abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 augustus 2010 @ 21:05:28 #151
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_85203466
10 inch? Die heb ik nog niet gezien. (ook niet bij hf)
Wij geven Isa binnenkort een 12 inch, ze had hiervoor een 3 wielertje & dat gaat nu super snel.
Dus met 'r verjaardag krijgt ze der mini beach cruiser incl. mandje :')
pi_85203499
Ja, en daarom is het niet veilig in dit huishouden zolang deze kat nog leeft. Hoe bang hij ook is voor de meiden, hij is wel een jager en dat zou ik toch wel heeeeeeel erg zielig vinden voor een konijn. Dus niet dat ik hem niet zou willen, maar ik wil hem juist als ik hem ook echt een lang leven kan geven.
pi_85203858
Nee dan is het geen goed plan, dit konijn speelt graag met m'n katten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_85203920
Chris heeft nu voor zijn 3e verjaardag een 12" fietsje gekregen. Dat is een mooie maat voor hem, met 97-98 cm. Wel het zadel iets omhoog, anders krijgt hij zijn voeten niet fatsoenlijk rond.
Met 2 jaar kreeg hij een driewieler, met duwstang. Die kwam goed van pas, want het heeft wel een paar maanden geduurd voordat hij zelf een blokje om kon trappen.
Een loopfiets was het orginele plan voor zijn 3e verjaardag. Maar op de loopfiets van de spelotheek was hij zo vlot dat we dat niet echt nuttig vonden om te geven.

Qua huisdieren: we hebben hier 1 gerbil, voor de zwangerschap meerdere bakken met gerbils, maar er is nog maar 1 over. Die heeft nog een paar maanden waarschijnlijk.
Eigenlijk doet Chris er weinig mee. Het beestje is niet echt handtam, dus Chris kan er naar kijken, het beestje voeren en helpen verschonen. Hij heeft ook niet echt de behoefte daaraan denk ik.
Ik wil, als we later een grotere tuin hebben, eigenlijk wel een buitenkonijn, en dan gewoon samen verzorgen.

Laatst kreeg ik nog een waarschuwing van iemand, over vissen op de kinderkamer: Die standaard vissenkommen zijn leuk, maar als een kind even de vis van heel dichtbij wil bekijken via de bovenkant en vervolgens zijn hoofd klem heeft, dan heeft het kind wel een probleem :X
En vissen krijgen in die kommen eigenlijk te weinig zuurstof in het water

Tico, pittig dagje dan. Gelukkig is het bijgetrokken!
pi_85206076
DF, dat van die vissenkom... brrrr :{
Fake it till you make it...
pi_85210475
:') Wij hebben nog maar 1 kat en die komt tevoorschijn zodra Linde in bed ligt en de rest van de dag zit ie onder de bank. Is een gevalletje angsthaas want niemand kan 'm ook optillen/aaien behalve ik soms als ie in een goede bui is op even dagen als de zon schijnt en de maan in het juiste kwartier zit (nooit dus)...

Pff wat een dag zo Tico!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:31:26 #157
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_85221050
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 20:43 schreef chacama het volgende:
Oooooh en omdat ik eigenlijk zin heb om te gillen vanwege een bepaald topic:

Iets met kinderen en dieren.... en omdat die discussie daar niet welkom is. Hoe gaan jullie om met huisdieren en kinderen? Onze kat mag bijv. niet op de slaapkamers. Nu wil ie dat zelf ook niet, omdat het een angsthaas is. Ze mogen hem gewoon aaien zolang hij dat wilt. En omdat Fleur al heel lang een konijn wilt, weet ze dat als deze poes overleden is, dat ze een konijn mogen.... maar wel een buitenkonijn wel te verstaan. In een ruim hok met veel ren-ruimte.

Vroeger hebben we kanaries en goudvissen in de woonkamer gehad. En later toen ik 12 was mocht ik een cavia die in de woonkamer moest staan van mijn moeder, want dan kon ze in de gaten houden of ik er goed voor zorgde (en in dat opzicht kende mijn moeder me goed genoeg). Toen ik op kamers ging heb ik een dwerghamster als gezelschap gehad. Voor mijn gevoel is dit een goede werkwijze.
Tasja O+

overigens als je voor buitenkonijn gaat, doe er dan 2, hebben ze wat aan elkaar :Y
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:36:22 #158
144006 chacama
Ondernemend!
pi_85223295
:Y Tasja, maar na al haar capriolen kreeg ze nog een tweede en derde naam. hunchback houdini. Ze wist uit de kooi te komen zonder dat ie open was en heeft een keer in zo'n poging klem gezeten tussen d'r looprad en de tralies. Gek beest. Konijnen zullen er inderdaad wel 2 worden, heb tenslotte ook twee kinderen ;)

en Maud mag morgen een cadeautje uitzoeken. Ze gaat nu al elke avond zonder protest slapen. Heerlijk!
pi_85228489
Lekker chaca!
pi_85231257
Fijn Chaca! en goed van Maud!
pi_85261474
Nog even gauw zwaaien :W

Wij vertrekken morgen naar de camping voor 2 weken. Sturen jullie goed weer naar Ommen?
Dank u!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 08:19:02 #162
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_85271670
De zon is naar ommen gestuurd !
Heel erg veel plezier !
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 08:21:17 #163
144006 chacama
Ondernemend!
pi_85271686
Heel veel pleizer karin! Stuurt zon naar Ommen, maar niet alles want ik wil toch ook wel een beetje voor de meiden hier.... of die moeten bij jou mogen logeren in Ommen ;)
pi_85271713
Veel plezier karin!

Pvoesss,lotte heeft net voor haar verjaardag een 12'' fietsje gekregen en kan daar heel goed mee uit de voeten.wel een klein model overigens,zat wel veel verschil in
pi_85272090
Veel plezier Karin, ik blaas het goeide weer die kant op ;)
pi_85339722
Is het droog gebleven tot nu toe Karin? Anders moeten we nog wat harder blazen :%

Verder alles goed met de peutertjes?
Yppy al klaar voor het feestje? ;)
  maandag 16 augustus 2010 @ 11:32:11 #167
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_85341523
Mijn peuters zijn vanaf 9 uur al aan het spelen. Ze vliegen van het ene naar het ander. Met balletpak, paard en weetikveel allemaal. Gister in wassenaar paarden gaan kijken en tja....daar word je paard van natuurlijk.

Erg ontspannen hierzo.

" kom maar liefje, dan gaan we met het paard naar de ballenbak"
  maandag 16 augustus 2010 @ 13:16:33 #168
298315 SacreCoeur
pi_85345678
Isa heeft gewoon heel stoer 'r smeer diploma gehaald.
Nu maar eens veters leren strikken & morgen dus even nieuwe gympen kopen. :P
pi_85353942
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 13:16 schreef SacreCoeur het volgende:
Isa heeft gewoon heel stoer 'r smeer diploma gehaald.
Nu maar eens veters leren strikken & morgen dus even nieuwe gympen kopen. :P
wat is een smeerdiploma?
  maandag 16 augustus 2010 @ 16:40:14 #170
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_85354148
Ik vroeg het me ook af!

Iemand nog tips tegen groene draken en zulks?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_85354394
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 16:40 schreef Memmel het volgende:
Ik vroeg het me ook af!

Groene draken zijn bang voor zombies.. :')
pi_85354962
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 16:40 schreef Memmel het volgende:
Ik vroeg het me ook af!

Hier jagen we elke avond voor het slapen gaan alle monsters weg. Heb ook een tijdje anti-monsterspray gebruikt (plantenspuit met water). Een bedlampje (spook van Ikea) doet ook redelijk zijn werk en er zit nu een briefje op de kamerdeur met de tekst: "Monsters wegwezen! Hier slapen Linde en Esmee!"

Scheelt een boel gedoe al is het monstergedoe met vlagen erger of juist minder erg.
  maandag 16 augustus 2010 @ 20:59:03 #173
298315 SacreCoeur
pi_85365074
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 16:34 schreef Stiemie het volgende:

[..]

wat is een smeerdiploma?
Oh die krijgen ze hier als ze 4 zijn, mogen ze hun eigen boterhammetje smeren & dan krijgen ze een een placemat waarop de juf haar naam & datum met speciale stift geschreven heeft. Hebben jullie dat niet dan? Ik heb er zelf ook nog èèn van vroeger.
pi_85366486
:D Nee die heb ik niet en ook nog nooit van gehoord. Wel een leuk idee om eens voor Linde te maken want die is er gek op om haar eigen boterham te smeren
pi_85366611
Jen smeert ook haar brood. Maar komt nooit erg ver, maar stel je voor dat ik help zonder haar toestemming.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')