Hier is bijv. mijn trainingsschema:quote:[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.
1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet.
Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.
Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.
Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.
Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
Lijkt mij ook niet.......quote:Op zondag 1 augustus 2010 15:01 schreef CantFazeMe het volgende:
Ik vind het altijd vreemd als mensen zonder cardio gelijk zware gewichten doen zonder enige vorm van warm up.
Dat kan toch niet gezond zijn?
Met de legpress lig je comfortabel en hoef je alleen maar de drukken met je benen.....en is daarmee meer een isolatie-oefeningquote:quote:
Op zondag 1 augustus 2010 14:14 schreef Scarface150993 het volgende:
Oke maar ik snap niet wat verschil is tussen Squat en leg press. Is in principe toch dezelfde beweging.
Hier in de sportschool zie ik ze constantquote:
Ik doe op zijn minst 10 a 15 min full-body warming up...voor het squatten doe ik zelfs extra rek- en strekoefeningen (voor mijn lies) en verder is mijn eerste setje altijd 60/70% van mijn normale trainingsgewicht....misschien een beetje overdreven, maar ik heb intussen een blessuregevoelige leeftijd bereiktquote:Op zondag 1 augustus 2010 15:04 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Hier in de sportschool zie ik ze constant.
Ik doe nooit cardio voordat ik begin eigenlijk. Voordat ik begin met werksets, doe ik wel altijd 2-3 setjes heel licht om op te warmen. Zou dat niet voldoende zijn??quote:Op zondag 1 augustus 2010 15:01 schreef CantFazeMe het volgende:
Ik vind het altijd vreemd als mensen zonder cardio gelijk zware gewichten doen zonder enige vorm van warm up.
Fix op z`n minst de linkjes, of wacht even tot Mr. J de originele OP in een .txt bestand stuurt. Dan hebben we tenminste een mooie OPquote:Op zondag 1 augustus 2010 14:59 schreef Quinn_Dexter het volgende:
Schaamteloze CC van Mr.J's OP.......I hope he doesn't mind
ach, het enige wat niet werkt zijn de pics...voor de rest werkt het...ik houd mij natuurlijk aanbevolen voor het .txt-bestandquote:Op zondag 1 augustus 2010 16:15 schreef Levitas het volgende:
[..]
Fix op z`n minst de linkjes, of wacht even tot Mr. J de originele OP in een .txt bestand stuurt. Dan hebben we tenminste een mooie OP
Als je het wel goed doet, inclusief foto's, niet nee.quote:Op zondag 1 augustus 2010 14:59 schreef Quinn_Dexter het volgende:
Schaamteloze CC van Mr.J's OP.......I hope he doesn't mind
ik heb altijd het idee dat ze het verspilde kracht vinden en de kracht liever gebruiken voor een krachttraining.quote:Op zondag 1 augustus 2010 15:01 schreef CantFazeMe het volgende:
toch vreemd hoor, ik warm bij elke oefening weer op, ook al is het de derde van die spiergroep.quote:Op zondag 1 augustus 2010 17:05 schreef fespo het volgende:
[..]
ik heb altijd het idee dat ze het verspilde kracht vinden en de kracht liever gebruiken voor een krachttraining.
jaja....nu weten we het wel...doe het voortaan lekker zelf....stelletje zeiksnorren......quote:
Sorry maar als ik met 175 KG in mn nek sta ga ik dat echt niet "fijn" noemen, erna wel als het eenmaal gedaan is maar tijdens echt nietquote:Op zondag 1 augustus 2010 09:33 schreef Quinn_Dexter het volgende:
[..]
Tis niet eens een bitch om te doen.....squatten is fijn (zeker omdat er hier niet veel zijn die het doen)
Nouja kan ook zijn dat ze al een eind hebben gefietst naar de gym, gelijk warming-up gedaan.quote:Op zondag 1 augustus 2010 15:01 schreef CantFazeMe het volgende:
Nee. Ik zie ze gewoon binnenlopen en gelijk naar de gewichten toe.quote:Op zondag 1 augustus 2010 23:41 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Nouja kan ook zijn dat ze al een eind hebben gefietst naar de gym, gelijk warming-up gedaan.
En je kan ook lichte setjes vantevoren doen, als warming-up.
Ik zelf doe 5 min naar gym fietsen, 5 min zon hometrainer ding, en dan warming-up setje bij de eerste oefening.
En doe ook warming-up wanneer ik van benen naar schouders overga, doe ik ff lichte schouder oefening omdat ik nog geen armen ervoor heb gebruikt.
Marja alsnog heb ik nu 2x spiertje verrekt in mn rug...1x verkeerde/onverwachte beweging maken en je bent de lul.
Eerst cardio zou ik niet aanraden, namelijk de vet verbranding begint pas na ongeveer 20min.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 22:09 schreef CantFazeMe het volgende:
Ik ben trouwens één van de weinigen daar die alles doet... Half uur cardio, Half uur gewichten, en afsluitend wederom half uur cardio..
Nee hoor, ik doe het prima zo. Half uur cardio is juist goed.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 22:18 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Eerst cardio zou ik niet aanraden, namelijk de vet verbranding begint pas na ongeveer 20min.
Kan je dus beter eerst krachttraining doen en dan cardio.
Wetenschappelijk weet ik ff niet, maar zullen vast mensen zijn die het weten.
Was iets met dat energie/suiker opslag in je spieren zijn verbruikt na ongeveer 20min.
Of je doet cardio puur voor conditie?
Sowieso niet je rug verwaarlozen, daar krijg je voornamelijk je 'brede' V-Vorm van. Vestig dus ook voldoende aandacht op je Barbell BOR / Dumbbell rows.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 02:09 schreef Philip10 het volgende:
Vraagje: M'n pecks zijn de afgelopen tijd goed doorontwikkeld voor mijn doen: BP, dumbell press, flyes, chest press gaan allemaal goed en zwaarder, alleen ik vind dat m'n borst niet 'breder' als in de zin van 'platter en breder' wordt. Als het ware wordt m'n borstkas 'dieper' dan 'breder'. Mijn vraag is nu of dit ligt aan mijn training (meer borst dan rug, waardoor m'n schouders iets naar voren gaan hangen, en ik niet breder lijk) of dat het ligt aan het aantal herhalingen (ik hoorde dat meer herhalingen voor 'plattere spieren' zorgen?)
Bij voorbaat dank.
Idd breedtje haal je doormiddel van je rug, niet je borst.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 14:06 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Sowieso niet je rug verwaarlozen, daar krijg je voornamelijk je 'brede' V-Vorm van. Vestig dus ook voldoende aandacht op je Barbell BOR / Dumbbell rows.
BOR is zo fijn met 30 kgquote:Op woensdag 4 augustus 2010 14:06 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Sowieso niet je rug verwaarlozen, daar krijg je voornamelijk je 'brede' V-Vorm van. Vestig dus ook voldoende aandacht op je Barbell BOR / Dumbbell rows.
Drinken mocht toch wel of niet? Meende ik mij te herinneren. Ik zou dan energie dranken kopen (AA Drink als voorbeeld)quote:Op zondag 8 augustus 2010 01:39 schreef Scarface150993 het volgende:
Oke nu even geen zin om schema's te posten doe het morgen wel.
En ik heb dus wel een probleem, binennkort komt ramadan dus ik mag maar van 10uur in de avond tot 4 uur in de nacht eten. Wat moet ik doen?
Weet niet of je dit doet, maar een handdoek om de stang wikkelen helpt goed, dan heb je nergens geen last van.quote:Op zondag 8 augustus 2010 00:38 schreef Scarface150993 het volgende:
Jah ik heb dat ding ook op mijn trapezius liggen maar dat ligt ook niet zo comfortabel.
Nee ik mag dus ook niet drinken, allleen vanaf 10 iuur tot 4 uur in de nacht mag ik in principe eten. En ik wil absoluut niet stoppen anders moet ik weer opnieuw beginnen. Ik kan er wel voor zorgen dat ik all eiwitten en koolhydraten in die 6 uurtjes binnen krijg.quote:Op zondag 8 augustus 2010 13:18 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Drinken mocht toch wel of niet? Meende ik mij te herinneren. Ik zou dan energie dranken kopen (AA Drink als voorbeeld)
Voor maximaal effect zou je toch eigenlijk elke 2/3 uur moeten eten ook denk ik dat je verandering in de energie huishouding je niet toelaat voluit te trainen. Als je traint zal ik het dan in iedergeval in de ochtend doen.quote:Op maandag 9 augustus 2010 12:19 schreef Scarface150993 het volgende:
[..]
Nee ik mag dus ook niet drinken, allleen vanaf 10 iuur tot 4 uur in de nacht mag ik in principe eten. En ik wil absoluut niet stoppen anders moet ik weer opnieuw beginnen. Ik kan er wel voor zorgen dat ik all eiwitten en koolhydraten in die 6 uurtjes binnen krijg.
Maar ik weet niet of het goed is om zo te trainen op een lege maag en geen energy.
Denk niet dat bodybuilding en ramadan samen gaat, ben ik bang.quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:51 schreef Mithras82 het volgende:
[..]
Voor maximaal effect zou je toch eigenlijk elke 2/3 uur moeten eten ook denk ik dat je verandering in de energie huishouding je niet toelaat voluit te trainen. Als je traint zal ik het dan in iedergeval in de ochtend doen.
Domme vraag waarschijnlijk. Maar ik twijfel altijd welke spier ik train met pull overs... Naar mijn weten is het een borst oefening maar ik voel toch ook echt mn rug. Of doe ik hm dan gewoon te diep?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 08:05 schreef Mr.J het volgende:
"ik hoorde dat meer herhalingen voor 'plattere spieren' zorgen?"
Eh....
Denk gewoon doortrainen dan wordt je borst ook breder. Hoe je borst eruit ziet is genetisch bepaald. Misschien dat meer rek oefeningen zoals flyes en pull overs eea kunnen doen, maar daar ben ik niet zeker van.
http://www.exrx.net/Weigh(...)orsi/BBPullover.htmlquote:Op maandag 9 augustus 2010 16:24 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Domme vraag waarschijnlijk. Maar ik twijfel altijd welke spier ik train met pull overs... Naar mijn weten is het een borst oefening maar ik voel toch ook echt mn rug. Of doe ik hm dan gewoon te diep?
Oke dus ik moet nu een hele maand gaan stoppen, wat kan i keraan doen om alle vorderingen die ik heb behaald te behouden?quote:Op maandag 9 augustus 2010 15:10 schreef Mr.J het volgende:
Tijdens ramadan maar niet trainen nee. Schiet je helemaal niets mee op, niet eten en dan toch gaan sporten.
Waarom niet thuis trainen doormiddel van eigen kleine oefeningen? Alleen je haalt wederom nergens energie vandaan of je moet je vol eten 's ochtends, maar dan is de vraag of dat wel überhaupt zou helpen..quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:05 schreef Scarface150993 het volgende:
[..]
Oke dus ik moet nu een hele maand gaan stoppen, wat kan i keraan doen om alle vorderingen die ik heb behaald te behouden?
2 a 3 KG erbij en 3-5% eraf? in 1 jaar? succes ermeequote:Op woensdag 11 augustus 2010 15:04 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Ik hoop ook ooit nog eens over de 90 kg te raken (zei het met maar een paar kilo) met mijn 1m91. Maar zal erg lastig worden, aangezien ik nu weer 4x per week voetbaltraining heb. Zit nu op 87-88 kg bij 14-15%.. Vooral kracht is mijn streven, maar 88-90 kg bij 10-12% is het einddoel qua spiermassa. Ik hoop het over een jaar bereikt te hebben. Met mijn levenstijl zal het ook niet veel sneller kunnen.
Dekamarkt haal ik het altijd.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 23:56 schreef fespo het volgende:
iemand een tip waar je goedkoop dextrose kan kopen?
Grootste onzin ooit.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 08:44 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
16-08-2010
Bodybuilder moet spieren uitputten
Niet het gewicht, maar doorzetten stimuleert de spieren.
[ afbeelding ]
Wie dikke spierbundels wil ontwikkelen, moet vooral veel zware gewichten tillen. Hoe zwaarder, hoe beter. Zeggen ze in de sportschool. Maar volgens hoogleraar sport en spieren Stuart Phillips van de McMaster Universiteit is dat een misverstand. Met minder kilo’s lukt het ook. Waar het om gaat is dat je je spieren moet uitputten, dan gaan ze groeien. ‘In plaats van met veel gehijg en gesteun zo zwaar mogelijke gewichten te heffen, kun je ook een bescheidener gewicht nemen, maar daar moet je dan wel mee doorgaan totdat je dat niet meer omhoog krijgt.’
Het zware werk voor dit onderzoek werd overigens verricht door Phillips’ student Nicholas Burd. Hij klassificeerde de gebruikte gewichten op basis van het maximum dat een proefpersoon nog nét kon optillen. Als ze een gewicht van 90 procent kregen, konden ze dat meestal vijf à tien keer omhoog drukken. Proefpersonen die een 30 procents gewicht kregen (dus 30 procent van hun persoonlijke maximum), konden dat ruim twintig keer omhoog drukken voordat ze moesten opgeven.
Door hun verrichtingen op die manier te turven en te vergelijken, en hun spieromvang regelmatig te meten, ontdekte Burd dat het niet om het gewicht gaat, maar om de bereidheid om tot dat uitputtende uiterste te gaan.
Een bescheiden haltertje werkt dus net zo goed als een indrukwekkend exemplaar – mits de bodybuilder hem maar vaak genoeg omhoog weet te krijgen.
(depers.nl)
Nou je kan zoveel anabolen nemen als je wilt, maar als je niet goed traint en eet zal je verder helemaal niks groeien...quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:40 schreef kidkash19 het volgende:
Mwah ook overdreven aangezien die toch wel wat hulpmiddelen gebruiken natuurlijk. Bodybuilders zijn nooit een goed voorbeeld voor hoe de gewone man moet trainen.
Maar het principe is wel...Just lift heavy shit!
Volgens mij las ik laatst nog een onderzoek waaruit bleek dat anabolen zonder training ook extra spiermassa opleveren.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:42 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Nou je kan zoveel anabolen nemen als je wilt, maar als je niet goed traint en eet zal je verder helemaal niks groeien...
Flauwekul.quote:Ze moeten even hard of misschien wel harder werken dan een gewone man, alleen zullen ze meer resultaat behalen dan een gewone man door anabolen
Ik heb het niet perse over anabolen. Heel simpel gezegd heeft de gewone man zoals jij en ik (meestal) niet de discipline, wil, tijd en kracht om die manier van trainen in stand te houden.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:42 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Nou je kan zoveel anabolen nemen als je wilt, maar als je niet goed traint en eet zal je verder helemaal niks groeien...
Ze moeten even hard of misschien wel harder werken dan een gewone man, alleen zullen ze meer resultaat behalen dan een gewone man door anabolen.
Maar dat is hetzelfde als jongeren meer resultaat halen dan volwassene door meer testosteron.
Vet of spierquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:07 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Daar zijn de meningen nogal over verdeeld... Ik heb wel vaker gemerkt dat rustiger trainen bij mij soms juist leidt tot snelle gewichtstoename.
Waarom? In een split misschien wel, omdat je dan alle spiergroepen 1x per week traint. Split is echter niet de enige manier om te trainen en ook niet de beste voor een naturel imo.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:03 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Uhm.. maar ongeveer 20 reps kunnen met 30% van je 1RM?? I smell bullshit![]()
Met 30% van je 1 RM zul je toch eerder ergens richting de 50 reps gaan lijkt me. Ik weet het eigenlijk niet eens, want ik train er nooit mee. Misschien morgen eens even testen.
Enige waar ik het wel mee eens ben is dat je gewoon tot failure moet trainen.
Er is geen beste manier van trainen, anders deed iedereen hetzelfde.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:24 schreef bascross het volgende:
[..]
Waarom? In een split misschien wel, omdat je dan alle spiergroepen 1x per week traint. Split is echter niet de enige manier om te trainen en ook niet de beste voor een naturel imo.
Zit ook nog veel verschillen in split, zoals 2 dagen of 3 dagen of 4 dagen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:40 schreef bascross het volgende:
Het gros van de bodybuilders doet toch echt split.
Klopt, maar het idee is hetzelfde.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:43 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Zit ook nog veel verschillen in split, zoals 2 dagen of 3 dagen of 4 dagen.
Als je BB doeleinden hebt ben ik mening van wel.. Ok, altijd is misschien overdreven. Om de 2 maanden een week niet tot failure trainen, ok!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:58 schreef bascross het volgende:
[..]
Klopt, maar het idee is hetzelfde.
Waar het mij echter omging was het feit dat VerrekteZakHooi vindt dat je altijd tot failure moet trainen. Dat is absoluut niet waar. Dat hangt gewoon van je trainingsschema af.
Oke, dan zijn wij het dus niet eens.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:11 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Als je BB doeleinden hebt ben ik mening van wel.. Ok, altijd is misschien overdreven. Om de 2 maanden een week niet tot failure trainen, ok!
Ga maar een weekje bij Sibil trainen, denk dat je dan heel anders tegen de huidige bodybuild trainingen aankijkt.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:40 schreef kidkash19 het volgende:
Maar het principe is wel...Just lift heavy shit!
wut?quote:Jah maar als je met een gewicht traint waarmee je maar 4 tot 8 keer kunt dan zul je snel genoeg je arm breken....
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:30 schreef Scarface150993 het volgende:
Jah maar als je met een gewicht traint waarmee je maar 4 tot 8 keer kunt dan zul je snel genoeg je arm breken....
Ik doe ongeveer 3x 6-8 reps...quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:38 schreef Panzerknacker666 het volgende:
Ik neem aan dat jullie hier ook regelmatig wel chinups/pull-ups doen? Hoeveel reps doen jullie? ik probeer vaak 3 setjes van 10 te doen, maar die laatste lukt vaak gewoon niet. Hoe kan ik dit ophogen? minder vaak doen? of andere volgorde?
Als je meer reps doet, is dat toch alleen maar zwaarder voor je schouders? want je gewicht blijft hetzelfde.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:43 schreef Fortune_Cookie het volgende:
ik zit altijd tussen de 6 en de 12... sinds mn schouderblessure neig ik meer naar wat meer reps, maar niets bijzonders ofzo
Omdat je zegt dat je na een week trainen bij Sibil heel anders tegen je trainingen aankijkt. Dan moet het dus iets speciaals zijn. Was niet sarcastisch bedoeld ofzo.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:28 schreef Mr.J het volgende:
Hoe kom je nu weer aan het woordje revolutionair?
Maar goed, had voor haar net zo goed een Rinus, Andrew of Mile kunnen neerzetten. Trainingen bestaan steeds meer uit hogere rep ranges ipv zwaar gewicht 4 tot 8x. Volledige controle over de beweging en het keihard aanspannen elke contractie.
Moet zeggen dat het aantal reps nu al aardige tijd vrij stabiel is, misschien idd met gewicht gaan werken.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:44 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Als je meer reps doet, is dat toch alleen maar zwaarder voor je schouders? want je gewicht blijft hetzelfde.
Ja daar heb je zon riem voor nodig, om gewicht aan te kunnen hangen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:51 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
Moet zeggen dat het aantal reps nu al aardige tijd vrij stabiel is, misschien idd met gewicht gaan werken.
Trust me, het is zwaar genoeg.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:09 schreef Scarface150993 het volgende:
[..]
Dan train je niet zwaar genoeg.
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:14 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, 3x1000 reps is ook zwaar.
Maar het gaat erom dat je spieren gaan groeien, lijkt me zo
Ja tuurlijk...quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:16 schreef CantFazeMe het volgende:
Doen ze ook. Maar ik kan wel zwaarder doen, maar dan krijg ik waarschijnlijk blessures.
Hoezo niet? Jij gaat me niet vertellen dat jij geen blessure of scheurtjes hebt gehad omdat je aan een te zwaar gewicht zat te sjorren.quote:
Scheurtjes krijgen is de bedoeling.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:17 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Hoezo niet? Jij gaat me niet vertellen dat jij geen blessure of scheurtjes hebt gehad omdat je aan een te zwaar gewicht zat te sjorren.
Ja dat is 2de keer dat je zon antwoord geeft.quote:
Nee het gewicht is uiteraard niet hetzelfde. Ik begin lichter en kijk per setje in hoeverre ik het gewicht verhoog.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:44 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Als je meer reps doet, is dat toch alleen maar zwaarder voor je schouders? want je gewicht blijft hetzelfde.
Ooh je doet het op zon machine? sorry verkeerd begrepen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:36 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Nee het gewicht is uiteraard niet hetzelfde. Ik begin lichter en kijk per setje in hoeverre ik het gewicht verhoog.
Wat jij wiltquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:41 schreef CantFazeMe het volgende:
Zeg, knul. Ik ben er wel serieus mee bezig. Dat jij de alleswetende uit hangt is niet mijn probleem?
Ik weet zelf waar ik mee bezig ben.
Nee... Ik snap je redenatie ook niet zo goed eigenlijk.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:50 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Ooh je doet het op zon machine? sorry verkeerd begrepen.
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:51 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Nee... Ik snap je redenatie ook niet zo goed eigenlijk.
Ja zoals het plaatje, ik dacht dat we het daarover hadden.quote:
Ja kloptquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:12 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Uhuh.. Je kan ook een touwtje om je middel doen met schijven eraan... De opties zijn eindeloos.
Daarom blijft het ook een leuke hobby
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:30 schreef Scarface150993 het volgende:
Jah maar als je met een gewicht traint waarmee je maar 4 tot 8 keer kunt dan zul je snel genoeg je arm breken....
Zijn wel apparaten voor geloof ik...quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:14 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Ja klopt![]()
Maar minder gewicht kan niet![]()
Ja klopt, je hebt daar apparaat voor, gebruik ik voor warmin-upquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:16 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Zijn wel apparaten voor geloof ik...
En in het uiterste geval kun je een watertank meenemen en van daaruit je chinups doen... Heb je half gewicht
hahah klinkt goedquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:19 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Bij ons is er ook een soort hydraulisch apparaat met 12 verschillende weerstanden, soortgelijke oefening. Alleen breekt de pin die je benen vastzet daar met enige regelmaat, waardoor je toch een metertje de lucht inschiet als je het zwaar doet.
Schandalig eigenlijk, maar wel heel grappig.
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:19 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Bij ons is er ook een soort hydraulisch apparaat met 12 verschillende weerstanden, soortgelijke oefening. Alleen breekt de pin die je benen vastzet daar met enige regelmaat, waardoor je toch een metertje de lucht inschiet als je het zwaar doet.
Schandalig eigenlijk, maar wel heel grappig.
Ik schrok me de tyfus de eerste keer. Tweede keer was het grappigquote:
hahaquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:25 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ik schrok me de tyfus de eerste keer. Tweede keer was het grappig
En laat ik het nuanceren: half metertje... Van zittende positie naar staand
hahaha altijd mooiquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:29 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
haha![]()
Zekers ook nog zon hard geluid wat door de zaal heen knalt ofni?
Nou ja, ik heb het nooit gezien, maar kan link zijn lijkt me.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:25 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ik schrok me de tyfus de eerste keer. Tweede keer was het grappig
En laat ik het nuanceren: half metertje... Van zittende positie naar staand
Mjah, doe hem nu als warming up voor de chinups. 2/3e van het gewicht wat ie heeft. Dan ben ik mn eigen tegenwicht zo te merken en dan kan er weinig verkeerd gaan.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:39 schreef DeRakker. het volgende:
Denk dat het de laatste x is dat ik zon ding gebruik, als ie zo verrot werkt
Ok.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:47 schreef bascross het volgende:
Omdat je zegt dat je na een week trainen bij Sibil heel anders tegen je trainingen aankijkt. Dan moet het dus iets speciaals zijn. Was niet sarcastisch bedoeld ofzo.
Voel me er juist niet goed bij, giant setjes benen is letterlijkquote:Op je uitleg afgaande lijkt het mij niets, maar als jij je er goed bij voelt is het toch prima?
1 - Ik heb oma meegemaaktquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:23 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ga maar een weekje bij Sibil trainen, denk dat je dan heel anders tegen de huidige bodybuild trainingen aankijkt.
aantal reps per setje verlangen, bijvoorbeeld naar 7, en dan meerdere setjes waardoor totaal reps > 30.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:38 schreef Panzerknacker666 het volgende:
Ik neem aan dat jullie hier ook regelmatig wel chinups/pull-ups doen? Hoeveel reps doen jullie? ik probeer vaak 3 setjes van 10 te doen, maar die laatste lukt vaak gewoon niet. Hoe kan ik dit ophogen? minder vaak doen? of andere volgorde?
Ik bedoelde met just lift heavy shit dat mensen veel te ver doordenken over reps, sets, gewicht etc. Zeker als beginneer en/of iemand die het gewoon doet omdat het lekker is zijn al die dingen echt niet boeiend. Je hebt opzich niet eens zo heel veel nodig als je geen wedstrijdaspiraties hebt.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 09:00 schreef Mr.J het volgende:
1) Dan verbaasd het mij dat je met "just lift heavy shit" komt.
2) OK.
3) Maar hoe is die heavy shit in verhouding. Voor persoon x kan 200kg squat 1rm zijn waar persoon y er setjes mee maakt.
Eindelijk eens een fatsoenlijk wijf. Waarom zie ik in mijn gym de vrouwen alleen maar zichzelf slopen door uren op die cardiomeuk te staan?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:55 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Hier had ik het over.
Eeh: niet paterserig bedoeld, maar 30kg is niet zoveel toch? ik doe de BOR met 50-60kg, 10 reps.quote:
Ik ben benieuwd hoe groot de set met testpersonen was. Het is mij zo niet duidelijk of alle andere factoren die van invloed kunnen zijn (aanleg, voeding etc), zijn uitgesloten.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 08:44 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
16-08-2010
Bodybuilder moet spieren uitputten
Niet het gewicht, maar doorzetten stimuleert de spieren.
[ afbeelding ]
Wie dikke spierbundels wil ontwikkelen, moet vooral veel zware gewichten tillen. Hoe zwaarder, hoe beter. Zeggen ze in de sportschool. Maar volgens hoogleraar sport en spieren Stuart Phillips van de McMaster Universiteit is dat een misverstand. Met minder kilo’s lukt het ook. Waar het om gaat is dat je je spieren moet uitputten, dan gaan ze groeien. ‘In plaats van met veel gehijg en gesteun zo zwaar mogelijke gewichten te heffen, kun je ook een bescheidener gewicht nemen, maar daar moet je dan wel mee doorgaan totdat je dat niet meer omhoog krijgt.’
Het zware werk voor dit onderzoek werd overigens verricht door Phillips’ student Nicholas Burd. Hij klassificeerde de gebruikte gewichten op basis van het maximum dat een proefpersoon nog nét kon optillen. Als ze een gewicht van 90 procent kregen, konden ze dat meestal vijf à tien keer omhoog drukken. Proefpersonen die een 30 procents gewicht kregen (dus 30 procent van hun persoonlijke maximum), konden dat ruim twintig keer omhoog drukken voordat ze moesten opgeven.
Door hun verrichtingen op die manier te turven en te vergelijken, en hun spieromvang regelmatig te meten, ontdekte Burd dat het niet om het gewicht gaat, maar om de bereidheid om tot dat uitputtende uiterste te gaan.
Een bescheiden haltertje werkt dus net zo goed als een indrukwekkend exemplaar – mits de bodybuilder hem maar vaak genoeg omhoog weet te krijgen.
(depers.nl)
Al zou je het wel willen, is bijna onhaalbaar.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 13:11 schreef Johan_Haas_ het volgende:
Gadverdamme die foto's in de OP staan echt smerige figuren op. Zo wil je toch niet worden :S
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 21% gewijzigd door ukga op 25-08-2010 00:09:57 ]
het ging meer om het type lichaam dan om de magazinequote:Op woensdag 25 augustus 2010 00:30 schreef CarbonC het volgende:
Men's Health![]()
Als je dan toch zo nodig een blaadje wil lezen i.p.v. hard te trainen, goed te eten en genoeg te rusten, lees dan de Muscle and Fitness.
(Welkom, BTW)
ik zal 'm maar ff inkoppen.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:59 schreef ukga het volgende:
[..]
het ging meer om het type lichaam dan om de magazine
edit; gemiddeld voedingsschema per dag;
Ontbijt; halve bak kwark (250 gram) + boterhammen ham/kipfillet/rossbeef
middag; eiwit shake, boterhammen( 6 a 7 sneetjes)
avond eten; groente aardappelen vlees (beetje doorsnee Hollandse pot meestal)
direct na het trainen; Aminozuren
Bij thuiskomst na het trainen; blikje tonijn (als afwisselen af en toe makreel of zalm)
voor het slapen gaan; eiwit shake( 88,4 % eiwit)
tussendoor op de dag; de overige 250 gram kwark
Trainings schema;
dag 1 Borst schouders tricpes
dag 2 Benen buik
dag 3 Rug biceps
dag 4 *rust*
en dan begint de cyclus opnieuw.
Setjes en reps;
Voor aanvang van het trainen ga ik altijd ff 3 minuten roeien/crosstrainer om alles een beetje warm te draaien
Borst en rug probeer ik elke keer 3 setjes van 8 reps te doen. wanneer ik merk dat ik gemakkelijk 8 reps haal, verzwaar ik het gewicht.
Benen doe ik meestal 3 setjes van 15 reps
Buik is een verhaal apart
Wat betreft de koolhydraten heb je gelijk. goede tip!quote:Op donderdag 26 augustus 2010 11:10 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
ik zal 'm maar ff inkoppen.
Je onderlichaam is +/- 50% van je lichaam.
Hoeveel tijd van je trainingen zou je er dan aan moeten besteden denk je?
En vergeet niet na t trainen nog wat carbs naar binnen gooien.
benen inc aars.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:13 schreef ukga het volgende:
[..]
Wat betreft de koolhydraten heb je gelijk. goede tip!
Met onderlichaam bedoel je alleen benen neem ik aan?
Hoe groter de spiergroep die je traint, des te meer groeiprikkels geef je aan je spieren in heel je lichaam. Zie bijvoorbeeld:quote:Op donderdag 26 augustus 2010 20:28 schreef ukga het volgende:
Ik zal er op letten om vaker me benen te trainen. Vaak schiet het er ook bij in omdat ik het minde rleuk vind om me benen te trainen.
hoe zit dat met testosteron. maak je dat aan tijdens het trainen, of er na?
Staat toch gewoon bij wat voor effect je hoek heeft. Ligt dus maar net aan je trainingsdoeleinden (welke spier je het meest wil belasten). Ik weet zelf niet precies welke hoek ik aanhoud, ergens tussen volledig gehoekt en 45 graden zal het zijn (iets minder voorover gebogen dus als op het gifje).quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 15:49 schreef 1517 het volgende:
Hoe doen jullie BOR? Ik kwam op exrx deze manier tegen( http://www.exrx.net/Weigh(...)l/BBBentOverRow.html).
Ik dacht altijd dat je rug ongeveer 45 graden met de grond moest zijn. Hoe denken jullie hier over?
Hehe, weeg alleen op een goeie dag 70 kgquote:Op donderdag 19 augustus 2010 10:16 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Eindelijk eens een fatsoenlijk wijf. Waarom zie ik in mijn gym de vrouwen alleen maar zichzelf slopen door uren op die cardiomeuk te staan?
[..]
Eeh: niet paterserig bedoeld, maar 30kg is niet zoveel toch? ik doe de BOR met 50-60kg, 10 reps.
Nice.quote:Op zondag 5 september 2010 06:29 schreef Levitas het volgende:
Damn, die wheels van Roelly, echt insane! Ik denk dat Roelly hoger gaat scoren dan aanvankelijk gedacht werd..
[ afbeelding ]
Dat snap ik niet?quote:Op maandag 6 september 2010 11:33 schreef incognitoomuch het volgende:
Ik train zelf 2x per week. Heb voor mezelf niet echt een schema gemaakt. Doe de ene dag borst, triceps en buik. Per groep 4 oefeningen
Dag 2 doe ik dan benen en wissel ik af met rug of schouders.
Als ik me kuiten train dan pak ik meestal 2 oefeningen. De standing calf en de zittende. Ik doe de bewegingen vrij snel is dit juist?
Ik zou zeggen.. hier staat een hele verzameling van 'kont' oefeningen.. Zoek en gij zult vinden:quote:Op dinsdag 7 september 2010 13:40 schreef V1z0R het volgende:
Ben niet echt aan het bodybuilden, al ben ik wel bezig met m'n lichaam in vorm te houden.
Maar ik had een vraagje en ik denk dat ik hier dan wel goed zit.
Ik kan door m'n slechte knie maar moeilijk sommige oefeningen doen om m'n benen en kont goed te trainen.
Zoals squatten, deadlift en legpress.
Weten jullie hier toevallig oefeningen die minder belastend zijn voor de knieen, maar wel massa aanzetten op de kontspieren?
Ik heb namelijk van nature een kleine kont maar wel een vrij grote borstkas.
Bij voorbaat dank!
Wel een paar oefeningen gezien die minder tot niet belastend zijn voor de knie.quote:Op dinsdag 7 september 2010 13:56 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Ik zou zeggen.. hier staat een hele verzameling van 'kont' oefeningen.. Zoek en gij zult vinden:
http://www.exrx.net/Lists/ExList/HipsWt.html#anchor169231
Oh die heb ik wel: AASquote:Op dinsdag 7 september 2010 14:28 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Wel een paar oefeningen gezien die minder tot niet belastend zijn voor de knie.
Hoopte stiekem dat er hier mensen waren die wat tips konden geven om zelfs belastende oefeningen zo uit te voeren dat er ook 'sneller' massa bij komt.
Moest het opzoeken, maar bedankt...quote:
Je kont trainen zonder je benen te gebruiken kan niet.quote:Op dinsdag 7 september 2010 15:01 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Moest het opzoeken, maar bedankt...
Dacht zelf eerder aan een herhaling schema met wat minder gewicht (gewicht met kleine stappen omhoog en wat minder herhalingen of juist andersom(daarom de vraag))
Maar denk dat je hier alleen gewenst bent wanneer je geheel verdiept bent in het bodybuilding en niet om wat tips te vragen omdat je beperkt bent door een blessure.
Ik snap dat je je benen erbij moet gebruiken, het punt is alleen om m'n knie wat minder te belasten.quote:Op dinsdag 7 september 2010 15:28 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Je kont trainen zonder je benen te gebruiken kan niet.
Tuurlijk mag je tips vragen, maar dit kan gewoon niet.
Beste oefening is squat.
Die eerste oefening is echt onzin...quote:Op dinsdag 7 september 2010 15:54 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Ik snap dat je je benen erbij moet gebruiken, het punt is alleen om m'n knie wat minder te belasten.
Zo is er deze > http://www.exrx.net/Weigh(...)tiffLegDeadlift.html
Waar je je knie niet extra belast omdat je hem niet buigt.
Squatten doe ik dan ook wel elke week, alleen kan ik het gewicht niet meer opvoeren omdat m'n knie een soort van bottleneck is geworden.
Dus kwam ik hier om te vragen of er misschien iets met bepaalde combinaties gewicht/herhalingen een soortgelijk resultaat te behalen is.
@ VerrekteZakHooi: Bedankt! Zal kijken of ik vooruitgang kan vinden wanneer ik het wat meer afwissel.
Doe het normaal 3 weken 10-8-8-6 herhalingen op max. gewicht en dan een week 16-14-14-12 herhalingen op 60% gewicht wat m'n knie aan kan.
Misschien dat wat meer afwisselen meer effect sorteert.
Staat toch echt bij dat de target Gluteus Maximus is?!quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:11 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Die eerste oefening is echt onzin...
Je kan wel stiffed leg oefening doen, maar daar train je hamstring mee.
En ik zou dan gewoon even wachten tot de blessure over is.
Je kan altijd bovenlichaam nog trainen.
Bovenlichaam heb je ook compounds.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:26 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Staat toch echt bij dat de target Gluteus Maximus is?!
Blessure is er al 9jaar (ook al 3x geopereerd) dus die gaat niet over denk ik.
Bovenlichaam train ik nu ook al, vind alleen oefeningen zoals squatten, pull-up en push-ups fijner dan wanneer je wat meer isolerende oefeningen doet.
Nou, na 6 maanden ben je nog ruim op tijd om er mee te beginnen lijkt me zoquote:Op woensdag 8 september 2010 13:37 schreef ukga het volgende:
Ja ik train nu 6 maanden. Hiervoor heb ik 2 jaar geen reet uitgevoerd en ben dus zeg maar vanaf 0 gestart. toevallig laatst foto's genomen met een gast met wie ik vaak train in de sportschool (hij had zn cam meegenome)
Toen dacht ik eigenlijk wel dat het jammer was dat ik neit elke maand ff een foto van me zelf genome heb
Heb nog wel een fotootje van hoe ik na 4 maanden trainen er uit zag. Train nu ongeveer 1 jaar en 4 maanden (met de nodige ups en downs qua hoeveelheid trainen, vanwege blessures/motivatie/tijd). Merk wel dat ik in die eerste 4 maanden denk ik meer vooruit ben gegaan, optisch dan vooral, dan in het hele laatste jaar zowatquote:Op woensdag 8 september 2010 12:32 schreef ukga het volgende:
Zjn er hie rook mensen die een soort van foto-dagboek/log bij houden?
lijkt me wel interessant om te zien.
Onder parallel (oftewel correct) squatten? Als je dat niet doet transfer je de kracht van je quads naar je knie. Anders van je quads naar je hamstrings.quote:Op dinsdag 7 september 2010 13:40 schreef V1z0R het volgende:
Ben niet echt aan het bodybuilden, al ben ik wel bezig met m'n lichaam in vorm te houden.
Maar ik had een vraagje en ik denk dat ik hier dan wel goed zit.
Ik kan door m'n slechte knie maar moeilijk sommige oefeningen doen om m'n benen en kont goed te trainen.
Zoals squatten, deadlift en legpress.
Weten jullie hier toevallig oefeningen die minder belastend zijn voor de knieen, maar wel massa aanzetten op de kontspieren?
Ik heb namelijk van nature een kleine kont maar wel een vrij grote borstkas.
Bij voorbaat dank!
Wel eens in de zoveel tijd ff een foto, zodat het later leuk is om het resultaat te zien.quote:Op woensdag 8 september 2010 12:32 schreef ukga het volgende:
Zjn er hie rook mensen die een soort van foto-dagboek/log bij houden?
lijkt me wel interessant om te zien.
Ik eet altijd voordat ik honger heb...als ik honger heb is het eigenlijk al telaat.quote:Op woensdag 8 september 2010 16:16 schreef incognitoomuch het volgende:
Had ik eigenlijk ook moeten doen. Ik ben in 9 maanden 7 kilo aangekomen. Ik sta ook iedere dag op de weegschaal. Ik weeg nu 81 en mijn doel is 85 kilo aan te komen. Moet opzicht wel lukken. Door al dat gesport merk ik dat ik steeds vaker honger krijg.
dit moet een tikfoutje zijnquote:Op woensdag 8 september 2010 16:16 schreef incognitoomuch het volgende:
Had ik eigenlijk ook moeten doen. Ik ben in 9 maanden 7 kilo aangekomen. Ik sta ook iedere dag op de weegschaal. Ik weeg nu 81 en mijn doel is 85 kilo aan te komen. Moet opzicht wel lukken. Door al dat gesport merk ik dat ik steeds vaker honger krijg.
quote:
85Kilo aankomen?quote:Had ik eigenlijk ook moeten doen. Ik ben in 9 maanden 7 kilo aangekomen. Ik sta ook iedere dag op de weegschaal. Ik weeg nu 81 en mijn doel is 85 kilo aan te komen. Moet opzicht wel lukken. Door al dat gesport merk ik dat ik steeds vaker honger krijg.
Als ik serieus aan de slag ga met trainen (soms een paar weken echt buffelen, daarna vaak weer een paar weekjes wat minder serieus, maar ik blijf wel consistent trainen)... geen alcohol op doordeweekse dagen. En nooit op een trainingsdag, als dat toevallig zaterdag blijkt te zijn een keer.quote:Op vrijdag 10 september 2010 17:33 schreef incognitoomuch het volgende:
Hoe vaak drinken jullie alcohol overigens? Letten jullie hier op? Of gewoon schijt hebben, tappen en extra bulken de week daarop..?
Drink alleen met uitgaan, en dat is niet elk weekend.quote:Op vrijdag 10 september 2010 17:33 schreef incognitoomuch het volgende:
Hoe vaak drinken jullie alcohol overigens? Letten jullie hier op? Of gewoon schijt hebben, tappen en extra bulken de week daarop..?
Tot zo'n 60 glazen per weekend (vrij+za+ zondag en of donderdag, 3 weekenden per jaar misschien wel 100 glazen). Maar gemiddeld genomen 20-40 glazen per week. Maar goed, ik heb ook geen afgetraind lichaam ofzoquote:Op vrijdag 10 september 2010 17:33 schreef incognitoomuch het volgende:
Trainen ookquote:
En hersencellen.. da's een stuk kutter,quote:Op vrijdag 10 september 2010 19:57 schreef ukga het volgende:
Drink amper alcohol. Ga de laatste tijd toch niet veel mee ruit, en als ik uit ga, ga ik meestal met de auto. Gemiddeld 3 glazen in de week dus.
Alcohol breekt toch spiercellen af?
benen is echt dodelijk, en dat ga ik nu trainen + schouder...quote:Op vrijdag 10 september 2010 20:24 schreef Mithras82 het volgende:
Ben benieuwd wat jullie de vervelendste spiergroep vinden om te trainen. Voor mij de buik. Echt situps doen vind ik verschrikkelijk
uitstappen?quote:Op vrijdag 10 september 2010 20:43 schreef ukga het volgende:
uitstappen. die voel ik standaard de volgende 3 dagen in me reet. elke x weer
ah okquote:Op vrijdag 10 september 2010 20:45 schreef Mithras82 het volgende:
[..]
Ik denk dat hij lunges bedoelt
gewichten in je handen en opdrukken. (op je tenen staan)quote:Op vrijdag 10 september 2010 20:29 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
En hersencellen.. da's een stuk kutter,
Ik vind zelf de kuiten klote om te trainen. Ik zal die calve raises wel verkeerd doen, want voel het vaak zowat meer in mijn knieholte dan in mijn kuiten. Op nr. 2 wel de buik. Verder is squaten klote omdat ik er vaak pismisselijk/duizelig van word
http://xxlnutrition.nl/quote:Op zondag 12 september 2010 21:33 schreef Johan_Haas_ het volgende:
Voor kickboxen moet ik een redelijk aantal kilo's afvallen, maar geen spieren verliezen. Ik doe al veel aan sport maar wil ook anders gaan eten, ik geloof dat meer eiwitten en minder koolhydraten het beste is. Iemand enig idee hier waar ik van die goede eiwitshakes kan bestellen?
kuiten sowieso hoog in reps. Gewoon he-le-maal com-pleet kaput raggen!quote:Op vrijdag 10 september 2010 20:29 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
En hersencellen.. da's een stuk kutter,
Ik vind zelf de kuiten klote om te trainen. Ik zal die calve raises wel verkeerd doen, want voel het vaak zowat meer in mijn knieholte dan in mijn kuiten. Op nr. 2 wel de buik. Verder is squaten klote omdat ik er vaak pismisselijk/duizelig van word
Hoezo hoog in de reps?quote:Op maandag 13 september 2010 15:47 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
kuiten sowieso hoog in reps. Gewoon he-le-maal com-pleet kaput raggen!
En niet vergeten, afwisselen tussen zittende en staande versie ervan.
Wat je ook kan doen, na het "afraggen" op apparaat, is nog ff op een been gaan staan en dan calve raises doen. Ook veel op je tenen lopen schijnt te helpen. Of op UB dagjes even ergens een trap zoeken (al dan niet op 1 been) en dan ff calve raises doen.
Moraal vh verhaal, hoge reps, en zowel zittend als staand doen!
Zwaarder trainen?quote:Op maandag 13 september 2010 15:50 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Hoezo hoog in de reps?
Je gebruikt je kuiten al de hele dag door... met veel reps veranderd er niet veel...
Oh, ik dacht dat je van alcohol meer spieren kreeg. Nu heb ik me de afgelopen maand iedere dag helemaal lazerus gezopen, vond het al raar dat ik niet veel resultaat zagquote:Op vrijdag 10 september 2010 19:57 schreef ukga het volgende:
Drink amper alcohol. Ga de laatste tijd toch niet veel mee ruit, en als ik uit ga, ga ik meestal met de auto. Gemiddeld 3 glazen in de week dus.
Alcohol breekt toch spiercellen af?
Daarom juist, als je weinig reps doet voor spieren die je al veel gebruikt, zoals buikspieren en kuiten, is het effect minder, zegt men.quote:Op maandag 13 september 2010 15:50 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Hoezo hoog in de reps?
Je gebruikt je kuiten al de hele dag door... met veel reps veranderd er niet veel...
Juist niet.quote:Op maandag 13 september 2010 17:37 schreef krioro het volgende:
[..]
Daarom juist, als je weinig reps doet voor spieren die je al veel gebruikt, zoals buikspieren en kuiten, is het effect minder, zegt men.
Zegt men zei ik hè. Ik doe zelf voor anderen geen uitspraken over wat te doen, ik weet alleen wat voor mij wel en niet werkt.quote:Op maandag 13 september 2010 17:40 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Juist niet.
Gewoon hetzelfde trainen als alle andere spieren.
Waarom buik meer reps dan andere? slaat toch nergens op.
Kuiten zijn al gewend aan veel herhalingen, als je weinig reps doet is dat juist weer iets nieuws en moeten ze groeien.
Ik zie echt niet in waarom buik en kuiten 1x meer reps moet maken...zijn zelfde spieren als alle andere.
ok...quote:Op maandag 13 september 2010 16:49 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat je van alcohol meer spieren kreeg. Nu heb ik me de afgelopen maand iedere dag helemaal lazerus gezopen, vond het al raar dat ik niet veel resultaat zag
Ik vind zelf deze erg lekker (en relatief goedkoop):quote:Op zondag 12 september 2010 21:33 schreef Johan_Haas_ het volgende:
Voor kickboxen moet ik een redelijk aantal kilo's afvallen, maar geen spieren verliezen. Ik doe al veel aan sport maar wil ook anders gaan eten, ik geloof dat meer eiwitten en minder koolhydraten het beste is. Iemand enig idee hier waar ik van die goede eiwitshakes kan bestellen?
'quote:Op donderdag 16 september 2010 09:32 schreef incognitoomuch het volgende:
Beter voorkomen dan genezen toch?
Ik zou gewoon die belt dragen is wat ik ermee zeg.quote:Op donderdag 16 september 2010 10:23 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
'
Dan zou je ook kunnen zeggen dat je misschien beter helemaal niet moet deadlfiten?
Ik weet het ook niet, lees ook veel tegenstrijdigs op het www.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door fespo op 17-09-2010 00:55:42 ]
Wat wil je precies? Kracht, massa, geen van beide en gewoon beetje sportief doen?quote:Op vrijdag 17 september 2010 00:38 schreef fespo het volgende:
hoezo niet nuttig?
ik wil sportief of net hoe je het noemt blijven, niet het standaard massa aankomen wat je met weinig reps bereikt en waar de meeste bodybuilders zich op richten.
daarom vroeg ik mij af of dit beter voor mij zou zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maar waar ik bang voor ben als ik zo door blijf gaan als nu. bulken. veel eten weinig cardio etc. dat ik deze kant op ga:
kan even geen betere foto vinden maar enorm dikke armen, te breed, grote V vormSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik ben nu nog slank maar ben wel 7kg aangekomen sinds ik fitness. (paar maanden)
1.83m, richting de 73 kg.
je zou kunnen zeggen, stoppen voordat je te breed wordt, maar de basis van beckham is toch wel heel anders als die man daar onder dus misschien beter om vroeg mijn schema aan te passen en daarom kwam ik met het idee van veel reps om toch nog het slanke van beckham te behouden.
alvast bedankt voor de hulp.
[ Bericht 3% gewijzigd door fespo op 17-09-2010 01:06:13 ]
quote:Op vrijdag 17 september 2010 00:55 schreef fespo het volgende:
praktisch nut.
ik als amateur zou zeggen dat je met push en situps ook goede vooruitgang kan boeken.
natuurlijk lukt dit alleen met veel reps.
wat ik wil is, geen idee hoe dat heet. kracht, ja wat heb je daar aan? nee dus.
massa, nee niet echt.
zo iets als beckham:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maar waar ik bang voor ben als ik zo door blijf gaan als nu. bulken. veel eten weinig cardio etc. dat ik deze kant op ga:
kan even geen betere foto vinden maar enorm dikke armen, te breed, grote V vormJe bent zwaarder geworden omdat je meer bent gaan eten heSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik ben nu nog slank maar ben wel 7kg aangekomen sinds ik fitness. (paar maanden)
je zou kunnen zeggen, stoppen voordat je te breed wordt, maar de basis van beckham is toch wel heel anders als die man daar onder dus misschien beter om vroeg mijn schema aan te passen en daarom kwam ik met het idee van veel reps om toch nog het slanke van beckham te behouden.
(en evt. door cardio te verminderen), niet door krachttraining. Ps. om zo'n buik als Beckham te hebben is krachttraining juist goed, maar moet je wel zorgen dat je vetpercentage laag wordt (of blijft), door goed (!) te eten. En als je te breed wordt (dat wordt je echt niet zomaar.. daar gaan jaren training over heen. Dik worden kun je wel snel doen, gewoon veel eten), dan gewoon wat minder gaan eten en krachttraining blijven doen. Dan krijg je ook dat lichaam van Beckham.
Hmm... heb je tekst nog een keer gelezen, je snapt de basis duidelijk nog niet van het krachttrainen. Lees je eens in op forum.dutchbodybuilding.com zou ik zeggen.
quote:Op vrijdag 17 september 2010 00:55 schreef fespo het volgende:
praktisch nut.
ik als amateur zou zeggen dat je met push en situps ook goede vooruitgang kan boeken.
natuurlijk lukt dit alleen met veel reps.
wat ik wil is, geen idee hoe dat heet. kracht, ja wat heb je daar aan? nee dus.
massa, nee niet echt.
zo iets als beckham:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maar waar ik bang voor ben als ik zo door blijf gaan als nu. bulken. veel eten weinig cardio etc. dat ik deze kant op ga:
kan even geen betere foto vinden maar enorm dikke armen, te breed, grote V vormSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik ben nu nog slank maar ben wel 7kg aangekomen sinds ik fitness. (paar maanden)
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dude wtf?
Die gast die je op het laatste plaatje hebt is misschien al 10 jaar bezig![]()
Het eerste plaatje bovenaan gaat ook al jaar paar jaar van vooraf met harde zware training en goed eten.
Denk je nou echt dat je per ongeluk groot word?
En die bechham is verder niks, alleen sixpackje.
Dat is kwestie van sneller stoppen met groeien, maar de weg erheen is bijna gelijk (behalve geen anabolen en minder voedingssupplementen).quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:57 schreef ukga het volgende:
Ik kan het 2de plaatje van vespo niet zien. Ik heb het idee dat Vespo meer qua lijf richting ;Mens health'-cover wil gaan ipv echt bodybuiler.
Dat klopt het gaat wel langzamer, merk ook dat ik met de zware compounds nu blijf hangen. Mijn max benchpress zit op 110 en blijft daar al een tijdje hangen. Zelfde geld ook voor squats en deads.quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:00 schreef 16meter het volgende:
Na 4 maanden (jaja, pussy ik weet het) weer begonnen. Valt tegen.
Vetpercentage is een paar procent gestegen en kracht afname is groter dan ik dacht. Reden te meer om te knallen.
@Diabox: 20kg VVM in 2 jaar is volgens mij best wel extreem veel?
10kg in het eerste jaar is best te doen, maar daarna gaat het al een stuk langzamer,
Ik had dan ook vrijwel niks aan spier toen ik begon, des te harder gaat het dus in het begin. Verder, als je goed op je dieet let, en gewoon vanaf het begin goed traint met een proper trainingsschema, dus niet vage schema's van GET RIPPED IN 30 DAYS, shit, dan is het te doen.quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:00 schreef 16meter het volgende:
Na 4 maanden (jaja, pussy ik weet het) weer begonnen. Valt tegen.
Vetpercentage is een paar procent gestegen en kracht afname is groter dan ik dacht. Reden te meer om te knallen.
@Diabox: 20kg VVM in 2 jaar is volgens mij best wel extreem veel?
10kg in het eerste jaar is best te doen, maar daarna gaat het al een stuk langzamer,
Sniperx is ook echt een beescht.quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:05 schreef Diabox het volgende:
[..]
Ik had dan ook vrijwel niks aan spier toen ik begon, des te harder gaat het dus in het begin. Verder, als je goed op je dieet let, en gewoon vanaf het begin goed traint met een proper trainingsschema, dus niet vage schema's van GET RIPPED IN 30 DAYS, shit, dan is het te doen.
Tevens niet 20kg VVM, ook beetje vet (niet veel, maar ik mag het niet verwaarlozen uiteraard).
En des te meer posts je hebt op DBB, des te harder groei je. True story.
Sniperx is eindbaas, samen met wesking.quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:08 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Sniperx is ook echt een beescht.
Zo das vorsquote:Op vrijdag 17 september 2010 21:55 schreef Diabox het volgende:
In je eerste jaar is dat niet weinig, maar ook niet echt veel. Ik ben 20kg+ aangekomen, zit nog niet aan de 2 jaar
Daarom ook veel eigen research doen. Maar sowieso kan je blind afgaan op posts van 3XL, krieltje, Big-T, etc.quote:Op vrijdag 17 september 2010 23:31 schreef ukga het volgende:
Ik heb altijd een beetje het idee dat op dbb alleen van die brainless tostis zitten. iedereen lult elkaar een beetje na. Het is moeilijk om het kaf van het koren te scheiden
Wel grappig dat je het zegt, ga woensdag met grote gast mee trainen. (17 jaar ervaring)quote:Op vrijdag 17 september 2010 23:31 schreef ukga het volgende:
Ik heb altijd een beetje het idee dat op dbb alleen van die brainless tostis zitten. iedereen lult elkaar een beetje na. Het is moeilijk om het kaf van het koren te scheiden
Wie was je dan?quote:Op vrijdag 17 september 2010 22:20 schreef Diabox het volgende:
[..]
Sniperx is eindbaas, samen met wesking.
Post kaas is groen ook nog steeds? Ik kom vrijwel niet meer op DBB sinds m'n ban.
Juist niet moeilijk, genoeg respectabele gasten die er al jaaaaren posten waarvan je echt wel wat kunt aannemen. (zoals Big-T die al genoemd werd). De goede posts vallen wel op tussen al het slappe geouwehoer.quote:Op vrijdag 17 september 2010 23:31 schreef ukga het volgende:
Ik had je wel wat zwaarder geschat? Gezien je ook dikke wheels heb en je was ook niet echt kabouterklein qua lengte, 1m85?quote:Op zaterdag 18 september 2010 08:55 schreef Mr.J het volgende:
10,5kg gepakt na mijn wedstrijd in April. Carb rebound + bulken.
Ben nu een dikkertje op 91kg @ 13%.
http://forum.dutchbodybuilding.com/f157/quote:Op zaterdag 18 september 2010 22:10 schreef 1517 het volgende:
Weet iemand waar je voor een redelijke prijs halterschijven kan krijgen? Ik hou al weken marktplaats in de gaten.
1.83.quote:Op zaterdag 18 september 2010 16:50 schreef Diabox het volgende:
[..]
Ik had je wel wat zwaarder geschat? Gezien je ook dikke wheels heb en je was ook niet echt kabouterklein qua lengte, 1m85?
M'n mattie zit nu @ 86kg 7%.
Ben zeer benieuwd hoe hij op de O. komt te staan.quote:
Hij is echt goed droog, zelfs in rust heb ie 'n dikke ader over de bovenkant van z'n onderarm. 7% is nog net geen wedstrijdklaarquote:Op zondag 19 september 2010 10:55 schreef Mr.J het volgende:
[..]
1.83.
Nice stats van die kerel, maar 7% is wedstrijdklaar he.
[..]
Ben zeer benieuwd hoe hij op de O. komt te staan.
Ik vind de MH meer een blad voor maagdelijke puberjongetjes die er net achter gekomen zijn dat gespierde kerels meer aandacht van de vrouwtjes krijgen. Het handige van de MH is dan wel dat er elke maand "10 tips: hoe neuk ik een vrouw beter" in staan. Maar misschien komt het omdat ik zelf al tegen de 40 loop.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 00:36 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Ach in de MH staan toch zat leuke artikelen over sex, kleding en voeding en dergelijke. Niks mis met dat blad. Die workout schemaatjes die erin staan zijn gewoon leuk om doorheen te bladeren.
De F55 is een iets ouder model dat deze functionaliteit al wel heeft; misschien dat je daar meer feedback over kunt vinden op het internet. Zelf loop ik niet direct warm voor zo'n KT advies. Ik weet zelf dondersgoed wanneer ik loop te fluimen en wanneer ik echt hard ga. Ik denk niet dat een horloge mij extra kan motiveren. Maar dat is wellicht persoonlijk.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:15 schreef Lama.be het volgende:
Hoi
Mijn Polar-hartslagmeter (F11) heeft de geest gegeven.
Ben van plan me één van de volgende een nieuwe aan te schaffen.
Zag deze liggen in de winkel en vroeg me af of iemand hem al in gebruik heeft.
[ afbeelding ]
"POLAR F80" heeft deze leuke extra functie.
Begeleiding bij krachttraining.
Voor fitnessfanaten die hun kracht en conditie willen verbeteren.
-Biedt begeleiding tijdens je krachttraining met op hartslag gebaseerde rusttijden tussen de sets-
Weet niet of deze functie de meerprijs van bijna ¤100 wel waard is.
Buik vind ik ook kut.quote:Op vrijdag 10 september 2010 20:24 schreef Mithras82 het volgende:
Ben benieuwd wat jullie de vervelendste spiergroep vinden om te trainen. Voor mij de buik. Echt situps doen vind ik verschrikkelijk
Er zitten veel dombo's bij, maar ook genoeg mensen die wel weten waar ze het over hebben. Naast genoemde users mag ook Wazzup in dit rijtje niet ontbreken.quote:Op vrijdag 17 september 2010 23:31 schreef ukga het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Filmpje van team-andro:
http://clips.team-andro.c(...)-2010-monday-morning
En de training:
http://clips.team-andro.c(...)y-shooting-bfto-2010
[ Bericht 7% gewijzigd door Diabox op 21-09-2010 17:46:53 ]
voor dat soort jongetjes is de break outquote:Op maandag 20 september 2010 12:49 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Ik vind de MH meer een blad voor maagdelijke puberjongetjes die er net achter gekomen zijn dat gespierde kerels meer aandacht van de vrouwtjes krijgen. Het handige van de MH is dan wel dat er elke maand "10 tips: hoe neuk ik een vrouw beter" in staan. Maar misschien komt het omdat ik zelf al tegen de 40 loop.
[..]
Fok! Magazinequote:Op dinsdag 21 september 2010 17:45 schreef ukga het volgende:
[..]
voor dat soort jongetjes is de break outMssn is Best Life meer wat voor jou
. Ik ben eigenlijk ook wel uitgekeken op MH. Het is idd allemaal beetje van; hoe heb ik beter seks. hoe krijg ik in 4 weken een sixpak etc...ik ben nu 2 jaar lid. Het is wel leuk geweest. Tijd voor een anadere magazine
Ik neem om het jaar ongeveer een proefabbootje MH van 4 nummers voor 5,- ofzoiets (althans, nu 2x gedaan)quote:Op dinsdag 21 september 2010 17:45 schreef ukga het volgende:
[..]
voor dat soort jongetjes is de break outMssn is Best Life meer wat voor jou
. Ik ben eigenlijk ook wel uitgekeken op MH. Het is idd allemaal beetje van; hoe heb ik beter seks. hoe krijg ik in 4 weken een sixpak etc...ik ben nu 2 jaar lid. Het is wel leuk geweest. Tijd voor een anadere magazine
Niet op het zelfde adres neem ik aan?quote:Op dinsdag 21 september 2010 19:27 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Ik neem om het jaar ongeveer een proefabbootje MH van 4 nummers voor 5,- ofzoiets (althans, nu 2x gedaan).
Dat kan wel gewoon op hetzelfde adres om het jaar, (met rentepunten van ING).quote:Op dinsdag 21 september 2010 19:54 schreef ukga het volgende:
[..]
Niet op het zelfde adres neem ik aan?
Muscle and fitness wou ik nu lid van worden. maar die hebben gene rpoef abo's volgens mij
oke. ja ik betaal nu 25 euro per jaar voor 10 x Mh op me mat. wat kost zo een proef abo dan?quote:Op dinsdag 21 september 2010 20:42 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Dat kan wel gewoon op hetzelfde adres om het jaar, (met rentepunten van ING).
Je zal dan een jaar wachten voordat je zo'n proefabo kunt nemen. Ik kan die ook alleen nemen met mijn ING rekening volgens mij.quote:Op dinsdag 21 september 2010 20:50 schreef ukga het volgende:
[..]
oke. ja ik betaal nu 25 euro per jaar voor 10 x Mh op me mat. wat kost zo een proef abo dan?
BTW; kun je muscle en fitness ook bij boekhandel halen? nog nooit gezien eigenlijk (A)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 21 september 2010 17:31 schreef Diabox het volgende:
Nieuwe pica's Roelly:Damn wat staat hij er goed bij!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Filmpje van team-andro:
http://clips.team-andro.c(...)-2010-monday-morning
En de training:
http://clips.team-andro.c(...)y-shooting-bfto-2010Godfather Bodybuilding topic reeks
quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:21 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Je zal dan een jaar wachten voordat je zo'n proefabo kunt nemen. Ik kan die ook alleen nemen met mijn ING rekening volgens mij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ja het is een vermakelijk blad. maar echt lezen om groot te worden hoef je het niet
![]()
Ik verwacht ook niks anders dan dat ie bij de O er niet 99,9% of 99,99% maar gewoon voor 100% perfect staat, net als op de AC en de NY pro. Alleen nu met 'n pak meer massa erbijquote:
Om groot te worden hoef je geen enkel blad te lezen: het recept staat in het onderschrift van Mr. J. Gebrek aan voorgang is vooral te wijten aan onvoldoende discipline.quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:51 schreef ukga het volgende:
[..]ja het is een vermakelijk blad. maar echt lezen om groot te worden hoef je het niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |