In een relatie pas je je beide automatisch aan elkaar aan, je houdt rekening met elkaar en dat gaat vaak geheel onbewust.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 13:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja. In essentie vallen vrouwen ook niet op de perfecte man, maar op de potentie van de man in kwestie om perfect te worden. Hoe vaak je niet hoort dat een vrouw de man iets aan- of afgeleerd heeft........
En nu zullen er vast tig vrouwen komen die met een blok beton voor hun hoofd claimen dat zij dat absoluut nooit niet zouden doen, bladiebladiebla....wij weten wel beter TS
En waarom niet dan? Hij valt jou er toch niet mee lastig? Jij kan alles doen met je vriendinnen, hij is niet afhankelijk van je etc.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 21:16 schreef Vandaag... het volgende:
Het is alleen niet erg aantrekkelijk.
En mensen uit Leeuwarden denken in de bewoonde wereld te wonen... Gewoon niet zeuren. Ik wil idd seks alsik mn meisje niet gezien heb, ik wil dat ze daarna iets te vertellen heeft ipv dat ze als een lui varken achter de computer heeft gezeten...quote:Op woensdag 4 augustus 2010 20:20 schreef Socios het volgende:
[..]
Inderdaad. Sommige vrouwen van 16 of 18 denken al ´o zo volwassen´ te zijn.
Omdat het niet in het beeld past wat veel vrouwen zoeken in een man, een levendige sociale man.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 21:21 schreef Socios het volgende:
[..]
En waarom niet dan? Hij valt jou er toch niet mee lastig? Jij kan alles doen met je vriendinnen, hij is niet afhankelijk van je etc.
Onzin. Ik heb lange tijd in de buurt van Amsterdam gewoond. Ik ben mij er terdege van bewust dat Amsterdam ´the only Dutch city is that never sleeps´.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 21:22 schreef JoeyT het volgende:
En mensen uit Leeuwarden denken in de bewoonde wereld te wonen...
Wat maakt het zo interessant als iemand hele wereldreizen maakt etc.? Waarom zou iemand er niet voor mogen kiezen om lekker thuiszitten? Kan minstens zo interessant zijn.quote:Interessante mensen zitten niet de hele dag thuis...
Hoezo zou iemand anders kunnen, willen of mogen bepalen hoe iemand geniet in het leven? Ik vind juist respect voor elkaars levenswijze in een relatie heel belangrijk. Juist niet dingen gaan opdringen of gaan verwerpen.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 21:23 schreef snakelady het volgende:
Omdat het niet in het beeld past wat veel vrouwen zoeken in een man, een levendige sociale man.
Tenminste, ik zou gek worden als ik een man zou hebben die de hele dag achter de pc of tv zou willen zitten, er is meer in het leven om van te genieten.
Ja, doordat veel vrouwen dus helaas zo kortzichtig over de situatie denken.quote:En dat wil niet zeggen dat als je er voor kiest om dat wel te doen dat je het dan verkeerd doet, maar het zal wel een stuk moeilijker zijn om een vriendin te vinden.
Was maar plagerijquote:Op woensdag 4 augustus 2010 21:25 schreef Socios het volgende:
[..]
Onzin. Ik heb lange tijd in de buurt van Amsterdam gewoond. Ik ben mij er terdege van bewust dat Amsterdam ´the only Dutch city is that never sleeps´.
Nee het kan niet net zo interessant zijn... Het kan een dag of paar dagen relaxter zijn, maar interessanter nee...quote:[..]
Wat maakt het zo interessant als iemand hele wereldreizen maakt etc.? Waarom zou iemand er niet voor mogen kiezen om lekker thuiszitten? Kan minstens zo interessant zijn.
Of dit dus...quote:Op woensdag 4 augustus 2010 21:28 schreef Granduppaaaaah het volgende:
Je moet leven niet volgens de biologische definitie begrijpen, maar een sociale. Zo wat een pittig stukje begrijpend lezen.
Niet iedereen heeft de mogelijkheden, heeft zin of is in staat wereldreizen te maken. Natuurlijk is prachtig om wat van andere landen te zien. Maar ik geniet net zoveel als ik in Berlijn ben, op een waddeneiland of thuis zit.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 21:28 schreef JoeyT het volgende:
Heb je zelf wel eens gereisd of wereldreizigers ontmoet. Het zijn bijna altijd mensen waar je van kan leren, inzichten kan krijgen. Hoe dat komt? Puur door de vele contacten met andere mensen. Begrijp andere mensen en je begrijpt jezelf.
Thuis heb je FOK!quote:Thuis zitten verneukt je leven.
Eens, maar onze status-cultuur maakt onbekende oorden, afwijkende dingen en bijzondere vaardigheden uniek en maakt die - wellicht volstrekt oppervlakkige - persoon interessant. De meest geweldige filosofen zijn kluizenaars en ik ken een hoop intellectueel uitdagende mensen die daar voor niet eerst een half jaar cultuur te hebben geproefd in een of ander exotisch oord. Ik kan op een avond in de bibliotheek meer wijsheid vergaren dan mijn vriendin een week tijdens haar wereldreis, maar dat is niet de interesse die vrouwen willen en die mensen zoeken.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 21:25 schreef Socios het volgende:
Wat maakt het zo interessant als iemand hele wereldreizen maakt etc.? Waarom zou iemand er niet voor mogen kiezen om lekker thuiszitten? Kan minstens zo interessant zijn.
Natuurlijk niet iedereen heeft die mogelijkheid. Maar ook om de hoek kan je heerlijk reizen. Zo heb ik dit jaar de camino de santiago gelopen. In Spanje kost niets. Backpack, lopen, eten, drinken, slapen en mensen uit alle hoeken van de aarde. Reizigers zijn gewoon een ander soort mens. Ik hou er ontzettend van.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 21:30 schreef Socios het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft de mogelijkheden, heeft zin of is in staat wereldreizen te maken. Natuurlijk is prachtig om wat van andere landen te zien. Maar ik geniet net zoveel als ik in Berlijn ben, op een waddeneiland of thuis zit.
[..]
FOK!.... FOK! is leuk, maar dat is het ook alleen... Niet leerzaam.quote:Thuis heb je FOK!
Jij mag helemaal zelf weten hoe jij van je leven geniet, maar als dat de hele dag thuis zitten achter de pc is moet je niet raar opkijken dat andere mensen liever anders genieten van hun leven.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 21:27 schreef Socios het volgende:
[..]
Hoezo zou iemand anders kunnen, willen of mogen bepalen hoe iemand geniet in het leven? Ik vind juist respect voor elkaars levenswijze in een relatie heel belangrijk. Juist niet dingen gaan opdringen of gaan verwerpen.
[..]
Ja, doordat veel vrouwen dus helaas zo kortzichtig over de situatie denken.
De basiskennis haal je uit boeken, levenskennis uit contact met andere personen. Het gaat niet om sexy hobby's, sexy reizen of wat dan ook... Het is gewoon het type mens. Iemand die altijd thuis zit is in de regel minder sociaal dan mensen die de wereld willen zien. Hoe kan je van iemand leren die het leven niet kent?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 21:32 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Eens, maar onze status-cultuur maakt onbekende oorden, afwijkende dingen en bijzondere vaardigheden uniek en maakt die - wellicht volstrekt oppervlakkige - persoon interessant. De meest geweldige filosofen zijn kluizenaars en ik ken een hoop intellectueel uitdagende mensen die daar voor niet eerst een half jaar cultuur te hebben geproefd in een of ander exotisch oord. Ik kan op een avond in de bibliotheek meer wijsheid vergaren dan mijn vriendin een week tijdens haar wereldreis, maar dat is niet de interesse die vrouwen willen en die mensen zoeken.
Hobby's moeten in de eerste plaats sexy zijn, om over op te scheppen tegenover vriendinnen en tegenover ouders. Als jij zou freediven en basejumpen in plaats van treinen-spotten, hoewel je capaciteiten en je interesse in die hobby er niet eens toe doen, zou je een stuk populairder zijn omdat die eigenschappen hoger op de ladder staan en ook geassocieerd worden met hele interessante en knappe surfing-boys in plaats van nerderige ICT'ers.
Een vooroordeel. Iemand die in zijn eentje door de Sahara reist is wel interessant, iemand die in zijn eentje in de bibliotheek zit niet. Dit zijn extreme situaties, maar persoon A wordt dan meteen gezien als de ruige einzelganger die zichzelf heeft leren kennen en heeft gestreden tegen de elementen, terwijl persoon B nog steeds die nerd blijft. Dit heeft dus niet te maken met sociaal contact.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 21:42 schreef JoeyT het volgende:
[..]
De basiskennis haal je uit boeken, levenskennis uit contact met andere personen. Het gaat niet om sexy hobby's, sexy reizen of wat dan ook... Het is gewoon het type mens. Iemand die altijd thuis zit is in de regel minder sociaal dan mensen die de wereld willen zien. Hoe kan je van iemand leren die het leven niet kent?
Zelfs als je in je eentje door de sahara gaat wandelen zul je sociaal vaardig moeten zijn, met reizen maak je altijd contact met mensen, met thuis zitten achter de tv of op internet niet.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 21:45 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Een vooroordeel. Iemand die in zijn eentje door de Sahara reist is wel interessant, iemand die in zijn eentje in de bibliotheek zit niet. Dit zijn extreme situaties, maar persoon A wordt dan meteen gezien als de ruige einzelganger die zichzelf heeft leren kennen en heeft gestreden tegen de elementen, terwijl persoon B nog steeds die nerd blijft. Dit heeft dus niet te maken met sociaal contact.
Je ziet niet in dat daar een kern van waarheid inzit...?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 21:45 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Een vooroordeel. Iemand die in zijn eentje door de Sahara reist is wel interessant, iemand die in zijn eentje in de bibliotheek zit niet. Dit zijn extreme situaties, maar persoon A wordt dan meteen gezien als de ruige einzelganger die zichzelf heeft leren kennen en heeft gestreden tegen de elementen, terwijl persoon B nog steeds die nerd blijft. Dit heeft dus niet te maken met sociaal contact.
Op internet niet? ohjah jij bent nog van de stempel die geen MSN en geen forum of wat gebruikt? De talloze meets op fok gemist zeker? Je hebt op zich wel een punt maar Internet kan tegenwoordig ook sociaal zijn, ik ken genoeg mensen die ik op internet heb leren kennen ook in het echt tegenwoordig; heb laatst mn vakantie in zweden nog heel erg goedkoop kunnen doen omdat ik bij een "internet"-maatje kon overnachtenquote:Op woensdag 4 augustus 2010 21:48 schreef snakelady het volgende:
[..]
Zelfs als je in je eentje door de sahara gaat wandelen zul je sociaal vaardig moeten zijn, met reizen maak je altijd contact met mensen, met thuis zitten achter de tv of op internet niet.
Je geeft het zelf al aan. Je maakt t sociaal door de mensen in real life te ontmoetenquote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:08 schreef IemandNiemand het volgende:
[..]
Op internet niet? ohjah jij bent nog van de stempel die geen MSN en geen forum of wat gebruikt? De talloze meets op fok gemist zeker? Je hebt op zich wel een punt maar Internet kan tegenwoordig ook sociaal zijn, ik ken genoeg mensen die ik op internet heb leren kennen ook in het echt tegenwoordig; heb laatst mn vakantie in zweden nog heel erg goedkoop kunnen doen omdat ik bij een "internet"-maatje kon overnachtendat is toch ook sociaal?
Je moet helemaal niets... Hoe kom je erbij?quote:
Niet waar. Tenminste, geen echte wijsheid (dus levenservaring). Iemand kunnen citeren uit een boek is heel wat anders dan zelf iets te hebben ervaren.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 21:32 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Eens, maar onze status-cultuur maakt onbekende oorden, afwijkende dingen en bijzondere vaardigheden uniek en maakt die - wellicht volstrekt oppervlakkige - persoon interessant. De meest geweldige filosofen zijn kluizenaars en ik ken een hoop intellectueel uitdagende mensen die daar voor niet eerst een half jaar cultuur te hebben geproefd in een of ander exotisch oord. Ik kan op een avond in de bibliotheek meer wijsheid vergaren dan mijn vriendin een week tijdens haar wereldreis, maar dat is niet de interesse die vrouwen willen en die mensen zoeken.
Hobby's moeten in de eerste plaats sexy zijn, om over op te scheppen tegenover vriendinnen en tegenover ouders. Als jij zou freediven en basejumpen in plaats van treinen-spotten, hoewel je capaciteiten en je interesse in die hobby er niet eens toe doen, zou je een stuk populairder zijn omdat die eigenschappen hoger op de ladder staan en ook geassocieerd worden met hele interessante en knappe surfing-boys in plaats van nerderige ICT'ers.
Je moet wel een gesprek kunnen voeren...quote:
Na vijf minuten is het gesprek meestal niet interessant meer.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:05 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Je moet wel een gesprek kunnen voeren...
Zoals ik al zei, ik heb het over uitzonderingsgevallen en er zullen vast een hoop interessante mannen en vrouwen door de Sahara lopen, wat ik over de gemiddelde chatroulette-gebruiker niet kan zeggen. Laat ik het dan illustreren met een persoonlijk voorbeeld.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:01 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Je ziet niet in dat daar een kern van waarheid inzit...?
Hmmm... dat probleem heb ik dus niet (vaak).quote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:07 schreef Socios het volgende:
[..]
Na vijf minuten is het gesprek meestal niet interessant meer.
Misschien ben jij degene die niet interessant is?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:07 schreef Socios het volgende:
[..]
Komt omdat ik geen verhalen heb te vertellen over wereldreizen enzo.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:08 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Hmmm... dat probleem heb ik dus niet (vaak).
Ja dat herken ik wel. Maar ja, als die tweede jongen makkelijker zijn goede kanten kan laten zien dan heeft hij ook voldoende success bij vrouwen.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:08 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, ik heb het over uitzonderingsgevallen en er zullen vast een hoop interessante mannen en vrouwen door de Sahara lopen, wat ik over de gemiddelde chatroulette-gebruiker niet kan zeggen. Laat ik het dan illustreren met een persoonlijk voorbeeld.
Ik heb bijvoorbeeld twee vrienden, waarbij nummer 1 een ontzettende loner is die bijvoorbeeld met z'n boot een paar weken op zee vaart en die gerust in een opwelling een week kan gaan backpacken in Mongolië. Zo'n knul intrigeert vrouwen en al z'n vriendinnen hoor je eerst vol lof praten over al z'n dappere ontdekkingsreizen. Als ze echter een paar maanden met hem optrekken komen ze er achter dat hij niet tot compromissen in staat is, hij gaat weg zonder iets van zich te horen en kan totaal niet over gevoelens of zaken praten die hem niet interesseren. Heb nog geen vrouw meegemaakt die het langer dan een jaar bij hem uithoudt.
De andere knul is een ontzettend sociale, hardwerkende en gevoelige jongen. Toegegeven, hij zou wat minder op internet mogen rondhangen en zijn gemiddelde avond is op en rond de bank, maar hij staat altijd klaar voor z'n vrienden en is goed relatiemateriaal. Door zijn niet heel bijzondere werk en z'n redelijk rustige bestaan is hij niet zo exclusief voor vrouwen en kost het nogal wat moeite voor vrouwen zijn goede kanten zien.
Het heeft er niet mee te maken dat nr. 1 een soort indiana jones meets robinson crusoe is en de tweede de gemiddelde nerd, voor zover ik als man kan beoordelen zijn ze even knap, maar er heerst nu eenmaal een bepaalde romantiek bij reizen, dan denkt de gemiddelde vrouw er meteen vanalles bij, als een soort rambo die ze redt uit alle problemen, terwijl de hobby ''reizen'' niets zegt over iemands sociale skills.
Het zegt juist meestal wel iets over de sociale skills. De gemiddelde reiziger is socialer dan de gemiddelde bankhanger. Vind er dan ook niets raars aan dat vrouwen dat denken. Ik vind een vrouw die veel reist ook aantrekkelijker dan iemand die haar dorp niet uitkomt.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:08 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het heeft er niet mee te maken dat nr. 1 een soort indiana jones meets robinson crusoe is en de tweede de gemiddelde nerd, voor zover ik als man kan beoordelen zijn ze even knap, maar er heerst nu eenmaal een bepaalde romantiek bij reizen, dan denkt de gemiddelde vrouw er meteen vanalles bij, als een soort rambo die ze redt uit alle problemen, terwijl de hobby ''reizen'' niets zegt over iemands sociale skills.
Of omdat je geen interesse hebt in andere mensen... Het meest interessante voor mij is het luisteren...quote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:09 schreef Socios het volgende:
[..]
Komt omdat ik geen verhalen heb te vertellen over wereldreizen enzo.
Oplossing: ga wereldreizen maken.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:09 schreef Socios het volgende:
[..]
Ga dan een paar wereld reizen maken? Of een paar andere interessante verhalen krijgen? Als ik op een date ben praat ik ook niet over wereld reizen, maar toch kan ik ze wel geinteresseerd krijgen. Ik heb dit zomer wel een paar chickies weten te scoren, zonder dat ik een wereld reis moest maken. Met eentje heb ik zelf over fok gesproken!quote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:09 schreef Socios het volgende:
[..]
Of gewoon neuken. Dat is de oplossing voor alles...quote:
De gebolde is het reden waarom reizigers interessant zijn.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:19 schreef GSbrder het volgende:
Het is verder ook absoluut niet rancuneus bedoelt of dat er iets mis is met reizen/reizigers verder.
Maar er bestaat imho niet een type ''wereldreiziger'' of de gemiddelde backpacker ofzo. Ik ken mensen die reizen vanwege het avontuur, vanwege de status, vanwege het ontbreken van verantwoordelijkheden, vanwege het weglopen voor problemen en vanwege het uitstellen van een keuze. Natuurlijk, iemand moet eerst durven om die stap te nemen - hoewel ook die stap wel eens overdreven wordt, maar het is iets dat je moet doen.
Ik zou in ieder geval de stelling niet aandurven dat de gemiddelde reiziger socialer is, ik vind bij een gemiddelde reiziger zijn netwerk oppervlakkiger en zijn rol ook anders dan een ''thuisblijver'' of ''bankhanger''. Als je reist dan is alles tof, vet, snel, kort, intensief, bijzonder en anders. Iemand die tot z'n dertigste niet veel meer doet dan reizen heeft heel veel gezien, heel veel gedaan en zal vast een scala aan mensen hebben ontmoet, maar bij zo iemand ontbreekt het soms aan het aandurven van een echte vriendschap, het nakomen van verantwoordelijkheden en er in slechte tijden zijn voor de mensen in zijn/haar omgeving.
Dat sowieso.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:17 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Of gewoon neuken. Dat is de oplossing voor alles...
Ik vind oppervlakkigheid, gemaaktheid, ongeduldigheid en een consumptieve houding jegens ervaringen verschrikkelijk bij een vrouw. Voor mij liever een vriendin die oprecht er voor uitkomt dat ze breien leuk vindt dan een die interessant denkt te moeten doen met reizen.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:21 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
De gebolde is het reden waarom reizigers interessant zijn.
Prima, maar dan moet je niet gaan zeuren dat ze extreem lelijk of gruwelijk saai is.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:24 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik vind oppervlakkigheid, gemaaktheid, ongeduldigheid en een consumptieve houding jegens ervaringen verschrikkelijk bij een vrouw. Voor mij liever een vriendin die oprecht er voor uitkomt dat ze breien leuk vindt dan een die interessant denkt te moeten doen met reizen.
We praten over de voorkeuren van vrouwen, he?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:24 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik vind oppervlakkigheid, gemaaktheid, ongeduldigheid en een consumptieve houding jegens ervaringen verschrikkelijk bij een vrouw. Voor mij liever een vriendin die oprecht er voor uitkomt dat ze breien leuk vindt dan een die interessant denkt te moeten doen met reizen.
Overigens reist mijn vriendin wel veel, maar dat doet er even niet toe.
Het criterium is toch niet of ik er last van hebquote:Op woensdag 4 augustus 2010 21:21 schreef Socios het volgende:
[..]
En waarom niet dan? Hij valt jou er toch niet mee lastig? Jij kan alles doen met je vriendinnen, hij is niet afhankelijk van je etc.
En wat heb jij een man eigenlijk te bieden?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:43 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Het criterium is toch niet of ik er last van hebEen man in mijn leven moet juist een meerwaarde bieden, niet als een potplant in de huiskamer zitten "want ik heb er toch geen last van"
Ik wil een ondernemende, gepassioneerde vent. Iemand die met verhalen thuiskomt, die mij dingen kan vertellen en laten zien die ik nog niet wist en die inspireren. En op mijn beurt geef ik dat terug.
En dat hoeft echt niet te zijn dat iemand iedere berg in de wereld beklommen heeft of elk weekend gaat paragliden (ik wordt al moe bij het idee) maar iemand die van auto's houdt en zich bekwaamd heeft in het sleutelen of iemand die een interessante studie doe waar ie bevlogen over kan vertellen is al een stuk verfrissender dan iemand die de helde dag op zijn gat naar een beeldscherm zit te staren.
Drijfveren hebben en daar ook iets mee doen ( al is het maar íets). Kortom, wat peper in je reet. Dát is aantrekkelijk.
Hetzelfde wat die man haar moet aanbieden.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:47 schreef DeJongBoulahrouz het volgende:
[..]
En wat heb jij een man eigenlijk te bieden? [ afbeelding ]
Nee hoor, hoewel ik inderdaad geen msn heb zit ik op verschillende fora en heb ik regelmatig meetings gehad.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:08 schreef IemandNiemand het volgende:
[..]
Op internet niet? ohjah jij bent nog van de stempel die geen MSN en geen forum of wat gebruikt? De talloze meets op fok gemist zeker? Je hebt op zich wel een punt maar Internet kan tegenwoordig ook sociaal zijn, ik ken genoeg mensen die ik op internet heb leren kennen ook in het echt tegenwoordig; heb laatst mn vakantie in zweden nog heel erg goedkoop kunnen doen omdat ik bij een "internet"-maatje kon overnachtendat is toch ook sociaal?
Dus jij vindt een gespierde vrouw met een drukke baan aantrekkelijk?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:49 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Hetzelfde wat die man haar moet aanbieden.
Mijn man is toevallig computergek en is daar onlangs ook een eigen onderneming in gestart.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:51 schreef formerjellybean het volgende:
En wat als die nou heel gepassioneerd met computer bezig is en daar veel aan sleutelt??
Voor jou mag het misschien saai zijn voor een ander niet . Vind je een beetje kort door de bocht hoor, dat jij het minder vind en afkraakt , kan het voor een ander juist leuk zijn.
Jij luistert ook met een stijve Harry...quote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:07 schreef Socios het volgende:
[..]
Dan denk ik dat je het te kortzichtig bekijkt.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:58 schreef formerjellybean het volgende:
Ergens vind ik het wel frappant dat in een topic over eigen leven, er wel ineens een boel komen over hoe iemand leven er van de partner uit zou moeten zien.
Dat geeft wel een beetje aan dat sommige toch van dat eigen leven wel proberen te maken eigen leven over hoe het mij uitkomt .
Dat valt me wel op.
Dat soort lui kom je vaak ook tegen of niet?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:56 schreef snakelady het volgende:
[..]
Mijn man is toevallig computergek en is daar onlangs ook een eigen onderneming in gestart.
Dat vind ik geweldig, hij wil iets doen met zijn kunnen.
Zo steunt en motiveert hij mij ook altijd en ga ik binnenkort uitbreiden met mijn onderneming.
Maar er zit een heel groot verschil in iemand die een hobby heeft en verders ook nog interesse heeft in andere zaken en iemand die alleen buiten komt om eten te halen en dat het liefste nog besteld en thuis laat leveren omdat hij liever achter de computer zit.
Wat mij opvalt is dat veel vrouwen het fenomeen reizen enorm hoog hebben zitten, maar dat het voor hen puur een kwestie van consumeren is en tevens heel belangrijk om de sociale kring er bij te betrekken cq. er mee te vermoeien.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 21:32 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Wat ben jij dan aan het doen?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 21:16 schreef Vandaag... het volgende:
OK, verander een eigen leven in een interessant leven.
Dat jij voor de TV hangen en een beetje Fokken ziet als een leuke invulling van jouw eigen leven moet je zelf weten. Het is een leven ja, daar heb je gelijk in.
Het is alleen niet erg aantrekkelijk.
Er is ook niks mis met een computergeek, zolang hij maar sociaal is.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 04:17 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
Dat soort lui kom je vaak ook tegen of niet?
Nee jongedame, jij hebt precies het type waar de meeste meiden op afknappen, de computergeek. Maar dat maakt niet uit, want jij bent gelukkig met hemEn een mooi voorbeeld dat mannen zich niet moeten aantrekken van wat vrouwen willen en leren zichzelf vooral te zijn, want iedereen is toch echt anders.
De ene vrouw kan met een computergek leven die zijn eigen bedrijf erin start, de ander wijst diezelfde jongen al af omdat hij misschien wel witte sokken aan heeft.
QFT.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 09:22 schreef andlikethathesgone het volgende:
[..]
Wat mij opvalt is dat veel vrouwen het fenomeen reizen enorm hoog hebben zitten, maar dat het voor hen puur een kwestie van consumeren is en tevens heel belangrijk om de sociale kring er bij te betrekken cq. er mee te vermoeien.
Stel de gemiddelde moderne hoogopgeleide vrouw eens voor om saampjes te emigreren naar een van die fantastische verre landen, om daar vanaf scratch een nieuw leven op te bouwen, en je zult haar rap zien afhaken.
Conclusie: vrouwen zijn erg laf wanneer het op échte ontdekkingsreizen aankomt.
P.s. Lao-Tse zei het al: "You can know the whole world, without looking out of your window".
Mee eens!quote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:01 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Ik vind ook wel dat een partner een 'eigen leven' moet hebben maar ga iemand niet zoals eerder genoemd voorschrijven wat hij/zij moet doen om daaraan te voldoen. Het gaat me vooral om de instelling die erbij hoort.
En die is dat iemand zelfstandig is en onafhankelijk van mij een fijne tijd kan hebben. Ik wil namelijk ook wel eens alleen met vriendinnen afspreken of ergens heen gaan en daarnaast heeft iemand die midden in het leven staat vaak ook meer te melden dan een passieve persoon.
Dat zou je niet aan mij moeten vragen, ik val gewoon op dat soort mannen. Mijn vriendje heeft zat vrienden, maar hoeft ook niet elke avond weg. Ik ook niet. Ik vermaak me op de bank ook prima. Alleen ook.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 20:04 schreef Socios het volgende:
Miisschien wat overdreven van mij geschetst. Maar waarom is dat dan zo belangrijk voor jullie? Wat als ´ie niet constant weg wil of iets wil ondernemen en gewoon thuis wil blijven? Voor de duidelijkheid: hij hoeft dus niet met jou en je vriendinnen mee.
Tot op zekere hoogte doe ik dat ook wel hoor. Als je elkaar regelmatig wil zien moet je toch een stuk afstemmen maar ik blijf ook gewoon met vrienden afspreken.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 14:34 schreef Harribo het volgende:
[..]
Mee eens!
Wat ik overigens wel een tegenkom, is dat vrouwen roepen dat ze een vent met een eigen leven willen hebben, en als ze die dan hebben, dan gaan ze zelf hun hele leven afstemmen op zo'n vent. Vrouwen zijn soms raar.
Neem vaak dit soort kreten ook altijd maar met een korreltje zout.
De grootste denkers, kunstenaars, sporters, wetenschappers en artiesten op aarde zijn altijd mannen. Omdat mannen zich van hun eigen omgeving kunnen en durven afzonderen om het innerlijk wezen te ontmoeten.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 21:32 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De meest geweldige filosofen zijn kluizenaars en ik ken een hoop intellectueel uitdagende mensen die daar voor niet eerst een half jaar cultuur te hebben geproefd in een of ander exotisch oord. Ik kan op een avond in de bibliotheek meer wijsheid vergaren dan mijn vriendin een week tijdens haar wereldreis, maar dat is niet de interesse die vrouwen willen en die mensen zoeken.
Probeer maar eens een inhoudelijke reactie te geven op mijn bovenstaande post. Of niet en ga lekker met je vriendinnen spelen.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 16:42 schreef Feitosa het volgende:
Ben je nou nog steeds aan het doorzagen?
Sterker nog , vanaf een bepaalde leeftijd kan je nog zoveel vrienden hebben, enkel zijn ze dan teveel bezig met hun families om vaak af te kunnen spreken.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 15:18 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Dat zou je niet aan mij moeten vragen, ik val gewoon op dat soort mannen. Mijn vriendje heeft zat vrienden, maar hoeft ook niet elke avond weg. Ik ook niet. Ik vermaak me op de bank ook prima. Alleen ook.
Jij kan niet eens lezen. Daarom ben ik laatst afgehaakt.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 16:43 schreef andlikethathesgone het volgende:
[..]
Probeer maar eens een inhoudelijke reactie te geven op mijn bovenstaande post. Of niet en ga lekker met je vriendinnen spelen.
Ik ben het met veel wat je gezegd hebt eens maar dit gaat absoluut tegen mijn ervaring in.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 21:42 schreef JoeyT het volgende:
[..]
De basiskennis haal je uit boeken, levenskennis uit contact met andere personen. Het gaat niet om sexy hobby's, sexy reizen of wat dan ook... Het is gewoon het type mens. Iemand die altijd thuis zit is in de regel minder sociaal dan mensen die de wereld willen zien. Hoe kan je van iemand leren die het leven niet kent?
Integendeel. Het zegt juist heel veel over zijn (gebrek aan) social skills.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:08 schreef GSbrder het volgende:
terwijl de hobby ''reizen'' niets zegt over iemands sociale skills.
Dat iemand inzicht heeft en iets bijzonders doet betekent niet dat het een prettige persoon is om mee te leven.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 16:41 schreef andlikethathesgone het volgende:
[..]
De grootste denkers, kunstenaars, sporters, wetenschappers en artiesten op aarde zijn altijd mannen. Omdat mannen zich van hun eigen omgeving kunnen en durven afzonderen om het innerlijk wezen te ontmoeten.
Het blijft ironisch dat vrouwen wél in totale katzwijm de boeken van deze helden lezen of naar hun muziek luisteren. Maar zich tevens niet realiseren dat hun eigen consumptiegerichte bestaan, oppervlakkigheid en sociaal-fetisjisme dit soort hoogstandjes nooit mogelijk zouden maken. En tegelijkertijd minachten ze de mannen die van hun levensstijl afwijken.![]()
Stel dat de gemiddelde man voor en hij haakt ook af.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 09:22 schreef andlikethathesgone het volgende:
[..]
Wat mij opvalt is dat veel vrouwen het fenomeen reizen enorm hoog hebben zitten, maar dat het voor hen puur een kwestie van consumeren is en tevens heel belangrijk om de sociale kring er bij te betrekken cq. er mee te vermoeien.
Stel de gemiddelde moderne hoogopgeleide vrouw eens voor om saampjes te emigreren naar een van die fantastische verre landen, om daar vanaf scratch een nieuw leven op te bouwen, en je zult haar rap zien afhaken.
Conclusie: vrouwen zijn erg laf wanneer het op échte ontdekkingsreizen aankomt.
P.s. Lao-Tse zei het al: "You can know the whole world, without looking out of your window".
Het feit dat je denkt dat het bij jou niet zo werkt, wil niet zeggen dat het onzin is. Misschien wil je dit niet geloven, maar zulke mechanismen zijn aanwezig in de menselijke psyche.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 18:05 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Wat een ongelofelijke onzin. Als ik met iemand ga is dat omdat ik degene leuk vind en er goed mee op kan schieten, dan doet status voor mij er geen drol toe hoor.
quote:Op woensdag 4 augustus 2010 20:01 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Schattig hoor, dat huis-tuin-en-keuken-psychologie.Helemaal zelf bedacht?
Het feit waar ik over val dat hij het algemeen maakt en alle vrouwen zo zijn, tuurlijk zullen ze zijn maar dat wil niet zeggen dat elke vrouw zo is .quote:Op donderdag 5 augustus 2010 17:53 schreef peeperklip het volgende:
[..]
Het feit dat je denkt dat het bij jou niet zo werkt, wil niet zeggen dat het onzin is. Misschien wil je dit niet geloven, maar zulke mechanismen zijn aanwezig in de menselijke psyche.
[..]
Als je een discussie wilt, moet je met argumenten komen.
Ik beweer niet dat elke vrouw hetzelfde is, maar status is een factor die in meer of mindere mate meespeelt. Ik denk ook niet dat de meeste vrouwen zich er bewust van zijn, liefde en aantrekkingskracht zijn immers geen bewuste keuzes.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 19:07 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Het feit waar ik over val dat hij het algemeen maakt en alle vrouwen zo zijn, tuurlijk zullen ze zijn maar dat wil niet zeggen dat elke vrouw zo is .
Het is wel onzin om te zeggen dat elke vrouw zo is want er zijn ook vrouwen die het niet intresseert .
Mooi gezegd, dit geldt ook wel voor mannen, maar in de liefde kiest de vrouw.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 18:50 schreef andlikethathesgone het volgende:
Het is algemeen bekend dat vrouwen hun emotionele keuzes rationeel bestrijden. Maar daarmee geven ze nog wel gevolg aan hun emotionele keuzes.
Homofiel worden geen optie voor je?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 16:41 schreef andlikethathesgone het volgende:
[..]
De grootste denkers, kunstenaars, sporters, wetenschappers en artiesten op aarde zijn altijd mannen. Omdat mannen zich van hun eigen omgeving kunnen en durven afzonderen om het innerlijk wezen te ontmoeten.
Het blijft ironisch dat vrouwen wél in totale katzwijm de boeken van deze helden lezen of naar hun muziek luisteren. Maar zich tevens niet realiseren dat hun eigen consumptiegerichte bestaan, oppervlakkigheid en sociaal-fetisjisme dit soort hoogstandjes nooit mogelijk zouden maken. En tegelijkertijd minachten ze de mannen die van hun levensstijl afwijken.![]()
Waarom zeggen vrouwen dat altijd als mannen het ergens niet mee eens zijn bij vrouwen?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 20:14 schreef snakelady het volgende:
[..]
Homofiel worden geen optie voor je?
Zeggen vrouwen dat altijd joh? Goh, nooit geweten.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 20:54 schreef FreelanceMessias het volgende:
[..]
Waarom zeggen vrouwen dat altijd als mannen het ergens niet mee eens zijn bij vrouwen?
Ik zou zeggen, neem alle kreten van vrouwen met een korreltje zout. Het is niet hun schuld, maar hun psyche is gewoon zo. Komt doordat ze ongesteld en zwanger raken. De rationele vrouwen zijn ouder dan 50 (na de overgang) en meestal zijn zelfs die niet rationeel, omdat ze hun ongesteldheid en zwanger zijn missen.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 14:34 schreef Harribo het volgende:
[..]
Mee eens!
Wat ik overigens wel een tegenkom, is dat vrouwen roepen dat ze een vent met een eigen leven willen hebben, en als ze die dan hebben, dan gaan ze zelf hun hele leven afstemmen op zo'n vent. Vrouwen zijn soms raar.
Neem vaak dit soort kreten ook altijd maar met een korreltje zout.
Ach, mensen "leren" van hun ervaringen en wat ze meekrijgen van anderen, en daardoor krijgen ze een beeld.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 21:10 schreef snakelady het volgende:
[..]
Zeggen vrouwen dat altijd joh? Goh, nooit geweten.
Nee, maar zo'n heerlijk belerend en denigrerend toontje naar alle vrouwen toe doet me toch denken aan gynofobie en dan kan je beter homofiel worden lijkt me.
Je bent gewoon een kleine jankerd. Ik val op vrouwen die reizen, die in verschillende landen hebben gewoond. Gewoon vrouwen die mij wat kunnen leren. Andersom is het precies hetzelfde. Ik heb de grote stap van het emigreren nog niet genomen (behalve 3 jaar in Belgie, maja dat i net Nederland) misschien dat het me daarom zo aantrekt als vrouwen dat wel al hebben gedaan...quote:Op donderdag 5 augustus 2010 16:41 schreef andlikethathesgone het volgende:
[..]
Ik heb die stap al wel genomen. Dus misschien kun je iets leren van deze kleine jankerdquote:Op donderdag 5 augustus 2010 21:26 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Je bent gewoon een kleine jankerd. Ik val op vrouwen die reizen, die in verschillende landen hebben gewoond. Gewoon vrouwen die mij wat kunnen leren. Andersom is het precies hetzelfde. Ik heb de grote stap van het emigreren nog niet genomen (behalve 3 jaar in Belgie, maja dat i net Nederland) misschien dat het me daarom zo aantrekt als vrouwen dat wel al hebben gedaan...
Na 'aanvaringen' met ruim veertig verschillende vrouwen is er geen weg terug meer voor mij..helaasquote:Op donderdag 5 augustus 2010 21:10 schreef snakelady het volgende:
[..]
Zeggen vrouwen dat altijd joh? Goh, nooit geweten.
Nee, maar zo'n heerlijk belerend en denigrerend toontje naar alle vrouwen toe doet me toch denken aan gynofobie en dan kan je beter homofiel worden lijkt me.
Als je uitgangspunt al het de hele dag met peper in je kont rondrennen is...quote:Op donderdag 5 augustus 2010 19:51 schreef SSJKliko het volgende:
Er zijn jongens die vragen wat je gaat doen, en als je dan zegt dat je de hele dag weg bent, ze vervolgens gaan klagen dat ze 'niet weten wat ze dan moeten doen, en dan maar even iets moeten gaan bedenken wat ze kunnen doen als ik er niet ben'. Dat vind ik toch wel redelijk 'geen leven hebben', als je je dag invult puur met mij..
Echt wel. Vrouwen zijn, in mijn ervaringen, vaak de plakkers, zit in de natuur geloof ik.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 08:15 schreef knorjudith het volgende:
En uhmm is het niet zo dat juist mannen willen dat vrouwen een leventje hebben...??
Als je overal defenities van moet hebben, heb je blijkbaar tijd teveel en dus geen eigen leven.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 13:25 schreef andlikethathesgone het volgende:
[..]
Definieer "thuis zitten"
Definieer "armoede"
Definieer "vriendengroep"
Definieer "tijd"
Definieer "doen"
Merci.
Touche.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 10:45 schreef Harribo het volgende:
[..]
Dus denk ik: vrouwen die zoeken gewoon bijna allemaal een relatie en tot die tijd proberen ze zich te vermaken.
Conclusie je bent gewoon ani vrouw... Gejank altijd met die FOK!kers. Vrouwen zijn de mooiste wezens op aarde...quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 07:59 schreef andlikethathesgone het volgende:
[..]
Ik heb die stap al wel genomen. Dus misschien kun je iets leren van deze kleine jankerd![]()
Vrouwen reizen alleen vanuit sociaal consumptieve motieven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |