abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 22:54:56 #101
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_84990786
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 21:45 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ja, goddamnit! Maandag werken natuurlijk... Maar ik heb wel het gevoel dat het beter met ze gaat, nu ze buiten staan. Heb ook nog geen luizen gezien, sindsdien. Mogen we dat toeschrijven aan de zonnedauwtjes?
Tuincentra zijn toch tot 18.00 open? Anders even in je pauze naar een bloemen en planten zaakje lopen. ;)

quote:
Mwa, ik ben on speaking terms met de VvE, dus ik kan het gerust vragen. Maar goed, die regenpijp zit sowieso op een plaats waar geen regenton past... Denk niet dat t wat gaat worden dus.
Waarom niet? Die ton hoeft niet te staan op de plek van je regenpijp hoor. Het zijn pvc pijpen en die kan je heel makkelijk met lijm langer maken. Ook zijn er zat bochtjes te koop waardoor je m kan zetten waar jij m wil. Ok aan de andere kant van je balkon zal wat lastig worden omdat je het wel horizontaal moet houden en je dan met een pijp over ja balkon zit maar je snapt wat ik bedoel. ;)
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 23:14:30 #102
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_84991539
Nou, ik maar even kijken hoeveel turf ik nog had.. niet veel, maar net genoeg. Gemengd met zand, de boel verdelen over 3 potten. Toen dacht ik, nou dan kan ik de plantjes ook wel gelijk gaan scheiden nu alles toch al klaar staat.
Het was een ware slachting. :') Ik hoop dat Nikita het gaat overleven, want die scheiding ging niet zo goed. ;(
Marvin scheiden ging prima, daar zijn er nu 6 van. :+
People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)
pi_84993114
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 18:47 schreef mmascha het volgende:

[..]

:@ :D
Ik wilde er nog wel veel meer meenemen. Ik had al een lijstje gemaakt met diverse soorten die ik wilde hebben. Maar er stonden zoveel leuke, ik kon niet kiezen!
En zoals TD al schreef: ik vond het zelf ook wel een mooie vangst. Zeker zo bij elkaar. :+
Het is zeker een mooie vangst. Hier kunnen we zoveel soorten niet vinden, toch niet in het tuincentrum waar ik ga :-) Ik heb alleen de happertjes en dan een soort kelk, moet nog eens foto's nemen :-)

Hé TD niet eens gezien dat jij hier ook zat :D (alhoewel ik het vermoeden had met je ava :P )
  zondag 8 augustus 2010 @ 00:04:39 #104
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_84993395
Whehe, een goed vermoeden. :D

Nog even wat (donkere, want alleen telefoon als camera) foto's van na de slachting

Nikita 1

Nikita 2 (die is wel heel onduidelijk geworden, excuus)

Marvin 1 en 2

Marvin 3 en 4

Marvin 5 en 6

Nu is het afwachten wie de verhuizing allemaal gaan overleven, ben benieuwd.
Nog wat nieuwe namen verzinnen, want al die nummers vind ik ook maar niks :P
People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)
  zondag 8 augustus 2010 @ 00:05:33 #105
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_84993430
En ik ben benieuwd naar foto's van jouw plantengrut StefanieV :D
pi_84993667
Morgen TD, dan komen er foto's. Er staat op pagina 1 wel een foto van mijn happertje met een huge vlieg maar dat is momenteel aan het afsterven dat happertje :(
  zondag 8 augustus 2010 @ 00:16:23 #107
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_84993795
Dat is jammer, maar het is maar 1 happertje, kan gebeuren. :)
  Moderator zondag 8 augustus 2010 @ 08:01:50 #108
155227 crew  Guppy
dus
pi_84998794
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 22:54 schreef Outpost76 het volgende:

Tuincentra zijn toch tot 18.00 open? Anders even in je pauze naar een bloemen en planten zaakje lopen. ;)

Waarom niet? Die ton hoeft niet te staan op de plek van je regenpijp hoor. Het zijn pvc pijpen en die kan je heel makkelijk met lijm langer maken. Ook zijn er zat bochtjes te koop waardoor je m kan zetten waar jij m wil. Ok aan de andere kant van je balkon zal wat lastig worden omdat je het wel horizontaal moet houden en je dan met een pijp over ja balkon zit maar je snapt wat ik bedoel. ;)
True, maar zelfs dat red ik niet :') Maar een bloemzaakje is wel een idee, die hebben ze wel in Hoog Catharijne

En ach, het opvangen van water begint steeds beter te gaan. Ik ontdek waar ik de bakjes het beste kan zetten, en er hangt nu ook een maatbekertje aan het balkon :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 8 augustus 2010 @ 11:52:38 #109
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_85002336
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 23:56 schreef StefanieV het volgende:

[..]

Het is zeker een mooie vangst. Hier kunnen we zoveel soorten niet vinden, toch niet in het tuincentrum waar ik ga :-) Ik heb alleen de happertjes en dan een soort kelk, moet nog eens foto's nemen :-)

Hé TD niet eens gezien dat jij hier ook zat :D (alhoewel ik het vermoeden had met je ava :P )
Ons tuincentrum had ook maar 2 soorten hoor. Ik heb daar nog even stiekum staan kijken toen ik daar op zoek was naar een geschikte schaal.

TD wat heb je er ineens een boel! Volgens mij vinden ze in de knel zitten tegen een ander ook niet fijn. Dat scheiden is even vervelend maar daarna krijgen ze het een stuk beter! Ik hoop dat ze snel groeien!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_85002699
mmascha ik begin nu met deze 2 en als k er nog tegen kom, haal k ze wel in huis. Ze hadden wel nog een soort, die met die dauw op precies, maar die zagen er zo goed niet uit.

TD hier zijn de foto's ;-)

Als je goed kijkt, zie je op deze foto het happertje dat aan het afsterven is
  zondag 8 augustus 2010 @ 12:40:27 #111
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_85003783
Zien er goed uit (incl afstervende happer :P)
Zou dat trouwens niet kunnen komen omdat het bij jou ook wat veel happers in 1 potje zijn? Kun je zien of het 1 of toch meerdere plantjes zijn?
pi_85003954
Hm het ziet er 1 plant uit voor mij maar ik ken er dan totaal ook niets van natuurlijk (nog niet :P ) Ik heb wel een groter potje gekocht maar moet nog even zien wat ik allemaal moet halen om ze te verpotten, zodat ik ze niet in gewone potgrond stop :P
  zondag 8 augustus 2010 @ 13:55:24 #113
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_85006289
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 12:46 schreef StefanieV het volgende:
Hm het ziet er 1 plant uit voor mij maar ik ken er dan totaal ook niets van natuurlijk (nog niet :P ) Ik heb wel een groter potje gekocht maar moet nog even zien wat ik allemaal moet halen om ze te verpotten, zodat ik ze niet in gewone potgrond stop :P
Tuinturf , zand en kleikorrels.

Dat kan je zien door dat er meerdere groeicentra zijn zeg maar. Als er op verschillende plaatsen nieuwe happertjes worden gevormd heb je meerdere plantjes. ;)
  zondag 8 augustus 2010 @ 13:57:15 #114
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_85006343
Ik moet ook maar eens bekijken of die van mij ook meerdere plantjes in 1 potje hebben. Maar dat durf ik nog niet zo goed. Ik ben bang dat straks mijn hele huiskamer vol staat met potjes :D Net als bij TD ;) Maar ze zijn leuk Stefanie!

Het regent(heel hard!) *O* Ik heb net wel even bij de AH een flesje water meegenomen voor drogere tijden.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_85006602
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 13:55 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Tuinturf , zand en kleikorrels.

Dat kan je zien door dat er meerdere groeicentra zijn zeg maar. Als er op verschillende plaatsen nieuwe happertjes worden gevormd heb je meerdere plantjes. ;)
Dan ga ik volgende week eens op zoek naar die spullen :-) En ik denk idd dat er meerdere plantjes zijn, heb net eens gekeken, ze staan heel dicht op elkaar maar het ziet er wel zo uit. Dus mss als k ze ga verpotten even zien om ze uit elkaar te halen :-)
  zondag 8 augustus 2010 @ 14:19:05 #116
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_85007091
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 13:57 schreef mmascha het volgende:
Ik moet ook maar eens bekijken of die van mij ook meerdere plantjes in 1 potje hebben. Maar dat durf ik nog niet zo goed. Ik ben bang dat straks mijn hele huiskamer vol staat met potjes :D Net als bij TD ;) Maar ze zijn leuk Stefanie!

Het regent(heel hard!)
*O* Ik heb net wel even bij de AH een flesje water meegenomen voor drogere tijden.
:o :o Het is hier droog met zo nu en dan zon. Maar goed gister al 2 liter regenwater opgevangen en meteen in flessen gedaan.

quote:
Op zondag 8 augustus 2010 14:05 schreef StefanieV het volgende:

[..]

Dan ga ik volgende week eens op zoek naar die spullen :-) En ik denk idd dat er meerdere plantjes zijn, heb net eens gekeken, ze staan heel dicht op elkaar maar het ziet er wel zo uit. Dus mss als k ze ga verpotten even zien om ze uit elkaar te halen :-)
Als je de grond waar ze nu in staan heel erg nat maakt kan je ze makkelijker uit elkaar halen. Maak ook de turf waar je ze in gaat zetten goed nat voor je je happertje er in zet.
Het was trouwens ook wel te verwachten dat jij er ook meer hebt, ze komen bij de zelfde producent vandaan als veel van de aanwinsten hier.
pi_85007526
Ja natuurlijk ik dacht het wel dat het er meer waren maarja, beginneling hé! Maar bedankt voor de tips!

Hier heeft het deze nacht ook goed geregend, een goeie emmer vol heb k, straks eens in flessen doen :-) En daarnaast hebben we een klein lek in onze keuken en daar staat een emmer onder en dat gebruik ik ook al de ganse tijd :D
  zondag 8 augustus 2010 @ 19:16:57 #118
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_85017853
Ik heb vandaag wel een liter regenwater verzameld. Ik ging vanmiddag nog even op bezoek bij mijn schoonmoeder. Die woont hier 20 km vandaag. Op de snelweg moest ik weer door die bui maar bij haar is de hele middag geen drup gevallen! Raar weer.

Ik denk dat mijn plantjes niet meerdere in 1 potje zijn. Die mensen waar ik ze gekocht heb hebben er wel echt verstand van ;) Elluk voordeel heb ze nadeel.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  maandag 9 augustus 2010 @ 10:37:07 #119
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_85040008
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 19:16 schreef mmascha het volgende:

Ik denk dat mijn plantjes niet meerdere in 1 potje zijn. Die mensen waar ik ze gekocht heb hebben er wel echt verstand van ;) Elluk voordeel heb ze nadeel.
Ook jij hebt meerdere plantjes in 1. Ok, niet bij al je plantjes maar zeker bij 1 en misschien bij 2. Het verkoopt namelijk veel sneller als een potje een beetje vol zit dan wanneer er maar 1 plantje in zit die ze moeten op kweken tot het lekker vol zit. Denk all1 maar aan de tijd die het kost om 1 zo een plantje op te kweken tot een goed pot vullend plantje. Als ze er dan meer in 1 pot zetten is dat potje sneller gevuld en is het makkelijker te verkopen. Ik kan het niet goed zien op de foto of dat bij je venus ook zo is maar die zonnedauw rechts naast je venus heeft er zeker meer. :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door Outpost76 op 09-08-2010 10:53:19 ]
pi_85040069
En kan het kwaad om ze zo te laten staan of is het beter dat ze apart gaan staan? (ik heb gekeken en het zijn er idd 2 bij mijn happertje)
  maandag 9 augustus 2010 @ 10:52:04 #121
257229 opastokvis
Oud maar nog geen tachtig. :(
pi_85040435
ik denk dat het beter is om het nu te doen ipv te wachten omdat ze dan nog meer in elkaar gaan groeien.
Lafheid berust vaak op goede informatie, moed op gebrek aan inzicht.
  maandag 9 augustus 2010 @ 10:57:15 #122
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_85040590
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 10:52 schreef opastokvis het volgende:
ik denk dat het beter is om het nu te doen ipv te wachten omdat ze dan nog meer in elkaar gaan groeien.
Daar zit wat in. Het is all1 wel zonde ivm haar opstelling als ze dat nu doet.

@ StefanieV : Het kan geen kwaad, ze zitten elkaar misschien all1 wat in de weg maar daar gaan ze niet dood van. Ik zou het nu lekker zo laten en pas aan het begin van de komende lente (als ze weer gaan groeien) ze verpotten. In de rust periode sterven toch alle happertjes af dus dan heb je ook geen probleem om ze uit elkaar te halen.
  maandag 9 augustus 2010 @ 11:03:31 #123
257229 opastokvis
Oud maar nog geen tachtig. :(
pi_85040780
ah dus stel dat ik meerdere plantjes zou hebben dan moet ik ze pas met de winterslaap uit elkaar halen?
Lafheid berust vaak op goede informatie, moed op gebrek aan inzicht.
  maandag 9 augustus 2010 @ 11:06:57 #124
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_85040849
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 11:03 schreef opastokvis het volgende:
ah dus stel dat ik meerdere plantjes zou hebben dan moet ik ze pas met de winterslaap uit elkaar halen?
Niet tijdens de winterslaap maar als er net uit ontwaakt zijn. Ieder plantje kan je het beste verpotten in de lente. Dat ik dat niet gedaan heb is omdat ik simpel weg niet wachten kon. :P
pi_85041036
Oooh dan wacht ik nog even met verpotten. Er sterven nu idd wat happertjes af en uit elkaar halen gaat nog vrij goed (al heb k wel een happertje doen dichtklappen :@ ) Maar ik ga dan zien om na de winter ze uit elkaar te halen :-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')