abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84931846
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 11:40 schreef thegirlwhosoldtheworld het volgende:
Vind ten huwelijk vragen in parijs altijd zo kansloos... met rozenblaadjes op het bed en kaarsjes.. yugh. Zou het veel leuker vinden als het spontaan gebeurt, als ik en mijn vriend het gewoon leuk hebben en nhij opeens mij vraagt.
of bv zò 'spontaan' dat je niet wacht op het moment dat hij zover is je te vragen, maar je hem als vrouw bv zélf vraagt ..... ^O^ :)

ik verwonder me altijd wel een beetje dat een van de meest hardnekkige 'clichè's' schijnt te zijn dat het aanzoek van de man zou moeten afkomen... juist bij vrouwen die zeer duidelijk gemaakt hebben wel te willen trouwen (en stiekem al bezig zijn met plannen), maar dan gaan zitten 'wachten' op _zijn_ aanzoek.
er zullen overigens altijd wel uitzonderingen zijn, waarbij de vrouw wél het aanzoek deed, maar ik vermoed stérk dat dat een verschrikkelijk klein percentage is ....
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 12:08:31 #102
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_84932020
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 12:03 schreef RM-rf het volgende:

ik verwonder me altijd wel een beetje dat een van de meest hardnekkige 'clichè's' schijnt te zijn dat het aanzoek van de man zou moeten afkomen... juist bij vrouwen die zeer duidelijk gemaakt hebben wel te willen trouwen (en stiekem al bezig zijn met plannen), maar dan gaan zitten 'wachten' op _zijn_ aanzoek.
er zullen overigens altijd wel uitzonderingen zijn, waarbij de vrouw wél het aanzoek deed, maar ik vermoed stérk dat dat een verschrikkelijk klein percentage is ....
Waarom is het zo vreemd dat sommige mensen (op dit gebied) aan tradities hangen? Je doet toch wel meer dingen omdat het op een bepaalde manier hoort of omdat je het altijd op een bepaalde manier hebt gedaan? :)
pi_84933452
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 12:08 schreef Alicey het volgende:

[..]

Waarom is het zo vreemd dat sommige mensen (op dit gebied) aan tradities hangen? Je doet toch wel meer dingen omdat het op een bepaalde manier hoort of omdat je het altijd op een bepaalde manier hebt gedaan? :)
nee hoor, ik vind het hangen aan tradities helemaal niet slecht ... (precies wat ik eerder schreef in Vrouwen en trouwen, ouderwets en hypocriet tegelijk ); Trouwen is per definitie een 'traditie' en deels een ritiueel (dat ook weinig 'intiem' is en enkel tussen twe personen gaat, maar waarbij juist de sociale gemeenschap een enorme rol speelt... trouwen is nu eenmaal iets wat je doet om je status als 'paar' tegenover de gemeenschap vast te laten leggen ... zeker in het moderne wetsen rouwen meestal mensen niet met elkaar die elkaars liefde voor elkaar nog moeten beweijzen, maar denken daarvan allang zeker te zijn )

Wél vind ik het een beetje dubbel dat mensen zeggen tégen dat traditionele te zijn, maar eigenlijk gewoon hooguit een beetje selectief zijn, bepaalde dingen gewoon als en persoonlijke keuze anders wilen 'voorstelle'..

zeker bij dingen als 'spontaan' heb ik wat twijfels, vrijwel geeneen trouwerij is 'spontaan' en 'zomaar'...
ooguit kun je stellen dat als Britannie Spears in Las Vergas getrouwd blijkt te zijn dat idd bet wel spontaan gebeurde, maar daarbij hielp de alkcohol of geestveruimende midelen natuurlijk ook wel een beetje.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_84933603
Ik kan hem ook zelf vragen ja, maar dit was meer als hij mij zou vragen.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 13:10:54 #105
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_84934313
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 12:46 schreef RM-rf het volgende:

nee hoor, ik vind het hangen aan tradities helemaal niet slecht ... (precies wat ik eerder schreef in Vrouwen en trouwen, ouderwets en hypocriet tegelijk ); Trouwen is per definitie een 'traditie' en deels een ritiueel (dat ook weinig 'intiem' is en enkel tussen twe personen gaat, maar waarbij juist de sociale gemeenschap een enorme rol speelt... trouwen is nu eenmaal iets wat je doet om je status als 'paar' tegenover de gemeenschap vast te laten leggen ... zeker in het moderne wetsen rouwen meestal mensen niet met elkaar die elkaars liefde voor elkaar nog moeten beweijzen, maar denken daarvan allang zeker te zijn )

Wél vind ik het een beetje dubbel dat mensen zeggen tégen dat traditionele te zijn, maar eigenlijk gewoon hooguit een beetje selectief zijn, bepaalde dingen gewoon als en persoonlijke keuze anders wilen 'voorstelle'..
Er schijnt een vies luchtje te hangen aan traditie. ;)

quote:
zeker bij dingen als 'spontaan' heb ik wat twijfels, vrijwel geeneen trouwerij is 'spontaan' en 'zomaar'...
ooguit kun je stellen dat als Britannie Spears in Las Vergas getrouwd blijkt te zijn dat idd bet wel spontaan gebeurde, maar daarbij hielp de alkcohol of geestveruimende midelen natuurlijk ook wel een beetje.
Ik zie ook niet helemaal in hoe een trouwerij spontaan kan zijn. Het zal altijd iets zijn wat min of meer georganiseerd is. Hoewel, als het nu wel heel vaak spontaan gebeurt verklaart het misschien wel weer het grote aantal huwelijken dat uiteindelijk stuk loopt..
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 22:49:19 #106
300111 Elynasedai
Kissed by fire
pi_84958314
quote:
... juist bij vrouwen die zeer duidelijk gemaakt hebben wel te willen trouwen (en stiekem al bezig zijn met plannen), maar dan gaan zitten 'wachten' op _zijn_ aanzoek.
Zo'n collega heb ik ;(

Trouwen is voor mij niet veel meer dan een papiertje, het zal niets toevoegen aan mijn relatie.

En als ik een mooie jurk aan wil en bekeken wil worden, ga ik wel verkleed naar de Elf Fantasy Fair of Castlefest :P :D
pi_84963019
quote:

[..]

of bv zò 'spontaan' dat je niet wacht op het moment dat hij zover is je te vragen, maar je hem als vrouw bv zélf vraagt ..... ^O^ :)

Traditie of geen traditie, ik wil als man zijnde m'n vriendin ten huwelijk vragen en zou er toch niet zo blij mee zijn als dat andersom gebeurd.
pi_84963657
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 14:12 schreef Stefan het volgende:
Waarom zijn vrouwen zo hypocriet als het gaat om trouwen?
Omdat vrouwen vrouwen blijven. Die hebben nog steeds stiekem een geromantiseerd wereldbeeld in hun kop en missen vaak wat realiteitszin. Ondertussen moeten ze wel van alle voordelen kunnen genieten van emancipatie, maar als het er echt op aankomt willen ze een stoere, beschermende, mannelijke en af en toe quasi-romantische vent met een dikke lul van 23 cm.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')