abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84856187
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 15:26 schreef loecje het volgende:
tja er zijn nog steeds mensen die denken.. het is niet gevaarlijk want het is nog nooit fout gegaan. totdat het een keer goed fout gaat...
Wat zou er in godsnaam verkeerd kunnen gaan? Zolang jij een pan met olie niet te heet laat worden (en het duurt echt wel even voordat de olie zo heet wordt dat er een brand in kan ontstaan) kan er in mijn ogen niks mis gaan. Niemand in mijn omgeving heeft een frituurpan en iedereen doet het zoals wij het doen, al jareeeen (20/30 jaar?) en ik heb nog nooit gehoord dat het verkeerd is gegaan.
pi_84856277
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 15:34 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ik heb ook gewoon een pan met vet. Om de een of andere reden kwam het eens ter sprake bij een BHV training en die gast werd helemaal gek. Dat ik onverantwoord bezig ben e.d. :')
[..]

Gewoon er bij blijven en een thermometer gebruiken. Het is niet geschikt voor mensne die de pan opzetten en vervolgens tv gaan kijken tijdens het "opwarmen". Ik frituur op 180-200 graden en ontbranding vind plaats bij 320+ graden. Knappe jongen als je het zo ver laat komen als je er bij staat
Wij gebruiken ook geen thermometer. Gewoon na een minuut of 2/3 een ini mini stukje aardappel in de pan gooien en je ziet wel of de olie heet genoeg is of niet. :P
pi_84856365
ja ha ja ai ai ai als de vlam in de pan slaat hee? veel mensen gooien dan instinctief water erover heen

wat dus resulteert in een meters hoge steekvlam en ja als je dan pech hebt dan sta jezelf in de fik
pi_84856619
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 15:48 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Wij gebruiken ook geen thermometer. Gewoon na een minuut of 2/3 een ini mini stukje aardappel in de pan gooien en je ziet wel of de olie heet genoeg is of niet. :P
Ik zie geen verschil tussen 160 en 190 graden :@

En bij 160 graden zuigt friet zich vol met vet, bij 190 niet :P
pi_84856664
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 15:55 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ik zie geen verschil tussen 160 en 190 graden :@

En bij 160 graden zuigt friet zich vol met vet, bij 190 niet :P
Ik zie het aan de bubbeltjes zeg maar. :') :D
pi_84856878
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 15:56 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Ik zie het aan de bubbeltjes zeg maar. :') :D
Ervaring :P

Maar ik ga er eens op letten, door die thermometer let ik idd niet op bubbeltjes :P
pi_84858060
Dandybleu, geen haat tegen jou persoonlijk, maar wat open jij altijd een bagger topics met een waardeloos geschreven OP.
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_84858167
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 16:29 schreef dreamzk het volgende:
Dandybleu, geen haat tegen jou persoonlijk, maar wat open jij altijd een bagger topics met een waardeloos geschreven OP.
ha sorry hoor : een enkeling vind dat ik vervelend schrijf enzo......maar ha ja k lees alle reacties op mijn topics en ja alleen maar een handje vol die klaagt erover hee?
pi_84860034
vlam in de pan ontstaat niet alleen door de temperatuur die te hoog is...
maarja komt vast met ervaring dat het (tot nu toe) goed is gegaan. maar meeste mensen hebben die ervaring niet en dan gaat het echt goed fout.

en dandybleu ik vind je schrijfstijl ook onleesbaar, maar dat hoeft toch niet door iedereen gezegd te worden??
pi_84860486
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 17:30 schreef loecje het volgende:
vlam in de pan ontstaat niet alleen door de temperatuur die te hoog is...
maarja komt vast met ervaring dat het (tot nu toe) goed is gegaan. maar meeste mensen hebben die ervaring niet en dan gaat het echt goed fout.

Het feit dat je opa niet kon frituren wil niet zeggen dat niemand dat kan :')
pi_84860587
Ik heb er wel een maar gebruik hem zo weinig dat ik hem voor iedere keer dat ik hem wil gebruiken opnieuw moet schoonmaken en er nieuw vet in moet doen en dat is me teveel werk waardoor hij meestal gewoon op de plank blijft staan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_84860707
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 17:45 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Het feit dat je opa niet kon frituren wil niet zeggen dat niemand dat kan :')
ik heb nergens gezegd dat niemand het kan. kheb alleen gezegd dat het met ervaring ook fout kan gaan.
pi_84860727
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 17:30 schreef loecje het volgende:

en dandybleu ik vind je schrijfstijl ook onleesbaar, maar dat hoeft toch niet door iedereen gezegd te worden??
Blijkbaar wel :') _O-
Spring op je hoofd en noem het breakdance !!
pi_84860772
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 17:54 schreef loecje het volgende:

[..]

ik heb nergens gezegd dat niemand het kan. kheb alleen gezegd dat het met ervaring ook fout kan gaan.
Dat kan met klussen, autorijden, fietsen en skieen ook.....
  woensdag 4 augustus 2010 @ 17:57:19 #40
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_84860825
TS lijkt op een collega van me, die lacht zich na elke elke zin die uit z'n mond komt ook krom.
pi_84860955
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 17:57 schreef Jovatov het volgende:
TS lijkt op een collega van me, die lacht zich na elke elke zin die uit z'n mond komt ook krom.
Het RTL/Ik Hou van Holland syndroom. Erg vervelend idd
pi_84862131
Gewoon een geėmailleerde pan (met zo'n ijzeren mandje) op het fornuis, gevuld met frituurvet, niet die homofiele olie. Vet laten smelten en heet laten worden, zelfgesneden frieten erin en bakken maar.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  woensdag 4 augustus 2010 @ 18:46:04 #43
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_84862542
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 16:32 schreef dandybleu het volgende:

[..]

ha sorry hoor : een enkeling vind dat ik vervelend schrijf enzo......maar ha ja k lees alle reacties op mijn topics en ja alleen maar een handje vol die klaagt erover hee?
Ik zou niet geklaagd hebben, totdat ik dit las. Dat mensen niet klagen wil niet zeggen dat je niet irri bent hoor.

En verder ben ik niet frituurpanresistent. Kan er niet tegen, vandaar niet in huis. Nooit gehad ook. Wel een keer te leen, in een studentenhuis en toen aten we 2 keer per dag zelfgemaakte patat. Vandaar dat ik er echt geen in huis wil. Of wilde, want ik frituur nu heel, heel soms iets in een gewone pan. Maar dat voelt inderdaad niet veilig. Pan kan veel makkelijker omflikkeren of overkoken en dan hoppa, met dat vuur eronder. Nee, wat dat betreft is een electrische frituurpan echt stukken veiliger. Dus misschien, heel misschien komt er toch nog ooit eens een frituurpa hier in huis. Maar dan een kleintje, te klein voor 2 porties friet. :-)
pi_84863764
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 17:55 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Dat kan met klussen, autorijden, fietsen en skieen ook.....
ja en in je bed blijven liggen ook want het plafond kan naar beneden vallen. daar gaat het helemaal niet om. ik snap niet waarom je een pan op het gas moet zetten terwijl er ook iets veiligers bestaat waarbij de patat net zo lekker is.
pi_84863931
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 19:15 schreef loecje het volgende:

[..]

ja en in je bed blijven liggen ook want het plafond kan naar beneden vallen. daar gaat het helemaal niet om. ik snap niet waarom je een pan op het gas moet zetten terwijl er ook iets veiligers bestaat waarbij de patat net zo lekker is.
Voor zowat alles ter wereld is er een veiliger oplossing. De vraag is alleen of de wereld daar een stuk leuker van wordt.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')