Ja, ik denk dat ik sowieso wel ga, maar stel ze komt te overlijden wanneer ik net daar ben... wat moet ik dan doenquote:Op maandag 2 augustus 2010 22:24 schreef Snuitebolletje het volgende:
Denk jij dat je oma zou willen dat jij op deze vakantie gaat waar je zo ontzettend naar uitgekeken hebt?
Is je oma nog aanspreekbaar? Hoe graag wil jij zelf op die begrafenis zijn?quote:Op maandag 2 augustus 2010 22:28 schreef Ziewoarut het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat ik sowieso wel ga, maar stel ze komt te overlijden wanneer ik net daar ben... wat moet ik dan doen
Dit vind ik wat overtrokken klinken, maar als jij dit echt nodig denkt te hebben dan ga je toch?quote:Op maandag 2 augustus 2010 22:19 schreef Ziewoarut het volgende:
Het voelt voor mij alsof de enige pilaar waar ik nog op kon steunen nu ook onder mij vandaan getrokkken word als ik niet kan gaan of vroegtijdig weer naar huis kan komen. Ik ben bang dat als ik dat doe dat ik dan mentaal ga instorten.
Het kan dat jij het overtrokken vind klinken, ik kan het mezelf zelfs heel goed voorstellen dat je dat denkt. Maar in een jaar met zoveel pech en tegenslag betekend dit gewoon heel veel voor me.quote:Op maandag 2 augustus 2010 22:38 schreef Lolaatje het volgende:
[..]
Dit vind ik wat overtrokken klinken, maar als jij dit echt nodig denkt te hebben dan ga je toch?
Wat je moet doen als ze overlijdt terwijl je daar bent.. tja. Een begrafenis zie ik zelf vooral als een ritueel voor de mensen die achterblijven. Als jij er vrede mee hebt om daar niet bij te zijn en op een eigen manier afscheid wilt/kunt nemen dan kun je ervoor kiezen om niet terug te komen voor de begrafenis.
Je bent 10 dagen weg. In principe zou je dus wel 1 of 2 dagen op en neer kunnen gaan. Want zo lang is het toch niet vliegen?quote:Op maandag 2 augustus 2010 22:39 schreef Ziewoarut het volgende:
Bedankt voor jullie reacties!
Mijn oma is niet meer echt aanspreekbaar. Gister had ze voor haar doen een goede dag. Dat houdt in dat ze een paar woorden kan zeggen, 1 uur wakker kan blijven en soms een glimlach kan forceren.
Vandaag had ze de slechtste dag die ik gezien heb. Ze had eerder op de middag morfine gekregen omdat ze pijn had en nu kreeg ze nauwelijks haar ogen open. Verder heeft ze geen gram eten gehad en geen druppel water vandaag.
Het met haar erover hebben is dus geen optie.
Wanneer je echt in jezelf gaat graven bij een dilemma komt er altijd eentje boven water die je net iets liever wil. Ik schaam me bijna om het te zeggen maar dat is wat er ook gebeurd in Hongarije blijven.
Wanneer de vluchten meezitten ben ik ook wel bereid om 1 of 2 dagen te missen maar veel meer zou me echt ontzettend veel pijn doen.
Dat kan heel goed hoor. Ik heb zelf ook een zwaar jaar achter de rug en juist dan zijn vakanties (of leuke dingen uberhaupt) heel erg belangrijk, gewoon omdat je even je hoofd kan clearen en je niet meer druk hoeft te maken om alles. Geloof mij, die vakantie is echt wel belangrijkquote:Op maandag 2 augustus 2010 22:38 schreef Lolaatje het volgende:
[..]
Dit vind ik wat overtrokken klinken, maar als jij dit echt nodig denkt te hebben dan ga je toch?
Dat dus.. Ben ook op het sterfbed van mijn eigen moeder nog even op wintersport gegaan. Okee, ik wist wel vrij zeker dat ze het nog zou overleven, maar toch, die vakantie had ik echt heeeeeel hard nodig.quote:Op maandag 2 augustus 2010 22:44 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Dat kan heel goed hoor. Ik heb zelf ook een zwaar jaar achter de rug en juist dan zijn vakanties (of leuke dingen uberhaupt) heel erg belangrijk, gewoon omdat je even je hoofd kan clearen en je niet meer druk hoeft te maken om alles. Geloof mij, die vakantie is echt wel belangrijk
Ik ga me heus niet voor de trein gooien. Ik bedoel dat mijn kruid dan op is. Ik heb dit jaar heel veel van mezelf gevraagd. Het steunen van mijn depressieve vader en emotioneel onstabiele moeder bovenop het leed wat ik zelf heb in combinatie met de situatie van mijn oma begint zijn tol te eisen. Vrolijk zijn en doen voelt voor mij aan als acteren en het lijkt alsof ik het gevoel ´gelukkig zijn´ vergeten ben.quote:Op maandag 2 augustus 2010 22:43 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Er komen meer vakantieperiodes en festivallen aan en tijd nemen voor jezelf kan ook dichter bij huis. En met alle respect hoor, maar 'mentaal instorten' klinkt wel erg dramatisch.
Leg uit. STEL ik zou die keuze maken. Dan ben ik een lul omdat ik eindelijk eens voor mezelf kies dit jaar...quote:Op maandag 2 augustus 2010 22:52 schreef teamlead het volgende:
En dan dat je dan een enorme lamlul bent..dat ook
Moet ik dan de organisatie opbellen om te vragen of ze het een week kunnen uitstellen...quote:Op maandag 2 augustus 2010 22:58 schreef teamlead het volgende:
No offence... Maar dat voor jezelf kiezen als je oma zou overlijden.... Dat vind je zelf niet wat lafjes? Een week later voor jezelf kiezen kan ook hoor....
niet iedereen heeft een even goede band met zijn/haar opa/oma. En een begrafenis is iets wat ik niet hoef mee te maken tijdens een rouwproces. Zoals ik lees dat de oma er nu bij ligt is het eigenlijk al afgelopen. De gesprekken zijn er niet meer. Dus nu afscheid nemen of straks van een dood persoon afscheid nemen.. what's the difference?quote:Op maandag 2 augustus 2010 22:58 schreef teamlead het volgende:
No offence... Maar dat voor jezelf kiezen als je oma zou overlijden.... Dat vind je zelf niet wat lafjes? Een week later voor jezelf kiezen kan ook hoor....
Als ik de OP lees, ga im er van uit dat TS een goede band heeft met oma. Anders eas het ook geen dilemma. Als oma hem niet boeit, koet ie vooral lekker gaan.quote:Op maandag 2 augustus 2010 23:03 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
niet iedereen heeft een even goede band met zijn/haar opa/oma. En een begrafenis is iets wat ik niet hoef mee te maken tijdens een rouwproces. Zoals ik lees dat de oma er nu bij ligt is het eigenlijk al afgelopen. De gesprekken zijn er niet meer. Dus nu afscheid nemen of straks van een dood persoon afscheid nemen.. what's the difference?
Om iemand een lamlul te noemen als diegene een zwaar jaar achter de rug heeft en erg uitkijkt naar zijn vakantie, neuh, ben ik het niet mee eens.
Jouw mening. Gelukkig ziet niet iedereen het zo zwart wit als jou.quote:Op maandag 2 augustus 2010 23:12 schreef teamlead het volgende:
Ik heb de tt en de op gelezen. En sorry hoor: Boefuckinghoehoe als je vakantie een paar weken later plaatsvindt.
Ik vind je in iedergeval een ongelofelijk egoistisch figuur als je je eigen zuipvakantie met vrienjes belangrijker vindt dan bij de uitvaart van je oma te zijn. Niet voor oma, maar voor de rest van de familie én jezelf
Wat een beperkte blik.quote:Op maandag 2 augustus 2010 23:12 schreef teamlead het volgende:
Ik heb de tt en de op gelezen. En sorry hoor: Boefuckinghoehoe als je vakantie een paar weken later plaatsvindt.
Ik vind je in iedergeval een ongelofelijk egoistisch figuur als je je eigen zuipvakantie met vrienjes belangrijker vindt dan bij de uitvaart van je oma te zijn. Niet voor oma, maar voor de rest van de familie én jezelf
Als hij in zijn eentje door de Schotse heuvels zou gaan trekken zou ik je volledig gelijk kunnen geven. Dat is alleen niet het geval. Hij zit ook vast aan een festival én aan vrienden die met hem meegaan.quote:Op maandag 2 augustus 2010 23:12 schreef teamlead het volgende:
Nee hoor er zijn al een paar reacties geweest die het tegenovergestelde vertelden. De manier waarop deze gebracht werden vond ik alleen iets minder bekrompen overkomen dan die van jou.quote:Op maandag 2 augustus 2010 23:20 schreef teamlead het volgende:
Ah, je wilt dus vooral meningen die neerkomen op " nee hoor, niet erg, ga lekker naar dat festival".
Tja, dat antwoord ga je van mij niet krijgen.
