En dat ik daardoor nu op mijn werk moest OPpenquote:Op donderdag 5 augustus 2010 15:04 schreef Rossdale het volgende:
Ik post hier, puur omdat LaPo snipen van Sigmund net zo sneu is als dat van AQ of Flodder
Hart voor de zaakquote:Op donderdag 5 augustus 2010 15:06 schreef GameBabe het volgende:
[..]
En dat ik daardoor nu op mijn werk moest OPpen
Maar uit principe toch gedaan!
The Milkman is ook niet echt een baas. Je hoeft nooit tegen hem te vechten ofzo. In een tofste level-competitie daarentegen...quote:Op donderdag 5 augustus 2010 15:05 schreef Rossdale het volgende:
Hoe kan trouwens in de bazencompetitie The Milkman het afleggen tegen een fucking Dino?
De G-Man van Half-Life ook niet en die deed ook mee in de competitiequote:Op donderdag 5 augustus 2010 15:08 schreef Gamer_V het volgende:
[..]
The Milkman is ook niet echt een baas. Je hoeft nooit tegen hem te vechten ofzo. In een tofste level-competitie daarentegen...
Heuj! Je leeft nog!quote:
Kerel. Niks snipen. Ik dacht dat ik de lapo had.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 15:04 schreef Rossdale het volgende:
Ik post hier, puur omdat LaPo snipen van Sigmund net zo sneu is als dat van AQ of Flodder
Kutcompetitie. FOK!gamesquote:Op donderdag 5 augustus 2010 15:08 schreef Rossdale het volgende:
[..]
De G-Man van Half-Life ook niet en die deed ook mee in de competitie
Ik heb gehoord dat zijn melk heerlijk is. Confirm/deny?quote:
Als een topic nog 5 posts heeft ofzo probeer je ze wel vaker vol te spammenquote:Op donderdag 5 augustus 2010 15:10 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Kerel. Niks snipen. Ik dacht dat ik de lapo had.![]()
Christ, je aanstellen is ook wel wat. Me vergelijken met twee randmongolen is een tweede.
Uhuh. En op dat moment dacht ik dus de lapo te hebben.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 15:12 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Als een topic nog 5 posts heeft ofzo probeer je ze wel vaker vol te spammenNiet zo schijnheilig doen
Inderdaad, veel te vaakquote:Op donderdag 5 augustus 2010 15:12 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Als een topic nog 5 posts heeft ofzo probeer je ze wel vaker vol te spammenNiet zo schijnheilig doen
Moet jij niet haar werk doen?quote:
Geen grote mond he tegen de baasquote:
quote:Op donderdag 5 augustus 2010 15:18 schreef GameBabe het volgende:
[..]
Geen grote mond he tegen de baas
Nee maar ik maar er een sport van om 23 uur per dag met mensen uit de SC door te brengenquote:Op donderdag 5 augustus 2010 15:22 schreef Gamer_V het volgende:
Volgende week? Is er nu echt een continue stroom gamesmeets?
quote:Op donderdag 5 augustus 2010 15:18 schreef GameBabe het volgende:
[..]
Geen grote mond he tegen de baas
Zo zou je het kunnen noemen, op kleine schaalquote:Op donderdag 5 augustus 2010 15:22 schreef Gamer_V het volgende:
Volgende week? Is er nu echt een continue stroom gamesmeets?
Met extra crèmelaagje *keelschaapquote:
Keulen wordt echt tof gangsters! Kijk of jullie ons feestje van vorig jaar kunnen overtreffen!quote:Op donderdag 5 augustus 2010 15:24 schreef Nebo het volgende:
[..]
Zo zou je het kunnen noemen, op kleine schaal
I doubt it, gezien ik alleen op de persdag aanwezig benquote:Op donderdag 5 augustus 2010 15:27 schreef SpankmasterC het volgende:
[..]
Keulen wordt echt tof gangsters! Kijk of jullie ons feestje van vorig jaar kunnen overtreffen!
MINI MEET VOLGENDE WEEK?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 15:24 schreef Nebo het volgende:
[..]
Zo zou je het kunnen noemen, op kleine schaal
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
Ons feestje was op de persdag! Denk ik! Naja wel de avond dan! Maar het was zo tof! Je moet er blijven! CCP opzoeken! Kijken wat voor feestje ze dit jaar doen!quote:Op donderdag 5 augustus 2010 15:28 schreef Nebo het volgende:
[..]
I doubt it, gezien ik alleen op de persdag aanwezig ben
quote:Op donderdag 5 augustus 2010 15:30 schreef Gamer_V het volgende:
Maar Nebo is nog geen 21!Die leeftijdsgrens was enkel een dekmantel om te voorkomen dat de net niet bazen mee kondenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Koei is overigens bereid om je serieus te nemen dit jaar
DavidDuchovny: Alle programma's op SBS 6 zijn van grootse kwaliteit
Check! Doe ik! Party! Bier!quote:Op donderdag 5 augustus 2010 15:31 schreef SpankmasterC het volgende:
[..]
Ons feestje was op de persdag! Denk ik! Naja wel de avond dan! Maar het was zo tof! Je moet er blijven! CCP opzoeken! Kijken wat voor feestje ze dit jaar doen!
Waar o Waar?quote:
quote:Op donderdag 5 augustus 2010 15:33 schreef Nebo het volgende:
[..]
Die leeftijdsgrens was enkel een dekmantel om te voorkomen dat de net niet bazen mee kondenKoei is overigens bereid om je serieus te nemen dit jaar
Het meurt als de ziekte, echt zo'n WC verfrisser Oceaanluchtjequote:Op donderdag 5 augustus 2010 16:05 schreef Sigmund666 het volgende:
Old Spice is dan ook voor bazen. Jammer dat ze dat spul hier niet verkopen
Nietes. Ik gebruik het zelf ook niet echt vaak, maar goed. Snelle vraag tussendoor: Is Borderlands te doen als je minimaal level 45 wapens hebt omdat je iets eerder op level 50 bent gekomen?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 16:09 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Het meurt als de ziekte, echt zo'n WC verfrisser Oceaanluchtje
De reclames zijn vet, maar dat spul zelf is bagger eerste klas
Je weet niet waar je het over hebt jongen. Zoals gewoonlijk.quote:
En zoals gewoonlijk ga je zomaar ergens vanuit.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 16:18 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Je weet niet waar je het over hebt jongen. Zoals gewoonlijk.
(Of zeik je in een flesje en gebruik je dat als aftershave)
In Nederland wordt die bejaarden-after shave gewoon overal verkocht hoor, in elk geval bij elke grootgrutter.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 16:05 schreef Sigmund666 het volgende:
Old Spice is dan ook voor bazen. Jammer dat ze dat spul hier niet verkopen
Ik heb Borderlands kapot gespeeld, maar ik snap je vraag niet helemaalquote:Op donderdag 5 augustus 2010 16:17 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Nietes. Ik gebruik het zelf ook niet echt vaak, maar goed. Snelle vraag tussendoor: Is Borderlands te doen als je minimaal level 45 wapens hebt omdat je iets eerder op level 50 bent gekomen?
Ik had hetzelfde.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 16:43 schreef Nebo het volgende:
Ik begrijp overigens niet dat mensen Shutter Island niet begrijpen. Ik heb hem nu bekeken en ik zag het eigenlijk al van mijlen ver aankomen
Het probleem zal ook een beetje geweest zijn dat iedereen de film roemt om de climax aan het einde en dat je er dus extra op gaat letten. Ik ben benieuwd hoe ik er naar gekeken had als ik écht niks wist van de aanwezigheid van plottwists.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 16:49 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ik had hetzelfde.
Maarja als je dat achteraf zegt gelooft nooit iemand je
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.DavidDuchovny: Alle programma's op SBS 6 zijn van grootse kwaliteit
waar en als wat ?quote:
40 euro per dag?!quote:Op donderdag 5 augustus 2010 17:47 schreef errrbek het volgende:
Ik ga echt zo ontzettend weer een auto nemen! Ik sta nu in een overvolle trein tussen allerhande goedkoop voetvolk met een eersteklas kaartje.Dan maar 40 euro per dag betalen om te parkeren, maar dat is het wel waard
quote:Op donderdag 5 augustus 2010 17:47 schreef errrbek het volgende:
Dan maar 40 euro per dag betalen om te parkeren, maar dat is het wel waard
Of parkeer in Duivendrecht kost je niets en je bent binnen 5 a 10 minuten in het gehele centrum.quote:
Eens, alleen jammer dat je dan met de metro moett en voornaamste vervelende daarvan is dat die niet rijden tussen Amstel en Amsterdam CSquote:Op donderdag 5 augustus 2010 18:11 schreef Solique het volgende:
[..]
[..]
Of parkeer in Duivendrecht kost je niets en je bent binnen 5 a 10 minuten in het gehele centrum.
Pak dan spaklerweg, gratis parkeerterreinen eromheen (industrieterrein).quote:Op donderdag 5 augustus 2010 18:21 schreef errrbek het volgende:
Eens, alleen jammer dat je dan met de metro moett en voornaamste vervelende daarvan is dat die niet rijden tussen Amstel en Duivendrecht
Dat is voor mijn 4 uur loonquote:Op donderdag 5 augustus 2010 17:47 schreef errrbek het volgende:
Ik ga echt zo ontzettend weer een auto nemen! Ik sta nu in een overvolle trein tussen allerhande goedkoop voetvolk met een eersteklas kaartje.Dan maar 40 euro per dag betalen om te parkeren, maar dat is het wel waard
Sorryquote:Op donderdag 5 augustus 2010 16:38 schreef Nebo het volgende:
[..]
Ik heb Borderlands kapot gespeeld, maar ik snap je vraag niet helemaal
Dat duurt nog ongeveer 2 weekjes toch? En anders zijn er nog wel wat andere plekken te verzinnen afhankelijk van waar je precies moet zijn in het centrum.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 18:21 schreef errrbek het volgende:
[..]
Eens, alleen jammer dat je dan met de metro moett en voornaamste vervelende daarvan is dat die niet rijden tussen Amstel en Amsterdam CS
Drie letters:quote:
quote:Op donderdag 5 augustus 2010 20:10 schreef Nectar het volgende:
Bestaan er spellen uit de jaren 50?
of was het concept spel toen nog niet ontwikkeld!?
Ja klopt is ook zo. Mooiste van die werkzaamheden aan de metro deze zomer is trouwens dat er een conflict bleek te zijn met de aannemer en die dus niet aan het werk ging, maar dat GVB ook niet genoeg personeel meer had om die metro alsnog te laten rijden daar, omdat ze alle machinisten op vakantie gestuurd hebben. Al die weken is er niets anders gebeurd dan schoonmakenquote:Op donderdag 5 augustus 2010 19:11 schreef Tain het volgende:
[..]
Dat duurt nog ongeveer 2 weekjes toch? En anders zijn er nog wel wat andere plekken te verzinnen afhankelijk van waar je precies moet zijn in het centrum.
Welke bedoel je wat kan me niet voorstellen dat een Twingo tof isquote:Op donderdag 5 augustus 2010 20:39 schreef errrbek het volgende:
Heb echt een bruut bakkie gevonden trouwens: de Twingo2. Kost geen reet en ziet er best tof uit
quote:Op donderdag 5 augustus 2010 21:05 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Welke bedoel je wat kan me niet voorstellen dat een Twingo tof is
Ik neem het terugquote:Op donderdag 5 augustus 2010 21:12 schreef errrbek het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
alleen dan met een zwarte strip op de zijkant
Die gratis 1e klas kaartjes zijn maar tot eind augustus geldig, daarna is het weer over.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 17:47 schreef errrbek het volgende:
Wanneer de sterren van Constilatie X op één lijn staan en Viola Holt in de Playboy staat.quote:
Zodra je een video plaatst van jou en Kipgezicht terwijl jullie de tango dansen in het noorden van Ierland.quote:
Dan koop je toch gewoon een TECHWOOD IF 22883! Dat is sowieso een toptoestel!quote:Op donderdag 5 augustus 2010 22:47 schreef badboynova het volgende:
![]()
De tv die ik voor op de slaapkamer wil, is op dit moment nergens leverbaar (levertijd onbekend)
![]()
quote:Op donderdag 5 augustus 2010 23:07 schreef koei het volgende:
[..]
Dan koop je toch gewoon een TECHWOOD IF 22883! Dat is sowieso een toptoestel!
Dat dusquote:
Goede topicreeks is dat inderdaadquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 07:38 schreef errrbek het volgende:
Vandaag die Zalm-grappen maar een rondsturen binnen de bank
Hier nog zoiets uit het WoW topic:quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 09:51 schreef Morthill het volgende:
Was laatst in kast op zoek naar Birth of the Federation, had hem niet gekocht, maar blaat. Nu herinnerde ik me plots dat de game stuk was, dus ik dacht, kan hem net zo goed via eBay fiksen. Game is nu nog steeds duurder dan hij was bij de launch
. Hij is zo zeldzaam dat verzamelaars er tegen de 40 euro voor betalen. 110% winst als je hem gekocht had bij de launch, leuke investering.
quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:59 schreef nikk het volgende:
Ben dus m'n CE's aan het verkopen. Alle delen nog steeds sealed. Met nog 20 minuten te gaan is er gewoon 1140 euro op geboden.
quote:Op donderdag 5 augustus 2010 14:36 schreef nikk het volgende:
[..]
En sold voor 1160 euro.
Blij dat ik destijds alles dubbel had gekocht.
holy fucking fuckquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 09:53 schreef Tain het volgende:
[..]
Hier nog zoiets uit het WoW topic:
[..]
[..]
Ik heb alleen de eerste ongesealed en natuurlijk de code gebruikt... maar ben op zich wel benieuwd wat dat op zou moeten brengenquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 09:55 schreef Morthill het volgende:
[..]
holy fucking fuckIk balen dat mijn WoW CE de verhuizing niet overleefd heeft
doe e een linkje?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 09:40 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Goede topicreeks is dat inderdaad
Ze zijn tof iddquote:
Babarquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 11:04 schreef Sigmund666 het volgende:
Holy shit. Babar op Nederland 3!
Wat vond ik dat toch een tof programma toen ik een jaar of 4 was.
Wat is daar bijzonder aan? Vind ik vrij normaal eigenlijk...quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 11:42 schreef Morthill het volgende:
[..]
Babarfucking geniaal die serie
Heb me zojuist weer als een echte man gedragenHad nog een nieuwe broek nodig, dus ik loop een winkel in, zoek een broek die aardig is en in mijn maat, pas hem, reken af en sta in 5 minuten geslaagd buiten
Ach je kunt komende maandag iig één van de bands van Sziget zienquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 11:42 schreef SpankmasterC het volgende:
Mn vriendin peert m zo richting Sziget, en ik moet hier blijven en aan mn scriptie werken
quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 11:46 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ach je kunt komende maandag iig één van de bands van Sziget zien
Zeg ik dat het bijzonder is, nee? Stil dan!!quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 11:45 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Wat is daar bijzonder aan? Vind ik vrij normaal eigenlijk...
Waarom meld je het danquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 11:56 schreef Morthill het volgende:
[..]
Zeg ik dat het bijzonder is, nee? Stil dan!!
Je wou impliceren dat dit topic bijzonder isquote:
Hij wil laten merken dat hij een echte man isquote:
Omdat men er nog wel eens aan twijfeltquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 12:04 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Hij wil laten merken dat hij een echte man is
Waarom weet ik alleen niet
Rozen zijn rood,quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 12:04 schreef Morthill het volgende:
[..]
Omdat men er nog wel eens aan twijfelt
quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 12:08 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Rozen zijn rood,
Viooltjes zijn blauw,
Rob houdt van mannen,
dus ook van jou!
En speciaal voor Morthill doet hij een Goatse na!
[ afbeelding ]
[..]
Rozen zijn rood,
Viooltjes zijn blauw,
Rob houdt van mannen,
dus ook van jou!
[ afbeelding ]
[..]
Rozen zijn rood,
Viooltjes zijn blauw,
Rob houdt van mannen,
dus ook van jou!
[ afbeelding ]
Geniet ervan jongen!quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 13:20 schreef Cruise.Elroy het volgende:
[..]![]()
![]()
Spullen gepakt, ik ga een weekendje weg. Mijn eerste vakantie sinds...euh...de gulden?
quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 13:24 schreef SpankmasterC het volgende:
[..]
Geniet ervan jongen!
GO MEDIEVAL ON YO ASS!!!!
Geniet ervan!quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 13:20 schreef Cruise.Elroy het volgende:
[..]![]()
![]()
Spullen gepakt, ik ga een weekendje weg. Mijn eerste vakantie sinds...euh...de gulden?
Dan blijft er niets leuks overquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 14:01 schreef GameBabe het volgende:
Geniet ervan!
Doe geen dingen die ik ook niet zou doen
Alleen onschuldige jongens prikkenquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 14:29 schreef Cruise.Elroy het volgende:
[..]
Dan blijft er niets leuks over![]()
Dat is niet echt mijn dingquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 14:51 schreef GameBabe het volgende:
[..]
Alleen onschuldige jongens prikken
Vanavond bier drinken in Amsterdam, morgen niets geplanned, zondag niets geplanned.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 14:21 schreef errrbek het volgende:
Wat zijn jullie verdere weekendplannen?
Ik verwacht dat het de 11e gaat wordenquote:
Waar die 'linkse' windmolens wel nét iets zinvoller zijn dan een straaljager waar we toch nooit mee gaan vliegenquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 15:03 schreef Morthill het volgende:
Heerlijk trouwenswaar mensen ook komen, als het over politiek gaat zijn PVV-stemmers dom.
Over de JSF. Er is geen kamermeerderheid, want vrijwel iedereen is tegen incl. de PVV, maar een testvliegtuig van 100 miljoen euro wil de PVV wel want zoveel geld is dat niet. Om twee redenen raar, waarom geld uitgeven als je het product niet wilt en waarom in tijden van crisis iets van 100 miljoen kopen onder het motto, veel geld is het niet.
Enfin, dus ik merkte dat op met iemand anders via Twitter en dan komt er een idioot zich mengen in de discussie. Zijn argument, het bedrijfsleven houd je op die manier aan het werk. Ok, valide punt, maar dat kan ook op andere manieren, waarom iets kopen dat je niet nodig hebt? En jaweldirect daarna is het dat het geld dan zeker besteed moet worden aan mijn linkse windmolens
Heerlijk PVV-gezeur
Maar met een ouder model kun je ook nog gewoon vliegen, we hebben godverdomme geen MIG-straaljagers uit de Sovjet-tijd :'')quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 15:13 schreef AQuila360 het volgende:
Je hebt in elk geval wel een defensie nodig maar of dat vliegtuig wel zo nuttig is kun je je idd afvragen.
Hadden we die maarquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 15:15 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Maar met een ouder model kun je ook nog gewoon vliegen, we hebben godverdomme geen MIG-straaljagers uit de Sovjet-tijd :'')
Ze zeuren gewoon omdat het militaire dingen zijnquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 15:19 schreef Rossdale het volgende:
Het mooiste is wel dat zulke Europese projecten altijd hetzelfde gaan. NL betaald enkele miljoenen voor de JSF wat een klein deeltje van de totale kosten is. Het nederlandse bedrijfsleven krijgt een evenredig groot deel van het werk aan dat project toegeschoven.
Dus als NL 10% van de kosten van de JSF betaald, dan krijgt NL 10% van het werk aan die JSF. Het is dus gewoon subsidiering van je eigen economie. Stork/Fokker werken aan het project mee bijvoorbeeld.
Zo werkt het bij ruimtevaartprojecten ook namelijk, zo verdient mijn bedrijf voor het grootste gedeelte zijn geld.
Gezeur om niets van mensen die er de ballen verstand van hebben
We doen het uit pure medelijden en schuld. WIJ (het westen) hebben die landen leeggeroofd en zijn daarna fijn vertrokken.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 15:21 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ze zeuren gewoon omdat het militaire dingen zijn![]()
Het zelfde bedrag voor hongerige afrikanen is geen enkel probleem
En vanuit de sociale overweging dat anderen helpen aardig is. Daar is onze hele maatschappij op gebouwdquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 15:23 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
We doen het uit pure medelijden en schuld. WIJ (het westen) hebben die landen leeggeroofd en zijn daarna fijn vertrokken.
Mensen zien alleen de uitgaven, maar niet de inkomsten. Schreeuwen is zo makkelijk.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 15:21 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ze zeuren gewoon omdat het militaire dingen zijn![]()
Het zelfde bedrag voor hongerige afrikanen is geen enkel probleem
En nu doet China hetzelfde en die hebben er schijt aanquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 15:23 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
We doen het uit pure medelijden en schuld. WIJ (het westen) hebben die landen leeggeroofd en zijn daarna fijn vertrokken.
China doet het voor 1 simpele reden, machtquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 15:26 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
En nu doet China hetzelfde en die hebben er schijt aan![]()
Dat dus.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 15:27 schreef Morthill het volgende:
[..]
China doet het voor 1 simpele reden, macht. De economie stimuleren in het buitenland levert nieuwe afzetmarkten en aangezien China dan nog een goede reputatie heeft levert het invloed op ook.
Ze hebben daar juist geen goeie reputatie omdat het ze allemaal niets uitmaakt en ze kijken sowieso niet naar de mensenrechten in die landen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 15:27 schreef Morthill het volgende:
[..]
China doet het voor 1 simpele reden, macht. De economie stimuleren in het buitenland levert nieuwe afzetmarkten en aangezien China dan nog een goede reputatie heeft levert het invloed op ook.
Absoluut wel hoor. Veel Afrikaanse ondernemers zijn enorm blij met Chinaquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 15:28 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ze hebben daar juist geen goeie reputatie omdat het ze allemaal niets uitmaakt en ze kijken sowieso niet naar de mensenrechten in die landen.
Je kunt dat als Europa wel braaf gaan doen maar je schiet er alleen mee op dat China met alles er vandoor gaat
Die uiteraard welquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 15:31 schreef Morthill het volgende:
[..]
Absoluut wel hoor. Veel Afrikaanse ondernemers zijn enorm blij met China
En van mij mogen ze. China is een opkomende wereldeconomie. Studeer nu Chinees, pluk dan de vruchtenquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 15:28 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ze hebben daar juist geen goeie reputatie omdat het ze allemaal niets uitmaakt en ze kijken sowieso niet naar de mensenrechten in die landen.
Je kunt dat als Europa wel braaf gaan doen maar je schiet er alleen mee op dat China met alles er vandoor gaat
CHINA WILL GROW LARGERquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 15:34 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
En van mij mogen ze. China is een opkomende wereldeconomie. Studeer nu Chinees, pluk dan de vruchten
Ik zie een bruisende carriere in het verschiet voor jou als Gebruikshandleidingen-vertalerquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 15:34 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
En van mij mogen ze. China is een opkomende wereldeconomie. Studeer nu Chinees, pluk dan de vruchten
En misschien zijn er wel bedrijven die geïnteresseerd zijn in mensen die Chinees naar Nederlands kunnen vertalen?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 15:35 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ik zie een bruisende carriere in het verschiet voor jou als Gebruikshandleidingen-vertaler
Dat zeg ik toch?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 15:37 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
En misschien zijn er wel bedrijven die geïnteresseerd zijn in mensen die Chinees naar Nederlands kunnen vertalen?
Je legt het waarschijnlijk af tegenover de mensen die Chinees zijn opgevoedquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 15:34 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
toevallig in maastricht ?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 15:34 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Dus het winkelpersoneel heeft de wet even grof geschondenquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 17:06 schreef koei het volgende:
Ik was van de week aan het werk toen er een vreemde man langs liep die goed rondkeek en rare vormen onder zn trui had. Ik heb de tijd opgeschreven en vervolgens mijn collega de camerabeelden na laten kijken wat hij in de winkel gedaan had.
Vandaag kwam die zelfde man weer langs lopen, komt die collega er achteraan rennen en probeert hem staande te houden, wat die man niet van plan was om te doen. Die man wild worstelen en schreeuwen terwijl mijn (kleinere) collega aan zijn trui en jas trekt. Na het roepen van de alarmcode kwamen er vier andere collega's uit de winkel rennen om hem in bedwang te houden, waarbij de man bleef worstelen, er een lading tandpasta uit zn trui viel ("nee, die heb ik niet hier vandaan"), een aantal keer met zn hoofd tegen de vloer bonkte en ondertussen maar zat te schreeuwen. Zelfs toen er vier man letterlijk boven op hem zaten probeerde hij nog weg te komen. De politie had ik uiteraard allang gebeld en na een paar minuten kwam er een motoragent binnen lopen waarna hij zich braaf meteen overgeeftUiteindelijk had hij voor 120 euro aan tandpasta, en dat was alleen vandaag maar...
En altijd op dat moment komt de klant die psychisch niet helemaal in orde is langs om zich ermee te bemoeien want ze heeft vroeger in het ziekenhuis gewerkt en wil graag EHBO verlenen omdat zn hele voorhoofd onder het bloed zit door het bonkenHeeft nog best wat moeite gekost om haar daar weg te houden en uiteindelijk is ze boos bij de bloemenafdeling haar beklag gaan doen
Maar goed, ik heb morgen om 11:00 uur dus een afspraak op het politiebureau om een verklaring af te leggen. Moet alleen wel nog even regelen dat ik die tijd gewoon uitbetaald krijg...
Dat is ook vlugquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 15:49 schreef Reintji het volgende:
[TK] Nintendo DSi zwart. Nieuw! Even spammen
Generals! Tof was dat idd.
quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:01 schreef Morthill het volgende:
[..]
Dus het winkelpersoneel heeft de wet even grof geschonden
Deed hij dat bonken of jullie stiekumquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 17:06 schreef koei het volgende:
Ik was van de week aan het werk toen er een vreemde man langs liep die goed rondkeek en rare vormen onder zn trui had. Ik heb de tijd opgeschreven en vervolgens mijn collega de camerabeelden na laten kijken wat hij in de winkel gedaan had.
Vandaag kwam die zelfde man weer langs lopen, komt die collega er achteraan rennen en probeert hem staande te houden, wat die man niet van plan was om te doen. Die man wild worstelen en schreeuwen terwijl mijn (kleinere) collega aan zijn trui en jas trekt. Na het roepen van de alarmcode kwamen er vier andere collega's uit de winkel rennen om hem in bedwang te houden, waarbij de man bleef worstelen, er een lading tandpasta uit zn trui viel ("nee, die heb ik niet hier vandaan"), een aantal keer met zn hoofd tegen de vloer bonkte en ondertussen maar zat te schreeuwen. Zelfs toen er vier man letterlijk boven op hem zaten probeerde hij nog weg te komen. De politie had ik uiteraard allang gebeld en na een paar minuten kwam er een motoragent binnen lopen waarna hij zich braaf meteen overgeeftUiteindelijk had hij voor 120 euro aan tandpasta, en dat was alleen vandaag maar...
En altijd op dat moment komt de klant die psychisch niet helemaal in orde is langs om zich ermee te bemoeien want ze heeft vroeger in het ziekenhuis gewerkt en wil graag EHBO verlenen omdat zn hele voorhoofd onder het bloed zit door het bonkenHeeft nog best wat moeite gekost om haar daar weg te houden en uiteindelijk is ze boos bij de bloemenafdeling haar beklag gaan doen
Maar goed, ik heb morgen om 11:00 uur dus een afspraak op het politiebureau om een verklaring af te leggen. Moet alleen wel nog even regelen dat ik die tijd gewoon uitbetaald krijg...
Als je dit meentquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:01 schreef Morthill het volgende:
[..]
Dus het winkelpersoneel heeft de wet even grof geschonden
Ik ben bloedserieusquote:
Het is wel de wet idd daar heb je wel gelijk in.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:09 schreef Morthill het volgende:
[..]
Ik ben bloedserieuswinkelpersoneel overtreedt hier volledig de wet
Je hebt niet het recht iemand op deze manier staande te houden. Als de crimineel nu besluit het personeel aan te klagen voor mishandeling zal hij van elke rechter gelijk krijgen.
Sta ik trouwens in dit geval nog achter ook als ik dat lees. Door vijf man aangepakt worden is volledig buitenproportioneel, zeker als je ziet waarop. De wet is er voor een reden, niet om te negeren omdat het je een keer niet uitkomt.
Dus... jij rijd in je busje en word aangevallen door 2 man, dan hoeft ook niemand jou te helpen? Want wie weet doen ze het niet via de wet, maar goed jij zit met een gebroken kaak en neus thuis.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:09 schreef Morthill het volgende:
[..]
Je hebt niet het recht iemand op deze manier staande te houden. Als de crimineel nu besluit het personeel aan te klagen voor mishandeling zal hij van elke rechter gelijk krijgen.
Sta ik trouwens in dit geval nog achter ook als ik dat lees. Door vijf man aangepakt worden is volledig buitenproportioneel, zeker als je ziet waarop. De wet is er voor een reden, niet om te negeren omdat het je een keer niet uitkomt.
quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:11 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Het is wel de wet idd daar heb je wel gelijk in.
Maar eigenlijk heeft zo iemand toch geen rechten meer op dat moment?
Welke mishandeling heb jij het over? De man weigert zelf om gewoon mee te werken zoals 90% van de winkeldieven. We hebben alles op camera staan en daar is te zien dat er niemand van het personeel geweldadig is, alleen de winkeldief zelf. En je hebt wel het recht je te verdedigen wat ook gebeurt is. Dat die man zelf met zijn hoofd tegen de grond gaat bonken in de hoop los te komen is zijn eigen probleem.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:09 schreef Morthill het volgende:
[..]
Lijkt me niet onredelijkquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:14 schreef Morthill het volgende:
[..]die laatste opmerking, dat kan niemand serieus menen. Dat zou betekenen dat je iemand kunt afknallen, omdat hij iets jat
Hij heeft toch geen rechten meer.
Wat een vergelijking van niksquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:12 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Dus... jij rijd in je busje en word aangevallen door 2 man, dan hoeft ook niemand jou te helpen? Want wie weet doen ze het niet via de wet, maar goed jij zit met een gebroken kaak en neus thuis.
Maar het gaat hier niet om iets simpels dat je iemand vastpakt en dat hij misschien 1 klap krijgt terwijl hij zich probeert te verdedigen. Dat is al onwettig, maar vooruit. Het gaat hier om vijf mensen die bovenop een andere persoon duiken voor diefstal. Geen mishandeling, verkrachting, moord, pedofilie of een andere zware misdaad.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:16 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Lijkt me niet onredelijk![]()
Tuurlijk overdrijf ik iets maar snap niet dat jij zo iemand zo wil beschermenAls hij niet jat is er niets aan de hand toch.
Als iemand een wapen trekt bij een overval is het zelfverdedigingquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:18 schreef AQuila360 het volgende:
Maar Morthill waar trek je die grens?
Wat als iemand echt een winkel overvalt? Wat mag dan enzo?
Maar als hij geweldadig wordt kun je niet met 1 a 2 man op hem af toch? Dan kun je beter met 5 zodat dat beter gaat?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:19 schreef Morthill het volgende:
[..]
Maar het gaat hier niet om iets simpels dat je iemand vastpakt en dat hij misschien 1 klap krijgt terwijl hij zich probeert te verdedigen. Dat is al onwettig, maar vooruit. Het gaat hier om vijf mensen die bovenop een andere persoon duiken voor diefstal. Geen mishandeling, verkrachting, moord, pedofilie of een andere zware misdaad.
Ja sorry hoor, zo is het geregeld bij de wet en daar houd je je maar aan. Mensen die op deze manier de wet overtreden roepen het volledig over zichzelf af als ze vervolgens zelf ook voor de rechter moeten komen.
Het punt is dat er geen geweld was totdat dit geïnitieerd werd door het winkelpersoneelquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:20 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Maar als hij geweldadig wordt kun je niet met 1 a 2 man op hem af toch? Dan kun je beter met 5 zodat dat beter gaat?
In zulke situaties kun je dan ook maar beter mee werken. De held uithangen met een kogel in je lichaam schiet je ook niet echt mee op.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:20 schreef Morthill het volgende:
[..]
Als iemand een wapen trekt bij een overval is het zelfverdedigingDaar mag volgens de wet ook al stukken meer.
Overigens zou ik me gewoon koest houden bij een overval, maar dat ben ik
Daaromquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:24 schreef Pettigrew81 het volgende:
[..]
In zulke situaties kun je dan ook maar beter mee werken. De held uithangen met een kogel in je lichaam schiet je ook niet echt mee op.
En terecht, de winkeldief hoeft niet mee te werkenquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:16 schreef koei het volgende:
[..]
Welke mishandeling heb jij het over? De man weigert zelf om gewoon mee te werken zoals 90% van de winkeldieven. We hebben alles op camera staan en daar is te zien dat er niemand van het personeel geweldadig is, alleen de winkeldief zelf. En je hebt wel het recht je te verdedigen wat ook gebeurt is. Dat die man zelf met zijn hoofd tegen de grond gaat bonken in de hoop los te komen is zijn eigen probleem.
En ik denk dat als jij de camerabeelden gezien had of er zelf bij geweest was dat je vijf man heel redelijk had gevonden. Met minder man was het gewoon niet gelukt om hem staande te houden tot de politie er was. Iemand die schopt en slaat mag je prima op deze manier staande houden als het niet anders kan. Ik heb ook totaal geen klachten gehoord van de politie, die wel de camerabeelden van deze keer en vorige keer hebben meegekregen.
Morthill heeft gelijk. Daar heb je beveiliging voor. Winkeldetectives (als dat woord hier tenminste bestaat, zo heette het in België tenminste. Je krijgt heus geen schouderklopje van je baas of extra opslag omdat je net een 'winkeldief' tegen de vloer hebt gewerkt.quote:
standaard antwoord van jequote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:17 schreef Morthill het volgende:
[..]
Wat een vergelijking van niksVolgens de wet mogen mensen ze dan van me aftrekken om me te verdedigen. Probeer op zijn minst een fatsoenlijke vergelijking te maken, want dit slaat nergens op.
En dat meen je serieus?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:26 schreef Morthill het volgende:
[..]
DaaromAls ik overvallen word in de bus ga ik ook echt niks terugdoen. Gewoon proberen zijn/haar gezicht te onthouden en op de noodknop drukken. Mijn werkgever is verzekerd en mijn leven is me te lief om domme dingen te doen.
Ja. Dat zou ik namelijk ook doen. Het is maar geld. Je zou hetzelfde doen. Je zou echt niet denken dat je iemand met een mes zo even net als in een film met één rake vuistslag KO krijgt en de politie hem oppakt. Voor hetzelfde geld heeft de aanvaller op boksen gezeten en kan hij een behoorlijke klap incasseren en steekt ie je overhoop voor 50 euro en wat kleingeld.quote:
Goed argumentquote:
Hell ja. Ik ben niet gestoordquote:
Geertjequote:Op vrijdag 6 augustus 2010 19:22 schreef AQuila360 het volgende:
Maar goed dat Wilders ons komt beschermen met om 1 van zijn 5 punten betreft veiligheid
![]()
![]()
![]()
![]()
Onder bedreiging van een mes of een ander wapen oke, maar bedoel meer over als je in elkaar geslagen word zonder reden, ik denk dat je het dan zeer fijn vind als iemand je helpt en op welke manier dat boeit mij op dat moment nietquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 19:08 schreef Morthill het volgende:
[..]
Goed argumentHeb je mij toch even tuk.
[..]
Hell ja. Ik ben niet gestoord. Ik zit in een hoekje op een stoel en iemand staat voor mij. Ik ben volledig in het nadeel en bovendien ongewapend, wat mijn berover waarschijnlijk niet is. Ik zou gewoon het geld afstaan en het verder laten gebeuren. Levensmoe ben ik nog lang niet.
Prima, maar daar had ik het al niet meer over (dat quotte je ook niet van mijquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 19:41 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Onder bedreiging van een mes of een ander wapen oke, maar bedoel meer over als je in elkaar geslagen word zonder reden, ik denk dat je het dan zeer fijn vind als iemand je helpt en op welke manier dat boeit mij op dat moment niet.
Maar goed, ieder ze ding
GEERTJUH BEDANKT! GEERTJUH BEDANKT! GEERTJUH GEERTJUH!! GEERTJUH BEDANKT!quote:
Lees je PM jongen!quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 20:20 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
GEERTJUH BEDANKT! GEERTJUH BEDANKT! GEERTJUH GEERTJUH!! GEERTJUH BEDANKT!
Dat je opzout met je kutberichten. Oprotten gewoon met je stomme gebagger.quote:
In wat voor wereld leef jij? Je mag winkeldieven gewoon staande houden, ook als ze daar zelf geen zin in hebben. Je mag ze alleen niet fouilleren of iets dergelijks als ze dat niet willen en als je ze aan houdt moet je de politie erbij roepen. Daarnaast heb ik ook nergens gezegd dat die meneer geslagen is of wat dan ook. Hij heeft zelf met zn hoofd tegen de grond gebonkt om vrij te komen. Hij heeft enkel veelvuldig geprobeerd om andere mensen te slaan en schoppen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:29 schreef Morthill het volgende:
[..]
En terecht, de winkeldief hoeft niet mee te werkenZodra je hem probeert tegen te houden door meer te doen dan aanspreken ben je al over de wet heen gegaan. Het bewijs van deze keer kwam ook pas tevoorschijn tijdens de worsteling, zou zomaar kunnen dat de rechter vervolgens zegt dat het onrechtmatig verkregen is en je dus alleen een veroordeling overhoudt voor de eerste keer. Als je al niet het gezeur hebt dat hij op een onrechtmatige manier in hechtenis is genomen.
Dus je moet gewoon lekker de held uithangen en iemand vloeren als hij niet mee wil werken? Wat zijn dat voor stomme VVD-uitgangspunten zeg?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 22:15 schreef koei het volgende:
[..]
In wat voor wereld leef jij? Je mag winkeldieven gewoon staande houden, ook als ze daar zelf geen zin in hebben. Je mag ze alleen niet fouilleren of iets dergelijks als ze dat niet willen en als je ze aan houdt moet je de politie erbij roepen. Daarnaast heb ik ook nergens gezegd dat die meneer geslagen is of wat dan ook. Hij heeft zelf met zn hoofd tegen de grond gebonkt om vrij te komen. Hij heeft enkel veelvuldig geprobeerd om andere mensen te slaan en schoppen.
Daarnaast was het bewijs niet pas tevoorschijn gekomen tijdens de worsteling, dat bewijs was al eerder verzameld zoals je had kunnen weten als je mijn stukje goed had gelezen. Elke winkel hangt helemaal vol met camera's en we hadden al beelden van de vorige keer en het was 100% zeker dat we ook beelden van die keer hadden.
Maar goed, ik hecht meer waarde aan het oordeel van de politie dan aan jouw oordeel. Zij kennen de wet daadwerkelijk en weten wat er wat dat betreft wel en niet kan. Niet meewerkende winkeldieven hebben we maandelijks wel minimaal één keer, al was het deze keer wel erg heftig omdat de man zich maar bleef verzetten. We hebben er nog nooit klachten of opmerkingen over gehad van de politie.
Ik zeg niet dat je het moet doen, maar het mag wel. Vloeren is een prima actie om mensen die niet mee willen werken vast te houden. En dan bedoel ik niet pootje haken, maar naar de grond drukken. En het levert een risico op voor jezelf inderdaad, vandaar dat ik me meestal niet meng in de daadwerkelijke aanhouding maar dat aan de mannen over laat.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 22:18 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Dus je moet gewoon lekker de held uithangen en iemand vloeren als hij niet mee wil werken? Wat zijn dat voor stomme VVD-uitgangspunten zeg?
("Je hebt het recht je goederen te verdedigen! Daar zijn wij voor! Stem VVD! " )
Om later natuurlijk te janken wanneer de winkeldief opeens een mes trok en op de winkelbediende begon in te steken, waardoor die winkelbediende dood of verlamd in een rolstoel zit.
Wat kunnen sommige mensen toch argumentloos lopen doen, zonder met daadwerkelijke quotes te komen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 22:24 schreef badboynova het volgende:
Wat kunnen mensen zuur zijn, waarom moeten ze tegen alles gaan schoppen als ze de kans er voor zien.
Ja, je hebt gelijk! Jij hebt van die goede argumentenquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 22:26 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Wat kunnen sommige mensen toch argumentloos lopen doen, zonder met daadwerkelijke quotes te komen.
Want onze Koei is me toch zo'n heldinquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 22:27 schreef koei het volgende:
[..]
Ja, je hebt gelijk! Jij hebt van die goede argumenten
Je voelt je wel erg aan gesproken he?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 22:26 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Wat kunnen sommige mensen toch argumentloos lopen doen, zonder met daadwerkelijke quotes te komen.
Het lag in de lijn van de discussie, dus ik dacht dat het daarover ging. My badquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 22:31 schreef badboynova het volgende:
[..]
Je voelt je wel erg aan gesproken he?
Ik kan niet uit mij zin opmaken dat ik het tegen jouw had, want zou het niet iets kunnen zijn dat irl was gebeurd?
Ik mis nog steeds je argumentenquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 22:28 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Want onze Koei is me toch zo'n heldinAlsjeblieft zeg.
Ok kan gebeuren, maar je gaat heel vaak ergens te snel boven op zitten zonder dat een ander iets letterlijk bedoeld.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 22:33 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Het lag in de lijn van de discussie, dus ik dacht dat het daarover ging. My bad
Wel tegen de hele rits bier hallo zeggen hoor, anders voelen ze zich buiten geslotenquote:
Zoals? Dat je geen kudo's krijgt en je hele verhaaltje probeert te verdedigen?quote:
Sigmund waarom doe je zo hatelijk jongenquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 22:40 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Zoals? Dat je geen kudo's krijgt en je hele verhaaltje probeert te verdedigen?
Als je goed had gelezen dan had je gezien dat ik weinig gedaan heb naast het 112 bellen en andere klanten wegsturen. De discussie is ondertussen verplaatst naar wat je wel en niet mag bij het aanhouden van een winkeldief. Je reactie slaat de plank dus flink mis.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 22:40 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Zoals? Dat je geen kudo's krijgt en je hele verhaaltje probeert te verdedigen?
quote:Ere zij God
Ere zij God
In de hoge, in de hoge, in de hoge!
Vrede op aarde
Vrede op aarde
In de mensen een welbehagen.
Ere zij God in de hoge
Ere zij God in de hoge!
Vrede op aarde
Vrede op aarde
Vrede op aarde
Vrede op aarde!
In de mensen een welbehagen
In de mensen een welbehagen, een welbehagen!
Klopt. Ik had het inderdaad niet goed gelezen. Minkudo voor mij. Met twee dingen bezig zijn is niet mijn beste punt.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 22:41 schreef koei het volgende:
[..]
Als je goed had gelezen dan had je gezien dat ik weinig gedaan heb naast het 112 bellen en andere klanten wegsturen. De discussie is ondertussen verplaatst naar wat je wel en niet mag bij het aanhouden van een winkeldief. Je reactie slaat de plank dus flink mis.
Je vriendin ging toch morgen pas weg?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 22:47 schreef SpankmasterC het volgende:
Ah, lekker Terminator Salvation kijken in HD terwijl ik lekkere drank drink! Heerlijk!
Ook makkelijkquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 22:45 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Klopt. Ik had het inderdaad niet goed gelezen. Minkudo voor mij. Met twee dingen bezig zijn is niet mijn beste punt.
Even de totale uitleg waarom jullie hier dus gewoon fout zijnquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 22:15 schreef koei het volgende:
[..]
In wat voor wereld leef jij? Je mag winkeldieven gewoon staande houden, ook als ze daar zelf geen zin in hebben. Je mag ze alleen niet fouilleren of iets dergelijks als ze dat niet willen en als je ze aan houdt moet je de politie erbij roepen. Daarnaast heb ik ook nergens gezegd dat die meneer geslagen is of wat dan ook. Hij heeft zelf met zn hoofd tegen de grond gebonkt om vrij te komen. Hij heeft enkel veelvuldig geprobeerd om andere mensen te slaan en schoppen.
Daarnaast was het bewijs niet pas tevoorschijn gekomen tijdens de worsteling, dat bewijs was al eerder verzameld zoals je had kunnen weten als je mijn stukje goed had gelezen. Elke winkel hangt helemaal vol met camera's en we hadden al beelden van de vorige keer en het was 100% zeker dat we ook beelden van die keer hadden.
Maar goed, ik hecht meer waarde aan het oordeel van de politie dan aan jouw oordeel. Zij kennen de wet daadwerkelijk en weten wat er wat dat betreft wel en niet kan. Niet meewerkende winkeldieven hebben we maandelijks wel minimaal één keer, al was het deze keer wel erg heftig omdat de man zich maar bleef verzetten. We hebben er nog nooit klachten of opmerkingen over gehad van de politie.
quote:Artikel 53
1.In geval van ontdekking op heeter daad is ieder bevoegd den verdachte aan te houden.
quote:Artikel 128
1.Ontdekking op heeter daad heeft plaats, wanneer het strafbare feit ontdekt wordt, terwijl het begaan wordt of terstond nadat het begaan is.
2.Het geval van ontdekking op heeter daad wordt niet langer aanwezig geacht dan kort na het feit dier ontdekking.
Nee, vermoeden is natuurlijk niet hetzelfde als betrappen. Kijk, als die persoon vervolgens aangeeft inderdaad het gedaan te hebben, dan heb je hem betrapt op heeter daad en mag je hem/haar ook daadwerkelijk aanhouden en moet je natuurlijk direct de politie inschakelen. Maar bij een vermoeden, hoe sterk ook, heb je wettelijk gezien niet het recht om iemand aan te houden.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:09 schreef Nick-GizMo het volgende:
Maar goed, als je de persoon aanspreekt op vermoeden van diefstal? Je merkt op dat ie iets heeft mee genomen, is het dan niet heeter daad?
Tja, ik denk dat dat dan gewoon een verschil van opvatting over een heterdaad is. De man is op heterdaad betrapt (hij is tot na de kassa's gevolgd) op het niet afrekenen van de spullen. Je bent verplicht om spullen die je elders gekocht hebt met bon bij de kassa te tonen of eerder bij de servicebalie achter te laten (zijn huisregels die bij de ingang hangen. Bij het betreden van de winkel ga je daarmee accoord). Dat heeft de betreffende man niet gedaan plus dat opvallend genoeg het hele tandpasta schap in een paar minuten leeg was nadat de man daar in de buurt geweest was, en het op video stond dat hij een paar dagen eerder het hele schap ook al had leeggeplukt?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:05 schreef Morthill het volgende:
[..]
Even de totale uitleg waarom jullie hier dus gewoon fout zijn. Staande houden is sowieso geen sprake van, want die bevoegdheid heeft alleen de politie en dat gaat om mensen naar NAW gegevens te vragen, waarbij ze deze verplicht moeten aanleveren. Niet heel relevant, want wij bedoelen blijkbaar aanhouden. (wist ik ook niet hoor, google is je vriend
)
Aanhouden mag iedereen, maar alleen in het geval dat er sprake is van betrapping op heeter daad, dat staat in artikel 53 lid 1 van het wetboek van strafrecht. Heterdaad wil zeggen dat het strafbare feit ontdekt wordt terwijl het begaan wordt of terstond nadat het begaan is aldus artikel 128 lid 1.
Dus, het bewijs van de vorige diefstal is niet geldig als reden om iemand aan te houden, dat is op dat moment al een taak van de politie, dat blijkt ook uit lid 2 van artikel 128 waarin staat dat het slechts kort na de daad heeter daad kan zijn. De tweede keer ook niet, want hoewel het vermoeden bestond vond de bevestiging pas plaats na de aanhouding. Er is dus geen sprake van betrapping op heeter daad en dus een onterechte aanhouding.
En als je mijn parafraseren niet leuk vindt, het wetboek:
[..]
[..]
Wij hebben heel lang van die alarmpoortjes gehad die niet werktenquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:13 schreef lkb9000 het volgende:
Die alarmen in winkels slaan ook nergens op, ik heb ze al tientallen keren voor niets af zien gaan, en geen enkele keer keek een medewerker ook maar om naar dat ding
Heb je de man de spullen zien pakken uit het schap? Want dat bleek niet uit je verhaal. Als dat zo is, is het natuurlijk heterdaad, maar als je het niet hebt zien gebeuren niet. Ja het is opvallend dat het schap leeg is en dat hij daar toevallig net langskwam, maar je hebt het dan niet zien gebeuren. En dat hij het een paar dagen eerder deed is zoals ik net al liet zien, ook geen reden tot aanhouding.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:12 schreef koei het volgende:
[..]
Tja, ik denk dat dat dan gewoon een verschil van opvatting over een heterdaad is. De man is op heterdaad betrapt (hij is tot na de kassa's gevolgd) op het niet afrekenen van de spullen. Je bent verplicht om spullen die je elders gekocht hebt met bon bij de kassa te tonen of eerder bij de servicebalie achter te laten (zijn huisregels die bij de ingang hangen. Bij het betreden van de winkel ga je daarmee accoord). Dat heeft de betreffende man niet gedaan plus dat opvallend genoeg het hele tandpasta schap in een paar minuten leeg was nadat de man daar in de buurt geweest was, en het op video stond dat hij een paar dagen eerder het hele schap ook al had leeggeplukt?
Gelukkig ziet de politie dit wel gewoon als een aanhouding op heterdaad. Sowieso mag je ook een persoon aanhouden bij verdenking van diefstal als die persoon niet mee wil werken (laten zien dat het niet zo is). Je mag niet zomaar aan iemands spullen zitten als hij dat niet wil, dat mag enkel de politie.
Ik heb vier jaar bij de mac gewerkt, ik heb echt wel wat meegemaakt daar. En in case your interested, we hebben elke keer exact gedaan wat ik nu vertel. Hadden last van lui die de ruiten ingooiden en op gegeven moment hadden we camerabeelden. Toen ze vervolgens als klant kwamen gewoon de politie gebeld en verder eigenlijk niks. Om maar een voorbeeld te noemen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:17 schreef Nick-GizMo het volgende:
Ach, mensen die nu allemaal zeiken dat het niet keurig is en niet volgens de wet, die praten waarschijnlijk sowieso anders als ze het zelf meemaken
Soms werken die poortjes niet eens. Ik had een keer oplaadbare batterijen in mijn mandje gegooid, waren in mijn boodschappentas terechtgekomen, en toen ik wou afrekenen had ik al zoiets van: "Waar zijn mijn batterijen heen?" Toen maar een nieuw setje gepakt. Maar het alarm ging niet eens af.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:15 schreef koei het volgende:
[..]
Wij hebben heel lang van die alarmpoortjes gehad die niet werktenToch schrikt dat vaak wel mensen vooraf af. We hadden toentertijd veel minder last van diefstal als de laatste jaren. Maar goed, ik moet daar ook wel bij zeggen dat we tegenwoordig een jongen rond hebben lopen die het als een sport ziet om zoveel mogelijk winkeldieven in de kraag te vatten. Die zal ook zeker balen dat hij dit van vandaag gemist heeft...
Het zal wel Sensodyne zijn. Die tubes zijn naar verhouding van andere merken best duur en helpen ook erg goed tegen kiespijn.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:18 schreef badboynova het volgende:
Maar nu de echt grote vraag, wat moet die vent met zoveel tandpasta.
Had hij een ik stink uit mijn bek syndroom
Ik heb geen idee wat mijn collega gezien heeft eigenlijk. Ik had niet eens door dat hij de betreffende man wilde gaan aanhouden, want normaal gesproken staan ze dan altijd met zn tweeen een beetje te hangen bij de kassa's om de winkeldief gelijk daarna te grijpen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:21 schreef Morthill het volgende:
[..]
Heb je de man de spullen zien pakken uit het schap? Want dat bleek niet uit je verhaal. Als dat zo is, is het natuurlijk heterdaad, maar als je het niet hebt zien gebeuren niet. Ja het is opvallend dat het schap leeg is en dat hij daar toevallig net langskwam, maar je hebt het dan niet zien gebeuren. En dat hij het een paar dagen eerder deed is zoals ik net al liet zien, ook geen reden tot aanhouding.
En toon mij het artikel in het wetboek waaruit blijkt dat je iemand mag aanhouden bij verdenking van een misdaad. Ik zie het niet staan. Nu is het wetboek groot, dus wie weet lees ik er gewoon overheen. Maar het zou ergens in artikel 52 tot 62 moeten staan en ik zie het daar niet. Volgens mij heb je dus gewoon ongelijk en heb je niet het recht om de persoon aan te houden bij verdenking van een misdaad en als die persoon niet mee wil werken.
Enfin, als dat laatste wat je zegt dus niet klopt, zou de beste man met een goede advocaat, of eentje die het wetboek kan lezen, gewoon vrij moeten kunnen komen, vanwege onwetmatige aanhoudig en onwetmatig verkregen bewijs.
Maar is het dan zo'n klein bedrijf dat jullie geen winkeldetectives of beveiliging hebben? Als je iemand staande houdt is het toch meestal van: "Meneer, kunt u even met ons meekomen?" met iemand van beveiliging voor 'het geval dat'.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:25 schreef koei het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat mijn collega gezien heeft eigenlijk. Ik had niet eens door dat hij de betreffende man wilde gaan aanhouden, want normaal gesproken staan ze dan altijd met zn tweeen een beetje te hangen bij de kassa's om de winkeldief gelijk daarna te grijpen.
Maar we gebruiken deze methode al jaren en er zijn nog nooit problemen mee geweest. En we hebben echt wel winkeldieven gehad die gemakkelijk een goede advocaat konden betalen. Daarnaast heeft ook de politie hier nog niets over gezegd, vandaar dat ik er vanuit ga dat het allemaal wel goed zit. Daarnaast wordt er vrijwel nooit een echt proces gevoerd over een winkeldiefstalMeestal is het een winkelverbod, een foei en een boete, en een paar uur later gaat hij het bij de volgende winkel proberen.
Agh, ik weet ook wel dat het gewoon afgehandeld gaat worden als zijnde een rechtsgeldige arrestatie. En persoonlijk heb ik in principe daar ook totaal geen moeite mee hoor. Allereerst speel ik hier gruwelijk advocaat van de duivel, ten tweede begreep ik je in eerste instantie licht verkeerd en ten derde heb ik gewoon gruwelijk graag gelijkquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:25 schreef koei het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat mijn collega gezien heeft eigenlijk. Ik had niet eens door dat hij de betreffende man wilde gaan aanhouden, want normaal gesproken staan ze dan altijd met zn tweeen een beetje te hangen bij de kassa's om de winkeldief gelijk daarna te grijpen.
Maar we gebruiken deze methode al jaren en er zijn nog nooit problemen mee geweest. En we hebben echt wel winkeldieven gehad die gemakkelijk een goede advocaat konden betalen. Daarnaast heeft ook de politie hier nog niets over gezegd, vandaar dat ik er vanuit ga dat het allemaal wel goed zit. Daarnaast wordt er vrijwel nooit een echt proces gevoerd over een winkeldiefstalMeestal is het een winkelverbod, een foei en een boete, en een paar uur later gaat hij het bij de volgende winkel proberen.
Die tijden zijn toch wel voorbij? Ken BTW iemand de serie Life? Komt dadelijk op RTL 5, met aflevering 1quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:27 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Maar is het dan zo'n klein bedrijf dat jullie geen winkeldetectives of beveiliging hebben? Als je iemand staande houdt is het toch meestal van: "Meneer, kunt u even met ons meekomen?" met iemand van beveiliging voor 'het geval dat'.
Ehm, als jij 40 tubes tandpasta pikt dan is dat echt niet alleen omdat die tandpasta goed helpt tegen kiespijnquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:24 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Het zal wel Sensodyne zijn. Die tubes zijn naar verhouding van andere merken best duur en helpen ook erg goed tegen kiespijn.
(Ze worden ook vrij vaak gestolen bij supermarkten als ze in de winkel liggen en niet bij de servicebalie)
En weet je wat het mooiste isquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:27 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Maar is het dan zo'n klein bedrijf dat jullie geen winkeldetectives of beveiliging hebben? Als je iemand staande houdt is het toch meestal van: "Meneer, kunt u even met ons meekomen?" met iemand van beveiliging voor 'het geval dat'.
Graag gruwelijk gelijk, daarom heeft een discussie geen nutquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:29 schreef Morthill het volgende:
[..]
Agh, ik weet ook wel dat het gewoon afgehandeld gaat worden als zijnde een rechtsgeldige arrestatie. En persoonlijk heb ik in principe daar ook totaal geen moeite mee hoor. Allereerst speel ik hier gruwelijk advocaat van de duivel, ten tweede begreep ik je in eerste instantie licht verkeerd en ten derde heb ik gewoon gruwelijk graag gelijkIk ga niet voor niets het wetboek doorspitten om dat voor elkaar te krijgen
Heb nu in ieder geval geleerd dat ik niet aangehouden kan worden door winkelpersoneel als ze me niet hebben iets hebben zien stelen.
En ik heb nu geleerd dat ik jou erg goed in de gaten moet houden als je in mijn winkel komt...quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:29 schreef Morthill het volgende:
Heb nu in ieder geval geleerd dat ik niet aangehouden kan worden door winkelpersoneel als ze me niet hebben iets hebben zien stelen.
Gok: Paradontax.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:29 schreef koei het volgende:
[..]
Ehm, als jij 40 tubes tandpasta pikt dan is dat echt niet alleen omdat die tandpasta goed helpt tegen kiespijnTandpasta is erg makkelijk te verhandelen op de markt en is dan ook door beroepsdieven (verslaafden meestal) het meest gestolen product. Gelegenheidsdieven pikken meestal dingen die ze op dat moment willen hebben. Voor pubers meestal snoep en kauwgom, en oudere mensen stelen verrassend vaak zalmfilet. Maar dit was geen Sensodyne, die had hij vorige keer al meegepikt en was nog niet bijbesteld omdat er nog voldoende voorraad zou moeten zijn volgens het systeem. Het was andere bekende dure tandpasta van 3,39 per tube. Kan even niet op de naam komen.
Agh, ik heb nooit meer dan snoep gestolen bij de kruidvat en dat is toch al iets van 12-13 jaar geledenquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:31 schreef koei het volgende:
[..]
En ik heb nu geleerd dat ik jou erg goed in de gaten moet houden als je in mijn winkel komt...
Die is bijna sigwaardigquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:31 schreef AQuila360 het volgende:
Koei hierbij wil ik zeggen dat je tof bent en het vaak bij het juiste eind hebt!
![]()
Agh, taakstraf van 40 uur en hij mag er weer tegenaanquote:
Ik heb nog steeds niets binnen dus ik denk dat het loos alarm was.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:32 schreef Morthill het volgende:
anderen(vooral in het verkeer, dat ik 70 rijd bij wegwerkzaamheden waar gewoon niemand is
)
overigens terecht, naar bleek. De laatste keer was er wel politiecontrole en ik was dus niet de lul, maar de idioten die me inhaalden wel
Hou die morthill maar goed in de gaten, dan ga ik wel naar de flosdraadquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:31 schreef koei het volgende:
[..]
En ik heb nu geleerd dat ik jou erg goed in de gaten moet houden als je in mijn winkel komt...
Oh, ze kwamen in mijn geval gewoon op de motor achter je aanquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:34 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds niets binnen dus ik denk dat het loos alarm was.
Of nog nietsquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:34 schreef Morthill het volgende:
[..]
Agh, taakstraf van 40 uur en hij mag er weer tegenaan
Ja, die inderdaad!quote:
Toevallig vanmiddag een onderzoek in de 7 days gelezen dat kinderen en met name pubers het meeste stelen. Na hun pubertijd neemt het enorm af en steelt vrijwel niemand meer. Mijn laatste keer zou ik niet echt meer weten. Toen ik 10 was ofzo met mn buurmeisje? Hoewel ik nog steeds moeite heb met me inhouden bij snoepbakkenquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:32 schreef Morthill het volgende:
[..]
Agh, ik heb nooit meer dan snoep gestolen bij de kruidvat en dat is toch al iets van 12-13 jaar geledenIk ben tegenwoordig zo'n brave kutburger die zich aan elke fucking regel houdt tot enorme irritatie van anderen
(vooral in het verkeer, dat ik 70 rijd bij wegwerkzaamheden waar gewoon niemand is
)
overigens terecht, naar bleek. De laatste keer was er wel politiecontrole en ik was dus niet de lul, maar de idioten die me inhaalden wel
Zul je zien dat hij de maximale straf krijgtquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:36 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Of nog niets.3 uurtjes later staat ie gewoon bij een nieuwe winkel
.
Jij krijg ook geen boete, ze komen je gewoon van je bed lichtenquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:34 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds niets binnen dus ik denk dat het loos alarm was.
Ik heb nooit een snelheidsbekeuring gehad. Wel een keer voor fout parkeren (dat was echt gruwelijk muggenziften van de parkeerpolitie, maar technisch wel correct) en een keer voor rijden op een busbaanquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:37 schreef koei het volgende:
[..]
Ja, die inderdaad!
[..]
Toevallig vanmiddag een onderzoek in de 7 days gelezen dat kinderen en met name pubers het meeste stelen. Na hun pubertijd neemt het enorm af en steelt vrijwel niemand meer. Mijn laatste keer zou ik niet echt meer weten. Toen ik 10 was ofzo met mn buurmeisje? Hoewel ik nog steeds moeite heb met me inhouden bij snoepbakken
En ik rijd wel altijd te hard, behalve binnen 80km zones want daar krijg je altijd een boete als je te hard rijdt. Ik weet wel precies waar die in Den Haag begint en eindigd waardoor ik wel pas een stuk later vaart hoef te minderen. En ik heb tot nu toe nog nooit een boete gehad! Hoewel ik wel vrees voor een Belgische boete afgelopen weekend. Toen had ik een flitser over het hoofd gezien
Ik weet wel wie jou een keer van je bed komt lichtenquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:38 schreef badboynova het volgende:
[..]
Jij krijg ook geen boete, ze komen je gewoon van je bed lichten![]()
[ http://byrev.net/wp-content/uploads/2007/11/condoms-swat.jpg&t=1]afbeelding ]
Ik denk wel dat de man van vanmiddag er niet zo makkelijk vanaf komt. Ik moet morgen speciaal een uur eerder op staan om een verklaring af te leggen op het bureau over wat ik woensdag gezien heb. Dat doen ze niet als ze het als de zoveelste winkeldiefstal behandelen. Waarschijnlijk ook door het bellen van 112 dat ze het serieuzer behandelen. Dat wordt 20 uur schoffelen dus in plaats van 10quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:37 schreef Morthill het volgende:
[..]
Zul je zien dat hij de maximale straf krijgt4 jaar
(of ¤19.000)
Hoe drinkt Geert ze koffie, zwart?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:40 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik weet wel wie jou een keer van je bed komt lichten
Je weet het!quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:41 schreef badboynova het volgende:
[..]
Hoe drinkt Geert ze koffie, zwart?
Met de feestdagen ga ik het inderdaad druk krijgen met inpakkenquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:43 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Je weet het!
En dan mag je gaan inpakken
Maximale straf is 480 uur begrijp ik (ik verveel me en ben het wetboek aan het scannen, I shit you notquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:40 schreef koei het volgende:
[..]
Ik denk wel dat de man van vanmiddag er niet zo makkelijk vanaf komt. Ik moet morgen speciaal een uur eerder op staan om een verklaring af te leggen op het bureau over wat ik woensdag gezien heb. Dat doen ze niet als ze het als de zoveelste winkeldiefstal behandelen. Waarschijnlijk ook door het bellen van 112 dat ze het serieuzer behandelen. Dat wordt 20 uur schoffelen dus in plaats van 10
Ze zouden die tuin van jou eens moeten omspitten dan komen ze heel wat tegen denk ik zoquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:46 schreef badboynova het volgende:
[..]
Met de feestdagen ga ik het inderdaad druk krijgen met inpakken
In december gaat de tuin weer open, moet dan iemand tijdelijk vrij latenquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:47 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ze zouden die tuin van jou eens moeten omspitten dan komen ze heel wat tegen denk ik zo
Het zal wel zeer bruut zijnquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:37 schreef Morthill het volgende:
[..]
Zul je zien dat hij de maximale straf krijgt4 jaar
(of ¤19.000)
echt wel, een fifa overwinning van mijquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:49 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Het zal wel zeer bruut zijn. Ik heb als ik zo nadenk nog nooit iets gejat
Ik ook niet! Ook niet zoals gisteren uit die vrachtwagen vol flatscreen-televisies!quote:
Nee ze is vnv al weggegaan, hence terminatorquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 22:51 schreef koei het volgende:
[..]
Je vriendin ging toch morgen pas weg?
quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:51 schreef badboynova het volgende:
[..]
echt wel, een fifa overwinning van mij
Awww, arme Spanky is nu helemaal alleen thuisquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:51 schreef SpankmasterC het volgende:
[..]
Nee ze is vnv al weggegaan, hence terminator
Bestwel leuke film eigenlijk, in HD ziet het er ook echt oogstrelend robot-geil uit!
quote:
Dus, een latexpakje voor Koei waar alleen de tepels uitsteken?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:55 schreef badboynova het volgende:
[..]
ik heb hem nog steeds, wk en 10.
@koei
Als je morgen naar de cops gaat, dan moet je wel je pakje aan doen hoor![]()
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |