Ik heb hier geen zaligmakend antwoord op want ik klooi maar wat aan. Ik hoor dus ook graag wat anderen doen.quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:13 schreef Noa24 het volgende:
Ik heb even jullie hulp nodig bij het wassen van de babykleertjes. Ik heb de verdeling nu als volgt:
Rood/ roze bij elkaar
Donker bij elkaar: Spijker, groen, blauw,
Wit bij elkaar
Beige bij elkaar
Alleen nu zit ik nog met de wit met gekleurde dingen erop. Bijvoorbeeld witte slabbers met veel roze rood erop. Of een gestreept truitje, wit met roze. Doe ik die dingen nu bij de witte of bij de gekleurde was?
Ik doe meestal deze wassen:quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:13 schreef Noa24 het volgende:
Alleen nu zit ik nog met de wit met gekleurde dingen erop. Bijvoorbeeld witte slabbers met veel roze rood erop. Of een gestreept truitje, wit met roze. Doe ik die dingen nu bij de witte of bij de gekleurde was?
uhh nee hoorquote:Op maandag 2 augustus 2010 14:05 schreef leonieke het volgende:
Was je dan altijd op 60° Vicky of lees ik dat nu verkeerd?
yep die zijn er, van Robijn! Vroeger hadden ze oranje en paars maar volgens mij hebben ze nu alleen nog maar oranjequote:Ik vraag me trouwens af of er nog zoiets bestaat als een geurdoekje voor in de droogkast. Mijn ma had dat vroeger en dat rook zo heerlijk, maar ik vind die nergens (en mijn ma vindt die ook niet meer in de winkel waar ze ze vroeger kocht).
Zoals hier dusquote:Op maandag 2 augustus 2010 14:06 schreef Vicky het volgende:
[..]
uhh nee hoorIk was op 60 graden als ik genoeg 60 graden was heb anders gaat het gewoon mee in de 40 graden was
Dan ga ik nog maar eens op zoek. Hopelijk vind ik die hier ergens in Belgiëquote:[..]
yep die zijn er, van Robijn! Vroeger hadden ze oranje en paars maar volgens mij hebben ze nu alleen nog maar oranje
De ellende daarvan is dat kleertjes er verwassen uit gaan zien. Vooral de rompertjes zijn best vaal geworden, vind ik. Dat is me pas opgevallen toen Huup een rompertje voor me had gekocht dat ik al had.quote:Op maandag 2 augustus 2010 14:28 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
.
Iets met meerdere kleuren maar vooral wit doe ik liever bij de witte was dan andersom. Van de week eindigde wit ondergoed nog grijzig omdat de meneer 'm tussen de donkere was had laten zitten.
Ik kan me zo voorstellen dat de bovenkleding van een baby vies genoeg is om op meer dan 30 graden te moeten draaien wel.
Volgens mij wel, want met zo'n doekje heb ik nooit uitlopende kleuren gehad en het doekje zelf verkleurt wel.quote:
dat red ik hier echt niet. Ik was bijna elke dag wel een keer.quote:Op maandag 2 augustus 2010 14:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De ellende daarvan is dat kleertjes er verwassen uit gaan zien. Vooral de rompertjes zijn best vaal geworden, vind ik. Dat is me pas opgevallen toen Huup een rompertje voor me had gekocht dat ik al had.
Ik laat om die reden kleding met vlekken eerst weken in biotex, dan smeer ik de vlekken in met ossengalzeep, gooi ik de was bij het reguliere wasje (40 graden) en eventueel leg ik de kleding nog in de zon (als er zon is). Als dit niet werkt volgt er meestal nog een ronde 60 graden (of, zoals ik al zei, 90 graden als ik boos ben).
De ellende is alleen dat ik er soms niet op tijd bij ben als er ergens een vlek in zit. Mijn lief gooit overhemden met pastasaus en rompertjes met poepvlekken gewoon in de wasmand. En ik was maar één dag in de week.
Ik heb de eerste babywasjes met zo'n doekje gedaan en juist dat Hema-dekentje waar ik het eerder over had kwam er niet goed uit. Daarna heb ik dat probleem nooit meer gehad (en ik heb ook nooit meer die doekjes gebruikt).quote:Op maandag 2 augustus 2010 14:41 schreef Cantare het volgende:
[..]
Volgens mij wel, want met zo'n doekje heb ik nooit uitlopende kleuren gehad en het doekje zelf verkleurt wel.
Gewoon veel kleren kopen.quote:Op maandag 2 augustus 2010 14:42 schreef Vicky het volgende:
[..]
dat red ik hier echt niet. Ik was bijna elke dag wel een keer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |