abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84840237
Het vorige deel: Slank# 1115 - Snel de snelle suikers weg!

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden

• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.

• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.

• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.

• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.

• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!

Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport

Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.

BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden

[ Bericht 96% gewijzigd door Mirjam op 04-08-2010 17:15:39 ]
pi_84841093
Traagste fipo ooit...
Are you pondering what I'm pondering?
  woensdag 4 augustus 2010 @ 05:08:02 #3
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_84841259
Goedemorgen...
Waarom heb ik het gevoel dat er heul geen OP komt? :P

Zo de bak kwark zit er weer in.
Vanavond ga ik maar voor lekkere vers stokbrood met soep en lekker beleg.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  woensdag 4 augustus 2010 @ 06:40:57 #4
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_84841377
wat een goede titel, ik werd wakker en het eerste wat ik voelde was... spierpijn! :o
Hardlopen gister heeft blijkbaar toch iets meer moeite gekost dan ik dacht :')

Werken tot 12 en dan mjin huisje gaan bekijken *O* ik kon mijn bed niet uitkomen, totdat ik bedacht dat ik vandaag de sleutels kan ophalen, toen wist ik niet hoe snel ik van mijn bed naar debadkamer moest komen :+
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
  woensdag 4 augustus 2010 @ 06:43:27 #5
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_84841381
Tof Cali *0*
Ik moet nodig aan het werk maar moet naar buiten en ik vind het koud :')
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  woensdag 4 augustus 2010 @ 07:04:23 #6
331 Merel
Be here now.
pi_84841427
:O
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  woensdag 4 augustus 2010 @ 07:38:47 #7
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_84841528
Mogge!

Leuk Cali, ik hoop dat het een tof huisje is!

Heb beter geslapen dan gister en das maar goed ook, want ik moet en zal en ga sporten vanaaf.

@kwak: jammer!! Ik kan niet na fysio, want we gaan 's avonds al richting Purmerend voor het weekend. Zal toeteren als we door Boskoop rijden, ok? :*
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 4 augustus 2010 @ 07:42:41 #8
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_84841551
Moe Merel?
Ah, je kan nu ook vet laten weg vriezen! Look at the telegraaf site. Wie verzint het toch?
pi_84841597
Goedemorgen! :W
pi_84841796
Goedemorgen vanuit de trein!

Cali, veel plezier met huisje kijken! *O* Als het leuk is, mag jij het dan sowieso hebben of zijn er nog meer gegadigden?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_84841828
Er is een jarige!
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  woensdag 4 augustus 2010 @ 08:21:51 #12
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_84841875
Dat heb je goed onthouden, HPKW.

Gefeliciteerd SDB! :s).
Niet meer actief op Fok!
pi_84841998
:W

Gefeliciteerd SDB! *O*
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  woensdag 4 augustus 2010 @ 08:38:12 #14
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_84842024
Ik zag het net ook!

Feli SDB *O* :* w/
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 4 augustus 2010 @ 08:47:41 #15
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_84842160
Ik zit te twijfelen of ik naar Inception zal gaan of niet. Films waar je je hoofd goed bij moet houden zijn niet echt mijn ding :').
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? woensdag 4 augustus 2010 @ 08:53:02 #16
70532 loveli
N
pi_84842225
Shiny felicitatie post *O* w/
crap in = crap out
pi_84842259
Haha oh noes ik schrik wakker van jullie feestboek berichtjes :p

Maar dankjewel! Ik ben oud! Wel jammer dat het kutweer is maar het wordt een leuke dag denk, ondanks dat ik verjaardagen haat :+
Ik ben bij familie blijven slapen dus ik hoor nu allemaal kastjes en potten en pannen in de keuken en ruik de geur van een lekker bakkie koffie O+ en ik zag vannacht dat ze het hadden versierd, just like the good old days :D Er komt zo nog wat visite en vanmiddag en vanaaf de stad in met freundinnen, sushi eten enzo. Dus jeej!
pi_84842334
Gefeli Shiny. :)
pi_84842350
heppie beursdee shiny!
Kwak
pi_84842464
Jaaa, gefeliciteerd Shiny!! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_84842518
Gefeliciteerd SDB!!!

Ik heb echt zo raar gedroomd vannacht! Over mexico, waar ik een hostel zocht met een vriendinnetje van 15 jar geleden toen ik klein was, over m'n ex ( :') ) dat k z'n moeder had gebeld, en dat ik in de trein was en dat 2 studiegenoten zelfmoord wilden plegen (dat was in mijn droom heel gewoon) en de laatste was dat ik een rondje om het park liep op handen en voeten soort van springend en toen kwam ik een vliegende marry-poppins figuur tegen!
  woensdag 4 augustus 2010 @ 09:17:29 #22
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_84842554
Oh mên het hoost hier!
pi_84842623
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 08:55 schreef shinydiscoball het volgende:
Haha oh noes ik schrik wakker van jullie feestboek berichtjes :p

Maar dankjewel! Ik ben oud! Wel jammer dat het kutweer is maar het wordt een leuke dag denk, ondanks dat ik verjaardagen haat :+
Ik ben bij familie blijven slapen dus ik hoor nu allemaal kastjes en potten en pannen in de keuken en ruik de geur van een lekker bakkie koffie O+ en ik zag vannacht dat ze het hadden versierd, just like the good old days :D Er komt zo nog wat visite en vanmiddag en vanaaf de stad in met freundinnen, sushi eten enzo. Dus jeej!
O+ O+

Gefeliciteerd jij jonkie! :) *O*
  woensdag 4 augustus 2010 @ 09:39:01 #24
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_84842923
Gefeliciteerd mooie, jonge dame! Nog heel veel jaren! O*
  woensdag 4 augustus 2010 @ 09:39:55 #25
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_84842932
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 09:39 schreef uniekhoorn het volgende:
Moe Merel?
Ah, je kan nu ook vet laten weg vriezen! Look at the telegraaf site. Wie verzint het toch?
http://www.nu.nl/lifestyl(...)slanker-figuur-.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')