abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84841216
Heb er lang over na gedacht om hier iets over te schrijven, omdat ik liever niet de vuile was van mijn werkgever buiten ga hangen. Maar na het lezen van een berichtje over de belachelijke eisen van de FIFA gisteren, heb ik besloten toch iets te vertellen over de schaduw kant van de Jeugd Olympische Spelen en waarom ik vind dat organisaties als FIFA en het Olympisch Comitee zich boven de wet stellen.

Ik werk voor een Universiteit in Singapore. Singapore is deze maand de locatie waar de eerste Jeugd Olympische Spelen in de wereld gegeven worden. De campus van mijn universiteit is de locatie van het Olympisch dorp. De locatie waar de sporters overnachten en waar sommige (culturele) activiteiten plaats vinden. In eerste instantie leek het mij en anderen leuk om dit mee te maken. Helaas vind ik dit sinds een maand niet meer gezien de grote hoeveelheid ellende de Jeug Olympische Spelen voor de normale werknemer met zich mee brengt.

Het begon een paar maanden geleden, de helft van de campus werdt opeens omheint door grote hekken met prikkeldraad erop en om de paar meter een veiligheidscamera. De campus is normaal gesproken min of meer een tuin, meer zeer veel groen en bomen. De eindeloos lange hekken met camera's geven het nu meer het gevoel van een gevangenis.

Maar het stopte niet met hekken. Andere delen binnen de campus werden opeens ook afgesloten met hekken, en ontoegangkelijk verklaart voor mensen niet betrokken bij de Jeug Olympische Spelen. Het gevolg was dat je, wanneer je je buiten je kantoor begeeft, je je constant een weg baant door een doolhof van hekken.

Vervolgens werden (een maand geleden) kantines, sport faciliteiten en zelfs blikjes automaten gesloten. Het gevolg: Mensen die op sommige plaatsen op de campus werkten konden vervolgens 15 minuten lopen naar de dichtbijzeinde plaats waar eten en drinken te koop is.
Dit klinkt misschien wat flauw, maar niemand zit hier te wachten om op het heetst van de dag 15 minuten buiten te lopen om een lunch te halen terwijl je het eigenlijk verschrikkelijk druk hebt. (En het is tegenover je baas geen excuus voor het niet op tijd afhebben van je werk)
En mocht je zin hebben in een blikje frisdrank tijdens je werk? Helaas, kraanwater (koud of warm) is het enige wat je kan krijgen.

Tot op afgelopen maandag kon je zelf nog wel wat drinken meenamen naar je kantoor, maar daar komt ook verandering in. Tijdens de eigenlijk Olympische Spelen mag er zelfs geen eten of drinken meer het olympisch gebied in genomen worden. Als je dus in dat gebied werkt, ben je aangewezen op kraanwater en de lunch die ze 's middags komen brengen. (Die is wel gratis, dat wel)

Als laatste wordt de bewegingsvrijheid van personeel behoorlijk ingeperkt tijden de Olympische Spelen. (Begint over 2 weken). Werktijden zijn ingekort van 10:00 tot 16:00. (Maar hoeveelheid werk blijft hetzelfde) In die periode is het verboden voor al het niet Olympische Spelen personeel om de verdieping van hun kantoor te verlaten. (Politie staat op sommige plaatsen buiten buiten). Alle Olympische Spelen zones zijn verbonden voor niet Olympische Spelen personeel, met als gevolg dat je als normale werknemer zelfs niets te zien krijgt van de Olympische Spelen.

Verder is iedereen die in het Olympisch gebied werkt van te voren gescreent door de politie (ook gewoon verplicht door je werkgever), en mag je, als je kantoor in het Olympisch gebied is, de hele dag met een grote kaart (dog tag) om je nek lopen, zodat de beveiliging kan zien dat je wel in je aangewezen stukje campus blijft.

Het zit een hoop personeel behoorlijk hoog. Iedere dag werkt iedereen hier hard om de universiteit draaiende te houden. De manier waarop het personeel vanwege de Jeugd Olypische Spelen behandeld worden is in de ogen van veel personeel ronduit respectloos.

Het Elitaire Olympisch Comitee zal het echter wel naar hun zin hebben als ze over 2 weken Singapore bezoeken. Ze worden rondgereden in speciale bussen en taxi's met de woorden "Give Way" voorop. Heel Singapore moet op de weg aan de kant als ze eraan komen. Ze krijgen leuke feestjes met luxe eten en netwerk sessie met andere elitaire mensen. Mja, het Olympisch Comitee is toch veel belangrijker dan de normale werkende mens?
pi_84841248
En wat is je punt?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_84841255
Organisaties als het Olympisch comite en de FIFA zijn compleet doorgedraait in bureaucratie en wetgevingen, het zijn opzichzelf staande dictaturen geworden die een karikatuur zijn van vroeger, sport is allang niet meer prioriteit nummer 1, dat is geld geworden.
pi_84841258
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 05:03 schreef Beach het volgende:
En wat is je punt?
Kijkje inside
pi_84841261
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 05:06 schreef Pizzakoppo het volgende:
Organisaties als het Olympisch comite en de FIFA zijn compleet doorgedraait in bureaucratie en wetgevingen, het zijn opzichzelf staande dictaturen geworden die een karikatuur zijn van vroeger, sport is allang niet meer prioriteit nummer 1, dat is geld geworden.
Dat is dus precies mijn punt, ik geef de uni niet de schuld, ook de overheid van Singapore niet, maar het Olympisch Comitee die zich als een complete Dictator gedraagt maar in de media doet alsof ze een leuke sport activiteit organiseren.

Daarnaast natuurlijk ook wat insider informatie geven, die jullie waarschijnlijk in Nederland niet te zien zullen krijgen.
pi_84842043
Ja das wel klote zeg, hoe moet je dan al die andere verdiepingen dweilen en de prullenbakken legen als je maar op 1 verdieping mag zijn
pi_84842501
interessant dat een organisatie zo'n stempel kan drukken op een overheid. Dat zag je bij de WK al en nu ook bij het bidbook voor het WK in nederland belgie en bij de OS.
Hoe meer ruchtbaarheid hieraan gegeven wordt hoe sneller dit doordringt in de politiek dat de bevolking dit soort zaken niet meer pikt. Op een gegeven moment zal een land dergelijke dictatuur van de commercie niet meer pikken en zal de FIFA en IOC moeten inbinden met zijn eisen ten aanzien van exclusieviteit voor sponsoren etc etc.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  woensdag 4 augustus 2010 @ 09:15:38 #8
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84842531
hah, bedankt voor een kijkje binnen in de olympische spelen :).
Overigens lijkt het me leuk om ook eens wat foto's te zien van die 'gevangenis'? Kun je nog wat foto's maken en hier plaatsen?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_84842559
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 09:13 schreef Deetch het volgende:
interessant dat een organisatie zo'n stempel kan drukken op een overheid. Dat zag je bij de WK al en nu ook bij het bidbook voor het WK in nederland belgie en bij de OS.
Hoe meer ruchtbaarheid hieraan gegeven wordt hoe sneller dit doordringt in de politiek dat de bevolking dit soort zaken niet meer pikt. Op een gegeven moment zal een land dergelijke dictatuur van de commercie niet meer pikken en zal de FIFA en IOC moeten inbinden met zijn eisen ten aanzien van exclusieviteit voor sponsoren etc etc.
De FIFA heeft ook de macht omdat het dat krijgt van de landen en kijkers. Als ik nu een alternatief WK opstart en iedereen kijkt dat en de landen doen mee doordat de premies of omstandigheden beter zijn dan is de FIFA zo exit..
pi_84843439
Ik las niet goed.

Ik ben dom.
pi_84844496
Heb zelf geen foto's gemaakt (een blanke die uitgebreid foto's staat te maken buiten trekt te veel aandacht), maar een student van de Uni heeft dat wel gedaan. Hier is een stukje van het hek dat om de campus is gebouwt te zien:

http://talesacrossthesea.net/singblog/?p=710

Hier nog wat "Before" and "After" shots:
http://talesacrossthesea.net/singblog/?p=634

En hier een stukje van de blog van de dame die de foto's heeft genomen, waarin ze uitdrukt hoe ik, zij en vele anderen ons voelen:

quote:
NIE, Singapore’s National Institute of Education, will host the Youth Olympic Games arts and cultural events in the evenings during the games. So for the two weeks of the Games proper, plus a week on either end – in fact, the whole of August – NIE will be non-functional. But that doesn’t mean its employees get a furlough, other facilities, or time off!

No, what it means is that all public transit to the area will cease, and NIE employees will have to take dedicated buses, which will run only at specified hours. Once the employees have taken the buses (and gone through 3 police check points), they will be restricted to their offices from 10 a.m. to 4 p.m. on the days they work. Unable to move about the campus, they will essentially be in lock-down. Lunches will be delivered to their offices. Vendors and suppliers will be forbidden to bring things to the building. And staff who don’t show up during this time must apply for leave. Ugh.

School, in case you didn’t know, will be in session from July 1 as usual. Teacher training classes will not start until August 26 – usually it’s three weeks earlier. But those of us who work in schools will still have to juggle workplaces.

What if you have a project that requires you to move about, or leave campus? Those of us on such projects are concluding that we’d better work from home for that whole month. I expect a whole lot of computers, printers, data servers and office supplies to begin heading out of the building in July.

YOGI – Youth Olympic Games Insanity. You’ll excuse me if I refrain from expressing joy and excitement.
Bron stukje: http://talesacrossthesea.net/singblog/?p=549

[ Bericht 38% gewijzigd door AgitoM op 04-08-2010 10:52:06 ]
pi_84844780
En hier de bussen waarvoor heel Singapore op de weg aan de kant moet:
http://i288.photobucket.c(...)oo_2008/SAM_4712.jpg

Fijn om te zien dat het IOC en sporters even belangrijk zal als een ambulance of brandweer.

Wat die bussen betreft. De overheid heeft de volgende actie bekend gemaakt:
Als gezien wordt dat je aan de kant gaat voor een YOG voertuig, wordt je kenteken genoteerd, en maak je kans op een Jeug Olympische Spelen Souvenier!

Alhoewel ik dit niet kan bevestigen, heeft iedereen het gevoel dat de actie eigenlijk dit betekend:
Ga je niet aan de kant, dan noteren we je kenteken en kun je een boete verwachten.
  woensdag 4 augustus 2010 @ 14:09:36 #13
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_84851620
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 04:49 schreef AgitoM het volgende:
Heb er lang over na gedacht om hier iets over te schrijven, omdat ik liever niet de vuile was van mijn werkgever buiten ga hangen. Maar na het lezen van een berichtje over de belachelijke eisen van de FIFA gisteren, heb ik besloten toch iets te vertellen over de schaduw kant van de Jeugd Olympische Spelen en waarom ik vind dat organisaties als FIFA en het Olympisch Comitee zich boven de wet stellen.

Ik werk voor een Universiteit in Singapore. Singapore is deze maand de locatie waar de eerste Jeugd Olympische Spelen in de wereld gegeven worden. De campus van mijn universiteit is de locatie van het Olympisch dorp. De locatie waar de sporters overnachten en waar sommige (culturele) activiteiten plaats vinden. In eerste instantie leek het mij en anderen leuk om dit mee te maken. Helaas vind ik dit sinds een maand niet meer gezien de grote hoeveelheid ellende de Jeug Olympische Spelen voor de normale werknemer met zich mee brengt.

Het begon een paar maanden geleden, de helft van de campus werdt opeens omheint door grote hekken met prikkeldraad erop en om de paar meter een veiligheidscamera. De campus is normaal gesproken min of meer een tuin, meer zeer veel groen en bomen. De eindeloos lange hekken met camera's geven het nu meer het gevoel van een gevangenis.

Maar het stopte niet met hekken. Andere delen binnen de campus werden opeens ook afgesloten met hekken, en ontoegangkelijk verklaart voor mensen niet betrokken bij de Jeug Olympische Spelen. Het gevolg was dat je, wanneer je je buiten je kantoor begeeft, je je constant een weg baant door een doolhof van hekken.

Vervolgens werden (een maand geleden) kantines, sport faciliteiten en zelfs blikjes automaten gesloten. Het gevolg: Mensen die op sommige plaatsen op de campus werkten konden vervolgens 15 minuten lopen naar de dichtbijzeinde plaats waar eten en drinken te koop is.
Dit klinkt misschien wat flauw, maar niemand zit hier te wachten om op het heetst van de dag 15 minuten buiten te lopen om een lunch te halen terwijl je het eigenlijk verschrikkelijk druk hebt. (En het is tegenover je baas geen excuus voor het niet op tijd afhebben van je werk)
En mocht je zin hebben in een blikje frisdrank tijdens je werk? Helaas, kraanwater (koud of warm) is het enige wat je kan krijgen.

Tot op afgelopen maandag kon je zelf nog wel wat drinken meenamen naar je kantoor, maar daar komt ook verandering in. Tijdens de eigenlijk Olympische Spelen mag er zelfs geen eten of drinken meer het olympisch gebied in genomen worden. Als je dus in dat gebied werkt, ben je aangewezen op kraanwater en de lunch die ze 's middags komen brengen. (Die is wel gratis, dat wel)

Als laatste wordt de bewegingsvrijheid van personeel behoorlijk ingeperkt tijden de Olympische Spelen. (Begint over 2 weken). Werktijden zijn ingekort van 10:00 tot 16:00. (Maar hoeveelheid werk blijft hetzelfde) In die periode is het verboden voor al het niet Olympische Spelen personeel om de verdieping van hun kantoor te verlaten. (Politie staat op sommige plaatsen buiten buiten). Alle Olympische Spelen zones zijn verbonden voor niet Olympische Spelen personeel, met als gevolg dat je als normale werknemer zelfs niets te zien krijgt van de Olympische Spelen.

Verder is iedereen die in het Olympisch gebied werkt van te voren gescreent door de politie (ook gewoon verplicht door je werkgever), en mag je, als je kantoor in het Olympisch gebied is, de hele dag met een grote kaart (dog tag) om je nek lopen, zodat de beveiliging kan zien dat je wel in je aangewezen stukje campus blijft.

Het zit een hoop personeel behoorlijk hoog. Iedere dag werkt iedereen hier hard om de universiteit draaiende te houden. De manier waarop het personeel vanwege de Jeugd Olypische Spelen behandeld worden is in de ogen van veel personeel ronduit respectloos.

Het Elitaire Olympisch Comitee zal het echter wel naar hun zin hebben als ze over 2 weken Singapore bezoeken. Ze worden rondgereden in speciale bussen en taxi's met de woorden "Give Way" voorop. Heel Singapore moet op de weg aan de kant als ze eraan komen. Ze krijgen leuke feestjes met luxe eten en netwerk sessie met andere elitaire mensen. Mja, het Olympisch Comitee is toch veel belangrijker dan de normale werkende mens?
Voor dat afsluiting gedeelte van de campus: http://en.wikipedia.org/wiki/Munich_massacre

Denk niet dat ze zoiets nog een keer willen.
The more debt, the better
pi_84860284
Het gaat hier alleen om de mensen die op de campus werken/wonen?

Zo ja: De rest van het gehele land kan dus prima meegenieten van de Jeugd OS.
pi_84990857
Natuurlijk wil ik niet dat de Jeugd Olympische Spelen het doel wordt van een aanslag zoals de hierboven genoemde aanslag uit 1972. Echter denk ik niet dat de volgende maatregelen van belang zijn voor de veiligheid:

- Vooraf gescreend personeel, dat na door een beveiligings controle te zijn gegaan (Vergelijkbaar met een vliegveld), te verplichten binnen hun kantoor te blijven tussen 10 en 4.
- Verplichten om verkeer op de wegen aan de kant te gaan voor Jeugd Olympische Spelen voertuigen.
- Het een maand van de te voren sluiten van alle eten en drinken voorzieningen, zonder een alternatief te regelen.

Wederom, ik vind het schandalig dat mensen die zich jaar in jaar uit inzetten voor een organisatie, opeens als halve criminelen behandeld worden omdat dit geeist wordt door het elitaire volk van het IOC.

Er had op zijn minst moeite gedaan kunnen worden om het ongemak wat te verzachten.

Had vandaag een dag vrij, en besloot met een kennis een pas geopende looproute door de binnenstad van Singapore te gaan doen. De route was onduidelijk, en we hebben onderweg vaak gevraagt welke kant we op moesten, notabene aan mensen in Jeugd Olympische Spelen shirts (Die er stonden om mensen de juiste kant van de route op te wijzen). Na ongeveer een uur gelopen te hebben, en 300 meter van het einddoel af te zijn, opeens een hek met een Olympische Spelen Medewerker die zei: "Sorry, deze weg is vandaag afgesloten, vanwege de Jeugd Olympische Spelen". Ruim een uur voor niets gelopen.

In een vorige post gaf ik aan dat op een verkapte manier gezegt werd, dat je aan de kant moest gaan voor YOG voertuigen. Inmiddels wordt het al onverkapt op het nieuws gezegt dat niet aan de kant gaan voor een YOG voertuig resulteerd in een boete. Dit omdat het gros van Singapore weigerde aan de kant te gaan.

De reden hiervoor is simpel. Het gros van Singapore heeft een hekel aan de Olympische Spelen, met name door de grote hoeveelheid ongemak die het met zich meebrengt, en de ruim 350 Miljoen Singapore Dollar die aan de spelen wordt uitgegeven in een tijd van economische crisis.

Als laatste hoorde ik van een kennis nog het volgende: Haar kinderen hebben van school kaartjes gekregen voor een aantal van de sport activiteiten, en zijn "gestimuleerd" er gebruik van de maken. De reden hiervoor is natuurlijk simpel: Het ziet er niet uit op TV als er niemand tijdens de Olympische Spelen op de tribune zit.
pi_85502236
Bij deze een update over de Jeugd Olympische Spelen.
Er is een redelijk schandaal ontstaan over het eten dat vrijwilligers geserveert werd.

Dit is het eten dat de atleten en gasten krijgen:
http://sg.yfittopostblog.(...)re-for-yog-athletes/
(Er wordt een nederlander gequote in het bericht)

Dit is het eten dat vrijwilligers krijgen:
http://sg.yfittopostblog.(...)-for-yog-volunteers/

Mijn collega die "opgesloten" zitten in hun kantoor waren ook niet te spreken over het "Dog Food" dat hun geserveert werd. Als gevolg mogen ze nu wel een uurtje iedere middag hun kantoor uit om eten te gaan kopen. Op de voorwaarde dat ze NIET met atleten praten, of een afgesloten gedeelte van de campus in gaan.

Verder is er nog een ongeluk gebeurt met een Jeugd Olympische Spelen bus. Waarschijnlijk omdat deze bussen structureel te hard rijden omdat alle verkeer voor hun aan de kant moet:
http://sg.yfittopostblog.(...)in-collision-on-pie/
  Redactie Sport vrijdag 20 augustus 2010 @ 09:53:05 #17
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_85503104
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 09:24 schreef Poppetjuh het volgende:
Lang verhaal, maar een terechte klacht. Sporten is voor mensen die geen werk kunnen vinden.

Olympische spelen :')
Ik proef hier een soort van jaloezie. :)

OT: Maar als er een aanslag is tijdens die OS, krijgt de organisatie de schuld. :') Blijkbaar moet het zo, een kleine groep mensen heeft het waarschijnlijk verpest voor de rest.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_85503271
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 09:53 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Ik proef hier een soort van jaloezie. :)

OT: Maar als er een aanslag is tijdens die OS, krijgt de organisatie de schuld. :') Blijkbaar moet het zo, een kleine groep mensen heeft het waarschijnlijk verpest voor de rest.
Gaat me niet zo zeer om de beveiliging, maar het feit dat alle gasten (waaronder Prins Willem-Alexander) goed behandeld worden, in luxe kunnen genieten van hun "Elite netwerk sessie", maar de normale werkende persoon gewoon ronduit slecht behandeld wordt, en last ondervind van dit alles.
Er is geen moeite gedaan om het wat makkelijker te maken voor de gewone werknemer de op de Jeugd Olympische Spelen lokatie werkt.

Sterker nog, er wordt gewoon ronduit slecht eten geserveert aan het normale personeel en vrijwilligers. Zoals ik in mijn laatste post aangaf.

O ja, ik gaf al eerder aan dat veel middelbare scholen hun leerlingen verplichten om naar Jeugd Olympische Spelen wedstrijden te gaan. Als zelfs verplichten niet helpt, gaan ze nog een stapje verder:

quote:
Yahoo! Singapore learns that some schools have taken an even more forceful approach to ensure their students turn up for the Games by imposing S$10 fines for those who are absent.

“I was given tickets to a football match between Iran and Papua New Guinea. Out of 6,000 seats, only about a few hundred was filled,” said 17-year-old, Al-Zulkarnaen Bin Adam from Woodgrove Secondary School.

“I went to this match for free and if we do not turn up, we have to pay S$10,” he said.

[ Bericht 24% gewijzigd door AgitoM op 20-08-2010 10:06:47 ]
  Redactie Sport vrijdag 20 augustus 2010 @ 10:07:16 #19
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_85503421
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 10:00 schreef AgitoM het volgende:

[..]

Gaat me niet zo zeer om de beveiliging, maar het feit dat alle gasten (waaronder Prins Willem-Alexander) goed behandeld worden, in luxe kunnen genieten van hun "Elite netwerk sessie", maar de normale werkende persoon gewoon ronduit slecht behandeld wordt, en last ondervind van dit alles.
Er is geen moeite gedaan om het wat makkelijker te maken voor de gewone werknemer de op de Jeugd Olympische Spelen lokatie werkt.

Sterker nog, er wordt gewoon ronduit slecht eten geserveert aan het normale personeel en vrijwilligers. Zoals ik in mijn laatste post aangaf.
Dat is ook belachelijk. Maar mensen van de FIFA e.d. voelen zich al verheven boven de rest, dus het wordt nog lang wachten totdat dit soort praktijken de wereld uit zijn. :{

Erg jammer dat dit tegenover de sport moet staan.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_85506564
Ongelofelijk. Dit topic met verbazing gelezen. :{ Ik blijf hem even volgen. Be-la-che-lijk!
pi_85676256
Kreeg zojuist te horen via een kennis dat de Singaporese politie mensen heeft ondervraagt die kritiek uiten op de Jeugd Olympische spelen online. Met name op Facebook.

De nationale media in Singapore bericht hier weinig over.
De Singaporese variant op Fok! doet dat wel.
Dit maakt het echter wel lastig om de feiten van dit bericht te bevestigen.

Ik ga om veiligheids redenen hier geen links of verdere details posten.
Maar Google gerust even, waarschijnlijk kom je de Singaporese Fok! vrij snel tegen.

[ Bericht 31% gewijzigd door AgitoM op 25-08-2010 07:41:14 ]
pi_85678430
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 07:15 schreef AgitoM het volgende:
Kreeg zojuist te horen via een kennis dat de Singaporese politie mensen heeft ondervraagt die kritiek uiten op de Jeugd Olympische spelen online. Met name op Facebook.

De nationale media in Singapore bericht hier weinig over.
De Singaporese variant op Fok! doet dat wel.
Dit maakt het echter wel lastig om de feiten van dit bericht te bevestigen.

Ik ga om veiligheids redenen hier geen links of verdere details posten.
Maar Google gerust even, waarschijnlijk kom je de Singaporese Fok! vrij snel tegen.
:N :N

Ik kan je aanraden om via een proxy het internet te gebruiken bij dit soort activiteiten. :X . Damn.
pi_85678787
Zal inderdaad vanaf nu een proxy gebruiken.
Jammer dat dit soort feiten, de Nederlandse media niet halen.
pi_85678976
Het lijkt wel afrika of stalinistisch rusland, waar mensen met een onzinreden opgepakt worden, en vervolgens voor de meest rare dingen ondervraagd worden. Het lijkt allemaal zo leuk van de buitenkant, Singapore.

Vertaling uit het engels (kunnen die Singapore politie dit nooit lezen):
quote:
Daarnaast, de verslaggever vertelde me vanmorgen dat de politie niet graag vragen in de media beantwoorden over de Jeugd Olympische Spelen. Ze willen niet gezien worden als gewelddadig. Dit komt omdat de aanklacht "subjectief" ( :') ) is en de politie niet een slecht imago wil krijgen tegenover de critici van de Jeugd Olympische spelen.
pi_85679013
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 10:04 schreef AgitoM het volgende:
Zal inderdaad vanaf nu een proxy gebruiken.
Jammer dat dit soort feiten, de Nederlandse media niet halen.
Het veiligste is tor, die is absoluut ontraceerbaar, maar iets als ztunnel.com is ook betrekkelijk anoniem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')