Een dag niemand voor antisemiet uitgemaakt is een dag niet geleefd zeg ik altijd maar.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:32 schreef cultheld het volgende:
Ah kijk, hier komt de antisemitische aap uit de mouw.
Ik heb de moeite genomen om die smerige Youtube-filmpjes eens te bekijken. Hollywood wordt afgeschilderd als het nummer één speeltje van 'de Joden'. Een 'tool' om het Westen naar hun hand te zetten. Niet alleen worden Joden neergezet als vijanden van de islam, ze worden ook neergezet als handlangers van de 'antichrist'. Een andere populaire theorie binnen die kringen is dat 'bepaalde Joden' een pact met de duivel hebben gesloten om een zo lang en aangenaam mogelijk aards leven te hebben, ten koste van - uiteraard - de moslims. En natuurlijk zijn ze ook verantwoordelijk voor de aanslagen van 11 september 2001.Het zou lachwekkend zijn als het niet zo serieus was, want er lopen meer Westerse moslims achteraan dan je zou vermoedenquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:12 schreef mm1985 het volgende:
[..]
je hebt gelijk maar het roepen van "jij bent anti-semiet" heeft geen zin want dat is precies wat ze willen. Zeodat ze weer kunnen zeggen zie je wel ze maken ons altijd uit voor anti-semiet.
Mijn God je pikt er ook uit wat je wilt he? Wat een Jodenstreek. Ik zeg dat er wel honderden auteurs tegen zijn te bedenken. Ik respecteer die auteurs van jou niet. Ik hap die Westerse lariekoek gewoon niet.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:54 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik kom met gerespecteerde auteurs en dan gaat meneer bazelen over dat de westerse universiteiten leugens verkopen en iets met vrijmetselaars. Dit soort mensen, als Lord_Horatio, kan je toch niet meer serieus nemen.
dat zegt meer iets over sommige mensen hun geestelijke gesteldheid. Maar ja ik ben er niet verbaasd over. Moslims hebben geen zelf-reflectie het is altijd of de joden of de amerikanen of het westen die het hebben gedaan.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:19 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik heb de moeite genomen om die smerige Youtube-filmpjes eens te bekijken. Hollywood wordt afgeschilderd als het nummer één speeltje van 'de Joden'. Een 'tool' om het Westen naar hun hand te zetten. Niet alleen worden Joden neergezet als vijanden van de islam, ze worden ook neergezet als handlangers van de 'antichrist'. Een andere populaire theorie binnen die kringen is dat 'bepaalde Joden' een pact met de duivel hebben gesloten om een zo lang en aangenaam mogelijk aards leven te hebben, ten koste van - uiteraard - de moslims. En natuurlijk zijn ze ook verantwoordelijk voor de aanslagen van 11 september 2001.Het zou lachwekkend zijn als het niet zo serieus was, want er lopen meer Westerse moslims achteraan dan je zou vermoeden.
Aan beide kanten? Kan je een post van jezelf quoten waarin je kritiek uit op de Palestijnen? Ik zie je meestal alleen anti Joodse onzin posten. Maar ik lees niet al je posts, kan zijn dat ik het gemist heb.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 23:32 schreef moussie het volgende:
[..]
Vergeleken met de christianisatie in andere werelddelen was dat heel zachtzinnig, klopt. Getuige ook de joodse aantallen in de voor Joden heilige steden, zolang ze de belasting maar betaalden konden ze in vrede hun gang gaan. Toch even iets anders dan dopen of je kop op het hakblok, niet?
[..]
Huh, die staat is er en die verdwijnt niet, dus waar heb je het over? Ik heb moeite met die kweekbak van extremisten aan beide kanten, ik heb moeite met een regering die dat bewust in stand blijkt te houden, en ik vind het onbegrijpelijk hoe de wereld met lede ogen toekijkt .. dat is hetgeen ik niet kan accepteren.
Waarom kom je dan zo anti Joods over?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 23:39 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik haat niets en niemand, nog niet eens mijn ex, en geloof mij, reden zat. Daarnaast, het is mijn eigen bloed, dus zelfs dat gedeelte dat ik volgens jou dan haat, zelfs daar heb ik begrip voor. Ik heb alleen ook begrip voor de Palestijnen, of beter gezegd, de stammen die wij nu Palestijnen noemen. Ik heb voldoende empathie om mij ook in hun schoenen te kunnen verplaatsen, en voldoende mensenkennis (huis-, tuin- en keukenpsychologie dus) om te kunnen begrijpen hoe fanatisme groeit .. on either side
Weer ga je anti-semitische termen gebruiken houd er aub eens mee op.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:21 schreef Lord_Horatio het volgende:
[..]
Mijn God je pikt er ook uit wat je wilt he? Wat een Jodenstreek. Ik zeg dat er wel honderden auteurs tegen zijn te bedenken. Ik respecteer die auteurs van jou niet. Ik hap die Westerse lariekoek gewoon niet.
Ik heb het ook niet zo op westerse universiteiten, maar vergeleken met de onzin die uit de mond van veel Turken komt zijn ze een voorbeeld van waarheidsvinding.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 04:02 schreef Lord_Horatio het volgende:
[..]
Mijn info komt anders ook uit boeken niet in zijn geheel van het internet. Verder zeg je het al mooi: Westerse Uni's. Die vrijmetselaars doen er alles aan om hun "westerse universiteiten" van het sticker "objectief" te voorzien. Niets is minder waar. Jij hapt iig toe.
Het is een normale Nederlandse uitspraak. Jij met je anti-semitisch. Hou toch je klep een keer dicht met je anti-semiet malloot. Ik hou van alle soorten mensen. En het zijn Jodenstreken wat jij uithaalt.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:40 schreef DeParo het volgende:
[..]
Weer ga je anti-semitische termen gebruiken houd er aub eens mee op.
Het begint irritant te worden en het getuigt van weinig respect.
Ik weet niet wie die Turk was, maar zeker geen maatstaf der Turken was hij dan. Was hij toevallig niet aan de coke of pcp ofzo?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:42 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet zo op westerse universiteiten, maar vergeleken met de onzin die uit de mond van veel Turken komt zijn ze een voorbeeld van waarheidsvinding.
Ik heb me ooit door een Turk laten vertellen dat Hitler zijn leger op het Turkse leger heeft gebaseerd, en dat hij daarom de bescherming van Allah kreeg, zijn soldaten niet door kogels geraakt konden worden en dat Hitler daarom de oorlog heeft gewonnen
Retorisch wonder.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:42 schreef Lord_Horatio het volgende:
[..]
Ik hou van alle soorten mensen. En het zijn Jodenstreken.
jodenstreekquote:
Als ik eerlijk ben denk ik niet dat Moussie anti-Joods is maar anti-Israel.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:35 schreef Viajero het volgende:
[..]
Waarom kom je dan zo anti Joods over?
Je kan ook het deel van mijn post waar ik wel inhoudelijk reageer meequoten hoor.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 07:27 schreef Monidique het volgende:
[..]
Weer die valse, minne, achterbakse toeschrijvingen. Kun jij ueberhaupt een bericht plaatsen zonder uit het niets mysterieuze beweegredenen en meningen te verzinnen die niemand anders ziet en die je niet uit de berichten waarop jij reageert kunt halen? Dit is echt diep, heel erg diep. Ga gewoon inhoudelijk op het bericht in en laat het verzinnen over aan wat creatievere mensen (ik bedoel, 'hou je mond, je bent gewoon een antisemiet!' wil ik niet echt origineel noemen, hilarisch uitgekauwd zelfs). Dus wees verstandig, verzin geen dingen, en reageer inhoudelijk op berichten waarmee je het oneens bent of waarin je wordt bekritiseerd, ga niet op de persoonlijke toer. Dat komt al stukken geloofwaardiger over.
Nee Lord_Horatio, het is geen normale uitspraak, misschien wel voor anti-semieten maar voor het dagelijkse gebruik is het een beledigende en anti-semitische opmerking. Het speelt in op vooroordelen en beledigingen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:42 schreef Lord_Horatio het volgende:
[..]
Het is een normale Nederlandse uitspraak. Jij met je anti-semitisch. Hou toch je klep een keer dicht met je anti-semiet malloot. Ik hou van alle soorten mensen. En het zijn Jodenstreken wat jij uithaalt.
Anti-Semiet. Ik ben anti-anti-semiet-zeggers.
Inderdaad, sommige mensen schijnen te denken dat alles wat ze zeggen of denken automatisch waar is als ze antisemiet worden genoemd.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:12 schreef mm1985 het volgende:
[..]
je hebt gelijk maar het roepen van "jij bent anti-semiet" heeft geen zin want dat is precies wat ze willen. Zeodat ze weer kunnen zeggen zie je wel ze maken ons altijd uit voor anti-semiet.
Het kalifaat bestaat al een tijdje niet meer, net als de "Ummah" dus. De Joodse staat echter.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 23:15 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dus je bent tegen alle islamitische landen behalve Saudi-Arabië? Want reken er op dat door middel van brute verovering complete landen zijn geannexeerd voor de Ummah.
Als die Marokkanen nou eens Turkse heerschappij accepterenquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het kalifaat bestaat al een tijdje niet meer, net als de "Ummah" dus. De Joodse staat echter.
Je ziet de historische context toch wel? Ik zeg niet dat er anno 2010 een Ummah is (er wordt hooguit naar gestreefd door groepen moslims). Daarvoor is de islamitische wereld veel te verdeeld (vooral de Arabische landen). Ik heb het over de tijd van de grote veroveringen door het leger van Mohammed. Het inpikken van Noord-Afrika. De christelijke gebieden in het Midden-Oosten die werden veroverd. Over Palestina hoeven we het helemaal niet te hebben. Bijna alle echte Palestijnen (dus niet de afstammelingen van Arabieren) hebben Joodse en/of christelijke voorouders.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het kalifaat bestaat al een tijdje niet meer, net als de "Ummah" dus.
Ja en voor het Jodendom aanbidden ze iets anders. Your point being?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:49 schreef cultheld het volgende:
[..]
Je ziet de historische context toch wel? Ik zeg niet dat er anno 2010 een Ummah is (er wordt hooguit naar gestreefd door groepen moslims). Daarvoor is de islamitische wereld veel te verdeeld (vooral de Arabische landen). Ik heb het over de tijd van de grote veroveringen door het leger van Mohammed. Het inpikken van Noord-Afrika. De christelijke gebieden in het Midden-Oosten die werden veroverd. Over Palestina hoeven we het helemaal niet te hebben. Bijna alle echte Palestijnen (dus niet de afstammelingen van Arabieren) hebben Joodse en/of christelijke voorouders.
Anti semiet betekent niet dat iemand tegen semitische volken of mensen is, het betekent Jodenhater. Kijk voor de grap eens in een woordenboek, als je dat tenminste niet als een verderfelijk westers concept ziet.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:48 schreef Lord_Horatio het volgende:
Dat gezeik met anti-semiet. Ik word er echt gek van. Rot op met dat anti-semiet gezeik. Ik hou van Arabieren.
Houd toch op man, veel moslims daar hopen op de heropstanding van het kalifaat, Nasser moest het worden, Sadam, en nu weer Erdogan. Nu zal het volgens veel van hen, itt de Ottomanen, representatief moeten zijn voor alle moslims daar en elders niet bijna alleen dus voor de Turkse moslims, een onderdeel van kolonialistische wrok, notabene begonnen onder de druk van het Ottomaanse rijk.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het kalifaat bestaat al een tijdje niet meer, net als de "Ummah" dus. De Joodse staat echter.
Ik denk dat alle mensen in de wereld paganistische voorouders hebben gehad. Het leger van Mohammed heeft slechts een deel van Saoedie Arabie weten te veroveren. Je kan het heel mooi inpikken noemen om zogenaamd kracht te zetten bij je manier van rederen, maar in werkelijkheid verschilt het geen reet met wat andere religies en ideologieen in de hebben gedaan. De Islam is daar geen uitzondering op.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:49 schreef cultheld het volgende:
[..]
Je ziet de historische context toch wel? Ik zeg niet dat er anno 2010 een Ummah is (er wordt hooguit naar gestreefd door groepen moslims). Daarvoor is de islamitische wereld veel te verdeeld (vooral de Arabische landen). Ik heb het over de tijd van de grote veroveringen door het leger van Mohammed. Het inpikken van Noord-Afrika. De christelijke gebieden in het Midden-Oosten die werden veroverd. Over Palestina hoeven we het helemaal niet te hebben. Bijna alle echte Palestijnen (dus niet de afstammelingen van Arabieren) hebben Joodse en/of christelijke voorouders.
antisemietquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:51 schreef Viajero het volgende:
[..]
Anti semiet betekent niet dat iemand tegen semitische volken of mensen is, het betekent Jodenhater. Kijk voor de grap eens in een woordenboek, als je dat tenminste niet als een verderfelijk westers concept ziet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |