Zijn we wel zo machteloos? Als we de vooruitgang blokkeren dmv. ervoor te kiezen liever niet eerlijk te zijn kan dat inderdaad zo lijken. Als je het als groep dan voor elkaar krijgt om te genieten van het leven op deze manier en dus daadwerkelijk vooruitgang te bieden omdat je van alle hoeken bruikbare informatie toegesmeten krijgt, dan zijn er volgens mij weinig dingen die je kunnen stoppen om je doel te bereiken.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ons een schuldgevoel aan te praten.
Terwijl we er in feite bitter weinig aan kunnen doen.
PoP overigens ook niet hoor, die staat net zo machteloos als wij allen.
Spannend!quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:20 schreef JoepiePoepie het volgende:
Post dan liever een Afrikaans voodoo-filmpje, om het TRU- en horroraspect wat te verhogen in dit topic
!
Mensen met een passie, bevlogenheid en juist de durf om gevoelig te zijn, dat is waarmee ze hebben bereikt wat ze bereikten, meer nog dan met intelligentie.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:12 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Anthony van Leeuwenhoek, Mahatma Gandhi, Martin Luther King en vast nog veel meer mensen.
Exact.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:20 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Zijn we wel zo machteloos? Als we de vooruitgang blokkeren dmv. ervoor te kiezen liever niet eerlijk te zijn kan dat inderdaad zo lijken. Als je het als groep dan voor elkaar krijgt om te genieten van het leven op deze manier en dus daadwerkelijk vooruitgang te bieden omdat je van alle hoeken bruikbare informatie toegesmeten krijgt, dan zijn er volgens mij weinig dingen die je kunnen stoppen om je doel te bereiken.
Hoezo ongefundeerde galspuierij? Juist in een discussie over eerlijkheid en bijkomende gevoeligheden moeten we kijken vanuit verschillende perspectieven.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:00 schreef R0N1N het volgende:
Kijk, nou doe je het weer.
dit is niet 'je eerlijke mening geven', maar ongefundeerde gal spuierij, die in deze hele discussie geen plaats heeft, en alleen maar je eigen oneerlijkheid aangeeft omtrent je 'gevoel' & beinvloedbaarheid.
Je hebt daarom ook zelf de keus. Wil je gelukkig zijn of wil je het slachtoffer zijn? Dat kun je eigenlijk ook pas kiezen als je eerlijk bent tegenover jezelf mbt. dit slachtoffer verhaal, oftewel begrijpt wat je daadwerkelijk aan het doen bent.quote:
Maar deze mensen waren niet slimmer dan mijn buurman, om maar iemand te noemen? Want nu stel je dus dat iedereen zulke praktijken zal doorzien en hiertegen zal stijden.. Want, medeleven zit ingebouwd in onze hersenen tbv overleven. Van nature zou iedereen dus meeleven, tot evolutie dit tegengaat. Zin dus alleen onderontwikkelde mensen in staat tot het ondernemen van dergelijke activiteiten?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:21 schreef senesta het volgende:
[..]
Mensen met een passie, bevlogenheid en juist de durf om gevoelig te zijn, dat is waarmee ze hebben bereikt wat ze bereikten, meer nog dan met intelligentie.
En die kindertjes in Afrika is vreselijk, net als de mishandeling van dieren, de behandeling van vrouwen in allerlei landen en zo zijn er nog 101 dingen die zo krom zijn als een hoepel. Het ergste vind ik momenteel de onverschilligheid van mensen. En die werkt meerdere kanten op.
Slaap lekker.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:25 schreef Lavenderr het volgende:
Trusten mensen, ik ga slapen, prettige voortzetting
Ik zie mezelf niet als slachtoffer hoor.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:17 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Nu gooi je jezelf ook in de slachtoffer-rol, de hele boze wereld is namelijk zo dom dat ze niet zien wat er gebeurt.
Die keuzevrijheid zal je in de praktijk nogal tegenvallen, je gaat een gevecht aan tegen de gevestigde orde, iets wat nooit in dank wordt afgenomen, alleen eerlijk zijn is voor veel mensen ondenkbaar.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:23 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Je hebt daarom ook zelf de keus. Wil je gelukkig zijn of wil je het slachtoffer zijn? Dat kun je eigenlijk ook pas kiezen als je eerlijk bent tegenover jezelf mbt. dit slachtoffer verhaal, oftewel begrijpt wat je daadwerkelijk aan het doen bent.
Om deze reden is dit spreekwoord ook zo mooi: Het zijn de kleine dingen die het doen.
Ook dat! Genoeg!quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:15 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Ik vind het bovendien geen vergelijking. Dat er veel leed is in de 3e wereld, wil nog niet zeggen dat er geen leed is in de zogenaamde westerse wereld.
Veel van het "leed" in de westerse wereld is aangeprate onzin. Maar ik postte het met betrekking tot mensen die niet om kunnen gaan met een eerlijke mening van een vriend over hun nieuwe auto of trui. Dat is zo ontzettend dom en ik vind het getuigen van grote onbewustheid en daardoor ook luiheid en domheid.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:15 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Ik vind het bovendien geen vergelijking. Dat er veel leed is in de 3e wereld, wil nog niet zeggen dat er geen leed is in de zogenaamde westerse wereld.
Zo kom je wel over. Je bent blijkbaar zowat de enige die dat inziet. Oftewel komt het over alsof je daarmee zit. Waarom willen ze het niet inzien?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:25 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ik zie mezelf niet als slachtoffer hoor.
Het gaat er nu niet om dat je er iets aan doet, het gaat erom dat wij ons beseffen dat het aller- allereerste dat wij deze mensen verschuldigd zijn, is dat we gelukkig zijn met wat we hebben en dat we ons niet van de wijs laten brengen door triviale dingen zoals een mening of een botte opmerking door een vreemde of een niet overeenstemmede mening van een goeie vriend over iets oppervlakkigs zoals een auto of een kapsel.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ons een schuldgevoel aan te praten.
Terwijl we er in feite bitter weinig aan kunnen doen.
PoP overigens ook niet hoor, die staat net zo machteloos als wij allen.
Omdat wij hier in onze eigen omgeving nog genoeg problemen hebben om op te lossen eer wij naar anderen gaan kijken. Het oplossen van de hongersnood in afrika is een structureel probleem en los je niet op emt een dumpen van zakken rijst. Zoals ik eerder al creatief zei; als je 1 miljoen geeft aan één iemand, in een arm land, lok die direct een burgeroorlog uit. Het dumpen van zakken rijst heeft dan ook maar marginaal nut; veel zakken worden gestolen (dmv geweld van wapens waarvan je de oorsprong niet wilt weten) door lokale bendes, die daarmee hun macht vergroten.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:27 schreef senesta het volgende:
[..]
Ook dat! Genoeg!
Bovendien zijn er al zoveel pogingen gedaan om die mensen daar te helpen, is er al zo onnoemelijk veel geld heen gegaan in de hoop die landen de middelen te geven om iets op te zetten, waarom werkt dat dan niet? En wat kunnen wij doen om dat voor elkaar te krijgen?
Daarom zijn we allen gezegend met het mooie fenomeen genaamd wil. Verder begint een beter milieu altijd bij jezelf.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:27 schreef fs180 het volgende:
[..]
Die keuzevrijheid zal je in de praktijk nogal tegenvallen, je gaat een gevecht aan tegen de gevestigde orde, iets wat nooit in dank wordt afgenomen, alleen eerlijk zijn is voor veel mensen ondenkbaar.
Maar veel leed in de westerse wereld is ook geen aangeprate onzin.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:28 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Veel van het "leed" in de westerse wereld is aangepraatte onzin.
Dus omdat ik zeg dat ze naar mijn mening vooral met andere eigenschappen hebben bereikt wat ze bereikten zeg ik dat ze niet slim waren? Dat zeg ik toch niet? Ik stel alleen dat alleen intelligentie niet maakt dat mensen een verandering te weeg kunnen brengen en dat dat in mijn optiek niet de onderscheidende factor is. Massavernietigingswapens zijn ook door hele intelligente mensen gemaakt...quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:24 schreef fs180 het volgende:
[..]
Maar deze mensen waren niet slimmer dan mijn buurman, om maar iemand te noemen? Want nu stel je dus dat iedereen zulke praktijken zal doorzien en hiertegen zal stijden.. Want, medeleven zit ingebouwd in onze hersenen tbv overleven. Van nature zou iedereen dus meeleven, tot evolutie dit tegengaat. Zin dus alleen onderontwikkelde mensen in staat tot het ondernemen van dergelijke activiteiten?
Wat wij dus in eerste instantie moeten doen is blij zijn met wat we hier hebben. Niet dat dat het probleem daar oplost, maar we zullen hier dan wel iets prettiger leven en menselijker met elkaar omgaan. Misschien worden we wel socialer als we blijer worden met wat we hebben en wie weet wat voor goeds daar uit voort kan komen.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:27 schreef senesta het volgende:
[..]
Ook dat! Genoeg!
Bovendien zijn er al zoveel pogingen gedaan om die mensen daar te helpen, is er al zo onnoemelijk veel geld heen gegaan in de hoop die landen de middelen te geven om iets op te zetten, waarom werkt dat dan niet? En wat kunnen wij doen om dat voor elkaar te krijgen?
Als je ergens blij mee bent, kun je daar dan eigenlijk nog wel kritisch naar kijken?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:33 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Wat wij dus in eerste instantie moeten doen is blij zijn met wat we hier hebben. Niet dat dat het probleem daar oplost, maar we zullen hier dan wel iets prettiger leven en menselijker met elkaar omgaan. Misschien worden we wel socialer als we blijer worden met wat we hebben en wie weet wat voor goeds daar uit voort kan komen.
quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:33 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Maar veel leed in de westerse wereld is ook geen aangeprate onzin.
het is niet vergelijkbaar met zaken in afrika, maar dat maakt het niet minder erg. Bijv het verdwijnen van alle persoonlijke vrijheden in nederland. Je doet er feitelijk niemand mee kwaad, maar moreel is het een verwerpelijkere actie dan de bendes die in afrika eten stelen. Juist omdat wij doen alsof er hier geen problemen zijn, alle echte problemen zijn 'verborgen' en geven we simpelweg geen aandacht. Onze eigen land is even 'corupt' als een bananenrepubliek, niet in dezelfde zin, maar net zo erg. Praktijken waar wij nu van gruwelen (ddr bijv) zijn hier orde van de dag.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:28 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Veel van het "leed" in de westerse wereld is aangepraatte onzin. Maar ik postte het met betrekking tot mensen die niet om kunnen gaan met een eerlijke mening van een vriend over hun nieuwe auto of trui. Dat is zo ontzettend dom en ik vind het getuigen van grote onbewustheid en daardoor ook luiheid en domheid.
Maar vind je niet dat je jezelf ook wel een beetje tegenspreekt? Je bent altijd eerlijk, ook als dat mensen kwetst, sterker nog je kwetst hier in het topic iemand en geeft nog aan dat het je niets interesseert...quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:33 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Wat wij dus in eerste instantie moeten doen is blij zijn met wat we hier hebben. Niet dat dat het probleem daar oplost, maar we zullen hier dan wel iets prettiger leven en menselijker met elkaar omgaan. Misschien worden we wel socialer als we blijer worden met wat we hebben en wie weet wat voor goeds daar uit voort kan komen.
Ja hoor. Tuurlijk kan frustratie werken als een katalysator voor innovatie, maar voor creativiteit heb je geen frustratie of negativitiet nodig. Creativiteit komt onder andere voort uit nieuwsgierigheid en oplossinggericht denken.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:35 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Als je ergens blij mee bent, kun je daar dan eigenlijk nog wel kritisch naar kijken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |