Kwetsenquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 16:19 schreef Lavenderr het volgende:
Als een goede vriendin me vraagt hoe ik haar (in mijn ogen lelijke) nieuwe auto vind, zeg ik niet: wat een lelijk ding, maar hou ik me op de vlakte en zeg wat over de leuke details of het mooie dashboard. . Waarom zou ik haar kwetsen? Zo'n leugentje vind ik legitiem.
Het was een voorbeeld, windt je niet zo op joh.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 16:23 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Kwetsen![]()
Hoe kansloos moet je zijn om je gekwetst te voelen als iemand je auto niet mooi vindt....![]()
Echt gewoon totaal onbelangrijk en dit soort dingen vind ik echt om te kotsen. In andere delen van de wereld sterven mensen door honger en oorlog en in het rijke NL lopen mensen rond die zich gekwetst voelen omdat iemand hun auto niet mooi vindt.
Soms snap ik wel waarom Moslim-terroristen het gemunt hebben op de Westerse samenleving, want we kunnen zo ongelofelijk decadent en verwend zijn, echt om je kapot voor te schamen
Het is een voorbeeld dat dagelijks voorkomt. En het voorbeeld en mijn reactie daar op zijn door te trekken naar een heleboel voorbeelden in het dagelijks leven.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 16:29 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het was een voorbeeld, windt je niet zo op joh.
En waarom je er moslim-terroristen bijhaalt is me helemaal een raadsel.
Jawel hoor, natuurlijk durf ik het wel te zeggen, maar ik wíl het niet zeggen. Waarom wil ik dat niet? Zij is er hartstikke blij en trots mee, moet ik dan zeggen: nou sorry, nee, ik vind hem lelijk?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 16:53 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Het is een voorbeeld dat dagelijks voorkomt. En het voorbeeld en mijn reactie daar op zijn door te trekken naar een heleboel voorbeelden in het dagelijks leven.
En het mag dan een voorbeeld zijn, ik mag toch aannemen dat je meent wat je zegt? Dat je daadwerkelijk niet durft te zeggen dat je de auto van je vriendin niet mooi vindt?
En waarom ik moslim-terroristen erbij haal, staat er gewoon bij. Omdat we in de Westerse wereld zulke enorme kwetsbare ego's hebben omdat we zo verwend en decadent zijn, het is gewoon om te kotsten als je nagaat dat onze problemen vaak zo ontzettend triviaal zijn in vergelijking met wat er gebeurd in de derde wereld.
Als ze dat niet willen weten, dan zouden ze ook niet om jouw mening vragen denk ik dan. Waarom zouden ze eigenlijk naar jouw mening over die auto vragen denk jij?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 17:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Jawel hoor, natuurlijk durf ik het wel te zeggen, maar ik wíl het niet zeggen. Waarom wil ik dat niet? Zij is er hartstikke blij en trots mee, moet ik dan zeggen: nou sorry, nee, ik vind hem lelijk?
Als dat jouw mening is, dan mag je die toch uiten?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 17:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Jawel hoor, natuurlijk durf ik het wel te zeggen, maar ik wíl het niet zeggen. Waarom wil ik dat niet? Zij is er hartstikke blij en trots mee, moet ik dan zeggen: nou sorry, nee, ik vind hem lelijk?
Overdrijven is ook een vakquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 17:08 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Als dat jouw mening is, dan mag je die toch uiten?
Leuk man, relaties met mensen waarin je niet oprecht je mening kunt uiten. Lieg maar tegen haar, maar besef je dan wel dat je dan eigenlijk tegen haar zegt dat je haar te zwak vindt om om te kunnen gaan met de waarheid. En dan hebben we het hier maar over een auto. Eigenlijk zeg je: "Lieve vriendin van me, ik denk dat je zwakzinnig bent en daarom ga ik niet echt zeggen wat ik over je auto denk om je tegen jezelf in bescherming te nemen."
Dat doen toch de meeste mensen als ze iets nieuws hebben? Het laten zien? En dan is het toch niet meer dan normaal dat je dan zegt: joh, wat leuk! Of meid wat mooi!quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 17:08 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Als ze dat niet willen weten, dan zouden ze ook niet om jouw mening vragen denk ik dan. Waarom zouden ze eigenlijk naar jouw mening over die auto vragen denk jij?
Dit is geen overdrijven, dit is wat zich onbewust afspeelt bij veel mensen die moeite hebben met eerlijk zijn.quote:
Wat is normaal? Wat normaal voor jou is, is niet normaal voor een ander.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 17:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat doen toch de meeste mensen als ze iets nieuws hebben? Het laten zien? En dan is het toch niet meer dan normaal dat je dan zegt: joh, wat leuk! Of meid wat mooi!
Omdat het social talk is, niet van belang. Waarom zou je een heel betoog houden over een auto? Over belangrijke zaken ligt dat anders.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 17:14 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Dit is geen overdrijven, dit is wat zich onbewust afspeelt bij veel mensen die moeite hebben met eerlijk zijn.
Ik bedoel, jij durft niet eens eerlijk je mening te geven over een auto... hoe overdreven is dat?
Nogmaals : ik dúrf het wel, maar ik wíl het niet.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 17:14 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Dit is geen overdrijven, dit is wat zich onbewust afspeelt bij veel mensen die moeite hebben met eerlijk zijn.
Ik bedoel, jij durft niet eens eerlijk je mening te geven over een auto... hoe overdreven is dat?
Hoezo betoog? Wanneer ik met een andere persoon sta te praten en ik vraag die persoon wat hij van mijn nieuwe auto vindt en deze persoon zegt dat hij hem niet heel mooi vindt, dan vraag ik met een glimlach op mijn gezicht wat hij er niet mooi aan vindt en vervolgens gaat het gesprek verder...quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 17:19 schreef Parlay het volgende:
[..]
Omdat het social talk is, niet van belang. Waarom zou je een heel betoog houden over een auto? Over belangrijke zaken ligt dat anders.
Omdat je bang bent je vriendin te kwetsen?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 17:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nogmaals : ik dúrf het wel, maar ik wíl het niet.
Daar kan ik 't niet geheel mee eens zijn. Er wordt gevraagd naar mijn mening. Die geef ik dan ook. Ongezoutquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 17:14 schreef Lavenderr het volgende:
Dat doen toch de meeste mensen als ze iets nieuws hebben? Het laten zien? En dan is het toch niet meer dan normaal dat je dan zegt: joh, wat leuk! Of meid wat mooi!
Als ik met een vriendin winkel en ze vraagt mijn mening over een jurk die ze aanpast zeg ik trouwens wél of ik hem leuk of niet leuk vind staan.
Ja, want ik weet hoe hard ze gewerkt heeft voor die auto en zie eerlijkquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 17:23 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Omdat je bang bent je vriendin te kwetsen?
En dat je het niet wil verandert trouwens niets aan wat ik zei. Het is nog steeds overdreven dat je dat niet wil.
Dat is precies wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 17:28 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Daar kan ik 't niet geheel mee eens zijn. Er wordt gevraagd naar mijn mening. Die geef ik dan ook. Ongezout![]()
Ik snap je punt wel, en ook ik 'verzwijg' wel eens iets, niet omdat die persoon het in mijn ogen niet aan kan, maar gewoon om zijn/haar goede bui niet te verpesten (net als jij waarschijnlijk bedoeld met die auto)
Nu is het in mijn vriendenkring redelijk 'gewoon' elkaar af te kraken (He lelijk, ook weer binnengelaten ?), dus ach ... 'Wat is dat nou voor wrak op wielen ???' zou ook zo maar mijn reaktie kunnen zijn op zo'n moment (al is het een splinternieuwe Lamborghini)
Dan kun je toch ook zeggen: Ondanks dat deze auto niet echt mijn smaak is, vind ik het toch erg tof voor je dat je deze auto hebt verkregen!quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 17:47 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, want ik weet hoe hard ze gewerkt heeft voor die auto en zie eerlijkgezegd het nut niet van afkraken. Ben gewoon blij voor haar.
Hoezo afkraken? Het wordt pas afkraken wanneer je zegt dat het een lelijke kut auto is en dat iemand die zo'n auto koopt niet goed bij zijn hoofd is. Dat is afkraken.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 17:47 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, want ik weet hoe hard ze gewerkt heeft voor die auto en zie eerlijkgezegd het nut niet van afkraken. Ben gewoon blij voor haar.
Als iemands bui verpest wordt doordat een vriendin een andere mening heeft, dan is die persoon wel heel erg labiel.quote:
Geen idee. Ik kan niet in zijn hoofd kijken.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 17:52 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dan kun je toch ook zeggen: Ondanks dat deze auto niet echt mijn smaak is, vind ik het toch erg tof voor je dat je deze auto hebt verkregen!
Dan ben je en eerlijk en kraak je haar niet af.
Vind het verder erg goed dat probably_on_pcp er het onderbewustzijn bij haalt. In hoeverre zou eerlijkheid hierop van toepassing zijn?
Degene die de waarheid ontvangt, die leert er immers van (mits deze waarheid (eerlijkheid) oprecht is uiteraard). Misschien is het handig om dat eens te proberen, weet zeker dat het je flink op zal luchten!quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Geen idee. Ik kan niet in zijn hoofd kijken.
Verder denk ik er anders over dat jij en Probably on pcp, ik hou niet van die botte eerlijkheid, en daar nog prat op gaan ook.
Want ik vraag me af hoe dat voelt om iemand eens flink de waarheid te zeggen, wie is daar mee gediend?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |