FoolWithMokey | woensdag 4 augustus 2010 @ 21:43 |
Hebben we zulke dingen ook in nederland/europa? | |
matthisl | woensdag 4 augustus 2010 @ 21:44 |
Nee | |
Tazar_Yoot | woensdag 4 augustus 2010 @ 21:44 |
Ja, Alleen bestaat die alleen uit mensen: ![]() | |
Tism | woensdag 4 augustus 2010 @ 21:45 |
quote:Nee, we hebben hier rotondes.. ![]() | |
Piles | woensdag 4 augustus 2010 @ 21:45 |
![]() http://nl.wikipedia.org/w(...)Vrachtautocombinatie Is het enige wat in de buurt komt, 25,25 meter. Ok, het komt amper in de buurt ![]() | |
ach | woensdag 4 augustus 2010 @ 21:48 |
Hier in Zeeland zie ik ze wel eens rijden, die dingen zoals in de OP met 4x een shell tanker erop | |
Jordy-B | woensdag 4 augustus 2010 @ 21:48 |
Nee... het maximum voor Nederland is inderdaad de Langere en Zwaardere Vrachtautocombinatie. Maar die mag alleen vaste routes rijden, meestal over de snelweg van industriegebied naar industriegebied. | |
FoolWithMokey | woensdag 4 augustus 2010 @ 21:49 |
quote:Met road trains zijn meerdere records bereikt: 1999, 610 meter lengte, 603 tonnen gewicht, bestaand uit een Kenworth-trekker en 46 aanhangers. Gevestigd in Merredin, West-Australië. 2003, 1235 meter lengte, bestaand uit een Kenworth-trekker en 87 aanhangers. Gevestigd in Mungindi, Nieuw-Zuid-Wales. 2005, 1442 meter lengte. Gevestigd in Kalgoorlie, West-Australië. februari 2006, 1474,3 meter lang, bestaand uit een Mack Titan trekker en 104 aanhangers. Gevestigd in Clifton, Queensland. | |
Pakspul | woensdag 4 augustus 2010 @ 21:51 |
En waarom moet Nederland van die pauper stroomkabels boven spoor hebben, anders kunnen we dit doen: | |
Piles | woensdag 4 augustus 2010 @ 21:53 |
quote:Whut? ![]() | |
Tism | woensdag 4 augustus 2010 @ 21:56 |
quote:Of tot stilstand binnen een paar honderd meter als dat eenmaal opgang is.. ![]() | |
porsche1 | woensdag 4 augustus 2010 @ 21:57 |
quote:Daarom gebruiken ze ook vrachtwagens ipv trekkers. | |
Tazar_Yoot | woensdag 4 augustus 2010 @ 21:59 |
Hoe hard rijden die dingen dan? | |
Klonk | woensdag 4 augustus 2010 @ 22:01 |
quote:hard, 90/100 per uur. http://en.wikipedia.org/wiki/Road_train | |
Robin__ | woensdag 4 augustus 2010 @ 22:02 |
wat moet ik me bij zo'n record voorstellen.. 103 lege trailers en 1 absurd zware trailer direct achter de trekker voor een beetje tractie, dan 10 min je aandrijflijn mishandelen en je hebt een record gezet? Kicken om te zien hoor, maar of die road trains nou echt zo spannend zijn.. zeker zo'n pleuris eind door leeg australie lijkt me als chauffeur buitengewoon saai. | |
Snakey | woensdag 4 augustus 2010 @ 22:02 |
Zie m'n fobo. Je schrikt je de pest als je voor het eerst zo'n ding op je af ziet komen. ![]() Edit: ![]() | |
Snakey | woensdag 4 augustus 2010 @ 22:04 |
Daar hingen dus nog 5 trailers achter. ![]() | |
FoolWithMokey | woensdag 4 augustus 2010 @ 22:05 |
quote:Ik den dat het meer gaat om de effecientie qua brandstofverbruik etc, maar die records zijn idd alleen omdat het kan. | |
porsche1 | woensdag 4 augustus 2010 @ 22:09 |
quote:Waar woon jij? Of waar zijn die foto's gemaakt? ![]() | |
Snakey | woensdag 4 augustus 2010 @ 22:10 |
quote:Nederland. Foto('s) heb ik in Australie gemaakt afgelopen jaar. | |
porsche1 | woensdag 4 augustus 2010 @ 22:11 |
quote:Cool. | |
Piles | woensdag 4 augustus 2010 @ 22:31 |
quote:Tractor <> trekker ![]() | |
kikoooooo | woensdag 4 augustus 2010 @ 22:34 |
quote:? Lijkt me stug. Of het moet op een afgesloten terrein zijn, of is het combinatie E van het LZVplaatje hierboven? | |
Piles | woensdag 4 augustus 2010 @ 22:37 |
quote:Of ze hebben een eigen ijzeren weg ![]() Zou ook niet weten wat Shell in Zeeland moet eigenlijk, maar goed. | |
Robin__ | woensdag 4 augustus 2010 @ 22:59 |
quote:Op kwaliteitszender discovery channel is er ooit eens programma geweest over die dingen. Een stel typische truckers die het toch wel heel erg speciaal vonden, en het was toch wel verschrikkelijk lastig om ergens zo'n baan te krijgen. Met stuurmanskunst heeft het weinig te maken.. behalve je snelheid heb je echt niet al te veel controle over je 4e of 5e aanhanger,en aan ruimte om een bocht te maken heb je ergens in de outback ook geen gebrek. Leuk voor de baas dat het goedkoop is per ton, maar persoonlijk zou ik liever met een kleinere truck naar afwisselende plekken rijden ipv op lange trajecten een beetje rechtuit karren ![]() | |
FoolWithMokey | woensdag 4 augustus 2010 @ 23:09 |
quote:Niemand zegt toch dat het leuke werk is. | |
T42 | donderdag 5 augustus 2010 @ 08:42 |
quote:wat is het probleem? je maakt de trein langer zelfde gewicht.... ow wil jij weer 60jaar terug in de tijd. inc de lucht van toen | |
Duvel | zaterdag 7 augustus 2010 @ 10:58 |
quote:Omdat ze in pauperland Amerika vijf diesellocs voor zo'n trein moeten zetten waar wij het met een elektrische af kunnen. En nog drie keer zo snel ook. De Betuweroute is trouwens qua beton voorbereid op double stack rijden, moet alleen de bovenleiding omhoog. | |
Robin__ | zaterdag 7 augustus 2010 @ 13:44 |
quote:Nouja, de road train chauffeurs zelf vinden het nogal wat. Terwijl ik zoiets heb van, het ziet er imposant uit om eens te zien, zeker, maar om er dan in dag uit op te rijden>? hell no, volgens mij is de lol daar voor jezelf erg snel vanaf. | |
Sounddragon | zaterdag 7 augustus 2010 @ 13:54 |
quote: ![]() ![]() | |
boertie | zaterdag 7 augustus 2010 @ 14:15 |
quote:Laat dat nu eens wat lastig worden door de bruggen en tunnels ![]() | |
FoolWithMokey | zaterdag 7 augustus 2010 @ 14:55 |
quote:Waarom wil je dat zo graag? | |
#ANONIEM | zaterdag 7 augustus 2010 @ 16:31 |
quote:Nee?, Die zijn juist voorbereid op de hoogte van dubbelstacks., dat zegt Duvel net ![]() | |
Duvel | zaterdag 7 augustus 2010 @ 18:24 |
quote:Begrijpend lezen is lastig, dat blijkt. | |
boertie | zaterdag 7 augustus 2010 @ 18:45 |
Als je eens over de A15 rijdt en je kijkt naar de bruggen over het spoor dan zie je dat er geen mogelijkheid is om de bovenleidingen hogerop te halen. Hetzelfde geld oa ook voor de kruising met de A50 waar de lijn onderdoor gaat Dus de bewering dat de betuwelijn voorbereid is voor dubbelstack noem ik bullshit | |
Duvel | zaterdag 7 augustus 2010 @ 18:46 |
quote:Moet je zelf weten. 't Gaat in elk geval op voor de tunnels. [ Bericht 2% gewijzigd door Duvel op 07-08-2010 18:55:39 ] | |
Markster | zaterdag 7 augustus 2010 @ 18:52 |
vette dingen, domme vraag. Hoe wil jij met zo een ding je lading lossen in Nederland? Heb je uberhaubt wel eens op de weg gezeten om te zien dat dat vrijwel onmogelijk is qua bochtenwerk etc. En dan moet je hiermee zeker de stad of haven inrijden? handig ja | |
Piles | zaterdag 7 augustus 2010 @ 18:56 |
quote:Met tankwagens of containers zie ik weinig problemen hoor ![]() | |
Markster | zaterdag 7 augustus 2010 @ 18:58 |
quote:klopt, maar die zijn geen halve kilometer lang ![]() | |
Piles | zaterdag 7 augustus 2010 @ 18:59 |
quote:Waar heb je het nou over? Die filmpjes in de OP zijn roadtrains (tankwagens). Die kun je hier in Nederland toch prima lossen ![]() | |
Markster | zaterdag 7 augustus 2010 @ 18:59 |
quote:heb net ff de filmpjes gekeken, en die vallen op zich nog mee. Maar toch zie ik ze niet zo snel in de file staan op de A2 ![]() |