Klopt.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 19:18 schreef twiFight het volgende:
Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook afgegaan ben op de kosten, maar achteraf is dat zo triviaal. Wat belangrijker is is hoe het klikt, of nog beter: hoe goed je leert. Want een rijschool kan wel goedkoop zijn, maar als je vervolgens maar heel traag leert dan ben je alsnog meer kwijt. En extra lessen bij moeten kopen gaat je sneller geld kosten dan een pakket nemen bij een andere iets duurdere rijschool. Nu is het probleem dat je van te voren niet kunt weten welke rijschool jou het beste les kan geven. Daarom zijn juist die 5 probeerlessen zo handig.
Als ik met een cynische blik even terugdenk aan mijn verloop dan zou ik kunnen gaan denken dat hij mij 10 lessen extra aangesmeerd heeft. Van les 20 t/m 30 heb ik namelijk bar weinig geleerd en uberhaupt nooit echt nieuwe dingen gedaan. Van les 30-40 toen ik bijna examen moest doen kreeg ik opeens allemaal lastige opdrachten die ik nog goed moest leren. Toen vroeg ik me wel af "waarom kon ik hier niet eerder mee oefenen, ik heb de afgelopen 10 lessen uit mijn neus gevreten!". Maar goed, misschien reed ik nog niet consistent genoeg, misschien vond hij me er nog niet klaar voor, etc etc bla bla, ik zal er nooit achter komen. Punt is dat je je wel kunt gaan blind staren op kosten, maar als je een les niks leert gooi je 40 euro 'weg'! Er zijn meer dingen belangrijk.
Ik ben trouwens al met al ongeveer 1800 euro kwijt geweest aan mijn rijbewijs, maar dat is wel incl kosten voor het aanvragen van het rijbewijs en ook treinkosten a ¤6 per les toen mijn OV niet meer geldig was.
Precies mijn punt.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 19:18 schreef twiFight het volgende:
Wat belangrijker is is hoe het klikt, of nog beter: hoe goed je leert. Want een rijschool kan wel goedkoop zijn, maar als je vervolgens maar heel traag leert dan ben je alsnog meer kwijt. En extra lessen bij moeten kopen gaat je sneller geld kosten dan een pakket nemen bij een andere iets duurdere rijschool. Nu is het probleem dat je van te voren niet kunt weten welke rijschool jou het beste les kan geven. Daarom zijn juist die 5 probeerlessen zo handig.
Hier ga ik nog even op in, hopelijk vinden jullie het ook nuttig dat ik dat doe.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 19:22 schreef DeRakker. het volgende:
Klopt.
Ik had na 10-15 lessen ook alles gehad, maar het helemaal goed onder de knie te krijgen heb je wel meer lessen nodig, ook vooral het kijken kost even tijd.
Jeetje.. Ik had ook een pakket van 40 lessen maar ik moest toch echt de eerste les alles zelf doen, behalve dat hij remde als het fout ging. 't Is mij goed bevallen, maar ik kan me voorstellen dat je als je daar 6 lessen mee moet wachten een beetje de balen hebt.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 20:37 schreef Purdey het volgende:
Ik ben in principe voor de prijs bij een bepaalde rijschool gegaan. In Rotterdam heb je drie 'grote' rijscholen die ontzettend met elkaar concureren en elkaar niet kunnen luchten of zien op de weg. Ik heb ze alledrie overwogen, en uiteindelijk bij 1 gegaan. Ik betaalde 1260,- voor 40 lessen en een examen. Uiteindelijk zijn daar nog drie pakketten van 20 bijgekomen, van 540,- per stuk. Ik was dus 2880,- kwijt voor rijles, en nog 120,- voor een TTT. Achteraf maakte het voor mij dus geen fuck uit of ik een duurdere, maar hele goede rijschool had genomen, of de goedkope en minder goede.
Uiteindelijk heb ik m'n examen in 1 keer gehaald, en heb ik een ontzettend leuke tijd gehad met rijles. Dat is ook wat waard. Beter op deze manier, dan bij een ongezellige instructeur waarbij ik na 60 lessen huilend de auto had verlatenIk vind wel dat mijn instructeur erg laks was. Ik las/lees hier verhalen van leerlingen die meteen de hele auto semi besturen, terwijl ik 6 lessen lang alleen gas heb mogen geven, en heb mogen sturen. Toen weer 4 lessen remmen erbij..Uiteindelijk mocht ik pas schakelen na een les of tien. Als je er maar 40 hebt, is dat gewoon véél te laks. Toen ik hem na 60 lessen vroeg wat ik eigenlijk allemaal nog moest kunnen voor een examen, zei hij dat ik alleen nog de snelweg en de kruispunten 'even' moest doen. Uiteindelijk heeft dat dus nog 40 lessen geduurd.
Nou, ik maakte me daar toen niet zoveel zorgen over. Het was nieuw, en logisch, vond ik toen. Maar als je ziet wat er nog allemaal meer bij komt kijken dan alleen de auto besturen, dan is het gewoon een noodzaak dat je meteen begint met alles. Of in elk geval de tweede les. Ik ging ook bijvoorbeeld steeds naar hetzelfde bedrijventerrein om te leren kijken, en stuuroefeningen te doen. Ik heb daar een geul gereden in die straten, en werd ook echt bloedchagerijnig als ik door had dat ik daar heen moest weer. Na 10 rondjes komt dat gewoon je keel uitquote:Op zondag 15 augustus 2010 08:30 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Jeetje.. Ik had ook een pakket van 40 lessen maar ik moest toch echt de eerste les alles zelf doen, behalve dat hij remde als het fout ging. 't Is mij goed bevallen, maar ik kan me voorstellen dat je als je daar 6 lessen mee moet wachten een beetje de balen hebt.
Ehm jaquote:Op maandag 16 augustus 2010 13:30 schreef FerdiV het volgende:
Mmm ik moet mijn theorie nog halen en heb hier een 'oud' boek liggen. Het heet 'Theorie Leren Auto' en het is de eerste druk (eind 2008) terwijl de derde druk al uit is. Denken jullie dat het uitmaakt?
Nee volwassene en ouders, dat zijn echt pareltjes....quote:Op maandag 16 augustus 2010 23:56 schreef twiFight het volgende:
Ik heb medelijden, tenzij het jongens van 18-22 jaar zijn. Dan hoop ik dat ze falen en nog flink wat lessen extra moeten. Hoe de gemiddelde opgeschoten puber rijdt is me nog steeds een doorn in het oog.
Onzin ik heb sinds vandaag m'n rijbewijs en ben de hele dag beetje wezen rijden en 9 van de 10 keer zat er een oudere vent/vrouw in mn kofferbak te duwen. Dus deze uitspraak slaat werkelijk waar nergens opquote:Op maandag 16 augustus 2010 23:56 schreef twiFight het volgende:
Ik heb medelijden, tenzij het jongens van 18-22 jaar zijn. Dan hoop ik dat ze falen en nog flink wat lessen extra moeten. Hoe de gemiddelde opgeschoten puber rijdt is me nog steeds een doorn in het oog.
Geen medelijden voor mij, goed zo jongenquote:Op maandag 16 augustus 2010 23:56 schreef twiFight het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |