En ondanks dat alles hebben ze het, volgens vele posters op dit forum, de afgelopen 30/40/50 jaar voor elkaar gekregen om de hele samenleving te doordrenken van links gedachtengoed, linkse hobbies en zelfs een Linkse Kerk. En dat zonder ook maar één keer een volledig links Kabinet te hebben gehad.quote:Op zondag 1 augustus 2010 11:53 schreef ooge het volgende:
links = langharig werkschuw volk.
daarom kunnen ze geen blok vormen samen, ze zijn er te lui voor, nemen liever een passieve houding en laten zich leiden door rechts om daar vervolgens op de zeuren maar zelf niets beters te kunnen.
Geen idee, maar ik ga er vanuit dat beide heus wel bestaan. En het gaat dus niet om die subsidies, maar om die ijdeltuit die het in z'n hoofd lekker makkelijk vertaalt naar "Ze moeten allemaal weg!" want dan mogen we weerquote:Op zondag 1 augustus 2010 11:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Oke, wat zijn dan nuttige subsidies en wat zijn niet-nuttige subsidies?
Hey, ik heb geen inzicht in de formatie hoor. Je mag het vragen maar ik weet het niet. En dat iets onbekend is, maakt het "onbekend", dat betekent niet dat deze of gene lezing correct of incorrect is, want het is immers "onbekend".quote:En graag met bron en verwijzing, zodat we weten wat VVD/PVV wel af gaat schaffen / af wil schaffen en wat niet. Ik voorspel dat je daarmee grote moeite gaat hebben, omdat er nergens concrete voorstellen worden gedaan. En tot die tijd is elke subsidie in gevaar.
Nee, er bestaan geen nuttige subsidies.quote:Op zondag 1 augustus 2010 11:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Oke, wat zijn dan nuttige subsidies en wat zijn niet-nuttige subsidies?
Het feit dat je dat sprookje blijft herhalen, terwijl het al meerdere malen ontkracht is, geeft wel aan hoe goed jij alles volgt.quote:Op zondag 1 augustus 2010 12:03 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
En dat bijvoorbeeld die miljoen subsidie voor die moskee op ground zero in op de tocht zou staat, verdient van mij niet de kwalificatie "in gevaar" omdat dat een negatief woord is, terwijl ik en vele met mij die subsidie überhaupt niet positief vinden. Je eigen woorden verraden dus al dat subsidie overwegend een positief gebeuren is, en heet het dat als dat op de tocht komt te staan dat het 'in gevaar komt'
Studeer jij of heb jij gestudeerd?quote:Op zondag 1 augustus 2010 12:05 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, er bestaan geen nuttige subsidies.
Ja, maar ik had best de volledige kosten willen betalen. Dat ik dat niet gedaan komt doordat dat mij niet vrij pleit van toekomstige belastingheffing.quote:Op zondag 1 augustus 2010 12:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Studeer jij of heb jij gestudeerd?
Jij denkt dat je met een paar duizend Euro per jaar de volledige kosten voor jouw studie zou hebben betaald?quote:Op zondag 1 augustus 2010 12:08 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ja, maar ik had best de volledige kosten willen betalen. Dat ik dat niet gedaan komt doordat dat mij niet vrij pleit van toekomstige belastingheffing.
Nee, ik denk dat dat toch tegen de 100000 Euro zou kosten. Maar goed een goede opleiding is die investering waard, maar nu kun je dat erg moeilijk terugverdienen vanwege de hoge belastingen.quote:Op zondag 1 augustus 2010 12:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jij denkt dat je met een paar duizend Euro per jaar de volledige kosten voor jouw studie zou hebben betaald?
Jij bent dus tegen natuurbescherming oaquote:Op zondag 1 augustus 2010 12:05 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, er bestaan geen nuttige subsidies.
Ja, per jaar, ja. Maar goed, was je vroeger lid van een sportclub? De bibliotheek? Muziekvereniging? Ging je met school op schoolreis? Hadden jullie in het dorp een sporthal? Een theatertje? Sportvelden? Kinderspeelplaatsen?quote:Op zondag 1 augustus 2010 12:12 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat dat toch tegen de 100000 Euro zou kosten. Maar goed een goede opleiding is die investering waard.
wat is mijn leven toch zwaar. Al waren de belastingen lager was ik nu miljonair geweest.quote:Op zondag 1 augustus 2010 12:12 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat dat toch tegen de 100000 Euro zou kosten. Maar goed een goede opleiding is die investering waard, maar nu kun je dat erg moeilijk terugverdienen vanwege de hoge belastingen.
Nee, dat is het niet. Als ik entiteit A die activiteiten B en C onderneemt, specifiek subsidie geeft voor activiteit C, betekent dat dat er per definitie meer eigen middelen over blijven voor B. Want C betaalt iemand anders immers. Indirecte subsidie. Maar dit is weer zo'n stukje genialiteit van mij, dat gaat zelfs de wat intelligentere posters hun petje te boven blijkbaar.quote:Op zondag 1 augustus 2010 12:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het feit dat je dat sprookje blijft herhalen, terwijl het al meerdere malen ontkracht is, geeft wel aan hoe goed jij alles volgt.
Je weet toch. Alles privebezit maken en dan komt het helemaal goed.quote:Op zondag 1 augustus 2010 12:12 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
Jij bent dus tegen natuurbescherming oa
(of beter gezegd: zolang er maar geen gemeenschapsgeld naar toe gaat)
Het is een illusie dat je minder betaald. Ga jij maar eens na wat je bij een inkomen van 60000 Euro allemaal aan belastingen en verplichte premies af moet dragen. Subsidies verlagen kosten niet, het enige wat er gebeurd is dat ze minder zichtbaar worden. Of denk je dat alles ineens gratis wordt door subsidies?quote:Op zondag 1 augustus 2010 12:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, per jaar, ja. Maar goed, was je vroeger lid van een sportclub? De bibliotheek? Muziekvereniging? Ging je met school op schoolreis? Hadden jullie in het dorp een sporthal? Een theatertje? Sportvelden? Kinderspeelplaatsen?
De roomsrode coalitie was links.quote:Op zondag 1 augustus 2010 11:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En ondanks dat alles hebben ze het, volgens vele posters op dit forum, de afgelopen 30/40/50 jaar voor elkaar gekregen om de hele samenleving te doordrenken van links gedachtengoed, linkse hobbies en zelfs een Linkse Kerk. En dat zonder ook maar één keer een volledig links Kabinet te hebben gehad.
Wat een ongelofelijk stel losers moet rechts dan wel niet zijn, als je zo'n stelletje 'langharig werkschuw tuig' daarvan niet weet te weerhouden.
Ik ook, daar gaat volgens mij zeer veel geld in om, direct stoppen met die onzin.quote:Op zondag 1 augustus 2010 12:16 schreef attila_de_hun het volgende:
ben ook benieuwd hoeveel subsidieser naar de boeren gaat en naar het bedrijfsleven/de ondernemers..
Dat is geen antwoord op mijn vraag en wat 'goedkoper worden' ermee te maken heeft (of zelfs 'gratis') ontgaat mij ten zeerste.quote:Op zondag 1 augustus 2010 12:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het is een illusie dat je minder betaald. Ga jij maar eens na wat je bij een inkomen van 60000 Euro allemaal aan belastingen en verplichte premies af moet dragen. Subsidies verlagen kosten niet, het enige wat er gebeurd is dat ze minder zichtbaar worden. Of denk je dat alles ineens gratis wordt door subsidies?
De laatste rooms-rode coalitie eindigde in 1958. Dat is meer dan 50 jaar geleden.quote:
Nee, ik denk het niet, die voorzieningen kunnen namelijk prima bestaan zonder subsidies. Leden moeten gewoon meer contributie gaan betalen. Verder hoef je niet pedant door te vragen, dat doe je maar bij je eigen kinderen, ik bepaal zelf wel waar ik op in ga of niet en op welke manier ik dat doe.quote:Op zondag 1 augustus 2010 12:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Heb jij vroeger gebruik gemaakt van voorzieningen die niet kunnen bestaan zonder subsidies?
Ja ja. Enig idee hoe hoog de contributies worden van bijvoorbeeld de bibliotheek zonder subsidies?quote:Op zondag 1 augustus 2010 12:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, ik denk het niet, die voorzieningen kunnen namelijk prima bestaan zonder subsidies. Leden moeten gewoon meer contributie gaan betalen.
Dus je bent ook nooit naar een zwembad geweest? Je hebt ook nooit gebruik gemaakt van het openbaar vervoer?quote:Op zondag 1 augustus 2010 12:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, ik denk het niet, die voorzieningen kunnen namelijk prima bestaan zonder subsidies.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |