abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 augustus 2010 @ 10:56:39 #1
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84765117
Vorige deel: Zwangerschap en geboorte deel 679

2010
Juli:
*** 21 juli 2010: flugeltje en Martijn_AR *** (jongetje)

Augustus:
01 augustus 2010: ChilllayD
23 augustus 2010: Cantare
23 augustus 2010: Ticootje (meisje)
27 augustus 2010: maffemuts
28 augustus 2010: Saffier

September:
11 september 2010: Noa24
12 september 2010: Arinyo
14 september 2010: Floria
*** 18 september 2010: Fannetje en Tackleberry *** (meisje)
20 september 2010: Tessie (meisje)
21 september 2010: Rixtje
27 september 2010: Troeta (jongetje)

Oktober:
09 oktober 2010: devilishbaby
13 oktober 2010: kaatjejannie (meisje)
19 oktober 2010: Barbabientje01 en Pipo_de_clown (meisje)
24 oktober 2010: Suzanna
25 oktober 2010: Veerle1982
28 oktober 2010: Hobbesje

November:
*** 04 november 2010: Silmarwen en Knut ***
*** 15 november 2010: Pvoesss en _mimic *** (jongetje)
16 november 2010: Koningin
23 november 2010: Tierrr

December:
02 december 2010: Shirley
*** 06 december 2010: Leandra en Nostalgist ***
10 december 2010: Jore
27 december 2010: mrien

2011
Januari:
11 januari 2011: Claudia_x
12 januari 2011: Sugarsnap
16 januari 2011: Basboussa
28 januari 2011: Vanyel
29 januari 2011: ik80lll

Februari:
03 februari 2011: Dizzy-Miss-Lizzy
08 februari 2011: HuupHuup

Maart:
10 maart 2011: stengeltje

***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_84765135
ach zo, flugeltje

nou ja, ik ben zelf niet zo'n fan van inleiden zolang de baby het goed doet hoor, daar niet van. Hopenlijk dient hij zich gewoon vandaag of morgen aan :)
  maandag 2 augustus 2010 @ 10:58:14 #3
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84765160
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 10:48 schreef flugeltje het volgende:
Daarnaast heb ik een cyclus van 24 dagen en blijven ze (ondanks dat alle termijnmetingen én de gyn die 24 dagen ondersteunen) uitgaan van een gemiddelde cyclus van 28 dagen. Daarmee ben ik volgens het computersysteem komend weekend dus pas 42 weken ipv woensdag... Het schijnt erg lastig zo niet onmogelijk te zijn om dit aan te passen volgens mijn gyn...
Nou, het kan natuurlijk wel aangepast worden, simpelweg door de eerste dag van de laatste menstruatie een paar dagen op te schuiven.

Ik heb een cyclus van 26 dagen, en had deze keer de eisprong op dag 12, en we gaan overal dus gewoon uit van een eerste dag laatste menstruatie 1 maart, ipv de werkelijke 4 maart.

Noch de Gyn, noch de VK doet daar moeilijk over, terwijl ik bij de 20 weken echo zag dat het wel bekend was, maar het werd gewoon aangepast, "op basis van de echo's met 7w0d en 9w0d" die waren namelijk exact op termijn, uitgaande van de ovulatiedatum.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84765172
haha ja dan maar samen :P ook leuk!

Hihi hier ook zo'n korte cyclus. 23 dagen en op dag 11 mijn eisprong.
Dat wouden ze alleen niet geloven (pas 2e maand na pilstop).
  maandag 2 augustus 2010 @ 10:59:44 #5
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84765196
Sorry Leandra, ik zag niet dat we al op 300 zaten :@

Hier schijn je alleen aan te kunnen passen als e.e.a. meer dan een week afwijkt. Daar val ik met m'n 4 dagen dus nog binnen...

Bij de termijnecho kwamen ze zelfs op een cyclus van 23 dagen uit ipv de 24 die ik altijd had en m'n ovulatietesten...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_84765243
Ik had altijd veel last van spotting waardoor ik niet precies mijn laatste menstruatiedag kon zeggen.
Het gehouden op 24 maart toen en bij de echo's bleek ik steeds 6 dagen verder maar ook dat werd niet aangepast. Het viel binnen een week en daarmee basta. De vk en later de gyn pastte het niet aan.

Ik vond het wel belangrijk zeker op het einde toen het een geplande keizersnede moest worden ivm placenta.
Ze wilde niet eerder dan 39 weken terwijl ik eigenlijk 6 dagen eerder mijn datum zou hebben...nou ja...gedoe dus....en voor een zwangere is zoiets gewoon belangrijk :+
zeker als je absoluut niet vaginaal mag bevallen

quote:
Op maandag 2 augustus 2010 10:59 schreef flugeltje het volgende:
Hier schijn je alleen aan te kunnen passen als e.e.a. meer dan een week afwijkt. Daar val ik met m'n 4 dagen dus nog binnen...
dit dus
pi_84765291
nou, dit zal toch wel het topic zijn waar Willem nou eindelijk zijn mama en papa komt begroeten? :)

Fannetje, hoe gaat het met jou? lekker vakantie/verlof? ben je alweer bijgekomen van het relaxen bij het sanadome? :D
  maandag 2 augustus 2010 @ 11:03:46 #8
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84765302
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 10:59 schreef flugeltje het volgende:
Sorry Leandra, ik zag niet dat we al op 300 zaten :@
Geeft nix joh, ik ben allang blij als ik het topic heb geopend waarin jij bevalt, en zo niet dan hoop ik dat het topicnummer een indicatie is.... dan maar 6-8-(1)0 ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 2 augustus 2010 @ 11:04:36 #9
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84765324
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:01 schreef lily het volgende:
Ik had altijd veel last van spotting waardoor ik niet precies mijn laatste menstruatiedag kon zeggen.
Het gehouden op 24 maart toen en bij de echo's bleek ik steeds 6 dagen verder maar ook dat werd niet aangepast. Het viel binnen een week en daarmee basta. De vk en later de gyn pastte het niet aan.

Ik vond het wel belangrijk zeker op het einde toen het een geplande keizersnede moest worden ivm placenta.
Ze wilde niet eerder dan 39 weken terwijl ik eigenlijk 6 dagen eerder mijn datum zou hebben...nou ja...gedoe dus....en voor een zwangere is zoiets gewoon belangrijk :+
[..]

dit dus
Nou, het gaat er me niet eens zo om dat het voor mij belangrijk is, maar meer om het feit dat de kwaliteit van de placenta na de 42e week minder schijnt te worden. Dan zijn die 4 dagen ineens wel een stuk belangrijker lijkt me... Heb daar vandaag dan ook nog eens op doorgevraagd en hij zei dat het in principe tot 43 weken goed te doen is, zeker als je kindje niet aangeeft het lastig te hebben. En ik word nu om de dag gecontroleerd incl vruchtwaterecho en CTG...
pi_84765413
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:04 schreef flugeltje het volgende:

Nou, het gaat er me niet eens zo om dat het voor mij belangrijk is, maar meer om het feit dat de kwaliteit van de placenta na de 42e week minder schijnt te worden. Dan zijn die 4 dagen ineens wel een stuk belangrijker lijkt me...
ik snap :Y

Ik vind het ook belangrijk. In mijn geval was dat zo door de placentaligging en in jouw geval door overtijd lopen.

maar goed; ze houden je goed in de gaten
  maandag 2 augustus 2010 @ 11:08:17 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84765428
Ik kwam overigens ook wel erg goed beslagen ten ijs met m'n uitdraai van FF :')

Misschien dat ze er daarom wel in meegingen, het is natuurlijk ook vrij absurd als ze een regeling die in het leven is geroepen omdat je vroeger nooit exact wist wanneer de eisprong was, nog steeds gebruikt wordt, ook als je dat wel exact weet, en zelfs wanneer er sprake is van IVF.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 2 augustus 2010 @ 11:09:15 #12
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84765458
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:07 schreef lily het volgende:

[..]

ik snap :Y

Ik vind het ook belangrijk. In mijn geval was dat zo door de placentaligging en in jouw geval door overtijd lopen.
We hebben het hier wel eens vaker gehad over de halsstarrigheid van de gemiddelden, geloof dat Leonieke ondanks dat bij haar een exacte datum van terugplaatsing bekend was ook de gemiddelde datum aangehouden werd...

@Leandra, goed beslagen ten ijs hielp hier niet. Ik had m'n ovulatieboekje met alle ingeplakte testen zelfs bij :D
pi_84765501
Kan me wel voorstellen dat je daar de zenuwen van krijgt fluugs, niet zozeer voor jezelf maar wel vanwege je kindje. Rottig ook dat je er eigenlijk weinig aan kunt doen verder, t ligt niet in jouw handen zeg maar.

Tico aan de nesteldrang :D
als ik zo naar mn eigen woonkamer kijk dan ben ik bang dat het deze zwangerschap weer niet komt :') afgezien van het babykamertje wat op orde MOET zijn en kleertjes die gekocht MOETEN worden. Poetswoede zit gewoon niet in me geloof ik ;(

Ik heb al een paar dagen een heel irritant soort buikpijn. Ik kan niet goed plaatsen wat het is, het lijkt niet van mn baarmoeder te komen want het zit iets hoger, op of iets boven mn navel en wat naar rechts vaak. Ik krijg er de kriebels van eigk :{ irritant. T is ook niet iets wat ik gegeten heb want dat had al wel weg moeten zijn en mn maag is het ook niet.

Morgen combinatietest en vk-afspraak *O* ik mag bij de waarneemster langs, heb haar vorige keer heel snel even gezien, lijkt me een aardige meid :)
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84765565
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:09 schreef flugeltje het volgende:

@Leandra, goed beslagen ten ijs hielp hier niet. Ik had m'n ovulatieboekje met alle ingeplakte testen zelfs bij :D
toen dachten ze zeker dat je ontoerekeningsvatbaar was :+
jij was toch diegene die altijd zoveel testte?
  maandag 2 augustus 2010 @ 11:14:05 #15
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84765602
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:12 schreef lily het volgende:

[..]

Nah, na 4 miskramen snapten ze wel dat ik door bleef testen. Ik moest toch weten of ik op maandag nog net zo zwanger was als op zondag :P

edit; ff verduidelijken. Ik hoop dat ik bij een eventuele volgende keer de zaken ook wat beter los kan laten, al heeft het vele testen me er op een bizarre manier wel doorheen gesleept. Daardoor had ik nog enigzins het gevoel van controle nu ik het vertrouwen in m'n lichaam compleet kwijt was
  maandag 2 augustus 2010 @ 11:14:11 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84765605
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:12 schreef lily het volgende:
[..]
LOL... dat moet het geweest zijn :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84765655
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:09 schreef flugeltje het volgende:

[..]

We hebben het hier wel eens vaker gehad over de halsstarrigheid van de gemiddelden, geloof dat Leonieke ondanks dat bij haar een exacte datum van terugplaatsing bekend was ook de gemiddelde datum aangehouden werd...

Yups, klopt :Y
En dat terwijl alles in hetzelfde ziekenhuis is gebeurd en ze dus ook in de computer zagen wanneer de inseminatie was geweest _O- Maar ze bleven uitgaan van een cyclus van 28 dagen.
  maandag 2 augustus 2010 @ 11:20:32 #18
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_84765804
Flugel mijn broer is van de 15, mag je ook raden hoe hij heet ;) Maar laten we dat nou niet hopen voor je :*

We zijn weer terug van de echo in het zh. Lang verhaal en ik kan het waarschijnlijk toch niet kort houden :P
De cyste is volgens mij gegroeid tov vorige week, toen was hij nl 4,5x4,5cm en nu 4,5 bij 5,5cm. Alles maar dan ook álles is weer bekeken bij de kleine, er is geen obstructie richting de nieren gevonden wat natuurlijk heel erg positief is. Vruchtwater was in orde, maaginhoud in orde, nieren dus ook en een schitterend kloppend hartje gezien en weer zeer uitgebreid bekeken. Kleine was zeer beweeglijk O+
De echo-meneer ging overleggen en kwam weer terug met de volgende mededelingen;
Het hoort er niet, (dat wisten wij ook al wel) het is niet levensbedreigend maar wel aan de maat. Het is idd een cyste.
Vanmiddag worden we meegenomen in het gyn-overleg en morgen in het kinderartsen/kinderchirurgen-overleg. Vanmiddag om 13.30 meteen melden bij de gyn in het EMC én de medische indicatie om in het Sophia te bevallen. Als er wat uit de overleggen komt krijg ik dat telefonisch te horen. De echo-arts wist bijvoorbeeld niet of ze nu (eerder) willen gaan inleiden bij een bepaalde termijn of dat ik nu vaker op controle moet of vaker een echo of.. of.. of... Dat krijg ik nog allemaal te horen, het is een beetje niemandsland nu.
Jammer dat ik nu niet thuis mag bevallen maar ik had er eigenlijk al rekening me gehouden sinds afgelopen dinsdag. Ik geloof wel dat ik vandaag maar een bevallingsplan ga maken dan...
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  maandag 2 augustus 2010 @ 11:23:58 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84765917
Jeetje Saffier... pittig :*
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 2 augustus 2010 @ 11:24:47 #20
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84765944
Oei Saffier, dat is kut om te horen. Vooral omdat nog een beetje onzeker blijft hoe het traject nu verder gaat. Gelukkig dus wel vandaag of uiterlijk morgen al uitsluitsel daarover als ik het goed begrijp?

Wel fijn te horen dat je kindje het gewoon goed doet verder, dat is toch een goeie uitgangssituatie voor al wat nog gaat volgen lijkt me.... Pffft, emo-achtbaan natuurlijk zo. Sterkte :*
pi_84765995
oef jeetje Saffier. Ga je dat redden richting het Sophia? Tobias was er ook heel rap toch?
Hoewel met inleiden heb je dat probleem natuurlijk niet.

Wel heel fijn dat ze zo snel handelen en serieus actie ondernemen en ook heel fijn dat verder alles in orde is en het voor nu geen kwaad kan.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 2 augustus 2010 @ 11:52:12 #22
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_84766841
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:26 schreef huuphuup het volgende:
oef jeetje Saffier. Ga je dat redden richting het Sophia? Tobias was er ook heel rap toch?
Hoewel met inleiden heb je dat probleem natuurlijk niet.

Wel heel fijn dat ze zo snel handelen en serieus actie ondernemen en ook heel fijn dat verder alles in orde is en het voor nu geen kwaad kan.
Ik ben met ongeveer een half uur in het Sophia, 'gewoon' op tijd aan de bel trekken denk ik maar, ook bij twijfel...Ik ga het wel aangeven straks bij de gyn. Tobias was er in 2 uur en een kwartier. Moet te doen zijn dus O-) Morgen heb ik gewoon mijn afspraak bij de vk, ik zal aan haar vragen of ze me wil controleren als ik twijfel dat ik niet voor niets naar het Sophia ren straks ;) Weet niet of ze dat wil/kan/mag/weet ik het.

O, ja, ze schatten het op dit moment zo rond de 2700 gram O+ dat is al 660 gram meer dan Tobias was O+

En verder, vooral dat laatste ja, fijn dat ze meteen actie ondernemen, fijn dat ik vanmíddag nog bij de gyn terecht kan, fijn dat er vandaag en morgen meteen wordt overlegd, fijn dat de kleine het verder zo goed doet, fijn dat ze het serieus nemen.
En voor mijn moeder; fijn dat ze vandaag geen bevalbed hoeft te regelen voor me, fijn dat ze niet op een ondersteek af moet :P
Fluug, de emo-achtbaan laat ik nog even niet binnen denderen, eerst vanmiddag de gyn weer spreken, dan pas nadenken ofzo.
Manlief heefft werk gebeld dat hij de hele dag wel bezig is in het zh, beetje waanzin om voor 35 minuten werken heen en weer te gaan rijden natuurlijk, vonden zij ook, het is genoteerd en daar werd niet moeilijk over gedaan verder :)
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_84767561
In mijn ziekenhuis gaan ze veel soepeler om met die uitgerekende datum. Ik weet zeker dat ik een lange cyclus heb gehad maar ik weet niet wanneer mijn eisprong is geweest. We hebben de dag waarop ik positief heb getest aangehouden als '4 weken na de eerste dag van de menstruatie'. Ik heb een sterk vermoeden dat ik eigenlijk 3-4 dagen minder lang zwanger ben. De verloskundige vroeg aan me of ik wilde dat ze dat wijzigde. Ze zei er zelfs nog bij: "Als we deze datum aanhouden hoef je straks in ieder geval niet zoveel overtijd te lopen." Ik vond het zelf best. Overtijd lopen is niet mijn favoriete hobby en op deze manier mag ik ook eerder met verlof. :+

In mijn ziekenhuis zijn ze trouwens bezig met een onderzoek naar de lengte van de baarmoedermond als voorspeller van de bevallingsdatum. De hypothese op basis van onderzoek uit het buitenland is dat vrouwen met een korte baarmoedermond een groter risico hebben om al voor de 37 weken te bevallen. Ik vermoed dat uit de volgende echo blijkt dat ik een lange baarmoedermond heb. :')
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_84767773
Jammer dat je niet definitief positief nieuws hebt gehad, Saffier. De onzekerheid is gewoon niet fijn. Maar ik merk aan je postings dat je heel blij bent met de manier waarop ze hiermee omgaan. Daar moet je dan maar vertrouwen in hebben. :*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_84767864
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 12:12 schreef Claudia_x het volgende:
In mijn ziekenhuis gaan ze veel soepeler om met die uitgerekende datum. Ik weet zeker dat ik een lange cyclus heb gehad maar ik weet niet wanneer mijn eisprong is geweest. We hebben de dag waarop ik positief heb getest aangehouden als '4 weken na de eerste dag van de menstruatie'. Ik heb een sterk vermoeden dat ik eigenlijk 3-4 dagen minder lang zwanger ben. De verloskundige vroeg aan me of ik wilde dat ze dat wijzigde. Ze zei er zelfs nog bij: "Als we deze datum aanhouden hoef je straks in ieder geval niet zoveel overtijd te lopen." Ik vond het zelf best. Overtijd lopen is niet mijn favoriete hobby en op deze manier mag ik ook eerder met verlof. :+

In mijn ziekenhuis zijn ze trouwens bezig met een onderzoek naar de lengte van de baarmoedermond als voorspeller van de bevallingsdatum. De hypothese op basis van onderzoek uit het buitenland is dat vrouwen met een korte baarmoedermond een groter risico hebben om al voor de 37 weken te bevallen. Ik vermoed dat uit de volgende echo blijkt dat ik een lange baarmoedermond heb. :')
hey wat grappig dat onderzoek! jammer dat ik er niet aan mee kan doen, ik ben altijd wel benieuwd naar de uitkomst enzo maar dat zal op zn vroegst wel pas over een jaar bekend zijn lijkt me.

Dat zou ook wel verklaren waarom het in een hoop gevallen wel een redelijke indicator geeft om naar je eigen moeder te kijken en het is dan ook wel logisch waarom er zo'n sterke mediaan bij 40+5 ligt. Als dat dan precies bij een hele gemiddelde lengte van de bmm zou zijn.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')