Ja.quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:12 schreef tinny het volgende:
misschien een heel andere discussie maar sommige dingen "moeten" nou eenmaal.
(en dat zijn echt niet zo heel veel dingen hoor)
Ze zitten allebei aan de anti biotica (oorontsteking de ene en de andere keelonsteking) ze hebben allebei een paar dagen daarvoor nog koortst gehad.
Tja... dan "moet" dat gewoon even....
is dat nou echt zo raar?
je manier van omgang zoals ik het lees ..quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:08 schreef tinny het volgende:
[..]
waar lees je dat? Tuurlijk gaan we die van 16 maanden nog niet berispen...
precies...quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:15 schreef Lot_1 het volgende:
misschien begrijp ik jullie verkeerd hoor, maar als je zegt: 'kom we doen je jas even aan'. En je kind miept en je probeert het nog een keer en kind miept harder en je geeft dan toe door geen jas aan te doen dan ben je toch gewoon inconsequent? Je leert je kind dan toch gewoon dat als je lang genoeg zeurt, je je jas niet aan hoeft?
sorry maar een personeelsfeestje is geen moeten imho.. maar goed dat ben ikquote:Op dinsdag 21 december 2010 13:12 schreef tinny het volgende:
misschien een heel andere discussie maar sommige dingen "moeten" nou eenmaal.
(en dat zijn echt niet zo heel veel dingen hoor)
Ze zitten allebei aan de anti biotica (oorontsteking de ene en de andere keelonsteking) ze hebben allebei een paar dagen daarvoor nog koortst gehad.
Tja... dan "moet" dat gewoon even....
is dat nou echt zo raar?
een jas of alle losse troep die er nog bij moet vind ik een verschil, voor een jas was ik de strijd aangegaan, of alle losse aanhangels niet, was ik niet eens aan begonnen met zulke humeurtjes.quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:15 schreef Lot_1 het volgende:
misschien begrijp ik jullie verkeerd hoor, maar als je zegt: 'kom we doen je jas even aan'. En je kind miept en je probeert het nog een keer en kind miept harder en je geeft dan toe door geen jas aan te doen dan ben je toch gewoon inconsequent? Je leert je kind dan toch gewoon dat als je lang genoeg zeurt, je je jas niet aan hoeft?
Nee heeft niets met onconsequentie te maken, maar pick your battles..quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:15 schreef Lot_1 het volgende:
Als je kinderen al sikkeneurig zijn dan pas je je regime op dat moment al aan, en niet tentijde van het drama pas..quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:23 schreef Lot_1 het volgende:
Natuurlijk, niet alles 'moet'. Maar het lijkt me dat wanneer je eenmaal hebt gezegd dat het moet, dan het dan ook echt moet. En dat het niet onder het mom van 'pick your battles' ineens niet meer hoeft.. ik snap niet dat je dat niet inconsequent vindt.
Een 'kom, we doen je jas even aan' is toch geen opdracht? Op dat moment is het nog geen moeten, dus hoef je niet consequent te zijn. Daarom doe ik ook niet of nauwelijks aan 'moeten', want daarmee maak je alles veel moeilijker dan het hoeft te zijn...quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:23 schreef Lot_1 het volgende:
Natuurlijk, niet alles 'moet'. Maar het lijkt me dat wanneer je eenmaal hebt gezegd dat het moet, dan het dan ook echt moet. En dat het niet onder het mom van 'pick your battles' ineens niet meer hoeft.. ik snap niet dat je dat niet inconsequent vindt.
als ik er op terugkijk moet ik er altijd wel een beetje om lachen...quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:23 schreef E.T. het volgende:
Er zijn dus écht mensen die zich zó op laten naaien door een peuter van 2,5![]()
En dat gewoon een uur laten duren
Nou, zet mijn dan ook maar aande verhuiskant hoor, want ik ben het wel met ze eens dat als ik eenmaal gezegd heb dat de jas aan moet, dat ik dan niet toe ga geven omdat er drama geschopt wordt, dan kan ik het de volgende dag helemaal wel vergeten...quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:18 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Nee heeft niets met onconsequentie te maken, maar pick your battles..
wat ik bedoel is dat ik een kind niet tig keer ga straffen om een jas even hypothetisch, ik vraag haar netjes of ze haar jas aan wil doen.quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:33 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nou, zet mijn dan ook maar aande verhuiskant hoor, want ik ben het wel met ze eens dat als ik eenmaal gezegd heb dat de jas aan moet, dat ik dan niet toe ga geven omdat er drama geschopt wordt, dan kan ik het de volgende dag helemaal wel vergeten...
(Ik snap idd alleen ook niet helemaal goed waarom de hele reut aan sjaals etc ook in de auto moet, dan stikken ze toch de dievenmoord?)
dat, en ze hebben er buiten in de kou niks meer aan.quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:33 schreef Brighteyes het volgende:
(Ik snap idd alleen ook niet helemaal goed waarom de hele reut aan sjaals etc ook in de auto moet, dan stikken ze toch de dievenmoord?)
Oh zo is Opa L. zo;n paniek vogel die deed in september al een maillot een spijkerbroek een hemd een shirt een coltrui en een vest bij arwen aan en handschoentjes en sokken en muts aan...quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:39 schreef moussy het volgende:
[..]
dat, en ze hebben er buiten in de kou niks meer aan.
Zover is het nooit gekomen, en ik laat haar de keus dan.quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:39 schreef Santako het volgende:
Naar bed/boven sturen is toch ook een soort van straf, Evenstar?
Oops, verkeerde account...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |