och, van halle zeg je gewoon dat t amerikaans is, en dat je het alleen ipv van op zijn berry's, op zijn nederlands uit wil spreken.. je kan die mannen vanalles voorliegenquote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind Inger ook heel leuk! Mijn vriend wil absluut geen naam met een sterk Scandinavische connotatie. Dan gaat het volgens hem als een thema klinken. En dan zegt 'ie dat IK lastig ben..
Het voordeel van veel Scandinavische namen is dat ze in Nederland zo ingeburgerd zijn dat ze haast oerhollands klinken.
die springen er echt uitquote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:48 schreef Kleurdoos het volgende:
Idem, maar ik ben een sucker voor scandinavische namen, uiteraard
Ivan & Junoof Ivan & Lena, Ivan & Lotti, Ivan & Bodil, Ivan & Halle, Ivan & Rune, Ivan & Nika, Ivan & Ronja, Ivan & Svea, Ivan & Caelum, Ivan & Ylva, Ivan & Erin, Ivan & Femme , Ivan & Reza, Ivan & bette Ivan & Ida, Ivan & Silke Ivan & Suze Ivan & Lise Ivan & Lisl Ivan & Noya Ivan & Eirin Ivan & Inge
ene ene ene enene enene
Nee, dat klopt wel. Ivan is een Oost-Europese naam. Het is meer dat het voor hem voelt alsof we alle delen van Europa afgaan, zeg maar.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:02 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij Ivan eerder aan Rusland denk dan aan Zweden.
Is niet helemaal terecht, I know maar gewoon, ik zou het niet echt als een soort 'thema' zien als je er nu een Scandinavische naam bij zou nemen eigenlijk.
Joh jullie eigen namen heffen dat thema-gevoel toch opquote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind Inger ook heel leuk! Mijn vriend wil absluut geen naam met een sterk Scandinavische connotatie. Dan gaat het volgens hem als een thema klinken. En dan zegt 'ie dat IK lastig ben..
Het voordeel van veel Scandinavische namen is dat ze in Nederland zo ingeburgerd zijn dat ze haast oerhollands klinken.
Geld? (op het hockeyplaatje na dan)quote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:58 schreef Claudia_x het volgende:
Bij 'Sterre' denk ik aan:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hoe kom je daaropquote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:59 schreef SacreCoeur het volgende:
Halle zou ik uitspreken als Hell.
LOL! zelfde reactie hier met Lotus.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:03 schreef Claudia_x het volgende:
En ik ga Halle op het lijstje zitten, maar ik weet nu al dat vriendlief het afschiet.
Hij: Halle?
Ik: Halle.
Hij![]()
Ik:![]()
Hij![]()
Ik:
dan zeg je eerstquote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:03 schreef Claudia_x het volgende:
En ik ga Halle op het lijstje zitten, maar ik weet nu al dat vriendlief het afschiet.
Hij: Halle?
Ik: Halle.
Hij![]()
Ik:![]()
Hij![]()
Ik:
Omdat ik ook altijd 'Hell Berry' zeg.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:04 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Geld? (op het hockeyplaatje na dan)
[..]
Hoe kom je daarop
Ze spreektquote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:04 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Geld? (op het hockeyplaatje na dan)
[..]
Hoe kom je daarop
Ja ik hou gewoon niet van die namen, mijn systeem stoot ze automatisch afquote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:06 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Ze spreekt
Kaïn ook al uit als KEEN, dus ik denk dat het een persoonlijk leesprobleempje is
quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:07 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ja ik hou gewoon niet van die namen, mijn systeem stoot ze automatisch af
Ja maar die neiging heb ik ook, omdat de ai zo Engels aandoet.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:06 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Ze spreekt
Kaïn ook al uit als KEEN, dus ik denk dat het een persoonlijk leesprobleempje is
Waar haal je het vandaan!quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:05 schreef Kleurdoos het volgende:
Shamoesha
sjilare
sjalene
solara
schjemiera
hahaha nouja ach, daar zit je hoe dan ook wel mee toch?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, dat klopt wel. Ivan is een Oost-Europese naam. Het is meer dat het voor hem voelt alsof we alle delen van Europa afgaan, zeg maar.
Nou zit er toch wel een heel verschil tussen een bijbelse naam (Kaïn) en een KANE..aangezien dat van die flutband is.. of een zogenaamde 'stoere, hippe naam'quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:07 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ja ik hou gewoon niet van die namen, mijn systeem stoot ze automatisch af
Nee, gewoon 'Hollands'! Zijn naam is ook lekker Hollands en ik moet zeggen dat ik die ook wel erg leuk vind.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:09 schreef huuphuup het volgende:
Heeft ie er dan liever nog een Oostblok naam bij?
Soort Kalinka ofzoOf Ivana
of Kasia
er staat een ï!quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:08 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja maar die neiging heb ik ook, omdat de ai zo Engels aandoet.
Ja zijn naam is ook leukquote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, gewoon 'Hollands'! Zijn naam is ook lekker Hollands en ik moet zeggen dat ik die ook wel erg leuk vind.
1 copypaste van de newborns van babybytesquote:
Uhuh qua betekenis wel, maar doordat er sommige mensen onder ons zijn die vrij 'creatief' zijn met namen kon 't zomaar zo zijn.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:09 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Nou zit er toch wel een heel verschil tussen een bijbelse naam (Kaïn) en een KANE..aangezien dat van die flutband is.. of een zogenaamde 'stoere, hippe naam'
Dat dacht ik ook!quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:11 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Ja zijn naam is ook leukhoewel ik eerst dacht dat het een afkorting was
![]()
De naam van mijn schoonmoeder zit ertussen!quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:14 schreef Kleurdoos het volgende:
Ivan & Annemarie
Ivan & marijke
Ivan & Jose
Ivan & Marie
Ivan & Grietje
Ivan & Mieke
ivan & Jantine
Ivan & hendrika
?:P
Ja dat laatste vind ik dus ook. Maar ik denk wel dat er over 20 jaar niemand meer opkijkt van een volwassen Jip of Puk ofzo die op een serieuze sollicitatie komt dus ik ben daar wel weer een beetje van teruggekomen (hoewel het nog steeds niets voor mij is).quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook!![]()
Hij geeft ook altijd de voorkeur aan de zo kort mogelijke versie van een naam, dus geen Lucas maar Luuk. Ik vind het zelf juist wel aardig om de wat langere versie als officiële naam te nemen (staat netter en formeler) en dan in het dagelijks gebruik de verkorte versie.
Doen me denken aan:quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:17 schreef huuphuup het volgende:
Waar ik wel jeuk van krijg zijn namen zoals Zilver of Parel ofzo. brrr
Hahahaha! ik moest daar ook meteen aan denken.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Doen me denken aan:
[ afbeelding ]
I know! brrrquote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Doen me denken aan:
[ afbeelding ]
Zeg zeg, mijn dochters naam wordt wel genoeg gepromoot dacht ik zoquote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:20 schreef huuphuup het volgende:
Maar jullie hadden toch namen waar jullie het min of meer over eens waren? Of is dat toch weer van de baan?![]()
Ivan en Elin vind ik leuk <3
en Ivan en Noor
Ivan en Lis
Ivan en Lena
Ivan en Mare
Ivan en Sofie
Ivan en Benthe
Ivan en Britt
Ivan en Mila
Ivan en Nele
ehm ehm
Noa Fleur is wel lekker heur.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:30 schreef Sorbootje het volgende:
Ik vind Noa echt lelijk. En het parfum daarvan stinkt ook nog eens.
hahahaquote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:27 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Zeg zeg, mijn dochters naam wordt wel genoeg gepromoot dacht ik zo
maar het is nou eenmaal een mooie naam
En de rest.. ook heel leuk..maar zooooooooooo HYPE op t moment( net als elin op t moment ) komt allemaal door die friggin CO-ASSISTENT) en ik haat ze voor die serie
Zo heette de dorpsgek bij onsquote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:36 schreef Kleurdoos het volgende:
Vroeger vond ik Flip altijd zo leuk
dat MOET wel een leuk kind zijn
wilfred geneequote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:29 schreef Sorbootje het volgende:
Irritant is dat hè KD?! Zo kan ik die f*cking klojo van een *kannietopzijnnaamkomenvanvoetbalinternational* ook niet uitstaan omdat hij zijn dochter zonodig Isabeau moest noemen en daar dan ook nog een column over moet schrijven in de f*cking Margriet! Aandacht tekort ofzo?!![]()
Maar dat terzijde.
quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:38 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Zo heette de dorpsgek bij ons
En we hadden ook een Wanda.
van die noemen die ik dus nevernooit aan mn kind zal geven vanwege associatie hahaha
Mijn eerste chihuahua heette Fritsquote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:35 schreef Sorbootje het volgende:
Dan noem je je kind gewoon Noa Fleur
(ik vind het naar natte hond ruiken)
Als ik nu nog een kind zou krijgen zou ik het echt moeilijk vinden om een naam te denken. Hoewel ik nog altijd groot voorstander ben van de naam Frits. (zo heette mijn opaof eigenlijk Jan-Henkdrik, maar ze noemden hem Frits
)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |