abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 augustus 2010 @ 14:10:43 #201
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_85006802
Maitje pakt de popcorn erbij...
Er was eens....
pi_85006874
Ik dacht dat je Jerry of Steve zou roepen :P
pi_85006905
^^ chips ! *O*
  zondag 8 augustus 2010 @ 14:14:45 #204
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_85006943
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 14:12 schreef Remco026 het volgende:
Ik dacht dat je Jerry of Steve zou roepen :P
Nee, want heb niet echt een live stream hier, dus dat gaat niet op..
Er was eens....
pi_85007085
maakt noedels en gaat er voor zitten
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_85007112
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 14:18 schreef m.k het volgende:
maakt noedels en gaat er voor zitten
denk dat je het net gemist hebt... sorry !
pi_85007140
he balen

maar ik kan het gelukkig nog terug lezen :)
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  zondag 8 augustus 2010 @ 14:24:37 #208
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_85007306
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 14:20 schreef m.k het volgende:
he balen

maar ik kan het gelukkig nog terug lezen :)
_O- Woehoahaha ja daarom!

Om toch nog even wat toe te voegen. Toen ik net voor het eerst van mijn leven het woord "hepla" las, heb ik moeten googlen.

Ik kwam tot de conclusie dat wij dat hier "naamplaatje" noemen en ik dat een veel mooiere en zinvollere benaming vind.
Daarbij, wil ik er ook nog even aan toe voegen dat ik vroeger van pappie ( O+ ) ook een hepla heb gekregen.. alleen ben hem nu kwijt -O- . Dus... dat jullie het even weten!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er was eens....
pi_85007453
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 14:24 schreef Maitje het volgende:

Ik kwam tot de conclusie dat wij dat hier "naamplaatje" noemen en ik dat een veel mooiere en zinvollere benaming vind.

Hij word Hepla genoemd omdat er meer op staat dan alleen je naam, het is een herkenning voor niet eigen troepen om uit te vissen wie je bent (reg nr en naam) en een esentieel stukje uitrusting voor medische personeel om snel te kunnen handelen indien je gewond bent geraakt (bloedgroep)
  zondag 8 augustus 2010 @ 14:30:51 #210
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_85007525
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 13:08 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Uit jouw conclusie kan ik dus concluderen dat jij ook zo'n hersenloze mongool bent, die van achter niet weet dat ie van voren leeft, en blijkbaar zo hersendood is dat ie marinier is geworden. Alhoewel, daar zul je een beetje het kip en het ei verhaal hebben.

Wat boeit het dat iemand met dat ding rondloopt, je mag er natuurlijk wel wat van vinden, maar om je er vervolgens mee te gaan lopen bemoeien is diep- en diep triest, maar ergens toch ook wel vermakelijk.
Ik dacht dat je sinds je met je eigen collega's geconfronteerd werd je wel een beetje bij gedraait was, maar zulke stukjes bevestigen maar weer eens wat voor burger in camo je wel niet bent... :')
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  zondag 8 augustus 2010 @ 14:31:32 #211
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_85007547
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 14:28 schreef Braamyo het volgende:

[..]

Hij word Hepla genoemd omdat er meer op staat dan alleen je naam, het is een herkenning voor niet eigen troepen om uit te vissen wie je bent (reg nr en naam) en een esentieel stukje uitrusting voor medische personeel om snel te kunnen handelen indien je gewond bent geraakt (bloedgroep)
Ik weet dat er idd meer opstaat, maar vind het een lelijk woord. Ist een afkorting trouwens?
Er was eens....
  zondag 8 augustus 2010 @ 14:31:53 #212
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_85007556
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 14:24 schreef Maitje het volgende:

[..]

_O- Woehoahaha ja daarom!

Om toch nog even wat toe te voegen. Toen ik net voor het eerst van mijn leven het woord "hepla" las, heb ik moeten googlen.

Daarbij, wil ik er ook nog even aan toe voegen dat ik vroeger van pappie ( O+ ) ook een hepla heb gekregen.. alleen ben hem nu kwijt -O- . Dus... dat jullie het even weten!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik stond op het punt om te Googlen toen ik dacht: "Hepla, plaatje, HERKENNINGSPLAATJE!!!"

Dus ik kwam er zelf net op tijd achter :)
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
  zondag 8 augustus 2010 @ 14:32:11 #213
168777 Rave_NL
pi_85007571
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 14:28 schreef Braamyo het volgende:

[..]

In ons jargon een valdoodplaatje.. :')
pi_85007585
Ik vraag me af waarom men als militair zijn hepla zichtbaar wil dragen, en of daar niet op gewezen word dit niet te doen? Tenslotte staat op je hepla je naam, social verzekerings nummer en religie, niet iets wat je nu onbedingt aan iedereen wil meedelen. Bij ons worden de soldaten er in de opleiding er op gewezen dat als ze de hepla'tjes (wij hebben twee lose plaatjes) dragen ze onder hemd of t-shirt horen, dus niet zichtbaar.
  zondag 8 augustus 2010 @ 14:35:18 #215
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_85007683
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 14:31 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Ik stond op het punt om te Googlen toen ik dacht: "Hepla, plaatje, HERKENNINGSPLAATJE!!!"

Dus ik kwam er zelf net op tijd achter :)
owja.. :') Tuurlijk!

Ik heb ee hele slechte nacht gehad, dus fouten maken mag vandaag! :D
Er was eens....
pi_85007734
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 14:32 schreef Sine_Pari het volgende:
Ik vraag me af waarom men als militair zijn hepla zichtbaar wil dragen, en of daar niet op gewezen word dit niet te doen? Tenslotte staat op je hepla je naam, social verzekerings nummer en religie, niet iets wat je nu onbedingt aan iedereen wil meedelen. Bij ons worden de soldaten er in de opleiding er op gewezen dat als ze de hepla'tjes (wij hebben twee lose plaatjes) dragen ze onder hemd of t-shirt horen, dus niet zichtbaar.
Op de Nederlandse dogtag staat geen social security number :) Ik draag ook vaak m'n Amerikaanse, die is toch net wat fijner.
  zondag 8 augustus 2010 @ 14:38:04 #217
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_85007772
Die van de Amerikanen zijn ook mooier...
Er was eens....
pi_85007833
Maar even een vraagje voor de hier aanwezige militaire. Moet de Nederlandse militair ze (de hepla) in het buitenland wel 24/7 dragen?
  zondag 8 augustus 2010 @ 14:43:29 #219
168777 Rave_NL
pi_85007962
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 14:32 schreef Sine_Pari het volgende:
Bij mij in de opleiding is dat niet anders geweest. Toen werd je nog gecontroleerd voor verlof of je niets anders dan vuile was meenam. En als iemand uit de opleiding stapte werd het valdoodplaatje gebroken in een ceremonie voordat hij werd weggetrapt.
Jammer genoeg is het verschil in discipline tussen de verschillende onderdelen meer dan zorgwekkend te noemen, en vooral het schijnbaar totaal ontbreken van een esprit de corps, wat er dus voor zorgt dat een militair hier durft te beweren dat je elkaar niet hoeft aan te spreken als iemand zichzelf als militair, en daarmee de gehele krijgsmacht, tot een lachertje maakt.
Een hepla is een wezenlijk onderdeel van je uniform, en wordt direct op de huid gedragen onder een tshirt. En als onderdeel van uniform is het dan ook nog eens volgens militair strafrecht verboden om militair en burger te mixen. (Esses, spring dr maar in aub).
Kinderachtig? Ja, maar blijkbaar is het nodig om zulke kinderachtige bepalingen in het leven te roepen voor militairen die blijkbaar schijt hebben aan van alles..
  zondag 8 augustus 2010 @ 14:44:24 #220
168777 Rave_NL
pi_85007988
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 14:39 schreef Sine_Pari het volgende:
Maar even een vraagje voor de hier aanwezige militaire. Moet de Nederlandse militair ze (de hepla) in het buitenland wel 24/7 dragen?
Bedoel je in functie of met verlof?
pi_85007991
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 14:31 schreef Maitje het volgende:

[..]

Ik weet dat er idd meer opstaat, maar vind het een lelijk woord. Ist een afkorting trouwens?
Hepla, herkeningsplaatje
pi_85008199
Hier word door bepaalde leden gewezen op het niet mixen van burger en militair. Maar zijn er bij de Nederlandse defensie geen uitzonderingen? Hier kan men bv. de dog tags 24/7 dragen, of men nu CONUS is en in burger maakt niets uit. Verder kan men bepaalde uniformdelen zoals schoenen, sport t-shirt etc op burger dragen.
pi_85008316
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 14:44 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Bedoel je in functie of met verlof?
Beide, wij moeten zo snel we voor de dienst naar het buitenland gaan (Outside the CONtinental United States (OCONUS)) de dog tags 24/7 dragen ook na vast werken of verlof.
pi_85008485
Bij oefeningen in buitenland draag ik de hepla ook alleen tijdens werk. Als we tijdens de weekendbreak ergens de stad in duiken blijft dat ding mooi bij de rest van mijn spullen. Heb ook nooit gehoord dat we hem wel zouden moeten dragen dus dat hoeft ook niet denk ik.
Bah !
pi_85008586
nja, hij maakt een punt. Het is namelijk officieel niet verboden.

Het is alleen ongepast om er opzichtig mee rond te lopen volgens de meeste wapendienstvlakken :)
  zondag 8 augustus 2010 @ 15:01:27 #226
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_85008638
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 14:53 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

Beide, wij moeten zo snel we voor de dienst naar het buitenland gaan (Outside the CONtinental United States (OCONUS)) de dog tags 24/7 dragen ook na vast werken of verlof.
Hoe komt het eigenlijk dat jij als Nederlander (?) bij de US Special Forces zit?
... and I feel fine.
  zondag 8 augustus 2010 @ 15:04:55 #227
168777 Rave_NL
pi_85008763
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 14:50 schreef Sine_Pari het volgende:
Hier word door bepaalde leden gewezen op het niet mixen van burger en militair. Maar zijn er bij de Nederlandse defensie geen uitzonderingen? Hier kan men bv. de dog tags 24/7 dragen, of men nu CONUS is en in burger maakt niets uit. Verder kan men bepaalde uniformdelen zoals schoenen, sport t-shirt etc op burger dragen.
Allereerst even over het dragen van de dogtags, het hele punt is dat sommige 'militairen' hun dogtag zichtbaar over hun burgershirt heen hangen tijdens het uitgaan in het weekend met geen ander nut of doel dan het schijnbaar smeken om respect of erkenning. Wat bij mij in het verkeerde keelgat schiet, helemaal als die persoon in kwestie zelfs nog maar in de opleiding zit en geen flauw benul heeft van de reden van zo'n ketting anders dan dat hij nu de flinke bink kan spelen tussen zijn burgervriendjes...
Ik spreek nu even voor mezelf als ik zeg dat het er vanaf het eerste verlof in de opleiding erop werd toegezien dat het reizen van en naar een kazerne in burger of DT gebeurt, en dat alles wat ook maar enigszins gecamoufleerd is in een tas zit. Eenmaal operationeel wordt je geacht te weten hoe het gaat, en word je het vertrouwen geschonken.
Mixen van burger met gevechtstenue is dan ook not-done bij ons, maar nogmaals, wij hechten wél waarde aan discipline en bestaat onze korpsgeest niet uit gebakken lucht.
En voor het in burger kunnen identificeren van defensiepersoneel dien je je militaire id bij je te dragen, wat een dogtag in het weekend dus overbodig maakt..
pi_85008846
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 15:01 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Hoe komt het eigenlijk dat jij als Nederlander (?) bij de US Special Forces zit?
Men zou het een omloop van omstandigheden kunnen noemen. Maar ik denk niet dat het slom is om nu mijn gehele levensloop en dienstgang hier op het forum te zeten.

PS. maar zit als Amerikaan in de U.S. Army Special Forces (USA SF), aangezien men geen dubbele nationaliteit mag hebben, en van andere nationaliteiten afstand moet doen wil men in de USA SF willen dienen.
pi_85008854
hoe zit dat eigenlijk met naar huis reizen in je bloemen tenue is dat ook not done ? (jusk asking)
pi_85008939
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 15:07 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]
PS. maar zit als Amerikaan in de U.S. Army Special Forces (USA SF), aangezien men geen dubbele nationaliteit mag hebben, en van andere nationaliteiten afstand moet doen wil men in de USA SF willen dienen.
Waarom kan dat daar wel, maar wordt er hier een heel drama van gemaakt als wij de Marokkanen en Argentijnen en weet ik veel welke landen dat nog meer hebben om hun oude nationaliteit op te geven.
  zondag 8 augustus 2010 @ 15:11:53 #231
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_85008989
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 15:10 schreef Remco026 het volgende:

[..]

Waarom kan dat daar wel, maar wordt er hier een heel drama van gemaakt als wij de Marokkanen en Argentijnen en weet ik veel welke landen dat nog meer hebben om hun oude nationaliteit op te geven.
Omdat we te tolerant zijn ;)
... and I feel fine.
pi_85009020
Misschien iets te tolerant...
  zondag 8 augustus 2010 @ 15:13:15 #233
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_85009047
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 15:07 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

Men zou het een omloop van omstandigheden kunnen noemen. Maar ik denk niet dat het slom is om nu mijn gehele levensloop en dienstgang hier op het forum te zeten.

Nou, ik vroeg het me meer af of één van je ouders US Staatsburger is, of je anders getrouwd bent met een Amerikaanse en waarom je ervoor gekozen hebt om de USA krijgsmacht in te gaan ipv de NL-se.

Een heel persoonlijk relaas hoeft het niet te worden hoor ;)
En als je het niet wilt vertellen, ook goed. No problem :)
... and I feel fine.
  zondag 8 augustus 2010 @ 15:13:17 #234
168777 Rave_NL
pi_85009048
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 15:07 schreef m.k het volgende:
hoe zit dat eigenlijk met naar huis reizen in je bloemen tenue is dat ook not done ? (jusk asking)
Verschilt, bij het ene landmachtonderdeel wordt dit verplicht, bij bijv de marns is het not done, al wordt gedoogd dat je in uniform in de auto stapt als je linea directa naar huis rijdt.
En dan doe ik buiten de kazerne mijn jas en baret uit en af, zodat je van buiten niets anders ziet dan een vent in een groen of zandkleurig tshirt. Om eenmaal in m'n straat ze weer aan te trekken.
pi_85009106
dank voor de uitleg rave :)
pi_85009143
Weet niet of de vraag aan mij gericht was, maar hier mag je de Army Combat Uniform (ACU) naar en van werk dragen. Maar anders als in Nederland reist men hier met een Personal Owned Vehicle (POV) en niet met openbaar vervoer. Reist men al met openbaar vevoer (bv. vliegtuig) in uniform naar bv. ouders in een andere staat, is dit altijd in het DT.
pi_85009167
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 15:07 schreef m.k het volgende:
Bij de klu mag je alleen in DT gebruik maken van het OV. (En ik geloof dat het als cadet niet is toegestaan om in GVT buiten de kazerne te komen zolang je de ZHKH niet hebt voltooid ofso?).
Blood Sugar Sex Magik
pi_85009291
ok dank u beiden voor de uitleg :)

denk dat bij lmb gewoon gedoogd/toegestaan is? zie altijd als ik naar assen reis hele hordes militairen met hun tenue aan (gvt/dt weet ik niet) met baret op
pi_85009302
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 15:13 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Nou, ik vroeg het me meer af of één van je ouders US Staatsburger is, of je anders getrouwd bent met een Amerikaanse en waarom je ervoor gekozen hebt om de USA krijgsmacht in te gaan ipv de NL-se.

Een heel persoonlijk relaas hoeft het niet te worden hoor ;)
En als je het niet wilt vertellen, ook goed. No problem :)
Nee Lotusss beide ouders hebben de Nederlandse nationaliteit, en ben pas voor de eerste keer getrouwd toen ik al lang en breed in dienst zat.
  zondag 8 augustus 2010 @ 15:24:29 #240
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_85009448
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 15:20 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

Nee Lotusss beide ouders hebben de Nederlandse nationaliteit, en ben pas voor de eerste keer getrouwd toen ik al lang en breed in dienst zat.
Cool :)
Thanks voor de info!
... and I feel fine.
pi_85009664
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 15:20 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

Nog een vraag dan als je hem tenminste wil beantwoorden.
Heb je de Amerikaanse nationaliteit gekregen omdat je daar in dienst ging, of heb je hem op een andere manier gekregen? met die lotterij of iets dergelijks.
pi_85009884
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 15:30 schreef Remco026 het volgende:

[..]

Nog een vraag dan als je hem tenminste wil beantwoorden.
Heb je de Amerikaanse nationaliteit gekregen omdat je daar in dienst ging, of heb je hem op een andere manier gekregen? met die lotterij of iets dergelijks.
Het enigste wat ik van de lotterij weet is dat je niet de staatsburgerschap "wint", maar de zogenaamde green card (verblijfsvergunning. Ik heb mijn green card gekregen ivm mijn werkzaamheden. Tesamen met green card en social verzekerings nummer kan men dienst doen binnen de Amerikaanse defensie. Echter niet alle functies staan open, omdat men voor bepaalde functies eerst de Amerikaanse staatsburgerschap moet bezitten.
  zondag 8 augustus 2010 @ 16:40:57 #243
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_85012148
Ik heb wel moeten lachen om die hepla discussie ;)

Zelf ben ik er heel duidelijk in, in burger draag je dat niet. Gewoon je ID. Klaar.
Je bloedgroep en reces-factor kun je evt op je borst tatooėren whehehehe
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  zondag 8 augustus 2010 @ 16:49:10 #244
168777 Rave_NL
pi_85012422
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 16:40 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik heb wel moeten lachen om die hepla discussie ;)

Zelf ben ik er heel duidelijk in, in burger draag je dat niet. Gewoon je ID. Klaar.
Je bloedgroep en reces-factor kun je evt op je borst tatooėren whehehehe
Op de binnenkant van je bovenarm, met RNLMC en je registratienr erbij... ;)
  zondag 8 augustus 2010 @ 16:50:10 #245
110987 ErwinRommel
pi_85012469
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 16:49 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Op de binnenkant van je bovenarm, met RNLMC en je registratienr erbij... ;)
Hehehe ja kan ook nog.
Echter tactisch niet verantwoord ;)
  zondag 8 augustus 2010 @ 17:08:17 #246
168777 Rave_NL
pi_85013104
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 16:50 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Hehehe ja kan ook nog.
Echter tactisch niet verantwoord ;)
Ware het niet dat ze een marinier niet levend te pakken krijgen, en we niemand achterlaten. ;)

:P
  zondag 8 augustus 2010 @ 17:23:37 #247
110987 ErwinRommel
pi_85013685
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:08 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Ware het niet dat ze een marinier niet levend te pakken krijgen, en we niemand achterlaten. ;)

:P
Ohhh nee?
Zet ze maar eens tegenover LMB ;)
pi_85013811
*pakt zijn noedels er weer bij en gaat wederom er voor zitten*
  zondag 8 augustus 2010 @ 17:28:21 #249
110987 ErwinRommel
pi_85013883
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:26 schreef m.k het volgende:
*pakt zijn noedels er weer bij en gaat wederom er voor zitten*
Smakelijk dan.
Vissticks zijn vaak mondjes hehe
  zondag 8 augustus 2010 @ 17:28:49 #250
168777 Rave_NL
pi_85013904
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:23 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ohhh nee?
Zet ze maar eens tegenover LMB ;)
Puik plan! We kunnen wel wat vrouwelijk gezelschap gebruiken! O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')