dat zijn toch echt jouw woorden of niet dan?? Je wilt gewoon heel graag gaan, dan doe dat ook en geef dit aan bij je ouders. En wat wij Fokkers hier van vinden is totaal irrelevant. En ja dat je graag hoort dat de keuze die je maakt goed is om je te sterken in je beslissing kan ik me nog wel begrijpen, maar ga dan in je omgeving advies vragen maar niet op Fokquote:Op maandag 2 augustus 2010 22:39 schreef Ziewoarut het volgende:
Ik schaam me bijna om het te zeggen maar dat is wat er ook gebeurd in Hongarije blijven.
Wanneer de vluchten meezitten ben ik ook wel bereid om 1 of 2 dagen te missen maar veel meer zou me echt ontzettend veel pijn doen.
je zegt het helemaal juist, als iemand ziek is geweest en daardoor sterft is in mijn ogen het afscheid eerder gekomen dan op de begrafenis. Op het moment dat je nog die geforceerde glimlach ziet als je een verhaal vertelt. Niet op het moment van de begrafenis. Die is in mijn ogen om de familie te steunen, in dit geval de ouder van wie het de moeder is. Nu zijn jouw ouders afgelopen jaar vrij lastig geweest omtrent hun scheiding/depressie etc. Wil je er nogmaals voor hun zijn, of heb je zoiets van.. het is echt even genoeg geweest, nu eerst eens ik.quote:Op maandag 2 augustus 2010 23:43 schreef Ziewoarut het volgende:
Tja velen zien een begrafenis als HET moment om afscheid te nemen. Bij mensen die onverwacht zijn overleden vind ik dat heel begrijpelijk.
Ik vind het zo raar. Afscheid van elkaar nemen doe je toch met zijn 2... Mijn echte afscheid lijkt mij net zoals bij mijn opa. Nog een laatste kus, handdruk en paar laatste woorden. Dat betekend voor mij denk ik meer als een begrafenis.
Aan de andere kant is mijn begrafenis wel de plek waar ik mijn familie moet steunen.
Neem afscheid op je eigen manier en doe verder je ding.quote:Op maandag 2 augustus 2010 23:43 schreef Ziewoarut het volgende:
Tja velen zien een begrafenis als HET moment om afscheid te nemen. Bij mensen die onverwacht zijn overleden vind ik dat heel begrijpelijk.
Ik vind het zo raar. Afscheid van elkaar nemen doe je toch met zijn 2... Mijn echte afscheid lijkt mij net zoals bij mijn opa. Nog een laatste kus, handdruk en paar laatste woorden. Dat betekend voor mij denk ik meer als een begrafenis.
Aan de andere kant is mijn begrafenis wel de plek waar ik mijn familie moet steunen.
Dat is eigenlijk wel een beetje de hoofdvraag jaquote:Op maandag 2 augustus 2010 23:48 schreef 08gnoT. het volgende:
Erg lastig... kun je het jezelf vergeven om daar te blijven? Dat zou ik mezelf afvragen.
De druk vanuit familie of omdat je zelf wilt?quote:Op maandag 2 augustus 2010 23:51 schreef Ziewoarut het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk wel een beetje de hoofdvraag ja
Dat is echt iets te makkelijk geredeneerd. TS heeft toch echt te maken met de meningen van zijn familie. Als dit een familie is, waar verwacht wordt dat hij aanwezig is, kan TS zeld heel wat vinden, maar moet hij zich ook voorbereiden op een enorme bak gezeik de komende tijdquote:Op maandag 2 augustus 2010 23:48 schreef sig000 het volgende:
[..]
Neem afscheid op je eigen manier en doe verder je ding.
Hij zegt ergens letterlijk dat hij vakantie nodig heeft, en nog niet eens specifiek die vakantiequote:Op maandag 2 augustus 2010 23:41 schreef Karammel het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om vakantie an sich. Het gaat hem om deze specifieke vakantie. Die vrienden kunnen een week later niet nóg een keer op vakantie. Vind jij maar eens vrienden die last minuten ineens met je op vakantie kunnen. En alleen op vakantie gaan is ook weer zowat.
quote:Op maandag 2 augustus 2010 23:30 schreef Ziewoarut het volgende:
[..]
Ik doe het overigens puur voor mezelf. Niet voor mijn vrienden. Ikzelf ben de persoon die die week nodig heeft en gelukkig zullen zij het mij nooit kwalijk nemen wat ik ook doe.
Ik weet dat het festival volgend jaar ook is. Mijn afgelopen privé jaar is ontzettend zwaar geweest en het komend jaar zal ivm met hoge studiedruk ook erg druk gaan worden. Ik moet mijn hoofd gewoon even kunnen zuiveren daar draait het mij om.
vandaar mijn reactie.. hij hoeft niet die vakantie te hebben. hij heeft gewoon vakantie nodig. En daarbij vind ik het nogal raar dat je op een forum als Fok advies gaat vragen, waar de gemiddelde Fokker niet eens de tijd neemt om je TT door te lezen en met fatsoen te reageren. Hij zou veel beter advies hier over kunnen in winnen in zijn omgeving en hier met zijn ouders en zijn vrienden waar hij mee op vakantie gaat over moet hebben. Maar niet hier... Dus ja dan verwijt ik hem wel respect naar zijn familie. Hij zou daar moeten praten niet hier.. En ik snap echt dat je soms graag gesterkt wil worden in beslissingen maar zoek ze dan bij mensen die Jou persoonlijk kennen daar heb je namelijk veel meer aanquote:Verder denk ik dat je er bijzonder weinig van snapt als je het hebt over 'zuipen met vriendjes op een festival'. En ik vind het een kwalijke zaak dat je TS een gebrek aan respect voor zijn familie verwijt. Ik heb zo'n vermoeden dat je daar behoorlijk mis zit.
Serieusquote:Op maandag 2 augustus 2010 23:47 schreef Snuitebolletje het volgende: s. Nu zijn jouw ouders afgelopen jaar vrij lastig geweest omtrent hun scheiding/depressie etc. Wil je er nogmaals voor hun zijn, of heb je zoiets van.. het is echt even genoeg geweest, nu eerst eens ik.
Klopt. Mijn mening is een ding maar toch moet ik er rekening houden met wat mijn familie ervan vind. Er is in ieder geval niemand die zegt dat ik helemaal moet thuisblijven.quote:Op maandag 2 augustus 2010 23:53 schreef teamlead het volgende:
[..]
Dat is echt iets te makkelijk geredeneerd. TS heeft toch echt te maken met de meningen van zijn familie. Als dit een familie is, waar verwacht wordt dat hij aanwezig is, kan TS zeld heel wat vinden, maar moet hij zich ook voorbereiden op een enorme bak gezeik de komende tijd
Als de meningen vanuit de familie laat doorwegen is dat nog veel meer bron voor gezeik.quote:Op maandag 2 augustus 2010 23:53 schreef teamlead het volgende:
[..]
Dat is echt iets te makkelijk geredeneerd. TS heeft toch echt te maken met de meningen van zijn familie. Als dit een familie is, waar verwacht wordt dat hij aanwezig is, kan TS zeld heel wat vinden, maar moet hij zich ook voorbereiden op een enorme bak gezeik de komende tijd
ga praten met je ouders.. of met je vrienden waar je mee op vakantie gaat of je vriendin.. Die weten namelijk hoe jij in elkaar zit en kunnen hier veel beter een antwoord op geven dan wie dan ookquote:Op maandag 2 augustus 2010 23:51 schreef Ziewoarut het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk wel een beetje de hoofdvraag ja
Dat is een keuze. Ik denk dat je spijt gaat krijgen van die keuze, maar goed..quote:Op maandag 2 augustus 2010 23:57 schreef sig000 het volgende:
[..]
Als je meningen vanuit de familie laat doorwegen is dat nog veel meer bron voor gezeik.
Ik kies mijn eigen weg.
Heb zelf ongeveer in dezelfde situatie gezeten, en nee, ik kon het niet meer opbrengen om er ook nog maar 1 minuut voor mijn ouders te zijn. Dus het ligt helemaal aan TS wat hij wil, of hij goed afscheid kan nemen, etc. en niet aan zijn familie.. Alleen aan zijn oma.quote:Op maandag 2 augustus 2010 23:56 schreef teamlead het volgende:
[..]
Serieusdat " nu even ik" kan niet een paar dagen wachten?
Ik bedoel denk ik toch wel echt die Sziget-week.quote:Op maandag 2 augustus 2010 23:54 schreef droomvrouwtje het volgende:
[..]
Hij zegt ergens letterlijk dat hij vakantie nodig heeft, en nog niet eens specifiek die vakantie
[..]
[..]
vandaar mijn reactie.. hij hoeft niet die vakantie te hebben. hij heeft gewoon vakantie nodig. En daarbij vind ik het nogal raar dat je op een forum als Fok advies gaat vragen, waar de gemiddelde Fokker niet eens de tijd neemt om je TT door te lezen en met fatsoen te reageren. Hij zou veel beter advies hier over kunnen in winnen in zijn omgeving en hier met zijn ouders en zijn vrienden waar hij mee op vakantie gaat over moet hebben. Maar niet hier... Dus ja dan verwijt ik hem wel respect naar zijn familie. Hij zou daar moeten praten niet hier.. En ik snap echt dat je soms graag gesterkt wil worden in beslissingen maar zoek ze dan bij mensen die Jou persoonlijk kennen daar heb je namelijk veel meer aan
De behoefte om alles even achter je te laten kan ik me ook heel goed voorstellen. Het kan daardoor alleen moeilijk zijn om deze beslissing goed te overdenken, omdat je geneigd bent te denken op korte termijn. Maar als je goed hebt nagedacht over welke waarde de begrafenis voor je heeft en je denkt geen spijt te krijgen van het feit dat je er niet bij bent geweest dan moet je daar blijven. Alleen dat laatste kun je niet met zekerheid zeggen dus dat blijft een gok.quote:Op maandag 2 augustus 2010 22:51 schreef Ziewoarut het volgende:
[..]
Ik ga me heus niet voor de trein gooien. Ik bedoel dat mijn kruid dan op is.
ja lekker egoïstisch zijn dat werktquote:Op maandag 2 augustus 2010 23:57 schreef sig000 het volgende:
[..]
Als de meningen vanuit de familie laat doorwegen is dat nog veel meer bron voor gezeik.
Ik kies mijn eigen weg.
Even heelmerg cru: oma is dood straks. De rest van de familie.niet. En ja, dan ku je wel zeggen dat de mening van oma en ts moeten tellen, maar zo werkt het simpelweg niet...quote:Op maandag 2 augustus 2010 23:58 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Heb zelf ongeveer in dezelfde situatie gezeten, en nee, ik kon het niet meer opbrengen om er ook nog maar 1 minuut voor mijn ouders te zijn. Dus het ligt helemaal aan TS wat hij wil, of hij goed afscheid kan nemen, etc. en niet aan zijn familie.. Alleen aan zijn oma.
je zegt het goed.. Oma is dood straks, de rest van de familie niet, dus het is belangrijk dat hij op een goede manier afscheid van oma genomen heeft, niet van de rest van de familie.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 00:00 schreef teamlead het volgende:
[..]
Even heelmerg cru: oma is dood straks. De rest van de familie.niet. En ja, dan ku je wel zeggen dat de mening van oma en ts moeten tellen, maar zo werkt het simpelweg niet...
Ik praat nu puur op persoonlijke titel, heb die keuze al lang geleden gemaakt.quote:Op maandag 2 augustus 2010 23:58 schreef teamlead het volgende:
[..]
Dat is een keuze. Ik denk dat je spijt gaat krijgen van die keuze, maar goed..
daar was je dan niet duidelijk in.. Dus met andere woorden.. je wilt die week niet opgeven voor een overlijden of wat dan ook.. Dan ga gewoon, als jij denkt dat je daar goed aan doet en dat je met die beslissing kan leven, GA, wie houd je tegen??quote:Op maandag 2 augustus 2010 23:58 schreef Ziewoarut het volgende:
[..]
Ik bedoel denk ik toch wel echt die Sziget-week.
same here...maar je kan wel zeggen, hoe belangrijk vakantie voor je is. maar JIJ kan je leven lang nog met vakantie..je oma niet meer...je hebt maar 1 oma, of normaal gesproken 2 dan...quote:Op maandag 2 augustus 2010 22:44 schreef Zak het volgende:
Ik zou het zelf niet doen. Klopt je oma heeft er niks meer aan maar iknzounhet zelf niet over mijn hart verkrijgen.
Mijn opa is pasgeleden overleden en die kreeg ook geen voedingstoffen en vocht meer binnen op een gegeven moment. Ik weet niet hoe sterk je oma is, maar mijn opa was zo weg terwijl ze heb nog een week gaven..quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 14:46 schreef Ziewoarut het volgende:
Mijn oma krijgt geen eten of drinken meer binnen. Ik vroeg aan de verpleegsters of ze dan wel nog kunstmatig vocht en voedingsstoffen binnen kreeg. Hierop zeiden zij dat met de familie was besloten geen dergelijke 'levensrekkende' acties uit te voeren terwijl niemand in de familie hier iets vanaf wist
dat geloof ik niet. dit soort dingen wordt altijd in overleg met de familie gedaan, in een gesprek met de arts.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 14:46 schreef Ziewoarut het volgende:
Mijn oma krijgt geen eten of drinken meer binnen. Ik vroeg aan de verpleegsters of ze dan wel nog kunstmatig vocht en voedingsstoffen binnen kreeg. Hierop zeiden zij dat met de familie was besloten geen dergelijke 'levensrekkende' acties uit te voeren terwijl niemand in de familie hier iets vanaf wist
Het zou me werkelijk niks verbazen met het niveau van de zorg hier in Nederland... dus ik zou je familie het maar eens goed laten bespreken voor de zekerheid TS, wat ze willen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 15:57 schreef brunette82 het volgende:
[..]
dat geloof ik niet. dit soort dingen wordt altijd in overleg met de familie gedaan, in een gesprek met de arts.
levensrekkende acties niet uitvoeren doen ze alleen na goedkeuring van de familie.
Meestal is er één van de familie aanspreekpunt voor de artsen. Heb je het die gevraagd?quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 14:46 schreef Ziewoarut het volgende:
Misschien kun je ipv naar Sziget te gaan een vakantie doen wanneer oma wel dood is, en en dan ook echt een topvakantie met alles erop en eraan. Een duikvakantie op een tropisch eiland, of een superdeluxe hotel of zo..quote:Op maandag 2 augustus 2010 23:30 schreef Ziewoarut het volgende:
[..]
Kijk hier heb ik veel meer respect voor.
Ik doe het overigens puur voor mezelf. Niet voor mijn vrienden. Ikzelf ben de persoon die die week nodig heeft en gelukkig zullen zij het mij nooit kwalijk nemen wat ik ook doe.
Ik weet dat het festival volgend jaar ook is. Mijn afgelopen privé jaar is ontzettend zwaar geweest en het komend jaar zal ivm met hoge studiedruk ook erg druk gaan worden. Ik moet mijn hoofd gewoon even kunnen zuiveren daar draait het mij om.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |