abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 14:52:40 #151
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_85237559
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 14:32 schreef Chocolate-chick het volgende:
dan mogen de winkels wel flink gaan uitbreiden -O-

Uhuh!

Zie bijvoorbeeld Leclerc (kan even geen Real vinden)
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
pi_85238024
Ik vind zoveel keus niet echt een verbetering. Ik wil niet hoeven kiezen tussen heel veel soorten. Augurk is augurk, melk is melk. Alleen bij chocola en cola proef ik het verschil, maar welke naam er op mijn tijger wit of kruidenboter staat, kan me niet schelen.

Ik kan me overigens nog het meest ergeren aan klanten die een zelfscan-apparaat niet snappen en zich dan gaan afreageren op het ding en op mij en zeer ongeduldig worden. Soms is het onverwachts druk en dan duurt het wat langer, maar sommige mensen doen alleen boodschappen als ze al haast hebben, lijkt het wel. Standaard opmerking is dan "Dat ding doet het niet." waarbij ik denk "Neeeee, u doet het verkeerd." Vervolgens doe ik het voor, krijg ik de opmerking 'Magische handjes zeker?' en antwoord ik 'Nee hoor, er zit een weegschaal onder de band om te voorkomen dat u het verkeerde product op de band legt. (Als u niet meer dan twee producten op de band legt per keer zou het helemaal goed moeten gaan en anders, bij kapotte barcode of verkeerd gewicht, kunt u op 'hulp' drukken.)'

Je zou op die manier toch hopen dat je vaste klanten het snappen na een paar jaar, maar toch denkt het overgrote deel dat zij het altijd goed doen en de kassa 'perikelen' heeft.
pi_85238077
Ik vind de supermarkten in Nederland over het algemeen juist erg goed, voornamelijk vanwege de locaties. In Duitsland heb je wel grotere supermarkten maar daarvan zit het merendeel een paar kilometer buiten de stad of op een industrieterrein. Niet erg handig wanneer je geen auto tot je beschikking hebt. In Nederland heb je daarentegen supermarkten van een redelijk formaat midden in het centrum. (Voorbeeld: AH achter de Dam)
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 15:01:24 #154
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_85238183
Het zelfscansysteem dat jij hier beschrijft is ook een mensonterende machine. Dat heb ik ergens in een of ander karpatendorp een keer gebruikt en daarna nooit meer. Als ik zoiets tegenkom ga ik wel gewoon naar de kassa.
Het systeem dat AH hanteert met de handscanners is prima.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 15:02:45 #155
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_85238267
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 15:00 schreef Balgehakt het volgende:
Ik vind de supermarkten in Nederland over het algemeen juist erg goed, voornamelijk vanwege de locaties. In Duitsland heb je wel grotere supermarkten maar daarvan zit het merendeel een paar kilometer buiten de stad of op een industrieterrein. Niet erg handig wanneer je geen auto tot je beschikking hebt. In Nederland heb je daarentegen supermarkten van een redelijk formaat midden in het centrum. (Voorbeeld: AH achter de Dam)
In DE heb je ook kleine supermarkten in dorpjes en steden maar niet van die joekels zoals buiten de stad. Geen punt dus.

Wat ik ook erg mooi vind is een groente en fruitweegschaal waar je het produkt op legt en dat ding scant (met een cameraatje) wat het is en geeft je een bonnetje.
pi_85239688
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 15:01 schreef mvdlubbe het volgende:
Het zelfscansysteem dat jij hier beschrijft is ook een mensonterende machine. Dat heb ik ergens in een of ander karpatendorp een keer gebruikt en daarna nooit meer. Als ik zoiets tegenkom ga ik wel gewoon naar de kassa.
Het systeem dat AH hanteert met de handscanners is prima.
Hoezo mensonterend? Het is niet probleemloos maar ik snap wel waarom het is ingevoerd; je hebt nu 1 caissière op 5 zelfscankassa's met 10 boodschappenbanden erachter; loopt een stuk sneller door.
pi_85390957
tenzij je hele slome mensen hebt die een boodschapje per 5 minuten uit hun wagentje pakken...
Ik ben boooos, uhuh SYSTEEM! ♥
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:19:02 #158
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_85392990
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 15:26 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Hoezo mensonterend? Het is niet probleemloos maar ik snap wel waarom het is ingevoerd; je hebt nu 1 caissière op 5 zelfscankassa's met 10 boodschappenbanden erachter; loopt een stuk sneller door.
Omdat je daarmee het scannen nog altijd centraliseert. Het mooie van de handscanner is dat het scannen gedecentraliseerd plaatsvindt waardoor geen rijen nodig zijn bij het afrekenpunt.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:51:32 #159
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_85394334
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 13:34 schreef Chocolate-chick het volgende:
tenzij je hele slome mensen hebt die een boodschapje per 5 minuten uit hun wagentje pakken...
Of mensen die het door hun kinderen laten doen terwijl er een rij door heel de winkel staat... :')

Anyway: heb niet het hele topic gelezen, maar het komt allemaal bekend voor. Heb in de verre historie nog wel eens als cassiére gewerkt, maar meer recent (net na mijn studie) een poosje in een restaurant. Het is echt onvoorstelbaar hoe sommige nitwits je behandelen of de dingen die ze tegen je zeggen. Heb alle varianten gehad: dronken mannen die opmerkingen maken over je borsten, groepen die je behandelen als een soort voetveeg, ouders die verwachten dat je tussen het sjouwen met de balden wel even entertainment verzorgt voor de kinderen en alle soorten en maten mensen (vaak zelf onbeschrijfelijk dom) die je behandelen of je toch een paar steekjes los hebt, als je in de bediening werkt.

En weetje wat? Ik zou niet meer terug willen, want heb een super leuke baan nu, maar ik heb gestudeerd en inmiddels 8 jaar werkervaring en er is waarschijnlijk geen baan waarin ik zoveel mensenkennis heb opgedaan als juist daar. En één van de dingen die je leert is dat het een stuk meer zegt over mensen die zich zo opstellen in een restaurant/winkel dan de mensen die er werken. :)
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_85394714
'Wilt u het bonnetje meneer'?
'Nee bedankt, ik krijg het toch niet terug van de belasting *)' *klant lacht om zijn originele grap*

:') ;( ;(
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 15:02:29 #161
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_85394883
Ik zeg altijd 'ja'. Is dat ook gek?
pi_85428958
ja heel gek :+

ja ze lachen heel vaak om hun eigen grapjes.

Alleen ik had wel een hele rare caissière , ik stond daar in de rij en ik zag dat hij open was dus ik ging daar mijn boodschappen afrekenen en toen wilde er nog een vrouw in de rij staan gaat ie opeens sluiten omdat het druk wordt -O- omdat hij angstig is voor drukte...wie gaat er dan als caissière werken als je bang bent voor drukte.. 8)7
  woensdag 18 augustus 2010 @ 11:40:25 #163
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_85429304
Ja, ze moeten wel, wie gaat er anders om lachen? :').

Die jongen klinkt wel een beetje als een kraandrijver met hoogtevrees, ja :').
pi_85429592
haha ja daar heb je gelijk in :+

tja het is ook een rare XD ik werk wel eens met hem en zodra er bij een andere kassa 2 mensen staan en bij hem niks en ik heb pauze zegt hij tegen me ga zitten want het is druk :?

of hij gaat bellen en dan hangt ie op als je opneemt of hij zegt hoi en gaat dan helemaal stuk -O-
  woensdag 18 augustus 2010 @ 12:35:26 #165
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_85431183
Hij belt jou? :o!

CC and nerdboy sitting in a tree! K_I_S_S_I_N_G!
pi_85431211
:')
pi_85433428
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 14:59 schreef G.R.S. het volgende:
'Wilt u het bonnetje meneer'?
'Nee bedankt, ik krijg het toch niet terug van de belasting *)' *klant lacht om zijn originele grap*

:') ;( ;(
Kun je dan niet reageren als:
"Goede bak meneer, goede bak! :').". Eventueel een paar keer met je vuist op het oppervlak slaan om aan te geven dat het een dijenkletser van jewelste is. ;).
pi_85484637
Lui die spullen leggen op een schuin stuk. Vervolgens verbaast kijken dat het er vanaf glijd. :')
pi_85509701
ja dat is heel vreemd :')
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 14:58:14 #170
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_85513363
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 17:37 schreef Het_Fenomeen het volgende:

[..]

Ik heb een PIN kassa zit geen geld in :)
Bij de ah hier wel.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 15:05:26 #171
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_85513655
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 14:10 schreef Chocolate-chick het volgende:
tja je kan andere mensen niet veranderen, natuurlijk niet.
Maar toen ik dit topic opende had ik echt een rot-dag en dus de behoefte om even lekker te klagen,
normaal ben ik wel wat positiever en kan ik gewoon denken schijt ik zie je maar 1x en daarna niet meer.
maar gister kon dat even niet :+

daarbij reageren sommige mensen gewoon onbeschoft als je heel normaal vraagt om legitimatie, als je 16 bent heb je niks te verbergen lijkt me :{w en dan maken ze er een heel probleem van en gaan de klanten erachter zeuren waarom het zo lang duurt om 9 uur s'avonds, dan krijg je wel een aardig pesthumeur ;)

Logisch, je bent de politie toch niet, gestapocassiere :')
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 15:18:10 #172
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_85514104
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 17:29 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Je hebt geen idee hoeveel klanten er pissig worden als de cassière dat ding wel gebruikt omdat ze dan hélemáál naar de andere kant van de band moeten lopen om in te pakken. Of ze begrijpen niet eens dat ze om moeten lopen en gaan dan lopen met veel rekken en strekken vanaf de verkeerde kant staan inpakken.

En dan nog even goed hoorbaar - waarschijnlijk in de hoop dat het kassameisje misschien nog wat van hun wijsheid meekrijgt - tegen hun gezelschap te zeggen "Dat ze dat nu niet snappen, hé ? Dat je er zo niet bij kunt ! "
Dat ik een stukkie verder moet lopen, geen enkel probleem mee. Wel met een cassiere die dat ding zo hard naar de andere kant zwiept dat mn chips en koekjes gewoon verkruimelen, en mn brood een grote klont wordt.. Erg fijn!!!!
pi_85517083
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 17:03 schreef Chocolate-chick het volgende:
En ik heb ook heel vaak klanten die hun boodschappenmandje op de band zetten en verwachten dat jij het er allemaal uit gaat halen, ik ben toch zeker je bediende niet? :{w
Ik heb bij Xenos gewerkt en daar mochten de klanten wel hun mandje met spullen op de toonbank zetten en dan haalde ik het eruit en deed het ook weer terug in het mandje zodat ze zelf bij de inpaktafels alles konden inpakken.
Ik moest ook vaak zeggen: "laat maar in het mandje hoor" :s) :P
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 16:42:28 #174
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_85517409
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 17:03 schreef Chocolate-chick het volgende:
I

En ik heb ook heel vaak klanten die hun boodschappenmandje op de band zetten en verwachten dat jij het er allemaal uit gaat halen, ik ben toch zeker je bediende niet? :{w
>

eerm eigelijk ben je dat wel, maar mensen snappen blijkbaar de grens niet tussen bediende en bediende..

Wat ik overigens ook stom vind is dat sommige mensen niet eens dankjewel kunnen zeggen bij ontvangen van wisselgeld.. Zo van je verdient al geld aan me en dan moet ik je nog bedanken. een stukje serviceverlening waar je voor bedankt vinden ze schijnbaar raar.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 16:44:26 #175
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_85517494
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 16:42 schreef Swiffer het volgende:

[..]

eerm eigelijk ben je dat wel, maar mensen snappen blijkbaar de grens niet tussen bediende en bediende..

Wat ik overigens ook stom vind is dat sommige mensen niet eens dankjewel kunnen zeggen bij ontvangen van wisselgeld.. Zo van je verdient al geld aan me en dan moet ik je nog bedanken. een stukje serviceverlening waar je voor bedankt vinden ze schijnbaar raar.
volgens mij bedank ik alleen als ze "asjeblieft" zegt. Blijft ze stil dan hou ik vaak m'n mond ook dicht :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')