De wet overtreden om wetsovertreders te pakken... Dat klinkt jou gezond in de oren?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 00:18 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Zijn ze eindelijk boeven aan het vangen, is het weer niet goed.
Welke wet?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 00:20 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
De wet overtreden om wetsovertreders te pakken... Dat klinkt jou gezond in de oren?
Oké.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 00:22 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Politie zoekt overvallers en fouilleert tram
Welke boeven hebben ze dan gevangen?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 00:18 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Zijn ze eindelijk boeven aan het vangen, is het weer niet goed.
Een poging tot?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 00:27 schreef StormWarning het volgende:
[..]
Welke boeven hebben ze dan gevangen?
Welke wet is er volgens jou dan overtreden?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 00:20 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
De wet overtreden om wetsovertreders te pakken... Dat klinkt jou gezond in de oren?
4 posts boven je, Einstein.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 00:38 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Welke wet is er volgens jou overtreden dan?
Die paar bij elkaar geqoute artikelen van een willekeurige site zijn de volgens jou de wet? Justitie (die er waarschijnlijk iets meer kijk op heeft) denkt er blijkbaar anders over.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 00:38 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
4 posts boven je, Einstein.
Het zijn wetsartikelenquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 00:41 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Die paar bij elkaar geqoute artikelen van een willekeurige site zijn de volgens jou de wet? Justitie (die er waarschijnlijk iets meer kijk op heeft) denkt er blijkbaar anders over.
Zoek een advocaat als je zo overtuigd bent van je eigen gelijk.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 00:44 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Het zijn wetsartikelen
Het zijn alle wetsartikelen die betrekking hebben op fouillering. Maar als jij er vanuit wil gaan dat de overheid alles als vanzelf goed doet... Be my guest. Het staat je wel.
Wat dacht je ervan als jij een wetsartikel gaat zoeken waar het tegenovergestelde uit blijkt?
De logica in die opmerking ongaat me volledig. Ga naar bed.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 00:52 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Zoek een advocaat als je zo overtuigd bent van je eigen gelijk.
Zoek en gij zult wellicht vinden.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 00:56 schreef StormWarning het volgende:
Ik ben ook nog niet overtuigd van die artikelen eerlijk gezegd. Het zou me niets verbazen als er ook nog eoa lokale regeling bestaat waarin dit wel wordt toegestaan..
In de APV kun je een drankverbod instellen, maar niet het recht om willekeurig te gaan fouilleren. Wel kunnen B&W risico-gebieden aanwijzen waar preventief gefouilleerd mag worden. Echter moet elke fouilleer-actie alsnog door de officier van justitie worden goedgekeurd, en is dus niet echt geschikt om per direct overvallers te gaan zoeken.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 01:00 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Zoek en gij zult wellicht vinden.
En die lokale regeling dat zal een verordening moeten zijn volgens mij. APV.
Dit is niet zomaar een tip, het is de actuele melding van de overval door de slachtoffers tijdens het voorval. Een tip doet me denken aan een of andere informant, en meestal ook pas achteraf. Dus dit krijgt een beetje speciale prioriteit zeg maar.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 21:08 schreef StormWarning het volgende:
[..]
Bron
Dit gebeurde hier in Den Haag een tijdje terug. Nu vraag ik me af: kan dit zomaar? De politie krijgt een tip (elke gek kan de politie tippen), en mag vervolgens iedereen die in een tram zit fouilleren. En als je het er niet mee eens was kon je blijkbaar ook nog eens afgevoerd worden.
Zijn er hier mensen die weten wat je rechten in zo'n situatie zijn? Moeten we gewoon maar accepteren om als doodgewone burger op deze manier steeds meer gecriminaliseerd te worden en wat is er gebeurd met het onschuldbeginsel? Ik vind dit namelijk niet normaal..
Dat is echt het eerste waar overvallers on the run zich mee bezig houden ja.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:36 schreef CantFazeMe het volgende:
Ik vind het wel goed. Stel dat ze dat niet gedaan hadden, zat jij lekker tussen twee overvallers die misschien nog in je sterretje willen pakken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |