abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4240872
Binnenlandredactie Geplaatst: 14-05-2002 - 11:48 Gereformeerd Dagblad.

AMSTERDAM - Kandidaat-kamerlid Wijnand Duyvendak van GroenLinks was in de jaren tachtig betrokken bij acties van links-extremistische groepen. Woensdag wordt Duyvendak hoogstwaarschijnlijk gekozen als nieuw kamerlid voor GroenLinks.
.
Duyvendak was in de jaren tachtig onder andere lid van de antimilitaristische groep Onkruit. Deze radicale groepering ontvreemdde bij diverse inbraken geheime documenten van de krijgsmacht. Hij had ook een strafblad. In oktober 1984 werd hij aangehouden na een inbraak in het militaire MIBO-complex in Dubbeldam. De Dordtse rechtbank veroordeelde hem tot zes weken gevangenisstraf. Over zijn deelname aan Onkruit schreef hij: „Ik zeg het niet vaak maar eigenlijk ben ik hartstikke trots op de hele serie acties die wij in de afgelopen jaren (mee)georganiseerd hebben.”
.
Duyvendak was een van de belangrijkste redacteuren van het blad Bluf!, dat gold als huisorgaan van het radicale actiewezen. Het blad zette uiteen hoe brandbommen konden worden gemaakt, hoe bijbehorende tijdmechanismen werkten, hoe ingebroken kon worden in belangrijke panden en hoe gas- en elektriciteitsmeters konden worden gesaboteerd.
.
Ook publiceerde het blad een verslag van de inbraak door een actiegroep bij het ministerie van Economische Zaken. Het artikel ging vergezeld van plattegronden van het ministerie.
.
In de jaren negentig dook Duyvendak op bij Milieudefensie. Daar organiseerde hij acties tegen de uitbreiding van Schiphol. Hij klom op tot directeur. Milieudefensie werkte de afgelopen jaren samen met Milieu-Offensief, het bureau waaraan Volkert van der G., verdacht van de moord op Pim Fortuyn, is verbonden.
.
Woensdag begint Duyvendak aan een carrière in de politiek. Hij staat nummer 4 op de lijst van GroenLinks. Volgens de opiniepeilingen haalt GroenLinks ten minste tien zetels. Bij GroenLinks is hij al getipt als kandidaat om Paul Rosenmöller op te volgen. Hij is getrouwd met de voorzitter van GroenLinks, Mirjam de Rijk. Zij komt eveneens uit het actiewezen.
.
In een reactie zegt Duyvendak zich altijd tegen geweld te hebben gekeerd. Hij vindt dat Onkruit geen extreem linkse maar een „buitenparlementair-linkse” organisatie was. Wat Bluf! betreft zegt hij ook een tijdje weg te zijn geweest bij het blad. „Ik ben er op zeker moment ook weggegaan en dat was niet voor niets.” Volkert van der G. zegt hij niet te kennen.
.
Onderzoeker Peter Siebelt vindt het schandelijk dat Duyvendak toetreedt tot de volksvertegenwoordiging. „Deze man was ook medeverantwoordelijk voor de publicatie van privé-adressen van politiefunctionarissen. Dat leidde bij die mensen tot dreigementen. Zoiets is toch zeer bedenkelijk.”
.
Duyvendak zegt dat hem die publicatie niet meer scherp voor de geest staat. „Geweld tegen personen heb ik altijd veroordeeld.”
.
De laatste dagen zijn naar aanleiding van de moord op Fortuyn de schijnwerpers gericht op de extreem linkse beweging. Lijsttrekker Teeven van Leefbaar Nederland vindt dat justitie en de inlichtingendiensten het gevaar vanuit deze hoek onvoldoende hebben onderkend. Teeven was tot voor kort als officier van justitie actief bij het parket in Amsterdam.

- en dan zijn er mensen die zich zorgen maken over de kwaliteit van de mensen van de LPF....terwijl dit open en bloot op straat ligt.

De groeten van Ben
pi_4240877
quote:
Op zondag 19 mei 2002 15:08 schreef BenKetting het volgende:

AMSTERDAM - Kandidaat-kamerlid Wijnand Duyvendak van GroenLinks was in de jaren tachtig betrokken bij acties van links-extremistische groepen. Woensdag wordt Duyvendak hoogstwaarschijnlijk gekozen als nieuw kamerlid voor GroenLinks.

Jij hebt in je verleden nooit dingen gedaan waar je nu niet meer achter staart?
pi_4240895
Ik zit niet in de tweede kamer
De groeten van Ben
pi_4240897
quote:
Op zondag 19 mei 2002 15:09 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Betrokken zijn bij RaRa en zo is wel wat anders dan een rolletje drop stelen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_4240911
quote:

[..]

het gaat hier wel over 6 weken cel, brandbommen maken etc. dat is heel wat anders
pi_4240933
quote:
Op zondag 19 mei 2002 15:13 schreef Mr_Knoxville het volgende:

het gaat hier wel over 6 weken cel, brandbommen maken etc. dat is heel wat anders

Het gaat hier over een jaar of twintig geleden...
  zondag 19 mei 2002 @ 15:15:31 #7
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_4240935
quote:
Op zondag 19 mei 2002 15:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Betrokken zijn bij RaRa...

Zo iemand zal ook nooit in de kamer komen.
Liever elke anderhalve minuut een vliegtuig over mijn hoofd dan één keer in de week een draaiorgel in m'n straat.
Europeanen aller landen verenigt u.
Meten is weten, zolang je weet wat je meet.
Chanson du jour: Sonic Youth - Cross the Breeze
pi_4240940
quote:

[..]

Hij geeft nu nog toe dat hij er hartstikke trots op is dus hij staat er echt nog wel achter, dit soort mensen moet gewoon niet de politiek in komen.

Ik vind dat je de kamer niet inmag als je een strafblad hebt en zeker neit als je dit soort dingen gedaan hebt.

pi_4240965
quote:

[..]

Ik zeg niet dat ik het goed vind. Maar die mensen doen dat om een (in hun ogen) betere maatschappij te krijgen, terwijl een rolletje drop stelen puur egoïsme is.

Je weet ook niet of hij zelf deze acties heeft gedaan, zodra hij het werkelijke karakter zag bij zoiets als Bluf is hij dus wel weggegaan.

[i]You don't need eyes to see, you need vision[/i]
pi_4240975
quote:
Op zondag 19 mei 2002 15:15 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Maar toch, zo iemand vertegenwoordigd ons volk in de kamer

Als ik een jaar of twintig geleden molotovs gooide naar buitenlanders, zou ik dan nu volgens jou toch gewoon in de kamer mogen zonder dat men er wat van zegt?

FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_4240983
quote:
Op zondag 19 mei 2002 15:17 schreef Tfone het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ik het goed vind. Maar die mensen doen dat om een (in hun ogen) betere maatschappij te krijgen, terwijl een rolletje drop stelen puur egoïsme is.

Je weet ook niet of hij zelf deze acties heeft gedaan, zodra hij het werkelijke karakter zag bij zoiets als Bluf is hij dus wel weggegaan.

Aha, dus als je er in je eigen ogen een betere maatschappij door krijgt mag het.
Hitler dacht dat Duitsland beter af was zonder de joden, dus al zijn daden zijn hierbij goedgepraat?
  zondag 19 mei 2002 @ 15:20:14 #12
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_4240999
quote:
(Neo)-nazi's willen ook een in hun ogen betere maatschappij creëeren.
pi_4241003
quote:
Op zondag 19 mei 2002 15:15 schreef erikh het volgende:

Hij geeft nu nog toe dat hij er hartstikke trots op is dus hij staat er echt nog wel achter, dit soort mensen moet gewoon niet de politiek in komen.

Hij was er 18 jaar terug trots op.
quote:
In oktober 1984 werd hij aangehouden na een inbraak in het militaire MIBO-complex in Dubbeldam. De Dordtse rechtbank veroordeelde hem tot zes weken gevangenisstraf. Over zijn deelname aan Onkruit schreef hij: „Ik zeg het niet vaak maar eigenlijk ben ik hartstikke trots op de hele serie acties die wij in de afgelopen jaren (mee)georganiseerd hebben.”

[..]

Duyvendak zegt dat hem die publicatie niet meer scherp voor de geest staat. „Geweld tegen personen heb ik altijd veroordeeld.”

Beter lezen dus...
pi_4241024
quote:
Op zondag 19 mei 2002 15:20 schreef calvobbes het volgende:

[..]

[..]

Beter lezen dus...

Nazi's zullen 60 jaar geleden ook wel trots zijn geweest? Die lui ook maar in de kamer zetten dan?
pi_4241027
quote:
Op zondag 19 mei 2002 15:15 schreef calvobbes het volgende:

[..]

nee, als je leest zie je dat dat het begin is van zijn loopbaan. Het is een korte schets van de man, en die begint in de jaren 80.

En zelfs al was dat het enige, dan nog maak ik me zorgen dat zo iemand zover kan komen bij GL. (daar zijn trouwens meer voorbeelden van, van incompetente groenlinksers, waar de partij geen oog voor had).

Ik vraag me trouwens af hoe er gereageerd zou worden als één van de mensen van LPF of welke partij dan ook een extreem rechts verleden had, en voor een blad had gewerkt dat met terroristische organisaties sympathiseert. Zou dan niet de hele pers en politiek op zijn achterste benen staan?

De groeten van Ben
pi_4241066
quote:
Op zondag 19 mei 2002 15:19 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Aha, dus als je er in je eigen ogen een betere maatschappij door krijgt mag het.
Hitler dacht dat Duitsland beter af was zonder de joden, dus al zijn daden zijn hierbij goedgepraat?

Duyvendak kwam in een organisatie voor een goed (niet strafbaar) doel. Er zit trouwens altijd nog een verschil tussen het (helpen bij) een inbraak bij de overheid of het vermoorden van 6 miljoen mensen om zo'n doel te bereiken. Het is natuurlijk moeilijk om ergens een grens te trekken, maar ik vind de daden van Duyvendak absoluut niet vergelijkbaar met Hitler. Zeker als je bekijkt dat hij niet aan geweldpleging heeft gedaan.
Toen hij doorhad welke (te) grove middelen er werden gebruikt is die weggegaan.
pi_4241071
quote:
Op zondag 19 mei 2002 15:18 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Maar toch, zo iemand vertegenwoordigd ons volk in de kamer

Er zijn zat anderen om tegengas te geven. Hij is niet de premier.
quote:
Als ik een jaar of twintig geleden molotovs gooide naar buitenlanders, zou ik dan nu volgens jou toch gewoon in de kamer mogen zonder dat men er wat van zegt?
Je mag er best wel wat van zeggen. Maar ik vind niet dat mensen moeten worden afgerekend op daden die ze 20 jaar geleden hebben gedaan. tenzij ze er nog steeds achterstaan.

Overigens vind ik molotovcocktails gooien naar buitenlanders heel wat anders dan ergens inbreken bij de krijgsmacht.

[Dit bericht is gewijzigd door calvobbes op 19-05-2002 15:28]

pi_4241101
quote:
Op zondag 19 mei 2002 15:24 schreef Tfone het volgende:

[..]

Duyvendak kwam in een organisatie voor een goed (niet strafbaar) doel. Er zit trouwens altijd nog een verschil tussen het (helpen bij) een inbraak bij de overheid of het vermoorden van 6 miljoen mensen om zo'n doel te bereiken. Het is natuurlijk moeilijk om ergens een grens te trekken, maar ik vind de daden van Duyvendak absoluut niet vergelijkbaar met Hitler. Zeker als je bekijkt dat hij niet aan geweldpleging heeft gedaan.
Toen hij doorhad welke (te) grove middelen er werden gebruikt is die weggegaan.

Ik zie in de eerste 2 regels al " niet-strafbaar" en "inbraak" staan. Hahaha, bij mijn weten is in Nederland inbraak gewoon strafbaar!

Ik vergeleek Duyvendak ook niet met Hitler, maar het gaat er om dat geweldadige acties niet goed te praten zijn, ook niet als de dader dacht dat hij door die acties een betere maatschappij zou krijgen. Daar ging het om.

Over dat weggaan, tsjah, ik had de media wel eens willen zien als bleek dat iemand uit de Top-10 van LPF lid was geweest van CP'86, maar daar was weggegaan toen bleek dat die lui gewelddadig waren !

pi_4241105
quote:
Op zondag 19 mei 2002 15:21 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Nazi's zullen 60 jaar geleden ook wel trots zijn geweest? Die lui ook maar in de kamer zetten dan?

1. ik reageerde op iemand die dacht dat die nu nog steeds trots was op zijn daden.
2. Als ze ondertussen hun straf hebben uitgezeten en nu hun eigen daden van toen afkeuren, waarom niet. Dat ze in de kamer zitten wil nog niet zeggen dat alles wat hun willen ook uitgevoerd wordt. Ze worden immers niet premier met zo'n verleden.
pi_4241120
quote:
Op zondag 19 mei 2002 15:24 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Er zijn zat anderen om tegengas te geven. Hij is niet de premier.

Nee idd, maar hij zit wel in de kamer en hij vertegenwoordigd een deel van het Nederlandse volk. Hier hoor je vrijwel niemand over, terwijl iedereen begint te steigeren als er wat extreem-rechtse lui een kieslijstje van LPF hebben ondertekend...
quote:

Als ik een jaar of twintig geleden molotovs gooide naar buitenlanders, zou ik dan nu volgens jou toch gewoon in de kamer mogen zonder dat men er wat van zegt?[/quote]
Je mag er best wel wat van zeggen. Maar ik vind niet dat mensen moeten worden afgerekend op daden die ze 20 jaar geleden hebben gedaan. tenzij ze er nog steeds achterstaan.

Overigens vind ik molotovcocktails gooien naar buitenlanders heel wat anders dan ergens inbreken bij de krijgsmacht.
[/quote]

Dat clubje deed wel meer dan inbreken hoor. Maar goed, het is makkelijk praten dat je ergens niet meer achter staat. Zou jij Joop Glimmerveen in de kamer willen als hij zegt dat hij niet meer achter zijn nazi-standpunten staat?

pi_4241130
quote:
Op zondag 19 mei 2002 15:27 schreef calvobbes het volgende:

[..]

1. ik reageerde op iemand die dacht dat die nu nog steeds trots was op zijn daden.
2. Als ze ondertussen hun straf hebben uitgezeten en nu hun eigen daden van toen afkeuren, waarom niet. Dat ze in de kamer zitten wil nog niet zeggen dat alles wat hun willen ook uitgevoerd wordt. Ze worden immers niet premier met zo'n verleden.

Herinner je je die rel rond Arend Glas nog?
pi_4241132
quote:
Op zondag 19 mei 2002 15:27 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ik vergeleek Duyvendak ook niet met Hitler, maar het gaat er om dat geweldadige acties niet goed te praten zijn, ook niet als de dader dacht dat hij door die acties een betere maatschappij zou krijgen. Daar ging het om.

Over dat weggaan, tsjah, ik had de media wel eens willen zien als bleek dat iemand uit de Top-10 van LPF lid was geweest van CP'86, maar daar was weggegaan toen bleek dat die lui gewelddadig waren !

exact, het lijkt wel alsof strafbare feiten niet erg zijn, zolang ze maar uit links-idealisme voorkomen. Dan is het allemaal goed.
Er wordt met twee maten gemeten.
De groeten van Ben
pi_4241158
quote:
Op zondag 19 mei 2002 15:29 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Nee idd, maar hij zit wel in de kamer en hij vertegenwoordigd een deel van het Nederlandse volk. Hier hoor je vrijwel niemand over, terwijl iedereen begint te steigeren als er wat extreem-rechtse lui een kieslijstje van LPF hebben ondertekend...

Die extreem rechtse lui zijn NU extreem rechts. Die Duijvendak was TOEN extreem links.
quote:
Dat clubje deed wel meer dan inbreken hoor. Maar goed, het is makkelijk praten dat je ergens niet meer achter staat.
Dus omdat hij lid was van een clubje dat ergere dingen deed moet hij daar ook voor veroordeeld worden? Dus alles nazi's waren net zo erg als Hitler?
quote:
Zou jij Joop Glimmerveen in de kamer willen als hij zegt dat hij niet meer achter zijn nazi-standpunten staat?
Ik zou er niet vrolijk van worden, maar ik vind niet dat je op iemand een stempel mag drukken die er nooit meer afgaat.
pi_4241165
quote:
Op zondag 19 mei 2002 15:27 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ik zie in de eerste 2 regels al " niet-strafbaar" en "inbraak" staan. Hahaha, bij mijn weten is in Nederland inbraak gewoon strafbaar!

Niet strafbaar doel: dat is wat anders dan de middelen. Ik ben het er dus niet mee eens. Maar het doel van Duyvendak was om een geweldloze wereld te krijgen, op zich een goed idee. Doel van de nazi's was om alle joden weg te krijgen.
quote:
Ik zal wel overgooid worden met kritiek. Maar het uitgangspunt van radicaal linkse partijen (anti-militaristisch,anti-globalistisch) vind ik minder erg dan radicaal rechts (anti-buitenlanders).

Natuurlijk is de manier waarop beide kanten het uitvoeren even erg.

pi_4241181
quote:
Op zondag 19 mei 2002 15:30 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Herinner je je die rel rond Arend Glas nog?

Die bobsleeer? Ja wat is daar mee? Wat heeft die met deze discussie te maken?
  zondag 19 mei 2002 @ 15:36:49 #26
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_4241192
Maakt het eigenlijk wel uit om welk vergrijp het gaat? Hij heeft een strafblad, dat is voor zeer veel bedrijven en instellingen als een reden om iemand te weigeren voor een bepaalde positie, ik zou niet weten waarom dat voor de volksvertegenwoordiging niet zou moeten gelden.
pi_4241201
quote:
Op zondag 19 mei 2002 15:32 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Die extreem rechtse lui zijn NU extreem rechts. Die Duijvendak was TOEN extreem links.
[..]

En ineens is hij radicaal omgeslagen. Glimmerveen was eens lid van de CD omdat hij zei dat hij wat gematigder was geworden. Al snel bleek dat hij nog precies hetzelfde was als voorheen. Royement dus. Een vos verliest nooit zijn streken.
Snap uberhaupt niet dat GL zo'n discutabel figuur op de lijst zet.
quote:
Dus omdat hij lid was van een clubje dat ergere dingen deed moet hij daar ook voor veroordeeld worden? Dus alles nazi's waren net zo erg als Hitler?
[..]
Hij hoorde bij dat clubje. Als ik zag hoe de leden van de NVU bejegend werden in Harderwijk dan blijkt wel dat men hun WO2 aanrekent.
quote:
Ik zou er niet vrolijk van worden, maar ik vind niet dat je op iemand een stempel mag drukken die er nooit meer afgaat.
Ik vind dat dat soort figuren niet in de kamer horen. Volgens jou redenering zou een pedofiel die 18 jaar geleden kinderen verkrachte nu in een kinderdagverblijf mogen werken...
pi_4241212
quote:
Op zondag 19 mei 2002 15:35 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Die bobsleeer? Ja wat is daar mee? Wat heeft die met deze discussie te maken?

Er werd toen moord en brand geschreeuwd omdat bleek dat hij eens een folder had aangevraagdvan Cp'86.
Het mes snijdt aan twee kanten...
  zondag 19 mei 2002 @ 15:38:47 #29
10692 nomad
Green on... GO!
pi_4241216
We kennen allemaal de Duitse minister Fischer, toch?

just my 2 cents

hoorde ik daar een biertje roepen?
pi_4241234
quote:
Op zondag 19 mei 2002 15:34 schreef Tfone het volgende:

[..]

Niet strafbaar doel: dat is wat anders dan de middelen. Ik ben het er dus niet mee eens. Maar het doel van Duyvendak was om een geweldloze wereld te krijgen, op zich een goed idee. Doel van de nazi's was om alle joden weg te krijgen.
[..]

Ik vind je redenering erg gevaarlijk. Het komt er op neer dat als je een doel hebt alle middelen toegestaan zijn. Recht in eigen hand nemen mag dus gewoon als het aan jou ligt. En over die geweldloze wereld, een geweldlozere wereld begint bij jezelf!
quote:
Ik zal wel overgooid worden met kritiek. Maar het uitgangspunt van radicaal linkse partijen (anti-militaristisch,anti-globalistisch) vind ik minder erg dan radicaal rechts (anti-buitenlanders).
Vind ik niet. Ik vind beide groepjes niks.
quote:
Natuurlijk is de manier waarop beide kanten het uitvoeren even erg.
Extreem-rechtse groepjes doen niet veel, extreemlinkse zijn een stuk geweldadiger.
Maar goed, tis allebei niks.
pi_4241271
Gaan we weer met de vergelijkingen. Als we ons nou eens gewoon bij de vraag houden of we iemand met een terroristisch verleden -ongeacht diens politieke kleur- in de kamer willen.

Hier een populistisch voorzetje: "Either you're with democracy or you're against it"

Klinkt vertrouwd, nietwaar? :p Kunnen we het zo scherp stellen of niet?

pi_4241315
quote:
Op zondag 19 mei 2002 15:37 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

En ineens is hij radicaal omgeslagen.

Owh? Hoezo?
quote:
Glimmerveen was eens lid van de CD omdat hij zei dat hij wat gematigder was geworden. Al snel bleek dat hij nog precies hetzelfde was als voorheen. Royement dus. Een vos verliest nooit zijn streken.
Laat hem dat dan maar eens bewijzen of die zijn streken kan verliezen. Wat nu naar boven is gehaald is iets van 18 jaar terug! In de tussentijd heeft die blijkbaar 'niks' vergelijkbaars uitgevoerd!
quote:
Snap uberhaupt niet dat GL zo'n discutabel figuur op de lijst zet.
Jullie maken er een discussie van... GL niet.
quote:
Hij hoorde bij dat clubje. Als ik zag hoe de leden van de NVU bejegend werden in Harderwijk dan blijkt wel dat men hun WO2 aanrekent.
Door wie werden ze bejegend? Misschien had dat ook wel te maken met het feit dat er een paar figuren rondliepen die op Adolf zelf willen lijken...
quote:
Ik vind dat dat soort figuren niet in de kamer horen. Volgens jou redenering zou een pedofiel die 18 jaar geleden kinderen verkrachte nu in een kinderdagverblijf mogen werken...
Als die zichzelf bewezen heeft dat die die kinderen niet meer vrekracht vind ik het geen probleem. Overigens kromme vergelijking, kinderverkrachters hebben (denk ik) psychische problemen die je wat minder snel veranderd dan politieke ideeen. Maar goed...
pi_4241329
quote:
Op zondag 19 mei 2002 15:38 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Er werd toen moord en brand geschreeuwd omdat bleek dat hij eens een folder had aangevraagdvan Cp'86.
Het mes snijdt aan twee kanten...

Ja idd. (Extreem) rechtsen grijpen de kans als ze een (extreem) linkse zwart kunnen maken en (Extreem) linksen grijpen de kans als ze een (extreem) rechtsen zwart kunnen maken. Er zal altijd wel iemand zijn die er wat over te zeggen heeft...
pi_4241333
quote:
Op zondag 19 mei 2002 15:40 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ik vind je redenering erg gevaarlijk. Het komt er op neer dat als je een doel hebt alle middelen toegestaan zijn. Recht in eigen hand nemen mag dus gewoon als het aan jou ligt.
[..]

Ik had het een beetje ongelukkig geformuleerd. Waar het mij om gaat is dat Duyvendak lid is geworden van een organisatie vanwege dat doel. Dat er dan door bepaalde leden strafbare dingen worden gedaan staat in principe buiten hem, tenzij hij er persoonlijk aan heeft meegewerkt. Als morgen een paar mensen van natuurmonumenten het ministerie van VROM in de fik zetten, wil dat niet zeggen dat ik voor mijn lidmaatschap van Natuurmonumenten (wat ik niet heb hoor ) beoordeeld moet worden.
quote:
En over die geweldloze wereld, een geweldlozere wereld begint bij jezelf!
Voor zover ik de tekst heb begrepen heeft Onkruit (de beweging die tegen geweld was) wel strafbare, maar geen gewelddadige dingen gedaan.
pi_4241343
quote:
[b]Op zondag 19 mei 2002 15:49 schreef calvobbes het
[quote]
Laat hem dat dan maar eens bewijzen of die zijn streken kan verliezen. Wat nu naar boven is gehaald is iets van 18 jaar terug! In de tussentijd heeft die blijkbaar 'niks' vergelijkbaars uitgevoerd!
[..]
Bewijs maar eens dat hij niks heeft uitgevoerd. Grote kans dat hij nog steeds achter de schermen betrokken is bij dat soort clubjes.
quote:
Jullie maken er een discussie van... GL niet.
[..]
Wie begon er met " Dit is geen gewoon rechts, dit is extreem-rechts"? Maar goed, we dwalen af.
quote:
Door wie werden ze bejegend? Misschien had dat ook wel te maken met het feit dat er een paar figuren rondliepen die op Adolf zelf willen lijken...
[..]
Ze werden uitgescholden door omstanders. Iemand wilde zelfs met stenen gaan gooin. Die Wijkamp wil op Hitler lijken, maar wat heeft dat ermee te maken?
quote:
Als die zichzelf bewezen heeft dat die die kinderen niet meer vrekracht vind ik het geen probleem. Overigens kromme vergelijking, kinderverkrachters hebben (denk ik) psychische problemen die je wat minder snel veranderd dan politieke ideeen. Maar goed...
Als je politieke ideeen leidden tot inbraak vind ik dat er ook wel wat mis is in je bovenkamertje!
  zondag 19 mei 2002 @ 15:55:32 #36
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_4241360
quote:
Op zondag 19 mei 2002 15:52 schreef Tfone het volgende:
Ik had het een beetje ongelukkig geformuleerd. Waar het mij om gaat is dat Duyvendak lid is geworden van een organisatie vanwege dat doel. Dat er dan door bepaalde leden strafbare dingen worden gedaan staat in principe buiten hem, tenzij hij er persoonlijk aan heeft meegewerkt.
Hij heeft een strafblad, dus hij heeft zeker illegale activiteiten ontplooit en daarmee verspeel je wat mij betreft, ongeacht wat die activiteiten dan inhouden, het recht om deel te nemen in de volksvertegenwoordiging. Dat is al standaardprocedure bij veel bedrijven en dat mag wat mij betreft dan ook zeker doorgevoerd worden naar het grootste en invloedrijkste 'bedrijf' van Nederland.
pi_4241373
quote:
Op zondag 19 mei 2002 15:52 schreef Tfone het volgende:

[..]

Ik had het een beetje ongelukkig geformuleerd. Waar het mij om gaat is dat Duyvendak lid is geworden van een organisatie vanwege dat doel. Dat er dan door bepaalde leden strafbare dingen worden gedaan staat in principe buiten hem, tenzij hij er persoonlijk aan heeft meegewerkt. [..]

Als mijn doel is een veiliger Nederland, en ik wordt lid van de NVU, dan lijkt het me dat ik als NVU-lid wel wordt aangerekend op het doen en laten van de NVU. Sterker nog, ik zou worden aangemerkt als nazi.
Duyvendak is veroordeeld wegens inbraak trouwens.
quote:
Voor zover ik de tekst heb begrepen heeft Onkruit (de beweging die tegen geweld was) wel strafbare, maar geen gewelddadige dingen gedaan.
Er zijn genoeg extremistische clubjes die tegen bepaald geweld zijn, maar zelf het geweld niet schuwen.
Daarnaast zijn strafbare feiten niet goed te praten, of er nou geweld aan te pas kwam of niet.
pi_4241386
quote:
Op zondag 19 mei 2002 15:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Bewijs maar eens dat hij niks heeft uitgevoerd. Grote kans dat hij nog steeds achter de schermen betrokken is bij dat soort clubjes.

BULLSHIT! Je bent onschuldig totdat het tegendeel bewezen is. Dat staat in onze grondwet en die geld voor iedereen!
quote:
Ze werden uitgescholden door omstanders. Iemand wilde zelfs met stenen gaan gooin. Die Wijkamp wil op Hitler lijken, maar wat heeft dat ermee te maken?
geen idee, jij begon erover....
quote:
Als je politieke ideeen leidden tot inbraak vind ik dat er ook wel wat mis is in je bovenkamertje!
Dat is jou mening... Een kind verkrachten is heel wat anders dan inbreken in een legerkantoor.
pi_4241401
quote:
Op zondag 19 mei 2002 15:58 schreef calvobbes het volgende:

[..]

BULLSHIT! Je bent onschuldig totdat het tegendeel bewezen is. Dat staat in onze grondwet en die geld voor iedereen!
[..]

geen idee, jij begon erover....
[..]

Dat is jou mening... Een kind verkrachten is heel wat anders dan inbreken in een legerkantoor.

je kan nog zoveel zeggen maar hij zegt zelf: ik zeg het niet vaak maar eigenlijk ben ik hartstikke trots op de hele serie acties die wij in de afgelopen jaren (mee)georganiseerd hebben.&#
pi_4241409
quote:

[..]

[..]

Ok, maar het gaat er mij om dat GL meteen begint te kreisen over rechtse partijen, terwijl je niks mag zeggen over extreem-linkse clubjes.
Ook was hij trots op de aanslagen die 'zijn' groepering had gedaan.
quote:
Weet ik ook wel, maar voormalige terroristen horen niet in de kamer, net zoals voormalige pedofielen niet in een kinderdagverblijf horen.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 19 mei 2002 @ 16:04:03 #41
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_4241436
Van Ba(a?)len's carriere bij de VVD was ook per direct geknakt toen bleek dat-ie ooit in het verleden een brief naar Glimmerveen had verstuurd... Jeugdzonde wellicht, maar voldoende om hem niet meer als 'vertegenwoordiger' te zien.

Zelfde zou mijns inziens ook moeten gelden voor linkse activisten...

Maar goed, het is weer niet zo erg als in Noord-Ierland. Daar wordt de IRA zelfs politiek vertegenwoordigd (Sinn Fein)...

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_4241470
quote:
Op zondag 19 mei 2002 16:00 schreef Mr_Knoxville het volgende:

je kan nog zoveel zeggen maar hij zegt zelf: ik zeg het niet vaak maar eigenlijk ben ik hartstikke trots op de hele serie acties die wij in de afgelopen jaren (mee)georganiseerd hebben.&#

Nogmaals, dat was 18 jaar terug. En toen was werd een groep als RaRa (voor zover ik weet) lang niet door iedereen veroordeelt!
pi_4241520
quote:
Op zondag 19 mei 2002 16:07 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Nogmaals, dat was 18 jaar terug. En toen was werd een groep als RaRa (voor zover ik weet) lang niet door iedereen veroordeelt!

doet dat iets af aan de feiten die gepleegd zijn?
  † In Memoriam † zondag 19 mei 2002 @ 16:15:41 #44
1221 otaku-san
Fok!memberu
pi_4241549
quote:
Op zondag 19 mei 2002 16:07 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Rara heeft brandsticht acties gehouden bij bedrijven die in Zuid Afrika aanwezig waren; oa de Maxis.
The future is after you
  zondag 19 mei 2002 @ 16:17:51 #45
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_4241571
quote:
BULLSHIT! Je bent onschuldig totdat het tegendeel bewezen is.
En voor zover ik gelezen heb is hij ook schuldig bevonden gezien zijn strafblad.
pi_4241587
quote:
Op zondag 19 mei 2002 16:17 schreef Lithion het volgende:

En voor zover ik gelezen heb is hij ook schuldig bevonden gezien zijn strafblad.

Ja hij wel, 18 jaar terug. Maar dat "BULLSHIT" was een reactie op een reactie dat hij zijn goed gedrag over van de afgelopen 18 jaar maar zelf moest bewijzen en dat die misschien toch nog actief was bij andere clubjes.
pi_4241604
quote:
Op zondag 19 mei 2002 16:12 schreef Mr_Knoxville het volgende:

doet dat iets af aan de feiten die gepleegd zijn?

Niet aan die feiten van 18 jaar terug.
pi_4241615
quote:
Op zondag 19 mei 2002 16:19 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Ja hij wel, 18 jaar terug. Maar dat "BULLSHIT" was een reactie op een reactie dat hij zijn goed gedrag over van de afgelopen 18 jaar maar zelf moest bewijzen en dat die misschien toch nog actief was bij andere clubjes.

Hoe je het ook wendt of keert, die vent hoort gewoon niet in de politiek thuis met zo'n verleden
pi_4241630
quote:
Op zondag 19 mei 2002 16:22 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Niet aan die feiten van 18 jaar terug.

ow dus als ik 18 jaar geleden iemand vermoord heb dan dat doet dat niet meer ter zaken. Dit is misschien wel wat zwaarder maar het blijft gewoon een crimineel
pi_4241698
quote:
Op zondag 19 mei 2002 16:24 schreef Mr_Knoxville het volgende:

ow dus als ik 18 jaar geleden iemand vermoord heb dan dat doet dat niet meer ter zaken. Dit is misschien wel wat zwaarder maar het blijft gewoon een crimineel

nee want hij is daar dan voor veroordeeld (gaan we maar effe vanuit, immers onschuldig totdat het tegendeel bewezen is) en heeft zijn straf uitgezeten. Ik vind dat je niemand moet blijven achtervolgen met dingen die die tig jaar terug heeft gedaan. Tenzij die dingen nog steeds goedkeurd of uitvoert.
pi_4241745
quote:
Op zondag 19 mei 2002 16:29 schreef calvobbes het volgende:

[..]

nee want hij is daar dan voor veroordeeld (gaan we maar effe vanuit, immers onschuldig totdat het tegendeel bewezen is) en heeft zijn straf uitgezeten. Ik vind dat je niemand moet blijven achtervolgen met dingen die die tig jaar terug heeft gedaan. Tenzij die dingen nog steeds goedkeurd of uitvoert.

nee normaal gesproken niet nee, maar wel als zo'n persoon ons land mede moet gaan besturen omdat zo iemand een grote verantwoordelijkheid draagt en met zo'n verleden wek je al helemaal geen vertrouwen
pi_4241777
quote:
Op zondag 19 mei 2002 16:33 schreef Mr_Knoxville het volgende:

nee normaal gesproken niet nee, maar wel als zo'n persoon ons land mede moet gaan besturen omdat zo iemand een grote verantwoordelijkheid draagt en met zo'n verleden wek je al helemaal geen vertrouwen

Een kamerlid grote verantwoordelijkheid? Zouden ze willen... De kamer bestaat wel uit veel meer personen dan hem hoor!
Als vertrouwen wekken een criterium is om kamerlid te zijn dan kunnen ze 3/4 wel naar huis sturen
pi_4241793
quote:
Op zondag 19 mei 2002 16:36 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Een kamerlid grote verantwoordelijkheid? Zouden ze willen... De kamer bestaat wel uit veel meer personen dan hem hoor!
Als vertrouwen wekken een criterium is om kamerlid te zijn dan kunnen ze 3/4 wel naar huis sturen

Hij wordt genoemd als opvolger van Rosenmuller, dus misschien wel een leider van een partij, maakt mij het trouwens uit, krijgt die ballen partij nog minder stemmen
pi_4241945
quote:
Op zondag 19 mei 2002 16:36 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Een kamerlid grote verantwoordelijkheid? Zouden ze willen...

Het is anders wel een van de peilers van onze democratie, en zoals je weet is de taak van de tweede kamer het controleren van de regering.
quote:
de ergste kneuzen zitten toch steeds weer bij Groenlinks
De groeten van Ben
pi_4241964
quote:
Op zondag 19 mei 2002 16:55 schreef BenKetting het volgende:

Het is anders wel een van de peilers van onze democratie, en zoals je weet is de taak van de tweede kamer het controleren van de regering.

Ja dus? Zijn ideeen van 18 jaar terug zullen nog veel invloed hebben denk je?
quote:
de ergste kneuzen zitten toch steeds weer bij Groenlinks
Goh, laat ik nou denken dat de ergste kneuzen bij LPF zitten
pi_4241990
quote:
Op zondag 19 mei 2002 16:57 schreef calvobbes het volgende:

Goh, laat ik nou denken dat de ergste kneuzen bij LPF zitten

dat vind jij niet erg aangezien de tweede kamer volgens jou geen verantwoordelijkheid draagt.
De groeten van Ben
pi_4242020
quote:
Op zondag 19 mei 2002 17:00 schreef BenKetting het volgende:

dat vind jij niet erg aangezien de tweede kamer volgens jou geen verantwoordelijkheid draagt.

Ja dat vind ik wel erg aangezien het 26 personen zijn die ik niet helemaal vertrouw. En niet 1. Ik kan er alleen verdomd weinig aandoen aangezien het democratisch besloten is dat 26 personen van de LPF in de 2e kamer mogen zitten.
pi_4242038
quote:
Op zondag 19 mei 2002 17:05 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Ja dat vind ik wel erg aangezien het 26 personen zijn die ik niet helemaal vertrouw. En niet 1. Ik kan er alleen verdomd weinig aandoen aangezien het democratisch besloten is dat 26 personen van de LPF in de 2e kamer mogen zitten.

En wat is er dan onbetrouwbaar aan die personen?

Ik vertrouw de leden van GL ook niet, maar kan weinig hard maken, behalve dan dat van Duyvendak en dat Halsema en andere leden regelmatig te gast zijn bij clubjes als IS en NKB.

pi_4242059
quote:
Op zondag 19 mei 2002 17:05 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Ja, maar eerst stel je dat de tweede kamer geen verantwoordelijkheid draagt, dus wat kan het jou dan schelen wie er in zitten?

Ik heb een andere mening, namelijk dat het wel wat uitmaakt, en daarom vind ik het te zot voor woorden dat iemand met een strafblad, en zeker een politiek getint strafblad in de tweede kamer komt. En weer blijkt groenlink alleen naar buiten toe kritisch.

De groeten van Ben
  Overall beste user 2022 zondag 19 mei 2002 @ 17:11:39 #60
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_4242076
quote:
Op zondag 19 mei 2002 17:09 schreef BenKetting het volgende:

[..]

Ja, maar eerst stel je dat de tweede kamer geen verantwoordelijkheid draagt, dus wat kan het jou dan schelen wie er in zitten?

Ik heb een andere mening, namelijk dat het wel wat uitmaakt, en daarom vind ik het te zot voor woorden dat iemand met een strafblad, en zeker een politiek getint strafblad in de tweede kamer komt. En weer blijkt groenlink alleen naar buiten toe kritisch.

De nummer 3 van de LPF heeft een probleem gehad met pensioenfondsen van voetballers. Het geld, dat hij beheerde, kwam op een of andere manier op zijn bankrekening.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_4242081
quote:
Op zondag 19 mei 2002 17:09 schreef BenKetting het volgende:

Moeite met begrijpend lezen? Ik stel dat 1 persoon in de tweede kamer niet zoveel invloed heeft als jullie denken.
quote:
En weer blijkt groenlink alleen naar buiten toe kritisch.
Dat is politiek, de andere afzeiken waar het maar kan...
pi_4242088
quote:
Op zondag 19 mei 2002 17:11 schreef Ulx het volgende:

[..]

De nummer 3 van de LPF heeft een probleem gehad met pensioenfondsen van voetballers. Het geld, dat hij beheerde, kwam op een of andere manier op zijn bankrekening.

Als dat zo is, dan is hij daar voor veroordeeld neem ik aan...
Heb je daar bewijzen van?

Niet dat dat er toe zou doen, want volgens de redenering van een aantal mensen hier maakt het niet uit dat kamerleden een strafblad hebben.

pi_4242089
quote:
Op zondag 19 mei 2002 17:11 schreef Ulx het volgende:

[..]

Waar haal je dit vandaan?
De groeten van Ben
pi_4242094
quote:
Op zondag 19 mei 2002 17:12 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Moeite met begrijpend lezen? Ik stel dat 1 persoon in de tweede kamer niet zoveel invloed heeft als jullie denken.
[..]

Vandaar al die protestactie's en geweldadige verstoringen van bijeenkomsten van zijn club toen Janmaat in de kamer kwam.
Was maar 1 persoontje toch, en niet eens een hele slimmme ook...
quote:
Dat is politiek, de andere afzeiken waar het maar kan...
Als jij dat vind...
pi_4242099
quote:
Op zondag 19 mei 2002 17:07 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

En wat is er dan onbetrouwbaar aan die personen?

Dat is mijn persoonlijk mening en ook niet bewijsbaar. Ik vind het een zooitje ongeregeld. De kwestie over wie de nieuwe partijleider zou worden waarbij twee mensen dat opeisten, de uiteindelijke partijleider die na 2 dagen weer opstapt, PF die zelf heeft aangegeven (weliswaar volgens Harry Mens) weinig vertrouwen te hebben in zijn eigen partijleden enz...

Trouwens ook erg offtopic.

pi_4242121
quote:
Op zondag 19 mei 2002 17:14 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Vandaar al die protestactie's en geweldadige verstoringen van bijeenkomsten van zijn club toen Janmaat in de kamer kwam.
Was maar 1 persoontje toch, en niet eens een hele slimmme ook...

Ja een lijstrekker met grote bek en een heleboel media-aandacht, toen nog.
pi_4242138
quote:
Op zondag 19 mei 2002 17:12 schreef calvobbes het volgende:

[..]

tegelijk stel je ook dat 3/4 van de kamerleden zo onbetrouwbaar is dat ze net zo goed naar huis gestuurd kunnen worden. Moeite met begrijpelijk schrijven?
De groeten van Ben
pi_4242142
quote:
Op zondag 19 mei 2002 17:14 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Dat is mijn persoonlijk mening en ook niet bewijsbaar. Ik vind het een zooitje ongeregeld. De kwestie over wie de nieuwe partijleider zou worden waarbij twee mensen dat opeisten, de uiteindelijke partijleider die na 2 dagen weer opstapt, PF die zelf heeft aangegeven (weliswaar volgens Harry Mens) weinig vertrouwen te hebben in zijn eigen partijleden enz...

Trouwens ook erg offtopic.

Idd, heb ook nog wel wat voorbeeldjes van chaos bij GL, maar het word allemaal wel erg offtopic.
Gaat hier om kamerleden met een strafblad.
pi_4242149
quote:
Op zondag 19 mei 2002 17:17 schreef calvobbes het volgende:

[..]

1 persoontje heeft toch geen invloed (zo redeneerde jij net), dus dan snap ik niet waar iedereen zich toen zo druk over maakte....
pi_4242157
quote:
Op zondag 19 mei 2002 17:17 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Heleboel media-aandacht? Die man is volkomen doodgezwegen!
De groeten van Ben
pi_4242190
quote:
Op zondag 19 mei 2002 17:19 schreef BenKetting het volgende:

tegelijk stel je ook dat 3/4 van de kamerleden zo onbetrouwbaar is dat ze net zo goed naar huis gestuurd kunnen worden. Moeite met begrijpelijk schrijven?

Je zag de smiley niet staan? Die opmerking plaatste ik als reactie op Mr_Knoxville die suggereerde dat iedere politicus een onbesproken vertrouwen moet uitstralen. Dat is iets wat mij onhaalbaar lijkt in de politiek. Geen enkele polticus zal bij 16.000 mensen vertrouwen opwekken.
pi_4242224
quote:
Op zondag 19 mei 2002 17:20 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

1 persoontje heeft toch geen invloed (zo redeneerde jij net), dus dan snap ik niet waar iedereen zich toen zo druk over maakte....

Owh sorry. Ik had idd ook nog onderscheid moeten maken tussen 1 persoon die lijstrekker is van een zeer rechtse partij in een tijd dat dat ondekbaar was en 1 persoon die kandidaat kamerlid is van een wat gematigdere linkse partij in een tijd dat dat redelijk normaal is.
pi_4242231
quote:
Op zondag 19 mei 2002 17:21 schreef BenKetting het volgende:

Heleboel media-aandacht? Die man is volkomen doodgezwegen!

Uiteindelijk wel ja.
  zondag 19 mei 2002 @ 17:32:33 #74
572 Sniper
Gull Catcher
pi_4242285
quote:

[..]

Geen dingen waar ik voor in de gevangenis heb gezeten.
quote:
De Dordtse rechtbank veroordeelde hem tot zes weken gevangenisstraf.
pi_4242313
quote:
Op zondag 19 mei 2002 17:28 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Owh sorry. Ik had idd ook nog onderscheid moeten maken tussen 1 persoon die lijstrekker is van een zeer rechtse partij in een tijd dat dat ondekbaar was en 1 persoon die kandidaat kamerlid is van een wat gematigdere linkse partij in een tijd dat dat redelijk normaal is.

Ik vind het kwalijker dat er mensen met een strafblad in de kamer komen, dan dat mensen als Janmaat in de kamer komen. Janmaat heeft bij mijn weten geen strafblad.
pi_4242409
quote:
Op zondag 19 mei 2002 17:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Ik vind het kwalijker dat er mensen met een strafblad in de kamer komen, dan dat mensen als Janmaat in de kamer komen. Janmaat heeft bij mijn weten geen strafblad.

Toen was de opstand tegen de krijgsmacht e.d. wat breder geaccepteerd dan de kreet "Vol=Vol" van JanMaat.
Dus strafblad of niet weegt in deze vergelijking minder zwaar dan uitspraken van iemand.
pi_4242424
quote:
Op zondag 19 mei 2002 17:47 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Toen was de opstand tegen de krijgsmacht e.d. wat breder geaccepteerd dan de kreet "Vol=Vol" van JanMaat.
Dus strafblad of niet weegt in deze vergelijking minder zwaar dan uitspraken van iemand.

Opstand tegen de krijgsmacht geaccepteerd? Lekker foute houding dus. Duyvendak kreeg 6 weken voor zijn inbraak, de kreet Vol=Vol is niet goed voor 6 weken.
pi_4242460
quote:
Op zondag 19 mei 2002 17:48 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Opstand tegen de krijgsmacht geaccepteerd? Lekker foute houding dus.

Door de regering / wet werd het niet geaccepteerd jah. Wel door een groot deel van de bevolking. Voor zover ik weet waren er toen massale demontstraties tegen kernwapens e.d.
quote:
Duyvendak kreeg 6 weken voor zijn inbraak, de kreet Vol=Vol is niet goed voor 6 weken.
Zou wel moeten imo.

Janmaat heeft iig ook een strafblad:

quote:
Janmaat zonder lintje de Kamer uit
DEN HAAG, 9 MEI.De leider van de Centrumdemocraten, J.G.H. Janmaat, zal geen lintje krijgen. Dit heeft Tweede-Kamervoorzitter P. Bukman gisteren desgevraagd meegedeeld. Janmaat zou daarvoor in aanmerking komen omdat hij dertien jaar lid is geweest van de Tweede Kamer, maar wegens zijn strafblad zal hij volgens Bukman niet koninklijk worden onderscheiden. Het gerechtshof in Arnhem veroordeelde Janmaat eind december tot een voorwaardelijke gevangenisstraf van twee maanden en een boete van 7.500 gulden, nadat hij tijdens een betoging in Zwolle beledigende teksten over buitenlanders had gescandeerd. Het gerechtshof in Amsterdam veroordeelde Janmaat in december 1996 tot een boete van drieduizend gulden of veertig dagen vervangende hechtenis wegens het aanzetten tot discriminatie van buitenlanders.
http://www.nrc.nl/W2/Nieuws/1998/05/09/Vp/kort.html
  zondag 19 mei 2002 @ 17:56:44 #79
262 Re
Kiss & Swallow
pi_4242481
quote:
Op zondag 19 mei 2002 17:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

bij mijn weten wel
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_4242499
Aha, Dhr Janmaat heeft dus toch een strafblad. En wel voor zeer ernstige feiten, het roepen van "Vol=Vol", wat inmiddels weer gedoogd wordt.

Inbraak vind ik nog altijd erger dan dat je Vol is Vol roept...

Vol is vol is imo niet eens racistisch of discriminerend.

Overall beste user 2022 zondag 19 mei 2002 @ 18:01:17 #81
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_4242510
quote:
Op zondag 19 mei 2002 17:13 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Als dat zo is, dan is hij daar voor veroordeeld neem ik aan...
Heb je daar bewijzen van?

Niet dat dat er toe zou doen, want volgens de redenering van een aantal mensen hier maakt het niet uit dat kamerleden een strafblad hebben.

Geen idee of ie veroordeeld is.

http://www.vanhulten.net/nieuwsrapporthuberts.html
over Jimmy's tijd als europarlementarier.

Kan de pensioenaffaire niet zo snel terugvinden.

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 19 mei 2002 @ 18:23:31 #82
19775 Slam
The True AoD
pi_4242678
zozo nu ook al een crimineel van groenlinks in de kamer
Es ist geil ein Arschloch zu sein!!!!
  zondag 19 mei 2002 @ 20:53:20 #83
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_4243904
quote:

[..]

Och, da's ook al gebeurd, hoor.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_4244314
quote:
Op zondag 19 mei 2002 20:53 schreef Verbal het volgende:

[..]

Och, da's ook al gebeurd, hoor.

V.

Ja? Wie dan, wanneer dan?
  zondag 19 mei 2002 @ 23:23:38 #85
136 V.
pi_4245982
quote:
Op zondag 19 mei 2002 21:29 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Rustig, rustig...

Gewoon ff zoeken op "Willem Aantjes" en "SS".

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_4248100
quote:

[..]

De Nazís hebben 6 miljoen joden en nog een paar miljoen andere 'untermenschen' vermoord om een (in hun ogen) betere maatschappij te krijgen.

Van Adolf Hitler weten we zeker dat hij persoonlijk nooit de trekker heeft overgehaald. Toffe peer dus die geloofde in waar hij voor stond?

pi_4248122
quote:
Op zondag 19 mei 2002 23:23 schreef Verbal het volgende:

[..]

Rustig, rustig...

V.

Ah, Aantjes, de man die zo hard de Kamer uitvloog toen de Waffen-SS connectie naar boven kwam dat je een supersonische knal kon horen boven het Binnenhof ?

Mag ik nu begrijpen dat als je vind dat iemand 40 jaar na het aanhangen van een foute ideologie geen Kamerlid kan zijn dit helemaal geldt voor iemand die dat 20 jaar terug deed?

pi_4249325
quote:
Op zondag 19 mei 2002 15:08 schreef BenKetting het volgende:

- en dan zijn er mensen die zich zorgen maken over de kwaliteit van de mensen van de LPF....terwijl dit open en bloot op straat ligt.

Allemaal leuk en wel, maar er staat nergens in dat stuk dat de man is veroordeeld voor moord of openlijke geweldpleging. Dat het blad het maken van brandbommen publiceerde keur ik af, maar zoals andere users dat hier terecht aangaven, het betrefd zo'n twintig jaar geleden toen de verhoudingen (zeker in de politiek) wel totaal anders lagen!

Er is bij mijn weten niet bewezen dat de man openlijke geweldpleging heeft gedaan en dat keurt hij tevens af laat staan moord. Storm in een glas water. Wederom.

GLG

I just love the G4 Dual Powermacs
pi_4249330
quote:
Op zondag 19 mei 2002 17:59 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Aha, Dhr Janmaat heeft dus toch een strafblad. En wel voor zeer ernstige feiten, het roepen van "Vol=Vol", wat inmiddels weer gedoogd wordt.

Nee *censuur* , er staat dat hij is veroordeeld voor het roepen van discriminerende teksten er staat niet dat hij tijdens de optocht enkel "vol = vol" zat te bleren, maar beledigende leuzen waar "vol = vol" niet als zodanig ondervalt in jouw context.

Je moet wel echt eens leren lezen wat er staat! "Vol = vol" was ook in die tijd niet beledigend maar "dicriminerende en beledigende leuzen roepen" wel, en nog steeds! En terecht!

Heel andere zaak, niet de het verhaal onzinnig omdraaien terwijl er totaal iets anders staat geschreven, daarmee zet je enkel jezelf voor schut.

GLG

pi_4249332
quote:
Op zondag 19 mei 2002 23:23 schreef Verbal het volgende:

[..]

Rustig, rustig...

V.

-offtopic- prachtige signature! Tevens nog waar ook. -/offtopic-

GLG

pi_4249333
quote:
Op maandag 20 mei 2002 01:25 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ah, Aantjes, de man die zo hard de Kamer uitvloog toen de Waffen-SS connectie naar boven kwam dat je een supersonische knal kon horen boven het Binnenhof ?

Mag ik nu begrijpen dat als je vind dat iemand 40 jaar na het aanhangen van een foute ideologie geen Kamerlid kan zijn dit helemaal geldt voor iemand die dat 20 jaar terug deed?

Note : voor ieder die hier op wil reageren, Hiz vind mensen die op Groen Links stemmen fascisten. Vandaar dat hij nu ook de vergelijking maakt tussen Groen Links kamerleden en Nazi's.

GLG

maandag 20 mei 2002 @ 14:20:28 #92
136 V.
pi_4251858
quote:
Daar heb jij mijn toestemming toch niet voor nodig, om te lezen wat je zelf wilt?

Maar noem mij vreemd, maar ik vind dat er wel een verschil is tussen iemand die zich aansloot bij de SS of iemand die in de jaren '80 radicale dingen heeft gedaan van de orde van Duyvendak.

Niet dat 'ie van mij nou per se de kamer inhoeft, maar er is een ietsiepietsie verschil tussen een landverrader en Duyvendak.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_4252147
quote:
Op maandag 20 mei 2002 14:20 schreef Verbal het volgende:

[..]

Daar heb jij mijn toestemming toch niet voor nodig, om te lezen wat je zelf wilt?

Maar noem mij vreemd, maar ik vind dat er wel een verschil is tussen iemand die zich aansloot bij de SS of iemand die in de jaren '80 radicale dingen heeft gedaan van de orde van Duyvendak.

Niet dat 'ie van mij nou per se de kamer inhoeft, maar er is een ietsiepietsie verschil tussen een landverrader en Duyvendak.

V.

Weet je wel zeker dat je Aantjes als voorbeeld had moeten aanhalen? Bij hem werd er indertijd (en nog steeds) gesproken van een jeugdzonde.
pi_4252185
quote:
Op maandag 20 mei 2002 04:58 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:

[..]

Note : voor ieder die hier op wil reageren, Hiz vind mensen die op Groen Links stemmen fascisten. Vandaar dat hij nu ook de vergelijking maakt tussen Groen Links kamerleden en Nazi's.

GLG

Hey schattebout, nog steeds overstuur van de verloren zetel?

Kennelijk zijn er in Nederland meer mensen met gezond verstand dan ik had durven hopen voor de verkiezingen. 0 zetels voor Groen Links was natuurlijk nog stukken beter geweest, maar 10 is toch minder erg dan 15.

Kijk eventjes terug in het topic, en zie daar wie het onderwerp 'nazi' sympathieën te berde bracht.

maandag 20 mei 2002 @ 21:44:35 #95
136 V.
pi_4257763
quote:
Op maandag 20 mei 2002 14:46 schreef HiZ het volgende:

[..]

Weet je wel zeker dat je Aantjes als voorbeeld had moeten aanhalen?[quote]Als mij gevraagd wordt naar een voorbeeld over Nazi's in onze volksvertegenwoordiging, zie ik niet in waarom niet.[quote]Bij hem werd er indertijd (en nog steeds) gesproken van een jeugdzonde.

Ja, und?
Dan is hij toch nog steeds een Nazi in onze volksvertegenwoordiging geweest?

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 22 mei 2002 @ 11:46:21 #96
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_4277078
quote:
Op zondag 19 mei 2002 15:20 schreef calvobbes het volgende:

[..]

[..]

Beter lezen dus...

Nee, jij beter lezen.
quote:
Over zijn deelname aan Onkruit schreef hij: „Ik zeg het niet vaak maar eigenlijk ben ik hartstikke trots op de hele serie acties die wij in de afgelopen jaren (mee)georganiseerd hebben.”
Het lijkt er toch echt op dat dit van het huidige interview is, niet van een interview van 18 jaar terug.
Hij is zo trots als een (rode) pauw.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  woensdag 22 mei 2002 @ 11:54:56 #97
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_4277192
quote:

[..]

T was niet de Waffen SS waar Aantjes bij zat, het was een andere, meer onschuldige tak van de SS.
  woensdag 22 mei 2002 @ 12:21:36 #98
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_4277521
De Germaanse SS. Gisteren in netwerk.

J.

You bend your words like Uri Geller spoons...
  † In Memoriam † woensdag 22 mei 2002 @ 16:45:43 #99
10849 Hagelslag

pi_4281263
Duyvendak stond tenminste voor zijn overtuiging. Niets om zich over te schamen.
Deze tekst is (c) 2001 en (c) 2002 by Hagelslag.[br]
  woensdag 22 mei 2002 @ 16:59:41 #100
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_4281516
quote:
Op woensdag 22 mei 2002 16:45 schreef Hagelslag het volgende:
Ach ja, het publiceren van brandbommethodes, inbreken etc. is idd niks om je voor te schamen.

Als je een doorgetripte geitenwollensokkenmilieukneus bent tenminste.

Als je aan de rechterkant van het spectrum zit, dan blert Kafka gelijk moord en brand, en zijn Hagelslags neurotische vergelijkingen met spruitjes en kouskous niet van de lucht. Maar goed.

Zes weken bak krijg je niet zomaar met het lachwekkende rechtsysteem hier in Ollandistan.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_4281986
Kortom, rechts gooit je eruit als je postbode in het foute land bent geweest, links houdt je de hand boven het hoofd als je bom en brandaanslagen propageert en misschien zelfs hebt uitgevoerd.
  woensdag 22 mei 2002 @ 17:36:07 #102
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_4282012
quote:
Op woensdag 22 mei 2002 17:33 schreef HiZ het volgende:
Kortom, rechts gooit je eruit als je postbode in het foute land bent geweest, links houdt je de hand boven het hoofd als je bom en brandaanslagen propageert en misschien zelfs hebt uitgevoerd.
Jij begrijpt het.

Rechts zijn Nazis, links zijn mensen die tenminste achter hun overtuiging staan.
Toppie.

Het wachten is op de Hagelslag-hug.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  woensdag 22 mei 2002 @ 17:55:02 #103
272 R@b
No-nonsens
pi_4282243
quote:
Op woensdag 22 mei 2002 16:45 schreef Hagelslag het volgende:

De vrienden van Duyvendak bij de Revolutionaire Anti-Racistische Actie denken er net zo over.
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  † In Memoriam † woensdag 22 mei 2002 @ 18:51:44 #104
10849 Hagelslag

pi_4282845
quote:
Op woensdag 22 mei 2002 16:59 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Ach ja, het publiceren van brandbommethodes, inbreken etc. is idd niks om je voor te schamen.

Maak je beschuldigingen maar hard.
pi_4283405
quote:
Op woensdag 22 mei 2002 18:51 schreef Hagelslag het volgende:

[..]

Maak je beschuldigingen maar hard.

Hij was redacteur van het blad, welk verder bewijs heb je nog nodig?
  † In Memoriam † woensdag 22 mei 2002 @ 21:54:02 #106
10849 Hagelslag

pi_4285191
quote:
Op woensdag 22 mei 2002 19:42 schreef HiZ het volgende:

[..]

Hij was redacteur van het blad, welk verder bewijs heb je nog nodig?

dus je kunt je beschuldigingen niet hard maken. Oke hoor, is jouw feestje.
  donderdag 23 mei 2002 @ 09:16:45 #107
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_4289262
quote:
Op woensdag 22 mei 2002 21:54 schreef Hagelslag het volgende:

[..]

Huppa Huggertje:
quote:
Kandidaat-kamerlid Wijnand Duyvendak van GroenLinks was in de jaren tachtig betrokken bij acties van links-extremistische groepen. Woensdag wordt Duyvendak hoogstwaarschijnlijk gekozen als nieuw kamerlid voor GroenLinks.
.
Duyvendak was in de jaren tachtig onder andere lid van de antimilitaristische groep Onkruit. Deze radicale groepering ontvreemdde bij diverse inbraken geheime documenten van de krijgsmacht. Hij had ook een strafblad. In oktober 1984 werd hij aangehouden na een inbraak in het militaire MIBO-complex in Dubbeldam. De Dordtse rechtbank veroordeelde hem tot zes weken gevangenisstraf. Over zijn deelname aan Onkruit schreef hij: „Ik zeg het niet vaak maar eigenlijk ben ik hartstikke trots op de hele serie acties die wij in de afgelopen jaren (mee)georganiseerd hebben.”
.
Duyvendak was een van de belangrijkste redacteuren van het blad Bluf!, dat gold als huisorgaan van het radicale actiewezen. Het blad zette uiteen hoe brandbommen konden worden gemaakt, hoe bijbehorende tijdmechanismen werkten, hoe ingebroken kon worden in belangrijke panden en hoe gas- en elektriciteitsmeters konden worden gesaboteerd.
.
Ook publiceerde het blad een verslag van de inbraak door een actiegroep bij het ministerie van Economische Zaken. Het artikel ging vergezeld van plattegronden van het ministerie.
.
In de jaren negentig dook Duyvendak op bij Milieudefensie. Daar organiseerde hij acties tegen de uitbreiding van Schiphol. Hij klom op tot directeur. Milieudefensie werkte de afgelopen jaren samen met Milieu-Offensief, het bureau waaraan Volkert van der G., verdacht van de moord op Pim Fortuyn, is verbonden.
.
Woensdag begint Duyvendak aan een carrière in de politiek. Hij staat nummer 4 op de lijst van GroenLinks. Volgens de opiniepeilingen haalt GroenLinks ten minste tien zetels. Bij GroenLinks is hij al getipt als kandidaat om Paul Rosenmöller op te volgen. Hij is getrouwd met de voorzitter van GroenLinks, Mirjam de Rijk. Zij komt eveneens uit het actiewezen.
.
In een reactie zegt Duyvendak zich altijd tegen geweld te hebben gekeerd. Hij vindt dat Onkruit geen extreem linkse maar een „buitenparlementair-linkse” organisatie was. Wat Bluf! betreft zegt hij ook een tijdje weg te zijn geweest bij het blad. „Ik ben er op zeker moment ook weggegaan en dat was niet voor niets.” Volkert van der G. zegt hij niet te kennen.
.
Onderzoeker Peter Siebelt vindt het schandelijk dat Duyvendak toetreedt tot de volksvertegenwoordiging. „Deze man was ook medeverantwoordelijk voor de publicatie van privé-adressen van politiefunctionarissen. Dat leidde bij die mensen tot dreigementen. Zoiets is toch zeer bedenkelijk.”
Fijne gozer!
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_4289285
quote:
Op woensdag 22 mei 2002 21:54 schreef Hagelslag het volgende:

[..]

Als hij het er niet mee eens was dat er in een blad waar hij voor werkt dergelijke zaken gepubliceerd werden, dan zou hij zijn opgestapt. En algemeen gezegd, iemand met ook maar een beetje fatsoen wil niet geassocieerd worden met publicaties waarin wordt uitgelegd hoe je brandbommen e.d. moet vervaardigen. Laat hem dat maar eens uitleggen!
De groeten van Ben
  donderdag 23 mei 2002 @ 20:24:09 #109
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_4298821
Heeft Hagelslag het te druk met Kouskous aan de buurman geven?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_4301881
Zo te zien krijgen we echt "Het neusje van de zalm" in de kamer.

Ook SP-kamerlid actief als radicaal Binnenlandredactie Geplaatst: 23-05-2002 - 11:54 DEN HAAG - Het nieuwe kamerlid Krista van
Velzen van de Socialistische Partij
blijkt actief te zijn als
vredesactiviste. Tegen haar werd eerder
deze week een geldboete geëist vanwege de
bezetting van de verkeerstoren van de
militaire luchtbasis Volkel.

.
Dat onthulde donderdagochtend het
EO-radioprogramma De Ochtenden. Het
kamerlid zat ook vast in Schotland. Daar
had ze geprobeerd het
communicatiesysteem van een
kernonderzeeër onklaar te maken. Ze ziet
het als haar verplichting acties te
ondernemen tegen de
vernietigingskracht van kernwapens.

.
Van Velzen wordt wel vredesvandaal
genoemd. Ze zegt dat als een geuzennaam te
beschouwen. Dat ze als kamerlid wetten
zal overtreden, beschouwt ze niet als een
probleem. Ik zou het fantastisch vinden
om met 150 kamerleden de startbaan van
ondernemen tegen de

.
Volkel te bezetten.

pi_4318819
En ik had net weer een beetje vertrouwen in de SP gekregen....
De groeten van Ben
  zaterdag 25 mei 2002 @ 11:35:51 #112
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_4319227
quote:
Op donderdag 23 mei 2002 23:27 schreef Boosoog het volgende:

Ook SP-kamerlid actief als radicaal Binnenlandredactie Geplaatst: 23-05-2002 - 11:54 DEN HAAG - Het nieuwe kamerlid Krista van
Velzen van de Socialistische Partij
blijkt actief te zijn als
vredesactiviste. Tegen haar werd eerder
deze week een geldboete geëist vanwege de
bezetting van de verkeerstoren van de
militaire luchtbasis Volkel.

.
Dat onthulde donderdagochtend het
EO-radioprogramma De Ochtenden. Het
kamerlid zat ook vast in Schotland. Daar
had ze geprobeerd het
ondernemen tegen de

.
ondernemen tegen de

.
Volkel te bezetten.

Dom wijf.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  zaterdag 25 mei 2002 @ 17:44:11 #113
272 R@b
No-nonsens
pi_4322186
quote:
Op donderdag 23 mei 2002 23:27 schreef Boosoog het volgende:

Misschien kan ze samen met die GL'er Duyvendak buitenparlementaire acties beramen .....

Wat zoekt zo iemand eigenlijk in het parlement? Niet eens met de democratie dus die van binnenuit maar vernietigen

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_4338880
Zie mijn plaatje bij mijn naam: ik hou van die vent
pi_4341241
quote:

[..]

a. Waar staat dat dan ?
b. Nee hoor, er is wel een verschil: rolletje drop stelen is strafbaar. Betrokken zijn bij welke organisatie niet
Never advise anyone to go to war or to marry. -Spanish Proverb
pi_4341262
quote:

[..]

Iedereen die nu in de kamer komt is er via verkiezingen in gekomen wat is nu precies je probleem cherry etc. ?
pi_4341278
quote:
Op zondag 19 mei 2002 15:55 schreef Lithion het volgende:

[..]

Hij heeft een strafblad, dus hij heeft zeker illegale activiteiten ontplooit en daarmee verspeel je wat mij betreft, ongeacht wat die activiteiten dan inhouden, het recht om deel te nemen in de volksvertegenwoordiging. Dat is al standaardprocedure bij veel bedrijven en dat mag wat mij betreft dan ook zeker doorgevoerd worden naar het grootste en invloedrijkste 'bedrijf' van Nederland.

Zit wat in maar de realiteit is anders
pi_4341302
quote:
Op zondag 19 mei 2002 16:01 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ok, maar het gaat er mij om dat GL meteen begint te kreisen over rechtse partijen, terwijl je niks mag zeggen over extreem-linkse clubjes.
Ook was hij trots op de aanslagen die 'zijn' groepering had gedaan.
[..]

Weet ik ook wel, maar voormalige terroristen horen niet in de kamer, net zoals voormalige pedofielen niet in een kinderdagverblijf horen.

Waarom niet ? zijn ze slechtere bestuurders/politici of is politiek bedrijven iets dat je niet kunt dan ?
Ken je Joschka Fischer ?
  maandag 27 mei 2002 @ 10:23:36 #119
5097 Mass
Back in town
pi_4341345
quote:
Op maandag 27 mei 2002 10:18 schreef jannemanxx het volgende:

[..]

Ken je Joschka Fischer ?

De meest populaire politicus van Duitsland...Minister van Buitenlandse Zaken (?) en belangrijkste man van de Groenen...
Tomorrow will come,
to cancel the future,
Tomorrow's a gun,
loaded confusion.
  maandag 27 mei 2002 @ 10:23:56 #120
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_4341348
quote:
Op maandag 27 mei 2002 10:11 schreef jannemanxx het volgende:
a. Waar staat dat dan ?
b. Nee hoor, er is wel een verschil: rolletje drop stelen is strafbaar. Betrokken zijn bij welke organisatie niet
lees het topic eens door eer je post aub
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_4341370
quote:
Op zondag 19 mei 2002 17:59 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Je kunt het er niet mee eens zijn Cherry maar je moet niet zo draaikonten. Het is met een strafblad net zoals met zwanger zijn. Je bent het of je bent het niet.
Ik denk niet dat je er iets aan hebt als jij als leek de rechtsgang nog eens dunnetjes wilt over doen.
pi_4341385
quote:
Op zondag 19 mei 2002 21:29 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

De hele rechterlijke macht in Duitsland mocht blijven zitten na WO 2 om maar iets te noemen.
pi_4341434
quote:
Op donderdag 23 mei 2002 09:16 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Huppa Huggertje:
[..]

Fijne gozer! [afbeelding]

Alweer die kwaliteitskrant als bron help me ff hoe heet die ook alweer.... O ja, het Gereformeerde Dagblad (goeie site overigens)
pi_4341451
quote:
Op zaterdag 25 mei 2002 11:35 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Dom wijf.

Ik denk dat ze een beetje slimmer is dan jij, ze loopt alvast niet te blaten
pi_4341502
quote:
Op maandag 27 mei 2002 10:23 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

lees het topic eens door eer je post aub

heb ik gedaan in het hele artikel in het GD wordt nergens de naam RaRa genoemd
pi_4341514
quote:
Op maandag 27 mei 2002 10:23 schreef Mass het volgende:

[..]

De meest populaire politicus van Duitsland...Minister van Buitenlandse Zaken (?) en belangrijkste man van de Groenen...

en (dat vergeet Mass) niet direkt lid van de RAF maar toch één van de grootste sympatisanten en is hij daarom een slechter minister ?
  maandag 27 mei 2002 @ 10:58:36 #127
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_4341675
quote:
Op maandag 27 mei 2002 10:33 schreef jannemanxx het volgende:

[..]

Alweer die kwaliteitskrant als bron help me ff hoe heet die ook alweer.... O ja, het Gereformeerde Dagblad (goeie site overigens)

Ach ja, als de inhoud je niet aanstaat dan doe je gewoon de krant af als niet-valide.
Het GD mag dan gekleurd zijn mbt religie, voor de rest geven ze gewoon geverifieerd nieuws.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  maandag 27 mei 2002 @ 11:00:11 #128
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_4341698
quote:
Op maandag 27 mei 2002 10:35 schreef jannemanxx het volgende:

[..]

Ik denk dat ze een beetje slimmer is dan jij, ze loopt alvast niet te blaten

Ze doet niks anders.

Misschien kan ze nog een kernonderzeeer onklaar maken door bv de splijtstaven te stelen.... met dr blote handen .

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_4341813
quote:
Op maandag 27 mei 2002 10:58 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Ach ja, als de inhoud je niet aanstaat dan doe je gewoon de krant af als niet-valide.
Het GD mag dan gekleurd zijn mbt religie, voor de rest geven ze gewoon geverifieerd nieuws.

Ik zeg niks over de inhoud dan wel de validiteit, alleen is het me opgevallen dat er altijd maar één bron wordt genoemd en zeker bij dit soort artikelen is de kleuring van welke kant dan ook erg groot.
pi_4342437
quote:
Op maandag 27 mei 2002 11:00 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Ze doet niks anders.

Misschien kan ze nog een kernonderzeeer onklaar maken door bv de splijtstaven te stelen.... met dr blote handen .

Met zo een houding mag jij Volgende verkiezingen (volgens Bolkestein binnen een jaar) ook meedoen.
  maandag 27 mei 2002 @ 12:07:15 #131
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_4342557
quote:
Op maandag 27 mei 2002 11:09 schreef jannemanxx het volgende:

[..]

Ik zeg niks over de inhoud dan wel de validiteit,

Dat doe je wel.
quote:
Op maandag 27 mei 2002 10:33 schreef jannemanxx het volgende:

[..]

Hiermee insinueer je onterecht dat het artikel wel eens niet waar zou kunnen zijn OMDAT het van het GD is. Onzin dus, en reageer liever op de feiten die erin staan.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_4349257
quote:
Op maandag 27 mei 2002 10:11 schreef jannemanxx het volgende:

[..]

a. Waar staat dat dan ?

Fout, lid zijn van een criminele organisatie is een strafbaar feit.
De groeten van Ben
pi_4349355
quote:
Op maandag 27 mei 2002 10:18 schreef jannemanxx het volgende:

[..]

Waarom niet ? zijn ze slechtere bestuurders/politici of is politiek bedrijven iets dat je niet kunt dan ?
Ken je Joschka Fischer ?

Joschka Fischer heeft afstand van zijn radikale verleden genomen. Hij heeft zelfs in een proces een getuigenis afgelegd tegen één van zijn vroegere vriendjes.
Rekenschap afleggen maakt een groot verschil.
De groeten van Ben
pi_4358181
quote:
Op maandag 27 mei 2002 19:41 schreef BenKetting het volgende:

[..]

Joschka Fischer heeft afstand van zijn radikale verleden genomen. Hij heeft zelfs in een proces een getuigenis afgelegd tegen één van zijn vroegere vriendjes.
Rekenschap afleggen maakt een groot verschil.

Zo kun je het ook uitleggen.
Joschka was in de goeie ouwe tijd dikke maatjes met Rudi Dutschke, David Cohn-Bendit en alles wat maar enigszin links van links was. Zijn banden met Baader-Meinhoff en dergelijken zijn niet zo duidelijk zichtbaar (waren het in die tijd ook niet, hij schepte er toen nogal over op dat hij Gudrun Enslin kende)Als je dan zo een tearjerker gelooft ben je ook wel een beetje naief Ben.
Rekenschap? Zijn kont vastlijmen aan het pluche bedoel je zeker.
Een strafblad heeft hij trouwens ook (is in het duits maar er zijn bijna geen nederlandstalige bronnen):
1968-1975
Das Ehepaar Fischer zieht nach Frankfurt/Main um. Dort besucht Fischer Vorlesungen von Theodor W. Adorno, Jürgen Habermas sowie Oskar Negt (geb. 1934). Er setzt sich eingehend mit den Schriften von Karl Marx (1818-1883), Mao Tse-tung und Georg Wilhelm Friedrich Hegel (1770-1831) auseinander.
Fischer verdient sein Geld mit Gelegenheitsjobs.
Er freundet sich mit dem Studentenführer David Cohn-Bendit (geb. 1945) an.
Als Mitglied der militanten Gruppe "Revolutionärer Kampf" (RK) beteiligt sich Fischer an Demonstrationen und Straßenschlachten. Nach einer Demonstration gegen den Vietnam-Krieg bei der er die Bannmeile um das Neue Schloß in Stuttgart überschreitet, kommt es zu einer Anklage gegen ihn. Er wird zu zweimal drei Tagen Haft als Ordnungsstrafe verurteilt, die er in Stuttgart- Stammheim absitzen muß.(bron: http://www.dhm.de/lemo/html/biografien/FischerJoschka/ )
6 dagen cel waren zijn deel
Dat hij na de moord op Schleyer tot een wat hij noemt "Illusionsverlust" en "Illusionsabschleif" komt doet er verder niet toe.
Eeen heel lezenswaardig artikel over hoe Joschka zichzelf een verleden in elkaar timmert staat in Die Zeit (alweer duits) http://www.zeit.de/2001/03/Politik/200103_fischer.html
Als je dezelfde maat voor Duyvendak aanhoudt staat je hele argumentatie min of meer op losse schroeven.
Overigens het was Marx zelf die zei dat de revolutionairen van vandaag de reactionairen van morgen zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door jannemanxx op 28-05-2002 11:22]

pi_4410467
Nou, dat is duidelijk. Ook Joschka Fischer is allesbehalve in de haak. Bedankt voor de link; verhelderend.

Mijn argument is en blijft nog steeds dat ik iemand met een verleden als dat van Duyvendak niet in de kamer vind thuishoren.

Ze hebben trouwens nog zo'n feestneus in de gelederen: Sam Pormes.

quote:
Samuel Richard (Semol) Pormes

Molukse activisten
Het onlangs beëdigde Eerste-Kamerlid Sam Pormes (47) van GroenLinks blijkt een verleden te hebben in de militante Molukse actiewereld. Pormes is de eerste senator van Molukse afkomst. De Landelijke Bijstandsgroep Terreurbestrijding (LBT), die in de jaren zeventig werd opgericht nadat plannen waren uitgelekt dat Molukse jongeren koningin Juliana of premier Van Agt wilden gijzelen, heeft Pormes jarenlang op de korrel gehad.

Verdacht van fraude
Verder stapte het Eerste-Kamerlid voor GroenLinks S. Pormes uit Assen naar de rechter om een terugvordering van bedrijfsvereniging Cadans aan te vechten. Cadans wil dat Pormes bijna 40.000 gulden terugbetaalt, omdat hij dit bedrag ten onrechte zou hebben gekregen.

In '99 werd hij verdacht van fraude bij de Stichting Masiun, een multiculturele instelling voor verslavingszorg. In januari 2000 werd de toen 45-jarige Pormes aangehouden omdat hij gesjoemeld zou hebben bij het Centrum voor Ontwikkelingssamenwerking in Assen waar hij coördinator is. De zaak Masiun; was destijds aanleiding voor het bestuur van GroenLinks om een intern onderzoek te doen naar de wandelgangen van Sam, maar net als justitie besloot GL dat de zaak geseponeerd kon worden. Sam stapte op bij Masiun, maar bleef nog wel penningmeester bij de Stichting Masiun Projecten die op zijn huisadres gevestigd is.

Geweldadig verleden
Tijdens zijn gewelddadige verleden In de jaren 70 heeft hij aan het trainingskamp van de marxistisch-leninistische Palestijnse terreurorganisatie PFLP (Popular front for the Liberation of Palestine) van Georg Habash deelgenomen.

Pormes heeft jarenlang bij de BVD op de top-15-lijst van verdachte personen gestaan.
(Bron - antifa.nl)

Ook na Singh Varma zijn ze nog niet erg kritisch geworden bij GL.
Begrijp me goed, iedereen mag van mij "aksie" voeren zoveel hij wil - zolang het binnen het wettelijke blijft, maar om zo iemand als volksvertegenwoordiger aan te wijzen gaat mij te ver.
De groeten van Ben
  zaterdag 1 juni 2002 @ 21:09:03 #136
16704 Rechts
democratie
pi_4410491
http://www.democratischnederland.net/Links.htm

voor meer dwalingen bij links

Pim is vermoord omdat hij zei wat hij dacht.Om zijn mening. En, zoals hij dat zelf met een knipoog aanduidde::"Iemand moet toch zeggen wat U niet mag zeggen!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')