abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84981391
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 18:27 schreef announcement het volgende:

[..]

U rijdt in een tank?
Wegenbelasting verschilt per provincie sterk.
pi_84981545
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 18:20 schreef Sessy het volgende:

[..]

Daarom neem je een basis EN een aanvullende verzekering met een eigen risico op alleen je basisverzekering. Dat risico kun je laten vallen en mogen ze niet weigeren, terwijl je oude aanvullende verzekering gewoon doorloopt. Iig bij VGZ zijn het 2 verschillende producten, ze kunnen je aanvullende verzekering niet stopzetten omdat je de eigen risico op je basisverzekering laat vallen - mits je bij dezelfde verzekeraar blijft - toch? Of mogen zij dat wel?
Geen idee eigenlijk :{, die voorwaarden zijn niet altijd zo helder (de beruchte kleine lettertjes }:| ) maar wellicht wel handig om even na te trekken zodat niet alleen jij maar ook de personen die hier nog op zoek zijn ook wat extra info hebben over deze materie. ^O^ Zelf heb ik geen vrijwillig risico, juist omdat ik dat zeker wel zou opmaken, maar dat had je, denk ik, wel begrepen. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 18:37:48 #253
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_84981664
wat is er met me topic gebeurt.. :o hij is gewoon bijna toe aan een nieuwe :')
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_84981703
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 18:34 schreef trovey het volgende:

[..]

Geen idee eigenlijk :{, die voorwaarden zijn niet altijd zo helder (de beruchte kleine lettertjes }:| ) maar wellicht wel handig om even na te trekken zodat niet alleen jij maar ook de personen die hier nog op zoek zijn ook wat extra info hebben over deze materie. ^O^ Zelf heb ik geen vrijwillig risico, juist omdat ik dat zeker wel zou opmaken, maar dat had je, denk ik, wel begrepen. ;)
Heb zelf ook geen eigen risico, daarom niet relevant voor mij. ;)
pi_84982010
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 18:38 schreef Sessy het volgende:

[..]

Heb zelf ook geen eigen risico, daarom niet relevant voor mij. ;)
Dus voor de mensen die het wel aangaat :P ....zoek het even goed uit voordat je de stap maakt van een vrijwillig eigen risico, of dat nu bij de basisverzekering is of bij een aanvullende verzekering zodat je geen verrassingen krijgt als je wat wilt veranderen.

[ Bericht 0% gewijzigd door trovey op 07-08-2010 18:56:50 ]
Optimist tot in de kist
pi_84982035
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 18:37 schreef Ticker het volgende:
wat is er met me topic gebeurt.. :o hij is gewoon bijna toe aan een nieuwe :')
Allemaal tips...speciaal voor jou (en andere starters) :P
Optimist tot in de kist
pi_84982137
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 18:25 schreef Sessy het volgende:

[..]

Een kraan verbruikt 10 a 15 liter water per minuut (!). Controleer dit maar eens door de kraan vol open te draaien en er een emmer van 10 liter onder te zetten. Tanden poetsen kost 3 minuten volgens tandartsen. Dat is een halve badkuip. Nou zullen de meeste mensen voor het tandenpoetsen de kraan maar half opendraaien, maar dan nog. Over tandenpoetsen onder de douche moet je niet eens beginnen.
Volgens mij is die 10-15 liter per minuut wat overdreven. Het zal vast meer zijn dan ik zojuist vanuit ging, maar zelfs als het tien keer zo veel is praten we over 4 euro per jaar. Er zijn echt honderdduizend manieren waarop je gemakkelijker 4 euro kunt besparen, of waarmee je die kunt verdienen, dan 1400 keer een kraan open en dicht te draaien.

quote:
Baksteen in de WC spoelbak gaat prima en zorgt ervoor dat er minder water in de spoelbak kan, waardoor je bijv. 7 liter ipv 9 liter water per keer spoelen verbruikt.
Dit gaat net zo goed helemaal nergens over voor wat betreft de kosten, zoals ik net al postte kost 1000 liter water 1,17 euro (verschilt wel per regio), dus na 500 keer doortrekken heb je dat bedrag bespaard. :')

(Daarnaast vind ik zo'n sloot water die hard door de pot gaat wel relaxed, want het maakt meteen schoon. :'))

Ik begrijp dat bij veel mensen, zeker in Nederland, de zuinigheid en het niet willen verspillen diep geworteld is, maar zeggen dat je dat doet om geld te besparen klinkt echt als rationaliseren.

Een tijd terug vertelde ik een vriend van me dat ik in de paar maanden daarvoor mijn oude cd-brander, dvd-speler, mp3-speler en telefoon op marktplaats gezet had en die had verkocht. Hij vroeg zich af waarom ik die moeite toch ging doen om dat spul te verpatsen op een toon alsof hij het echt een beetje pauperig vond. Terwijl hij zelf alle was, zelfs handdoeken, ophing plaats van de droger te gebruiken, puur om geen stroom te hoeven betalen. Iets wat hij te veel moeite zou vinden maar wat me nog geen twee uur heeft gekost, heeft mij 80 euro opgeleverd. Hoe vaak zou hij daarvoor de was op moeten hangen en afhalen? :s)

Irrationeel gedrag, zoals zo vaak doen mensen maar wat zonder er eerst over na te denken.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_84982239
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 18:53 schreef heiden6 het volgende:

Dit gaat net zo goed helemaal nergens over voor wat betreft de kosten, zoals ik net al postte kost 1000 liter water 1,17 euro (verschilt wel per regio), dus na 500 keer doortrekken heb je dat bedrag bespaard. :')

En 1000 liter water.

Ben ik de enige die nog aan 't milieu denkt. :{

(Overigens, mijn kraan doet wel degelijk 10 liter per minuut als hij half vol is opengedraaid, want ik heb daarmee dus een volle emmer. Dat weet ik omdat mijn plantjes precies een volle emmer water nodig hebben elke week. Munt voor de muntthee en zo - dat soort plantjes ;) )
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 19:04:37 #259
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_84982435
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 18:57 schreef Sessy het volgende:

[..]

En 1000 liter water.

(Overigens, mijn kraan doet wel degelijk 10 liter per minuut als hij half vol is opengedraaid, want ik heb daarmee dus een volle emmer. Dat weet ik omdat mijn plantjes precies een volle emmer water nodig hebben elke week. Munt voor de muntthee en zo - dat soort plantjes ;) )
Tel het allemaal bij elkaar op, als ieder huishouden water bespaart op die manier, dan gaat dat over tientallen miljoenen liters per minuut, geen kattenpis lijkt me.
pi_84982461
quote:

[..]

Nee hoor, ik vind het ook onzinnig om nodeloos water te gaan gebruiken. Rioolwater weer tot bruikbaar drinkwater maken kost heel veel moeite en geld en daarom gebruik ik gewoon datgene wat ik nodig heb en daarbij hoort niet het dom laten lopen van een kraan als het niet nodig is (ook al kost me dat dan blijkbaar niet zo veel geld).
Optimist tot in de kist
pi_84982476
Denk dat je 't beste milieubewust zijn en kosten besparen uit elkaar kan houden. Het is inderdaad onzinnig om de kraan hard open te laten staan als je je tanden poetst en maar een fractie van dat water daadwerkelijk nodig hebt. Dat is gewoon zonde van het schone water. Maar zoals aangegeven merk je er echter weinig aan qua kosten. Als het je om maandelijkse kosten te doen is zijn er veel manieren om gemakkelijker geld te besparen dan op letterlijk elke druppel water te gaan letten.

[ Bericht 0% gewijzigd door apogee op 07-08-2010 19:19:10 ]
pi_84982641
quote:

[..]

U rijdt in een tank?
2 Auto`s bezitten en ze iedere week door de wasstraat rijden, dan kan het nog _O-
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 19:11:31 #263
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_84982665
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 19:05 schreef trovey het volgende:

[..]

Nee hoor, ik vind het ook onzinnig om nodeloos water te gaan gebruiken. Rioolwater weer tot bruikbaar drinkwater maken kost heel veel moeite en geld en daarom gebruik ik gewoon datgene wat ik nodig heb en daarbij hoort niet het dom laten lopen van een kraan als het niet nodig is (ook al kost me dat dan blijkbaar niet zo veel geld).
Ik denk daarbij niet eens aan het milieu, ik vind het gewoon zonde om iets nutteloos te verbruiken. Dus ook water :)
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_84982795
quote:
Niet bepaald.

Je moet vooral doen wat je zelf wilt, en met welke reden dan ook, maar daar ging het niet over. Het ging om het financiėle aspect en de feiten zijn gewoon zo dat dat niet bepaald opschiet. De kosten (waar dit topic over gaat) hebben niets te maken met jouw andere motivatie.

quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 19:05 schreef apogee het volgende:
Denk dat je 't beste milieubewust zijn en kosten besparen uit elkaar kan houden. Het is inderdaad onzinnig om de kraak hard open te laten staan als je je tanden poetst en maar een fractie van dat water daadwerkelijk nodig hebt. Dat is gewoon zonde van het schone water. Maar zoals aangegeven merk je er echter weinig aan qua kosten. Als het je om maandelijkse kosten te doen is zijn er veel manieren om gemakkelijker geld te besparen dan op letterlijk elke druppel water te gaan letten.
Dat dus.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 19:54:42 #265
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_84983973
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 17:39 schreef Sessy het volgende:

[..]

Nee, maar AH heeft wel huismerk volkoren macaroni die ook niet duur is per kilo - als ik veel spaghetti/macaroni maak (en dat doe ik meestal, want voor 1 persoon koken is om gek van te worden) pak ik die sowieso want dan kan je restjes in de vriezer dumpen. Ik weet daar alleen itt euroshopper macaroni uit het hoofd het nummertje niet bij. Ik *dacht* 1,19 per pak.
De enige AH die ik hierin de buurt weet is betaald parkeren tenzij je minimaal 15 euro bij ze besteedt.
Dat haal ik dus nooit! De laatste "euroshopper type" macaroniprijs die ik me herinner is trouwens 0.39 voor 500 gram.
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 19:56:06 #266
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_84984019
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 17:45 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Als je uit financiėle overwegingen de kraan uit doet tijdens het tanden poetsen heb je denk ik weinig besef van hoe goedkoop water in Nederland is. ;)
Water is spotgoedkoop. Toch doe ik altijd de kraan dicht want drinkwater is heel erg kostbaar.
Als je het milieutechnisch bekijkt.
pi_84984096
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 19:54 schreef caroline88 het volgende:

[..]

De enige AH die ik hierin de buurt weet is betaald parkeren tenzij je minimaal 15 euro bij ze besteedt.
Dat haal ik dus nooit! De laatste "euroshopper type" macaroniprijs die ik me herinner is trouwens 0.39 voor 500 gram.
Ik loop erheen. :)
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 19:59:21 #268
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_84984126
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 19:05 schreef apogee het volgende:
Denk dat je 't beste milieubewust zijn en kosten besparen uit elkaar kan houden. Het is inderdaad onzinnig om de kraan hard open te laten staan als je je tanden poetst en maar een fractie van dat water daadwerkelijk nodig hebt. Dat is gewoon zonde van het schone water. Maar zoals aangegeven merk je er echter weinig aan qua kosten. Als het je om maandelijkse kosten te doen is zijn er veel manieren om gemakkelijker geld te besparen dan op letterlijk elke druppel water te gaan letten.
Toch is er vaak een positieve correlatie tussen milieubewust en kosten besparen. Denk maar eens aan energie, aan kiezen voor de fiets ipv de auto, kiezen voor een linnen tas ipv een plastic en ga maar door.
The End Times are wild
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 20:02:50 #269
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_84984248
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 18:49 schreef trovey het volgende:

[..]

Allemaal tips...speciaal voor jou (en andere starters) :P
Nee hoor Ticker, je topic is gewoon vakkundig door ons gehacked ;)
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 20:04:15 #270
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_84984289
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 19:58 schreef Sessy het volgende:

[..]

Ik loop erheen. :)
Het is niet eerlijk oO<
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 20:06:40 #271
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_84984375
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 19:59 schreef LXIV het volgende:

[..]

Toch is er vaak een positieve correlatie tussen milieubewust en kosten besparen. Denk maar eens aan energie, aan kiezen voor de fiets ipv de auto, kiezen voor een linnen tas ipv een plastic en ga maar door.
en een positieve correlatie met je gezondheid in sommige gevallen. Ook dat groenten van de markt een stuk goedkoper is en gezonder dan zo'n kant-en-klaar maaltijd.
pi_84990202
Over dat doorspoelen van de wc; ik heb geen baksteen in mijn stortbak. Overigens wel bewust; ik merk dat ik de wc minder vaak hoef schoon te maken. Dat scheelt weer allerlei schoonmaaktroep :) (en mij wat werk)
pi_84990775
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 19:59 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja tuurlijk, maar 't ging om iemand's maandlasten verlagen door de kraan vaker dicht te draaien en daarmee 2 cent te besparen :)
pi_84994700
quote:

[..]

U rijdt in een tank?
Autokosten kunnen hard gaan. Incl afschrijv kost het mij rond de ¤ 780,- per maand.
pi_84995925
quote:

[..]

U rijdt in een tank?
Zoiets ja ... een 3 liter diesel ... :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')