TS eindigt zijn OP toch met " meningen zijn welkom" ? Dus ja, dan geef ik mijn mening, ongecensureerd.quote:Op maandag 2 augustus 2010 23:19 schreef Karammel het volgende:
[..]
Als hij in zijn eentje door de Schotse heuvels zou gaan trekken zou ik je volledig gelijk kunnen geven. Dat is alleen niet het geval. Hij zit ook vast aan een festival én aan vrienden die met hem meegaan.
Verder denk ik dat je jouw beeld en het belang dat je hecht aan een begrafenis teveel op anderen projecteert. Lang niet iedereen hecht zoveel waarde aan een begrafenis. TS moet vooral doen waarvan hij denkt dat het het beste voor zichzelf is. En ik denk dat hij de beslissing eigenlijk al gemaakt heeft.
Zorg er wel voor dat je ouders ook goed weten wat het plan is. Alles moet van tevoren helemaal helder zijn.
Dus omdat je mij. Mening niet waardeert, mag ik niet op je reagerenquote:Op maandag 2 augustus 2010 23:25 schreef Ziewoarut het volgende:
[..]
Nee hoor er zijn al een paar reacties geweest die het tegenovergestelde vertelden. De manier waarop deze gebracht werden vond ik alleen iets minder bekrompen overkomen dan die van jou.
Hopelijk kan je het respect opbrengen om dan dit topic dan links te laten liggen. Dit topic heb ik aangemaakt voor advies, welk advies dan ook, dat op een bepaalde manier gegeven wordt. Jij doet dit niet dus zal het doel van dit topic niet ten goede komen over hier over verder te gaan.
Dank u.
Als het goede vrienden van hem zijn, hebben ze er begrip voor dat hij of niet meegaat, of tussendoor naar huis gaat voor de begrafenis..quote:Op maandag 2 augustus 2010 23:19 schreef Karammel het volgende:
[..]
Als hij in zijn eentje door de Schotse heuvels zou gaan trekken zou ik je volledig gelijk kunnen geven. Dat is alleen niet het geval. Hij zit ook vast aan een festival én aan vrienden die met hem meegaan.
Kijk hier heb ik veel meer respect voor.quote:Op maandag 2 augustus 2010 23:25 schreef teamlead het volgende:
[..]
TS eindigt zijn OP toch met " meningen zijn welkom" ? Dus ja, dan geef ik mijn mening, ongecensureerd.
Natuurlijk is het kut voor TS dat ie dat festival dan (misschien, oma is nog niet dood) moet missen. En ja, da's ook lullig voor zijn vtienden. Maar even heel simpel: zou jij het een vriend kwalijk nemen als hij kiest voor zijn familie op zo'n moment ipv een festival?
Dat festival is volgend jaar ofzo ook wel weer. Oma gaat echt maar 1 keer dood. En ik heb ondertussen al mijn grootouders al begraven/ gecremeerd zien worden, dus i, heb enig idee wat voor impact het heeft je oma te verliezen.
Natuurlijk is het uiteindelijk alleen zijn beslissing. En ik ben het ook helemaal met je eens dat communicatie naar de familie nu wel even héél belangrijk is om gezeik te voorkomen.
Het waarderen van je post is waar je op kickt?quote:Op maandag 2 augustus 2010 23:27 schreef teamlead het volgende:
[..]
Dus omdat je mij. Mening niet waardeet, mag ik je reageren
![]()
![]()
Slecht nieuws kiddo...zo werkt het niet...
quote:Op maandag 2 augustus 2010 23:31 schreef sig000 het volgende:
[..]
Het waarderen van je post is waar je op kickt?
Erg jammer dat je me niet snapt.quote:Op maandag 2 augustus 2010 23:27 schreef teamlead het volgende:
[..]
Dus omdat je mij. Mening niet waardeert, mag ik niet op je reageren
![]()
![]()
Slecht nieuws kiddo...zo werkt het niet...
Ik neem het je ook absoluut niet kwalijk dat je je ongezouten mening geeft.quote:Op maandag 2 augustus 2010 23:25 schreef teamlead het volgende:
[..]
TS eindigt zijn OP toch met " meningen zijn welkom" ? Dus ja, dan geef ik mijn mening, ongecensureerd.
Natuurlijk is het kut voor TS dat ie dat festival dan (misschien, oma is nog niet dood) moet missen. En ja, da's ook lullig voor zijn vtienden. Maar even heel simpel: zou jij het een vriend kwalijk nemen als hij kiest voor zijn familie op zo'n moment ipv een festival?
Dat festival is volgend jaar ofzo ook wel weer. Oma gaat echt maar 1 keer dood. En ik heb ondertussen al mijn grootouders al begraven/ gecremeerd zien worden, dus i, heb enig idee wat voor impact het heeft je oma te verliezen.
Natuurlijk is het uiteindelijk alleen zijn beslissing. En ik ben het ook helemaal met je eens dat communicatie naar de familie nu wel even héél belangrijk is om gezeik te voorkomen.
Lees je post nog maar een keer na dan.quote:Op maandag 2 augustus 2010 23:32 schreef teamlead het volgende:
[..]Waar de neuk heb jij het nu over?
Ik heb nog geen keuze gemaakt hoor. Ik ben alleen benieuwd hoe anderen hier over denken en misschien brengt me dat nieuwe inzichten.quote:Op maandag 2 augustus 2010 23:29 schreef droomvrouwtje het volgende:
[..]
Als het goede vrienden van hem zijn, hebben ze er begrip voor dat hij of niet meegaat, of tussendoor naar huis gaat voor de begrafenis..
TS ik snap best dat je een kut jaar hebt gehad en toe bent aan vakantie, maar vergeet niet afscheid nemen gaat maar 1x, doe je het niet krijg je er voor altijd spijt van want je kunt het nooit meer terug draaien. Op vakantie gaan kan op een later tijdstip en een festival kan je ook een jaar later nog eens overdoen..
Maar ik snap jou probleem wel, je wilt zuipen met je vriendjes en naar het festival, nou sorry hoor ik vind familie toch echt wel belangrijker en die ene week later die je op vakantie gaat maakt eigelijk ook niet meer uit als je er zo aan toe bent...
Maar hey, eigelijk heb je de beslissing al gemaakt, dus waarom hier vragen om ''goedkeuring'' ik zal me meer zorgen maken over hoe de familie hier op reageert dan de gemiddelder Fokker..
Dus wat Karammel zegt ga daar met je ouders over praten zodat zij duidelijk weten wat je wel en niet wilt..
Dat dus, kan verder niemand voor je bepalen.quote:Op maandag 2 augustus 2010 23:38 schreef Ziewoarut het volgende:
Een goed advies vond ik bijvoorbeeld dat ik voor mezelf eigenlijk moet bepalen wat die begrafenis voor me betekend.
Het gaat niet alleen om vakantie an sich. Het gaat hem om deze specifieke vakantie. Die vrienden kunnen een week later niet nóg een keer op vakantie. Vind jij maar eens vrienden die last minuten ineens met je op vakantie kunnen. En alleen op vakantie gaan is ook weer zowat.quote:Op maandag 2 augustus 2010 23:29 schreef droomvrouwtje het volgende:
[..]
Als het goede vrienden van hem zijn, hebben ze er begrip voor dat hij of niet meegaat, of tussendoor naar huis gaat voor de begrafenis..
TS ik snap best dat je een kut jaar hebt gehad en toe bent aan vakantie, maar vergeet niet afscheid nemen gaat maar 1x, doe je het niet krijg je er voor altijd spijt van want je kunt het nooit meer terug draaien. Op vakantie gaan kan op een later tijdstip en een festival kan je ook een jaar later nog eens overdoen..
Maar ik snap jou probleem wel, je wilt zuipen met je vriendjes en naar het festival, nou sorry hoor ik vind familie toch echt wel belangrijker en die ene week later die je op vakantie gaat maakt eigelijk ook niet meer uit als je er zo aan toe bent...
Maar hey, eigelijk heb je de beslissing al gemaakt, dus waarom hier vragen om ''goedkeuring'' ik zal me meer zorgen maken over hoe de familie hier op reageert dan de gemiddelder Fokker..
Dus wat Karammel zegt ga daar met je ouders over praten zodat zij duidelijk weten wat je wel en niet wilt..
dat zijn toch echt jouw woorden of niet dan?? Je wilt gewoon heel graag gaan, dan doe dat ook en geef dit aan bij je ouders. En wat wij Fokkers hier van vinden is totaal irrelevant. En ja dat je graag hoort dat de keuze die je maakt goed is om je te sterken in je beslissing kan ik me nog wel begrijpen, maar ga dan in je omgeving advies vragen maar niet op Fokquote:Op maandag 2 augustus 2010 22:39 schreef Ziewoarut het volgende:
Ik schaam me bijna om het te zeggen maar dat is wat er ook gebeurd in Hongarije blijven.
Wanneer de vluchten meezitten ben ik ook wel bereid om 1 of 2 dagen te missen maar veel meer zou me echt ontzettend veel pijn doen.
je zegt het helemaal juist, als iemand ziek is geweest en daardoor sterft is in mijn ogen het afscheid eerder gekomen dan op de begrafenis. Op het moment dat je nog die geforceerde glimlach ziet als je een verhaal vertelt. Niet op het moment van de begrafenis. Die is in mijn ogen om de familie te steunen, in dit geval de ouder van wie het de moeder is. Nu zijn jouw ouders afgelopen jaar vrij lastig geweest omtrent hun scheiding/depressie etc. Wil je er nogmaals voor hun zijn, of heb je zoiets van.. het is echt even genoeg geweest, nu eerst eens ik.quote:Op maandag 2 augustus 2010 23:43 schreef Ziewoarut het volgende:
Tja velen zien een begrafenis als HET moment om afscheid te nemen. Bij mensen die onverwacht zijn overleden vind ik dat heel begrijpelijk.
Ik vind het zo raar. Afscheid van elkaar nemen doe je toch met zijn 2... Mijn echte afscheid lijkt mij net zoals bij mijn opa. Nog een laatste kus, handdruk en paar laatste woorden. Dat betekend voor mij denk ik meer als een begrafenis.
Aan de andere kant is mijn begrafenis wel de plek waar ik mijn familie moet steunen.
Neem afscheid op je eigen manier en doe verder je ding.quote:Op maandag 2 augustus 2010 23:43 schreef Ziewoarut het volgende:
Tja velen zien een begrafenis als HET moment om afscheid te nemen. Bij mensen die onverwacht zijn overleden vind ik dat heel begrijpelijk.
Ik vind het zo raar. Afscheid van elkaar nemen doe je toch met zijn 2... Mijn echte afscheid lijkt mij net zoals bij mijn opa. Nog een laatste kus, handdruk en paar laatste woorden. Dat betekend voor mij denk ik meer als een begrafenis.
Aan de andere kant is mijn begrafenis wel de plek waar ik mijn familie moet steunen.
Dat is eigenlijk wel een beetje de hoofdvraag jaquote:Op maandag 2 augustus 2010 23:48 schreef 08gnoT. het volgende:
Erg lastig... kun je het jezelf vergeven om daar te blijven? Dat zou ik mezelf afvragen.
De druk vanuit familie of omdat je zelf wilt?quote:Op maandag 2 augustus 2010 23:51 schreef Ziewoarut het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk wel een beetje de hoofdvraag ja
Dat is echt iets te makkelijk geredeneerd. TS heeft toch echt te maken met de meningen van zijn familie. Als dit een familie is, waar verwacht wordt dat hij aanwezig is, kan TS zeld heel wat vinden, maar moet hij zich ook voorbereiden op een enorme bak gezeik de komende tijdquote:Op maandag 2 augustus 2010 23:48 schreef sig000 het volgende:
[..]
Neem afscheid op je eigen manier en doe verder je ding.
Hij zegt ergens letterlijk dat hij vakantie nodig heeft, en nog niet eens specifiek die vakantiequote:Op maandag 2 augustus 2010 23:41 schreef Karammel het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om vakantie an sich. Het gaat hem om deze specifieke vakantie. Die vrienden kunnen een week later niet nóg een keer op vakantie. Vind jij maar eens vrienden die last minuten ineens met je op vakantie kunnen. En alleen op vakantie gaan is ook weer zowat.
quote:Op maandag 2 augustus 2010 23:30 schreef Ziewoarut het volgende:
[..]
Ik doe het overigens puur voor mezelf. Niet voor mijn vrienden. Ikzelf ben de persoon die die week nodig heeft en gelukkig zullen zij het mij nooit kwalijk nemen wat ik ook doe.
Ik weet dat het festival volgend jaar ook is. Mijn afgelopen privé jaar is ontzettend zwaar geweest en het komend jaar zal ivm met hoge studiedruk ook erg druk gaan worden. Ik moet mijn hoofd gewoon even kunnen zuiveren daar draait het mij om.
vandaar mijn reactie.. hij hoeft niet die vakantie te hebben. hij heeft gewoon vakantie nodig. En daarbij vind ik het nogal raar dat je op een forum als Fok advies gaat vragen, waar de gemiddelde Fokker niet eens de tijd neemt om je TT door te lezen en met fatsoen te reageren. Hij zou veel beter advies hier over kunnen in winnen in zijn omgeving en hier met zijn ouders en zijn vrienden waar hij mee op vakantie gaat over moet hebben. Maar niet hier... Dus ja dan verwijt ik hem wel respect naar zijn familie. Hij zou daar moeten praten niet hier.. En ik snap echt dat je soms graag gesterkt wil worden in beslissingen maar zoek ze dan bij mensen die Jou persoonlijk kennen daar heb je namelijk veel meer aanquote:Verder denk ik dat je er bijzonder weinig van snapt als je het hebt over 'zuipen met vriendjes op een festival'. En ik vind het een kwalijke zaak dat je TS een gebrek aan respect voor zijn familie verwijt. Ik heb zo'n vermoeden dat je daar behoorlijk mis zit.
Serieusquote:Op maandag 2 augustus 2010 23:47 schreef Snuitebolletje het volgende: s. Nu zijn jouw ouders afgelopen jaar vrij lastig geweest omtrent hun scheiding/depressie etc. Wil je er nogmaals voor hun zijn, of heb je zoiets van.. het is echt even genoeg geweest, nu eerst eens ik.
Klopt. Mijn mening is een ding maar toch moet ik er rekening houden met wat mijn familie ervan vind. Er is in ieder geval niemand die zegt dat ik helemaal moet thuisblijven.quote:Op maandag 2 augustus 2010 23:53 schreef teamlead het volgende:
[..]
Dat is echt iets te makkelijk geredeneerd. TS heeft toch echt te maken met de meningen van zijn familie. Als dit een familie is, waar verwacht wordt dat hij aanwezig is, kan TS zeld heel wat vinden, maar moet hij zich ook voorbereiden op een enorme bak gezeik de komende tijd
Als de meningen vanuit de familie laat doorwegen is dat nog veel meer bron voor gezeik.quote:Op maandag 2 augustus 2010 23:53 schreef teamlead het volgende:
[..]
Dat is echt iets te makkelijk geredeneerd. TS heeft toch echt te maken met de meningen van zijn familie. Als dit een familie is, waar verwacht wordt dat hij aanwezig is, kan TS zeld heel wat vinden, maar moet hij zich ook voorbereiden op een enorme bak gezeik de komende tijd
ga praten met je ouders.. of met je vrienden waar je mee op vakantie gaat of je vriendin.. Die weten namelijk hoe jij in elkaar zit en kunnen hier veel beter een antwoord op geven dan wie dan ookquote:Op maandag 2 augustus 2010 23:51 schreef Ziewoarut het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk wel een beetje de hoofdvraag ja
Dat is een keuze. Ik denk dat je spijt gaat krijgen van die keuze, maar goed..quote:Op maandag 2 augustus 2010 23:57 schreef sig000 het volgende:
[..]
Als je meningen vanuit de familie laat doorwegen is dat nog veel meer bron voor gezeik.
Ik kies mijn eigen weg.
Heb zelf ongeveer in dezelfde situatie gezeten, en nee, ik kon het niet meer opbrengen om er ook nog maar 1 minuut voor mijn ouders te zijn. Dus het ligt helemaal aan TS wat hij wil, of hij goed afscheid kan nemen, etc. en niet aan zijn familie.. Alleen aan zijn oma.quote:Op maandag 2 augustus 2010 23:56 schreef teamlead het volgende:
[..]
Serieusdat " nu even ik" kan niet een paar dagen wachten?
Ik bedoel denk ik toch wel echt die Sziget-week.quote:Op maandag 2 augustus 2010 23:54 schreef droomvrouwtje het volgende:
[..]
Hij zegt ergens letterlijk dat hij vakantie nodig heeft, en nog niet eens specifiek die vakantie
[..]
[..]
vandaar mijn reactie.. hij hoeft niet die vakantie te hebben. hij heeft gewoon vakantie nodig. En daarbij vind ik het nogal raar dat je op een forum als Fok advies gaat vragen, waar de gemiddelde Fokker niet eens de tijd neemt om je TT door te lezen en met fatsoen te reageren. Hij zou veel beter advies hier over kunnen in winnen in zijn omgeving en hier met zijn ouders en zijn vrienden waar hij mee op vakantie gaat over moet hebben. Maar niet hier... Dus ja dan verwijt ik hem wel respect naar zijn familie. Hij zou daar moeten praten niet hier.. En ik snap echt dat je soms graag gesterkt wil worden in beslissingen maar zoek ze dan bij mensen die Jou persoonlijk kennen daar heb je namelijk veel meer aan
De behoefte om alles even achter je te laten kan ik me ook heel goed voorstellen. Het kan daardoor alleen moeilijk zijn om deze beslissing goed te overdenken, omdat je geneigd bent te denken op korte termijn. Maar als je goed hebt nagedacht over welke waarde de begrafenis voor je heeft en je denkt geen spijt te krijgen van het feit dat je er niet bij bent geweest dan moet je daar blijven. Alleen dat laatste kun je niet met zekerheid zeggen dus dat blijft een gok.quote:Op maandag 2 augustus 2010 22:51 schreef Ziewoarut het volgende:
[..]
Ik ga me heus niet voor de trein gooien. Ik bedoel dat mijn kruid dan op is.
ja lekker egoïstisch zijn dat werktquote:Op maandag 2 augustus 2010 23:57 schreef sig000 het volgende:
[..]
Als de meningen vanuit de familie laat doorwegen is dat nog veel meer bron voor gezeik.
Ik kies mijn eigen weg.
Even heelmerg cru: oma is dood straks. De rest van de familie.niet. En ja, dan ku je wel zeggen dat de mening van oma en ts moeten tellen, maar zo werkt het simpelweg niet...quote:Op maandag 2 augustus 2010 23:58 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Heb zelf ongeveer in dezelfde situatie gezeten, en nee, ik kon het niet meer opbrengen om er ook nog maar 1 minuut voor mijn ouders te zijn. Dus het ligt helemaal aan TS wat hij wil, of hij goed afscheid kan nemen, etc. en niet aan zijn familie.. Alleen aan zijn oma.
je zegt het goed.. Oma is dood straks, de rest van de familie niet, dus het is belangrijk dat hij op een goede manier afscheid van oma genomen heeft, niet van de rest van de familie.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 00:00 schreef teamlead het volgende:
[..]
Even heelmerg cru: oma is dood straks. De rest van de familie.niet. En ja, dan ku je wel zeggen dat de mening van oma en ts moeten tellen, maar zo werkt het simpelweg niet...
Ik praat nu puur op persoonlijke titel, heb die keuze al lang geleden gemaakt.quote:Op maandag 2 augustus 2010 23:58 schreef teamlead het volgende:
[..]
Dat is een keuze. Ik denk dat je spijt gaat krijgen van die keuze, maar goed..
daar was je dan niet duidelijk in.. Dus met andere woorden.. je wilt die week niet opgeven voor een overlijden of wat dan ook.. Dan ga gewoon, als jij denkt dat je daar goed aan doet en dat je met die beslissing kan leven, GA, wie houd je tegen??quote:Op maandag 2 augustus 2010 23:58 schreef Ziewoarut het volgende:
[..]
Ik bedoel denk ik toch wel echt die Sziget-week.
same here...maar je kan wel zeggen, hoe belangrijk vakantie voor je is. maar JIJ kan je leven lang nog met vakantie..je oma niet meer...je hebt maar 1 oma, of normaal gesproken 2 dan...quote:Op maandag 2 augustus 2010 22:44 schreef Zak het volgende:
Ik zou het zelf niet doen. Klopt je oma heeft er niks meer aan maar iknzounhet zelf niet over mijn hart verkrijgen.
Mijn opa is pasgeleden overleden en die kreeg ook geen voedingstoffen en vocht meer binnen op een gegeven moment. Ik weet niet hoe sterk je oma is, maar mijn opa was zo weg terwijl ze heb nog een week gaven..quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 14:46 schreef Ziewoarut het volgende:
Mijn oma krijgt geen eten of drinken meer binnen. Ik vroeg aan de verpleegsters of ze dan wel nog kunstmatig vocht en voedingsstoffen binnen kreeg. Hierop zeiden zij dat met de familie was besloten geen dergelijke 'levensrekkende' acties uit te voeren terwijl niemand in de familie hier iets vanaf wist
dat geloof ik niet. dit soort dingen wordt altijd in overleg met de familie gedaan, in een gesprek met de arts.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 14:46 schreef Ziewoarut het volgende:
Mijn oma krijgt geen eten of drinken meer binnen. Ik vroeg aan de verpleegsters of ze dan wel nog kunstmatig vocht en voedingsstoffen binnen kreeg. Hierop zeiden zij dat met de familie was besloten geen dergelijke 'levensrekkende' acties uit te voeren terwijl niemand in de familie hier iets vanaf wist
Het zou me werkelijk niks verbazen met het niveau van de zorg hier in Nederland... dus ik zou je familie het maar eens goed laten bespreken voor de zekerheid TS, wat ze willen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 15:57 schreef brunette82 het volgende:
[..]
dat geloof ik niet. dit soort dingen wordt altijd in overleg met de familie gedaan, in een gesprek met de arts.
levensrekkende acties niet uitvoeren doen ze alleen na goedkeuring van de familie.
Meestal is er één van de familie aanspreekpunt voor de artsen. Heb je het die gevraagd?quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 14:46 schreef Ziewoarut het volgende:
Misschien kun je ipv naar Sziget te gaan een vakantie doen wanneer oma wel dood is, en en dan ook echt een topvakantie met alles erop en eraan. Een duikvakantie op een tropisch eiland, of een superdeluxe hotel of zo..quote:Op maandag 2 augustus 2010 23:30 schreef Ziewoarut het volgende:
[..]
Kijk hier heb ik veel meer respect voor.
Ik doe het overigens puur voor mezelf. Niet voor mijn vrienden. Ikzelf ben de persoon die die week nodig heeft en gelukkig zullen zij het mij nooit kwalijk nemen wat ik ook doe.
Ik weet dat het festival volgend jaar ook is. Mijn afgelopen privé jaar is ontzettend zwaar geweest en het komend jaar zal ivm met hoge studiedruk ook erg druk gaan worden. Ik moet mijn hoofd gewoon even kunnen zuiveren daar draait het mij om.
Geen optie. Sziget is al betaald en voor een vakantie die jij beschrijft ben ik niet de persoon maar heb ik ook niet eens eens geld voor.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 17:42 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Misschien kun je ipv naar Sziget te gaan een vakantie doen wanneer oma wel dood is, en en dan ook echt een topvakantie met alles erop en eraan. Een duikvakantie op een tropisch eiland, of een superdeluxe hotel of zo..
Zodat je daar net zoveel naar uit kunt kijken als je nu naar Sziget uitkijkt..
Een ding wil ik graag nog even toevoegen.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 10:23 schreef Ziewoarut het volgende:
Dankjewel allemaal.
Voor de gene die het willen weten: maandag is de crematie. Ik zal later op de dag het vliegtuig dan pakken en dan de treinreis missen en een paar uurtjes later als mijn vrienden aankomen. Dat had natuurlijk veel erger gekund.
Dit is eigenlijk wat ik bedoelde met dat ik het wat overtrokken vond om te zeggen dat je er anders mentaal aan onderdoor zou gaan. De behoefte aan vakantie kan ik me goed voorstellen, maar wanneer het daadwerkelijk zo is dat je mentaal echt zou breken als dat niet doorging dan valt het te betwijfelen of die vakantie de oplossing biedt. Eerder wat afleiding (wat natuurlijk ook heel fijn kan zijn, daar niet van).quote:Op woensdag 4 augustus 2010 10:40 schreef mahlah het volgende:
[..]
Een ding wil ik graag nog even toevoegen.
Het lijkt alsof je zoveel verwachtingen hebt gekregen van die vakantie, dat je teleurstelling wel eens groot zou kunnen worden. Het zal best een leuke week kunnen worden, maar met de gebeurtenissen van de afgelopen tijd zou dit wel eens averechts kunnen uitpakken en zit je hier over 2 weken opnieuw met een depressie omdat je vakantie voorbij is en niks meer hebt om naar uit te kijken.
Ik ben het met hem eens, sterker nog; ik vind dat je je aanstelt. Het is verschrikkelijk als je oma overlijdt, dat klopt. Ouders die scheiden is ook niet leuk, maar je bent 17-18? Dan is dat ook niet zo'n verschrikkelijke ramp meer. Skip die vakantie en blijf bij je oma als die zoveel voor je betekend. Vakantie nodig hebben na zoietsquote:Op maandag 2 augustus 2010 23:16 schreef Ziewoarut het volgende:
[..]
Jouw mening. Gelukkig ziet niet iedereen het zo zwart wit als jou.
Mooi gezegd. Dat gevoel had ik ook bij mijn opa. Maar daar kwam nog bij dat hij zelf ook wilde (euthanasie, niet dat hij anders nog weken geleefd had hoor, hooguit een paar dagen).quote:Op woensdag 4 augustus 2010 18:21 schreef Ziewoarut het volgende:
Gister ben ik dus bij het overlijden van mijn oma geweest. Ik heb altijd gezegd dat ik zoiets liever niet zou zien maar ik ben nu toch blij dat ik erbij ben geweest. Ik merk dat de mensen die erbij waren een soort stap voorsprong hebben in het verwerkingsproces op de mensen die er niet bij waren. Alsof je de ongeloof/ontkenningsfase overslaat omdat je het licht in haar ogen hebt zien doven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |