Zijn inderdaad rete-lekker die van mora..... Alleen ha ja er is iets met frituren waar mijn lichaam helemaal niet tegenkan......Dus ik ben blij als de frituur weer uit mijn leven is binnenkort....quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 16:11 schreef RemcoDelft het volgende:
Mora? De iets duurdere zijn zoveel lekkerder! Je moet nog veel leren
Ha ja, hee! Dus geen boehoe, straks!quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 16:23 schreef dandybleu het volgende:
[..]
Zijn inderdaad rete-lekker die van mora..... Alleen ha ja er is iets met frituren waar mijn lichaam helemaal niet tegenkan......Dus ik ben blij als de frituur weer uit mijn leven is binnenkort....
Ja inderdaad als je jezelf in de hand hebt? Dan is het wel leuk zo een ding ...Koop je lekker kreukelfrietjes ....Maar ha het vlees is zwak bij mij : Door mijn luiheid ga ik hem te vaak gebruiken......Met als negatief gevolg dat ik na een week al van binnen en buiten naar frituur stink ha haquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 16:26 schreef Windigo het volgende:
Ik ben heel frituurpanresistent want ik heb er geenMaar ik heb m vreselijk gemist de afgelopen jaren, en binnenkort schaf ik er een aan. Om één keer per week die heerlijke zelfgebakken frites te mogen eten, die ik al drie jaar heb moeten missen
Ahá ok, dan zou ik hem ook niet kopen nee, als ik jou wasquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 16:30 schreef dandybleu het volgende:
[..]
Ja inderdaad als je jezelf in de hand hebt? Dan is het wel leuk zo een ding ...Koop je lekker kreukelfrietjes ....Maar ha het vlees is zwak bij mij : Door mijn luiheid ga ik hem te vaak gebruiken......Met als negatief gevolg dat ik na een week al van binnen en buiten naar frituur stink ha ha
Je hebt echt een gave ha.... Ongelofelijk hoe irritant je schrijfstijl is... Maar ha dat doe je vast onbewust ha haquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 16:30 schreef dandybleu het volgende:
[..]
Ja inderdaad als je jezelf in de hand hebt? Dan is het wel leuk zo een ding ...Koop je lekker kreukelfrietjes ....Maar ha het vlees is zwak bij mij : Door mijn luiheid ga ik hem te vaak gebruiken......Met als negatief gevolg dat ik na een week al van binnen en buiten naar frituur stink ha ha
ha ha dankjewel voor het compliment......... ik ben dus onbewust iriritantquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 16:45 schreef Karammel het volgende:
[..]
Je hebt echt een gave ha.... Ongelofelijk hoe irritant je schrijfstijl is... Maar ha dat doe je vast onbewust ha ha
In eerste instantie dacht ik gelijk aan tl;dr. Echter, na een broodje mexicano weggebeukt te hebben begon ik. Echter, bij bovenstaande zin, ben ik toch maar gestopt met lezen. DIE WIL IK NL. WEL IN HUUS HEBBEN.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 16:04 schreef dandybleu het volgende:
Ha ja een frituur pan hee? Dat is typisch zo een ding .... die wil je liever niet in huis hebben......
weetje hoe grappig dat is als je de vlam in de pan krijgt (spreekt uit ervaring, dat is NIET grappig)quote:Op woensdag 4 augustus 2010 14:30 schreef Bortecinem het volgende:
Grappig hoe iedereen een frituurpan gebruikt om te frituren. Wij hebben nooit een frituurpan gehad maar frituren alles in een open pan met vloeibare olie.
Dan moet je de olie niet te heet laten worden. Frituren is echt niet zo moeilijk hoor.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:12 schreef loecje het volgende:
[..]
weetje hoe grappig dat is als je de vlam in de pan krijgt (spreekt uit ervaring, dat is NIET grappig)
Ik heb ook gewoon een pan met vet. Om de een of andere reden kwam het eens ter sprake bij een BHV training en die gast werd helemaal gek. Dat ik onverantwoord bezig ben e.d.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 14:30 schreef Bortecinem het volgende:
Grappig hoe iedereen een frituurpan gebruikt om te frituren. Wij hebben nooit een frituurpan gehad maar frituren alles in een open pan met vloeibare olie.
Gewoon er bij blijven en een thermometer gebruiken. Het is niet geschikt voor mensne die de pan opzetten en vervolgens tv gaan kijken tijdens het "opwarmen". Ik frituur op 180-200 graden en ontbranding vind plaats bij 320+ graden. Knappe jongen als je het zo ver laat komen als je er bij staatquote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:26 schreef loecje het volgende:
tja er zijn nog steeds mensen die denken.. het is niet gevaarlijk want het is nog nooit fout gegaan. totdat het een keer goed fout gaat...
Wat zou er in godsnaam verkeerd kunnen gaan? Zolang jij een pan met olie niet te heet laat worden (en het duurt echt wel even voordat de olie zo heet wordt dat er een brand in kan ontstaan) kan er in mijn ogen niks mis gaan. Niemand in mijn omgeving heeft een frituurpan en iedereen doet het zoals wij het doen, al jareeeen (20/30 jaar?) en ik heb nog nooit gehoord dat het verkeerd is gegaan.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:26 schreef loecje het volgende:
tja er zijn nog steeds mensen die denken.. het is niet gevaarlijk want het is nog nooit fout gegaan. totdat het een keer goed fout gaat...
Wij gebruiken ook geen thermometer. Gewoon na een minuut of 2/3 een ini mini stukje aardappel in de pan gooien en je ziet wel of de olie heet genoeg is of niet.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:34 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik heb ook gewoon een pan met vet. Om de een of andere reden kwam het eens ter sprake bij een BHV training en die gast werd helemaal gek. Dat ik onverantwoord bezig ben e.d.
[..]
Gewoon er bij blijven en een thermometer gebruiken. Het is niet geschikt voor mensne die de pan opzetten en vervolgens tv gaan kijken tijdens het "opwarmen". Ik frituur op 180-200 graden en ontbranding vind plaats bij 320+ graden. Knappe jongen als je het zo ver laat komen als je er bij staat
Ik zie geen verschil tussen 160 en 190 gradenquote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:48 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Wij gebruiken ook geen thermometer. Gewoon na een minuut of 2/3 een ini mini stukje aardappel in de pan gooien en je ziet wel of de olie heet genoeg is of niet.
Ik zie het aan de bubbeltjes zeg maar.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:55 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik zie geen verschil tussen 160 en 190 graden![]()
En bij 160 graden zuigt friet zich vol met vet, bij 190 niet
Ervaringquote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:56 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik zie het aan de bubbeltjes zeg maar.![]()
ha sorry hoor : een enkeling vind dat ik vervelend schrijf enzo......maar ha ja k lees alle reacties op mijn topics en ja alleen maar een handje vol die klaagt erover hee?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:29 schreef dreamzk het volgende:
Dandybleu, geen haat tegen jou persoonlijk, maar wat open jij altijd een bagger topics met een waardeloos geschreven OP.
Het feit dat je opa niet kon frituren wil niet zeggen dat niemand dat kanquote:Op woensdag 4 augustus 2010 17:30 schreef loecje het volgende:
vlam in de pan ontstaat niet alleen door de temperatuur die te hoog is...
maarja komt vast met ervaring dat het (tot nu toe) goed is gegaan. maar meeste mensen hebben die ervaring niet en dan gaat het echt goed fout.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There is no love sincerer than the love of food.
ik heb nergens gezegd dat niemand het kan. kheb alleen gezegd dat het met ervaring ook fout kan gaan.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 17:45 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Het feit dat je opa niet kon frituren wil niet zeggen dat niemand dat kan
Blijkbaar welquote:Op woensdag 4 augustus 2010 17:30 schreef loecje het volgende:
en dandybleu ik vind je schrijfstijl ook onleesbaar, maar dat hoeft toch niet door iedereen gezegd te worden??
Dat kan met klussen, autorijden, fietsen en skieen ook.....quote:Op woensdag 4 augustus 2010 17:54 schreef loecje het volgende:
[..]
ik heb nergens gezegd dat niemand het kan. kheb alleen gezegd dat het met ervaring ook fout kan gaan.
Het RTL/Ik Hou van Holland syndroom. Erg vervelend iddquote:Op woensdag 4 augustus 2010 17:57 schreef Jovatov het volgende:
TS lijkt op een collega van me, die lacht zich na elke elke zin die uit z'n mond komt ook krom.
Ik zou niet geklaagd hebben, totdat ik dit las. Dat mensen niet klagen wil niet zeggen dat je niet irri bent hoor.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:32 schreef dandybleu het volgende:
[..]
ha sorry hoor : een enkeling vind dat ik vervelend schrijf enzo......maar ha ja k lees alle reacties op mijn topics en ja alleen maar een handje vol die klaagt erover hee?
ja en in je bed blijven liggen ook want het plafond kan naar beneden vallen. daar gaat het helemaal niet om. ik snap niet waarom je een pan op het gas moet zetten terwijl er ook iets veiligers bestaat waarbij de patat net zo lekker is.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 17:55 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dat kan met klussen, autorijden, fietsen en skieen ook.....
Voor zowat alles ter wereld is er een veiliger oplossing. De vraag is alleen of de wereld daar een stuk leuker van wordt.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 19:15 schreef loecje het volgende:
[..]
ja en in je bed blijven liggen ook want het plafond kan naar beneden vallen. daar gaat het helemaal niet om. ik snap niet waarom je een pan op het gas moet zetten terwijl er ook iets veiligers bestaat waarbij de patat net zo lekker is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |