abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85269496
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 22:28 schreef ScarFace- het volgende:

Ik sta ook niet meer open voor het commentaar van mijn instructeur :P krijg er echt koppijn van.

Doe het lekker op je eigen manier, komt helemaal goed. -O-
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 03:13:54 #152
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_85270130
Klinkt gewoon alsof hij beter even van rijschool kan wisselen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 09:58:03 #153
251095 Purdey
Better off alone..
pi_85272420
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 03:13 schreef twiFight het volgende:
Klinkt gewoon alsof hij beter even van rijschool kan wisselen.
Wie ergert zich op een gegeven moment niet aan z'n instructeur?
In het begin heb je die man/vrouw nodig, omdat je er geen reet van kunt. Maar op een gegeven moment heb je een dusdanig niveau dat die persoon naast je overbodig wordt. Dan rij je alsnog niet perfect, maar dan zijn het alleen nog bijschaaf puntjes :)
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 10:44:27 #154
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_85273052
Op zich heb je een goed punt, maar had hij al niet 40 lessen gehad? Dan zou ik toch wel serieus na gaan denken of ik verwacht bij de huidige instructeur het te gaan halen. Ach, is ook een gevoelskwestie die alleen hij kan beslissen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
pi_85274638
Na mailtjes, elkaar bellen niet beide niet bereiken eindelijk mn rijschool gesproken. In hun planning kon ik maar de helft, omdat ik mijn uren van mn (soort van nieuwe) werk nog niet wist.
En ze had ook meteen een examen aangekocht, die alleen binnen 12 uur nog veranderd kon worden.
Brrr... Gelieve eerst in overleg met mij.

Nu dus 25 aug 1 les gepland. En dan kijken hoeveel uur ik nog moet (na bijna 3 mnd niet gelest te hebben) en die plannen + examen. Dan hoop ik toch eindelijk mn rijbewijs te hebben voordat september voorbij is. Als ik het deze keer wel haal.
pi_85278152
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 01:40 schreef twiFight het volgende:
Waar ik me wel aan ergerde is dat hij blijkbaar het verschil niet wist tussen iets niet goed weten en iets niet goed doen. Ik weet best dat je moet kijken, ik weet best dat je de koppeling rustig los moet laten, dat hoef je echt niet elke keer te zeggen. Daarom kan het nog wel fout gaan, het is soms best lastig. Dan ging hij elke keer weer alles uitleggen, maar daar had ik niks aan. Als ik in die tijd gewoon ff een tweede keer had kunnen oefenen had ik zo 5 lessen minder nodig gehad.
:Y Precies dit.
pi_85280483
Ik ben nu al een tijdje 17 en heb al rond zitten kijken voor rijlessen. Ik kwam een héél aantrekkelijk aanbod tegen bij deze rijschool, goedkoper heb ik het niet gezien in mijn omgeving :) :
http://www.jaddi-rijschool.nl/page_1194535903625.html

Gratis herexamen bij ieder pakket!
Nu had ik wel de vraag; zijn 30 lessen doorgaans genoeg om m'n rijbewijs te halen?
graag verwijderen
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 15:31:34 #158
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_85280490
Woei, straks mijn eerste verre autorit :P. Moet m'n zusje en een vriendin van d'r ophalen uit Biddinghuizen, zo'n 45 minuten rijden (~43 km) vanaf mijn woonplaats. Navigatie maar instellen, anders verdwaal ik :P.

quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 15:31 schreef blckbb het volgende:
Ik ben nu al een tijdje 17 en heb al rond zitten kijken voor rijlessen. Ik kwam een héél aantrekkelijk aanbod tegen bij deze rijschool, goedkoper heb ik het niet gezien in mijn omgeving :) :

Nu had ik wel de vraag; zijn 30 lessen doorgaans genoeg om m'n rijbewijs te halen?
Tja, hangt er vanaf hoe snel je het oppakt, ik had een pakket van 25 lessen, heb er uiteindelijk 35 gehad.
pi_85280827
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 15:31 schreef jacobras het volgende:
Woei, straks mijn eerste verre autorit :P. Moet m'n zusje en een vriendin van d'r ophalen uit Biddinghuizen, zo'n 45 minuten rijden (~43 km) vanaf mijn woonplaats. Navigatie maar instellen, anders verdwaal ik :P.
[..]

Tja, hangt er vanaf hoe snel je het oppakt, ik had een pakket van 25 lessen, heb er uiteindelijk 35 gehad.
Ik ga, qua geld, er ook wel vanuit dat ik een 30 lessenpakket nodig heb. Bovendien kan ik als ik zak gewoon 5-10 lessen erbij nemen (200-400 euro) en gratis herexamen doen :)
graag verwijderen
pi_85281029
quote:

Aantal lessen verschilt heel erg per persoon, ik heb leerlingen gehad die na 20 uur geslaagd waren maar had er ook die het na 100 uur nog niet konden.

Ik heb je link zitten bekijken en wat viel me op?
1 rijles 40 euro, verschil in prijs tussen pakket 1 en 2 (scheelt 10 lessen) precies 400 euro. Geen korting bij een groter pakket dus. -O-
Het verschil tussen pakket 2 en 3 is minimaal, scheelt je 1,65 per les.
Als ik jou was zou ik pakket 1 nemen, zo leg je jezelf tenminste niet vast aan die rijschool want stel dat het niet bevalt?
pi_85281333
En dan moet ik weer een nieuw lespakket aanschaffen bij een andere rijschool mocht ik switchen? Word een duur geintje
graag verwijderen
pi_85281459
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 16:07 schreef blckbb het volgende:
En dan moet ik weer een nieuw lespakket aanschaffen bij een andere rijschool mocht ik switchen? Word een duur geintje
Je kunt het ook anders doen:
Neem eerst een aantal losse lessen, dan weet je of het klikt tussen jou en je instructeur en neem daarna evt. een pakket.
Dan weet je instructeur ook hoe snel je dingen oppikt en kan je vertellen hoeveel lessen hij denkt dat je nodig hebt.
pi_85281498
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 16:13 schreef vannelle het volgende:

[..]

Je kunt het ook anders doen:
Neem eerst een aantal losse lessen, dan weet je of het klikt tussen jou en je instructeur en neem daarna evt. een pakket.
Dan weet je instructeur ook hoe snel je dingen oppikt en kan je vertellen hoeveel lessen hij denkt dat je nodig hebt.
Daar is een proefles toch voor? Of vind je dat je daarvoor meerdere lessen nodig hebt? :)
graag verwijderen
pi_85281540
quote:

Ik heb bij bruinsma in utrecht gelest. Intake gehad en daaruit kwam 29 uur in de auto en 6 uur in een lokaal, geen theorie maar praktijkbegeleiding. Dus enkele handige tips/aanwijzingen enz voor meer kans van slagen. Denk aan punten om te gaan staan als je een drukke weg wilt oprijden.

Na deze 29 uur + 6 uur praktijkles in lokaal heb ik het gehaald. Zat ook een TTT bij.

Voordeel van grote rijschool is dat als je instructeur ziek is, je makkelijk een vervanger hebt.

(i.t.t. de meesten hier gingen mijn laatste lessen niet slecht maar juist steeds beter O-) )
lama
pi_85281584
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 16:17 schreef lbeew het volgende:

[..]

Ik heb bij bruinsma in utrecht gelest. Intake gehad en daaruit kwam 29 uur in de auto en 6 uur in een lokaal, geen theorie maar praktijkbegeleiding. Dus enkele handige tips/aanwijzingen enz voor meer kans van slagen. Denk aan punten om te gaan staan als je een drukke weg wilt oprijden.

Na deze 29 uur + 6 uur praktijkles in lokaal heb ik het gehaald. Zat ook een TTT bij.

Voordeel van grote rijschool is dat als je instructeur ziek is, je makkelijk een vervanger hebt.

(i.t.t. de meesten hier gingen mijn laatste lessen niet slecht maar juist steeds beter O-) )
Ik heb via een site meerdere mails gekregen van Rijscholen in Utrecht maar die lessen hier (Culemborg) niet.
graag verwijderen
pi_85282883
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 16:15 schreef blckbb het volgende:

[..]

Daar is een proefles toch voor? Of vind je dat je daarvoor meerdere lessen nodig hebt? :)
Ik redeneer nu even als ex-rijschoolhouder die met je meedenkt.

Om het aantal nodige rijlessen te bepalen is een proefles in principe voldoende, maar dan weet je nog steeds niet of het klikt.
En aangezien het prijsverschil per uur tussen een losse les, pakket 1 en pakket 2 er gewoonweg niet is zou ik me niet te vroeg vastleggen aan een rijschool. Financieel schiet je er niks mee op in ieder geval.

Ik snap die prijsstelling van die rijschool ook niet, hoe uitgebreider het pakket hoe gunstiger de prijs zou moeten zijn. Logischerwijs dan. Waarom zou je een uitgebreid pakket nemen?

Maar goed, ik ken ze niet dus kan me alleen maar dingen afvragen zonder er over te oordelen.
Gratis proefles en examengarantie zijn iig ^O^
pi_85283166
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 17:19 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik redeneer nu even als ex-rijschoolhouder die met je meedenkt.

Om het aantal nodige rijlessen te bepalen is een proefles in principe voldoende, maar dan weet je nog steeds niet of het klikt.
En aangezien het prijsverschil per uur tussen een losse les, pakket 1 en pakket 2 er gewoonweg niet is zou ik me niet te vroeg vastleggen aan een rijschool. Financieel schiet je er niks mee op in ieder geval.

Ik snap die prijsstelling van die rijschool ook niet, hoe uitgebreider het pakket hoe gunstiger de prijs zou moeten zijn. Logischerwijs dan. Waarom zou je een uitgebreid pakket nemen?

Maar goed, ik ken ze niet dus kan me alleen maar dingen afvragen zonder er over te oordelen.
Gratis proefles en examengarantie zijn iig ^O^
Tsja, het grootste pakket is in vergelijking met andere rijscholen, zeker ivm herexamen, véél goedkoper, dus sowieso de moeite waard.

Hoeveel lessen zou je aanraden buiten de proefles om te zien of het klikt? :Y
graag verwijderen
pi_85283486
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 17:31 schreef blckbb het volgende:

Hoeveel lessen zou je aanraden buiten de proefles om te zien of het klikt? :Y
Ik denk dat je na een uurtje of 5 wel in de gaten hebt of het klikt of niet. Iemand kan zich een uur lang aardiger/beter voordoen dan dat ie is maar na een aantal uurtjes ga je de ware aard wel zien.
Nogmaals, ik ken hem niet dus wil hem ook niet in een negatief daglicht zetten. Kan ik niet eens, al zou ik het willen. Ik denk alleen ff met jou mee. ;)

Mijn plannetje:
gratis proefles
5 losse lessen om elkaar te leren kennen en kijken of het klikt
pakket van 10 of 20 lessen zodat je die examengarantie hebt (per uur net zo duur als een losse les)
eventuele losse lessen indien nodig, examen en evt. herexamen heb je immers al betaald?

Qua prijs maakt dit niks uit, tenzij je het pakket van 30 lessen neemt, dan bespaar je maar liefst 1,65 per les.
Belangrijkste is dat de verstandhouding goed is, dat leert een stuk sneller dan dat je een hekel aan je instructeur hebt.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 18:25:57 #169
251095 Purdey
Better off alone..
pi_85284281
Zijn er echt rijscholen die een gratis proefles met je zouden doen?!
pi_85284660
ik had een gratis rijtest/intake
lama
pi_85284867
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 18:25 schreef Purdey het volgende:
Mijn eerste rijles was gratis, was alleen sturen, richtingaanwijzer en uitleg van alle knopjes.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 18:58:28 #172
251095 Purdey
Better off alone..
pi_85285070
Wat een luxe dan. Ik heb gelijk een pakket gekocht van 40 lessen+examen. Heb zelfs nooit aan een intake gedacht
pi_85285230
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 18:58 schreef Purdey het volgende:
Wat een luxe dan. Ik heb gelijk een pakket gekocht van 40 lessen+examen. Heb zelfs nooit aan een intake gedacht
Wist het eerst ook niet van tevoren, hij kwam daar bij het betalen mee... nouja dan hoor je me niet klagen :)
pi_85285457
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 18:25 schreef Purdey het volgende:
Maar zat!
Maakt de drempel voor de 1e kennismaking lekker laag en als je jezelf als rijschool goed profileert heb je er weer een leerling(e) bij.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 19:18:00 #175
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_85285539
Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook afgegaan ben op de kosten, maar achteraf is dat zo triviaal. Wat belangrijker is is hoe het klikt, of nog beter: hoe goed je leert. Want een rijschool kan wel goedkoop zijn, maar als je vervolgens maar heel traag leert dan ben je alsnog meer kwijt. En extra lessen bij moeten kopen gaat je sneller geld kosten dan een pakket nemen bij een andere iets duurdere rijschool. Nu is het probleem dat je van te voren niet kunt weten welke rijschool jou het beste les kan geven. Daarom zijn juist die 5 probeerlessen zo handig.

Als ik met een cynische blik even terugdenk aan mijn verloop dan zou ik kunnen gaan denken dat hij mij 10 lessen extra aangesmeerd heeft. Van les 20 t/m 30 heb ik namelijk bar weinig geleerd en uberhaupt nooit echt nieuwe dingen gedaan. Van les 30-40 toen ik bijna examen moest doen kreeg ik opeens allemaal lastige opdrachten die ik nog goed moest leren. Toen vroeg ik me wel af "waarom kon ik hier niet eerder mee oefenen, ik heb de afgelopen 10 lessen uit mijn neus gevreten!". Maar goed, misschien reed ik nog niet consistent genoeg, misschien vond hij me er nog niet klaar voor, etc etc bla bla, ik zal er nooit achter komen. Punt is dat je je wel kunt gaan blind staren op kosten, maar als je een les niks leert gooi je 40 euro 'weg'! Er zijn meer dingen belangrijk.

Ik ben trouwens al met al ongeveer 1800 euro kwijt geweest aan mijn rijbewijs, maar dat is wel incl kosten voor het aanvragen van het rijbewijs en ook treinkosten a ¤6 per les toen mijn OV niet meer geldig was.
pi_85285667
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 19:18 schreef twiFight het volgende:
Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook afgegaan ben op de kosten, maar achteraf is dat zo triviaal. Wat belangrijker is is hoe het klikt, of nog beter: hoe goed je leert. Want een rijschool kan wel goedkoop zijn, maar als je vervolgens maar heel traag leert dan ben je alsnog meer kwijt. En extra lessen bij moeten kopen gaat je sneller geld kosten dan een pakket nemen bij een andere iets duurdere rijschool. Nu is het probleem dat je van te voren niet kunt weten welke rijschool jou het beste les kan geven. Daarom zijn juist die 5 probeerlessen zo handig.

Als ik met een cynische blik even terugdenk aan mijn verloop dan zou ik kunnen gaan denken dat hij mij 10 lessen extra aangesmeerd heeft. Van les 20 t/m 30 heb ik namelijk bar weinig geleerd en uberhaupt nooit echt nieuwe dingen gedaan. Van les 30-40 toen ik bijna examen moest doen kreeg ik opeens allemaal lastige opdrachten die ik nog goed moest leren. Toen vroeg ik me wel af "waarom kon ik hier niet eerder mee oefenen, ik heb de afgelopen 10 lessen uit mijn neus gevreten!". Maar goed, misschien reed ik nog niet consistent genoeg, misschien vond hij me er nog niet klaar voor, etc etc bla bla, ik zal er nooit achter komen. Punt is dat je je wel kunt gaan blind staren op kosten, maar als je een les niks leert gooi je 40 euro 'weg'! Er zijn meer dingen belangrijk.

Ik ben trouwens al met al ongeveer 1800 euro kwijt geweest aan mijn rijbewijs, maar dat is wel incl kosten voor het aanvragen van het rijbewijs en ook treinkosten a ¤6 per les toen mijn OV niet meer geldig was.
Klopt.
Ik had na 10-15 lessen ook alles gehad, maar het helemaal goed onder de knie te krijgen heb je wel meer lessen nodig, ook vooral het kijken kost even tijd.
Heb alles bij elkaar, lessen/theorieboeken/examens/rijbewijs zelf enz totaal 1840 euro kwijt... heb 2 examens gedaan, 2de examen 37 lessen totaal, eerste examen had ik 34 lessen gedaan.
pi_85285735
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 19:18 schreef twiFight het volgende:
Wat belangrijker is is hoe het klikt, of nog beter: hoe goed je leert. Want een rijschool kan wel goedkoop zijn, maar als je vervolgens maar heel traag leert dan ben je alsnog meer kwijt. En extra lessen bij moeten kopen gaat je sneller geld kosten dan een pakket nemen bij een andere iets duurdere rijschool. Nu is het probleem dat je van te voren niet kunt weten welke rijschool jou het beste les kan geven. Daarom zijn juist die 5 probeerlessen zo handig.

Precies mijn punt.
Als het niet klikt/niet gezellig is/lesgeven is onder de maat dan doe je er onnodig lang over en da's echt zonde van het geld.
En aangezien er in dit geval geen verschil in lesprijs zit tov losse les, pakket1 of 2 zou ik zeker niet direct een pakket nemen.
pi_85286207
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 19:22 schreef DeRakker. het volgende:

Klopt.
Ik had na 10-15 lessen ook alles gehad, maar het helemaal goed onder de knie te krijgen heb je wel meer lessen nodig, ook vooral het kijken kost even tijd.

Hier ga ik nog even op in, hopelijk vinden jullie het ook nuttig dat ik dat doe. ;)

De 1e lessen gaan voornamelijk om voertuigbeheersing, gaan idd een aantal lessen overheen al zou je het een aap nog kunnen leren.
Dan kun je alle aspecten van het rijden wel behandeld hebben: je moet het je nog eigen maken.
Want na voertuigbeheersing komt verkeersdeelname en da's veel belangrijker. Hoe schat je situaties in? Hoe pas je de theorie in de praktijk toe? Heb je in een schrikreactie je voertuig nog steeds onder controle? Ga je in een schrikreactie rare dingen doen? En ga zo maar door.....(En dat kun je volgens mij een aap niet leren ;) )
De bediening moet min of meer automatisme worden zodat je je op situaties kan concentreren zonder over de bediening na te hoeven denken.
Tuurlijk zul je nog wel nadenkmomentjes hebben maar dat slijt er wel af als je al een tijd je rbw hebt. :)

Dus alles behandeld hebben wil niet zeggen dat je alles beheerst. Dan begint het oefenen pas dus DeRakker had het helemaal bij het rechte eind! ^O^
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 20:37:55 #179
251095 Purdey
Better off alone..
pi_85287709
Ik ben in principe voor de prijs bij een bepaalde rijschool gegaan. In Rotterdam heb je drie 'grote' rijscholen die ontzettend met elkaar concureren en elkaar niet kunnen luchten of zien op de weg. Ik heb ze alledrie overwogen, en uiteindelijk bij 1 gegaan. Ik betaalde 1260,- voor 40 lessen en een examen. Uiteindelijk zijn daar nog drie pakketten van 20 bijgekomen, van 540,- per stuk. Ik was dus 2880,- kwijt voor rijles, en nog 120,- voor een TTT. Achteraf maakte het voor mij dus geen fuck uit of ik een duurdere, maar hele goede rijschool had genomen, of de goedkope en minder goede.

Uiteindelijk heb ik m'n examen in 1 keer gehaald, en heb ik een ontzettend leuke tijd gehad met rijles. Dat is ook wat waard. Beter op deze manier, dan bij een ongezellige instructeur waarbij ik na 60 lessen huilend de auto had verlaten :) Ik vind wel dat mijn instructeur erg laks was. Ik las/lees hier verhalen van leerlingen die meteen de hele auto semi besturen, terwijl ik 6 lessen lang alleen gas heb mogen geven, en heb mogen sturen. Toen weer 4 lessen remmen erbij..Uiteindelijk mocht ik pas schakelen na een les of tien. Als je er maar 40 hebt, is dat gewoon véél te laks. Toen ik hem na 60 lessen vroeg wat ik eigenlijk allemaal nog moest kunnen voor een examen, zei hij dat ik alleen nog de snelweg en de kruispunten 'even' moest doen. Uiteindelijk heeft dat dus nog 40 lessen geduurd.
pi_85290371
Gisteren dus voor het eerst in twee maanden motorrijles gehad. Een dubbele, dus 2x1.5 uur, 3 uur op de motor *O*. De eerste was slecht door het inkomen maar de tweede ging prima, waar ik en de instructeur wel tevreden mee waren :)
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')