Veel van wat hij zei bestond uit dingen die je wel tegen je buurman/-vrouw zegt, maar nooit hardop in het openbaar. Denk aan die dikke zwemmer waarbij heel lomp gezegd werd dat ie wel zou blijven drijven. Dat hadden wij ook net tegen elkaar gezegd, maar als een presentator het dan zegt, kan het niet.quote:Op zondag 8 augustus 2010 10:18 schreef skunkasaur het volgende:
Haha, ik zat me echt op te vreten af en toe bij het commentaar. Laaaaaange stiltes, vooroordelen, subjectiviteit... oh well. :/
Mijn ouders wisten niet dat het bijzonder was (want zelf hb, dus dat was de norm), en docenten hebben nooit wat gezegd.quote:Op zondag 8 augustus 2010 10:21 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Bij ons was dat thuis te merken, in de klas, overal. Mijn ouders pakten dat op als wel anders, niet bijzonder en vooral REKENING HOUDEN MET MENSEN DIE MINDER SNEL ZIJN.
Ja, van de Avro. Dat met die dikke zwemmer inderdaad, ongelofelijk. En dan iedere keer als de beste man weer in beeld kwam heel dom grinniken.quote:Op zondag 8 augustus 2010 10:27 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Veel van wat hij zei bestond uit dingen die je wel tegen je buurman/-vrouw zegt, maar nooit hardop in het openbaar. Denk aan die dikke zwemmer waarbij heel lomp gezegd werd dat ie wel zou blijven drijven. Dat hadden wij ook net tegen elkaar gezegd, maar als een presentator het dan zegt, kan het niet.
Dat vond ik dus grappig (wat het natuurlijk niet minder ongepast maakt).
We hebben het toch wel over dezelfde uitzending? Van de AVRO, niet AT5?
En ook biseksuelen met een disharmonisch IQquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 22:06 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ik vond eerlijk gezegd het commentaar sowieso heel slecht (van Cornald).
En ja, er zijn hoogbegaafde homo's
Die grinnik was idd het ergst. Zo'n extreem infantiel 'hoorde je wat ik zei' lachje.quote:Op zondag 8 augustus 2010 11:56 schreef skunkasaur het volgende:
Ja, van de Avro. Dat met die dikke zwemmer inderdaad, ongelofelijk. En dan iedere keer als de beste man weer in beeld kwam heel dom grinniken.
Ik vind het toch echt wel een verschil met wat je thuis op de bank zegt en wat een presentator zegt. En dan niet eens live, dus iemand heeft ook besloten dat het er allemaal in mocht blijven zitten.quote:Op zondag 8 augustus 2010 12:47 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Die grinnik was idd het ergst. Zo'n extreem infantiel 'hoorde je wat ik zei' lachje.
Maar een kind (of volwassene) zit toch niet alleen maar bij Mensa?quote:Op zondag 8 augustus 2010 10:01 schreef Vanyel het volgende:
Zou kunnen.
Op zich ben ik zelf doelgroep, misschien scheelt dat.
Mijn afkeer van mensa etc. komt eigenlijk voort uit mijn overtuiging dat het niet gezond is om kinderen in een apart groepje te stoppen om hun intelligentie (en dat trek ik dan door naar het volwassenplaatje). Daarvan leer je gewoonlijk niet omgaan met mensen die net ff wat minder snel denken dan jij, en die kom je toch niet weinig tegen in het dagelijks leven.
Ik vind het niet zo gek om kinderen te laten omgaan met andere kinderen waar ze qua intelligentie iets mee gemeen hebben, maar daarnaast moet ook aandacht zijn voor het (leren) omgaan met kinderen die juist minder intelligent zijn. Bij heel veel hoogbegaafde kinderen is juist dat sociale aspect niet het best ontwikkelde. Ik vind dat je ze daarmee moet helpen, stimuleren, leren inzien dat de meeste mensen op een andere manier denken. Anders lopen ze een veel groter risico om de rest van hun leven moeite te hebben met aansluiting vinden.quote:Op zondag 8 augustus 2010 17:57 schreef wonderer het volgende:
Maar een kind (of volwassene) zit toch niet alleen maar bij Mensa?
Vind ik niet te vergelijken, intelligentie en geaardheid zitten in een heel ander spectrum.quote:Ben je ook tegen homokroegen dan en COC, omdat homo's dan nooit leren omgaan met hetero's en alleen in hun eigen kringetje blijven rondhangen?
Maar dat gebeurt toch ook?quote:Op zondag 8 augustus 2010 20:42 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik vind het niet zo gek om kinderen te laten omgaan met andere kinderen waar ze qua intelligentie iets mee gemeen hebben, maar daarnaast moet ook aandacht zijn voor het (leren) omgaan met kinderen die juist minder intelligent zijn. Bij heel veel hoogbegaafde kinderen is juist dat sociale aspect niet het best ontwikkelde. Ik vind dat je ze daarmee moet helpen, stimuleren, leren inzien dat de meeste mensen op een andere manier denken. Anders lopen ze een veel groter risico om de rest van hun leven moeite te hebben met aansluiting vinden.
[..]
Vind ik niet te vergelijken, intelligentie en geaardheid zitten in een heel ander spectrum.
Buiten dat zou ik mijn homokinderen ook niet op een homoschool stoppen, maar heb ik de indruk dat dat minder effect op het kunnen omgaan met hetero's heeft dan hoogbegaafde kinderen op hoogbegaafdenscholen stoppen heeft op het kunnen omgaan met minder intelligente mensen. Ik vind gewoon dat kinderen moeten ontdekken/leren dat er heeeel veeeel soorten mensen zijn en dat liefst door er in het dagelijks leven mee in aanraking te komen.
Buiten dat we het waarschijnlijk met elkaar eens zijn hoor...quote:Op zondag 8 augustus 2010 20:42 schreef Vanyel het volgende:
Ik vind het niet zo gek om kinderen te laten omgaan met andere kinderen waar ze qua intelligentie iets mee gemeen hebben, maar daarnaast moet ook aandacht zijn voor het (leren) omgaan met kinderen die juist minder intelligent zijn. Bij heel veel hoogbegaafde kinderen is juist dat sociale aspect niet het best ontwikkelde. Ik vind dat je ze daarmee moet helpen, stimuleren, leren inzien dat de meeste mensen op een andere manier denken. Anders lopen ze een veel groter risico om de rest van hun leven moeite te hebben met aansluiting vinden.
Idd eens denk ik. Wat ik me alleen slecht kan voorstellen, is dat je dat niet doorhebt als kind. In de klas wist ik volgens mij feilloos aan te wijzen wie de slimmies en de dommies waren en al mijn vriendjes ook. Misschien ligt dat ook wel aan mij of de school, maar in mijn opgroeien/omgeving was dat dus geen vraag. Meestal konden de wat minder slimmen weer allerlei andere dingen beter dan ik, dat was ook wel helder.quote:Op zondag 8 augustus 2010 21:48 schreef lezzer het volgende:
Buiten dat we het waarschijnlijk met elkaar eens zijn hoor...
Het kind moet toch eerst weten wat het verschil is tussen hem/haar en anderen?
Ik snap dat homofobe gedoe ook niet. Maar 't is er zeker wel en neemt volgens mij ook nog toe. Gisteren bijv. nog toen mijn vriendin en ik opweg waren naar de canal parade riep een man ineens naar ons "En nu maar hopen dat er een brug instort op een van die boten!"quote:Op zondag 8 augustus 2010 21:11 schreef Vanyel het volgende:
Net als dit trouwens. Ik laat me wéér verleiden tot een slecht homotopic...
Waarom homofoob zijn
Dat vind ik eigenlijk wel goed. Je kunt een hoogbegaafd kind niet altijd dezelfde lesjes laten maken als "gewone" kinderen. Er is ook zelden goed aandacht voor een hoogbegaafd kind, dus die krijgt niet de kans zijn talenten te ontwikkelen. Dat vind ik eerlijk gezegd belangrijker dan leren dat er kindjes zijn die niet zo snel of op dezelfde manier denken als jij. Laat die "dommen" maar leren omgaan met de slimmen, dat kan ook nogquote:Op zondag 8 augustus 2010 21:09 schreef Vanyel het volgende:
Er zijn tegenwoordig speciale scholen voor hoogbegaafde kinderen. Waar ze de hele dag lekker alleen maar met hun eigen soort hoeven om te gaan, dus al die hassle van minderbedeelden niet hoeven mee te maken.
Dat vind ik een slechte ontwikkeling.
Betrap jij je er nooit op dat je je alleen maar aan loopt te passen?quote:Op maandag 9 augustus 2010 06:55 schreef Vanyel het volgende:
Die dommen leren dat een stuk moeilijker dan de slimmen. Bovendien vind ik het bijzonder als de meerderheid zich dan moet leren aanpassen aan de 2% die gezegend is met de snellere processor.
Wat nmm zou moeten gebeuren is dat ze op gewone scholen beter met hoogbegaafde kinderen leren omgaan. Laat t zn talenten ontwikkelen zonder het buiten de gewone wereld te plaatsen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |