abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 17:10:31 #226
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_84978796
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 16:25 schreef Sosha het volgende:

[..]

Tref je net de dochter van een moeder die ICT'er is :P
Maar ff serieus, hoezo moet je hier technisch voor zijn? Kwestie van dingen aanschaffen of begrijp ik je nou verkeerd? :?
Ik heb vrouwelijke familieleden die me heel glazig aankijken als ik het ze probeer uit te leggen, uit zichzelf lukt het ze nooit, zelfs niet met onderstaande uitleg (die toch niet heel moeilijk is lijkt me):

• Android telefoon
• Sipdroid uit de marketplace/appstore halen
• Via de voipbuster website 10 euro beltegoed kopen
• voipbuster login gegevens invoeren in sipdroid
• bellen maar :9

En als extra: je kan een 085 voipbuster voipnummer aanvragen voor 1 euro. Wat als een vaste lijn geldt (wat dus goedkope vast naar vast telefoontjes mogelijk maakt) en deze inkomende telefoontjes weer ontvangen op je sipdroid.

Dus je moeder kan jou weer goedkoop bellen vanaf haar huistelefoon.

[ Bericht 2% gewijzigd door slashdotter3 op 07-08-2010 17:15:38 ]
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 17:18:08 #227
43615 RIVDSL
Impossible Mission
pi_84979043
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 00:26 schreef trovey het volgende:

[..]

Basisverzekering wel ja maar omdat die steeds kleiner gaat worden zul je je wel aanvullend moeten verzekeren als je chronisch ziek bent (bv. voor fysiotherapie) en daar mag je dus wel geweigerd worden. Reken er maar op dat ze je gaan weigeren, sterker nog ik wilde me hoger verzekeren voor fysiotherapie en ik werd bij mijn eigen zorgverzekering geweigerd omdat....ik gebruik maakte van de fysiotherapie. :')
Heb je volledig gelijk in, maar eigen risico en aanvullende verzekeringen zijn twee volledig los staande dingen. Je kunt je ook aanvullend verzekeren en een eigen risico hebben. Het eigen risico heeft alleen betrekking op de basisverzekering. Sterker nog, bij sommige aanvullende verzekeraars is het niet eens nodig om de basisverzekering ook bij hun te hebben.
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 17:25:51 #228
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_84979303
Waarom hebben mensen boodschappen voor 300. :') Daar kan zo 100 vanaf. :')
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_84979457
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 17:25 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Toen ik op kamers zat, hadden we een jongen die 600 (!) per maand uitgaf aan eten. Man, dat was zo'n beetje mijn hele maandbudget voor alles samen.
pi_84979458
quote:
Als je bij het boodschappen doen standaard een fles whiskey koopt gaat het hard natuurlijk :P
pi_84979515
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 17:18 schreef RIVDSL het volgende:

[..]

Heb je volledig gelijk in, maar eigen risico en aanvullende verzekeringen zijn twee volledig los staande dingen. Je kunt je ook aanvullend verzekeren en een eigen risico hebben. Het eigen risico heeft alleen betrekking op de basisverzekering. Sterker nog, bij sommige aanvullende verzekeraars is het niet eens nodig om de basisverzekering ook bij hun te hebben.
Ik had het dus over het vrijwillige eigen risico wat je kunt afsluiten. Als je dat te hoger gaat nemen dan dat je je het kunt veroorloven omdat je nu geld wilt overhouden dan kan het heel erg mis gaan. Het verplichte eigen risico ken ik maar al te goed, dat is hier altijd binnen een half jaar op met mijn medicijngebruik en dat gaat de rest van mijn leven ook zo blijven.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 17:33:18 #232
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_84979559
Sessy, euroshopper macaroni is vast niet volkoren denk ik.
Ben nu bezig mijn voeding te heroverwegen om nog wat gezonder te gaan eten en dat betekent wel dat het budget omhoog moet. B.v. magere kaas zit procentueel meer eiwit in - maar is wel een stuk duurder dan de doodgewone volvette kaas.
pi_84979699
Bij een reformwinkel is ook prima volkorenpasta te krijgen en dat kost ook niet meer dan een euro per zak van 500 gram. ;)
Optimist tot in de kist
pi_84979764
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 17:33 schreef caroline88 het volgende:
Sessy, euroshopper macaroni is vast niet volkoren denk ik.
Ben nu bezig mijn voeding te heroverwegen om nog wat gezonder te gaan eten en dat betekent wel dat het budget omhoog moet. B.v. magere kaas zit procentueel meer eiwit in - maar is wel een stuk duurder dan de doodgewone volvette kaas.
Nee, maar AH heeft wel huismerk volkoren macaroni die ook niet duur is per kilo - als ik veel spaghetti/macaroni maak (en dat doe ik meestal, want voor 1 persoon koken is om gek van te worden) pak ik die sowieso want dan kan je restjes in de vriezer dumpen. Ik weet daar alleen itt euroshopper macaroni uit het hoofd het nummertje niet bij. Ik *dacht* 1,19 per pak.
pi_84979832
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 17:31 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik had het dus over het vrijwillige eigen risico wat je kunt afsluiten. Als je dat te hoger gaat nemen dan dat je je het kunt veroorloven omdat je nu geld wilt overhouden dan kan het heel erg mis gaan. Het verplichte eigen risico ken ik maar al te goed, dat is hier altijd binnen een half jaar op met mijn medicijngebruik en dat gaat de rest van mijn leven ook zo blijven.
Ze mogen je niet weigeren voor een basisverzekering, ook niet eentje zonder vrijwillige eigen risico. Alleen voor een aanvullende verzekering. Dus als je basis met een vrijwillig eigen risico neemt bij een verzekeraar en een aanvullende verzekering, en er gebeurt iets, laat je per 1 januari erop het eigen risico vallen?

Ik ben het met je eens dat je daar niet tot je 40ste mee moet doorgaan, maar we hebben het over starters op de woningmarkt.
pi_84979971
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 23:46 schreef trovey het volgende:

[..]

Zuinig aan doen met water dus gewoon 1 x per dag even kort douchen (paar minuten) en er niet meteen een half uur onder gaan staan helpt al heel veel, verder gewoon met volle trommels wassen draaien en ook niet onnodig veel was maken helpt ook al en natuurlijk de kraan niet onnodig laten lopen (bij b.v. het tanden poetsen). Ik heb al jaren een rekening van die grootte en kom altijd uit met de waterrekening. :')
Als je uit financiėle overwegingen de kraan uit doet tijdens het tanden poetsen heb je denk ik weinig besef van hoe goedkoop water in Nederland is. ;)
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_84979978
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 15:21 schreef apogee het volgende:

[..]

Het is ook maar net hoeveel moeite je ervoor wilt doen.
Als je op jezelf wilt gaan wonen zul je daar inderdaad moeite voor willen doen. ;)
pi_84980025
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 17:45 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Als je uit financiėle overwegingen de kraan uit doet tijdens het tanden poetsen heb je denk ik weinig besef van hoe goedkoop water in Nederland is. ;)
Trovey is afgekeurd op medische gronden en moet het doen met een heel klein budget, meen ik me te herinneren. Dan schelen alle beetjes. ;)

Baksteen in de wc wil trouwens ook nog helpen.
pi_84980051
quote:
Gezond, lekker en gevariėerd eten voor nog geen zeven euro per dag, daar geloof ik niet in.
pi_84980106
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 17:47 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Gezond, lekker en gevariėerd eten voor nog geen zeven euro per dag, daar geloof ik niet in.
Wat EET jij in 's hemelsnaam? Kreeft en biefstuk of zo? :{
pi_84980231
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 17:46 schreef Sessy het volgende:

[..]

Trovey is afgekeurd op medische gronden en moet het doen met een heel klein budget, meen ik me te herinneren. Dan schelen alle beetjes. ;)

Baksteen in de wc? Ik snap je niet, dat kan toch helemaal niet?

Als je even de kraan uitzet bespaar je misschien een halve liter water. 1000 liter water kost hier inclusief belastingen en dergelijke 1,17 euro. Dus als je twee keer per dag je tanden poetst, en daarmee dagelijks een hele liter water bespaart, bespaar je per dag 0,00117 euro, oftewel nog geen 43 eurocent per jaar.
pi_84980255
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 17:46 schreef Sessy het volgende:

[..]

Juist, alle kleine beetjes helpen + dat ik het niet nodig vind om het met veel moeite schoongemaakte drinkwater zonder enige reden weer in het riool te laten spoelen terwijl ik ook gewoond de kraan kan dichtdoen tijdens het tanden poetsen. ;)
Optimist tot in de kist
pi_84980452
@heiden6 welke factor ben je nu vergeten voor warm water?
Factor 50 of zo?
Alles kost geld klaar. Je moet gewoon je eigen balans vinden imho. En advies vragen is niet verkeerd nee.
Om op het water verbruik in te gaan, 125 euro voor 1 persoon is niet normaal idd haha, @TS. GWL = 125 ipv 255 en dat is ruim gerekend.
Het kopen/huren verhaal is ook een goede. Een lastige keuze, vooral bij starters.
pi_84980492
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 17:59 schreef ScarFace- het volgende:
@heiden6 welke factor ben je nu vergeten voor warm water?
Hoezo vergeten, gebruik jij warm water om je tanden te poetsen dan? :')

Ik gebruik sowieso helemaal geen warm water dus ik houd me er niet mee bezig wat dat kost.
pi_84980674
ik heb wel het idee dat het voor de generaties vanaf 1980 een zwaardere tijd zal zijn, financieel. De kosten zijn omhoog geschoten de salarissen zijn dalende. Op je zelf wonen en een beetje relaxt kunnen leven is 2 dingen die met elkaar vloeken. Je dient inderdaad of samen te gaan wonen of anders thuis blijven.

Ik bedoel een hypotheek van 450 is al aan de lage kant.
pi_84980795
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 17:41 schreef Sessy het volgende:

[..]

Ze mogen je niet weigeren voor een basisverzekering, ook niet eentje zonder vrijwillige eigen risico. Alleen voor een aanvullende verzekering. Dus als je basis met een vrijwillig eigen risico neemt bij een verzekeraar en een aanvullende verzekering, en er gebeurt iets, laat je per 1 januari erop het eigen risico vallen?

Ik ben het met je eens dat je daar niet tot je 40ste mee moet doorgaan, maar we hebben het over starters op de woningmarkt.
Je zou inderdaad dat vrijwillige eigen risico kunnen nemen bij de basisverzekering en dat dan kunnen laten vallen, probleem is wel dat als je echt chronisch ziek gaat worden je met die basisverzekering nooit uitkomt. bv. als je fysiotherapie nodig hebt voor iets chronisch dan haal je het niet met dat aantal keren uit de basisverzekering (is nu 9 of 12 x), dan heb je echt wel een aanvullende verzekering nodig en daar zit vaak het probleem met de zorgverzekeraars want daar mogen ze je wel voor weigeren. Zoals al eerder gezegd; ik wilde me juist hoger gaan verzekeren voor fysiotherapie omdat ik met mijn huidige verzekering eigenlijk te weinig consulten voor fysiotherapie heb om mijn probleem helemaal de baas te zijn en redelijk pijnvrij in het dagelijk leven te staan. Helaas werd dat dus geweigerd door de verzekeraar met als reden dat ik al gebruik maak van fysiotherapie. Ik wil dus betalen voor meer maar dan is niet goedgekeurd door de verzekeraar. Ik kan me ook goed voorstellen dat je als beginner wilt besparen op die hoge maandelijkse post van de zorgverzekering en je moet dat ook zeker doen als je gezondheid dat toestaat maar ga niet als een kip zonder kop te werk door meteen de allerhoogste risico's te gaan lopen zonder je goed te informeren alleen maar om geld te besparen, dat is het enige wat ik met dit alles wil zeggen. ;)
Optimist tot in de kist
pi_84980811
Voor mij geldt:
435 euro huur (rijtjeswoning, 75m2, 40km vanaf Hilversum)
120 euro gas,water en licht
10 euro mobiel gsm (sim-only)
35 euro televisie/internet
100 euro zorgverzekering
30 euro overige verzekeringen (inboedel/apv/reisverz)
200 euro boodschappen
40 euro gemeentebelastingen/heffinge etc

970 euro totaal.

Dan heb ik ook nog een auto
30 euro wegenbelasting
50 euro verzekering
110 euro benzine
40 euro onderhoud

1200 euro totaal

Dan geef ik nog zo'n 200 euro per maand uit aan kleding, uitgaan en leuke dingen doen

totaal 1400 euro.

Zoals je ziet hoef je echt niet heel veel te verdienen om wat over te houden.
pi_84981115
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 18:09 schreef trovey het volgende:

[..]

Je zou inderdaad dat vrijwillige eigen risico kunnen nemen bij de basisverzekering en dat dan kunnen laten vallen, probleem is wel dat als je echt chronisch ziek gaat worden je met die basisverzekering nooit uitkomt.
Daarom neem je een basis EN een aanvullende verzekering met een eigen risico op alleen je basisverzekering. Dat risico kun je laten vallen en mogen ze niet weigeren, terwijl je oude aanvullende verzekering gewoon doorloopt. Iig bij VGZ zijn het 2 verschillende producten, ze kunnen je aanvullende verzekering niet stopzetten omdat je de eigen risico op je basisverzekering laat vallen - mits je bij dezelfde verzekeraar blijft - toch? Of mogen zij dat wel?
pi_84981288
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 17:51 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Baksteen in de wc? Ik snap je niet, dat kan toch helemaal niet?

Als je even de kraan uitzet bespaar je misschien een halve liter water. 1000 liter water kost hier inclusief belastingen en dergelijke 1,17 euro. Dus als je twee keer per dag je tanden poetst, en daarmee dagelijks een hele liter water bespaart, bespaar je per dag 0,00117 euro, oftewel nog geen 43 eurocent per jaar.
Een kraan verbruikt 10 a 15 liter water per minuut (!). Controleer dit maar eens door de kraan vol open te draaien en er een emmer van 10 liter onder te zetten. Tanden poetsen kost 3 minuten volgens tandartsen. Dat is een halve badkuip. Nou zullen de meeste mensen voor het tandenpoetsen de kraan maar half opendraaien, maar dan nog. Over tandenpoetsen onder de douche moet je niet eens beginnen.

Baksteen of fles in de WC spoelbak gaat prima en zorgt ervoor dat er minder water in de spoelbak kan, waardoor je bijv. 7 liter ipv 9 liter water per keer spoelen verbruikt.
pi_84981349
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 20:17 schreef Moogwai10 het volgende:

Auto
- brandstofkosten 195 8)7
- wegenbelasting 136 8)7
- onderhouds- / wasbeurten 100 8)7
- autoverzekering 47
- pechhulp 9
- bekeuringen 7

U rijdt in een tank?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo