Nee totaal niet. 't Lijkt niet eens.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 23:00 schreef miss_dynastie het volgende:
Zijn er eigenlijk veel mensen die zijn blijven hangen aan de naam die ze al jaaaaaaaaaren in gedachten hebben? Behalve ssserpente dus?
Jaquote:Op zaterdag 31 juli 2010 23:00 schreef miss_dynastie het volgende:
Zijn er eigenlijk veel mensen die zijn blijven hangen aan de naam die ze al jaaaaaaaaaren in gedachten hebben? Behalve ssserpente dus?
Wij hadden toen we elkaar nog niet zo heel erg lang kenden wel eens gezegd dat we Daan een mooie jongensnaam vonden. Verder nooit over namen gehad (behalve tijdens zwangerschappen, uiteraard).quote:Op zaterdag 31 juli 2010 23:00 schreef miss_dynastie het volgende:
euh nouja als het aan mij ligt krijg mijn dochter wel de naam die ik al tien jaar in gedachten heb.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 23:00 schreef miss_dynastie het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nope anders had ik nu een Deleila of Kiesha gehadquote:Op zaterdag 31 juli 2010 23:00 schreef miss_dynastie het volgende:
quote:Op zondag 1 augustus 2010 07:48 schreef Orea het volgende:
Nee niet blijven hangengelukkig niet anders had ik nu een Cassidy gehad
!
Vick, die zijn wel heel erg! Vooral Deleila.quote:Op zondag 1 augustus 2010 07:50 schreef Vicky het volgende:
[..]
Nope anders had ik nu een Deleila of Kiesha gehad
Net gehoord op tv: Otterlie/y voor een meisje..
ja he... Ik had nog een paar van dat soort namen maar ik ben ze vergeten.... Geloof me, ze waren nog ergerquote:Op zondag 1 augustus 2010 08:59 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Vick, die zijn wel heel erg! Vooral Deleila.
quote:Op zondag 1 augustus 2010 09:59 schreef Ssserpente het volgende:
Emma is leuk. Het doet me soms alleen een beetje denken aan een Hagenees die 'emmer' zegt.
Daar was ooit eens een topic over. Even zoeken.
wat smaakvol waren we vroeger allemaalquote:Op zondag 1 augustus 2010 09:55 schreef Vicky het volgende:
[..]
ja he... Ik had nog een paar van dat soort namen maar ik ben ze vergeten.... Geloof me, ze waren nog erger![]()
Aparte naam! Hoe spreek je het uit? Oe-na of Ooooooooo-na?quote:Op zondag 1 augustus 2010 20:23 schreef marcek het volgende:
Er is eindelijk een meisje met de o voor in de OP
Ons klein fok!vrouwtje Oona Marthe.
Krijgen leuke reacties op de naam
Ooooooooo-naquote:Op zondag 1 augustus 2010 20:28 schreef geppie het volgende:
[..]
Aparte naam! Hoe spreek je het uit? Oe-na of Ooooooooo-na?
Wat een lieve betekenisquote:Op zondag 1 augustus 2010 20:30 schreef marcek het volgende:
[..]
Ooooooooo-na
maar ik kan een o gemist hebben
Emmahquote:Op zondag 1 augustus 2010 10:01 schreef Ssserpente het volgende:
Gevonden!
Het dagboek van een konijn...
Haha! dat staat echt raar.quote:Op maandag 2 augustus 2010 21:56 schreef Pyttpytt het volgende:
Ik las op hyves een Mayjune. gevalletje uitgerekend op 30 mei, denk ik.
OMG...quote:Op maandag 2 augustus 2010 21:56 schreef Pyttpytt het volgende:
Ik las op hyves een Mayjune. gevalletje uitgerekend op 30 mei, denk ik.
Nieuw vochtig toiletpapier, Etoile.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 22:41 schreef oh-oh het volgende:
Ik ken ook een Antal, daar mist gewoon iets aan idd.
En een Etoile, vreselijk
Echt, die zat bij mij in de klas op de middelbare, kansloze gast was dat.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 22:42 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Nieuw vochtig toiletpapier, Etoile.
kennen we nou één en dezelfde? de beste vriend van mijn broer heet Antal.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 22:41 schreef oh-oh het volgende:
Ik ken ook een Antal, daar mist gewoon iets aan idd.
En een Etoile, vreselijk
Dan pakken ze je kind afquote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:34 schreef SacreCoeur het volgende:
Wat zou 'r eigenlijk gebeuren als je het pas na 3 maanden doet?
Ik vind het een goede regeling! Het is best een aardig idee om je kind pas een naam te geven als je hem/haar wat beter hebt leren kennen (al weet ik niet of dat idee er ook achter steekt).quote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:15 schreef Pyttpytt het volgende:
Vind het maar een rare regeling eigenlijk, dat je zo lang de tijd krijgt.
Ik vind het ook prima dat je wat langer krijgt dan 3 dagen, twee weken ofzo vind ik redelijk, met name ook voor kindjes die ineens een maand te vroeg komen. 6 maanden vind ik dan weer iets aan de lange kant, gevoelsmatig. Ik zou zelf in elk geval graag redelijk snel een naam hebben. Een kind neemt een grote plaats in in het gezin, en daar hoort een naam bij, ofzo. De reden achter deze regel kant ik niet achterhalen, het is in elk geval niet ongebruikelijk om langer te wachten. Ik ga het eens opzoeken vanmiddagquote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind het een goede regeling! Het is best een aardig idee om je kind pas een naam te geven als je hem/haar wat beter hebt leren kennen (al weet ik niet of dat idee er ook achter steekt).
Ik weet niet meer precies hoe het zat, maar ik heb wel eens gehoord dat er culturen zijn waarbij het heel normaal is dat je je kind pas na een bepaalde tijd een naam geeft. Misschien weet iemand anders hier meer over?
Hoe zit dat dan met aangifte doen?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 07:29 schreef bodpa09 het volgende:
Is dat niet in Noorwegen of Denemarken? Ja Bodpa, dat staat op de pagina hiervoor.![]()
-edit- Doet nog een poging. Joodse jongetjes krijgen pas na acht dagen hun naam. Jair in elk geval wel.
volgens mij krijgen ze de naam wel. maar word deze pas bekend gemaakt aan de buitenwereld wanneer het kindje voor t eerst in de synagoge geweest isquote:Op donderdag 5 augustus 2010 07:29 schreef bodpa09 het volgende:
Is dat niet in Noorwegen of Denemarken? Ja Bodpa, dat staat op de pagina hiervoor.![]()
-edit- Doet nog een poging. Joodse jongetjes krijgen pas na acht dagen hun naam. Jair in elk geval wel.
Ja de ouders hebben de naam wel al bedacht bij mijn weten.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 09:07 schreef Ynske het volgende:
[..]
volgens mij krijgen ze de naam wel. maar word deze pas bekend gemaakt aan de buitenwereld wanneer het kindje voor t eerst in de synagoge geweest is
maar Davinia kan dat vast beter uitleggen
Dat dacht ik ook ja, dat ze de naam wel al hebben en aangegeven enzo maar dat hij pas later bekend wordt gemaakt.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 09:07 schreef Ynske het volgende:
[..]
volgens mij krijgen ze de naam wel. maar word deze pas bekend gemaakt aan de buitenwereld wanneer het kindje voor t eerst in de synagoge geweest is
maar Davinia kan dat vast beter uitleggen
Ik vind Nel een leuke naam. Net alsof ze met een of andere spectaculaire naam hadden moeten komen omdat ze er langer over na hebben gedacht!quote:Op donderdag 5 augustus 2010 08:47 schreef oh-oh het volgende:
Doet me denken aan Tim Burton en Helena Bonham Carter die voor hun dochter ook maar geen naam noemden ( en haar na maaaaaaaanden eindelijk de naam Nel gaven) .
Nu ja, het verhaal gaat dat het iets moest zijn dat van Helena afgeleid was, omdat alle vrouwen in die naam zo heten en vernoemd worden. Dan vind ik het wel knap dat een zo creatief stel zo lang doet over die naam hoor. Maar het past wel bij hun, ik vind het grappig, meer niet.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 10:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind Nel een leuke naam. Net alsof ze met een of andere spectaculaire naam hadden moeten komen omdat ze er langer over na hebben gedacht!
En ik vind een half jaar of misschien zelfs een jaar bedenktijkd logischer dan een week of een maand. Het baby'tje verandert dat eerste half jaar nog ontzettend en ik heb pas sinds kort het idee dat ik de contouren zie van de peuter, kleuter, puber en misschien zelfs volwassene die Ivan wordt (hij is bijna 9 maanden oud).
quote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:22 schreef Kleurdoos het volgende:
manman je moest eens weten wat ik nu dagelijks voorbij zie komen op mijn werk. ik kijk echt nergens meer van op..
het meest frustrerende zijn de Jaydens en Dilano's die er voorbij komen
(en dan denken ze origineel te zijn als ze het eens anders spellen
Dieleano, dylanno, Dilanoh, Jaiden, jeeden, Djeeden ;')
Oh jee, vergeet je helemaal dat je het kind nog moet aangeven en word je spontaan met een Delano opgezadeldquote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:15 schreef Pyttpytt het volgende:
Binnen hoeveel tijd moet je in NL volgens de wet eigenlijk een naam aan je kind geven? Bij het aangeven moet je toch verplicht een naam opgeven? Ons nieuwe buurjongetje van inmiddels bijna 3 maanden ( in NO dus) heeft nog geen naam. Gaat als baby en lillebror (kleine broer/broertje) door het leven. Je moet je kind hier binnen 6 maanden een naam geven, anders krijgt het automatisch de meest populaire naam uit het stadsdeel. Vind het maar een rare regeling eigenlijk, dat je zo lang de tijd krijgt.
Zo heet m`n neefje ookquote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:22 schreef Kleurdoos het volgende:
manman je moest eens weten wat ik nu dagelijks voorbij zie komen op mijn werk. ik kijk echt nergens meer van op..
Zo heten mijn buurjongetjes. En dan hebben we ook nog K.ayleigh en D.esteney in de aanbieding.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:22 schreef Kleurdoos het volgende:
Ja, of Ahmed of Mohammedquote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:40 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Oh jee, vergeet je helemaal dat je het kind nog moet aangeven en word je spontaan met een Delano opgezadeld![]()
Aparte regeling, maar vrees dat buurtjes dan toch een keuze moeten maken.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 16:17 schreef Pyttpytt het volgende:
[..]
Ja, of Ahmed of MohammedBuurtjes raken al in de stress want ze vinden geen leuke naam, en willen geen Mohammed
Mooi of niet, tja, daar laat ik me verder niet over uit. Maar t past in elk geval niet bij een oernoors menneke.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 20:26 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Aparte regeling, maar vrees dat buurtjes dan toch een keuze moeten maken.
En geen Ahmad of Mohammad hier ook... Ik vind het wel mooie namen (duhhhhhh), maar omdat de halve (moslim)wereld daar al mee rondloopt weinig uniek. En ook kunnen veel niet Arabisch sprekende personen het niet goed uitspreken. (Agmet. Mooo-ham - met.) De man heet versie 1 en hij wordt helemaal gek van Aaaaamaaaaaaaad. Terwijl je het toch echt wel anders uitspreekt.... Met hijg-h, en dus geen ggggg.
Brainpowerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 15:59 schreef Jeetjejom het volgende:
Laatst gehoord Brain, uitgesproken als Brian, maar velgens de ouders spreek je het toch uit als Bra-jen, dus schrijf je het Brain.![]()
Een heel klein beetje research kan geen kwaad he
Ik vind het altijd vreselijk als mensen mijn naam met een S uitspreken. Zo heet ik niet.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 16:08 schreef Pvoesss het volgende:
Zelfs de meest simpele naam spreken ze vaak verkeerd uit..
Mijn naam is heel makkelijk en daar hoorde mijn moeder over ach dat kind kan nooit haar eigen naam uitspreken.. Nooit moeite mee gehad.. en dochterlief zegt mijn naam ook als de beste.
mijn dochter haar naam dacht ik zelf van dat gaan mensen verkeerd doen.
De X spreken sommige mensen uit als een S en andere als een KS beide vind ik prima..
En een enkeling als SK maar die vind ik dan gewoon een beetje vreemd![]()
Haha, ik vind Isa liever klinken dan Iza. Dat klinkt zo streng.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 20:58 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb volgens mij nog nooit iemand Isa of Lisa met een echte s horen uitspreken. Als ik het nu probeer vind ik het heel onaangenaam en onvriendelijk klinken.
Leenwoord of niet, je spreekt xylofoon toch ook uit niet als sylofoon? Ik vind het helemaal niet 'te streng' als ik zeg dat ik het bijzonder vervelend vind als mensen me Sandra noemen. Ik noem Klaas toch ook geen Laas? Of Froukje Roukje?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 20:19 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind jullie wederom te streng. -Ks is een uitheemse beginklank. Wij Hollanders kennen die niet aan het begin van een woord of een lettergreep, met uitzondering van leenwoorden.
Tja, ik vind het iets om bij stil te staan als je een naam kiest met uitheemse klanken.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 21:41 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Leenwoord of niet, je spreekt xylofoon toch ook uit niet als sylofoon? Ik vind het helemaal niet 'te streng' als ik zeg dat ik het bijzonder vervelend vind als mensen me Sandra noemen. Ik noem Klaas toch ook geen Laas? Of Froukje Roukje?
Als je bijvoorbeeld een poepende kat uit je tuin wegjaagt, zeg je met het grootste gemak 'Kssst'. Toch?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 22:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Tja, ik vind het iets om bij stil te staan als je een naam kiest met uitheemse klanken.
Ik vind het ook best een tongbreker, Ksandra.
Tjaquote:Nell Marmalade, Eric Mustard and Vincent Mash.
Mooi!quote:Op donderdag 5 augustus 2010 21:49 schreef Pyttpytt het volgende:
[..]
. Als ik mijn dochter later bv Ranveig noem, kan ik ook niet verwachten dat mensen in Hollandia dat netjes als Rahnvei-j uitspreken. .
ha! Knutt!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |