abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 31 juli 2010 @ 12:05:23 #151
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_84698316
Komkommer ofzo?
pi_84698346
oh dat heb ik nog wel ja. thnx even proberen.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 31 juli 2010 @ 12:08:17 #153
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_84698382
Oma weet raad heeft een boel tips:

quote:
Maak van bloem en koude melk een papje, niet te dun, niet te dik. Smeer het mengsel op de brandwond en laat het drogen en hard worden. Daarna kan je het er af halen en heb je geen (na)pijn meer. Te gebruiken bij oppervlakkige brandwondjes.
- Wouter

Insmeren met slaolie uit een potje waarbij ook enkele lelies (de gehele bloem)zijn gevoegd.
- Mathieu Box

Het klinkt misschien raar maar als je over een brandwond plast doet het even heel erg pijn om dat het warm is maar erna is de pijn meteen een stuk minder! --------------------------------------- Ook handig als je hand verbrand moet je over je haren wrijven. Dan doet het erna niet meer zoveel pijn.
- Marly
Mss gaat het wel extra goed met hcg erin. ;) :D

quote:
Gelijk na de normale behandeling (met koud stromend water 10 a 20 minuten) een verse aardappelschil op de brandwond leggen. Hiermee wordt blaarvorming voorkomen.
- Arjan

Honing! Evt onder een compres. Het beste is Manuka-honing, van de bloesem van teatree, te krijgen bij de natuurwinkel van merk de Traay. Honing schijnt het helingsproces te versnellen en minder of geen littekens achter te laten.
- Marije van der Nat

Smeer bij lichte brandwonden tandpasta over de wond en de pijn is zo verdwenen.
- ageeth

Flink gebrand aan een oven, koekepan, hete uitlaat of iets dergelijks. Brandwond insmeren met mosterd. Dit haald het brandende gevoel weg, en zorgt ervoor dat de huid weer hersteld en vaak blijft er ook geen litteken of pigmentvlek over.
- Theo de Haan
quote:
Bij kleine brandwondjes de plek dik insmeren met tandpasta (liefst met mint) en erop laten zitten. Na een tijdje zal het brandende gevoel afnemen en door de tandpasta krijg je verkoeling en je houdt er geen blaar aan over.
- Evita

Op kleine brandwondjes smeer ik altijd kwark of volle yoghurt. Dit werkt verkoelend en verzachtend voor de huid.
- Claudia

Een aloë vera plantje helpt goed bij brandwondjes (bv van een strijkijzer). Een blaadje van de plant afsnijden en het vocht eruit knijpen en op de brandwond doen, binnen de korste tijd geneest het. Heb het zelf al geprobeert op een wond van een goed 5 cm. Echt de moeite waard!
- Nathalie

Als je je vingers of hand brandt aan b.v. een kaars of een sigaret, wrijf dan de verbrande plek meteen tegen je oorlel en de pijn verdwijnt als sneeuw voor de zon. Er vormt zich dan ook geen blaar.
- S. Pèrsons

Honing helpt goed bij brandwondjes. Het voorkomt blaren en littekens en geneest sneller.
- Ine

Als je je aan de strijkbout of onder het koken vetspatjes of aan de oven enz brand doe er een dik laagje gewone tandpasta op laat het op drogen en het laten zitten tot de dag erna dan heb je nergens geen last meer van.
- Kitty Bartels

Ten eerste altijd een tijdje afkoelen onder stromend lauw water! Daarna een paar druppeltjes lavendelolie (= etherische olie) op de plek smeren. Of de aangedane plek in een bos lavendelbloempjes steken, maar dat zal niet altijd in de buurt zijn!
- yvonne

Indien je een brandwondje oploopt, de hand een klein beetje vochtig maken onder de koude kraan en direct poedersuiker op het wondje aanbrengen. Dit trekt meteen de brand eruit.
- Mark

Smeer meteen na het verbranden wat trandpasta op de wond. Dit trekt de brand eruit en er komt geen blaar. deze tip heb ik van een oud spaans mannetje en bij mij hielp het echt!!!
- Dorien

Breek een ei vang de dooier op in een kopje. Neem nu voorzichtig het witte vliesje wat in de eier schaal zit en legt dat op de brandwond binnen 5 min. pijn weg.
pi_84698468
Wat een tips :o
hmm ik ga geloof ik maar gewoon voor de komkommer ofzo :') we gaan straks toch naar de stad dan ga ik wel even langs de apotheek.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84698502
Bij brandwonden de eerste 2 dagen NIKS erop!!
Als je er écht iets op wilt doen bio-gaze, maar liever niks.

Bij blaren groter dan een 2 euro munt dokter bellen :)
pi_84698507
He, ik dacht die komt even vertellen dat ze er overheen heeft gepiest. -O- :P
pi_84698509
Zo sprak de EHBO-er :+
pi_84698602
Inderdaad niets op een brandwond smeren :N alleen koelen
  zaterdag 31 juli 2010 @ 12:35:44 #159
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_84699051
ai huup, dat doet pijn! maar 't best is (behalve met lauw water spoelen) er inderdaad niks op te doen. beterschap ermee, ik hoop dat je wond snel heelt!

even crossposten hoor, wij hebben gisteren kennis gemaakt met een heel lief babypoesje, dat over een paar weekjes de onze zal zijn:

O+ O+ O+
in de haak.
pi_84699088
Wat een droppie, Trui. O+ Een vrouwtje zeker?
pi_84699118
Wat leuk trui :)
  zaterdag 31 juli 2010 @ 12:39:15 #162
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_84699174
ja, een poes. en ja, leuk he! :)
in de haak.
pi_84699244
wat een droppie trui O+
babypoesjes zijn zo schattig :D
  zaterdag 31 juli 2010 @ 12:42:29 #164
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_84699277
Schattig Trui O+
Wij hebben ook al heel veel lol gehad van onze kittens. En ook zo grappig dat Job uit de 40 kittens degene uitkoos die ergens stil in een hoekje lag en Katja degene die direct enthousiast op ons af kwam. Zo precies omgekeerd evenredig met hun eigen karakter :P
Katja heeft de hare Madelief genoemd en Job de zijne Sam. En tezamen terroriseren Sam en Madelief ons huishouden nu. Madelief neemt het voortouw en Sam gaat er schuchter achteraan.

[ Bericht 0% gewijzigd door livelink op 31-07-2010 12:50:37 ]
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_84699317
Wij hebben ook een poes (en een kater) :Y Maar het zijn geen babypoesjes meer ;(
pi_84699436
Wij hebben ook een kater, Bently, het mietje van de buurt.

pi_84699584
oh, een bengaal O+
pi_84699609
Dat zie je snel!
pi_84699655
Dat is toch niet zo moeilijk?
  zaterdag 31 juli 2010 @ 12:57:30 #170
37150 livelink
pi_84699778
Trouwens, onze auto die we 2 weken geleden ergens in Duitsland achter hebben moeten laten is nog steeds niet terug :{
Ik hoop dat die er nog is ergens. De ANWB geeft alleen maar aan dat het een gekkenhuis is en dat ze dus geen enkele uitspraak kunnen doen over wanneer die terugkomt.
Wij hebben gelukkig de auto van mijn broertje kunnen lenen, want geheel autoloos zijn is best lastig als je dat niet gewend bent. Maf eigenlijk, ik ben opgegroeid zonder auto en pas toen ik J. leerde kennen heb ik ook het gemak van een auto leren kennen. Maar dat went toch wel snel moet ik zeggen :o
pi_84699823
Als je er 'verstand' van hebt niet nee. Maar toen ik 'm voor het eerst zag vond ik het gewoon een mooie htk-kat met een tijgerprintje. O+
pi_84699834
jeetje, livelink :{

Ik moet er niet aan denken zeg. Zonder auto kan ik niks :o
School is 8 km verder, kdv 4 km en mijn werk 6 km. Ik zie me al....
  zaterdag 31 juli 2010 @ 13:05:38 #173
37150 livelink
pi_84700004
Volgens de voorwaarden krijg je je auto terug binnen 10 werkdagen. Dus officieel zouden we hem uiterlijk gisteren terug moeten hebben gehad. Maar ja, ik snap ook wel dat het nu een gekkenhuis is, dus daar wil ik niet te moeilijk over doen. Maar nu vrees ik dat degene die wel hard schreeuwen als eerste geholpen worden. Ik zie dat te vaak in mijn werk ook. Degene die geduldig wachten trekken aan het langste eind. Dus moeten we er maandag toch wellicht maar weer even achteraan gaan.
pi_84700046
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 12:59 schreef lily het volgende:
jeetje, livelink :{

Ik moet er niet aan denken zeg. Zonder auto kan ik niks :o
School is 8 km verder, kdv 4 km en mijn werk 6 km. Ik zie me al....
Same here. Nils vindt het maar stom dat ik niet dagelijks naar m'n werk fiets. Toen hij nog in de 'buurt' werkte, fietste ie ook elke dag 25 heen, 25 terug. Idioot. 8)7

Balen, Livelink. Hoe is dat gebeurd dan?
  zaterdag 31 juli 2010 @ 13:13:20 #175
37150 livelink
pi_84700210
Gelukkig gewoon autopech, geen ongeluk of zo. En J. had het net op tijd door, dus konden we nog snel de vluchtstrook oprijden voordat we echt stil kwamen te staan. We hadden de auto net voor de vakantie nog even helemaal na laten kijken, we weten eigenlijk nog niet wat er aan de hand is.
Iedereen veilig achter de vangrail en wachten op de sleepdienst. Vond ik trouwens wel goed van de ANWB. Bij het bellen was echt hun eerste vraag of iedereen veilig stond. Pas toen ze die verzekering hadden gingen ze verder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')