abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84768391
He Saffier, wat jammer dat het geen beter/geruststellender nieuws is, maar in elk geval dus niet levensbedreigend, dat is in elk geval wat. Hopelijk komt het allemaal wel goed met je plannen van waar te bevallen en hoe en zo. :* sterkte voor jullie!
pi_84768631
K-loontje, wat een goed nieuws!

Flugel, toch fijn dat Willem EN moeder het nog goed maken! Ben benieuwd welke dag ie kiest voor zijn verjaardag!

Saffier, nog ff spannend dus, fijn dat ze zo adequaat reageren!

Huup, raar van die buikpijn :s
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_84769426
Ik heb even jullie hulp nodig bij het wassen van de babykleertjes. Ik heb de verdeling nu als volgt:

Rood/ roze bij elkaar
Donker bij elkaar: Spijker, groen, blauw,
Wit bij elkaar
Beige bij elkaar

Alleen nu zit ik nog met de wit met gekleurde dingen erop. Bijvoorbeeld witte slabbers met veel roze rood erop. Of een gestreept truitje, wit met roze. Doe ik die dingen nu bij de witte of bij de gekleurde was?
  maandag 2 augustus 2010 @ 13:15:17 #29
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84769472
Heb je niet genoeg voor een aparte was van wit met een kleurtje?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_84769555
Hmm nee, maar mocht het niet anders kunnen dan doe ik dat wel hoor.
pi_84769604
Saffierke :*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_84769820
Saffier, wat een emo achtbaan zoals Flugeltje het goed beschrijft inderdaad.
Sterkte :*
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_84770174
Wassen jullie babykleren anders als gewone kleren? :o
Bij mij wordt er op dezelfde manier gesorteerd en gaat alles ook samen :Y Is nog niet verkeerd gegaan :)
pi_84770536
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 13:13 schreef Noa24 het volgende:
Ik heb even jullie hulp nodig bij het wassen van de babykleertjes. Ik heb de verdeling nu als volgt:

Rood/ roze bij elkaar
Donker bij elkaar: Spijker, groen, blauw,
Wit bij elkaar
Beige bij elkaar

Alleen nu zit ik nog met de wit met gekleurde dingen erop. Bijvoorbeeld witte slabbers met veel roze rood erop. Of een gestreept truitje, wit met roze. Doe ik die dingen nu bij de witte of bij de gekleurde was?
Ik heb hier geen zaligmakend antwoord op want ik klooi maar wat aan. Ik hoor dus ook graag wat anderen doen.

Over het algemeen doe ik nu de volgende wasjes:

- wit, 60 graden (beddengoed, rompertjes, ook rompertjes met opdruk als daar hardnekkige vlekken in zitten)
- wit, 30 graden (voor delicatere kledingstukken zoals bloesjes)
- grauw, 40 graden (spijkerbroeken, donkere kleding)
- gekleurde was, 40 graden (ik gooi alles bij elkaar, maar als ik veel roze heb scheid ik die stukken van de rest van de was)

Ook houd ik er rekening mee dat ik nieuwe kledingstukken niet zomaar ergens bijgooi. Dan probeer ik een apart wasje te draaien met zoveel mogelijk dezelfde kleuren. En soms ben ik heel boos op de vlekken dan dan draai ik een wasje van 90 graden.

Over het algemeen is het nog niet misgegaan qua verkleuren. Wel heb ik één keer kussentjes van de kinderstoel bij de grauwe kleding gedaan (stom!) en toen kwam het wit er niet echt heel wit meer uit. En bij een dekentje van de Hema kwamen de witte banen niet mooi uit de was toen ik dat dekentje bij de gekleurde was had gegooid.

Witte slabben met wat roze/rood erop zou ik bij de witte was gooien - die krengen worden meestal heel vies - maar dat zou ik alleen aandurven als die al 3-4 keer zijn gewassen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_84770625
ik ben te makkelijk met de was :D
Nieuwe dingen was ik zoveel mogelijk apart maar als iets al meerdere keren gewassen is gooi ik net zo makkelijk wit bij roze.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_84770957
Ik heb 3 stapels:
- kookwas (60°) (beddengoed, handdoeken, witte rompertjes, slabben, ...)
- wit/licht gekleurd (40°)
- donker (40°)
En een lichtblauw rompertje gaat de ene keer bij het licht gekleurd en de andere keer bij het donker gekleurd. Hangt een beetje af van de grootte van de stapels was :D

En wat de droogkast betreft:
- kookwas: alles tot het droog is
- de rest: 10 minuten en dan alles op het droogrek.
pi_84770962
Saffier, jammer dat je niet thuis mag bevallen, maar gelukkig dat je goed in de gaten wordt gehouden. Sterkte!
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 13:13 schreef Noa24 het volgende:
Ik doe meestal deze wassen:

-Hygiënewas wit op 60 graden met witwasmiddel (handdoeken, beddengoed, ondergoed, etc.)
-Hygiënewas kleur op 60 graden met kleurwasmiddel
-Donkere was op 30 graden met donker wasmiddel. Hier doe ik ook spijkerspullen bij. Als ik een paar rode dingen heb dan gooi ik die hier ook bij.
-Gekleurde was (alles wat blauw/groen/geel/beige enzo is) op 30 graden met kleurwasmiddel.
-Witte was op 30 graden met witwasmiddel
-Lichte was op 30 graden met fijnwasmiddel. Dus alles wat tussen kleur en wit inzit of een combinatie van wit met kleur is.
-Soms rood/roze/oranje/paarse was 30 graden met kleurwasmiddel.

Als ik echt een allegaartje aan spullen heb dan doe ik alles bij elkaar op 30 graden en doe ik er zo'n kleurenabsorbeerdoekje bij.
pi_84771233
Als ik genoeg handdoeken/beddegoed/echt vieze rompers/hydrofielen/sokken/onderbroeken heb dan gaat dat in een 60 graden wasje. Heb ik niet genoeg en het is vies laat ik de machine extra spoelen en intensief wassen.
Ik was eigenlijk nooit meer op 30 graden.

Er gaat hier veel in de droger maar shirtjes/broeken van mij/Amber en Tess gaan er niet in.

Cantare, werkt zo'n doekje nou echt?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_84771295
Was je dan altijd op 60° Vicky of lees ik dat nu verkeerd?

Ik vraag me trouwens af of er nog zoiets bestaat als een geurdoekje voor in de droogkast. Mijn ma had dat vroeger en dat rook zo heerlijk, maar ik vind die nergens (en mijn ma vindt die ook niet meer in de winkel waar ze ze vroeger kocht).
pi_84771327
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:05 schreef leonieke het volgende:
Was je dan altijd op 60° Vicky of lees ik dat nu verkeerd?
uhh nee hoor :D Ik was op 60 graden als ik genoeg 60 graden was heb anders gaat het gewoon mee in de 40 graden was :D

quote:
Ik vraag me trouwens af of er nog zoiets bestaat als een geurdoekje voor in de droogkast. Mijn ma had dat vroeger en dat rook zo heerlijk, maar ik vind die nergens (en mijn ma vindt die ook niet meer in de winkel waar ze ze vroeger kocht).
yep die zijn er, van Robijn! Vroeger hadden ze oranje en paars maar volgens mij hebben ze nu alleen nog maar oranje
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_84771475
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:06 schreef Vicky het volgende:

[..]

uhh nee hoor :D Ik was op 60 graden als ik genoeg 60 graden was heb anders gaat het gewoon mee in de 40 graden was :D
Zoals hier dus :D :Y
quote:
[..]

yep die zijn er, van Robijn! Vroeger hadden ze oranje en paars maar volgens mij hebben ze nu alleen nog maar oranje
Dan ga ik nog maar eens op zoek. Hopelijk vind ik die hier ergens in België
pi_84771719
Ik wil hier anders ook wel voor je kijken... dan stuur ik ze wel op, ze passen in een envelop namelijk :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_84772313
Niet dat ik al een baby heb maar dat spul zou ongeveer de zelfde verdeling ondergaan lijkt me...

Witte was 60 graden (handdoeken, beddengoed, ondergoed, t-shirts (gedragen onder overhemd) van Mr.DML)
Donkere was 40 graden (zelfde als de witte was maar dan de donkere variant :P )
Fijne was 30 graden (eigenlijk alle bovenkleding)
Die fijne was splits ik wel uit naar donkere en lichtere kleuren.
Iets met meerdere kleuren maar vooral wit doe ik liever bij de witte was dan andersom. Van de week eindigde wit ondergoed nog grijzig omdat de meneer 'm tussen de donkere was had laten zitten.
Ik kan me zo voorstellen dat de bovenkleding van een baby vies genoeg is om op meer dan 30 graden te moeten draaien wel.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_84772759
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:28 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
.
Iets met meerdere kleuren maar vooral wit doe ik liever bij de witte was dan andersom. Van de week eindigde wit ondergoed nog grijzig omdat de meneer 'm tussen de donkere was had laten zitten.
Ik kan me zo voorstellen dat de bovenkleding van een baby vies genoeg is om op meer dan 30 graden te moeten draaien wel.
De ellende daarvan is dat kleertjes er verwassen uit gaan zien. Vooral de rompertjes zijn best vaal geworden, vind ik. Dat is me pas opgevallen toen Huup een rompertje voor me had gekocht dat ik al had.

Ik laat om die reden kleding met vlekken eerst weken in biotex, dan smeer ik de vlekken in met ossengalzeep, gooi ik de was bij het reguliere wasje (40 graden) en eventueel leg ik de kleding nog in de zon (als er zon is). Als dit niet werkt volgt er meestal nog een ronde 60 graden (of, zoals ik al zei, 90 graden als ik boos ben).

De ellende is alleen dat ik er soms niet op tijd bij ben als er ergens een vlek in zit. Mijn lief gooit overhemden met pastasaus en rompertjes met poepvlekken gewoon in de wasmand. En ik was maar één dag in de week.
pi_84772846
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:04 schreef Vicky het volgende:
Cantare, werkt zo'n doekje nou echt?
Volgens mij wel, want met zo'n doekje heb ik nooit uitlopende kleuren gehad en het doekje zelf verkleurt wel.
pi_84772870
Flugel, ook stom dat ze zo die gemiddelde cyclus aan blijven houden. Hoor je toch wel vaker, heel vreemd. Ben blij dat mijn laaste ongesteldheid in september 2008 was, daar hadden ze dus écht niks aan.

Saffier, wat spannend allemaal. Goed dat ze het zo goed in de gaten houden allemaal.

En over het wassen, mijn Lief doet gelukkig altijd de was *)

Hier vanmorgen nog even de vk gebeld. Graeme heeft volgens de ha toch de zesde ziekte, dus de ha zei dat ik de vk even moest bellen. Maar ze (de vk dus) heeft het even uitgezocht, en het is sowieso niet gevaarlijk voor Anna, ook niet als het toch de vijfde ziekte zou zijn, omdat ik al voorbij de 20 weken ben.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_84772873
Scheut dikchloor in de wasmachine als het eerste spoelwater er door gaat. Tegelijk met veel water dus.
Chloor is niet goed voor het milieu :@
WC moet het zonder stellen.

Hier alleen witte en zwarte was. Zoon draagt al 10 jaar alleen witte shirts. Drie per dag. :D
Ook die met kleuropdruk of kleurapplicatie blijven goed.

Succes dames, dan ben ik niet totaal offffff
pi_84772885
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

De ellende daarvan is dat kleertjes er verwassen uit gaan zien. Vooral de rompertjes zijn best vaal geworden, vind ik. Dat is me pas opgevallen toen Huup een rompertje voor me had gekocht dat ik al had.

Ik laat om die reden kleding met vlekken eerst weken in biotex, dan smeer ik de vlekken in met ossengalzeep, gooi ik de was bij het reguliere wasje (40 graden) en eventueel leg ik de kleding nog in de zon (als er zon is). Als dit niet werkt volgt er meestal nog een ronde 60 graden (of, zoals ik al zei, 90 graden als ik boos ben).

De ellende is alleen dat ik er soms niet op tijd bij ben als er ergens een vlek in zit. Mijn lief gooit overhemden met pastasaus en rompertjes met poepvlekken gewoon in de wasmand. En ik was maar één dag in de week.
dat red ik hier echt niet. Ik was bijna elke dag wel een keer.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_84772935
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:41 schreef Cantare het volgende:

[..]

Volgens mij wel, want met zo'n doekje heb ik nooit uitlopende kleuren gehad en het doekje zelf verkleurt wel.
Ik heb de eerste babywasjes met zo'n doekje gedaan en juist dat Hema-dekentje waar ik het eerder over had kwam er niet goed uit. Daarna heb ik dat probleem nooit meer gehad (en ik heb ook nooit meer die doekjes gebruikt).
pi_84772996
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:42 schreef Vicky het volgende:

[..]

dat red ik hier echt niet. Ik was bijna elke dag wel een keer.
Gewoon veel kleren kopen. :7

Ik kan wel vaker wassen, maar dat betekent dan dat ik na werktijd alleen maar bezig ben met het huishouden. Nu krijg ik in één dag (de vrijdag) precies alle wasjes gedaan. Mocht dat een keer niet lukken vanwege een uitstapje of zo dan was ik de zaterdag door.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')