Hij verspringt altijd, alsof hij de hoogte gewoon negeert. Althans, hij staat in het midden, en de hoogte aan de bovenkant snapt hij, maar aan de onderkant niet.quote:Op donderdag 6 januari 2011 11:44 schreef KomtTijd... het volgende:
Misschien doordat de padding + content groter is dan de hoogte?
Tables werken compleet anders met overflow enzo.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | body{ height:auto; background: #008800; background: -moz-linear-gradient(top, #5E5E5E, #000000); background: -webkit-gradient(linear, left top, right top, from(#5E5E5E), to(#000000)); filter: progid:DXImageTransform.Microsoft.Gradient( StartColorStr='#5E5E5E', EndColorStr='#000000', GradientType=1); } #container{ width:900px; height:200px; margin: 0 auto; margin-top:200px; } |
De hoogte van de body is precies genoeg voor de site zelf. De rest van het scherm wordt opgevuld door html.quote:Op donderdag 13 januari 2011 16:47 schreef RenRen- het volgende:
Het rare waar ik tegenaan loop is dat de gradient niet doorloopt, maar ophoudt. De hoogte wordt overgenomen door de hoogte van de container, maar de gradient bevindt zich wel in de body.
Weet iemand waar dit aan ligt?
1 | html, body { ... } |
Die heb ik toegevoegd om te kijken of het werkte. Volgens mij mis je waar het over gaatquote:Op donderdag 13 januari 2011 16:58 schreef Light het volgende:
[..]
De hoogte van de body is precies genoeg voor de site zelf. De rest van het scherm wordt opgevuld door html.
Ik gebruik meestal
[ code verwijderd ]
Regel 2 uit het stukje wat je gepost hebt, voegt niets toe. Die kun je beter weglaten.
Geef je body min-height: 100%quote:Op donderdag 13 januari 2011 17:00 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Die heb ik toegevoegd om te kijken of het werkte. Volgens mij mis je waar het over gaatDe gradient die ik in de body heb gestopt, neemt de hoogte van de container over. Dus elke 200 pixels begint de gradient opnieuw.
Nou, ik heb nooit met een gradient achtergrondkleur gewerkt maar ik heb wel vaak gezien dat de hoogte van html groter is dan die van body. Ik nam aan dat dat hier ook het probleem was. Ik had alleen geen kans om het te testen, dus ik heb als educated guess een mogelijke oplossing neergegooid. Helaas zat ik er deze keer naastquote:Op donderdag 13 januari 2011 17:00 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Die heb ik toegevoegd om te kijken of het werkte. Volgens mij mis je waar het over gaatDe gradient die ik in de body heb gestopt, neemt de hoogte van de container over. Dus elke 200 pixels begint de gradient opnieuw.
Ohh, maar ik had eerst ook geen hoogte gegeven aan de body. Leek me useless, maar als hij zo doet ga ik ook maar wat doen. Kan gebeuren joh. Waarschijnlijk was ik ook niet zo clear.quote:Op donderdag 13 januari 2011 23:34 schreef Light het volgende:
[..]
Nou, ik heb nooit met een gradient achtergrondkleur gewerkt maar ik heb wel vaak gezien dat de hoogte van html groter is dan die van body. Ik nam aan dat dat hier ook het probleem was. Ik had alleen geen kans om het te testen, dus ik heb als educated guess een mogelijke oplossing neergegooid. Helaas zat ik er deze keer naast
Nop, nogsteeds doetie het verkeerd.quote:Op donderdag 13 januari 2011 18:23 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Geef je body min-height: 100%
Oplossing: kleurverloop op html, niet op body. En html ook min-height: 100% gevenquote:Op vrijdag 14 januari 2011 09:16 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Ohh, maar ik had eerst ook geen hoogte gegeven aan de body. Leek me useless, maar als hij zo doet ga ik ook maar wat doen. Kan gebeuren joh. Waarschijnlijk was ik ook niet zo clear.
[..]
Nop, nogsteeds doetie het verkeerd.
Hoe zet ik code van CSS naar HTML dan?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 10:01 schreef Light het volgende:
[..]
Oplossing: kleurverloop op html, niet op body. En html ook min-height: 100% geven
1 2 3 4 5 6 7 8 | html, body { margin: 0; padding: 0; } html { background: -moz-linear-gradient(top, #5E5E5E, #000000); min-height: 100%; } |
quote:Op vrijdag 14 januari 2011 10:35 schreef Light het volgende:
De min-height op regel 12 hoort niet bij body maar bij html.
1 2 3 | background: -moz-linear-gradient(top, #e5e7e6, #eaeceb); background: -webkit-gradient(linear,top,bottom,from(#e5e7e6),to(#eaeceb)); filter:progid:DXImageTransform.Microsoft.Gradient(GradientType=0, StartColorStr='#e5e7e6', EndColorStr='#eaeceb'); |
DXImageTransform is gigantisch traag en buggy. Indien mogelijk zou ik gewoon een PNG blijven gebruiken, werkt over het algemeen stukken beter.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 13:38 schreef mschol het volgende:
ik gebruik voor een gradient achtergrond (ter vervanging van een plaatje dat geladen werd) de volgende stukje css:
[ code verwijderd ]
dit werkt prima in IE7/8/9 en FF3.6 (en bedankt RenRen- voor die laatste regel)
echter probeer ik dit nu op een stuk css dat een <a href> aanpast en daar functioneert hij niet correct onder IE7, nou is dat niet echt een probleem maar ben ik wel benieuwd of iemand weet hoe dit komt
denk ik dat ik een mooi alternatief voor een plaatje heb gevonden... blijkt dat buggy te zijnquote:Op vrijdag 14 januari 2011 13:42 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
DXImageTransform is gigantisch traag en buggy. Indien mogelijk zou ik gewoon een PNG blijven gebruiken, werkt over het algemeen stukken beter.
Hoe bedoel je?quote:Op zondag 16 januari 2011 20:30 schreef Donnis het volgende:
Is het handig om lappen tekst op een lay-out die je hebt gemaakt met Photoshop uit te printen? Of worden die letters dan heel lelijk?
Frame, popupje (met daarin de player) of alle content met AJAX laden zijn de enige oplossingen denk ik zo. Ben eigenlijk van elke methode geen voorstander...quote:Op dinsdag 18 januari 2011 10:28 schreef RenRen- het volgende:
Fu. Geen centraal htmltopic.
Maar misschien weten jullie wat.
Muziek op een site, is er een manier om ervoor te zorgen dat er muziek op iedere pagina is, maar dat hij niet elke keer opnieuw begint? Eén manier lijkt me om van de content een iframe te maken ofzo, en dan van een 'vast' element de muziek te maken. Maar ik weet dus niets van dat soort dingen af, vraag me af of het ook anders kan?
Gewoon je eigen stereo op 10 zettenquote:Op dinsdag 18 januari 2011 10:28 schreef RenRen- het volgende:
Fu. Geen centraal htmltopic.
Maar misschien weten jullie wat.
Muziek op een site, is er een manier om ervoor te zorgen dat er muziek op iedere pagina is, maar dat hij niet elke keer opnieuw begint? Eén manier lijkt me om van de content een iframe te maken ofzo, en dan van een 'vast' element de muziek te maken. Maar ik weet dus niets van dat soort dingen af, vraag me af of het ook anders kan?
Sherlock, het is niet zo dat ik het wil, het moetquote:Op dinsdag 18 januari 2011 10:52 schreef Light het volgende:
[..]
Gewoon je eigen stereo op 10 zettenDoe ik ook met mijn stereo als ik muziek wil horen, en dan zit ik niet te wachten op een site die daar doorheen komt toeteren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |