abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 augustus 2010 @ 17:22:17 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_84778986
Het vorige deel: Slank # 1114 Met duracell konijntjes!

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden • Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.

• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.

• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.

• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.

• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!

Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport

Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.

BMR is een statistsche berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  maandag 2 augustus 2010 @ 17:23:25 #2
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_84779034
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:24 schreef loveli het volgende:

[..]

De gokkast. Als 'ie na 10 keer geld ingooien niet uitbetaalt, issie kapot en zoek je een andere gokkast. Maar er komt zo nu en dan een beetje uit, hij doetut! Dus je blijft bij deze kast hangen, want er zit al zoveel geld van je in, daar moet een keer de jackpot tegenover staan...
ikheb niet alles bijgelezen, maar wilde even _O_ doen voor deze geweldige vergelijking!
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
pi_84779042
?
  maandag 2 augustus 2010 @ 17:24:36 #4
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_84779085
Moet 1115 zijn :D
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_84779136
Oh, ik heb ook net een topic gemaakt! Zo heb je er tien minuten geen één en zo heb je er twee :') Jouwe was eerder, though.
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_84779329
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 17:23 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

ikheb niet alles bijgelezen, maar wilde even _O_ doen voor deze geweldige vergelijking!
QFT!
Het nare is alleen, niemand is ooit 100% slecht. Iedereen keert weleens uit. :+

Wordt dit het nieuwe topic?
Are you pondering what I'm pondering?
  Vis een optie? maandag 2 augustus 2010 @ 17:36:37 #7
70532 loveli
N
pi_84779476
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 17:23 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

Hij is niet van mij, maar ik gebruik 'em graag.
crap in = crap out
pi_84779627
tvp :P

En nog even uit het vorige topic:

quote:
Op maandag 2 augustus 2010 17:08 schreef loveli het volgende:

[..]

Evergreens/sultana's/ontbijtkoekvarianten staan op mijn zwarte lijst. Er zitten veel snelle koolhydraten in, die niet lang vullen en je suikerspiegel plagen, voornamelijk loze kcals. Daardoor krijg je meer trek in tussendoortjes (de roze koek die weer niet vult).

Probeer een paar van je sultana/evergreen/peperkoek-momenten te vervangen door voedsel waar je meer aan hebt, een eitje, havermout of muesli, stukje kipfilet, kwark, noten.

Vetvrij is niet per se goed. Gewoon lekker dingen met gezonde vetten eten, zoals vette vis, avocado, olijfolie is ook goed. Veel groente is wel goed, dus vooral doorgaan.
Ok, nokken met de peperkoek/evergreen zooi dus.
Maar dan zit ik dus met een probleem, ik ga naar school! Hoe wil ik al die vervangers die je nu opnoemt makkelijk meenemen? Ik moet iets hebben wat makkelijk mee te nemen is, zonder bereiding of whatever..
  maandag 2 augustus 2010 @ 17:50:54 #9
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_84779965
:s)
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_84780097
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 17:40 schreef Siral het volgende:
tvp :P

En nog even uit het vorige topic:
[..]

Ok, nokken met de peperkoek/evergreen zooi dus.
Maar dan zit ik dus met een probleem, ik ga naar school! Hoe wil ik al die vervangers die je nu opnoemt makkelijk meenemen? Ik moet iets hebben wat makkelijk mee te nemen is, zonder bereiding of whatever..

dan kun je beter boterhammen nemen. volkorenbrood! geen donkerbruin caramelgekleurd nepmeergranenbrood...

op je brood doe je dan vullende eiwitjes zoals kipfilet, met rauwkost en sla voor de variatie, of 20+/30+kaas met komkommer en sambal, of je maakt een lekkere snelle tonijnsalade (blikje tonijn, stukjes augurk, lepeltje (yoghurt)mayo, een gebakken eitje/koude omelet is ook heel gezond op of bij je boterhammen.

de les is: snelle suikers (voorverpakte troep) vullen niet en veroorzaken snel weer trek. hoogwqaardige onbewerkte granen (volkorenbrood etc), groentes en magere eiwitten en gezonde vetten vullen je goed en zijn ook nog eens gezond!

meenemen kan ook: bakje pastasalade (volkoren)pasta, tomaatjes, beetje olie of dressing, groentetjes, kip of tonijn of mais ofzo erdoor.
andere maaltijdsalade achtige dingen kun je ook goed meenemen. het klaarmaken kost alleen iets meer tijd.

yoghurt kun je ook mee naar school nemen, kan best eventjes buiten de koelkast.

vraag of je moeder voor je wil investeren in wat goed afsluitbare bakjes ^O^
Kwak
pi_84780161
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 17:55 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

dan kun je beter boterhammen nemen. volkorenbrood! geen donkerbruin caramelgekleurd nepmeergranenbrood...

op je brood doe je dan vullende eiwitjes zoals kipfilet, met rauwkost en sla voor de variatie, of 20+/30+kaas met komkommer en sambal, of je maakt een lekkere snelle tonijnsalade (blikje tonijn, stukjes augurk, lepeltje (yoghurt)mayo, een gebakken eitje/koude omelet is ook heel gezond op of bij je boterhammen.

de les is: snelle suikers (voorverpakte troep) vullen niet en veroorzaken snel weer trek. hoogwqaardige onbewerkte granen (volkorenbrood etc), groentes en magere eiwitten en gezonde vetten vullen je goed en zijn ook nog eens gezond!

meenemen kan ook: bakje pastasalade (volkoren)pasta, tomaatjes, beetje olie of dressing, groentetjes, kip of tonijn of mais ofzo erdoor.
andere maaltijdsalade achtige dingen kun je ook goed meenemen. het klaarmaken kost alleen iets meer tijd.

yoghurt kun je ook mee naar school nemen, kan best eventjes buiten de koelkast.

vraag of je moeder voor je wil investeren in wat goed afsluitbare bakjes ^O^
Boterhammen eet ik sowieso tussen de middag. Het gaat erom wat ik kan eten als tussendoortje. om 10 uur/3 uur. :) Maar ik kan inderdaad wel gewoon wat yoghurt in een bakje doen en meenemen (als er uberhaupt yoghurt op dat moment is :P).

Maar om mijn pa nu speciaal compleet andere boodschappen alleen voor MIJ te laten doen gaat niet echt werken.. :+
pi_84780168
:W
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_84780184
Oh en trouwens, Siral, je kan 's ochtends niet echt veel ontbijten zei je toch? Eet dan een bakje yoghurt of kwark ofzo, het liefst met muesli (geen cruesli!) en eventueel wat lijnzaad. Gezond, vullend en niet te zwaar op de maag.
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_84780220
Hoi Siral! Alles is alweer gezegd :P succes!

Viking: wat de rest al zei ook. Wel succes met hoe je het ook gaat aanpakken met de mevrouw.

Gisteren verjaardag. Schade:
O: 2x brood (kaas en pindakaas)
T: stukje appelcake
L: bak magere yoghurt met nectarine, zaden en muesli
D: 1 stuk monchoutaart, 3 handjes chips, 3 stukken stokbrood met dip, wat couscoussalade, stukjes feta en olijven, 2 wijntjes
T: koffie

Vandaag:
O: bak magere yoghurt met muesli, zaden en nectarine
T: stukje appelcake :')
L: kom tomaten/paprika soep met 2 sneden brood waarvan 1 met pindakaas
D: weet ik niet niet, misschien broccoli, misschien iets met courgette, en aardappeltjes denk ik

De meneer is depressief aan het worden, hij is echt niet gelukkig in NL.... maar eigenlijk wil ik helemaal niet naar het buitenland... buh...
pi_84780298
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 17:58 schreef Siral het volgende:

[..]

Boterhammen eet ik sowieso tussen de middag. Het gaat erom wat ik kan eten als tussendoortje. om 10 uur/3 uur. :) Maar ik kan inderdaad wel gewoon wat yoghurt in een bakje doen en meenemen (als er uberhaupt yoghurt op dat moment is :P).

Maar om mijn pa nu speciaal compleet andere boodschappen alleen voor MIJ te laten doen gaat niet echt werken.. :+
ik bedoel dat het ook heel goed kan om boterhammen te eten als tussendoortje ;)

ik eet ook mijn 4-5 boterhammen in 2 of 3 eetmomenten, 2 met de lunch, 2 tussendoor en als ik met brood ontbijt nog 1 's ochtends.

er is niks mis met een boterham met ei of een boterham met kipfilet en sambal als 11-uurtje.

enneh, je kunt toch best met je ouders bespreken dat je graag gezonder wilt eten, dat ze die suikerrijke troep niet hoeven te halen voor jou, maar of ze dan wat blikjes tonijn, eieren en extra kipfilet en rauwkost willen kopen voor je?
Kwak
pi_84780360
Oh en siral w.b.t. meenemen: ik nam naar mijn werk graag "gewoon" rauwe groenten mee. Sommige mensen vinden het echt vies, ik erg lekker! Het liefst stukken komkommer, worteltjes en paprika (geel!) in een bakje.

Wat ook lekker is, gewoon een gekookt eitje meenemen (kan makkelijk!) of een stukje gebakken kipfilet. Of eet appels of ander fruit ipv koekjes, het is ook wel suiker, maar wel al gezonder!

Er zijn trouwens ook gewoon kleine bakjes kwark (bij de lidl enzo), die kan je ook meenemen :)

En wat al gezegd is: kaas & vlees op je brood, of vis, of pindakaas, geen jam/hagelslag e.d. ;)
pi_84780362
Daglijstje

O: 2 boterhammen kipkerrie salade
T: appel, banaan
L: bruine pistolet pastrami met honingmosterdsaus
T: appel, banaan
D: aardappelblokjes met spekjes en kruidenboter, tartaartje, mexicaanse groenten (bruine bonen, mais, sperziebonen, paprika, tomaat, ui en één of andere kool)
T: yoghurt
T: meloen
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_84780405
Ik ben trouwens verslaafd aan Allison zonnepitten brood :9 zooo lekker!!
pi_84780441
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 17:58 schreef Siral het volgende:

[..]

Als je iets anders wilt gaan eten dan je nu al doet, zal dat toch echt moeten. Kun je ook niet zelf naar de supermarkt anders, of meegaan en je eigen dingen uitzoeken?

Welkom en succes nog trouwens! :)
Are you pondering what I'm pondering?
pi_84781276
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 17:59 schreef Goodbye het volgende:
Oh en trouwens, Siral, je kan 's ochtends niet echt veel ontbijten zei je toch? Eet dan een bakje yoghurt of kwark ofzo, het liefst met muesli (geen cruesli!) en eventueel wat lijnzaad. Gezond, vullend en niet te zwaar op de maag.
Thuis niet nee, in de trein kan ik wel rustig er voor zitten als ik dat zou willen.
Dan zou ik inderdaad de avond vantevoren een bakje yoghurt met musli kunnen klaar zetten ipv die peperkoek. Goed idee :)

quote:
Op maandag 2 augustus 2010 18:02 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik bedoel dat het ook heel goed kan om boterhammen te eten als tussendoortje ;)

ik eet ook mijn 4-5 boterhammen in 2 of 3 eetmomenten, 2 met de lunch, 2 tussendoor en als ik met brood ontbijt nog 1 's ochtends.

er is niks mis met een boterham met ei of een boterham met kipfilet en sambal als 11-uurtje.

enneh, je kunt toch best met je ouders bespreken dat je graag gezonder wilt eten, dat ze die suikerrijke troep niet hoeven te halen voor jou, maar of ze dan wat blikjes tonijn, eieren en extra kipfilet en rauwkost willen kopen voor je?
Dus ik kan dan beter 5 boterhammen eten over de dag heen, ipv 3 boterhammen en Evergreen/Sultana?

quote:
Op maandag 2 augustus 2010 18:05 schreef Perruche het volgende:
Oh en siral w.b.t. meenemen: ik nam naar mijn werk graag "gewoon" rauwe groenten mee. Sommige mensen vinden het echt vies, ik erg lekker! Het liefst stukken komkommer, worteltjes en paprika (geel!) in een bakje.

Wat ook lekker is, gewoon een gekookt eitje meenemen (kan makkelijk!) of een stukje gebakken kipfilet. Of eet appels of ander fruit ipv koekjes, het is ook wel suiker, maar wel al gezonder!

Er zijn trouwens ook gewoon kleine bakjes kwark (bij de lidl enzo), die kan je ook meenemen :)

En wat al gezegd is: kaas & vlees op je brood, of vis, of pindakaas, geen jam/hagelslag e.d. ;)
Groente is inderdaad ook erg lekker ja. Wortels vind ik lekker, en die vullen ook wel goed. Ga ik doen ^O^

quote:
Op maandag 2 augustus 2010 18:08 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Als je iets anders wilt gaan eten dan je nu al doet, zal dat toch echt moeten. Kun je ook niet zelf naar de supermarkt anders, of meegaan en je eigen dingen uitzoeken?

Welkom en succes nog trouwens! :)
Ik ben niet graag een "last" op die manier.., maar ik kan het wel aankaarten, samen boodschappen zit er niet in op normale dagen, want dat gebeurd altijd op tijdstippen dat ik op school zit.

Ik probeer iig de evergreens enzo uit mijn dieet te schrappen! :)
  maandag 2 augustus 2010 @ 18:46:49 #21
302747 Noukjee
CookieMonster
pi_84781799
@ Siral, welkom! Alles is zo'n beetje al gezegd merk ik! Succes ^O^

Pfoeh, vandaag weer zware dag gehad op werk. Het begon om half 3 te plenzen, dus iedereen ging schuilen en bij ons eten..
Morgen komen de bazen van la place bij ons kijken. Ik moet tot 12 uur werken en die mensen komen weer precies om 11 uur! Waarom niet gewoon als ik al weg ben? :P
Nouja, hopen dat me baas niet tegen me zegt dat ik moet blijven totdat die mensen weg zijn.. Zie het al weer helemaal gebeuren XD
pi_84781899
Lijstje vandaag

O: Halve mango
S: Uurtje wii fit
L: 2 sneeën brood, een met kaas en tomaat, een met tonijn uit blik (in olie)
D: Veldsla en rucola met paprika, ui, ei en knoflookdressing, kip met een korstje van broodkruim en sesam en in de kip paprika :9 en gekookte aardappelen met jus.
T: Kom meloen in kokosmelk en een kop koffie met suiker

Niet zoveel geloof ik?

Hoest hier verder?
compact en kleverig.
pi_84781983
Tvp
pi_84782035
O!

En mijn broeken passen weer bijna :o
Ik trok een broek aan (dacht dat t een andere was :+ ) en vond dat ie ineens zo strak zat, bleek dat t een broek was die ik twee jaar geleden droeg en nu niet eens meer over mn heupen kreeg :X Wel leuk trouwens (Ok, hij zit nog niet goed :P )
compact en kleverig.
pi_84782121
Nice Brownie! Altijd fijn om te merken :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')