Als vastgoed gaat zakken in waarde en dus er moet worden afgeschreven ipv bij op woningen., Dan hoevel beleggingsmaatschappijen deze projecten niet meer en dus betaal je zeker wel zoveel huur!quote:Op donderdag 5 augustus 2010 17:55 schreef FkTwkGs2014 het volgende:
[..]
lijkt me van niet. dat gaat er niet van komen.
Omdat die eigenaar volgens sommige zou moeten gaan afschrijven op waarde. Dat wordt heus wel doorberekend in de huurprijs.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 18:30 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
En waarom zou zo'n krot 1000-1500 euro moeten kosten? Ik woon in een huurrijtjeshuis uit 2007. De verhuurder doet ook in 'sociale' rommel, maar dit huis voldoet aan het bouwbesluit 2005 en is vrije sector. Dat maakt het geen tophuis, maar voor Nederlandse begrippen is het een goed huis. Ik betaal iets meer dan 700, een prijs die de verhuurder zelf mocht bepalen. Dus waarom zou die, als jij met je ononderbouwde schreeuwplannetjes je zin zou krijgen, ineens twee keer zoveel kosten?
Het aanbod op de vrije sector huurmarkt neemt nu toe, doordat mensen die hun huis niet kunnen verkopen voor de vraagprijs het huis tijdelijk verhuren. Meer aanbod ==> lagere prijs.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 19:01 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Omdat die eigenaar volgens sommige zou moeten gaan afschrijven op waarde. Dat wordt heus wel doorberekend in de huurprijs.
Met een huurprijs van 700 euro pm voor een huís van pak hem beet 200k kan je beter je geld op de bank zetten. Loop je geen risico en hoef je niks te doenquote:Op donderdag 5 augustus 2010 19:01 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Omdat die eigenaar volgens sommige zou moeten gaan afschrijven op waarde. Dat wordt heus wel doorberekend in de huurprijs.
Ja dat zijn uitzonderingen en worden er juist weer minder. Niemand koopt nu nog ene huis terwijl het oude nog niet verkocht is. Dus tijdelijk dipt de huurprijs.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 19:07 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het aanbod op de vrije sector huurmarkt neemt nu toe, doordat mensen die hun huis niet kunnen verkopen voor de vraagprijs het huis tijdelijk verhuren. Meer aanbod ==> lagere prijs.
Dat geloof ik niet.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 19:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
dan gaat vrijwel iedere huurder veel meer betalen
Bron?quote:
In dat geval gaan verhuurders dus hun panden proberen te verkopen.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 19:29 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Als straks de koopprijs nog eens 10% gaat dalen zal het een stuk minder interessant zijn om te verhuren, dus huren worden duurder.
Dat doen ze nu al volop, vooral commerciëlen en Corporatiesquote:Op donderdag 5 augustus 2010 19:53 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
In dat geval gaan verhuurders dus hun panden proberen te verkopen.
Dat zijn officiële huurverhoging-percentages, ik bedoel op de vrije marktquote:Op donderdag 5 augustus 2010 19:51 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Bron?
De huren zijn de laatste 30 jaar op jaarbasis nog nooit gedaald. (!)
EDIT: Historisch overzichtje van de huursverhogingen sinds 1978
Dus een huurder is niet zelfredzaam? Wow... En ik maar denken dat ik mijn eigen inkomen, voedsel, gwe, vervoer en luxe goederen regelde... Blijkbaar doet iemand anders dat voor mij, aangezien ik blijkbaar niet zelfredzaam ben...quote:Op donderdag 5 augustus 2010 17:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
huizenbezit, vermogensopbouw, leefbaardere buurt, meer investeringen in de Nederlandse economie, zelfredzame burgers
Huren vrij, dan ook kopen subsidie-vrij. Dus weg met de HRA,.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 19:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Huren moet in de vrije sector, dan gaat vrijwel iedere huurder veel meer betalen en gaan diegene die kunnen kopen ook kopen
Dat lijkt me dan verstandig, iedereen de zelfde woonlastenaftrek tot 500 euro per maandquote:Op donderdag 5 augustus 2010 20:09 schreef RvLaak het volgende:
[..]. Bijvoorbeeld door een aftrek op de belastingen voor de huur. Hoe hoger de huur, hoe hoger de aftrek. Een HKA, zeg maar. HuurKosten Aftrek.
En HWF weg, OZB weg, en overdrachtsbelasting weg.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 21:01 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
Dat lijkt me dan verstandig, iedereen de zelfde woonlastenaftrek tot 500 euro per maand
en huursubsidie en HRA weg en huren vrij
ok opgelostquote:Op donderdag 5 augustus 2010 21:30 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En HWF weg, OZB weg, en overdrachtsbelasting weg.
Ik ben (als koper) voor
Mja. Maar dan komt er ongetwijfeld een 'burgervannederland'-belasting voor terugquote:Op donderdag 5 augustus 2010 22:05 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
ok opgelost
De woningmarkt is vrij
Ik gok BTW naar 20%, vleestax, en een milieuheffing voor niet-energiezuinige huizen.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 22:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Mja. Maar dan komt er ongetwijfeld een 'burgervannederland'-belasting voor terug
Ik gok BTW naar 25% (net als in Denemarken), vleestax, snacktax, banksteltax (daar mag niet te comfortabel op liggen), tv quotem (zolang je kijkt werk je niet), slaaptax (je bent niet productief, maar ademt wel CO2 uit), sporttax (teveel blessure's), een zonnepanelentax (horizonvervuiling), kilometerheffing (da's namelijk makkelijk verhogen, een kleine verhoging per km valt niet zo erg op als een dubbeltje per liter brandstof) en natuurlijk gewoon via de provincie's een ingezetentax waar je U tegen zegt.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 22:34 schreef Resistor het volgende:
[..]
Ik gok BTW naar 20%, vleestax, en een milieuheffing voor niet-energiezuinige huizen.
Hoewel die laatste 2 wel erg over links gaan
jammer voor je dat alleen de overheid gaat over het al dan niet verkleinen van de overheidquote:Op donderdag 5 augustus 2010 22:59 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik ga ook even een voorstel doen: in 30 jaar de totale overheidsuitgaven afbouwen van de huidige grofweg 50% BNP naar 20% BNP. Gewoon de efficiency verhogen en de overheid verkleinen, meer zelfstandigheid voor de Nederlanders, en werken rendabeler maken dan niet-werken.
Alleen nog vrije markt dus hogere prijzen, is echt niet moeilijk om te begrijpenquote:Op donderdag 5 augustus 2010 19:59 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
Dat zijn officiële huurverhoging-percentages, ik bedoel op de vrije markt
de prijzen zijn omlaag aan het gaan, zeker op de vrije huurmarkt.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 09:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Alleen nog vrije markt dus hogere prijzen, is echt niet moeilijk om te begrijpen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |