Nee, want heb niet echt een live stream hier, dus dat gaat niet op..quote:Op zondag 8 augustus 2010 14:12 schreef Remco026 het volgende:
Ik dacht dat je Jerry of Steve zou roepen
quote:Op zondag 8 augustus 2010 14:20 schreef m.k het volgende:
he balen
maar ik kan het gelukkig nog terug lezen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er was eens....
Hij word Hepla genoemd omdat er meer op staat dan alleen je naam, het is een herkenning voor niet eigen troepen om uit te vissen wie je bent (reg nr en naam) en een esentieel stukje uitrusting voor medische personeel om snel te kunnen handelen indien je gewond bent geraakt (bloedgroep)quote:Op zondag 8 augustus 2010 14:24 schreef Maitje het volgende:
Ik kwam tot de conclusie dat wij dat hier "naamplaatje" noemen en ik dat een veel mooiere en zinvollere benaming vind.
Ik dacht dat je sinds je met je eigen collega's geconfronteerd werd je wel een beetje bij gedraait was, maar zulke stukjes bevestigen maar weer eens wat voor burger in camo je wel niet bent...quote:Op zondag 8 augustus 2010 13:08 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Uit jouw conclusie kan ik dus concluderen dat jij ook zo'n hersenloze mongool bent, die van achter niet weet dat ie van voren leeft, en blijkbaar zo hersendood is dat ie marinier is geworden. Alhoewel, daar zul je een beetje het kip en het ei verhaal hebben.
Wat boeit het dat iemand met dat ding rondloopt, je mag er natuurlijk wel wat van vinden, maar om je er vervolgens mee te gaan lopen bemoeien is diep- en diep triest, maar ergens toch ook wel vermakelijk.
Ik weet dat er idd meer opstaat, maar vind het een lelijk woord. Ist een afkorting trouwens?quote:Op zondag 8 augustus 2010 14:28 schreef Braamyo het volgende:
[..]
Hij word Hepla genoemd omdat er meer op staat dan alleen je naam, het is een herkenning voor niet eigen troepen om uit te vissen wie je bent (reg nr en naam) en een esentieel stukje uitrusting voor medische personeel om snel te kunnen handelen indien je gewond bent geraakt (bloedgroep)
quote:Op zondag 8 augustus 2010 14:24 schreef Maitje het volgende:
[..]
Woehoahaha ja daarom!
Om toch nog even wat toe te voegen. Toen ik net voor het eerst van mijn leven het woord "hepla" las, heb ik moeten googlen.
Ik kwam tot de conclusie dat wij dat hier "naamplaatje" noemen en ik dat een veel mooiere en zinvollere benaming vind.
Daarbij, wil ik er ook nog even aan toe voegen dat ik vroeger van pappie () ook een hepla heb gekregen.. alleen ben hem nu kwijt
. Dus... dat jullie het even weten!
Ik stond op het punt om te Googlen toen ik dacht: "Hepla, plaatje, HERKENNINGSPLAATJE!!!"SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus ik kwam er zelf net op tijd achter
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
In ons jargon een valdoodplaatje..quote:Op zondag 8 augustus 2010 14:28 schreef Braamyo het volgende:
[..]
Hij word Hepla genoemd omdat er meer op staat dan alleen je naam, het is een herkenning voor niet eigen troepen om uit te vissen wie je bent (reg nr en naam) en een esentieel stukje uitrusting voor medische personeel om snel te kunnen handelen indien je gewond bent geraakt (bloedgroep)
owja..quote:Op zondag 8 augustus 2010 14:31 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ik stond op het punt om te Googlen toen ik dacht: "Hepla, plaatje, HERKENNINGSPLAATJE!!!"
Dus ik kwam er zelf net op tijd achter
Op de Nederlandse dogtag staat geen social security numberquote:Op zondag 8 augustus 2010 14:32 schreef Sine_Pari het volgende:
Ik vraag me af waarom men als militair zijn hepla zichtbaar wil dragen, en of daar niet op gewezen word dit niet te doen? Tenslotte staat op je hepla je naam, social verzekerings nummer en religie, niet iets wat je nu onbedingt aan iedereen wil meedelen. Bij ons worden de soldaten er in de opleiding er op gewezen dat als ze de hepla'tjes (wij hebben twee lose plaatjes) dragen ze onder hemd of t-shirt horen, dus niet zichtbaar.
Bij mij in de opleiding is dat niet anders geweest. Toen werd je nog gecontroleerd voor verlof of je niets anders dan vuile was meenam. En als iemand uit de opleiding stapte werd het valdoodplaatje gebroken in een ceremonie voordat hij werd weggetrapt.quote:Op zondag 8 augustus 2010 14:32 schreef Sine_Pari het volgende:
Ik vraag me af waarom men als militair zijn hepla zichtbaar wil dragen, en of daar niet op gewezen word dit niet te doen? Tenslotte staat op je hepla je naam, social verzekerings nummer en religie, niet iets wat je nu onbedingt aan iedereen wil meedelen. Bij ons worden de soldaten er in de opleiding er op gewezen dat als ze de hepla'tjes (wij hebben twee lose plaatjes) dragen ze onder hemd of t-shirt horen, dus niet zichtbaar.
Bedoel je in functie of met verlof?quote:Op zondag 8 augustus 2010 14:39 schreef Sine_Pari het volgende:
Maar even een vraagje voor de hier aanwezige militaire. Moet de Nederlandse militair ze (de hepla) in het buitenland wel 24/7 dragen?
Hepla, herkeningsplaatjequote:Op zondag 8 augustus 2010 14:31 schreef Maitje het volgende:
[..]
Ik weet dat er idd meer opstaat, maar vind het een lelijk woord. Ist een afkorting trouwens?
Beide, wij moeten zo snel we voor de dienst naar het buitenland gaan (Outside the CONtinental United States (OCONUS)) de dog tags 24/7 dragen ook na vast werken of verlof.quote:Op zondag 8 augustus 2010 14:44 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Bedoel je in functie of met verlof?
Hoe komt het eigenlijk dat jij als Nederlander (?) bij de US Special Forces zit?quote:Op zondag 8 augustus 2010 14:53 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Beide, wij moeten zo snel we voor de dienst naar het buitenland gaan (Outside the CONtinental United States (OCONUS)) de dog tags 24/7 dragen ook na vast werken of verlof.
Allereerst even over het dragen van de dogtags, het hele punt is dat sommige 'militairen' hun dogtag zichtbaar over hun burgershirt heen hangen tijdens het uitgaan in het weekend met geen ander nut of doel dan het schijnbaar smeken om respect of erkenning. Wat bij mij in het verkeerde keelgat schiet, helemaal als die persoon in kwestie zelfs nog maar in de opleiding zit en geen flauw benul heeft van de reden van zo'n ketting anders dan dat hij nu de flinke bink kan spelen tussen zijn burgervriendjes...quote:Op zondag 8 augustus 2010 14:50 schreef Sine_Pari het volgende:
Hier word door bepaalde leden gewezen op het niet mixen van burger en militair. Maar zijn er bij de Nederlandse defensie geen uitzonderingen? Hier kan men bv. de dog tags 24/7 dragen, of men nu CONUS is en in burger maakt niets uit. Verder kan men bepaalde uniformdelen zoals schoenen, sport t-shirt etc op burger dragen.
Men zou het een omloop van omstandigheden kunnen noemen. Maar ik denk niet dat het slom is om nu mijn gehele levensloop en dienstgang hier op het forum te zeten.quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:01 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Hoe komt het eigenlijk dat jij als Nederlander (?) bij de US Special Forces zit?
Waarom kan dat daar wel, maar wordt er hier een heel drama van gemaakt als wij de Marokkanen en Argentijnen en weet ik veel welke landen dat nog meer hebben om hun oude nationaliteit op te geven.quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:07 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
PS. maar zit als Amerikaan in de U.S. Army Special Forces (USA SF), aangezien men geen dubbele nationaliteit mag hebben, en van andere nationaliteiten afstand moet doen wil men in de USA SF willen dienen.
Omdat we te tolerant zijnquote:Op zondag 8 augustus 2010 15:10 schreef Remco026 het volgende:
[..]
Waarom kan dat daar wel, maar wordt er hier een heel drama van gemaakt als wij de Marokkanen en Argentijnen en weet ik veel welke landen dat nog meer hebben om hun oude nationaliteit op te geven.
Nou, ik vroeg het me meer af of één van je ouders US Staatsburger is, of je anders getrouwd bent met een Amerikaanse en waarom je ervoor gekozen hebt om de USA krijgsmacht in te gaan ipv de NL-se.quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:07 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Men zou het een omloop van omstandigheden kunnen noemen. Maar ik denk niet dat het slom is om nu mijn gehele levensloop en dienstgang hier op het forum te zeten.
PS. maar zit als Amerikaan in de U.S. Army Special Forces (USA SF), aangezien men geen dubbele nationaliteit mag hebben, en van andere nationaliteiten afstand moet doen wil men in de USA SF willen dienen.
Verschilt, bij het ene landmachtonderdeel wordt dit verplicht, bij bijv de marns is het not done, al wordt gedoogd dat je in uniform in de auto stapt als je linea directa naar huis rijdt.quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:07 schreef m.k het volgende:
hoe zit dat eigenlijk met naar huis reizen in je bloemen tenue is dat ook not done ? (jusk asking)
Bij de klu mag je alleen in DT gebruik maken van het OV. (En ik geloof dat het als cadet niet is toegestaan om in GVT buiten de kazerne te komen zolang je de ZHKH niet hebt voltooid ofso?).quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:07 schreef m.k het volgende:
hoe zit dat eigenlijk met naar huis reizen in je bloemen tenue is dat ook not done ? (jusk asking)
Nee Lotusss beide ouders hebben de Nederlandse nationaliteit, en ben pas voor de eerste keer getrouwd toen ik al lang en breed in dienst zat.quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:13 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Nou, ik vroeg het me meer af of één van je ouders US Staatsburger is, of je anders getrouwd bent met een Amerikaanse en waarom je ervoor gekozen hebt om de USA krijgsmacht in te gaan ipv de NL-se.
Een heel persoonlijk relaas hoeft het niet te worden hoor
En als je het niet wilt vertellen, ook goed. No problem
Coolquote:Op zondag 8 augustus 2010 15:20 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Nee Lotusss beide ouders hebben de Nederlandse nationaliteit, en ben pas voor de eerste keer getrouwd toen ik al lang en breed in dienst zat.
Nog een vraag dan als je hem tenminste wil beantwoorden.quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:20 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Nee Lotusss beide ouders hebben de Nederlandse nationaliteit, en ben pas voor de eerste keer getrouwd toen ik al lang en breed in dienst zat.
Het enigste wat ik van de lotterij weet is dat je niet de staatsburgerschap "wint", maar de zogenaamde green card (verblijfsvergunning. Ik heb mijn green card gekregen ivm mijn werkzaamheden. Tesamen met green card en social verzekerings nummer kan men dienst doen binnen de Amerikaanse defensie. Echter niet alle functies staan open, omdat men voor bepaalde functies eerst de Amerikaanse staatsburgerschap moet bezitten.quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:30 schreef Remco026 het volgende:
[..]
Nog een vraag dan als je hem tenminste wil beantwoorden.
Heb je de Amerikaanse nationaliteit gekregen omdat je daar in dienst ging, of heb je hem op een andere manier gekregen? met die lotterij of iets dergelijks.
Op de binnenkant van je bovenarm, met RNLMC en je registratienr erbij...quote:Op zondag 8 augustus 2010 16:40 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik heb wel moeten lachen om die hepla discussie
Zelf ben ik er heel duidelijk in, in burger draag je dat niet. Gewoon je ID. Klaar.
Je bloedgroep en reces-factor kun je evt op je borst tatooėren whehehehe
Hehehe ja kan ook nog.quote:Op zondag 8 augustus 2010 16:49 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Op de binnenkant van je bovenarm, met RNLMC en je registratienr erbij...
Ware het niet dat ze een marinier niet levend te pakken krijgen, en we niemand achterlaten.quote:Op zondag 8 augustus 2010 16:50 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hehehe ja kan ook nog.
Echter tactisch niet verantwoord
Ohhh nee?quote:Op zondag 8 augustus 2010 17:08 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ware het niet dat ze een marinier niet levend te pakken krijgen, en we niemand achterlaten.
Smakelijk dan.quote:Op zondag 8 augustus 2010 17:26 schreef m.k het volgende:
*pakt zijn noedels er weer bij en gaat wederom er voor zitten*
Puik plan! We kunnen wel wat vrouwelijk gezelschap gebruiken!quote:Op zondag 8 augustus 2010 17:23 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ohhh nee?
Zet ze maar eens tegenover LMB
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |