Screenshots kan ook anders.quote:Op zondag 1 augustus 2010 19:09 schreef Mdrop het volgende:
[..]
Root toegang en dan het programma 'shootme'.
[..]
Mobiele layout gebruiken?
----
Zelf iets te snel geweest met de 2.2 update, nu maar wachten op een goede werkende manier om root te krijgen.
Mijn batterij gaat altijd en overal mee.quote:Op zondag 1 augustus 2010 21:59 schreef Flappekz het volgende:
Was het nou zo dat de batterij ook langer mee zou gaan met 2.2?
Ik zat er vandaag ook al naar te kijken, maar na een dag heftig internetten om o.a. apps uit te proberen valt het mij op dat dit accu het lang vol houdt!quote:Op zondag 1 augustus 2010 21:59 schreef Flappekz het volgende:
Ze zeggen van wel, maar ik denk dat je daar pas over een week over kan oordelen.quote:Op zondag 1 augustus 2010 21:59 schreef Flappekz het volgende:
Thanks voor deze enorme moeite! Hoop werk enzoquote:Op zondag 1 augustus 2010 21:33 schreef Laviathan het volgende:
How to Screenshot your Desire
Stap 1 – Het downloaden & installeren van Java SE
Via deze links JDK x86 of JDK x64 kan je de laatste versie van Sun’s Java downloaden. Let op dat je onder de Java knop klikt op de JDK versie. Na het downloaden kan je Java direct installeren. Let daarbij op het installatie-pad. Dit moet ”C:\Program Files\Java\” zijn. Als het “C:\Program Files (x86)\Java\” is, zal het niet werken!
[ afbeelding ]
Stap 2 – Het downloaden van de Android SDK
Het downloaden van de Android SDK is super eenvoudig. Via deze link kan je direct de laatste versie in ZIP formaat downloaden.
Stap 3 – Pak de Android SDK uit naar je PC
Het uitpakken van de Android SDK kan je doen door middel van Winzip of Winrar. Pak hem uit naar een plek waar jij hem makkelijk kunt terugvinden.
Stap 4 – Zet je Android toestel in USB Debug modus
Deze stap is het belangrijkst van deze hele tutorial. Door je Android telefoon in USB Debug modus te zetten, kan de Android SDK op je PC verbinding maken met de telefoon. Zo zet je USB Modus aan: Druk op de “Menu” knop en kies voor instellingen. Hierna ga je naar “Toepassingen” en klik je op “Ontwikkeling”. Zet het vinkje voor “USB-Foutopsporing” aan.
[ afbeelding ]
Stap 5 – Het installeren van de ADB drivers.
Wanneer je nu je Android toestel aansluit op je computer gaat hij de drivers voor het zogenoemde “ADB apparaat” zoeken. Deze drivers kan je via deze link downloaden. Pak de drivers uit naar het pad “C:\Windows\System32\drivers”. Als je Windows het apparaat nu laat installeren zal hij automatisch de goede driver pakken voor je toestel.
Stap 6 – Het starten van de SDK tool
Na het installeren van de driver ben je er helemaal klaar voor om screenshots te maken. Ga naar de map waar je de Android SDK van stap 3 hebt uitgepakt. Open het mapje “tools”, en dubbelklik op ”ddms.bat”. Je computer zal nu verbinding maken met je telefoon. Na even te hebben nagedacht komt de SDK met een applicatie waarin je linksboven jouw telefoon kan selecteren. Dit zal er maar één zijn, dus klik de bovenste aan.
Stap 7 – Maak je screenshot
Na het selecteren van je telefoon kan je bovenaan in de applicatie kiezen voor “Device -> Screen capture”. Zodra je hier op klikt zal van je huidige scherm op je telefoon een screenshot worden gemaakt. Deze kun je opslaan door op “Save” te klikken!
[ afbeelding ]
Tot zover, How to Screenshot your Desire... zonder Root access =)
EDIT: Even toegevoegd aan de OP =)
Helaas, die privilege hebben alleen mensen met een geroote Desire. Zij kunnen namelijk een app installeren waardoor het makkelijker gaat. Non-rooted kan alleen zoals bovengenoemd.quote:Op zondag 1 augustus 2010 22:09 schreef Fendy het volgende:
[..]
Thanks voor deze enorme moeite! Hoop werk enzo
Ik hoopte alleen op iets als op de iphone/ipod touch, loch/unlock knop + menu en klaar
Dit zal echt wel komen in de loop van de android versiesquote:Op zondag 1 augustus 2010 22:09 schreef Fendy het volgende:
Ik hoopte alleen op iets als op de iphone/ipod touch, loch/unlock knop + menu en klaar
You're a genius.quote:Op zondag 1 augustus 2010 22:27 schreef Lightning_NL het volgende:
Hehe, gewoon een locatie op google maps ingedrukt houden, op het adres drukken en vervolgens het streetview icoontje aanklikken!
Ik zou een vodafone unit krijgen, maar die konden destijds *ineens* pas 2 maanden later leveren, dus heb ik hem bij Belcompany gehaaldquote:Op zondag 1 augustus 2010 22:38 schreef Lightning_NL het volgende:
Zijn er zoveel mensen met unbranded toestellen joh? Allemaal dus gewoon los gekocht?
Ik heb er één met een Vodafone abonnement, alleen niet bij Vodafone zelf gehaald.quote:Op zondag 1 augustus 2010 22:38 schreef Lightning_NL het volgende:
Zijn er zoveel mensen met unbranded toestellen joh? Allemaal dus gewoon los gekocht?
Ik heb die van mij eergisteren bij een Vodafone winkel gehaald, blijkbaar unbranded...quote:Op zondag 1 augustus 2010 22:38 schreef Lightning_NL het volgende:
Geen in principe (de mijne komt dan bij Coolblue vandaan, maar dat zal vast volgens hetzelfde principe gaan).quote:Op zondag 1 augustus 2010 22:41 schreef Lightning_NL het volgende:
Oh op die fiets... Maarruh, als je 'm bij belcompany haalt, zit er dan wel of geen simlock op?
Heb in principe een sim only abo en via mn vriendin die een nieuw toestel mocht uitkiezen voor haar verlengde abo... dat werd mijn telefoon (ja ik weet het, ze is een schat)quote:Op zondag 1 augustus 2010 22:38 schreef Lightning_NL het volgende:
Geen idee, ik heb geen simcards in de buurt van andere providers.quote:Op zondag 1 augustus 2010 22:41 schreef Lightning_NL het volgende:
Oh op die fiets... Maarruh, als je 'm bij belcompany haalt, zit er dan wel of geen simlock op?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |