Ok, dus eerst verkondig je dat de huren dalen en nu wordt elke maand aangekondigd dat ze dalenquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 12:27 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
corporaties kondigen dit iedere maand aan, in de hoop dat ze steun krijgen en ondertussen maar speculeren met de overschotten in de kas.
De enige arme corporaties zijn de corporaties die frauderen met publiek geld
Corporaties zijn niet meer van deze tijd en moeten opgedoekt en de fondsen moeten in de schatkist zoals de PVV wil , daarnaast veel meer particuliere woningbouw door bouwgroepenquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 12:29 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ok, dus eerst verkondig je dat de huren dalen en nu wordt elke maand aangekondigd dat ze dalen![]()
Je lult maar een eind net als met je bouwkosten, ik ben er verder niet eens op in gegaan, wat belachelijk zeg,....
iedere procent huurverhoging komt door de huursubsidie direct uit de schatkistquote:Sociale huisvesting sterft een langzame maar zekere dood. Over tien jaar hebben woningcorporaties geen cent meer om goedkope huurwoningen te bouwen, te renoveren of de wijk leefbaar te houden. Verloedering en verpaupering ligt op de loer.
Je kan wel roepen wat je wilt, ik wil ook zoveel maar je leeft helaas wel in de realiteit.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 12:32 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
Corporaties zijn niet meer van deze tijd en moeten opgedoekt en de fondsen moeten in de schatkist zoals de PVV wil , daarnaast veel meer particuliere woningbouw door bouwgroepen
[..]
iedere procent huurverhoging komt door de huursubsidie direct uit de schatkist
Over tien jaar zijn corporaties historie
Ja die realiteit is dat de VVD 1.000.000 huurwoningen wil verkopen en dat de PVV dat geld in de schatkist wil,quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 13:01 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Je kan wel roepen wat je wilt, ik wil ook zoveel maar je leeft helaas wel in de realiteit.
Architektenhäuser sind in guter Ausstattung von 900 - 1.100 Euro/m2 zu erstellen,quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 11:12 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
ow, en in Belgie is toch alles goedkoper?
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=ST2MP4AQ
bouwkosten: 1.150 tot 1.250 per m2.
Duitsland dan? Het Walhalla voor de echte zuinigert?
http://www.bau.net/forum/haus/2438.htm
Baukosten pro m2: 1.200
Reken nog maar eens uit wat de bouwkosten van een simpel huis is.
En een m2 op de verdieping is dus ook echt een m2 die teltAnders zou ik voor dezelfde prijs gewoon een wolkenkrabber neerzetten
M.a.w. de gehele staatsschuld overhevelen naar hypotheken van huidige huurders.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 13:06 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
Ja die realiteit is dat de VVD 1.000.000 huurwoningen wil verkopen en dat de PVV dat geld in de schatkist wil,
dus het is spoedig voorbij met Calon
Het is wel te zien dat jullie nooit op een bouwplaats komenquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 10:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
BVO is trouwens niet "Begane Vloer Oppervlakte", maar "Bruikbare Vloer Oppervlakte".
Shake... shake...quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 12:26 schreef Sjabba het volgende:
Kan je wel zo'n reactie geven maar jou huur gaat straks weer omhoog en de koopprijs daalt. Maargoied blijf vooral volhouden. Kijken wie straks woonlasten tot aan zijn nek heeft.
De corporatie huren stijgen... want daar zijn afspraken over.... de vrije markt daalt... ze ontmoeten elkaar straks in het midden.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 12:29 schreef Sjabba het volgende:
Ok, dus eerst verkondig je dat de huren dalen en nu wordt elke maand aangekondigd dat ze dalen![]()
Toch past dat wel in de trend subsidies omzetten in leningen net als de stufie afschaffen en omzetten in een totale lening , zodat het collegeld ook veel forser omhoog kanquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 13:23 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
M.a.w. de gehele staatsschuld overhevelen naar hypotheken van huidige huurders.
Is er nu toch weinig ruimte hier, ik heb wel eens anders gehoord van jou. Ach het is net wat je uitkomt?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 16:01 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Jean-Claude Trichet (ECB) heeft ferme kritiek op het Nederlandse systeem van hypotheekrente-aftrek. ,,In een klein land met weinig ruimte en veel mensen, moet je geen systeem hebben dat de prijzen nog verder opdrijft.''
Jahoor, de vrije markt daalt een klein beetje vanwege de 2e woningen en mensen die in een spagaat zitten, als dat over 1 a 2 jaar voorbij is dan gaat ook die huur omhoog. Verhuren is alleen nog interesaant als je winst uit de huur haalt en niet meer als bleggingsobject.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 13:41 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De corporatie huren stijgen... want daar zijn afspraken over.... de vrije markt daalt... ze ontmoeten elkaar straks in het midden.
Wat wil je zeggen? Iets over de grondpolitiek in Nederland?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 16:09 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Is er nu toch weinig ruimte hier, ik heb wel eens anders gehoord van jou. Ach het is net wat je uitkomt?
correctie, BVO is BRUTO vloer oppervlakquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 10:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ah, en hoe kan je mij dat zeggen?
BVO is trouwens niet "Begane Vloer Oppervlakte", maar "Bruikbare Vloer Oppervlakte". Oeps, daar verdriedubbelen de bouwkosten van je drie verdiepingen huis een pagina's terug opeens....
Even je voorbeeld van het huis van 60m2 drie verdiepingen wat volgens jou 60.000 kost om te bouwen.
60m2 x3 = 180 m2 BVO minus trapgaten, schuine daken etc., stel 150m2. Maal de door jouw aangehaalde bouwkosten ad 663 per m2 is ruim 100.000 euro, en geen 60.000 euro. Of dat dan volledig afgewerkt is, is me niet helemaal duidelijk. Daar zitten in ieder geval nog niet kosten van leges, vergunningen, aanslutingen, architect, etc. in. Tel er nog maar een 10.000 euro bij.
Da's dus circa 200 tot 250 euro per m3, en dat herken ik wel![]()
Als in materiaalkosten voor een degelijke woning, geen prefab beton zooi dus. Want daar wilden jullie criticasters niet in wonen, he, het moest een degelijke Deutsche woning zijn
Kan ik je zeggen
Het is ook volslagen waanzin, maar ik denk dat ook de VVD aan het HRA systeem zal snoepen, aan de bijtellingkant ervanquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 16:01 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Jean-Claude Trichet (ECB) heeft ferme kritiek op het Nederlandse systeem van hypotheekrente-aftrek. ,,In een klein land met weinig ruimte en veel mensen, moet je geen systeem hebben dat de prijzen nog verder opdrijft.''
Dus is iedere vastgoedmaatschappij in de markt voor verkoop van het vastgoed en terecht,quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 16:11 schreef Sjabba het volgende:
Verhuren is alleen nog interesaant als je winst uit de huur haalt en niet meer als bleggingsobject.
Precies.... men is hard op zoek naar de laatste sukkels die nog bereid zijn zich tot hun oogleden toe te laten financierenquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 16:49 schreef Verburg_K het volgende:
Dus is iedere vastgoedmaatschappij in de markt voor verkoop van het vastgoed en terecht,
Tijd om uit te stappen !!
Best wel denegerend met je wikipedia links, ervan uitgaande dat andere het toch niet weten.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 16:19 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
Wat wil je zeggen? Iets over de grondpolitiek in Nederland?
Vergeet niet dat Nout Wellink ook al tien jaar waarschuwt. De toekomstige economische problemen zijn veroorzaakt door de VVD en het CDA.
VVD, de partij van de leenkneuzen ;-)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stockholmsyndroom
Aangenomen wordt dat het Stockholmsyndroom tot ontwikkeling kan komen in een omstandigheid waar de gijzelnemer absolute controle over de gegijzelde kan uitoefenen en binnen die absolute controle voorziet in de basisbehoeften van het slachtoffer, bijvoorbeeld door het geven van voedsel of beschutting. Voor buitenstaanders is dit een paradoxale situatie, omdat het ook bij de gegijzelde bekend is dat hij zich slechts in een afhankelijke situatie bevindt als gevolg van de acties van de gijzelnemer.
En je zegt zelf dat die er niet meer zijn dus wat zouden ze dan doen met de woningen. Weggeven zeker.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 17:43 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Precies.... men is hard op zoek naar de laatste sukkels die nog bereid zijn zich tot hun oogleden toe te laten financieren
tophypotheekje? ;-)quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:09 schreef Sjabba het volgende:
[..]
En je zegt zelf dat die er niet meer zijn dus wat zouden ze dan doen met de woningen. Weggeven zeker.
Onee en zijn ook huurders die graag je kas spekken. Laten we de woningen dan maar verhuren en de huur rendabel maken. En als ze het te duur vinden dan mogen ze het ook heus wel kopen, maarja wel tegen de prijs die bepaald wordt door de verhuurder.
Snap je nu hoe gevangen jij zit in je huurwoning?
Ik niet.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:13 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
tophypotheekje? ;-)
Sorry ik kon het niet laten...
Hier is de commerciėle verhuurder (verzekeraar) al een dik jaar aan het verkopen en na een poosje gestopt te zijn, nu weer bezig met lagere vraagprijzen, hij raakt ze vlot kwijt, als ie langer dan een maand te koop staat dan gaat ie weer in de verhuurquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:09 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Onee en zijn ook huurders die graag je kas spekken. Laten we de woningen dan maar verhuren en de huur rendabel maken. En als ze het te duur vinden dan mogen ze het ook heus wel kopen, maarja wel tegen de prijs die bepaald wordt door de verhuurder.
Ja dus bewijs je hiermee mijn punt.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:23 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
Hier is de commerciėle verhuurder (verzekeraar) al een dik jaar aan het verkopen en na een poosje gestopt te zijn, nu weer bezig met lagere vraagprijzen, hij raakt ze vlot kwijt, als ie langer dan een maand te koop staat dan gaat ie weer in de verhuur
Hij begon op 249.000 en 239.000 en nu staan er te koop voor 219.000 en 209.000, dat lokt toch kopers
Gevangenquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:09 schreef Sjabba het volgende:
Snap je nu hoe gevangen jij zit in je huurwoning?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |