abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84887162
Aangezien ik aan het overwegen ben het leger in te gaan over 2 jaar, wil ik even weten of je ook kunt leren parachute springen en of je nog meer certificaten (of hoe je het ook maar wilt noemen) in andere dingen kunt halen
pi_84887263
Bij de luchtmacht leer je iig parachutespringen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2010 11:12:35 ]
pi_84888441
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 11:12 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Bij de luchtmacht leer je iig parachutespringen.
Onzin. Alleen bij vliegers zal het parachutespringen in de opleiding zitten. Zelfde geldt voor de para-battaljons van de LMB en eenheden van de KCT. Ander defensie personeel moet zelf voor de cursus betalen, die wel met medewerking van defensie word gegeven. Als je de cursus succesvol hebt afgerond mag je de parawings op je DT opspelden.
Blood Sugar Sex Magik
pi_84889261
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 11:46 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

Onzin. Alleen bij vliegers zal het parachutespringen in de opleiding zitten. Zelfde geldt voor de para-battaljons van de LMB en eenheden van de KCT. Ander defensie personeel moet zelf voor de cursus betalen, die wel met medewerking van defensie word gegeven. Als je de cursus succesvol hebt afgerond mag je de parawings op je DT opspelden.
Oké, bedankt voor de informatie
pi_84890147
quote:

[..]

Dit dus NIET!!!
Als je ervoor kiest om met collega's zelf te gaan parachute springen voor je wings, kun je NIET aankloppen bij de Defensie Para School. Je zult naar een particulier bedrijf moeten. Defensie betaalt geen cent mee en verleent ook geen medewerking, want het is niet functioneel. Je moet geluk hebben (zoals ik) dat je commandant een beetje coulant is, dat je er geen vrije dagen voor hoeft in te leveren, want in mijn geval was ik er 3 dagen mee bezig.
pi_84891382
dus als je naar dat para bedrijf op texel wil moet je dat geheel buiten defensie organiseren? En hoe zit het dan met dat para-insigne? Kan je gewoon met je behaalde para-certificaat naar het KPU stappen om je insigne op te halen?
Blood Sugar Sex Magik
pi_84895318
Insigne mag je gewoon dragen, mits je aan de eisen voldoet van Defensie (5 static line sprongen)
Ik kreeg hem zelfs van het paracentrum voor op mijn DT en voor op mijn GVT moest ik hem kopen voor 2 euro. Ik heb hem overigens wel gekocht, maar hij ligt nog steeds in de envelop bij de rest van de formulieren :P
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 01:22:33 #8
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_84922257
quote:

[..]

:')
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_84922737
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 01:22 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

oke para-compagnie dan, mijn fout.

had wel eens gehoord dat er wel ervaren defensie parachutisten meegingen maar dat blijkt dus ook fout.

en opspelden zal wel opnaaien zijn.

zo goed ;)
Blood Sugar Sex Magik
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 02:27:55 #10
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_84923704
Om heel kort te zijnTS.

Ja, je kunt je para brevet halen.
Dat kan in het kader van grensverleggende activiteiten, maar ook echt functie gericht.

Laat ik zeggen dat er bij LMB 3 Cie's zijn die Para opgeleid zijn en dus ook zo inzetbaar zijn. Die hebben brevet-A. Met die mooie ster erin dus.

Voor de hobby zal je dan zelf opzoek moeten gaan, of zaken moeten doen mbt grensverleggende activiteiten. Kan 4 daagse zijn, of die para-brevet B. (wat overigens geen zak voorsteld hoor, ja, je mag het dragen).

Maar voor het echte werk, ga naar LMB, en doe daar je ding. En na 2 jaar opteer voor AASLT-PARA.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 12:27:25 #11
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_84932659
Of je besluit dat je niet bij die huisvrouwenhobbyclub wilt horen, en ga je gewoon bij een van de para-cie's van de mariniers. Al kleurt aardbeiroze wel leuk bij je lippenstift.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')