Tuincentra zijn toch tot 18.00 open? Anders even in je pauze naar een bloemen en planten zaakje lopen.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 21:45 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ja, goddamnit! Maandag werken natuurlijk... Maar ik heb wel het gevoel dat het beter met ze gaat, nu ze buiten staan. Heb ook nog geen luizen gezien, sindsdien. Mogen we dat toeschrijven aan de zonnedauwtjes?
Waarom niet? Die ton hoeft niet te staan op de plek van je regenpijp hoor. Het zijn pvc pijpen en die kan je heel makkelijk met lijm langer maken. Ook zijn er zat bochtjes te koop waardoor je m kan zetten waar jij m wil. Ok aan de andere kant van je balkon zal wat lastig worden omdat je het wel horizontaal moet houden en je dan met een pijp over ja balkon zit maar je snapt wat ik bedoel.quote:Mwa, ik ben on speaking terms met de VvE, dus ik kan het gerust vragen. Maar goed, die regenpijp zit sowieso op een plaats waar geen regenton past... Denk niet dat t wat gaat worden dus.
Het is zeker een mooie vangst. Hier kunnen we zoveel soorten niet vinden, toch niet in het tuincentrum waar ik ga :-) Ik heb alleen de happertjes en dan een soort kelk, moet nog eens foto's nemen :-)quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:47 schreef mmascha het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ik wilde er nog wel veel meer meenemen. Ik had al een lijstje gemaakt met diverse soorten die ik wilde hebben. Maar er stonden zoveel leuke, ik kon niet kiezen!
En zoals TD al schreef: ik vond het zelf ook wel een mooie vangst. Zeker zo bij elkaar.
True, maar zelfs dat red ik nietquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 22:54 schreef Outpost76 het volgende:
Tuincentra zijn toch tot 18.00 open? Anders even in je pauze naar een bloemen en planten zaakje lopen.
Waarom niet? Die ton hoeft niet te staan op de plek van je regenpijp hoor. Het zijn pvc pijpen en die kan je heel makkelijk met lijm langer maken. Ook zijn er zat bochtjes te koop waardoor je m kan zetten waar jij m wil. Ok aan de andere kant van je balkon zal wat lastig worden omdat je het wel horizontaal moet houden en je dan met een pijp over ja balkon zit maar je snapt wat ik bedoel.
Ons tuincentrum had ook maar 2 soorten hoor. Ik heb daar nog even stiekum staan kijken toen ik daar op zoek was naar een geschikte schaal.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 23:56 schreef StefanieV het volgende:
[..]
Het is zeker een mooie vangst. Hier kunnen we zoveel soorten niet vinden, toch niet in het tuincentrum waar ik ga :-) Ik heb alleen de happertjes en dan een soort kelk, moet nog eens foto's nemen :-)
Hé TD niet eens gezien dat jij hier ook zat(alhoewel ik het vermoeden had met je ava
)
Tuinturf , zand en kleikorrels.quote:Op zondag 8 augustus 2010 12:46 schreef StefanieV het volgende:
Hm het ziet er 1 plant uit voor mij maar ik ken er dan totaal ook niets van natuurlijk (nog niet) Ik heb wel een groter potje gekocht maar moet nog even zien wat ik allemaal moet halen om ze te verpotten, zodat ik ze niet in gewone potgrond stop
Dan ga ik volgende week eens op zoek naar die spullen :-) En ik denk idd dat er meerdere plantjes zijn, heb net eens gekeken, ze staan heel dicht op elkaar maar het ziet er wel zo uit. Dus mss als k ze ga verpotten even zien om ze uit elkaar te halen :-)quote:Op zondag 8 augustus 2010 13:55 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Tuinturf , zand en kleikorrels.
Dat kan je zien door dat er meerdere groeicentra zijn zeg maar. Als er op verschillende plaatsen nieuwe happertjes worden gevormd heb je meerdere plantjes.
quote:Op zondag 8 augustus 2010 13:57 schreef mmascha het volgende:
Ik moet ook maar eens bekijken of die van mij ook meerdere plantjes in 1 potje hebben. Maar dat durf ik nog niet zo goed. Ik ben bang dat straks mijn hele huiskamer vol staat met potjesNet als bij TD
Maar ze zijn leuk Stefanie!
Het regent(heel hard!)Ik heb net wel even bij de AH een flesje water meegenomen voor drogere tijden.
Als je de grond waar ze nu in staan heel erg nat maakt kan je ze makkelijker uit elkaar halen. Maak ook de turf waar je ze in gaat zetten goed nat voor je je happertje er in zet.quote:Op zondag 8 augustus 2010 14:05 schreef StefanieV het volgende:
[..]
Dan ga ik volgende week eens op zoek naar die spullen :-) En ik denk idd dat er meerdere plantjes zijn, heb net eens gekeken, ze staan heel dicht op elkaar maar het ziet er wel zo uit. Dus mss als k ze ga verpotten even zien om ze uit elkaar te halen :-)
Ook jij hebt meerdere plantjes in 1. Ok, niet bij al je plantjes maar zeker bij 1 en misschien bij 2. Het verkoopt namelijk veel sneller als een potje een beetje vol zit dan wanneer er maar 1 plantje in zit die ze moeten op kweken tot het lekker vol zit. Denk all1 maar aan de tijd die het kost om 1 zo een plantje op te kweken tot een goed pot vullend plantje. Als ze er dan meer in 1 pot zetten is dat potje sneller gevuld en is het makkelijker te verkopen. Ik kan het niet goed zien op de foto of dat bij je venus ook zo is maar die zonnedauw rechts naast je venus heeft er zeker meer.quote:Op zondag 8 augustus 2010 19:16 schreef mmascha het volgende:
Ik denk dat mijn plantjes niet meerdere in 1 potje zijn. Die mensen waar ik ze gekocht heb hebben er wel echt verstand vanElluk voordeel heb ze nadeel.
Daar zit wat in. Het is all1 wel zonde ivm haar opstelling als ze dat nu doet.quote:Op maandag 9 augustus 2010 10:52 schreef opastokvis het volgende:
ik denk dat het beter is om het nu te doen ipv te wachten omdat ze dan nog meer in elkaar gaan groeien.
Niet tijdens de winterslaap maar als er net uit ontwaakt zijn. Ieder plantje kan je het beste verpotten in de lente. Dat ik dat niet gedaan heb is omdat ik simpel weg niet wachten kon.quote:Op maandag 9 augustus 2010 11:03 schreef opastokvis het volgende:
ah dus stel dat ik meerdere plantjes zou hebben dan moet ik ze pas met de winterslaap uit elkaar halen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |