abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84731618
links = langharig werkschuw volk.

daarom kunnen ze geen blok vormen samen, ze zijn er te lui voor, nemen liever een passieve houding en laten zich leiden door rechts om daar vervolgens op de zeuren maar zelf niets beters te kunnen.
* To make your prayers come true, you have to get off your knees.
* only dead fish go with the flow.
  zondag 1 augustus 2010 @ 11:55:56 #52
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_84731681
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 11:53 schreef ooge het volgende:
links = langharig werkschuw volk.

daarom kunnen ze geen blok vormen samen, ze zijn er te lui voor, nemen liever een passieve houding en laten zich leiden door rechts om daar vervolgens op de zeuren maar zelf niets beters te kunnen.
En ondanks dat alles hebben ze het, volgens vele posters op dit forum, de afgelopen 30/40/50 jaar voor elkaar gekregen om de hele samenleving te doordrenken van links gedachtengoed, linkse hobbies en zelfs een Linkse Kerk. En dat zonder ook maar één keer een volledig links Kabinet te hebben gehad.

Wat een ongelofelijk stel losers moet rechts dan wel niet zijn, als je zo'n stelletje 'langharig werkschuw tuig' daarvan niet weet te weerhouden.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_84731747
Dat komt omdat de mensheid in het algemeen niet geneigd is om te werken, daarom spreekt het altijd wel aan.
* To make your prayers come true, you have to get off your knees.
* only dead fish go with the flow.
pi_84731852
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 11:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Oke, wat zijn dan nuttige subsidies en wat zijn niet-nuttige subsidies?
Geen idee, maar ik ga er vanuit dat beide heus wel bestaan. En het gaat dus niet om die subsidies, maar om die ijdeltuit die het in z'n hoofd lekker makkelijk vertaalt naar "Ze moeten allemaal weg!" want dan mogen we weer :O

quote:
En graag met bron en verwijzing, zodat we weten wat VVD/PVV wel af gaat schaffen / af wil schaffen en wat niet. Ik voorspel dat je daarmee grote moeite gaat hebben, omdat er nergens concrete voorstellen worden gedaan. En tot die tijd is elke subsidie in gevaar.
Hey, ik heb geen inzicht in de formatie hoor. Je mag het vragen maar ik weet het niet. En dat iets onbekend is, maakt het "onbekend", dat betekent niet dat deze of gene lezing correct of incorrect is, want het is immers "onbekend".

En dat bijvoorbeeld die miljoen subsidie voor die moskee op ground zero in op de tocht zou staat, verdient van mij niet de kwalificatie "in gevaar" omdat dat een negatief woord is, terwijl ik en vele met mij die subsidie überhaupt niet positief vinden. Je eigen woorden verraden dus al dat subsidie overwegend een positief gebeuren is, en heet het dat als dat op de tocht komt te staan dat het 'in gevaar komt' :')
Seculier-Fundamentalistisch
pi_84731898
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 11:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Oke, wat zijn dan nuttige subsidies en wat zijn niet-nuttige subsidies?
Nee, er bestaan geen nuttige subsidies.
  zondag 1 augustus 2010 @ 12:06:19 #56
66444 Lord_Vetinari
pi_84731925
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 12:03 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

En dat bijvoorbeeld die miljoen subsidie voor die moskee op ground zero in op de tocht zou staat, verdient van mij niet de kwalificatie "in gevaar" omdat dat een negatief woord is, terwijl ik en vele met mij die subsidie überhaupt niet positief vinden. Je eigen woorden verraden dus al dat subsidie overwegend een positief gebeuren is, en heet het dat als dat op de tocht komt te staan dat het 'in gevaar komt' :')
Het feit dat je dat sprookje blijft herhalen, terwijl het al meerdere malen ontkracht is, geeft wel aan hoe goed jij alles volgt.
  zondag 1 augustus 2010 @ 12:06:48 #57
66444 Lord_Vetinari
pi_84731936
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 12:05 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Studeer jij of heb jij gestudeerd?
pi_84731986
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 12:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Studeer jij of heb jij gestudeerd?
Ja, maar ik had best de volledige kosten willen betalen. Dat ik dat niet gedaan komt doordat dat mij niet vrij pleit van toekomstige belastingheffing.
  zondag 1 augustus 2010 @ 12:09:59 #59
66444 Lord_Vetinari
pi_84732018
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 12:08 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ja, maar ik had best de volledige kosten willen betalen. Dat ik dat niet gedaan komt doordat dat mij niet vrij pleit van toekomstige belastingheffing.
Jij denkt dat je met een paar duizend Euro per jaar de volledige kosten voor jouw studie zou hebben betaald? _O-
pi_84732070
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 12:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Jij denkt dat je met een paar duizend Euro per jaar de volledige kosten voor jouw studie zou hebben betaald? _O-
Nee, ik denk dat dat toch tegen de 100000 Euro zou kosten. Maar goed een goede opleiding is die investering waard, maar nu kun je dat erg moeilijk terugverdienen vanwege de hoge belastingen.

Het maakt weinig verschil of je die 100000 Euro nou direct overmaakt aan de onderwijsinstelling of indirect via betaalde belastingen.
pi_84732105
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 12:05 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Jij bent dus tegen natuurbescherming oa
(of beter gezegd: zolang er maar geen gemeenschapsgeld naar toe gaat)
  zondag 1 augustus 2010 @ 12:14:04 #62
66444 Lord_Vetinari
pi_84732136
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 12:12 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Nee, ik denk dat dat toch tegen de 100000 Euro zou kosten. Maar goed een goede opleiding is die investering waard.
Ja, per jaar, ja. Maar goed, was je vroeger lid van een sportclub? De bibliotheek? Muziekvereniging? Ging je met school op schoolreis? Hadden jullie in het dorp een sporthal? Een theatertje? Sportvelden? Kinderspeelplaatsen?
  zondag 1 augustus 2010 @ 12:15:14 #63
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_84732172
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 12:12 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Nee, ik denk dat dat toch tegen de 100000 Euro zou kosten. Maar goed een goede opleiding is die investering waard, maar nu kun je dat erg moeilijk terugverdienen vanwege de hoge belastingen.
wat is mijn leven toch zwaar. Al waren de belastingen lager was ik nu miljonair geweest.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_84732179
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 12:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Het feit dat je dat sprookje blijft herhalen, terwijl het al meerdere malen ontkracht is, geeft wel aan hoe goed jij alles volgt.
Nee, dat is het niet. Als ik entiteit A die activiteiten B en C onderneemt, specifiek subsidie geeft voor activiteit C, betekent dat dat er per definitie meer eigen middelen over blijven voor B. Want C betaalt iemand anders immers. Indirecte subsidie. Maar dit is weer zo'n stukje genialiteit van mij, dat gaat zelfs de wat intelligentere posters hun petje te boven blijkbaar. :O

(En dan zal ik je een plezier doen door er niet bij te halen dat de financiering van dat groepje zo dubieus is, dat de NY gemeenteraad zich enorm aan het inspannen is om die financiering transparant te maken. Maar misschien ga je dan uitleggen dat 'we er heus wel vanuit kunnen gaan dat ze het geld dat wij geven echt wel voor het bestemde doel gebruikt wordt en niet voor wat anders!' want partijen die een uur in de wind stinken tot in het oneindige het voordeel van de twijfel geven is immers een leuke linkse hobby).

Het is een bezweringsformule. "Nee, we geven ze geen geld voor die moskee hoor! We geven ze geld voor wat anders!" en het domme volk wenst het te vreten.
  zondag 1 augustus 2010 @ 12:15:38 #65
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_84732184
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 12:12 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

Jij bent dus tegen natuurbescherming oa
(of beter gezegd: zolang er maar geen gemeenschapsgeld naar toe gaat)
Je weet toch. Alles privebezit maken en dan komt het helemaal goed.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_84732197
ben ook benieuwd hoeveel subsidies er naar de boeren gaat en naar het bedrijfsleven/de ondernemers..
pi_84732211
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 12:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja, per jaar, ja. Maar goed, was je vroeger lid van een sportclub? De bibliotheek? Muziekvereniging? Ging je met school op schoolreis? Hadden jullie in het dorp een sporthal? Een theatertje? Sportvelden? Kinderspeelplaatsen?
Het is een illusie dat je minder betaald. Ga jij maar eens na wat je bij een inkomen van 60000 Euro allemaal aan belastingen en verplichte premies af moet dragen. Subsidies verlagen kosten niet, het enige wat er gebeurd is dat ze minder zichtbaar worden. Of denk je dat alles ineens gratis wordt door subsidies? :D
  zondag 1 augustus 2010 @ 12:17:01 #68
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_84732220
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 11:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En ondanks dat alles hebben ze het, volgens vele posters op dit forum, de afgelopen 30/40/50 jaar voor elkaar gekregen om de hele samenleving te doordrenken van links gedachtengoed, linkse hobbies en zelfs een Linkse Kerk. En dat zonder ook maar één keer een volledig links Kabinet te hebben gehad.

Wat een ongelofelijk stel losers moet rechts dan wel niet zijn, als je zo'n stelletje 'langharig werkschuw tuig' daarvan niet weet te weerhouden.
De roomsrode coalitie was links.
pi_84732227
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 12:16 schreef attila_de_hun het volgende:
ben ook benieuwd hoeveel subsidieser naar de boeren gaat en naar het bedrijfsleven/de ondernemers..
Ik ook, daar gaat volgens mij zeer veel geld in om, direct stoppen met die onzin.
  zondag 1 augustus 2010 @ 12:18:11 #70
66444 Lord_Vetinari
pi_84732256
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 12:16 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Het is een illusie dat je minder betaald. Ga jij maar eens na wat je bij een inkomen van 60000 Euro allemaal aan belastingen en verplichte premies af moet dragen. Subsidies verlagen kosten niet, het enige wat er gebeurd is dat ze minder zichtbaar worden. Of denk je dat alles ineens gratis wordt door subsidies? :D
Dat is geen antwoord op mijn vraag en wat 'goedkoper worden' ermee te maken heeft (of zelfs 'gratis') ontgaat mij ten zeerste.

Geef antwoord op mijn vraag. Heb jij vroeger gebruik gemaakt van voorzieningen die niet kunnen bestaan zonder subsidies?
  zondag 1 augustus 2010 @ 12:20:05 #71
66444 Lord_Vetinari
pi_84732302
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 12:17 schreef Holograph het volgende:

[..]

De roomsrode coalitie was links.
De laatste rooms-rode coalitie eindigde in 1958. Dat is meer dan 50 jaar geleden.
pi_84732318
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 12:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Heb jij vroeger gebruik gemaakt van voorzieningen die niet kunnen bestaan zonder subsidies?
Nee, ik denk het niet, die voorzieningen kunnen namelijk prima bestaan zonder subsidies. Leden moeten gewoon meer contributie gaan betalen. Verder hoef je niet pedant door te vragen, dat doe je maar bij je eigen kinderen, ik bepaal zelf wel waar ik op in ga of niet en op welke manier ik dat doe.
  zondag 1 augustus 2010 @ 12:22:29 #73
66444 Lord_Vetinari
pi_84732377
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 12:20 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Nee, ik denk het niet, die voorzieningen kunnen namelijk prima bestaan zonder subsidies. Leden moeten gewoon meer contributie gaan betalen.
Ja ja. Enig idee hoe hoog de contributies worden van bijvoorbeeld de bibliotheek zonder subsidies?

Je bent je ook bewust van het feit, dat dergelijke voorzieningen een bindend element in de samenleving vormen en dat het vaak voor mensen die geen 6 ton per jaar verdienen en hun kinderen de enige pleziertjes zijn die ze zich af en toe kunnen veroorloven?
pi_84732384
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 12:20 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Nee, ik denk het niet, die voorzieningen kunnen namelijk prima bestaan zonder subsidies.
Dus je bent ook nooit naar een zwembad geweest? Je hebt ook nooit gebruik gemaakt van het openbaar vervoer?

(en zo zijn er natuurlijk nog heel veel te bedenken).
pi_84732482
Het is een spook Lord_Vetinari, jij denk dat subsidies aan tal van instellingen helpt om deelname er aan goedkoper te maken. De realiteit is dat het kostenbewustzijn daalt bij het verstrekken van subsidies en dat daarmee de kosten juist toenemen. Ga maar na is veel economische literatuur over. Wat je met dit soort subsidies doet is op een hele moeilijke manier aan inkomensteun doen, stoppen dus met die onzin. En schaf een goed boek over micro-economie aan, dan begrijp je hopelijk meer van de uitwerking en economische effecten van subsidies.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')