Ik zou mijn dame wel een nieuwe geven..quote:Op donderdag 5 augustus 2010 10:57 schreef Claudia_x het volgende:
Een vriendinnetje van me heeft eens mijn enige Ken kapotgemaakt door hem martial arts te willen leren. Ik ging juist altijd heel voorzichtig om met mijn poppen en was er heel verdrietig om, zo verdrietig dat dat gevoel me altijd bij is gebleven. Ik heb geen nieuwe pop gekregen. Het kwam niet eens in me op om een nieuwe pop te vragen.
quote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:13 schreef Kersjes het volgende:
Wij hadden vroeger de allerbeste goudvissen van de buurt, die bleven maar leven! Echt magisch![]()
Zodra er eentje belly up ging kochten mijn ouders een nieuwe, zonder het ons te vertellen.
Ja ik zou het gaan bespreken..quote:Op donderdag 5 augustus 2010 22:42 schreef debuurvrouw het volgende:
Zou je niet ook het gaan bespreken met het bewuste kind?
Wij hadden laatst zoiets aan de hand, dat een vriendje van mijn oudste een speeltje heeft gesloopt wat jongste net die dag voor zijn verjaardag had gekregen. Nu was het geen "heterdaad" dus weten we het niet zeker, maar het kan haast niet anders dan dat het bewuste vriendje het heeft gedaan. Poppetje was ook verstopt.![]()
We hebben het nu niet besproken vanwege het niet zeker weten, maar ik weet ook niet of ik het gedurfd had als ik het wel zeker had geweten.
Ik vind dat mijn kinderen mogen vertellen hoe ze zich voelen door zoiets. Maar ook dat een kind zich vrij voelt om te zeggen dat er per ongeluk iets kapot is gegaan (het is het volgens Gordon opgevoede kinddie waar ik vraagtekens heb bij de uitvoering
)
Nou ja in ieder geval mijn jongens op het hart gedrukt áltijd het te zeggen als je (al dan niet per ongeluk) iets kapot maakt bij een ander. wij zullen helpen bij de oplossing, maar dat je een ander nooit laat zitten met het kapotte.
Nou ja beetje warrig verhaal. Maar de vraag blijft, zou je het gaan bespreken met "sloper"?
Het is gewoon lastig ja.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 16:38 schreef Claudia_x het volgende:
Dit is geen echte oplossing, maar wat ik zelf altijd interessant vind is dat je conflictsituaties ook kunt (proberen te) voorkomen als je de reden van het gedrag kent (wat p_iglet al aangaf). Als het bijvoorbeeld om jaloezie gaat dan kan het helpen om bewuster één-op-één-tijd met het oudere kind te organiseren. Het kan ook zo zijn dat het oudere kind moet leren samenspelen, en dat kun je oefenen door samen activiteiten te organiseren en te laten zien hoe het ook leuk kan. Misschien is het juist een kwestie van frustratie en zit de clou meer in het leren hoe die frustratie te kanaliseren (bijvoorbeeld d.m.v. een sport). Het kan ook verveling zijn.
Precies. Denk dat er geen enkele ouder is die altijd pedagogisch verantwoord kan zijn.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 16:58 schreef p_iglet het volgende:
En soms heb je zo'n dag dat het allemaal voor geen meter gaat en kun je eigenlijk echt niet anders dan roepen "NEE, nu luisteren, omdat ik het zeg!!" Als ik zo'n gevoel aan voel komen, dan gooi ik de hele meute altijd even voor de televisie. Vast niet pedagogisch verantwoord, maar wel even rust.
quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 19:03 schreef debuurvrouw het volgende:
Geen idee of dat talk2kids ook onder AP valt maar ik móet het ff kwijt.![]()
Zoonlief had de schuur over de kop gehaald en ik had m daarstraks al de keuze gegeven. Voor je gaat of als je terugkomt. Nou ja, als ie terug kwam dus. (opruimen)
Toen hing ie hier en op mijn Daan, Schuur? (bewust kort hè, allemaal volgens het boek) volgde een dikke zucht.
Toen een briefje geschreven.Hallo, ik wil graag weer netjes zijn. Afz de schuur.
Tja, staat immers in het boek.
Hij moet echt hardop lachen en gaat zonder morren de schuur opruimen![]()
![]()
![]()
![]()
Dusch.
Ik zit hier echt nogMaar het werkt dus. Zonder ruzie, zonder gedoe.
Noh!
Ja, nou ja, vooral om te weten dat het anders zou verzanden in bevelen, stampvoeten, een onwillig kind en ruzie.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 19:07 schreef huuphuup het volgende:
[..]
![]()
![]()
*gaat aandelen post-it kopen*![]()
fijn dat het werkt zeg! Ik denk dat k dat boek ook een keer door ga lezen, kijken wat ik er uit kan pikken.
quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 19:18 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ga deze tactiek ook eens op mijn vriend toepassen.
Ik dacht meer aan:quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 19:19 schreef huuphuup het volgende:
[..]![]()
Hallo,
ik ben de afwas
ik voel me vies
kusjes
je afwas.
quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 19:03 schreef debuurvrouw het volgende:
Geen idee of dat talk2kids ook onder AP valt maar ik móet het ff kwijt.![]()
Zoonlief had de schuur over de kop gehaald en ik had m daarstraks al de keuze gegeven. Voor je gaat of als je terugkomt. Nou ja, als ie terug kwam dus. (opruimen)
Toen hing ie hier en op mijn Daan, Schuur? (bewust kort hè, allemaal volgens het boek) volgde een dikke zucht.
Toen een briefje geschreven.Hallo, ik wil graag weer netjes zijn. Afz de schuur.
Tja, staat immers in het boek.
Hij moet echt hardop lachen en gaat zonder morren de schuur opruimen![]()
![]()
![]()
![]()
Dusch.
Ik zit hier echt nogMaar het werkt dus. Zonder ruzie, zonder gedoe.
Noh!
Helemaal mee eensquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 08:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, ik weet niet, ik heb er problemen mee om te doen alsof alles bij het oude kan blijven. Dieren gaan dood en speeltjes raken kapot. Dat is heel verdrietig maar het leven gaat door. Hoewel ik de gevoelens van mijn kind in zo'n situatie niet wil miskennen hoop ik ook dat ik hem zal leren om dingen te relativeren.
Kinderen worden er ook al vrij vroeg mee geconfronteerd dat de wereld niet altijd rechtvaardig is. Als een ander kind bijvoorbeeld een speeltje kapot maakt en dat valt niet met zekerheid te achterhalen of te bewijzen, dan moet je kind daar ook mee leren leven. Ik ben een groot voorstander van het recht proberen te laten zegevieren en niet over je heen laten lopen, maar ik denk dat zoiets als berusting ook een wijze les is.
quote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:17 schreef Moonah het volgende:
Vief!Wat leg je het mooi uit. Ik word er helemaal warm van.
![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |