abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84860615
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 17:45 schreef Ermanon het volgende:
Het was racen binnen de baan, hij haalde hem binnen de baan in nadat hij de plek terug had gegeven ;) . En de pers had wel iets, want erna ging Raikkonnen een paar bochten verder wel heeeeeeeeeeeeeeeeel ver buiten de baan, maar een straf? Ho maar :') . Goed, was ook niet nodig geweest omdat ie hem erna afschreef, maar de straf vind ik nog steeds belachelijk
Dat was toch daarvoor? Want toen zat Hamilton nog achter Raikkonen.
  woensdag 4 augustus 2010 @ 17:54:51 #152
34586 kepler
No bounce, no play
pi_84860737
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 17:50 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat was toch daarvoor? Want toen zat Hamilton nog achter Raikkonen.
Nee was daarna, want volgens mij haalt Raikkonen Hamilton nog een keer in na het incident?
The line is a dot to you!
pi_84860753
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 17:41 schreef kepler het volgende:

[..]

Dus een fout
Ja, al vraag ik me af of die fout uit het niets kwam of dat hij een gaatje moest laten vallen om er een 1-2 van te maken. Maar het ging om de hoeveelheid fouten. Ik heb nooit beweerd dat Vettel foutloos, wel dat hij relatief weinig fouten maakt onder de hoge druk waar hij regelmatig onder staat, terwijl Hamilton de raarste fouten ging maken toen hij WK dreigde te gaan worden.

quote:
Hij stuurde te vroeg/enthousiast naar rechts, zijn fout
Als jouw team aan jou vertelt dat je mag passeren en aan je teamgenoot dat niet vertelt, dan krijg je natuurlijk een andere situatie dan wanneer hij weet dat de plek verdedigd zal worden. Dus in die zin vond ik dat een door het team uitgelokte fout.

quote:
Daar is Hamilton ook wel goed in, maar de Red Bull is extreem goed in kwali-trim (vandaar dat Webber ook regelmatig vooraan staat :D)
Webber was altijd al iemand die heel goed was in de kwalificatie. Volgens mij heeft hij zelfs regelmatig in zo'n jaguar of hoe heette dat team toen op de 1e of 2e rij gestaan. Alleen Vettel kan gewoon harder. Ook kan ik me niet herinneren dat Hamilton daar zo goed in is.
quote:
Verder is de druk in de race heel anders dan in kwalificatie natuurlijk, zeker als je moet inhalen of ingehaald wordt.
Weet ik niet. Dan heb je ook ritme enzo. Maar hij heeft vaak één kans, één rondje en daarin moet hij het doen, en dan komt er een supersnel rondje uit. Dan heb je je zenuwen wel onder controle.

quote:
Daar worden we het nooit over eens natuurlijk :P Hij handelde volgens de regels 8-)
Dacht het niet, en de rijdersbriefing was ook duidelijk, al zijn collega's waren daar in ieder geval duidelijk over.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_84860770
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 17:50 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat was toch daarvoor? Want toen zat Hamilton nog achter Raikkonen.
Ach weet het niet precies meer, maar feit was dat Raikkonen toen ook flink buiten de baan ging, maar geen enkele straf of wat dan ook ervoor kreeg, terwijl het wel om een positie ging :P
  woensdag 4 augustus 2010 @ 17:57:20 #155
34586 kepler
No bounce, no play
pi_84860826
Haha, geniaal gevecht eigenlijk _O_

Ze hadden gewoon geen van beide een straf moeten geven, dit was mooi racen!

The line is a dot to you!
pi_84860849
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 17:54 schreef kepler het volgende:

[..]

Nee was daarna, want volgens mij haalt Raikkonen Hamilton nog een keer in na het incident?
OK. Zou kunnen.

Raikkonen ging iig een keer heel erg wijd, terwijl Hamilton erachter zat. En kennelijk was het geen langzamere weg, want erna zat Hamilton er nog steeds achter.

Buiten dat heb ik verschillende coureurs (w.o. Schumacher) in Canada de laatste chicane zien afsnijden terwijl ze in gevecht waren. Alleen deden ze dat dan steeds terwijl ze al voor die ander lagen. Dan mag het kennelijk wel. :{ Terwijl ze er dan ook duidelijk voordeel van hebben (zouden ze het niet gedaan hebben, dan had die ander ze ingehaald).
pi_84860928
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 17:58 schreef Wombcat het volgende:

[..]

OK. Zou kunnen.

Raikkonen ging iig een keer heel erg wijd, terwijl Hamilton erachter zat. En kennelijk was het geen langzamere weg, want erna zat Hamilton er nog steeds achter.

Buiten dat heb ik verschillende coureurs (w.o. Schumacher) in Canada de laatste chicane zien afsnijden terwijl ze in gevecht waren. Alleen deden ze dat dan steeds terwijl ze al voor die ander lagen. Dan mag het kennelijk wel. :{ Terwijl ze er dan ook duidelijk voordeel van hebben (zouden ze het niet gedaan hebben, dan had die ander ze ingehaald).
Kan me nog ergens een gevecht herinneren die Massa met iemand had, ook in de regen, waar men geregeld even via het gras ging en zo elkaar ook afsneed en inhaalde, toen was er ook geen straf/sanctie :{ :{
  woensdag 4 augustus 2010 @ 18:01:21 #158
34586 kepler
No bounce, no play
pi_84860931
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 17:55 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja, al vraag ik me af of die fout uit het niets kwam of dat hij een gaatje moest laten vallen om er een 1-2 van te maken. Maar het ging om de hoeveelheid fouten. Ik heb nooit beweerd dat Vettel foutloos, wel dat hij relatief weinig fouten maakt onder de hoge druk waar hij regelmatig onder staat, terwijl Hamilton de raarste fouten ging maken toen hij WK dreigde te gaan worden.
[..]

Als jouw team aan jou vertelt dat je mag passeren en aan je teamgenoot dat niet vertelt, dan krijg je natuurlijk een andere situatie dan wanneer hij weet dat de plek verdedigd zal worden. Dus in die zin vond ik dat een door het team uitgelokte fout.
[..]

Webber was altijd al iemand die heel goed was in de kwalificatie. Volgens mij heeft hij zelfs regelmatig in zo'n jaguar of hoe heette dat team toen op de 1e of 2e rij gestaan. Alleen Vettel kan gewoon harder. Ook kan ik me niet herinneren dat Hamilton daar zo goed in is.
[..]

Weet ik niet. Dan heb je ook ritme enzo. Maar hij heeft vaak één kans, één rondje en daarin moet hij het doen, en dan komt er een supersnel rondje uit. Dan heb je je zenuwen wel onder controle.
[..]

Dacht het niet, en de rijdersbriefing was ook duidelijk, al zijn collega's waren daar in ieder geval duidelijk over.
Tja, Vettel maakt gewoon ook fouten (zeker in zijn eerste jaar in de F1). Zowel Hamilton als Vettel hebben er van geleerd en zijn beter geworden ^O^

Rijdersbriefing? In de regels staat toch dat je de plek moet terug geven na afsnijden, dat deed Hamilton netjes. Vervolgens gaat Raikkonen even later helemaal buitenom, en komt met meer snelheid een recht stuk op waardoor hij Hamilton weer kan inhalen. Maar goed, dat zijn echt oude koeien :D Ik hou er over op :P
The line is a dot to you!
pi_84860943
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 17:57 schreef kepler het volgende:
Haha, geniaal gevecht eigenlijk _O_

Ze hadden gewoon geen van beide een straf moeten geven, dit was mooi racen!

Idd.

Dat commentaar ook :)
pi_84862811
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 18:01 schreef kepler het volgende:

[..]

Tja, Vettel maakt gewoon ook fouten (zeker in zijn eerste jaar in de F1). Zowel Hamilton als Vettel hebben er van geleerd en zijn beter geworden ^O^
Hamilton maakte veel fouten en enorme blunders toen hij dreigde WK te worden. Vettel maakte opvallend weinig fouten. De een had dus wat meer te leren dan de ander.

quote:
Rijdersbriefing? In de regels staat toch dat je de plek moet terug geven na afsnijden, dat deed Hamilton netjes.
Nee, je moet het voordeel van het afsnijden ongedaan maken. Dat betekent minimaal je positie teruggeven als je daarmee een positie gewonnen hebt, en als je daarvoor iemand moet laten passeren in de zin van afremmen, dan is dat voordeel wel weg. Hamilton ging eventjes van het gas, waardoor zijn neus even achter lag, en plaatste meteen weer een aanval. Daarom hield hij voordeel over aan het afsnijden van de bocht.

Weer typisch een voorbeeld van de selectieve verontwaardiging van de Britten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 4 augustus 2010 @ 19:06:30 #161
131800 Tarado
capô de fusca
pi_84863358
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 18:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hamilton maakte veel fouten en enorme blunders toen hij dreigde WK te worden. Vettel maakte opvallend weinig fouten. De een had dus wat meer te leren dan de ander.
[..]


Vettel maakt nu hij kansen heeft ook veel fouten, voorheen minder omdat er toen geen druk op zat
pi_84863804
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 19:06 schreef Tarado het volgende:

[..]

Vettel maakt nu hij kansen heeft ook veel fouten, voorheen minder omdat er toen geen druk op zat
Vorig jaar zat er natuurlijk ook druk op, maar ging het vooral mechanisch fout. Hamilton heeft in zijn eerste jaar zijn eigen glazen ingegooid met dat gestuntel van hem, oa bij het inrijden van de pitstraat en het tweede jaar ook, maar was het lot hem gunstig gezind, terwijl de auto ook dik in orde was. Ondanks zijn fouten is hij toch kampioen geworden.

Dat slapen bij de herstart geef ik je. Maar ik vind zo'n aanrijding met Webber bij slechte communicatie in het team van een andere categorie dan de verkeerde knopjes op je stuur indrukken op het moment supreme. Je hebt dingen die iedereen wel eens overkomt en je hebt dingen die allleen Hamilton overkomt.

Zoals mijn opa altijd zei: Dat kan iedereen gebeuren, de een wat vaker dan de ander.....
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_84863970
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 19:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Vorig jaar zat er natuurlijk ook druk op, maar ging het vooral mechanisch fout. Hamilton heeft in zijn eerste jaar zijn eigen glazen ingegooid met dat gestuntel van hem, oa bij het inrijden van de pitstraat en het tweede jaar ook, maar was het lot hem gunstig gezind, terwijl de auto ook dik in orde was. Ondanks zijn fouten is hij toch kampioen geworden.

Dat slapen bij de herstart geef ik je. Maar ik vind zo'n aanrijding met Webber bij slechte communicatie in het team van een andere categorie dan de verkeerde knopjes op je stuur indrukken op het moment supreme. Je hebt dingen die iedereen wel eens overkomt en je hebt dingen die allleen Hamilton overkomt.

Zoals mijn opa altijd zei: Dat kan iedereen gebeuren, de een wat vaker dan de ander.....
Dan nog, als het team slecht communiceert is er nog geen reden om zomaar je auto ineens naar rechts toe te sturen als je team-genoot naast je rijdt. Das gewoon fout, want dat kan fout aflopen en liep ook fout af. Kubica hetzelfde, Vettel was gewoon dom bezig. Hamilton maakt ook fouten, maar niet echt veel meer dan Vettel.

Verder was de mechanische panne veroorzakt door de rijstijl van Vettel. Ja, het team had een betere auto kunnen bouwen, maar jij als coureur dient ook aan te voelen wat er wel en niet kan met je auto en waar de grenzen liggen, en Vettel ging daar gewoon overheen.
pi_84864519
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 19:20 schreef Ermanon het volgende:

[..]

Dan nog, als het team slecht communiceert is er nog geen reden om zomaar je auto ineens naar rechts toe te sturen als je team-genoot naast je rijdt.
Dat je verwacht dat hij je er langs laat wel natuurlijk. Het is wel een fout, maar niet een uit het niets.

quote:
Das gewoon fout, want dat kan fout aflopen en liep ook fout af. Kubica hetzelfde, Vettel was gewoon dom bezig. Hamilton maakt ook fouten, maar niet echt veel meer dan Vettel.
Kom op zeg, de eerste twee jaar van Hamilton waren enorme foutenfestivals met name toen het spannend werd. Natuurlijk, de Britse pers had een dagtaak aan het verzinnen van excuses, maar het waren ook vaak fouten zoals alleen hij ze maakt, zo stupide dat het bijna nooit voorkomt. En dat naast zijn gewone fouten en falen als het spannend werd. Wat dat betreft was de manier waarop hij toch nog WK wist te worden, in een heel erg zwakke race van hem, tekenend. Hij moest het in de schoot geworpen krijgen.

quote:
Verder was de mechanische panne veroorzakt door de rijstijl van Vettel. Ja, het team had een betere auto kunnen bouwen, maar jij als coureur dient ook aan te voelen wat er wel en niet kan met je auto en waar de grenzen liggen, en Vettel ging daar gewoon overheen.
Als het niet sterk genoeg is dan gaat het gewoon stuk, en dat is niet iets wat je kunt aanvoelen. Red Bull is geen McLaren, het is (was) een bescheiden team. En snel en betrouwbaar is een moeilijke combinatie. Dat had RBR gewoon nog niet voor elkaar. Het ging ook juist vaak stuk terwijl hij relaxed de race aan het uitrijden was.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_84864945
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 19:32 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat je verwacht dat hij je er langs laat wel natuurlijk. Het is wel een fout, maar niet een uit het niets.
Oh, je bent ernaast en mag hem dan gewoon aan de kant rossen? Lekker makkelijk :') . Had ie maar better moeten kijken of gewoon zijn lijn moeten houden, was er niks gebeurt. Maarja, Vettel moest de bass zijn en Webber eraf drukken, en dat ging mis :')

quote:
[..]

Kom op zeg, de eerste twee jaar van Hamilton waren enorme foutenfestivals met name toen het spannend werd. Natuurlijk, de Britse pers had een dagtaak aan het verzinnen van excuses, maar het waren ook vaak fouten zoals alleen hij ze maakt, zo stupide dat het bijna nooit voorkomt. En dat naast zijn gewone fouten en falen als het spannend werd. Wat dat betreft was de manier waarop hij toch nog WK wist te worden, in een heel erg zwakke race van hem, tekenend. Hij moest het in de schoot geworpen krijgen.
[..]
Foutenfestival :') . Dat viel reuze mee, ja hij maakte wat fouten op cruciale momenten, maar dat doet Vettel nu ook, dus wat is het verschil? Niet zien dat je SC voor je neus rijdt met lichten aan is ook gewoon stupide, als niet ongelooflijk DOM.

quote:
Als het niet sterk genoeg is dan gaat het gewoon stuk, en dat is niet iets wat je kunt aanvoelen. Red Bull is geen McLaren, het is (was) een bescheiden team. En snel en betrouwbaar is een moeilijke combinatie. Dat had RBR gewoon nog niet voor elkaar. Het ging ook juist vaak stuk terwijl hij relaxed de race aan het uitrijden was.
Waarom had Webber er dan minder last van? En verder is het gewoon een van de nadelen van Newey, ontwerpt snelle auto's maar zo stuk :{
  woensdag 4 augustus 2010 @ 21:52:22 #166
34586 kepler
No bounce, no play
pi_84871499
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 18:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hamilton maakte veel fouten en enorme blunders toen hij dreigde WK te worden. Vettel maakte opvallend weinig fouten. De een had dus wat meer te leren dan de ander.
[..]

Nee, je moet het voordeel van het afsnijden ongedaan maken. Dat betekent minimaal je positie teruggeven als je daarmee een positie gewonnen hebt, en als je daarvoor iemand moet laten passeren in de zin van afremmen, dan is dat voordeel wel weg. Hamilton ging eventjes van het gas, waardoor zijn neus even achter lag, en plaatste meteen weer een aanval. Daarom hield hij voordeel over aan het afsnijden van de bocht.

Weer typisch een voorbeeld van de selectieve verontwaardiging van de Britten.
Voorlopig is Vettel nog geen kampioen en staat zijn teamgenoot aan de leiding. We zullen zien hoe hij zich houdt aan het einde van het seizoen.

Hamilton had toch zijn voordeel terug gegeven? De ongeschreven regel was om je plek terug te geven. Beetje moeilijk om te bepalen hoeveel voordeel je hebt natuurlijk. En als je de regel zo bekijkt dan moet je het er wel mee eens zijn dat Raikkonen ook een straf verdiende door buitenom meer snelheid te maken? Dat is namelijk ook voordeel door 'afsnijden'. Eigenlijk had geen van beidw straf moeten krijgen, was gewoon een mooi gevecht tot het gaatje :D
The line is a dot to you!
pi_84885214
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 21:52 schreef kepler het volgende:

[..]

Voorlopig is Vettel nog geen kampioen en staat zijn teamgenoot aan de leiding. We zullen zien hoe hij zich houdt aan het einde van het seizoen.
Als hij dit seizoen zo doorgaat wordt het betreft fouten geen heel sterk seizoen, dat is wel zo. Maar dat is niet kenmerkend voor hem tot nu toe en nog ver verwijderd van wat Hamilton allemaal verkloot heeft.

quote:
Hamilton had toch zijn voordeel terug gegeven? De ongeschreven regel was om je plek terug te geven. Beetje moeilijk om te bepalen hoeveel voordeel je hebt natuurlijk.
Voor Hamilton wel kennelijk, zijn collega's vonden de straf allemaal zo logisch als wat. De regel is namelijk dat je geen voordeel mag trekken van het afsnijden van een chichane. Snij je een chicane af dan heb je al een straf te pakken tenzij je dat teniet doet. Meestal volstaat daar wel voor om van het gas af te gaan, de ander die je buiten de baan hebt ingehaald laat passeren, en daar weer achter aansluit. Wat Hamilton deed was even liften terwijl hij er naast bleef rijden, en meteen weer de volgende aanval plaatsen. Daarmee trok hij nog steeds voordeel van het afsnijden van de bocht.

quote:
En als je de regel zo bekijkt dan moet je het er wel mee eens zijn dat Raikkonen ook een straf verdiende door buitenom meer snelheid te maken? Dat is namelijk ook voordeel door 'afsnijden'.
Als hij voordeel trekt van afsnijden dan wel, maar volgens mij ligt het met de uitloopstroken aan de buitenkant anders dan met de chicane. Dat zie je ook bij de start altijd. Op zich is het ook anders, want Hamilton legt een kortere afstand af, hij snoept gewoon een paar meter van de raceafstand af, zo kan ik ook snel zijn.

quote:
Eigenlijk had geen van beidw straf moeten krijgen, was gewoon een mooi gevecht tot het gaatje :D
Het is jammer natuurlijk. Maar ja, in het voetbal wordt ook wel eens een mooie goal afgekeurd vanwege buitenspel. Buitespel is buitenspel. Een mooi gevecht veronderstelt dat het gevecht op de baan plaatsvindt. Anders heb je een race over 64 ronden, een raceafstand van 193 kilometer, en dan heeft de winnaar als eerste 63,98 ronden afgelegd? De raceafstand min 16 meter? Dat slaat nergens op. De baan is de baan, punt.

Het alternatief is dat je daar weer grindbakken aanlegt, anders gaat iedereen afsnijden als je daar voordeel uit mag trekken. Maar dan betekent een foutje dus einde wedstrijd of veel tijdverlies, en kunnen coureurs minder risico nemen, en krijg je dus minder gevechten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 10:43:11 #168
131800 Tarado
capô de fusca
pi_84886377
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 09:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als hij dit seizoen zo doorgaat wordt het betreft fouten geen heel sterk seizoen, dat is wel zo. Maar dat is niet kenmerkend voor hem tot nu toe en nog ver verwijderd van wat Hamilton allemaal verkloot heeft.
[..]


Ik meen dit sterk te bewijfelen, Hamilton deed al in zijn eerste seizoen mee om het kampioenschap, dat kan niet als je alles "verkloot" , het kampioenschap ging toen voor McLaren vooral verloren door de interne strijd met Alonso, Vettel doet nu pas voor het eerst mee om het kampioenschap, vorig jaar toen RBR op stoom kwam, was Brawn GP niet meer in te halen en was er dus niet die druk zoals hij dat dit jaar heeft met daar nog bovenop dat Webber ieder foutje dat Vettel maakt afstraft.

Verder is Vettel natuurlijk een hele goede rijder maar ik mis bij hem (nog) de koelbloedigheid en doortastendheid bij race situaties, man tegen man gevechten pakken zelden in zijn voordeel uit.

PS. Ik heb noch een engelse noch een duitse bril, het gaat mij puur om het racen bij F1, who wins I don't care
pi_84886803
Hamilton ... Jaar 1 bijna WC, jaar 2 WC. Geen enkele andere rijder heeft het zo vekloot als hij.

Vettel ... hmmm. Ik denk dat hij nu ook wel aan zichzelf begint te twijfelen. Aan het einde van dit jaar vrees ik dat we gaan horen "Dit was Vettel's eerste ECHTE pressie-jaar. We gunnen hem de rookie-fouten dit jaar." en dat Vettel zich over de laatste mentale drempel moet boksen.

Dan denk ik dat Vettel volgend jaar een Button uithaalt als Red Bull de auto voor elkaar krijgt in het begin. Dus eitje WC. Denk dat je Vettel's hoofd volgend jaar ook niet zo vaak op standje super-zure-calimero zult zien.

Vettel's good but he's still a boy. Schumacher was good but sucks ballz0rz now. Hamilton is good but doesn't seem to believe in it this year (denk ook niet dat hij het dit jaar wordt). Barrichello was good but gave it all away.

Webber verbaas ik me echt het meest over dit jaar :) De man doet wat hij moet doen op het moment dattie het moet doen. Als het om gunnen gaat gaat 'ie dit jaar naar Webber, imo :)

Alonso ... very good but I just don't like him ... at all. Zijn huillie-houding gaat 'm nog de kop kosten. Schumacher was geen pretje maar het was NOOIT een jankert en heeft -al zullen mensen zeggen dat er veel vals-gespeeld werd- altijd zijn eigen acties gedaan en z'n eigen verantwoordelijkheden genomen. Alonso gaat eerst klikken bij de juf en vervelen als de juf 'm niet direct z;n zin geeft.
Calm down, please!
  donderdag 5 augustus 2010 @ 11:42:47 #170
131800 Tarado
capô de fusca
pi_84888302
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 10:57 schreef Googolplexian het volgende:


Webber verbaas ik me echt het meest over dit jaar :) De man doet wat hij moet doen op het moment dattie het moet doen. Als het om gunnen gaat gaat 'ie dit jaar naar Webber, imo :)


Die gun ik het ook wel, al is het alleen maar om het feit dat hij waarschijnlijk nooit meer in deze kansrijke situatie gaat komen :)
pi_84895800
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 10:43 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik meen dit sterk te bewijfelen, Hamilton deed al in zijn eerste seizoen mee om het kampioenschap, dat kan niet als je alles "verkloot"
Hij verklootte ook niet alles, hij verklootte het kampioenschap. Het jaar erop ook maar dat mocht niet baten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_84897119
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 15:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hij verklootte ook niet alles, hij verklootte het kampioenschap. Het jaar erop ook maar dat mocht niet baten.
Vergeet ook niet dat Hamilton in het 1e jaar tegen Alonso moest rijden, en Alonso zorgde nou niet echt voor een gezellige en posititieve sfeer binnen McLaren :'). Vind het juist daarom erg goed dat Hamilton hem toen bijna gewonnen heeft, maakte wat fouten, maar de sfeer was nou ook niet erg positief en vindt het daarom wel sterk dat Hamilton toen gewoon doorging en voor het WK ging, ook al verloor ie hem. Liever dat dan watje Alonso, die alles aangereikt moet krijgen :') .
  donderdag 5 augustus 2010 @ 15:55:19 #173
131800 Tarado
capô de fusca
pi_84897457
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 15:46 schreef Ermanon het volgende:

[..]

Vergeet ook niet dat Hamilton in het 1e jaar tegen Alonso moest rijden, en Alonso zorgde nou niet echt voor een gezellige en posititieve sfeer binnen McLaren :'). Vind het juist daarom erg goed dat Hamilton hem toen bijna gewonnen heeft, maakte wat fouten, maar de sfeer was nou ook niet erg positief en vindt het daarom wel sterk dat Hamilton toen gewoon doorging en voor het WK ging, ook al verloor ie hem. Liever dat dan watje Alonso, die alles aangereikt moet krijgen :') .
Was gewoon ongekend voor een Rookie in hetzelfde team als een tweevoudig wereldkampioen, maar dat heet verkloten in het duits :)
pi_84898057
Effe een "verkloot"-testje...

Laten we het aantal wins dat iemand heeft eens delen door het aantal jaren dat iemand F1 rijdt / heeft gereden en dat vermenigvuldigen met 10 voor een leuke score. David, Kimi en Mika er ook tussen gedaan voor vergelijk :)

naam / aantal jaar F1 (incl. 2010) / wins / score
1.Michael Schumacher / 16 / 91 / 56,9
2.Lewis Hamilton / 3 / 13 / 43,3
3.Fernando Alonso / 8 / 23 / 28,8
4.Sebastian Vettel / 3 / 7 / 23,3
5.Kimi Raikkonen / 8 / 18 / 22,5
6.Mika Hakkinen / 10 / 20 / 20,0
7.Felipe Massa / 7 / 11 / 15,7
8.David Coulthard / 14 / 13 / 9,3
9.Jenson Button / 10 / 9 / 9,0
10.Mark Webber / 8 / 6 / 7,5
11.Rubens Barrichello / 17 / 11 / 6,5
Calm down, please!
pi_84898814
Goh, zo verkloot heeft Hamilton het dan niet :P

Maar hoe zit het met Senna, zie zal ook wel hoog zitten toch?
pi_84898964
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 15:55 schreef Tarado het volgende:

[..]

Was gewoon ongekend voor een Rookie in hetzelfde team als een tweevoudig wereldkampioen, maar dat heet verkloten in het duits :)
Als je niks presteert heb je ook niks om te verkloten natuurlijk.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_84899156
Ayrton Senna 10 41 41,0
Calm down, please!
pi_84899753
Beetje onzinnig zo'n vergelijking. Hamilton is begonnen bij McLaren. Maar Alonso heeft eerst bij Minardi gereden en Button ook jaren bij mindere teams. Slaat nergens op dus....
pi_84899830
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 16:11 schreef Googolplexian het volgende:
Effe een "verkloot"-testje...

Laten we het aantal wins dat iemand heeft eens delen door het aantal jaren dat iemand F1 rijdt / heeft gereden en dat vermenigvuldigen met 10 voor een leuke score. David, Kimi en Mika er ook tussen gedaan voor vergelijk :)

naam / aantal jaar F1 (incl. 2010) / wins / score
1.Michael Schumacher / 16 / 91 / 56,9
2.Lewis Hamilton / 3 / 13 / 43,3
3.Fernando Alonso / 8 / 23 / 28,8
4.Sebastian Vettel / 3 / 7 / 23,3
5.Kimi Raikkonen / 8 / 18 / 22,5
6.Mika Hakkinen / 10 / 20 / 20,0
7.Felipe Massa / 7 / 11 / 15,7
8.David Coulthard / 14 / 13 / 9,3
9.Jenson Button / 10 / 9 / 9,0
10.Mark Webber / 8 / 6 / 7,5
11.Rubens Barrichello / 17 / 11 / 6,5
Wat is het nut hiervan? Hamilton zit al sinds hij erin is gestapt in een topwagen, Alonso heeft er bijvoorbeeld al een jaar Minardi en meerdere jaren in een matige Renault tussen zitten, Schumacher heeft ondanks de hoge score een matige Ferrari moeten verbeteren en Button heeft in 11 seizoenen pas 2 keer in een competitieve wagen gereden. Nul komma niks is misschien overdreven, maar heel veel zegt het niet, zeker niet over 'verkloten' of hoe je het ook wilt noemen.
pi_84912366
Dit zijn de feiten. Als je iets over Schumacher zegt op Fok! dan worden de feiten keihard gepresenteert (7 keer dit, zoveel dat, etc. DAT HEEFT NOG NOOIT IEMAND GEPRESTEERD, JA!?). Hier zijn ze, de feiten.

Hoe je als coureur de F1 binnenkomt en hoe je er uit gaat zegt ook iets over je skills in het commerciële F1 van nu. Hamilton heeft zichzelf op die plek gezet. Alonso heeft zichzelf bij Minardi gezet, etc.. Schumacher's 'slechte Ferrari' is wel gecompenseerd, lijkt me zo.
Calm down, please!
pi_84912831
Bovendien ... als je het verkloot win je niet dus het lijstje is zeker relevant :) Het is dan ook geen prestatie-lijstje maar een verkloot-lijstje.

Als Hamilton echt zo'n triangel-josti was had 'ie ook niet evenveel races gewonnen als Coulthard in een fractie van de tijd.
Calm down, please!
pi_85042787
Schumacher bewoog te laat naar rechts. Dit kan je Barichello niet aanrekenen. Wel goed om te zien dat de oude schumi nog wel bestaat. :P
pi_85046731
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 16:11 schreef Googolplexian het volgende:
Effe een "verkloot"-testje...

Laten we het aantal wins dat iemand heeft eens delen door het aantal jaren dat iemand F1 rijdt / heeft gereden en dat vermenigvuldigen met 10 voor een leuke score. David, Kimi en Mika er ook tussen gedaan voor vergelijk :)

naam / aantal jaar F1 (incl. 2010) / wins / score
1.Michael Schumacher / 16 / 91 / 56,9
2.Lewis Hamilton / 3 / 13 / 43,3
3.Fernando Alonso / 8 / 23 / 28,8
4.Sebastian Vettel / 3 / 7 / 23,3
5.Kimi Raikkonen / 8 / 18 / 22,5
6.Mika Hakkinen / 10 / 20 / 20,0
7.Felipe Massa / 7 / 11 / 15,7
8.David Coulthard / 14 / 13 / 9,3
9.Jenson Button / 10 / 9 / 9,0
10.Mark Webber / 8 / 6 / 7,5
11.Rubens Barrichello / 17 / 11 / 6,5
Probleem met dit lijstje is dat dit alleen werkt voor de laatste jaren (omdat het aantal GP's per jaar ongeveer gelijk bleef). Als je Senna meeneemt, die heeft per jaar ca 3 GP's minder gereden en dus 30 GP's minder in het totaal. Geeft toch een vertekend beeld.

Lijkt me beter om per GP te kijken (en dan keer 100),

Kom je uit op

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Naam           GP's / win / score
1. Fangio        51 / 24  / 47,1
2. Ascari        34 / 13  / 38,2
3. Schumacher   262 / 91  / 34,7 *
4. Clark         73 / 25  / 34,2
5. Stewart      100 / 27  / 27,0
6. Senna        162 / 41  / 25,3
7. Prost        202 / 51  / 25,2
8. Moss          67 / 16  / 23,9
9. Hamilton      52 / 11  / 21,2 *
10. Hill, D     122 / 22  / 18,0

Alonso          152 / 23  / 15,1 *
Vettel           55 / 7   / 12,7 *
Mika Hakkinen   165 / 20  / 12,1
Kimi Raikkonen  157 / 18  / 11,5
Felipe Massa    128 / 11  /  8,6 *
Coulthard       247 / 13  /  5,2 
Jenson Button   184 /  9  /  4,9 *
Mark Webber     152 /  6  /  3,9 *
Barrichello     300 / 11  /  3,7 *
* nog actief in F1
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_85053575
Da's inderdaad de betere manier :)

Gaan we zo voortaan de Fok!F1 Top Coureurs Lijst bijhouden? ^O^
Calm down, please!
pi_85059752
Dacht dat Stewart maar 99 races had gereden.
pi_85087151
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 18:35 schreef Wombcat het volgende:
Dacht dat Stewart maar 99 races had gereden.
Ligt eraan hoe je telt.

Hij heeft zich voor de honderdste gekwalificeerd, maar heeft zich teruggetrokken na de dood van Cevert tijdens de kwalificatie. Ikzelf ben van mening dat als je begint aan een raceweekend (en meedoet aan de kwalificatie), deze telt als deelname, ook al rijdt je de race niet (anders moet je ook alle niet gekwalificeerde deelnames van coureurs niet meetellen).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_85087393
Grappige patstelling:

Als jij Schumacher was ... zou je dan ook het record van meest gereden GP's willen hebben?
Als jij Barrichello was ... zou je dan dat ene record op jouw naam willen hebben en het zeker niet door Schumi af willen laten pakken?

:') Kijken wie dat gaat winnen nu Schumacher weer rijdt.
Calm down, please!
pi_85088884
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
pi_85090222
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 11:35 schreef Googolplexian het volgende:
Grappige patstelling:

Als jij Schumacher was ... zou je dan ook het record van meest gereden GP's willen hebben?
Als jij Barrichello was ... zou je dan dat ene record op jouw naam willen hebben en het zeker niet door Schumi af willen laten pakken?

:') Kijken wie dat gaat winnen nu Schumacher weer rijdt.
Barri, omdat Schumi twee seizoenen langer door moet rijden om dat record te pakken. En Barri lijkt volgend jaar weer bij Williams te rijden, dus moet Schumi nog drie jaar rijden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_85104040
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 11:27 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ligt eraan hoe je telt.

Hij heeft zich voor de honderdste gekwalificeerd, maar heeft zich teruggetrokken na de dood van Cevert tijdens de kwalificatie. Ikzelf ben van mening dat als je begint aan een raceweekend (en meedoet aan de kwalificatie), deze telt als deelname, ook al rijdt je de race niet (anders moet je ook alle niet gekwalificeerde deelnames van coureurs niet meetellen).
Die worden ook niet meegeteld ;)
pi_85107106
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:02 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Die worden ook niet meegeteld ;)
Zowel wikipedia als f1-facts.com geven 100 races aan.

Het zou (imho) niet terecht zijn om niet gestarte races (vanwege het niet kwalificeren) niet mee te tellen, omdat je eigenlijk slechter presteert dan de coureurs die wel meedoen. En als je die meetelt, moet je ook races meetellen waarbij de coureur zich (na kwalificatie) teruggetrokken heeft.

Maar het blijft altijd voer voor discussie. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_85107438
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 19:17 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Zowel wikipedia als f1-facts.com geven 100 races aan.

Het zou (imho) niet terecht zijn om niet gestarte races (vanwege het niet kwalificeren) niet mee te tellen, omdat je eigenlijk slechter presteert dan de coureurs die wel meedoen. En als je die meetelt, moet je ook races meetellen waarbij de coureur zich (na kwalificatie) teruggetrokken heeft.

Maar het blijft altijd voer voor discussie. :)
Hm. Dan zijn ze het anders gaan tellen inmiddels.
Voordat ik internet had, werd voor Stewart altijd overal 99 races aangegeven.

Anyway. Niet starten is niet racen.
Aan de andere kant is niet kwalificeren ook een slechte prestatie.
pi_85156621
quote:
Barrichello: No personal apology from Michael

Rubens Barrichello yet to receive an apology in person from Michael Schumacher
Rubens Barrichello has revealed that he is yet to receive an apology in person for what happened with Michael Schumacher at the Hungaroring.

Schumacher came under fire for pushing Barrichello towards the pitwall in the closing stages in Hungary as the pair battled for tenth place, with the Williams driver being lucky to avoid contact with the wall as his former team-mate attempted to defend his position.

Having initially appeared unrepentant over what happened, Schumacher apologised to Barrichello a day later through his personal website but the Brazilian says he has yet to here from his former team-mate personally.

"I did not receive a phone call," Barrichello is quoted as telling Brazilian reporters by ESPN. "I have no regrets. Now we move on. Yes, I have my opinion, but I am quiet. Our time together [at Ferrari] cannot have any hostility on the track because you can end up hurting each other."
Nog even doorjanken :'(
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
pi_85158036
Ach, Schumacher gaat dit achterlijk gedrag vertonen als het op een eerlijke manier niet lukt. Dat was altijd al zo en zal wel nooit veranderen. Het is en blijft een enorme lul.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2010 21:35:06 ]
  woensdag 11 augustus 2010 @ 23:23:56 #195
131800 Tarado
capô de fusca
pi_85163177
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 21:34 schreef k_man het volgende:
Ach, Schumacher gaat dit achterlijk gedrag vertonen als het op een eerlijke manier niet lukt. Dat was altijd al zo en zal wel nooit veranderen. Het is en blijft een enorme lul.
beter een lul met 7 titels dan een jankert zonder :)
pi_85163398
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 23:23 schreef Tarado het volgende:

[..]

beter een lul met 7 titels dan een jankert zonder :)
Die titels zouden een stuk meer glans hebben als ze eerlijk verdiend waren. :)
  woensdag 11 augustus 2010 @ 23:37:34 #197
131800 Tarado
capô de fusca
pi_85163718
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 23:29 schreef k_man het volgende:

[..]

Die titels zouden een stuk meer glans hebben als ze eerlijk verdiend waren. :)
Ze zijn verdiend :)
pi_85163830
Ja, maar niet eerlijk.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 23:43:19 #199
131800 Tarado
capô de fusca
pi_85163939
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 23:40 schreef k_man het volgende:
Ja, maar niet eerlijk.
Hij heeft ze toch echt gewonnen, ja er is wel eens wat gebeurd maar je wil toch niet beweren dat alle 7 titels op een oneerlijke manier verkregen zijn?
pi_85164159
Er is elk seizoen wel iets aan de hand geweest, wat een smet(je) op de titel vormde. Waarschijnlijk had ie die zeven titels ook wel bemachtigd zonder smerige trucs en onsportief gedrag (ik ontken niet dat een enorm goede coureur is). Dat heeft zo'n jongen toch niet nodig, zou je denken. En daarom is het een lul. Wel een lul die idioot goed kan autoracen, maar nog altijd een lul.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')