Nou, dan heb ik een illegale variant geprobeerd.quote:Op maandag 16 augustus 2010 19:57 schreef Metro2005 het volgende:
De ondersteuning stopt bij 25km/u omdat het anders een brommer wordt en een helmplicht krijgt.
Je moest eens weten met hoeveel van die kleine autootjes er wordt geraced...quote:Natuurlijk kan het, je kan ook 160 rijden in een suzuki alto of meedoen aan een driftwedstrijd met een hyundai atos maar daar is het niet voor gemaakt.
Ik heb begrepen dat dit niet voor iedere fiets met ondersteuning geldt, maar zonder de ondersteuning fietst het dus gewoon als een normale fiets...quote:Een fiets van 35-40kg met matige versnellingen is gewoon domweg niet geschikt om je conditie mee op te bouwen waarbij de fiets niet de belemmerende factor is.
Geen enkele fiets is daar primair voor gebouwd...quote:Een e-fiets is gemaakt om mensen makkelijk te laten fietsen tot ongeveer 25km/u, niet om je conditie mee op te bouwen,
Dat hangt er dus vanaf. Als je meer kilometers gaat fietsen ben ik daar nog niet van overtuigd.quote:en als je de trapondersteuning aanzet en je blijft inderdaad onder de 25km/u dan bouw je gewoon minder conditie op.
Een motor die je helpt en zichzelf oplaad.. if it sounds to good to be true, it probably is enzoquote:Op zaterdag 31 juli 2010 23:50 schreef Gkhn het volgende:
Moet je die motor ook nog opladen of gaat dat vanzelf?
Er bestaat zelfs een mountainbike met ondersteuning; ziet er alleen niet zo mooi uitquote:Op maandag 16 augustus 2010 17:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Of je kiest voor meer prestaties (sneller rijden), of ergens daar tussenin (kennelijk iets wat de meesten doen).
[..]
Waar het vandaan komt dat je niet harder kan dan 25 km/u met ondersteuning weet ik niet, maar feit blijft dat jij net zo veel energie kan leveren als je wil en je dus net zo veel energie kan leveren als op een gewone fiets en je dus net zoveel conditie kan opbouwen.
In de praktijk lijkt mij dat je wat minder energie gaat leveren (logisch, want anders wil je zo'n fiets niet), maar of dat ten koste gaat van conditie opbouwen waag ik te betwijfelen. Dat lijkt mij toch ernstig afhankelijk van meerdere factoren.
[..]
Jij kwam met die 250w van de fiets en de mens. Laten we voorop stellen dat je als je je conditie wil verbeteren niet maximaal moet presteren (zeg 150w is prima) en de fiets die jij noemde leverde ook 150w maximaal en dan zit je op 300w. Geen idee hoe hard je dan gaat.
Ik heb zelf overigens een keer zo'n fiets uitgeprobeerd en heb toen harder gereden dan 25 km/u, dus het komt overigens voor dat er harder mee wordt gereden.
En voor mij zou het sowieso een verbetering zijn tov mijn mountain bike, want die is werkloos...
Oeps.....quote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:42 schreef DS4 het volgende:
Ho even... dit is fok en hier bepalen we wel even voor een ander hoe hij/zij moet leven...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |