Nou, het kan natuurlijk wel aangepast worden, simpelweg door de eerste dag van de laatste menstruatie een paar dagen op te schuiven.quote:Op maandag 2 augustus 2010 10:48 schreef flugeltje het volgende:
Daarnaast heb ik een cyclus van 24 dagen en blijven ze (ondanks dat alle termijnmetingen én de gyn die 24 dagen ondersteunen) uitgaan van een gemiddelde cyclus van 28 dagen. Daarmee ben ik volgens het computersysteem komend weekend dus pas 42 weken ipv woensdag... Het schijnt erg lastig zo niet onmogelijk te zijn om dit aan te passen volgens mijn gyn...
dit dusquote:Op maandag 2 augustus 2010 10:59 schreef flugeltje het volgende:
Hier schijn je alleen aan te kunnen passen als e.e.a. meer dan een week afwijkt. Daar val ik met m'n 4 dagen dus nog binnen...
Geeft nix joh, ik ben allang blij als ik het topic heb geopend waarin jij bevalt, en zo niet dan hoop ik dat het topicnummer een indicatie is.... dan maar 6-8-(1)0quote:Op maandag 2 augustus 2010 10:59 schreef flugeltje het volgende:
Sorry Leandra, ik zag niet dat we al op 300 zaten
Nou, het gaat er me niet eens zo om dat het voor mij belangrijk is, maar meer om het feit dat de kwaliteit van de placenta na de 42e week minder schijnt te worden. Dan zijn die 4 dagen ineens wel een stuk belangrijker lijkt me... Heb daar vandaag dan ook nog eens op doorgevraagd en hij zei dat het in principe tot 43 weken goed te doen is, zeker als je kindje niet aangeeft het lastig te hebben. En ik word nu om de dag gecontroleerd incl vruchtwaterecho en CTG...quote:Op maandag 2 augustus 2010 11:01 schreef lily het volgende:
Ik had altijd veel last van spotting waardoor ik niet precies mijn laatste menstruatiedag kon zeggen.
Het gehouden op 24 maart toen en bij de echo's bleek ik steeds 6 dagen verder maar ook dat werd niet aangepast. Het viel binnen een week en daarmee basta. De vk en later de gyn pastte het niet aan.
Ik vond het wel belangrijk zeker op het einde toen het een geplande keizersnede moest worden ivm placenta.
Ze wilde niet eerder dan 39 weken terwijl ik eigenlijk 6 dagen eerder mijn datum zou hebben...nou ja...gedoe dus....en voor een zwangere is zoiets gewoon belangrijk
[..]
dit dus
ik snapquote:Op maandag 2 augustus 2010 11:04 schreef flugeltje het volgende:
Nou, het gaat er me niet eens zo om dat het voor mij belangrijk is, maar meer om het feit dat de kwaliteit van de placenta na de 42e week minder schijnt te worden. Dan zijn die 4 dagen ineens wel een stuk belangrijker lijkt me...
We hebben het hier wel eens vaker gehad over de halsstarrigheid van de gemiddelden, geloof dat Leonieke ondanks dat bij haar een exacte datum van terugplaatsing bekend was ook de gemiddelde datum aangehouden werd...quote:Op maandag 2 augustus 2010 11:07 schreef lily het volgende:
[..]
ik snap![]()
Ik vind het ook belangrijk. In mijn geval was dat zo door de placentaligging en in jouw geval door overtijd lopen.
toen dachten ze zeker dat je ontoerekeningsvatbaar wasquote:Op maandag 2 augustus 2010 11:09 schreef flugeltje het volgende:
@Leandra, goed beslagen ten ijs hielp hier niet. Ik had m'n ovulatieboekje met alle ingeplakte testen zelfs bij
Nah, na 4 miskramen snapten ze wel dat ik door bleef testen. Ik moest toch weten of ik op maandag nog net zo zwanger was als op zondagquote:Op maandag 2 augustus 2010 11:12 schreef lily het volgende:
[..]
toen dachten ze zeker dat je ontoerekeningsvatbaar was![]()
jij was toch diegene die altijd zoveel testte?
LOL... dat moet het geweest zijnquote:Op maandag 2 augustus 2010 11:12 schreef lily het volgende:
[..]
toen dachten ze zeker dat je ontoerekeningsvatbaar was![]()
jij was toch diegene die altijd zoveel testte?
Yups, kloptquote:Op maandag 2 augustus 2010 11:09 schreef flugeltje het volgende:
[..]
We hebben het hier wel eens vaker gehad over de halsstarrigheid van de gemiddelden, geloof dat Leonieke ondanks dat bij haar een exacte datum van terugplaatsing bekend was ook de gemiddelde datum aangehouden werd...
@Leandra, goed beslagen ten ijs hielp hier niet. Ik had m'n ovulatieboekje met alle ingeplakte testen zelfs bij
Ik ben met ongeveer een half uur in het Sophia, 'gewoon' op tijd aan de bel trekken denk ik maar, ook bij twijfel...Ik ga het wel aangeven straks bij de gyn. Tobias was er in 2 uur en een kwartier. Moet te doen zijn dusquote:Op maandag 2 augustus 2010 11:26 schreef huuphuup het volgende:
oef jeetje Saffier. Ga je dat redden richting het Sophia? Tobias was er ook heel rap toch?
Hoewel met inleiden heb je dat probleem natuurlijk niet.
Wel heel fijn dat ze zo snel handelen en serieus actie ondernemen en ook heel fijn dat verder alles in orde is en het voor nu geen kwaad kan.
hey wat grappig dat onderzoek! jammer dat ik er niet aan mee kan doen, ik ben altijd wel benieuwd naar de uitkomst enzo maar dat zal op zn vroegst wel pas over een jaar bekend zijn lijkt me.quote:Op maandag 2 augustus 2010 12:12 schreef Claudia_x het volgende:
In mijn ziekenhuis gaan ze veel soepeler om met die uitgerekende datum. Ik weet zeker dat ik een lange cyclus heb gehad maar ik weet niet wanneer mijn eisprong is geweest. We hebben de dag waarop ik positief heb getest aangehouden als '4 weken na de eerste dag van de menstruatie'. Ik heb een sterk vermoeden dat ik eigenlijk 3-4 dagen minder lang zwanger ben. De verloskundige vroeg aan me of ik wilde dat ze dat wijzigde. Ze zei er zelfs nog bij: "Als we deze datum aanhouden hoef je straks in ieder geval niet zoveel overtijd te lopen." Ik vond het zelf best. Overtijd lopen is niet mijn favoriete hobby en op deze manier mag ik ook eerder met verlof.
In mijn ziekenhuis zijn ze trouwens bezig met een onderzoek naar de lengte van de baarmoedermond als voorspeller van de bevallingsdatum. De hypothese op basis van onderzoek uit het buitenland is dat vrouwen met een korte baarmoedermond een groter risico hebben om al voor de 37 weken te bevallen. Ik vermoed dat uit de volgende echo blijkt dat ik een lange baarmoedermond heb.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |