantal sms'jes van één contactpersoon zijn namelijk 640 oid.
pi_85052283
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 15:21 schreef skittelman het volgende:

[..]

offtopic:
Ben niet zo goed met OP's sterker nog ik denk dat dit het eerste topic ever is dat ik heb geopend 8-)
Whiskyplankje
pi_85059296
Net ff gekeken of er een update was, en ja hoor.

Eerste keer updaten blijkt dat ik zo'n 10 Mb van telefoongeheugen moet halen.
Gedaan (Garfield applicatie neemt veel ruimte in beslag zeg)
En nu opnieuw binnenhalen...
Ben benieuwd!
pi_85059336
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 18:24 schreef Iemand91 het volgende:
Net ff gekeken of er een update was, en ja hoor.

Eerste keer updaten blijkt dat ik zo'n 10 Mb van telefoongeheugen moet halen.
Gedaan (Garfield applicatie neemt veel ruimte in beslag zeg)
En nu opnieuw binnenhalen...
Ben benieuwd!
Froyo dus? En op welk toestel?
pi_85059426
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 18:25 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Froyo dus? En op welk toestel?
Tering man, 1 minuut. :o

Inderdaad 2.2 op de Desire O+ (Vorige gsm was een Nokia N82, tevens m'n eerste :{ , en daar kon ik langzamerhand wat minpunten vinden, maar bij de Desire nog geen een gevonden)
pi_85059732
Vodafone moet 2,2 nog uitrollen :'(
pi_85062048
Als ik 2.1 of 2.2 op mijn Tattoo flash. Hoe krijg ik dan HTC Sense terug?
plus het is er 1 van vodafone dus hoe debrand ik hem?

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2010 19:43:36 ]
  maandag 9 augustus 2010 @ 20:11:24 #61
160473 Rossoneri
Daar hoorden zij engelen zinge
pi_85063627
Vandaag mijn eerste HTC binnengekregen :) (Desire) Heb al ff gegoogled natuurlijk, maar hoe ken ik Android nu updaten en als ik onder de klok kijk zeg maar dan staat daar ''Mijn Locatie'' hoe ken ik dit veranderen naar bv London? Thx!
AJAX AJAX AJAX!!
PSN: Rossoneri15
pi_85064093
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 20:11 schreef Rossoneri het volgende:
Vandaag mijn eerste HTC binnengekregen :) (Desire) Heb al ff gegoogled natuurlijk, maar hoe ken ik Android nu updaten en als ik onder de klok kijk zeg maar dan staat daar ''Mijn Locatie'' hoe ken ik dit veranderen naar bv London? Thx!
Android updaten naar 2.2 kan op meerdere manieren
- Wachten tot je de update automatisch krijgt
- Handmatig zoeken naar update
Dit doe je door Instellingen -> Over de telefoon -. Systeemsoftware-updates -> nu controleren.

Je bedoelt de klok/plaats op het homescreen? Dan moet je gps en mobiel internet of wifi aanzetten en
dan gebeurd dat automatisch naar de plaats waar je nu bent. (of een grote plaats dichtbij)

Edit: 2.2 staat er nu net bij mij op maar echt wereldschokkend vind ik het niet hoor.
HD filmen kan handig wezen, heb alleen geen hd-tv.
Wifi-hotspot kan handig wezen, heb alleen een laptop met een accuduur van 6 minuten }:|

[ Bericht 14% gewijzigd door Iemand91 op 09-08-2010 20:34:02 ]
  maandag 9 augustus 2010 @ 21:07:30 #63
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_85066691
Ik begin die google navigator steeds leuker te vinden...! :)
Vooral omdat ik nu doorheb hoe je een alternatieve route kan vinden als de boel ergens vast zit en je kan zien wat de actuele reistijd en afstand van die route is... Kwam érg goed uit vrijdag! (A28 verstopt).

Maar even een (mogelijk blond) vraagje: waarom klinkt er af en toe een belletje...?

(ik heb X10).
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_85066914
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 21:07 schreef dutch-mamma het volgende:
Ik begin die google navigator steeds leuker te vinden...! :)
Vooral omdat ik nu doorheb hoe je een alternatieve route kan vinden als de boel ergens vast zit en je kan zien wat de actuele reistijd en afstand van die route is... Kwam érg goed uit vrijdag! (A28 verstopt).

Maar even een (mogelijk blond) vraagje: waarom klinkt er af en toe een belletje...?

(ik heb X10).
Ik weet het niet zeker maar het lijkt dat het geluid aangeeft dat je te hard gaat.
pi_85067352
Weet hier iemand toevallig hoe je je telefoon debrand?
  maandag 9 augustus 2010 @ 21:40:03 #66
174134 skittelman
Blijf kalm en grappig
pi_85068680
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 21:17 schreef Rivalo het volgende:
Weet hier iemand toevallig hoe je je telefoon debrand?
http://lmgtfy.com/?q=debrand+htc+tattoo ???
zie zo 20 sites waar uitleg word gegeven over het debranden van je
telefoon
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 20:20 schreef Iemand91 het volgende:

[..]
Edit: 2.2 staat er nu net bij mij op maar echt wereldschokkend vind ik het niet hoor.
Wifi-hotspot kan handig wezen, heb alleen een laptop met een accuduur van 6 minuten }:|
de grootste pro van 2.2 is dat apps op de SD kunnen worden opgeslagen. Nu op dit moment merk je er nog niet veel van (nog niet alle apps kunnen naar SD worden verplaatst) Maar er zijn veel devvers bezig met nieuwe apps voor android. Apps die voorheen niet op Android konden vanwege het beperkte hoeveelheid mb's.

Zo weet ik dat Popcap in de laatste fase is van het developpen van Peggle :Y)
Lege virente, virent cuncta
pi_85069000
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 21:40 schreef skittelman het volgende:

[..]

http://lmgtfy.com/?q=debrand+htc+tattoo ???
zie zo 20 sites waar uitleg word gegeven over het debranden van je
telefoon

Allemaal orange telefoons, of dan gaat het weer over de HTC Hero etc.
pi_85069116
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 21:40 schreef skittelman het volgende:

de grootste pro van 2.2 is dat apps op de SD kunnen worden opgeslagen. Nu op dit moment merk je er nog niet veel van (nog niet alle apps kunnen naar SD worden verplaatst) Maar er zijn veel devvers bezig met nieuwe apps voor android. Apps die voorheen niet op Android konden vanwege het beperkte hoeveelheid mb's.

Zo weet ik dat Popcap in de laatste fase is van het developpen van Peggle :Y)
Als dat het grootste is, dan is het overhyped. M'n N82 kon apps standaard op de sd zetten.
pi_85069182
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 21:44 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Allemaal orange telefoons, of dan gaat het weer over de HTC Hero etc.
Je kan zeg maar ook je eigen telefoon intikken als zoekopdracht.
pi_85069665
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 21:47 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Je kan zeg maar ook je eigen telefoon intikken als zoekopdracht.
Lees...
  maandag 9 augustus 2010 @ 21:59:53 #71
45722 Dromer
pi_85069912
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 21:46 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Als dat het grootste is, dan is het overhyped. M'n N82 kon apps standaard op de sd zetten.
Ja maar dat waren geen Android apps en als Android apps groter kunnen worden.... wordt het pas echt leuk.
  maandag 9 augustus 2010 @ 22:00:41 #72
160473 Rossoneri
Daar hoorden zij engelen zinge
pi_85069956
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 20:20 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Android updaten naar 2.2 kan op meerdere manieren
- Wachten tot je de update automatisch krijgt
- Handmatig zoeken naar update
Dit doe je door Instellingen -> Over de telefoon -. Systeemsoftware-updates -> nu controleren.

Je bedoelt de klok/plaats op het homescreen? Dan moet je gps en mobiel internet of wifi aanzetten en
dan gebeurd dat automatisch naar de plaats waar je nu bent. (of een grote plaats dichtbij)

Thanks!

Edit: De melding zegt Telefoon up to date. Maar onder zegt ie Er zijn updates beschikbaar :P Hoe ken ik dit installeren. Sorry ben echt nog een n00b op Android gebied :@

[ Bericht 14% gewijzigd door Rossoneri op 09-08-2010 22:06:08 ]
AJAX AJAX AJAX!!
PSN: Rossoneri15
pi_85071287
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 22:00 schreef Rossoneri het volgende:

[..]

Thanks!

Edit: De melding zegt Telefoon up to date. Maar onder zegt ie Er zijn updates beschikbaar :P Hoe ken ik dit installeren. Sorry ben echt nog een n00b op Android gebied :@
Hoe bedoel je 'onder'?
@ Dromer: Ik heb het niet over Android apps maar over het gegeven dat apps op je sd kunt zetten echt niet zo bijzonder is.

Laten we hier niet naar de iPhone logica gaan; OOOOh, kijk nou dan es; hij kan filmen :|W
pi_85071389
Is er eigenlijk een manier om 1 scherm te vergrendelen? Dan kun je daarop spelletjes voor de kinderen zetten, maar heb je een wachtwoord nodig om naar de andere schermen te gaan en te bellen ed.
  maandag 9 augustus 2010 @ 22:23:45 #75
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_85071584
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 21:10 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ik weet het niet zeker maar het lijkt dat het geluid aangeeft dat je te hard gaat.
Ik sta voor alles open, maar dat is het zeker niet. Hij doet het soms ook met optrekken. Ik dacht eerst dat het gebeurt als de straatnaam verandert, maar ook dat is niet zo.

Ik kan nog steeds geen verband binden...
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')