Eensch, een opmerking over het wel of niet moeten hebben van kinderen of wat dan ook op basis van een mening is belachelijk.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:25 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dan nog vind ik dat jij met wat je tegen mij zei vanavond ver over de schreef bent gegaan. Onder het mom van 'eerlijkheid' zei je tegen me dat je hoopte dat ik niet aan kinderen zou beginnen, dat k dom was, dat ik niet begrijpend kon lezen , dat ik jouw posts niet aandachtig zou lezen en dat nog wel voor een mod!
Wat denk je wel dat je zulke dingen kunt zeggen. Je kent me niet eens.
Nee, ik heb geen hoge pet op van die eerlijkheid van jou, en ja, ik vind het bot.
dan weer zo...quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:18 schreef mediaconsument het volgende:
Dat is wat je van een forum met een volwassen onderwerp als dat van TRU zou mogen verwachten eigenlijk.
Doe ik niet. Het blijft hun mening, ik zal hem niet negeren of er tegenin gaan, maar uiteindelijk ben IK degene die mijn leven lijdt en of mijn vriendin goed zal worden gekeurd, ze het eens zijn met mijn nieuw auto, mijn salontafel bevalt of zeggen dat ik mijn haar moet knippen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:18 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat je je nooit door de mening van een ander laat beinvloeden zeker niet als het om mensen gaat die je na staan.
quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:32 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
In alle eerlijkheid, vind ik een opmerking als bovenstaande dan weer zo...
Maar goed, waar blijft het TRU-aspect nou betreffende dit onderwerp? De spoken, de maanstenen
, reiki
, god
, horror
... enzovoort
We zijn al op 100+ posts en niks van dat alles
Dan ben je de enigste in de wereld. Er is vrijwel altijd sprake van enige invloed, hoe minimaal dit ook moge zijn. Des te meer het je beinvloed, en je je daar door laat leiden, des te slechter dat is, dat ben ik volledig met je eens.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:04 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ik heb er geen last van dat de mening van anderen mij beinvloedt. Als ik me blij voel, laat ik deze gemoedstoestand niet beinvloeden door de mening van een ander.
Heeft niets met sterk in je schoenen staan te maken, of hoe 'beinvloedbaar' je bent.quote:Dat woorden een ander altijd beinvloeden is niet waar. Dat is iets wat ieder persoon zelf in de hand heeft. Hoe sterker je in je schoenen staat, hoe minder vatbaar je bent voor de gemoedstoestanden of de meningen van anderen.
Ik heb heus niet altijd sterk in mn schoenen gestaan dus ik weet echt wel wat je bedoelt, maar ik heb juist meer geleerd dan de meeste andere mensen denk ik. Door me te verdiepen in psychologie en mezelf in het diepe te gooien mbt bepaalde sociale angsten, heb ik mezelf genezen van de ziekte van het beinvloedbaar zijn door de mening van anderen.
Klopt. Maar het roept wel emoties/gevoelens op. Dat je dat kunt nuanceren moge duidelijk zijn.quote:Het is dan echt niet die opmerking die mij raakt, maar de locatie en de intonatie van de opmerking. Maar dat heb ik al eerder opgemerkt, dat je bepaalde dingen op wel tien verschillende manier kunt zeggen.
Ligt eraan waar die mening over gaat... Als jij zelf geld verdiend en daarvan een paarse jurk wil kopen en jouw man vindt dat ding afschuwelijk, waarom zou je je dan in godsnaam iets van zijn mening aantrekken. Het is jouw geld en jouw jurk en jij moet erin lopen....quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:30 schreef senesta het volgende:
Maar een boedhistische monnik is zijn hele leven bezig met zijn geestelijke gesteldheid. Hoe pas je zoiets toe in het alledaags leven, met een partner en kinderen. Ik geloof niet dat mijn man het leuk zou vinden als ik als reactie op zijn mening zou zeggen "Nou bedankt voor je mening, fijn dat je eerlijk bent maar ik ga me daar niet door laten beinvloeden".
Ik geloof ook niet dat dat erg eerlijk zou zijn
Het kan er best sporadisch tussen passen. Dit onderwerp wordt ook weer gevoerd in de context van TRU. Zo zou je zelfs een economisch topic kunnen maken in de context van TRU. (geld is energie, miljonairs gebruiken geen astrologie, enkel miljardairs (ofzo)) enzo. Zo kan je nog wel even doorgaan.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:32 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
In alle eerlijkheid, vind ik een opmerking als bovenstaande dan weer zo...
Maar goed, waar blijft het TRU-aspect nou betreffende dit onderwerp? De spoken, de maanstenen
, reiki
, god
, horror
... enzovoort
Daar zijn nog wel oplossingen voor te vinden, oa met ayahuasca ondervinden mensen een totaal 'reset' al het aardse en aangeleerde vervaagd.. Letterlijk! Het zal ongetwijfeld niet hetzelfde effect hebben als een jarenlange training maar zelfs tijdens zo'n sessie zal je de wereld dermate anders zien dat dit je complete leven kan beinvloeden. En dit kan verschillen tussen het stoppen met een alcoholverslaving tot het niet meer voor rood willen wachten..quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:30 schreef senesta het volgende:
[..]
Maar een boedhistische monnik is zijn hele leven bezig met zijn geestelijke gesteldheid. Hoe pas je zoiets toe in het alledaags leven, met een partner en kinderen. Ik geloof niet dat mijn man het leuk zou vinden als ik als reactie op zijn mening zou zeggen "Nou bedankt voor je mening, fijn dat je eerlijk bent maar ik ga me daar niet door laten beinvloeden".
Ik geloof ook niet dat dat erg eerlijk zou zijn
De TT is eerlijkheid, dat heeft hier niets mee van doenquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:32 schreef JoepiePoepie het volgende:
In alle eerlijkheid, vind ik een opmerking als dit:
[..]
dan weer zo...
, reiki
, god
, horror
... enzovoort
Is dat zo, senesta? Eerlijk zeggen hequote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:36 schreef jogy het volgende:
miljonairs gebruiken geen astrologie, enkel miljardairs
Esoterie? En wat Jogy zegt uiteraard.quote:
Lijkt me genoeg zeggen. Al mag aan die quote ook wel een topic gewijd worden eigenlijk.quote:J.P. Morgan: "Millionaires don't use Astrology, billionaires do!"
Ja ik weet dat die opmerking over die kinderen niet netjes was maar dat soort dingen interesseren me echt niet meer. Ik meen het eigenlijk ook nog. We hebben namelijk een tekort aan intelligente mensen in de wereld en ik ben het spuugzat om continu rekening te moeten houden met de gevoeligheden van een stel verwende westerlingen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:31 schreef jogy het volgende:
[..]
Eensch, een opmerking over het wel of niet moeten hebben van kinderen of wat dan ook op basis van een mening is belachelijk.
edit: aan de andere kant, weet dat diegene jou niet kent en jouw gevoeligheden ook niet door heeft dus dat er bepaalde dingen harder aan komen dan eventueel bedoeld.
Dat hoef je toch niet aan mij te vragen, het is jouw topicquote:
quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:38 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Is dat zo, senesta? Eerlijk zeggen he!
Eens. Je puur door emoties laten leidenquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:41 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ja ik weet dat die opmerking over die kinderen niet netjes was maar dat soort dingen interesseren me echt niet meer. Ik meen het eigenlijk ook nog. We hebben namelijk een tekort aan intelligente mensen in de wereld en ik ben het spuugzat om continu rekening te moeten houden met de gevoeligheden van een stel verwende westerlingen.
We leven in een wereld met overbevolking, toenemend populisme, toenemend racisme, steeds grotere milieu problemen, mensen die sterven van de honger en door oorlog en aan de andere kant verwende westerlingen die zich opwinden over futiliteiten en mijn opmerking over het niet krijgen van kinderen is ook een futiliteit. Lavender kent mij niet en ik haar niet en als je dat soort uitspraken van mijn kant dan serieus gaat opvatten, dan moet je je echt andere prioriteiten gaan stellen in je leven.
En jij denkt dat intelligente mensen de wereld beter gaan maken? Of ongevoeligheid?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:41 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ja ik weet dat die opmerking over die kinderen niet netjes was maar dat soort dingen interesseren me echt niet meer. Ik meen het eigenlijk ook nog. We hebben namelijk een tekort aan intelligente mensen in de wereld en ik ben het spuugzat om continu rekening te moeten houden met de gevoeligheden van een stel verwende westerlingen.
We leven in een wereld met overbevolking, toenemend populisme, toenemend racisme, steeds grotere milieu problemen, mensen die sterven van de honger en door oorlog en aan de andere kant verwende westerlingen die zich opwinden over futiliteiten en mijn opmerking over het niet krijgen van kinderen is ook een futiliteit. Lavender kent mij niet en ik haar niet en als je dat soort uitspraken van mijn kant dan serieus gaat opvatten, dan moet je je echt andere prioriteiten gaan stellen in je leven.
Iedereen maakt dergelijke momenten weleens mee. Je puur door je verstand laten leiden is ook weer zo doelloos, dan valt er namelijk weinig te genieten volgens mij.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:45 schreef fs180 het volgende:
[..]
Eens. Je puur door emoties laten leiden
Natuurlijk.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:47 schreef senesta het volgende:
[..]
En jij denkt dat intelligente mensen de wereld beter gaan maken? Of ongevoeligheid?
Dus als jij iets onaardigs of beledigends zegt tegen mensen die je niet kent interesseert het je eigenlijk niet hoe dat overkomt op die ander.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:41 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
En welke intelligente mensen hebben in het verleden de wereld dan beter gemaakt?quote:
Nou, maar we zijn al op 100+ posts, maak het verhaal dan ook duidelijker! Het is hier geen puzzeltochtquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:40 schreef mediaconsument het volgende:
Heb verder al aangegeven dat ik een idee heb met dit topic en dat er hier langzaam maar zeker steeds meer termen naar voren komen om dat verhaal duidelijker te maken.
Hoe weet je dat? Hoe weet jij of er geen mensen zijn die daar wel toe in staat zijn?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:35 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Dan ben je de enigste in de wereld. Er is vrijwel altijd sprake van enige invloed, hoe minimaal dit ook moge zijn.
Ego strelerij, bijna geen last meer vanquote:Ik ben ontzettend blij met mijn, in mijn ogen, mooie motor & het zal me werkelijk bijna geheel aan m'n derriere oxideren wat een ander daar van vindt. Toch voelt het nog nét iets beter als iedereen omkijkt naar je.
Ego strelerij. Tuurlijk. Niet 'goed', ook dat, maar wel 100% menselijk. & ik doe er ook alles aan om ook dat beperkt te houden, niet alleen het negatieve. Maar ik ben Mens, geen robot.![]()
En jij bent nog steeds degene die beslist hoe hij omgaat met deze beinvloeding. Elke ervaring die je meemaakt krijgt zijn betekenis mee door de bril waardoor jij naar de wereld kijkt.quote:Heeft niets met sterk in je schoenen staan te maken, of hoe 'beinvloedbaar' je bent.
Iets 'ervaren', 'vernemen', 'leren' etc. etc. is OOK 'beinvloeding'.
Wat heeft slecht nieuws te maken met het geven van een mening? "Je vader is overleden" is geen mening maar is een feit, dus weet niet zo goed waar je met slecht nieuws heen wilt.quote:Klopt. Maar het roept wel emoties/gevoelens op. Dat je dat kunt nuanceren moge duidelijk zijn.
Maar 'slecht nieuws' = 'slecht nieuws', hoe je het ook 'verpakt'.
Uiteraard, maar ik doelde meer op het labiel beschermen van het heilige huisje, in dit geval de kinderen, geen slecht woord over de kinderenquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:48 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Iedereen maakt dergelijke momenten weleens mee. Je puur door je verstand laten leiden is ook weer zo doelloos, dan valt er namelijk weinig te genieten volgens mij.
Inderdaad, zij zijn altijd het slachtoffer.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:53 schreef fs180 het volgende:
[..]
Uiteraard, maar ik doelde meer op het labiel beschermen van het heilige huisje, in dit geval de kinderen, geen slecht woord over de kinderenDe meeste mensen hebben die kinderen ook maar omdat ze eenzaam zijn of een doel aan hun leven willen geven (omdat het hoort dus). Er is totaal geen noodzaak om kinderen te nemen en in veel gevallen zijn de evt ouders totaal niet competent de kinderen een goede opvoeding te geven. Dat merk je vooral terug in het onderwijs, waar de taak als docent/leraar vervalt en je een tweede opvoeder wordt. Waar je een aantal jaar terug de kinderen les moest geven is het nu bijna de taak gedragsproblemen op te lossen. De ouders schuiven alles terug naar de school en komen daar verhaal halen als hun kind zich thuis misdraagt, zolang zij zelf maar niet de oorzaak zijn
![]()
Ik draaf wat door zie ik
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |