abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90924390
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 11:44 schreef KomtTijd... het volgende:
Misschien doordat de padding + content groter is dan de hoogte?

Tables werken compleet anders met overflow enzo.
Hij verspringt altijd, alsof hij de hoogte gewoon negeert. Althans, hij staat in het midden, en de hoogte aan de bovenkant snapt hij, maar aan de onderkant niet.
Geen enkel plaatje is hoger dan 200px, dus dat zou niet mogen. Ook geen padding oid.
pi_91270364
Ik maak een gradient in de achtergrond van een site op het moment, dmv CSS.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
body{
    height:auto;

background: #008800;
    background: -moz-linear-gradient(top, #5E5E5E, #000000);
    background: -webkit-gradient(linear,
                left top, right top, from(#5E5E5E), to(#000000));
    filter: progid:DXImageTransform.Microsoft.Gradient(
                StartColorStr='#5E5E5E', EndColorStr='#000000', GradientType=1);
  }

#container{
    width:900px;
    height:200px;
    margin: 0 auto;
    margin-top:200px;

}

Het rare waar ik tegenaan loop is dat de gradient niet doorloopt, maar ophoudt. De hoogte wordt overgenomen door de hoogte van de container, maar de gradient bevindt zich wel in de body.

Weet iemand waar dit aan ligt?

Ik zie wel dat het op te lossen is door de body een vaste hoogte te geven. Maar dit lijkt me niet slim om te doen, omdat mensen dan onnodig zullen scrollen. Of, bij mensen met een hoger beeldscherm dan 900px, zien weer de gradient opnieuw beginnen.
pi_91270874
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 16:47 schreef RenRen- het volgende:

Het rare waar ik tegenaan loop is dat de gradient niet doorloopt, maar ophoudt. De hoogte wordt overgenomen door de hoogte van de container, maar de gradient bevindt zich wel in de body.

Weet iemand waar dit aan ligt?
De hoogte van de body is precies genoeg voor de site zelf. De rest van het scherm wordt opgevuld door html.

Ik gebruik meestal
1html, body { ... }
Regel 2 uit het stukje wat je gepost hebt, voegt niets toe. Die kun je beter weglaten.
pi_91270949
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 16:58 schreef Light het volgende:

[..]

De hoogte van de body is precies genoeg voor de site zelf. De rest van het scherm wordt opgevuld door html.

Ik gebruik meestal

[ code verwijderd ]

Regel 2 uit het stukje wat je gepost hebt, voegt niets toe. Die kun je beter weglaten.
Die heb ik toegevoegd om te kijken of het werkte. Volgens mij mis je waar het over gaat :') De gradient die ik in de body heb gestopt, neemt de hoogte van de container over. Dus elke 200 pixels begint de gradient opnieuw.
pi_91274947
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 17:00 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Die heb ik toegevoegd om te kijken of het werkte. Volgens mij mis je waar het over gaat :') De gradient die ik in de body heb gestopt, neemt de hoogte van de container over. Dus elke 200 pixels begint de gradient opnieuw.
Geef je body min-height: 100%
pi_91293920
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 17:00 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Nou, ik heb nooit met een gradient achtergrondkleur gewerkt maar ik heb wel vaak gezien dat de hoogte van html groter is dan die van body. Ik nam aan dat dat hier ook het probleem was. Ik had alleen geen kans om het te testen, dus ik heb als educated guess een mogelijke oplossing neergegooid. Helaas zat ik er deze keer naast :{
pi_91303329
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 23:34 schreef Light het volgende:

[..]

Nou, ik heb nooit met een gradient achtergrondkleur gewerkt maar ik heb wel vaak gezien dat de hoogte van html groter is dan die van body. Ik nam aan dat dat hier ook het probleem was. Ik had alleen geen kans om het te testen, dus ik heb als educated guess een mogelijke oplossing neergegooid. Helaas zat ik er deze keer naast :{
Ohh, maar ik had eerst ook geen hoogte gegeven aan de body. Leek me useless, maar als hij zo doet ga ik ook maar wat doen. Kan gebeuren joh. Waarschijnlijk was ik ook niet zo clear.
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 18:23 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Geef je body min-height: 100%
Nop, nogsteeds doetie het verkeerd.
pi_91304692
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 09:16 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Ohh, maar ik had eerst ook geen hoogte gegeven aan de body. Leek me useless, maar als hij zo doet ga ik ook maar wat doen. Kan gebeuren joh. Waarschijnlijk was ik ook niet zo clear.

[..]

Nop, nogsteeds doetie het verkeerd.
Oplossing: kleurverloop op html, niet op body. En html ook min-height: 100% geven :)
pi_91304779
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 10:01 schreef Light het volgende:

[..]

Oplossing: kleurverloop op html, niet op body. En html ook min-height: 100% geven :)
Hoe zet ik code van CSS naar HTML dan? :') Of gewoon boven de body zetten?
pi_91304936
1
2
3
4
5
6
7
8
html, body {
    margin: 0;
    padding: 0;
}
html {
    background: -moz-linear-gradient(top, #5E5E5E, #000000);
    min-height: 100%;
}
pi_91305607

;(

Ik heb nu ook die margin:0; en padding:0; erin gezet, geen effect.
Het rechter is FF.
pi_91305745
De min-height op regel 12 hoort niet bij body maar bij html.
pi_91306154
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 10:35 schreef Light het volgende:
De min-height op regel 12 hoort niet bij body maar bij html.
_O_ Opgelost, dankje!
pi_91313368
ik gebruik voor een gradient achtergrond (ter vervanging van een plaatje dat geladen werd) de volgende stukje css:
1
2
3
background: -moz-linear-gradient(top, #e5e7e6, #eaeceb);
background: -webkit-gradient(linear,top,bottom,from(#e5e7e6),to(#eaeceb));
filter:progid:DXImageTransform.Microsoft.Gradient(GradientType=0, StartColorStr='#e5e7e6', EndColorStr='#eaeceb');
dit werkt prima in IE7/8/9 en FF3.6 (en bedankt RenRen- voor die laatste regel :D)
echter probeer ik dit nu op een stuk css dat een <a href> aanpast en daar functioneert hij niet correct onder IE7, nou is dat niet echt een probleem maar ben ik wel benieuwd of iemand weet hoe dit komt
pi_91313586
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 13:38 schreef mschol het volgende:
ik gebruik voor een gradient achtergrond (ter vervanging van een plaatje dat geladen werd) de volgende stukje css:

[ code verwijderd ]

dit werkt prima in IE7/8/9 en FF3.6 (en bedankt RenRen- voor die laatste regel :D)
echter probeer ik dit nu op een stuk css dat een <a href> aanpast en daar functioneert hij niet correct onder IE7, nou is dat niet echt een probleem maar ben ik wel benieuwd of iemand weet hoe dit komt
DXImageTransform is gigantisch traag en buggy. Indien mogelijk zou ik gewoon een PNG blijven gebruiken, werkt over het algemeen stukken beter.
pi_91315049
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 13:42 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

DXImageTransform is gigantisch traag en buggy. Indien mogelijk zou ik gewoon een PNG blijven gebruiken, werkt over het algemeen stukken beter.
denk ik dat ik een mooi alternatief voor een plaatje heb gevonden... blijkt dat buggy te zijn ;(
maar ach, dan maar terug naar het plaatje :P

[ Bericht 9% gewijzigd door mschol op 14-01-2011 14:21:25 ]
pi_91427993
Is het handig om lappen tekst op een lay-out die je hebt gemaakt met Photoshop uit te printen? Of worden die letters dan heel lelijk?
  zondag 16 januari 2011 @ 20:34:49 #243
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_91428322
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 20:30 schreef Donnis het volgende:
Is het handig om lappen tekst op een lay-out die je hebt gemaakt met Photoshop uit te printen? Of worden die letters dan heel lelijk?
Hoe bedoel je? :)
Wat heeft dit met CSS te maken?
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_91428849
Oh faal :')
pi_91429353
Ik las CS5, en hoe je posts moet editten weet ik ook al niet meer te vinden met die nieuwe lay-out, lekker bezig.
pi_91432566
Kan gebeuren :P .
pi_91504674
Fu. Geen centraal htmltopic.

Maar misschien weten jullie wat.

Muziek op een site, is er een manier om ervoor te zorgen dat er muziek op iedere pagina is, maar dat hij niet elke keer opnieuw begint? Eén manier lijkt me om van de content een iframe te maken ofzo, en dan van een 'vast' element de muziek te maken. Maar ik weet dus niets van dat soort dingen af, vraag me af of het ook anders kan?
  dinsdag 18 januari 2011 @ 10:46:31 #248
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_91505243
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 10:28 schreef RenRen- het volgende:

Muziek op een site, is er een manier om ervoor te zorgen dat er muziek op iedere pagina is, maar dat hij niet elke keer opnieuw begint? Eén manier lijkt me om van de content een iframe te maken ofzo, en dan van een 'vast' element de muziek te maken. Maar ik weet dus niets van dat soort dingen af, vraag me af of het ook anders kan?
Frame, popupje (met daarin de player) of alle content met AJAX laden zijn de enige oplossingen denk ik zo. Ben eigenlijk van elke methode geen voorstander...
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_91505475
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 10:28 schreef RenRen- het volgende:

Gewoon je eigen stereo op 10 zetten :) Doe ik ook met mijn stereo als ik muziek wil horen, en dan zit ik niet te wachten op een site die daar doorheen komt toeteren ;)
pi_91505633
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 10:52 schreef Light het volgende:

[..]

Gewoon je eigen stereo op 10 zetten :) Doe ik ook met mijn stereo als ik muziek wil horen, en dan zit ik niet te wachten op een site die daar doorheen komt toeteren ;)
Sherlock, het is niet zo dat ik het wil, het moet :') Dus ik moet een manier vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')