abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85000288
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 10:18 schreef skunkasaur het volgende:
Haha, ik zat me echt op te vreten af en toe bij het commentaar. Laaaaaange stiltes, vooroordelen, subjectiviteit... oh well. :/
Veel van wat hij zei bestond uit dingen die je wel tegen je buurman/-vrouw zegt, maar nooit hardop in het openbaar. Denk aan die dikke zwemmer waarbij heel lomp gezegd werd dat ie wel zou blijven drijven. Dat hadden wij ook net tegen elkaar gezegd, maar als een presentator het dan zegt, kan het niet.
Dat vond ik dus grappig (wat het natuurlijk niet minder ongepast maakt).

We hebben het toch wel over dezelfde uitzending? Van de AVRO, niet AT5?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_85000429
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 10:21 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Bij ons was dat thuis te merken, in de klas, overal. Mijn ouders pakten dat op als wel anders, niet bijzonder en vooral REKENING HOUDEN MET MENSEN DIE MINDER SNEL ZIJN.
Mijn ouders wisten niet dat het bijzonder was (want zelf hb, dus dat was de norm), en docenten hebben nooit wat gezegd.
Toen ik op mijn 23e een test deed (na een vreselijke schoolcarriere) kreeg ik als uitslag dat ik alles goed kon. Daar werd verder niks bij gezegd.

En, het is nou net wel bijzonder, want maar 2%. Dat is minder dan homo's.
Je kunt er niet mee omgaan als je niet weet dat je er mee om moet gaan.
pi_85000754
Met niet bijzonder bedoel ik niet dat het vaak voorkomt, maar dat mijn ouders het niet iets vonden om jezelf beter/toffe/gaver om te vinden.

Mijn broer is overigens van MBO-nivea, dan merk je het verschil vrij snel.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_85002001
Het gaat toch ook helemaal niet om toffer/gaver/beter?
pi_85002184
Als je in een omgeving opgroeit waar al je schoolvrindjes dikke knaken krijgen voor hoge rapportcijfers, wordt het heel snel al wel toffer/gaver/beter om slim te zijn.
pi_85002446
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 10:27 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Veel van wat hij zei bestond uit dingen die je wel tegen je buurman/-vrouw zegt, maar nooit hardop in het openbaar. Denk aan die dikke zwemmer waarbij heel lomp gezegd werd dat ie wel zou blijven drijven. Dat hadden wij ook net tegen elkaar gezegd, maar als een presentator het dan zegt, kan het niet.
Dat vond ik dus grappig (wat het natuurlijk niet minder ongepast maakt).

We hebben het toch wel over dezelfde uitzending? Van de AVRO, niet AT5?
Ja, van de Avro. Dat met die dikke zwemmer inderdaad, ongelofelijk. En dan iedere keer als de beste man weer in beeld kwam heel dom grinniken. ;(
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
  zondag 8 augustus 2010 @ 12:04:33 #132
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_85002673
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 22:06 schreef lezzer het volgende:

[..]

Ik vond eerlijk gezegd het commentaar sowieso heel slecht (van Cornald).

En ja, er zijn hoogbegaafde homo's :)
En ook biseksuelen met een disharmonisch IQ :P
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
pi_85003975
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 11:56 schreef skunkasaur het volgende:
Ja, van de Avro. Dat met die dikke zwemmer inderdaad, ongelofelijk. En dan iedere keer als de beste man weer in beeld kwam heel dom grinniken. ;(
Die grinnik was idd het ergst. Zo'n extreem infantiel 'hoorde je wat ik zei' lachje.
pi_85005385
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 12:47 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Die grinnik was idd het ergst. Zo'n extreem infantiel 'hoorde je wat ik zei' lachje.
Ik vind het toch echt wel een verschil met wat je thuis op de bank zegt en wat een presentator zegt. En dan niet eens live, dus iemand heeft ook besloten dat het er allemaal in mocht blijven zitten.
Echt een Nay hoor... :N

"hoor mij eens de valse nicht uithangen" :')
  zondag 8 augustus 2010 @ 15:32:56 #135
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_85009741
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
  zondag 8 augustus 2010 @ 17:57:38 #136
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_85014976
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 10:01 schreef Vanyel het volgende:
Zou kunnen.
Op zich ben ik zelf doelgroep, misschien scheelt dat.
Mijn afkeer van mensa etc. komt eigenlijk voort uit mijn overtuiging dat het niet gezond is om kinderen in een apart groepje te stoppen om hun intelligentie (en dat trek ik dan door naar het volwassenplaatje). Daarvan leer je gewoonlijk niet omgaan met mensen die net ff wat minder snel denken dan jij, en die kom je toch niet weinig tegen in het dagelijks leven.
Maar een kind (of volwassene) zit toch niet alleen maar bij Mensa? :? Ben je ook tegen homokroegen dan en COC, omdat homo's dan nooit leren omgaan met hetero's en alleen in hun eigen kringetje blijven rondhangen? :?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_85021324
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:57 schreef wonderer het volgende:
Maar een kind (of volwassene) zit toch niet alleen maar bij Mensa? :?
Ik vind het niet zo gek om kinderen te laten omgaan met andere kinderen waar ze qua intelligentie iets mee gemeen hebben, maar daarnaast moet ook aandacht zijn voor het (leren) omgaan met kinderen die juist minder intelligent zijn. Bij heel veel hoogbegaafde kinderen is juist dat sociale aspect niet het best ontwikkelde. Ik vind dat je ze daarmee moet helpen, stimuleren, leren inzien dat de meeste mensen op een andere manier denken. Anders lopen ze een veel groter risico om de rest van hun leven moeite te hebben met aansluiting vinden.
quote:
Ben je ook tegen homokroegen dan en COC, omdat homo's dan nooit leren omgaan met hetero's en alleen in hun eigen kringetje blijven rondhangen? :?
Vind ik niet te vergelijken, intelligentie en geaardheid zitten in een heel ander spectrum.
Buiten dat zou ik mijn homokinderen ook niet op een homoschool stoppen, maar heb ik de indruk dat dat minder effect op het kunnen omgaan met hetero's heeft dan hoogbegaafde kinderen op hoogbegaafdenscholen stoppen heeft op het kunnen omgaan met minder intelligente mensen. Ik vind gewoon dat kinderen moeten ontdekken/leren dat er heeeel veeeel soorten mensen zijn en dat liefst door er in het dagelijks leven mee in aanraking te komen.
  zondag 8 augustus 2010 @ 20:48:32 #138
71919 wonderer
pi_85021644
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 20:42 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik vind het niet zo gek om kinderen te laten omgaan met andere kinderen waar ze qua intelligentie iets mee gemeen hebben, maar daarnaast moet ook aandacht zijn voor het (leren) omgaan met kinderen die juist minder intelligent zijn. Bij heel veel hoogbegaafde kinderen is juist dat sociale aspect niet het best ontwikkelde. Ik vind dat je ze daarmee moet helpen, stimuleren, leren inzien dat de meeste mensen op een andere manier denken. Anders lopen ze een veel groter risico om de rest van hun leven moeite te hebben met aansluiting vinden.
[..]

Vind ik niet te vergelijken, intelligentie en geaardheid zitten in een heel ander spectrum.
Buiten dat zou ik mijn homokinderen ook niet op een homoschool stoppen, maar heb ik de indruk dat dat minder effect op het kunnen omgaan met hetero's heeft dan hoogbegaafde kinderen op hoogbegaafdenscholen stoppen heeft op het kunnen omgaan met minder intelligente mensen. Ik vind gewoon dat kinderen moeten ontdekken/leren dat er heeeel veeeel soorten mensen zijn en dat liefst door er in het dagelijks leven mee in aanraking te komen.
Maar dat gebeurt toch ook? :? Ik snap niet waar je vandaan haalt dat ze alleen maar met andere hoogbegaafde kinderen omgaan.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_85022752
Er zijn tegenwoordig speciale scholen voor hoogbegaafde kinderen. Waar ze de hele dag lekker alleen maar met hun eigen soort hoeven om te gaan, dus al die hassle van minderbedeelden niet hoeven mee te maken.
Dat vind ik een slechte ontwikkeling.
pi_85022837
Net als dit trouwens. Ik laat me wéér verleiden tot een slecht homotopic...

Waarom homofoob zijn
pi_85024675
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 20:42 schreef Vanyel het volgende:
Buiten dat we het waarschijnlijk met elkaar eens zijn hoor...
Het kind moet toch eerst weten wat het verschil is tussen hem/haar en anderen?
Bij mij hielp dat nou net, dat ik wist wat het verschil was. Daarom kan ik nu beter met anderen omgaan.
Zonder dat besef, dat je anders bent, kun je niet nader tot anderen komen.
pi_85025592
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 21:48 schreef lezzer het volgende:
Buiten dat we het waarschijnlijk met elkaar eens zijn hoor...
Het kind moet toch eerst weten wat het verschil is tussen hem/haar en anderen?
Idd eens denk ik. Wat ik me alleen slecht kan voorstellen, is dat je dat niet doorhebt als kind. In de klas wist ik volgens mij feilloos aan te wijzen wie de slimmies en de dommies waren en al mijn vriendjes ook. Misschien ligt dat ook wel aan mij of de school, maar in mijn opgroeien/omgeving was dat dus geen vraag. Meestal konden de wat minder slimmen weer allerlei andere dingen beter dan ik, dat was ook wel helder.

edit: ik zie dat ik t eerder al schreef, ze leren inzien dat anderen anders denken. Ook belangrijk, niet alleen weten dat er een verschil is, maar ook waar 'm dat nou in zit.
  maandag 9 augustus 2010 @ 00:30:47 #143
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_85032961
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 21:11 schreef Vanyel het volgende:
Net als dit trouwens. Ik laat me wéér verleiden tot een slecht homotopic...

Waarom homofoob zijn
Ik snap dat homofobe gedoe ook niet. Maar 't is er zeker wel en neemt volgens mij ook nog toe. Gisteren bijv. nog toen mijn vriendin en ik opweg waren naar de canal parade riep een man ineens naar ons "En nu maar hopen dat er een brug instort op een van die boten!"

Wij echt wtf :o :?.

:'( Het stomme is dat ik m'n humeur ook nog door dat soort opmerkingen kan laten verpesten.
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
  maandag 9 augustus 2010 @ 00:34:59 #144
71919 wonderer
pi_85033131
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 21:09 schreef Vanyel het volgende:
Er zijn tegenwoordig speciale scholen voor hoogbegaafde kinderen. Waar ze de hele dag lekker alleen maar met hun eigen soort hoeven om te gaan, dus al die hassle van minderbedeelden niet hoeven mee te maken.
Dat vind ik een slechte ontwikkeling.
Dat vind ik eigenlijk wel goed. Je kunt een hoogbegaafd kind niet altijd dezelfde lesjes laten maken als "gewone" kinderen. Er is ook zelden goed aandacht voor een hoogbegaafd kind, dus die krijgt niet de kans zijn talenten te ontwikkelen. Dat vind ik eerlijk gezegd belangrijker dan leren dat er kindjes zijn die niet zo snel of op dezelfde manier denken als jij. Laat die "dommen" maar leren omgaan met de slimmen, dat kan ook nog :P
pi_85037596
Die dommen leren dat een stuk moeilijker dan de slimmen. Bovendien vind ik het bijzonder als de meerderheid zich dan moet leren aanpassen aan de 2% die gezegend is met de snellere processor.
Wat nmm zou moeten gebeuren is dat ze op gewone scholen beter met hoogbegaafde kinderen leren omgaan. Laat t zn talenten ontwikkelen zonder het buiten de gewone wereld te plaatsen.
pi_85038286
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 06:55 schreef Vanyel het volgende:
Die dommen leren dat een stuk moeilijker dan de slimmen. Bovendien vind ik het bijzonder als de meerderheid zich dan moet leren aanpassen aan de 2% die gezegend is met de snellere processor.
Wat nmm zou moeten gebeuren is dat ze op gewone scholen beter met hoogbegaafde kinderen leren omgaan. Laat t zn talenten ontwikkelen zonder het buiten de gewone wereld te plaatsen.
Betrap jij je er nooit op dat je je alleen maar aan loopt te passen?
Ik voel me een ferrari die constant 40 km p/u rijdt.
pi_85038389
Thuis niet, op werk wel, maar dat is inherent aan mijn functie. Ik vind het vaak ook wel een uitdaging om die uitleg of dat argument te vinden waarmee ik het gewenste effect bereik. De frustratie als dat niet lukt of als het me te pangang (lang dus.. gotta love autocorrect) duurt, laat ik maar even buiten beschouwing. Daar kan ik dan fijn thuis over grommen.
pi_85038422
Ja, en denk je dan nooit "ik zou willen dat de rest zich eens aan zou passen aan mij"?
Ik zie dus constant hoe ideeën van mij weggewuifd worden om 2 jaar later alsnog toegepast te worden (door een ander "bedacht').
En, hoe collega's gewoon echt niet begrijpen wat ik zeg.
pi_85038430
Kunnen ze niet. Heb ik me bij neergelegd.
pi_85038451
Ok, eerlijk is eerlijk. Als ik meer verwacht en het valt tegen, word ik wel irritant en recalcitrant. Stop me in een groep die 'goed' zou moeten zijn en ik zit nog uit mijn neus te eten, ga ik zitten storen, maar dat heeft meer te maken met mijn eigen verwachtingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')