En dus vanuit het eerlijk zijn.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:38 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ja hoor. Tuurlijk kan frustratie werken als een katalysator voor innovatie, maar voor creativiteit heb je geen frustratie of negativitiet nodig. Creativiteit komt onder andere voort uit nieuwsgierigheid en oplossinggericht denken.
Dat vroeg ik dus. En wat ik dus al zei, nuclaire wapen kan jij fout vinden. Ik vind dat niet. Interpretatie van goed en kwaad.. Er moet natuurlijk een balans, Rainman (kan niet op zijn naam komen) is erorm slim, maar hij is niet in staat om wereldproblematiek te doorzien. Maar dat is mijn buurman ook niet, er moet bovenop de normale persoon nog een derde factor aanwezig zijn, een soort derde oog, iets waarmee je problemen doorziet en andere conclusies dan de norm kan trekken.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:33 schreef senesta het volgende:
[..]
Dus omdat ik zeg dat ze naar mijn mening vooral met andere eigenschappen hebben bereikt wat ze bereikten zeg ik dat ze niet slim waren? Dat zeg ik toch niet? Ik stel alleen dat alleen intelligentie niet maakt dat mensen een verandering te weeg kunnen brengen en dat dat in mijn optiek niet de onderscheidende factor is. Massavernietigingswapens zijn ook door hele intelligente mensen gemaakt...
Ik heb het over het verschil tussen willen en kunnen. Je hebt vrijwel totale onmacht als jij iets in afrika wilt veranderen. Omdat je dan een aantal stappen over slaat.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:32 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Daarom zijn we allen gezegend met het mooie fenomeen genaamd wil. Verder begint een beter milieu altijd bij jezelf.
Je hoeft hier anders maar wat geld te verdienen, het vliegtuig te pakken om daar iets op te gaan bouwen. Je zult daarom ook niet de eerste zijn die op een dergelijk idee is gekomen. Als je dat niet in wilt of kunt zien vraag ik me af hoe eerlijk je tegenover jezelf bent.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:48 schreef fs180 het volgende:
[..]
Ik heb het over het verschil tussen willen en kunnen. Je hebt vrijwel totale onmacht als jij iets in afrika wilt veranderen. Omdat je dan een aantal stappen over slaat.
Ik begrijp idd dat dat zo overkomt.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:38 schreef senesta het volgende:
Maar vind je niet dat je jezelf ook wel een beetje tegenspreekt?
De enige mensen die ik hier hard aanpak zijn diegenen die een schop onder hun kont verdienen. Ik was eerder ook zo'n zielige zeikerd hoor, tot ik op een dag mijzelf een schop onder mn kont heb gegeven. En ik zeg juist dat eerlijke communicatie zorgt voor een prettiger, menselijker en socialere samenleving.quote:Aan de andere kant predik je nu dat mensen prettiger, menselijker en socialer met elkaar moeten gaan want dat zijn we mensen die een hongersdood sterven verschuldigd...
Volgens mij komt die ook voort uit zaken als lange dagen, late tijdstippen en hoe sterk je er fysiek voor staat, oftewel je fitheid. Daar mag je ook best eerlijk over zijn. Denk namelijk niet dat een zwak moment dat resulteert in botheid voortkomt uit dergelijke diepgewortelde angstbeelden.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:54 schreef Probably_on_pcp het volgende:
De botheid komt voort uit het moe zijn van de vele verwende mensjes in de westerse samenleving en dat staat verder los van de theorie die ik aanhang mbt eerlijkheid.
Toch goed dat je dit toegeeft. Stiekem is dit zo een erg goed voorbeeld voor het topic, daar je nu al tot een bepaalde hoogte eerlijk toegeeft waarom je iets gedaan hebt. Je weet kennelijk ook redelijk goed waar je mee bezig bent, al blijf ik je taalgebruik redelijk scherp vinden.quote:De enige mensen die ik hier hard aanpak zijn diegenen die een schop onder hun kont verdienen. Ik was eerder ook zo'n zielige zeikerd hoor, tot ik op een dag mijzelf een schop onder mn kont heb gegeven. En ik zeg juist dat eerlijke communicatie zorgt voor een prettiger, menselijker en socialere samenleving.
Ik geef eerlijk toe dat ik een zeiker en een zielepiet ben geweest. En als Lavender nou bijv. zou toegeven dat ze lichtelijk overdrijft met haar reactie dan kunnen we er allebei om lachen. Maar ze gaat juist in de verdediging en voelt zich aangevallen... Daarvoor heb ik al op een normale manier proberen te discussieren met haar maar zij leek mijn reacties niet belangrijk genoeg te vinden om eens goed door te lezen. Nou goed, als rede niet werkt, dan maar met een schop onder de kont.
Die mogelijk bestaat ja, ik doelde eigenlijk op iets wat meer diepgang dan een wereldwinkel gevuld met hippiesquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:53 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Je hoeft hier anders maar wat geld te verdienen, het vliegtuig te pakken om daar iets op te gaan bouwen. Je zult daarom ook niet de eerste zijn die op een dergelijk idee is gekomen. Als je dat niet in wilt of kunt zien vraag ik me af hoe eerlijk je tegenover jezelf bent.
quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:22 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Hoezo ongefundeerde galspuierij? Juist in een discussie over eerlijkheid en bijkomende gevoeligheden moeten we kijken vanuit verschillende perspectieven.
<irrelevant>
Alleen in een verwend land als dit kan een discussie over eerlijkheid verlopen zoals hij nu verloopt. Dus met een aantal mensen die op hun teentjes getrapt zijn omdat een anonieme internetgebruiker zijn botte mening verkondigd. Deze mensen moeten zich gaan schamen.
Ik zie die botheid niet zozeer als een zwak moment. Dat is iets waar ik bewust voor heb gekozen. Ik ben me volledig bewust van wat ik zeg en waarom ik die dingen zo wilde zeggen en heb er toen vervolgens bewust voor gekozen om ze op een bepaalde manier te uiten.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:59 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Volgens mij komt die ook voort uit zaken als lange dagen, late tijdstippen en hoe sterk je er fysiek voor staat, oftewel je fitheid. Daar mag je ook best eerlijk over zijn. Denk namelijk niet dat een zwak moment dat resulteert in botheid voortkomt uit dergelijke diepgewortelde angstbeelden.
Ik heb er verder ook geen problemen mee hoor. Er was echter wel een conflict ontstaan uit die opmerking. Jij wou dus dat dat conflict ontstond, klopt dat?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 01:16 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ik zie die botheid niet zozeer als een zwak moment. Dat is iets waar ik bewust voor heb gekozen. Ik ben me volledig bewust van wat ik zeg en waarom ik die dingen zo wilde zeggen en heb er toen vervolgens bewust voor gekozen om ze op een bepaalde manier te uiten.
Ik snap ook niet zo goed waarom mensen problemen hebben met mijn botheid. Ik ben een niemand, 1 van bijna 7 miljard op deze aarde en ik zit anoniem op een forum.... Lekker belangrijk hoe ik over anderen denk toch?
Ik ben op een serieuze manier de discussie aangegaan met haar en op een gegeven moment ging ze rare dingen quoten en zeggen dat ze het niet meer kon volgen terwijl het toch redelijk duidelijk genuanceerd werd in diezelfde post.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 01:14 schreef R0N1N het volgende:
[..]
![]()
![]()
Je weet het weer mooi te vertellen.
Je bazeerd op slechts een handjevol posts de 'mening' dat: Lavenderr een domme, decandente, verwende westerling is, en maar beter geen kinderen kan krijgen, want dat is beter voor de mensheid.& die 'mening' verkondig je ook nog eens ongevraagd.
Het is een nutteloze, respectloze, botte 'opmerking', bedoelt om te beledigen/schofferen/kleineren & uit te dagen, van een (ik ben lekker toch) anonieme internetgebruiker. Dat soort mensen moeten zich zeker gaan schamen.
Jouw mening, geen probleem. Ik laat met dit filmpje alleen even het contrast zien tussen wat wij blijkbaar belangrijk vinden in de westerse wereld (niet eerlijk zeggen dat je iemands auto niet mooi vindt want anders kwets je hem! Boe-fucking-hoe!) en wat er echt belangrijk is in de wereld.quote:En mensen die met filmpjes van hongerige kinderen in Afrika aankomen zetten in een discussie om hun punt kracht bij te denken te kunnen zetten, al helemaal
Dan ben ik wel heel benieuwd naar wat je precies wilde bereikenquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 01:16 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ik zie die botheid niet zozeer als een zwak moment. Dat is iets waar ik bewust voor heb gekozen. Ik ben me volledig bewust van wat ik zeg en waarom ik die dingen zo wilde zeggen en heb er toen vervolgens bewust voor gekozen om ze op een bepaalde manier te uiten.
Ik snap ook niet zo goed waarom mensen problemen hebben met mijn botheid. Ik ben een niemand, 1 van bijna 7 miljard op deze aarde en ik zit anoniem op een forum.... Lekker belangrijk hoe ik over anderen denk toch?
Nee dat niet, maar dit is fok dus ik had niet gedacht dat iemand er zo over zou vallenquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 01:18 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Ik heb er verder ook geen problemen mee hoor. Er was echter wel een conflict ontstaan uit die opmerking. Jij wou dus dat dat conflict ontstond, klopt dat?
Je was op dat gebied dus op de automatische piloot, oftewel had je dus niet je volledige aandacht bij deze discussie (wat ook niet vreemd is overigens).quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 01:29 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Nee dat niet, maar dit is fok dus ik had niet gedacht dat iemand er zo over zou vallen![]()
Als ik zoiets nou op het Margriet forum had gezegd okay, maar dit is gewoon fok
Dit zei je een half uur geleden nog over precies hetzelfde onderwerp namelijk.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:54 schreef Probably_on_pcp het volgende:
De botheid komt voort uit het moe zijn van de vele verwende mensjes in de westerse samenleving en dat staat verder los van de theorie die ik aanhang mbt eerlijkheid.
Ik volg je hier even niet...quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 01:35 schreef mediaconsument het volgende:
Dit zei je een half uur geleden nog over precies hetzelfde onderwerp namelijk.
Eerst zeg je dat de botheid voortkomt uit je haat jegens verwende westerse medemens, waarna je verteld dat je er eigenlijk niet zo op lette en dat deze botheid normaal geen probleem is op fok.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 01:46 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ik volg je hier even niet...
Vind het eigenlijk wel mooi om zo nu en dan eens mensen tegen te komen die een degelijke omgang hebben met kritiek en daarvoor ook open durven staan.quote:
Nou nou! Heeft weinig met eerlijk tegenover jezelf zijn te makenquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:53 schreef mediaconsument het volgende:
Je hoeft hier anders maar wat geld te verdienen, het vliegtuig te pakken om daar iets op te gaan bouwen. Je zult daarom ook niet de eerste zijn die op een dergelijk idee is gekomen. Als je dat niet in wilt of kunt zien vraag ik me af hoe eerlijk je tegenover jezelf bent.
Tja, zo zou je het ook andersom kunnen zeggen: Misschien ben jij wel te dom om haar te snappen of je hebt de moeite niet genomen om haar posts goed te lezen.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 01:21 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Dat ze het niet snapt betekent dat ze of dom is of niet de moeite heeft genomen mijn post goed te lezen,
Of je kan het gewoon niet uitleggen, of je hebt de moeite niet gedaan, of ... etc.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 11:46 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Nou nou! Heeft weinig met eerlijk tegenover jezelf zijn te maken! Zo simpel is het nou ook allemaal weer niet hoor.
Bijvoorbeeld: Je gezin, je werk, bureaucratie.
[..]
Tja, zo zou je het ook andersom kunnen zeggen: Misschien ben jij wel te dom om haar te snappen of je hebt de moeite niet genomen om haar posts goed te lezen.
Zoiets had ik idd in gedachten, eerlijk gezegd, maar ach, als iemand zulke vreemde conclusies kan trekken uit 1 post over complimenten over een auto, en daarna ongelofelijk beledigend gaat reageren, moet ik eigenlijk mijn schouders ophalen en denken: laat maar kletsen.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 13:02 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Of je kan het gewoon niet uitleggen, of je hebt de moeite niet gedaan, of ... etc.![]()
De ander voor 'te dom' uitmaken is natuurlijk alleen véél makkelijker. De boel goed & begrijpend lezen deed 'ie zelf bij mij ook al niet. (lees 't topic maar terug) Maar dan wel een ander, onterecht, ermee om de oren slaan.
![]()
Dat heeft niets met eerlijkheid of 'je mening' te maken. Dan ben je gewoon een hork, die zelf een schop onder z'n kont verdiend.
Dan ook nog 'dit is toch Fok en niet Margriet, hier moet dat toch gewoon kunnen.'![]()
![]()
![]()
Dit soort onfatsoenlijk, respectloos gebral is juist het grote probleem hier in TRU (zoals op ieder forum), en past HELEMAAL niet bij iemand die zichzelf 'verlicht' DURFT te noemen.
Hij is niet eens eerlijk over/tegen zichzelf, met al z'n haat tegen 'verwende westerlingen'.
OF je zit vol haat en wrok, OF je bent verlicht. Allebei KAN NIET.
Ben eigenlijk wel klaar met deze discussie.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 15:00 schreef fs180 het volgende:
Komop zeg, je gaat toch niet aanstoot nemen aan de mening van een ander in een topic over eerlijkheid?
Uhmm... beide zijn redenen? Botheid is niet raar op fok dus wanneer iemand hier bot is, is dat niet meteen raar.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 01:50 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Eerst zeg je dat de botheid voortkomt uit je haat jegens verwende westerse medemens, waarna je verteld dat je er eigenlijk niet zo op lette en dat deze botheid normaal geen probleem is op fok.
Waarom geef je dan eerst die verklaring en daarna, na wat vragen en opmerkingen, een andere?
Ik vraag overigens misschien wat irritant door, het is echter alleen bedoeld om mijn punt duidelijk te maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |