PvdA regeerde toch ook met de CU? Alsof de CU altijd zo leuk gezellig en eerlijk is.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:23 schreef gelly het volgende:
Wat was het credo van het CDA ook alweer ? "Fatsoen moet je doen" geloof ik. En dat is samenwerking met een partij die 1 miljoen van je landgenoten met regelmaat schoffeert kennelijk. Ik begrijp ook niet dat zowel de VVD als het CDA niet gewoon zeggen "met de PVV regeren we niet, de standpunten staan mijlenver van wat wij een normale omgang met elkaar vinden".
Doodsbang om kiezers te verliezen, te achterlijk voor woorden. Je staat toch ergens voor ?
Hoezo> Een minderheidskabinet moet je willen???quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:24 schreef phpmystyle het volgende:
Bea kan dit ook niet afwijzen, als ze dat wel doet dan heeft ze haar persoonlijke afkeuring laten doorschemeren aan 2,5 miljoen potentiele pvv stemmers.
Ik vind het niveau van de 'links vs. rechts discussies' onnozel. Net spelende kinderen op een schoolplein die gelijk willen hebben. Of in dit geval: een bepaalde coalitie willen. Het zou fijner zijn als mensen redeneren vanuit hun eigen gedachtegoed, en niet tegen iets. De argumentatie ook vandaag voor deze coalitie: ja, alles beter dan een linkse regering of een regering met de PvdA. Jongens toch, wordt volwassen.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
"praat" makkelijker, en zit er nog wel ff in
Why?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoezo> Een minderheidskabinet moet je willen???
Waar heb je het over?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
PvdA regeerde toch ook met de CU? Alsof de CU altijd zo leuk gezellig en eerlijk is.
?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
PvdA regeert toch ook met de CU? Alsof de CU altijd zo leuk gezellig en eerlijk is.
Voor een bestuurbaar land, inderdaad, en respect voor de democratische orde. Doe nu niet alsof deze vorm van samenwerking uit de lucht komt vallen. Je had alleen vurig gehoopt dat het niet nodig was.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:23 schreef gelly het volgende:
Wat was het credo van het CDA ook alweer ? "Fatsoen moet je doen" geloof ik. En dat is samenwerking met een partij die 1 miljoen van je landgenoten met regelmaat schoffeert kennelijk. Ik begrijp ook niet dat zowel de VVD als het CDA niet gewoon zeggen "met de PVV regeren we niet, de standpunten staan mijlenver van wat wij een normale omgang met elkaar vinden".
Doodsbang om kiezers te verliezen, te achterlijk voor woorden. Je staat toch ergens voor ?
True...quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:25 schreef Toad het volgende:
[..]
Ik vind het niveau van de 'links vs. rechts discussies' onnozel. Net spelende kinderen op een schoolplein die gelijk willen hebben. Of in dit geval: een bepaalde coalitie willen. Het zou fijner zijn als mensen redeneren vanuit hun eigen gedachtegoed, en niet tegen iets. De argumentatie ook vandaag voor deze coalitie: ja, alles beter dan een linkse regering of een regering met de PvdA. Jongens toch, wordt volwassen.
Precies, daarom wil ik een regering waar de PVV part noch deel van is. Het heeft wel weer lang genoeg geduurd. De LPF heeft de samenleving ook miljarden gekost. Gewoon zeggen "nee, we willen niets met de PVV, vandaag niet, morgen niet, nooit niet" .quote:
Je hebt zeker gelijk, maar mensen roepen liever wat zonder zich te verdiepen in hoe iets werkelijk zit. Overigens vind ik dat de politieke partijen zelf het meeste doen om te polariseren, met Wilders voorop. Dat zet de toon voor discussies in topics hier op FOK!quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:25 schreef Toad het volgende:
[..]
Ik vind het niveau van de 'links vs. rechts discussies' onnozel. Net spelende kinderen op een schoolplein die gelijk willen hebben. Of in dit geval: een bepaalde coalitie willen. Het zou fijner zijn als mensen redeneren vanuit hun eigen gedachtegoed, en niet tegen iets. De argumentatie ook vandaag voor deze coalitie: ja, alles beter dan een linkse regering of een regering met de PvdA. Jongens toch, wordt volwassen.
Vertel dat Rutte en WIlders, die op tv steeds zeggen naar een "rechts kabinet" te streven.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:25 schreef Toad het volgende:
[..]
Fascisten vind ik wel wat ver gaan, maar in grote lijnen ben ik het hier mee eens.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het zou een partij die gedecimeerd is door de kiezer anders sieren om eerst eens na te gaan denken over zijn toekomst en zijn rol in de komende jaren in plaats van te helpen een fascistenpartij zijn punten gerealiseerd te krijgen.
Die congressen zijn anders best slaapverwekkend lijkt me, maar dit wordt vuurwerkquote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:16 schreef Toad het volgende:
Op het congres stemmen leden die in de regio's dit kabinet moeten gaan verdedigen. Die kijken bijvoorbeeld ook naar de PS-verkiezingen van volgend jaar. Ik denk dat er best wat discussie op gang komt.
Wat dan weer vreemd is als ik op Fok lees, dat PVV adepten, in hun pogingen het extreem-rechts zijn te ontkennen, altijd roepen dat de PVV links is. "Net als Hitler" is dan het veelgehoorde argument.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:31 schreef remlof het volgende:
[..]
Vertel dat Rutte en WIlders, die op tv steeds zeggen naar een "rechts kabinet" te streven.
Cu is tegen abortus, CU is tegen euthanasie, CU is tegen homo's, niet vies van discriminatie omtrent vrouwe en mensen die op hetzelfde geslacht vallen. Met die partij heeft de PvdA ook geregeerd.quote:
Want Cohen etcetera hanteren die termen nooit?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:31 schreef remlof het volgende:
[..]
Vertel dat Rutte en WIlders, die op tv steeds zeggen naar een "rechts kabinet" te streven.
Valse hoop. Dat congres is gewoon voorgekookt.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:32 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Die congressen zijn anders best slaapverwekkend lijkt me, maar dit wordt vuurwerkNiks geen ja en amen, maar de enige mogelijkheid voor de leden om zich tegen deze regeringsdeelname uit te spreken. Dus alle leden die zeer tegen zijn gaan erheen en de journalisten ook
Welke voorstellen deed de CU precies daaromtrent ?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Cu is tegen abortus, CU is tegen euthanasie, CU is tegen homo's, niet vies van discriminatie omtrent vrouwe en mensen die op hetzelfde geslacht vallen. Met die partij heeft de PvdA ook geregeerd.
Het probleem is alleen dat Paars+ de enige optie zonder CDA is (zover ik weet).quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:32 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Fascisten vind ik wel wat ver gaan, maar in grote lijnen ben ik het hier mee eens.
Het cda is de helft van zijn aantal zetels kwijt, is en moet niet zo hoog van de toren blazen.
Onzin.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Valse hoop. Dat congres is gewoon voorgekookt.
Natuurlijk niet.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Valse hoop. Dat congres is gewoon voorgekookt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |