Nee, we hebben hier rotondes..quote:Op woensdag 4 augustus 2010 21:43 schreef FoolWithMokey het volgende:
Hebben we zulke dingen ook in nederland/europa?
Met road trains zijn meerdere records bereikt:quote:Op woensdag 4 augustus 2010 21:45 schreef Piles het volgende:
[ afbeelding ]
http://nl.wikipedia.org/w(...)Vrachtautocombinatie
Is het enige wat in de buurt komt, 25,25 meter.
Ok, het komt amper in de buurt
Whut?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 21:49 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
Met road trains zijn meerdere records bereikt:
1999, 610 meter lengte, 603 tonnen gewicht, bestaand uit een Kenworth-trekker en 46 aanhangers. Gevestigd in Merredin, West-Australië.
2003, 1235 meter lengte, bestaand uit een Kenworth-trekker en 87 aanhangers. Gevestigd in Mungindi, Nieuw-Zuid-Wales.
2005, 1442 meter lengte. Gevestigd in Kalgoorlie, West-Australië.
februari 2006, 1474,3 meter lang, bestaand uit een Mack Titan trekker en 104 aanhangers. Gevestigd in Clifton, Queensland.
Of tot stilstand binnen een paar honderd meter als dat eenmaal opgang is..quote:Op woensdag 4 augustus 2010 21:53 schreef Piles het volgende:
[..]
Whut?Dat krijg je toch nooit in beweging met 1 trekker?
Daarom gebruiken ze ook vrachtwagens ipv trekkers.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 21:53 schreef Piles het volgende:
[..]
Whut?Dat krijg je toch nooit in beweging met 1 trekker?
Ik den dat het meer gaat om de effecientie qua brandstofverbruik etc, maar die records zijn idd alleen omdat het kan.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:02 schreef Robin__ het volgende:
wat moet ik me bij zo'n record voorstellen.. 103 lege trailers en 1 absurd zware trailer direct achter de trekker voor een beetje tractie, dan 10 min je aandrijflijn mishandelen en je hebt een record gezet?
Kicken om te zien hoor, maar of die road trains nou echt zo spannend zijn.. zeker zo'n pleuris eind door leeg australie lijkt me als chauffeur buitengewoon saai.
Waar woon jij? Of waar zijn die foto's gemaakt?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:02 schreef Snakey het volgende:
Zie m'n fobo. Je schrikt je de pest als je voor het eerst zo'n ding op je af ziet komen.
Edit:
[ afbeelding ]
Nederland. Foto('s) heb ik in Australie gemaakt afgelopen jaar.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:09 schreef porsche1 het volgende:
[..]
Waar woon jij? Of waar zijn die foto's gemaakt?
Cool.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:10 schreef Snakey het volgende:
[..]
Nederland. Foto('s) heb ik in Australie gemaakt afgelopen jaar.
Tractor <> trekkerquote:Op woensdag 4 augustus 2010 21:57 schreef porsche1 het volgende:
[..]
Daarom gebruiken ze ook vrachtwagens ipv trekkers.
?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 21:48 schreef ach het volgende:
Hier in Zeeland zie ik ze wel eens rijden, die dingen zoals in de OP met 4x een shell tanker erop
Of ze hebben een eigen ijzeren wegquote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:34 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
?
Lijkt me stug.
Of het moet op een afgesloten terrein zijn, of is het combinatie E van het LZVplaatje hierboven?
Op kwaliteitszender discovery channel is er ooit eens programma geweest over die dingen. Een stel typische truckers die het toch wel heel erg speciaal vonden, en het was toch wel verschrikkelijk lastig om ergens zo'n baan te krijgen.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:05 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
Ik den dat het meer gaat om de effecientie qua brandstofverbruik etc, maar die records zijn idd alleen omdat het kan.
Niemand zegt toch dat het leuke werk is.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:59 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Op kwaliteitszender discovery channel is er ooit eens programma geweest over die dingen. Een stel typische truckers die het toch wel heel erg speciaal vonden, en het was toch wel verschrikkelijk lastig om ergens zo'n baan te krijgen.
Met stuurmanskunst heeft het weinig te maken.. behalve je snelheid heb je echt niet al te veel controle over je 4e of 5e aanhanger,en aan ruimte om een bocht te maken heb je ergens in de outback ook geen gebrek. Leuk voor de baas dat het goedkoop is per ton, maar persoonlijk zou ik liever met een kleinere truck naar afwisselende plekken rijden ipv op lange trajecten een beetje rechtuit karren
wat is het probleem? je maakt de trein langer zelfde gewicht....quote:Op woensdag 4 augustus 2010 21:51 schreef Pakspul het volgende:
En waarom moet Nederland van die pauper stroomkabels boven spoor hebben, anders kunnen we dit doen:
Omdat ze in pauperland Amerika vijf diesellocs voor zo'n trein moeten zetten waar wij het met een elektrische af kunnen. En nog drie keer zo snel ook.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 21:51 schreef Pakspul het volgende:
En waarom moet Nederland van die pauper stroomkabels boven spoor hebben, anders kunnen we dit doen:
Nouja, de road train chauffeurs zelf vinden het nogal wat. Terwijl ik zoiets heb van, het ziet er imposant uit om eens te zien, zeker, maar om er dan in dag uit op te rijden>? hell no, volgens mij is de lol daar voor jezelf erg snel vanaf.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:09 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
Niemand zegt toch dat het leuke werk is.
quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 13:44 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Nouja, de road train chauffeurs zelf vinden het nogal wat. Terwijl ik zoiets heb van, het ziet er imposant uit om eens te zien, zeker, maar om er dan in dag uit op te rijden>? hell no, volgens mij is de lol daar voor jezelf erg snel vanaf.
Laat dat nu eens wat lastig worden door de bruggen en tunnelsquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 10:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
Omdat ze in pauperland Amerika vijf diesellocs voor zo'n trein moeten zetten waar wij het met een elektrische af kunnen. En nog drie keer zo snel ook.
De Betuweroute is trouwens qua beton voorbereid op double stack rijden, moet alleen de bovenleiding omhoog.
Waarom wil je dat zo graag?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 14:15 schreef boertie het volgende:
[..]
Laat dat nu eens wat lastig worden door de bruggen en tunnels
Nee?, Die zijn juist voorbereid op de hoogte van dubbelstacks., dat zegt Duvel netquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 14:15 schreef boertie het volgende:
[..]
Laat dat nu eens wat lastig worden door de bruggen en tunnels
Begrijpend lezen is lastig, dat blijkt.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 16:31 schreef CrashO het volgende:
[..]
Nee?, Die zijn juist voorbereid op de hoogte van dubbelstacks., dat zegt Duvel net
Moet je zelf weten. 't Gaat in elk geval op voor de tunnels.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:45 schreef boertie het volgende:
Als je eens over de A15 rijdt en je kijkt naar de bruggen over het spoor dan zie je dat er geen mogelijkheid is om de bovenleidingen hogerop te halen. Hetzelfde geld oa ook voor de kruising met de A50 waar de lijn onderdoor gaat Dus de bewering dat de betuwelijn voorbereid is voor dubbelstack noem ik bullshit
Met tankwagens of containers zie ik weinig problemen hoorquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:52 schreef Markster het volgende:
vette dingen, domme vraag. Hoe wil jij met zo een ding je lading lossen in Nederland?
klopt, maar die zijn geen halve kilometer langquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:56 schreef Piles het volgende:
[..]
Met tankwagens of containers zie ik weinig problemen hoor
Waar heb je het nou over? Die filmpjes in de OP zijn roadtrains (tankwagens). Die kun je hier in Nederland toch prima lossenquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:58 schreef Markster het volgende:
[..]
klopt, maar die zijn geen halve kilometer lang
heb net ff de filmpjes gekeken, en die vallen op zich nog mee. Maar toch zie ik ze niet zo snel in de file staan op de A2quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:59 schreef Piles het volgende:
[..]
Waar heb je het nou over? Die filmpjes in de OP zijn roadtrains (tankwagens). Die kun je hier in Nederland toch prima lossenHoe lang ze ook zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |