Klappen geven is anders wel gratisquote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:31 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Jij denkt dat de administratie gratis is?
Heb al eens eerder een boete gehad, jongeman, en toen hoefde ik naar mijn weten geen administratiekosten te betalen. In ieder geval geen 6 euro. Die 6 euro is pas sinds 2 juli 2009 (BRON).quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:31 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Niet helemaal.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:32 schreef Skonk het volgende:
[..]
Klappen geven is anders wel gratis
Moet je maar hogere boetes scoren, dan is het percentage lager.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:30 schreef Marurk het volgende:
WTF, had dus 1,5 maand geleden een boete gekregen voor "rijden door rood" (zie dit topic).
Heb nu een brief van het justitieel incassobureau, en ik moet bovenop de opgelegde sanctie (60 euro) nog eens 10% (6 euro) administratiekosten betalen.![]()
66 euro dus. Lekker dan.
![]()
Bovendien staat mijn naam verkeerd vermeld op de brief, maar heb al vernomen dat dit geen reden is om onder de boete uit te komen.
Samenvatting: zie TT.
6 euro is nog wel te overzien. Hopelijk laat je dat roekeloze rijgedrag nu verder achterwege.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:34 schreef Marurk het volgende:
[..]
Heb al eens eerder een boete gehad, jongeman, en toen hoefde ik naar mijn weten geen administratiekosten te betalen. In ieder geval geen 6 euro. Die 6 euro is pas sinds 2 juli 2009 (BRON).
Lees mijn boetetopic maar, dan zul je zien wie de ergste verkeersovertreder is.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:37 schreef The_Chosen_1 het volgende:
Ik heb totaal geen medelijden met jou TS. Wie door rood rijdt verdient ook een boete. Dan is 60 euro, exc. Administratie kosten, nog erg weinig. Wetsovertreders moeten ze keihard aanpakken.
Voor 6 euro mag je wel typefouten laten corrigeren ja.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:39 schreef Rifoki het volgende:
Korting op de administratiekosten is wel op zijn plaats als ze je naam verkeerd vermelden. Daar zou ik het op gooien.
In de brief staat: "U kunt geen beroep instellen tegen de administratiekosten."quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:39 schreef Rifoki het volgende:
Korting op de administratiekosten is wel op zijn plaats als ze je naam verkeerd vermelden. Daar zou ik het op gooien.
Volgens de bijbehorende wet kunnen ze je wel dwingen.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:41 schreef BK_102 het volgende:
Allemaal heel leuk die administratiekosten, MAAR ik heb geen opdracht gegeven om die boete uit te schrijven of iets dergelijks. Tevens heb ik ook geen bestelling gedaan. Als je iets besteld snap ik dat er verzend- en/of administratiekosten eraan vast zitten.
In principe komt het er op neer dat je niet de keus krijgt om wel of niet voor die administratiekosten te betalen. Ze kunnen je niet dwingen in mijn ogen. Een boete is verder gewoon pech hebben en je aan de regels houden en niet janken ! Eigen schuld dikke eikel
Hier spreekt een echte held, chapeau.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:43 schreef TheYoung1 het volgende:
66 eurie? Dus je reed met scootert door rood? Had ik geweten dat jij het was, had ik wat meer gas bij mijn groen gegeven...
quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:43 schreef TheYoung1 het volgende:
66 eurie? Dus je reed met scootert door rood? Had ik geweten dat jij het was, had ik wat meer gas bij mijn groen gegeven...
RDW en justitie noemen het ontmoedigingsbeleid... Maar de burger weet wel beter.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:46 schreef buzz1291 het volgende:
Die boete zal wel terecht geweest zijn, maar die administratiekosten zijn natuurlijk belachelijk. Als ik in een winkel iets koop zegt die winkelier toch ook niet, wacht even nog zes euro extra , want ik draai een factuur voor je uit. Zal wel weer een![]()
![]()
![]()
Fred Teeven
![]()
![]()
![]()
amendementswetje geweest zijn.
We hebben met zn allen regels afgesproken in dit land, en als je je daar gewoon aan zou houden kost het je niks en is Nederland een fijnere en veiligere plek om te levenquote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:51 schreef Patje1987 het volgende:
Vieze struikrovers dat het zijn, grafratten. Had al 2 boetes en kreeg er 2 dagen geleden weer 1. 5 km te hard en dan 6 euro administratie kosten vragen ook nog
1.5km/u te hard ja?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:51 schreef Patje1987 het volgende:
Vieze struikrovers dat het zijn, grafratten. Had al 2 boetes en kreeg er 2 dagen geleden weer 1. 5 km te hard en dan 6 euro administratie kosten vragen ook nog
Haha een volger.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:52 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
We hebben met zn allen regels afgesproken in dit land, en als je je daar gewoon aan zou houden kost het je niks en is Nederland een fijnere en veiligere plek om te leven
Dus eigenlijk 9 km te hard?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:51 schreef Patje1987 het volgende:
En als we dan ook inderdaad eerlijk toegeven dat administratiekosten eigenlijk verkapte boeteverhogingen zijn, dan is het nog een stuk leefbaarder ook!quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:52 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
We hebben met zn allen regels afgesproken in dit land, en als je je daar gewoon aan zou houden kost het je niks en is Nederland een fijnere en veiligere plek om te leven
1,5 km te hard betekent dat je zonder correctie 58 hebt gereden waar je 50 mag.... Punt.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:51 schreef Patje1987 het volgende:
Alleen monopolisten doen dat. Koop eens een kaartje aan een NS-loket...quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:46 schreef buzz1291 het volgende:
Die boete zal wel terecht geweest zijn, maar die administratiekosten zijn natuurlijk belachelijk. Als ik in een winkel iets koop zegt die winkelier toch ook niet, wacht even nog zes euro extra , want ik draai een factuur voor je uit. Zal wel weer een![]()
![]()
![]()
Fred Teeven
![]()
![]()
![]()
Heb jij geen enkele private verzekering afgesloten met poliskosten? En geen enkel telecomabonnement met aansluitkosten?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:46 schreef buzz1291 het volgende:
![]()
![]()
Fred Teeven
![]()
![]()
![]()
Ik had dus 2 boetes en kreeg er 2 dagen geleden weer 1.(hier begint dus de nieuwe zien, je weet wel een punt) 5 km te hard.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:53 schreef zovty het volgende:
[..]
1.5km/u te hard ja?
Pics van je boete?
Die meneer van de politie zei anders tegen mij dat het "maar 60 euro" zou zijn. Nou, mooi niet dus.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:54 schreef Rifoki het volgende:
[..]
En als we dan ook inderdaad eerlijk toegeven dat administratiekosten eigenlijk verkapte boeteverhogingen zijn, dan is het nog een stuk leefbaarder ook!
Blijft 10 procent op deze verkeersboete.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:31 schreef Loveless85 het volgende:
Het is geen percentage, het is gewoon altijd 6 euro.
Sorry bij het wat voor ding?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:55 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Alleen monopolisten doen dat. Koop eens een kaartje aan een NS-loket...
Het CJIB int vrijwillige belasting! Wat mij betreft mag het hele begrotingstekort op die manier worden binnengehaald, liever zo dan via verplichte belasting.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 14:37 schreef TwisterNederland het volgende:
Leuke van die administratiekosten zijn dat er maar voor 4,70 verantwoord kan worden. Die overige 1,30 wordt gewoon niet verantwoord. Toen hebben ze de kosten aangepast en is het opeens 6 euro geworden. Ik ben ook nog een keer op bezoek geweest (was verplicht) bij die lui van het CJIB en ze zijn echt zo trots op hun werk.
Zoeen maand had ik dus ook vorige maandquote:Op donderdag 5 augustus 2010 14:38 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Bij mij was door rood 150 euro met 6 euro administratie kosten
Die maand had ik ook nog 2 boeten van 57 euro, het was niet mijn maand zeg maar
"als je beweegt schiet ik je dood' Maar je bent zo vrij als een vogeltje hoorquote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:49 schreef TheYoung1 het volgende:
[..]
RDW en justitie noemen het ontmoedigingsbeleid... Maar de burger weet wel beter.
Aan de andere kant, hou je aan de regels en je hebt nergens last van
Zij kiezen ervoor om te administreren. Als ze dat gewoon niet doen, hebben ze ook geen kosten. Dit is gewoon een verkapte boeteverhoging.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:31 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Dit dusquote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:35 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Moet je maar hogere boetes scoren, dan is het percentage lager.
Dus ze moeten maar in zn geheel kappen met boetes?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 15:19 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Zij kiezen ervoor om te administreren. Als ze dat gewoon niet doen, hebben ze ook geen kosten. Dit is gewoon een verkapte boeteverhoging.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |