Mijn ex en ik vonden allebei iemand leuk voor we elkaar leerden kennen, maar die personen waren bezet. Zijn toen elkaar leuk gaan vinden, maar nog regelmatig contact met die vrienden.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 14:12 schreef Taurus het volgende:
[..]
Onzin, vrouwen zeggen allemaal dat vriendschap mogelijk is vanuit hun perspectief. Vrouwen kunnen prima vrienden zijn met mannen, mannen kunnen dat echter minder goed met vrouwen. Dat mannelijke vrienden met mij naar bed willen heb ik geen moeite mee, maar doe ik gewoon niet. Dat betekent niet het einde van het contact (of van de vriendschap). Zeker niet zolang ik vrijgezel ben.![]()
Volgens mij is het onder stelletjes namelijk minder gebruikelijk, vrienden hebben van het andere geslacht (en dan bedoel ik geen koppels die samen bevriend zijn). Zul je toch zien dat die vriendschappen dan wat onhoudbaar/oninteressant worden. Je hebt toch te maken met het tegenovergestelde geslacht, dus hoe vriendschappelijk de relatie ook is, volgens mij zit er altijd wel íets van spanning in.
Is al ontstaan op de basisschool.. Eentje is er wel wat later bijgekomen. En een andere is weggevallen nadat hij liever onder het plak zat dan nog eens iets ging doen met zijn maten.quote:Op maandag 14 mei 2012 17:29 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Hoe oud waren jullie toen die groep ontstond? Kan me voorstellen dat er in de puberteit een wat scherpere splitsing is tussen de geslachten. Als zo'n groep dan eenmaal is gevormd, komt daar niet zo snel verandering in.
Verder verschilt het misschien ook per 'subcultuur'. Mijn vrienden (m/v) hebben eigenlijk allemaal gemengde vriendschappen. Enige wat ik echt weinig zie, zijn homo-heteroman-vriendschappen.
quote:Op woensdag 16 mei 2012 11:54 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Ik snap wel dat vrouwen vriendschappen aan willen gaan met mannen.. Dat is namelijk een stuk gezelliger/humorvoller en ook fijn om niet met concurrenten te moeten lullen. Vanuit het mannelijk oogpunt gaat het toch vooral om ingang tot neuken te krijgen.
(no offence) maar het ligt er een beetje aan hoe je er uit ziet. Ik ging regelmatig met 2 vriendinnen stappen (als vrienden) en de één vond ik eigenlijk aardiger, maar met de ander had ik héél gráág sex mee willen hebben. Terwijl ik op geen van beide verliefd was.quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:33 schreef Sinosappel het volgende:
Ik dacht altijd van wel maar als ik mannen moet geloven denk ik er nu zo over:
Ik denk dat het van de vrouw haar kant wel kan, maar mannen kunnen dit niet. Die willen seks. Meer dan een oppervlakkige omgang met vrouwen zit er wat hen betreft niet in. En dit is geen 'vriendschap' te noemen. In ieder geval geen gelijkwaardige vriendschap.
quote:Op zondag 1 augustus 2010 13:55 schreef breedboy het volgende:
dat zeggen dus alleen de vrouwen, Naif?
quote:
Ja.quote:
Op donderdag 17 mei 2012 06:14 schreef El_Matador het volgende:
neequote:Op donderdag 17 mei 2012 12:00 schreef Anyanka het volgende:
Best een contrast trouwens met dit topic, waarin de meeste mannen (en vrouwen ook) het geen probleem vinden: Mag jouw partner vriendschappelijk omgaan met exen?
Ik heb me ook laten aanpraten door mannen dat mannen geen vriendschap beginnen met vrouwen die ze niet aantrekkelijk vinden (quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:00 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
(no offence) maar het ligt er een beetje aan hoe je er uit ziet. Ik ging regelmatig met 2 vriendinnen stappen (als vrienden) en de één vond ik eigenlijk aardiger, maar met de ander had ik héél gráág sex mee willen hebben. Terwijl ik op geen van beide verliefd was.
Maarja... blond, geweldig lijf en altijd goed gekleed... tegen een (te) dikke negerin waar de proporties niet eerlijk is verdeeld.
quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:40 schreef DigitalGirl het volgende:
Overigens weten de meeste vrouwen dat ook wel, alleen ze denken er gewoon niet over na. Tot het hun uit komt.
Hier ben ik het mee eens eigenlijk, hoe seksistisch het ook mag klinken. Of oppervlakkig. Haha.quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:33 schreef Sinosappel het volgende:
Ik denk dat het van de vrouw haar kant wel kan, maar mannen kunnen dit niet. Die willen seks. Meer dan een oppervlakkige omgang met vrouwen zit er wat hen betreft niet in. En dit is geen 'vriendschap' te noemen. In ieder geval geen gelijkwaardige vriendschap.
Misschien niet gelijkwaardig, maar dan kan het nog wel een vriendschap zijn. De wens naar seks is niet hetzelfde als een pijnlijke verliefdheid. Je kunt toch gewoon de seks weigeren en de vriendschap voortzetten? Wat maakt het nou uit dat één van de twee best het bed zou willen delen met de ander?quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:33 schreef Sinosappel het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |