abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85265140
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 00:15 schreef Merkie het volgende:
De Legend scoort 2,4 megaflops bij LinPack. De Desire 7. De Galaxy S 8.

Galaxy S t.o.v Desire: 1,15 keer sneller
Desire t.o.v. Legend: 2,92 keer sneller

Het verschil tussen de Galaxy S en de Desire is dus veel kleiner dan het verschil tussen de Desire en de Legend. Hoe duidelijk wil je het hebben?

Op GL Benchmarks kan ik geen benchmarks voor de Legend en de Desire vinden.
Maar voor iemand die niet gamed oninteressant. Ik moet wel zeggen dat Google Earth super draait op de sgs (stond best verstelt :P) maar weet niet of daar ook verschil in te zien is tussen de toestellen.
Why stay small, if you can grow big..
pi_85265226
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 00:13 schreef TC03 het volgende:

[..]

Het verschil in benchmarks is misschien niet verwaarloosbaar klein, maar hoe gebruik jij je telefoon? Jij draait de hele dag benchmarks? Ik niet: ik bel, internet en stuur sms-berichten. In het dagelijks gebruik is het verschil in snelheid gewoon verwaarloosbaar. En ja, ik heb hands-on ervaring met beide toestellen.

Groot voordeel van de SGS is wel dat de geluidskwaliteit aanzienlijk beter is.
Mijn punt was dat mensen zeggen dat het verschil tussen de sgs en de desire verwaarloosbaar klein is. Of het om benchmarks gaat of in het dagelijks gebruik doet er niet toe.

Van mij mag je dit vinden. Iedereen heeft een eigen definitie van verwaarloosbaarheid. Maar waar ik mij tegen verzet is dat men dan niet consequent is om dan te zeggen dat je dan beter een wildfire, legend of een hero kan nemen. Immers is het verschil tussen de desire en deze toestellen dan ook verwaarloosbaar klein. Zowel als het om benchmarks gaat (als je consequent bent) als dagelijks gebruik. Er zijn namelijk browser speedtests op youtube te zien tussen de legend en de desire. En zoveel sneller is de desire niet. En verschillende reviews geven ook aan dat als ze de 2 toestellen niet naast elkaar hadden dat ze simpelweg dan niet beter zouden weten dat er een verschil was.

Ik heb verder alleen gezegd dat de samsung beter was en of je dit nu merkt of niet in het dagelijks gebruik daar had ik het niet over.
pi_85265318
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 00:15 schreef Merkie het volgende:
De Legend scoort 2,4 megaflops bij LinPack. De Desire 7. De Galaxy S 8.

Galaxy S t.o.v Desire: 1,15 keer sneller
Desire t.o.v. Legend: 2,92 keer sneller

Het verschil tussen de Galaxy S en de Desire is dus veel kleiner dan het verschil tussen de Desire en de Legend. Hoe duidelijk wil je het hebben?

Op GL Benchmarks kan ik geen benchmarks voor de Legend en de Desire vinden.
Dat is een benchmark ja. Een andere benchmark is bijvoorbeeld neocore en daar is de legend dan weer beter dan de desire in.

Op gl benchmarks heb je ergens een menuutje waar je toestellen kunt vergelijken met elkaar.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 00:33:35 #129
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_85265408
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 00:29 schreef dieselnoi het volgende:

[..]

Mijn punt was dat mensen zeggen dat het verschil tussen de sgs en de desire verwaarloosbaar klein is. Of het om benchmarks gaat of in het dagelijks gebruik doet er niet toe.

Van mij mag je dit vinden. Iedereen heeft een eigen definitie van verwaarloosbaarheid. Maar waar ik mij tegen verzet is dat men dan niet consequent is om dan te zeggen dat je dan beter een wildfire, legend of een hero kan nemen. Immers is het verschil tussen de desire en deze toestellen dan ook verwaarloosbaar klein. Zowel als het om benchmarks gaat (als je consequent bent) als dagelijks gebruik. Er zijn namelijk browser speedtests op youtube te zien tussen de legend en de desire. En zoveel sneller is de desire niet. En verschillende reviews geven ook aan dat als ze de 2 toestellen niet naast elkaar hadden dat ze simpelweg dan niet beter zouden weten dat er een verschil was.

Ik heb verder alleen gezegd dat de samsung beter was en of je dit nu merkt of niet in het dagelijks gebruik daar had ik het niet over.
De Desire heeft een 3,7" 800x480 scherm, de Legend heeft een 3,2" scherm met 320x480 pixels en de Wildifre een 3,2" 320x240 scherm. Dit zijn hele grote verschillen waardoor je sowieso niet kan zeggen dat je net zo goed een Legend of Wildfire in plaats van een Desire kunt nemen. Daarnaast is de Desire in alle opzichten een stuk sneller dan de Legend (geen bron hiervoor, maar persoonlijke real life ervaring). De Desire en de Galaxy S zijn aan elkaar gewaagd (waarbij de Galaxy S een kleine voorsprong heeft), de Legend en de Desire niet, de Desire overklast de Legend op elk punt.

High-end:
- Desire
- Galaxy S

Mid-end:
- Legend

Low-end:
- Wildfire
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 00:31 schreef dieselnoi het volgende:

[..]

Dat is een benchmark ja. Een andere benchmark is bijvoorbeeld neocore en daar is de legend dan weer beter dan de desire in.

Op gl benchmarks heb je ergens een menuutje waar je toestellen kunt vergelijken met elkaar.
Ik zie het ja, maar grafische prestaties vergelijken bij een ongelijke schermresolutie is nogal gevaarlijk. De Desire heeft 2,5 keer zoveel pixels. Maar dat de Snapdragon grafisch niet indrukwekkend is was al langer bekend toch? Mijn punt is nog steeds dat je in het dagelijks gebruik niets merkt van de tragere grafische chip van de Snapdragon, maar dat de CPU van de Hummingbird en de Snapdragon allebei erg snel zijn, met een kleine voorsprong voor de Hummingbird. En dat is wat deze telefoons high-end maakt. De 1GHz Cortex A8-processor die ze allebei hebben.
2000 light years from home
pi_85265508
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 00:11 schreef dieselnoi het volgende:
Ok weer wordt er onzin uitgekraamd.

1) Ik ben helemaal niet opgefokt, opdringerig of wat dan ook. Ik was alleen geirriteerd omdat ik 10x dingen loopt te herhalen en nog komen er random gastjes dingen beweren zoals verschil is verwaarloosbaar klein.

2) hoe kan ik dit overbrengen dat iedereen het hier begrijpt maar dat ik niet opdringerig of schreeuwerig over komt? Vooruit dan maar ik zal mijn best doen

HET VERSCHIL IS NIET VERWAARLOOSBAAR TEN OPZICHTE VAN HET VERSCHIL TUSSEN DE DESIRE EN DE LEGEND. EN DIT LATEN MIJN LINKS OOK ZIEN. KLIK GEWOON EVEN OP DE LINK NAAR GLBENCHMARKS BIJV. EN ANALYSEER DE VERSCHILLEN EN TREK DAARNA DE CONCLUSIE HOE GROOT HET VERSCHIL TUSSEN DE LEGEND EN DE DESIRE IS EN DE DESIRE EN DE GALAXY S. DE LEGEND WINT HET ZELFS VAN DE DESIRE OP BEPAALDE GEBIEDEN!!! BEKIJK DE LINKS NOU EENS!!! NOG NIET OVERTUIGD? KIJK EENS NAAR DE BROWSER TESTS OP YOUTUBE.

GVD ECHT! HOE DUIDELIJKER MOET IK HET MAKEN. IK GAF HET ZELFS OP EEN PRESENTEERBLAADJE!

dit is echt mijn laatste reactie want ik zie gewoon dat het niet tot jullie doordringt en dan heeft het gewoon geen nut meer.
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 23:23 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Je bent een vervelende schreeuwerige kutnerd. Natuurlijk neemt niemand jou serieus.
pi_85265924
Ik stel voor dat we dieselnoi en zijn achterlijke gedrag verder gewoon negeren in dit topic.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 01:27:28 #132
177569 zomer86
graag verwijderen
pi_85267675
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 22:08 schreef dieselnoi het volgende:
Het is soms werkelijk ongelofelijk echt! ONGELOFELIJK!! Na al die heisa die ik hier sta te maken zijn er nog steeds mensen die beweren dat het verschil verwaarloosbaar klein is. Als dat verschil verwaarloosbaar klein is dan is het verschil tussen de legend en de desire ook verwaarloosbaar klein. Zeker als het om dagelijks gebruik gaat.

Maar omdat jullie het maar niet willen luisteren, presenteer ik hier een paar benchmarks die aangeven dat de galaxy s op ALLE fronten een HEEL stuk beter is
http://asia.cnet.com/reviews/mobilephones/0,39050603,62200389,00.htm
http://www.glbenchmark.com/result.jsp

Vele sites zeggen zelfs dat de galaxy s 3-4x zo krachtig is als de desire. Hier is slechts een van die vele sites
http://androidandme.com/2(...)power-of-snapdragon/

Maar ik sta met gasten/fanboys/noobs te discussieren die gewoon er helemaal geen verstand van hebben. Dus daarom kap ik er ook maar mee want het heeft toch geen nut. Maar ik geef nog een laatste tip. Ik zou gewoon even wachten omdat er in september weer een hele zooi nieuwe telefoons uitkomen. Dat is niet heel ver weg.
Je komt de hele tijd met die GPU vergelijkingen waar niemand wat om geeft, de Galaxy is met gebruik zoals iedereen het doet helemaal niet 3 of 4 keer eerder gelijkwaardig. Wat boeit mij het nou of ik kan Quake kan spelen op me mobiel, als ik goede games wil spelen dan koop ik wel een iPhone aangezien het aanbod op Android echt bedroevend is.

Jij doet de gehele tijd of de Samsung Galaxy een klasse apart is, dat is het dus niet het is gewoon puur een kwestie van smaak welke telefoon je kiest. Dat jij blijkbaar de hele dag benchmarks draait, daar kunnen wij niks aan doen. Niemand zegt ook dat de Desire beter is qua specs, maar iedereen heeft het hier over punten waar je misschien ook eens over na kan denken. Anyway ik ga nu stoppen om op jou te reageren, aangezien je je gedraagt als een klein kind van 11 die van papa en mama een tel heeft gekregen en waar zijn "vriendjes" van zeggen dat het een kutding is.

[ Bericht 5% gewijzigd door zomer86 op 14-08-2010 01:34:51 ]
graag verwijderen
pi_85269439
OMG Die discussie. :D

De Galaxy S loopt qua benchmarks wat voor op de Desire, maar de vraag is of de consument daar in de praktijk wat van merkt en ik denk dat bijna niemand daar een merkwaardig verschil in zal merken. Zo ontstond die discussie hier. De ene persoon focussed wat meer op benchmarks en de ander op hoe een telefoon werkt in de praktijk. Ik heb vandaag een flink aantal filmpjes gezien van hoe beide telefoons werken en beide zijn retesnel en wat mij betreft de moeite waard. Wat dat betreft denk ik dat Merkie gelijk heeft met de klasse-indeling van die verschillende telefoons. De Legend en Wildlife horen niet eens in dit topic thuis en de Galaxy S en Desire zijn zeer gewaagde concurrenten van elkaar.

Conclusie: Kies voor de telefoon die je het meest aanspreekt. Beide zullen je niet teleurstellen.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 03:52:56 #134
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_85270621
De UI van de Galaxy ziet eruit als een iPhone.
Al heeft ie een 10000 GHz GPU/CPU en 2000 TB aan geheugen, dan hoeft het van mij niet meer, Samsung probeert het gewoon te hard. En ja ik weet dat je de UI kan vervangen maar ik koop een mobiel om 'em te gebruiken en niet gelijk radicaal te veranderen.

Als er niet eens een led flitsertje a 10 cent inkoopkosten in een mobiel van 500 euro zit dan begrijpen ze bij Samsung blijkbaar niet wat mensen willen.
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 03:54:02 #135
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_85270633
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 03:52 schreef fusionfake het volgende:
De UI van de Galaxy ziet eruit als een iPhone.
Al heeft ie een 10000 GHz GPU/CPU en 2000 TB aan geheugen, dan hoeft het van mij niet meer, Samsung probeert het gewoon te hard. En ja ik weet dat je dat kan vervangen maar ik koop een mobiel om 'em te gebruiken en niet gelijk radicaal te veranderen.

Als er niet eens een led flitsertje a 10 cent inkoopkosten in een mobiel van 500 euro zit dan begrijpen ze bij Samsung blijkbaar niet wat mensen willen.
Die 10 cent is Apple anders ook 3 jaar lang 10 cent teveel geweest hoor :{ . Daarnaast probeert de Galaxy S helemaal geen iPhone te zijn.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 04:02:46 #136
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_85270711

Nee joh, die user interface heeft Samsung zelf bedacht.
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 04:03:35 #137
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_85270717
Icoontjes op een grid bestonden in de jaren '80 al :') . Mijn SonyEricsson uit 2004 had het ook. Daarnaast vergelijk je het applicatiemenu met het homescreen van de iPhone.

Dit is het homescreen van de Galaxy S:

Kan je trouwens zelf anders indelen als je dat leuk vindt, kan bij de iPhone niet ;) . En hier is totaal geen gelijkenis met de iPhone.
pi_85270739
Teringjantje, wat een discussie :').

Ik wilde weten welke van de twee beter zou zijn omdat ik misschien overstap van m'n iPhone 4, en weet na dit topic alleen dat ze nagenoeg gelijk zijn. Maar man, die Samsung is net een stuk plastic. Ik dacht dat het overdreven werd op internet, maar een gemiddelde tosti weegt 3 keer meer.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 04:06:11 #139
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_85270743
En die werden ook enorm vaak gebruikt of niet? /sarcasm

Gast, mn zusje die 2 is kan de overeenkomsten waarschijnlijk nog zien tussen een iphone en een galaxy
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 04:09:13 #140
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_85270769
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 04:06 schreef fusionfake het volgende:
En die werden ook enorm vaak gebruikt of niet? /sarcasm

Gast, mn zusje die 2 is kan de overeenkomsten waarschijnlijk nog zien tussen een iphone en een galaxy
Ja, zowel Windows als OS X hanteren de icoontjes op een grid structuur. Ook Linux heeft het. Dus ja, het wordt al 30 jaar lang gebruikt, misschien wel langer. Verder ontkom je niet aan icoontjes op een grid als je een telefoon fatsoenlijk wilt kunnen bedienen met je vingers :) .

Je kan het trouwens ook gewoon in een lijst weergeven als je dat prettig vindt.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 04:11:43 #141
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_85270787
Je moet gewoon de telefoon nemen die er qua UI en uiterlijk mooier is. Voor mij is dat HTC Sense. Dan kan er wel een overspannen josti aanzetten met een snellere GPU maar dat verandert niks aan mijn mening.
En je snapt wel wat ik bedoel met icoontjes op een grid en gelijkenissen, op een htc zien die er weer anders uit dan een galaxy of iphone of ubuntu beta voor mijn part
pi_85270843
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 04:03 schreef Merkie het volgende:
Icoontjes op een grid bestonden in de jaren '80 al :') . Mijn SonyEricsson uit 2004 had het ook. Daarnaast vergelijk je het applicatiemenu met het homescreen van de iPhone.

Dit is het homescreen van de Galaxy S:
[ afbeelding ]

Kan je trouwens zelf anders indelen als je dat leuk vindt, kan bij de iPhone niet ;) . En hier is totaal geen gelijkenis met de iPhone.
Het is dan ook niet alleen het grid:
- Het concept van een Dock onderin het scherm met 4 icoontjes.
- Het concept van stippen die pagina's representeren.
- De icoontjes voor Calendar, Clock, Memo en Phone zijn praktisch hetzelfde.
- De hele vorm van het toestel lijkt op die van de iPhone 3G(S).
- De chromen rand die precies lijkt op die van de iPhone en dezelfde vorm heeft. Alleen is die van de Samsung van plastic.

De combinatie van al deze dingen laat de Samsung toch wel erg sterk lijken op de iPhone hoor.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 08:17:11 #143
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_85271659
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 04:18 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

De combinatie van al deze dingen laat de Samsung toch wel erg sterk lijken op de iPhone hoor.
dat zeiden sommige fokkers zo'n 40 posts geleden al ;)
Snap niet dat iemand zich zo onwijs druk kan maken over het feit dat iemand de verschillen zo klein noemt....wat zou dat??? Denk aan je hart
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_85272886
Ik heb ze beide getest bij een hi shop en voor mij ligt de keus bij de galaxy als ik nu zou moeten kiezen.
Ik vind het scherm mooier dan van de desire. Het geluid is mooier. Ik vind de behuizing van de desire een beetje oudbollig(maar goed dat is een kwestie van smaak).
Verder vindt ik dat je bij de desire veel moet klikken om ergens te komen. En het is meer zoek werk om iets te vinden.

Mijn contract loopt pas in februari af en zoals al iemand zei in september komt er waarschijnlijk weer een hele rits nieuwe toestellen uit. Vanaf dan heb ik weer een aantal maanden om tot een juiste keus te komen(voor mij dan).

Ik ben nu nog erg tevreden met mijn Pixon. Ik ben geen fanboy oid. want ik wissel eigenlijk per abonementstermijn van merk om mijn ervaring zo breed mogelijk te houden.
De enige reden waarom ik geen Iphone heb is om dat deze ronduit te duur is voor mijn budget en alleen destijds bij t-mobile te krijgen was. En zoals de meeste weten is de dekking niet echt suprieur bij de provider.
pi_85275146
Ik heb geen ervaring met HTC's Sense. Met TouchWiz een klein beetje, en TouchWiz heeft volgens mij wat minder toeters en bellen. Dat zou voor mij al een reden zijn om voor Samsung te gaan.
En zo kan iemand anders weer een rede hebben om de Desire te kiezen.
pi_85281100
Even voor de duidelijkheid: voor toestellen met de 1Ghz Snapdragon is 3.0 sowieso mogelijk.
  zondag 15 augustus 2010 @ 23:29:37 #147
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_85330155
Paar opmerkingen;

- zinloze discussie over GPU... 97% van de mensen zal geen 3d games draaien... veel belangrijker is dat je altijd instantly op bel of sms knop kan drukken en dat het meteen verschijnt zonder een vertraging... dus dan is SGS beetje achtergesteld met langzamer geheugen. Ik hoop dat het in 2.2 verholpen is want soms erger ik me daaraan.

- zinloze discussie over wie als eerste welke interface bedacht.. who gives a shit, beter goed gejat dan slecht bedacht. Ik gebruik graag een verzameling van alle handige dingen bij elkaar in plaats van een of andere lompe variatie omdat een merk graag wil laten zien dat ze alles net iets anders op HUN manier doen.. (kuch SE x10 kuch)

Verder verwijs ik nogmaals naar mijn eerdere post, uitgebreidere en relevantere vergelijking heb ik op 3 paginas daarna niet gezien.. alleen wat irrelevant gebitch

- 1 ding nog even benadrukken; multitouch op galaxy is aanzienlijk beter; zie ook;
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
  maandag 16 augustus 2010 @ 00:01:33 #148
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_85331363
Nuttige toevoeging.
pi_85334771
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 04:18 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Het is dan ook niet alleen het grid:
- Het concept van een Dock onderin het scherm met 4 icoontjes.
- Het concept van stippen die pagina's representeren.
- De icoontjes voor Calendar, Clock, Memo en Phone zijn praktisch hetzelfde.
- De hele vorm van het toestel lijkt op die van de iPhone 3G(S).
- De chromen rand die precies lijkt op die van de iPhone en dezelfde vorm heeft. Alleen is die van de Samsung van plastic.

Apple heeft je in je macht, pas op.
Deze punten van de software waren er al langer hoor. En omdat het agenda en bel icoontje op elkaar lijken is het gejat? En de vorm is ook al hetzelfde..
Volgens mij zoek je op alles dat los en vast zit vergelijkingen met de iphone om vervolgens te zeggen, Dat is gejat van Apple!!
Mijn telefoon heeft boven op een knopje om hem te locken, volgens mij had de iphone dat eerst en hebben ze dat gejat :+
Wees snel en pak wat je moet, voordat de ander dit doet!
pi_85335200
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 01:43 schreef Antony1989 het volgende:

[..]

Apple heeft je in je macht, pas op.
Deze punten van de software waren er al langer hoor. En omdat het agenda en bel icoontje op elkaar lijken is het gejat? En de vorm is ook al hetzelfde..
Volgens mij zoek je op alles dat los en vast zit vergelijkingen met de iphone om vervolgens te zeggen, Dat is gejat van Apple!!
Mijn telefoon heeft boven op een knopje om hem te locken, volgens mij had de iphone dat eerst en hebben ze dat gejat :+
Misschien moet je dat anti-Apple bord eens voor je kop weghalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')