abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84816163
Ha ja een frituur pan hee? Dat is typisch zo een ding .... die wil je liever niet in huis hebben......Rete-ongezond hee? Dus ja als je hem niet in huis hebt dan kom je ook niet in de verleiding om in de supermarkt allemaal vette snacks te kopen ( ook nog eens met vlees erin van slechte kwaliteit )

Maar ja boehoe op een dag was het toch prijs ....Ik had een logee voor een paar maanden ( door woningnood ) en ja die komt dus op een dag met een heuze frituurpan aanzetten.....

Dus ja een keertje wel grappig : Een paar frietjes in de frituurpan gedaan....

Ja dus op een dag loop ik in de supermarkt en koop dus voor de lol kroketjes van Mora.....Dus ja als je die dingen eenmaal in huis hebt dan ga je ze ook opeten hee?

Dus ja dat begint bij mij zo ergens bij de brunch al : dan neem ik een boterham met twee kroketjes erop ....

Ha eerst wel lachen enzo maar ha ja na een week hee? Ik word wakker en voel me echt helemaal vies van binnen ha ha.....Typisch iets wat ik dus altijd krijg als ik teveel frituur heb gegeten..... Die combinatie dus van goedkoop vlees en ook nog eens dat vet wat al drie maanden in de frituurpan zit : Daar kan mijn lichaam helemaal niet tegen.....Ik voel het in elke vezel van mijn lichaam....

Ha ja het was maar voor even : Mijn logee heeft al weer een nieuw huis gevonden : Hij is bijna weg ...Over een paar weken dus ....En ha hij neemt zijn frituur pan mee......

Eindelijk verlost van dat ding en dus hoef ik me nooit meer zo te voelen als vandaag ( door en door vet )

Toch ken ik veel mensen in mijn omgeving die zo een pan hebben en er nooit over klagen ....Dus ik denk zo bij mezelf : Ja die zullen wel frituurvet resistent zijn hee? Ze eten er elke week wel een paar keer uit.....

Gelukkig stap ik weer over op mijn oude dieet : Een eitje met spek bij de brunch en alleen maar met verse boter en zonder enige frituur erin.....

Bent u frituur-resistent?
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 16:07:43 #2
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_84816313
Dan bak je toch gewoon frikandellen in een koekenpan?
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 16:11:29 #3
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_84816472
Mora? De iets duurdere zijn zoveel lekkerder! Je moet nog veel leren :)
censuur :O
pi_84817005
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 16:11 schreef RemcoDelft het volgende:
Mora? De iets duurdere zijn zoveel lekkerder! Je moet nog veel leren :)
Zijn inderdaad rete-lekker die van mora..... Alleen ha ja er is iets met frituren waar mijn lichaam helemaal niet tegenkan......Dus ik ben blij als de frituur weer uit mijn leven is binnenkort....
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 16:24:45 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_84817065
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 16:23 schreef dandybleu het volgende:

[..]

Zijn inderdaad rete-lekker die van mora..... Alleen ha ja er is iets met frituren waar mijn lichaam helemaal niet tegenkan......Dus ik ben blij als de frituur weer uit mijn leven is binnenkort....
Ha ja, hee! Dus geen boehoe, straks!
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 16:26:52 #6
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_84817168
Ik ben heel frituurpanresistent want ik heb er geen :') Maar ik heb m vreselijk gemist de afgelopen jaren, en binnenkort schaf ik er een aan. Om één keer per week die heerlijke zelfgebakken frites te mogen eten, die ik al drie jaar heb moeten missen :)
pi_84817359
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 16:26 schreef Windigo het volgende:
Ik ben heel frituurpanresistent want ik heb er geen :') Maar ik heb m vreselijk gemist de afgelopen jaren, en binnenkort schaf ik er een aan. Om één keer per week die heerlijke zelfgebakken frites te mogen eten, die ik al drie jaar heb moeten missen :)
Ja inderdaad als je jezelf in de hand hebt? Dan is het wel leuk zo een ding ...Koop je lekker kreukelfrietjes ....Maar ha het vlees is zwak bij mij : Door mijn luiheid ga ik hem te vaak gebruiken......Met als negatief gevolg dat ik na een week al van binnen en buiten naar frituur stink ha ha
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 16:32:28 #8
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_84817432
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 16:30 schreef dandybleu het volgende:

[..]

Ja inderdaad als je jezelf in de hand hebt? Dan is het wel leuk zo een ding ...Koop je lekker kreukelfrietjes ....Maar ha het vlees is zwak bij mij : Door mijn luiheid ga ik hem te vaak gebruiken......Met als negatief gevolg dat ik na een week al van binnen en buiten naar frituur stink ha ha
Ahá ok, dan zou ik hem ook niet kopen nee, als ik jou was ;)

Als ik hem heb wil ik hem ook niet vaker dan één keer per week gebruiken want dan vind ik de frites niet bijzonder meer, en ik heb hem nou juist omdat ik het zo'n lekkere speciale traktatie vind.

En als je toch frites wil kan je ze in de oven stoppen, da's minder vet en misschien een idee voor jou?
pi_84817723
Ha jja friet ( uit de diepvries ) vind ik typisch zo een voedselsoort : Die is heel lekker in de mond maar niet in de buik ....Ja als je dan in de zomer naar het strand bent geweest ofzo dan kan je echt zo snacken naar een zout frietje......Maar ja dan is het maar helemaal de vraag wat voor een soort friet de tent in huis heeft.....
pi_84818053
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 16:30 schreef dandybleu het volgende:

[..]

Je hebt echt een gave ha.... Ongelofelijk hoe irritant je schrijfstijl is... Maar ha dat doe je vast onbewust ha ha

Ik herken het overigens niet. De frituur gebruik ik zelf zelden tot nooit. Net als dat ik alleen thuis eigenlijk geen bier drink. Alleen als er vrienden langs komen wil ik nog wel eens de frituur aanslingeren als vervanger voor de zak chips. Verder kook ik waar ik zin in heb en gelukkig is dat vaak een maaltijd met groente. Ik zou het niet kunnen. Telkens weer frituur voor mezelf klaarmaken. Al kan ik me ook moeilijk voorstellen dat ik me daar lichamelijk echt anders door zou gaan voelen.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_84820706
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 16:45 schreef Karammel het volgende:

[..]

Je hebt echt een gave ha.... Ongelofelijk hoe irritant je schrijfstijl is... Maar ha dat doe je vast onbewust ha ha

ha ha dankjewel voor het compliment......... ik ben dus onbewust iriritant

ha dat weet ik dus ook weer ha ha ha
pi_84822140
ik denk dat als je pindaolie gaat gebruiken je anders over frituren gaat denken omdat pindaolie niet zo ongezond is als frituurvet en het ook niet echt pijn doet aan je lijf zoals frituurvet.
pi_84822226
Ik ga liever even iedere week naar de lokale snackbar. Niet omdat het daar lekkerder is, maar het is altijd ff prettig om er te socializen.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 19:57:38 #14
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_84825124
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 16:04 schreef dandybleu het volgende:
Ha ja een frituur pan hee? Dat is typisch zo een ding .... die wil je liever niet in huis hebben......
In eerste instantie dacht ik gelijk aan tl;dr. Echter, na een broodje mexicano weggebeukt te hebben begon ik. Echter, bij bovenstaande zin, ben ik toch maar gestopt met lezen. DIE WIL IK NL. WEL IN HUUS HEBBEN.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 23:13:41 #15
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_84834520
:O :z
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_84836891
Godverdomme, wat een onleesbare OP. Ik frituur zowel thuis als dat ik het haal trouwens.
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
pi_84850335
OH NOES! FRITUURVET!!1

Ik heb een frituurpan, en op zijn tijd (misschien één of twee keer per maand, als ik dat al haal) eet ik gefrituurd voedsel. :Y Niks mis mee.

Die pan wordt alleen steeds ranziger :') Wat dat betreft is frituurvet wel ranzig. Na een tijdje is het echt nauwelijks meer schoon te krijgen. Gelukkig was hij maar 25 euro, dus als ik het echt zat ben lazer ik dat vieze ding weg en haal ik een nieuwe.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_84852641
Grappig hoe iedereen een frituurpan gebruikt om te frituren. Wij hebben nooit een frituurpan gehad maar frituren alles in een open pan met vloeibare olie.
pi_84854654
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 14:30 schreef Bortecinem het volgende:
Grappig hoe iedereen een frituurpan gebruikt om te frituren. Wij hebben nooit een frituurpan gehad maar frituren alles in een open pan met vloeibare olie.
weetje hoe grappig dat is als je de vlam in de pan krijgt (spreekt uit ervaring, dat is NIET grappig)
pi_84855038
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 15:12 schreef loecje het volgende:

[..]

weetje hoe grappig dat is als je de vlam in de pan krijgt (spreekt uit ervaring, dat is NIET grappig)
Dan moet je de olie niet te heet laten worden. Frituren is echt niet zo moeilijk hoor. :') Mijn moeder heeft nooit een frituurpan gehad en doet het al jareeen zo, nog nooit is het misgegaan.
pi_84855209
tja er zijn nog steeds mensen die denken.. het is niet gevaarlijk want het is nog nooit fout gegaan. totdat het een keer goed fout gaat...
pi_84855616
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 14:30 schreef Bortecinem het volgende:
Ik heb ook gewoon een pan met vet. Om de een of andere reden kwam het eens ter sprake bij een BHV training en die gast werd helemaal gek. Dat ik onverantwoord bezig ben e.d. :')

quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 15:26 schreef loecje het volgende:
tja er zijn nog steeds mensen die denken.. het is niet gevaarlijk want het is nog nooit fout gegaan. totdat het een keer goed fout gaat...
Gewoon er bij blijven en een thermometer gebruiken. Het is niet geschikt voor mensne die de pan opzetten en vervolgens tv gaan kijken tijdens het "opwarmen". Ik frituur op 180-200 graden en ontbranding vind plaats bij 320+ graden. Knappe jongen als je het zo ver laat komen als je er bij staat
pi_84855832
ja in mn studenten tijd dan zat ik nogwel eens zonder geld ( bij gebrek aan planning )

dus ja dan had ik wel eens een week dat ik nog maar een paar euro had en alleen maar geld voor een wit fabrieksbrood en een pot pindakaas......

ha ja het stilt de honger wel een beetje eerst alleen ja na een paar dagen dan voel je opeens wel en soort alarm signaal in je lichaam : Dat je nix gezonds en evenwichtigs hebt binnen gekregen

ja dat heb ik dus ook bij frituur heel erg

een keertje gaat wel maar owee als ik het tevaak doe da voel ik me opeens een waardeloze dweil ha ha ai ai ai
pi_84855845
ik verklaar jullie ook voor gek. misschien omdat ik van dichtbij heb meegemaakt hoe fout het kan gaan (als meisje van jaar of 5 , mn opa ging wel ff patat voor mij bakken... )
pi_84855938
Ik heb trouwens met mezelf de afspraak dat ik alleen frietjes eet als ik ze ook zelf maak ipv diepvries friet te kopen. Dit is iets meer moeite waardoor je het minder snel doet :P
pi_84856187
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 15:26 schreef loecje het volgende:
Wat zou er in godsnaam verkeerd kunnen gaan? Zolang jij een pan met olie niet te heet laat worden (en het duurt echt wel even voordat de olie zo heet wordt dat er een brand in kan ontstaan) kan er in mijn ogen niks mis gaan. Niemand in mijn omgeving heeft een frituurpan en iedereen doet het zoals wij het doen, al jareeeen (20/30 jaar?) en ik heb nog nooit gehoord dat het verkeerd is gegaan.
pi_84856277
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 15:34 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ik heb ook gewoon een pan met vet. Om de een of andere reden kwam het eens ter sprake bij een BHV training en die gast werd helemaal gek. Dat ik onverantwoord bezig ben e.d. :')
[..]

Gewoon er bij blijven en een thermometer gebruiken. Het is niet geschikt voor mensne die de pan opzetten en vervolgens tv gaan kijken tijdens het "opwarmen". Ik frituur op 180-200 graden en ontbranding vind plaats bij 320+ graden. Knappe jongen als je het zo ver laat komen als je er bij staat
Wij gebruiken ook geen thermometer. Gewoon na een minuut of 2/3 een ini mini stukje aardappel in de pan gooien en je ziet wel of de olie heet genoeg is of niet. :P
pi_84856365
ja ha ja ai ai ai als de vlam in de pan slaat hee? veel mensen gooien dan instinctief water erover heen

wat dus resulteert in een meters hoge steekvlam en ja als je dan pech hebt dan sta jezelf in de fik
pi_84856619
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 15:48 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Wij gebruiken ook geen thermometer. Gewoon na een minuut of 2/3 een ini mini stukje aardappel in de pan gooien en je ziet wel of de olie heet genoeg is of niet. :P
Ik zie geen verschil tussen 160 en 190 graden :@

En bij 160 graden zuigt friet zich vol met vet, bij 190 niet :P
pi_84856664
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 15:55 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ik zie geen verschil tussen 160 en 190 graden :@

En bij 160 graden zuigt friet zich vol met vet, bij 190 niet :P
Ik zie het aan de bubbeltjes zeg maar. :') :D
pi_84856878
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 15:56 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Ik zie het aan de bubbeltjes zeg maar. :') :D
Ervaring :P

Maar ik ga er eens op letten, door die thermometer let ik idd niet op bubbeltjes :P
pi_84858060
Dandybleu, geen haat tegen jou persoonlijk, maar wat open jij altijd een bagger topics met een waardeloos geschreven OP.
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_84858167
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 16:29 schreef dreamzk het volgende:
Dandybleu, geen haat tegen jou persoonlijk, maar wat open jij altijd een bagger topics met een waardeloos geschreven OP.
ha sorry hoor : een enkeling vind dat ik vervelend schrijf enzo......maar ha ja k lees alle reacties op mijn topics en ja alleen maar een handje vol die klaagt erover hee?
pi_84860034
vlam in de pan ontstaat niet alleen door de temperatuur die te hoog is...
maarja komt vast met ervaring dat het (tot nu toe) goed is gegaan. maar meeste mensen hebben die ervaring niet en dan gaat het echt goed fout.

en dandybleu ik vind je schrijfstijl ook onleesbaar, maar dat hoeft toch niet door iedereen gezegd te worden??
pi_84860486
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 17:30 schreef loecje het volgende:
vlam in de pan ontstaat niet alleen door de temperatuur die te hoog is...
maarja komt vast met ervaring dat het (tot nu toe) goed is gegaan. maar meeste mensen hebben die ervaring niet en dan gaat het echt goed fout.

Het feit dat je opa niet kon frituren wil niet zeggen dat niemand dat kan :')
pi_84860587
Ik heb er wel een maar gebruik hem zo weinig dat ik hem voor iedere keer dat ik hem wil gebruiken opnieuw moet schoonmaken en er nieuw vet in moet doen en dat is me teveel werk waardoor hij meestal gewoon op de plank blijft staan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_84860707
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 17:45 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Het feit dat je opa niet kon frituren wil niet zeggen dat niemand dat kan :')
ik heb nergens gezegd dat niemand het kan. kheb alleen gezegd dat het met ervaring ook fout kan gaan.
pi_84860727
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 17:30 schreef loecje het volgende:

en dandybleu ik vind je schrijfstijl ook onleesbaar, maar dat hoeft toch niet door iedereen gezegd te worden??
Blijkbaar wel :') _O-
Spring op je hoofd en noem het breakdance !!
pi_84860772
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 17:54 schreef loecje het volgende:

[..]

ik heb nergens gezegd dat niemand het kan. kheb alleen gezegd dat het met ervaring ook fout kan gaan.
Dat kan met klussen, autorijden, fietsen en skieen ook.....
  woensdag 4 augustus 2010 @ 17:57:19 #40
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_84860825
TS lijkt op een collega van me, die lacht zich na elke elke zin die uit z'n mond komt ook krom.
pi_84860955
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 17:57 schreef Jovatov het volgende:
TS lijkt op een collega van me, die lacht zich na elke elke zin die uit z'n mond komt ook krom.
Het RTL/Ik Hou van Holland syndroom. Erg vervelend idd
pi_84862131
Gewoon een geëmailleerde pan (met zo'n ijzeren mandje) op het fornuis, gevuld met frituurvet, niet die homofiele olie. Vet laten smelten en heet laten worden, zelfgesneden frieten erin en bakken maar.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  woensdag 4 augustus 2010 @ 18:46:04 #43
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_84862542
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 16:32 schreef dandybleu het volgende:

[..]

ha sorry hoor : een enkeling vind dat ik vervelend schrijf enzo......maar ha ja k lees alle reacties op mijn topics en ja alleen maar een handje vol die klaagt erover hee?
Ik zou niet geklaagd hebben, totdat ik dit las. Dat mensen niet klagen wil niet zeggen dat je niet irri bent hoor.

En verder ben ik niet frituurpanresistent. Kan er niet tegen, vandaar niet in huis. Nooit gehad ook. Wel een keer te leen, in een studentenhuis en toen aten we 2 keer per dag zelfgemaakte patat. Vandaar dat ik er echt geen in huis wil. Of wilde, want ik frituur nu heel, heel soms iets in een gewone pan. Maar dat voelt inderdaad niet veilig. Pan kan veel makkelijker omflikkeren of overkoken en dan hoppa, met dat vuur eronder. Nee, wat dat betreft is een electrische frituurpan echt stukken veiliger. Dus misschien, heel misschien komt er toch nog ooit eens een frituurpa hier in huis. Maar dan een kleintje, te klein voor 2 porties friet. :-)
pi_84863764
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 17:55 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Dat kan met klussen, autorijden, fietsen en skieen ook.....
ja en in je bed blijven liggen ook want het plafond kan naar beneden vallen. daar gaat het helemaal niet om. ik snap niet waarom je een pan op het gas moet zetten terwijl er ook iets veiligers bestaat waarbij de patat net zo lekker is.
pi_84863931
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 19:15 schreef loecje het volgende:

[..]

ja en in je bed blijven liggen ook want het plafond kan naar beneden vallen. daar gaat het helemaal niet om. ik snap niet waarom je een pan op het gas moet zetten terwijl er ook iets veiligers bestaat waarbij de patat net zo lekker is.
Voor zowat alles ter wereld is er een veiliger oplossing. De vraag is alleen of de wereld daar een stuk leuker van wordt.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')