Waarschijnlijk kunnen ze niet vaststellen wie de dodelijke steek toebracht, zeker niet als ze allemaal naar elkaar blijven wijzen.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 17:58 schreef Hathor het volgende:
Uiteraard is dit natuurlijk wel vreselijk triest, en een laffe moord. De daders mogen wat mij betreft de rest van hun leven wegrotten tussen 4 muren.
over het algemeen kunnen duitse (wehrmacht) soldaten en de bezette volkeren en geallieerrde soldaten nu goed met elkaar.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 17:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar dat maakt voor de situatie van Nederlandse Molukkers niks uit. Die hebben zich gewoon te gedragen net als jij en ik.
Mijn opa is ook de enige overlevende van de bezetting. Maar als ik Duitsers in elkaar ga slaan, krijg ik echt wel gevangenisstraf. En zo hoort het ook.
Eens de Molukkers die ik ken hebben ook stuk voor stuk een goede baan, enige wat je kan zeggen is dat het wel opgewonden standjes zijn.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 17:52 schreef Hathor het volgende:
[..]
Totaal mislukte groep? Hoeveel ken jijj er persoonlijk? ikzelf ken er plenty en ze hebben allemaal een baan waar menig Nederlander het water bij uit de bek zal lopen. Als je niet weet waar je over praat, hou dan gewoon stil joh, je maakt je belachelijk met dit soort gezwets.
Dit is toch de wil van allah?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 23:21 schreef Truee het volgende:
Pfff, Jezus Christ....![]()
Die jongen is niet gestoken door zijn vriendin, maar door een groep jongens. Zijn ex-vriendin heeft ervoor gezorgd dat die jongens hem hebben vermoord. Die jongen is gelokt door z`n ex-vriendin (2 - 3uur in de nacht). Hij is eerst mishandeld, 2x gestoken (1x in het hart) en daarna nog door hun 2x overreden met de auto. Hij is door vreemden op straat gevonden en naar het ziekenhuis gebracht.
Dit vinden jullie normaal?! Dit is iets wat dagelijks voorkomt? Of vinden jullie het toevallllig heel normaal, omdat het een Marokkaan is die is vermoord? Hoe komt het dat ik dit nieuws alleen op de regionale zenders zie? Hoe komt het dat dit alleen op www.westonline.nl en www.denhaagtv.nl staat? Is dit geen zinloos geweld?
Stel dat een Marokkaanse jongen was, die dit bij zijn vriendin had gedaan.... Zou het dan niet voorpagina nieuws zijn? En ga nou niet ontkennen dat wat ik nu zeg, waar is.
De mensen die dit niet eens erg vinden, fucking retards zijn jullie. Ik hoop dat jullie ook een geliefde verliezen, kijken of jullie het dan nog zo normaal vinden.
in veel staten in USA is het zo dat als je met meer dan 1 persoon een misdaad aan het plegen bent en er vallen gewonden of doden dat dan elk persoon verantwoordelijk is voor de gevolgen. Ht maakt dus niet uit wie het schot gelost heeft maar de hele groep gaat gewoon even lang de gevangenis in lijkt mij ook de enige juiste wet,quote:Op zaterdag 31 juli 2010 19:20 schreef zoalshetis het volgende:
jammer dat er geen degelijke groepsveroordeling is in nl. zal een boel schelen. zal ook zorgen dat de bange gastjes, eenmaal alleen, sneller zullen wijzen naar diegen die het echt hebben gedaan.
Helemaal vóór! Dus, die 2 scooterrijdende marokkanen gewoon allebei voor doodslag de bak in.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 19:36 schreef IED het volgende:
[..]
in veel staten in USA is het zo dat als je met meer dan 1 persoon een misdaad aan het plegen bent en er vallen gewonden of doden dat dan elk persoon verantwoordelijk is voor de gevolgen. Ht maakt dus niet uit wie het schot gelost heeft maar de hele groep gaat gewoon even lang de gevangenis in lijkt mij ook de enige juiste wet,
Dan bedenk je je wel 2 keer voordat je mee gaat doen met een misdaad als er ook maar iemand per ongeluk sterf wordt je gewoon aangeklaagd als moordenaar.
Daar ben jij voor? Dat iemand die achterop zit ook schuldig is aan doodslag?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 20:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Helemaal vóór! Dus, die 2 scooterrijdende marokkanen gewoon allebei voor doodslag de bak in.
Lijkt mij een heel verkeerde wet.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 19:36 schreef IED het volgende:
[..]
in veel staten in USA is het zo dat als je met meer dan 1 persoon een misdaad aan het plegen bent en er vallen gewonden of doden dat dan elk persoon verantwoordelijk is voor de gevolgen. Ht maakt dus niet uit wie het schot gelost heeft maar de hele groep gaat gewoon even lang de gevangenis in lijkt mij ook de enige juiste wet,
Dan bedenk je je wel 2 keer voordat je mee gaat doen met een misdaad als er ook maar iemand per ongeluk sterf wordt je gewoon aangeklaagd als moordenaar.
Zo heel gek is het ook weer niet. Nu kun je je verschuilen achter je maatjes (vgl de Hells Angerls zaak), dan wordt je gestimuleerd je te distantieren van die maatjes.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 20:26 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Daar ben jij voor? Dat iemand die achterop zit ook schuldig is aan doodslag?
Wat een kromme gedachtegang. Of was je sarcastisch?
Waar heb jij het nou weer over?quote:
Ga me nou niet vertellen dat je dat excuus nog nooit eerder gehoord hebt?quote:
Ach, wat een gelul, je wilt toch niet dat iemand die ergens toevallig bij betrokken raakt gestrafd wordt of wel?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 20:30 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Zo heel gek is het ook weer niet. Nu kun je je verschuilen achter je maatjes (vgl de Hells Angerls zaak), dan wordt je gestimuleerd je te distantieren van die maatjes.
Vast en zeker. Ik zie het verband niet tussen God en dit topic.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 20:47 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ga me nou niet vertellen dat je dat excuus nog nooit eerder gehoord hebt?
Heb je enig idee van de problemen die jouw standpunt oproept? Het ligt wel iets genuanceerder.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 20:53 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Ach, wat een gelul, je wilt toch niet dat iemand die ergens toevallig bij betrokken raakt gestrafd wordt of wel?
Precies. De enige manier om het ranzige groepsgedrag bij die gasten te doorbreken...quote:Op zaterdag 31 juli 2010 20:30 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Zo heel gek is het ook weer niet. Nu kun je je verschuilen achter je maatjes (vgl de Hells Angerls zaak), dan wordt je gestimuleerd je te distantieren van die maatjes.
Er valt veel aan te merken op het Amerikaanse (straf)recht maar dan denk ik zelf toch eerder aan de straffen op drugsgebruik en 't bezit van een gebruikshoeveelheid (soft)drugs. Dat ze tegen gewelds- en levensmisdrijven hard optreden vind ik persoonlijk prima.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 20:27 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Lijkt mij een heel verkeerde wet.
Maar hey, het is Amerika. Wat een verrassing.
Ach, echt waar, je begrijpt toch zelf ook wel dat zoiets niets met rechtsspreken te maken heeft maar met wraakzucht of niet? Je zult een kind hebben dat als onzekere puber meeloopt met een stoer viendje en geheel door toedoen van dat vriendje en flink aantal jaar in de bak belandt. Sta je dan te klappen? Je begrijpt hopelijk zelf ook wel dat zo'n scenario veel waarschijnlijker is dan een zeldzame zaak zoals die tegen de HA?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 21:11 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Heb je enig idee van de problemen die jouw standpunt oproept? Het ligt wel iets genuanceerder.
En daar ga je de fout in. Natuurlijk zal de ouder zijn/haar kind altijd zien als de lieve leuke jongen die slechts optrekt met verkeerde vrienden maar op 't moment dat jij op de grond dood getrapt wordt door deze verkeerde vrienden, en de lieve leuke zoon staat bij 't groepje geweldplegers, in 't gunstigste geval zonder zelf aan de geweldpleging deel te nemen maar evengoed zonder in te grijpen of ook maar de hulpdiensten te bellen, dan maakt die lieve leuke jongen het toch echt mogelijk dat jij doodgetrapt wordt.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 21:31 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Ach, echt waar, je begrijpt toch zelf ook wel dat zoiets niets met rechtsspreken te maken heeft maar met wraakzucht of niet? Je zult een kind hebben dat als onzekere puber meeloopt met een stoer viendje en geheel door toedoen van dat vriendje en flink aantal jaar in de bak belandt. Sta je dan te klappen? Je begrijpt hopelijk zelf ook wel dat zo'n scenario veel waarschijnlijker is dan een zeldzame zaak zoals die tegen de HA?
Wraak is een van de belangrijkste onderdelen van het strafrecht. En verdiep je eens in de dynamiek van groepsprocessen, en de moeite die het Nederlandse strafrecht heeft met groepen die geweld plegen. De beste manier om vrijuit te gaan is met een groep geweld te plegen, en dan allemaal te zwijgen...quote:Op zaterdag 31 juli 2010 21:31 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Ach, echt waar, je begrijpt toch zelf ook wel dat zoiets niets met rechtsspreken te maken heeft maar met wraakzucht of niet? Je zult een kind hebben dat als onzekere puber meeloopt met een stoer viendje en geheel door toedoen van dat vriendje en flink aantal jaar in de bak belandt. Sta je dan te klappen? Je begrijpt hopelijk zelf ook wel dat zo'n scenario veel waarschijnlijker is dan een zeldzame zaak zoals die tegen de HA?
Geenszins.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 21:36 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Wraak is een van de belangrijkste onderdelen van het strafrecht. En verdiep je eens in de dynamiek van groepsprocessen, en de moeite die het Nederlandse strafrecht heeft met groepen die geweld plegen. De beste manier om vrijuit te gaan is met een groep geweld te plegen, en dan allemaal te zwijgen...
Is dat rechtvaardig?
Keihard eens!quote:Op zaterdag 31 juli 2010 21:27 schreef NotYou het volgende:
[..]
Er valt veel aan te merken op het Amerikaanse (straf)recht maar dan denk ik zelf toch eerder aan de straffen op drugsgebruik en 't bezit van een gebruikshoeveelheid (soft)drugs. Dat ze tegen gewelds- en levensmisdrijven hard optreden vind ik persoonlijk prima.
Juistquote:Op zaterdag 31 juli 2010 21:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Keihard eens!![]()
Het komt ook mooi overeen met de moderne hippie attitude: Free drugs, sex and rock n roll. En Peace. En degenen die die Peace verstoren dienen dus hard aangepakt te worden.![]()
Een heel aantal, en die zijn allemaal tamelijk goed bezig. Neemt niet weg dat Molukkers in Nederland als collectief er beroerd voor staan.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 17:52 schreef Hathor het volgende:
[..]
Totaal mislukte groep? Hoeveel ken jijj er persoonlijk? ikzelf ken er plenty en ze hebben allemaal een baan waar menig Nederlander het water bij uit de bek zal lopen. Als je niet weet waar je over praat, hou dan gewoon stil joh, je maakt je belachelijk met dit soort gezwets.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |